Volkswagen eco up! blogini

Aloittaja budda, 17.10.13 - klo:12:12

« edellinen - seuraava »

makkis

Mulla taisi olla kahdeksan noita kolmikerroksia ja 4 pienkerrostaloa ja sitten nippu, about 100 omakotitaloa. Lajittelun tein meidän perheen silloisen taloyhtiön saunan pukuhuoneessa. Itse pelasin tuolloin lätkää talvet ja ajoin kartingia kesät, eli noita kerrostaloja olisi halunnut lisääkin.

Menee vähän off-topic mutta haitanneeko tuo.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: makkis - 19.10.13 - klo:19:26
Menee vähän off-topic mutta haitanneeko tuo.

Tässä fiktioaiheessa tuo ei varmasti haittaa yhtään mitään tai ketään ;D

-TimoS-

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 19.10.13 - klo:19:14
Entä kuka sen osarin otti nimilleen?

Tuossa kohtihan se sitten tökkäsi lopullisesti.

budda

Siis mitä  VITTUA tämä on. Ihminen ostaa auton, ja kertoo kuinka isolla työllä on tämän hankkinut ja aikoo rahoittaa. Teettekö musta vitsin?  :'(

Selvennetään vielä kerran. Olen jakanut jo lehtiä 4 vuotta, joten minulla kaikkien bonuksien jälkeen on n 400e /kk tuloa.
Rahoitussopimus on  MINUN nimelläni, koska äiti on työtön. Joten kk erä on 168 e, ja palkkatuloni 400 e. Rahoitus minulle annettiin tulojen perusteella. Vittu

budda

Autoni saapuu joulun tienoilla, ja mulla on kortillinen kaveri. Voidaan sitten vaikka järjestää miitti vittu helsingissä, niin saa nelikymppiset miehet nähä, että se on opiskelijan uusi vitun auto. Suututtaa tälläinen käyttäytyminen ja trolliksi haukkuminen  >:(

DyyD

Lainaus käyttäjältä: budda - 19.10.13 - klo:20:28
Siis mitä  VITTUA tämä on. Ihminen ostaa auton, ja kertoo kuinka isolla työllä on tämän hankkinut ja aikoo rahoittaa. Teettekö musta vitsin?  :'(

Selvennetään vielä kerran. Olen jakanut jo lehtiä 4 vuotta, joten minulla kaikkien bonuksien jälkeen on n 400e /kk tuloa.
Rahoitussopimus on  MINUN nimelläni, koska äiti on työtön. Joten kk erä on 168 e, ja palkkatuloni 400 e. Rahoitus minulle annettiin tulojen perusteella. Vittu

Tässä on nyt hiukan peiliin katsottava kirjoittajan itsekin. Jos pöllähdät uutena foorumille, tuote esille seikat "opiskelija", "lehden jakaja", "ei täysi-ikäinen", "työtön äiti", "ostan uuden auton" ei ehkä kaikki osaa ottaa sinua vakavasti. Ja suurin osa näistä asioista on sen verran henkilökohtaisia, että miksi edes niistä kerroit, ainakaan näin lyhyellä foorumituttavuudella? Jos haluat, että sinut otetaan vakavasti, asettaudu itse lukijan rooliin ja mieti oma ulosantisi tuntemattoman henkilön silmin. Ei tule käytännössä mitenkään kovin helposti uskottava paketti.

Vain mun pari senttiä.

makkis

Jokos sinulla Budda on kortti 3.-4.5. 2014? Silloinhan olisi miitti Lahdessa jossa on laaja otanta areenalaisia, RS:t toki poistuu häpeärivistöön mutta autohan ei ihmistä huononna joten voinen tulla itsekin tutustumaan Uppiin.

Nämä ekoautot on ihan fiksuja laitteita, ongelma on vaan infran puute koko maassa. Esimerkiksi tuolaisesta G-kortista ei kukaan täällä ymmärrä mitään, täällä on vaan bensaa ja dieseliä ja kaasua puteleissa grillehin. En sitten tiedä käykö noihin ituhippihybrideihin tavan stöpselisähkö, mutta muuta täällä ei ole tarjolla.

Ktk

Taitaa olla rahoitusyhtiöllä edellytyksenä että auton rahoitussopparin tekijä on täysi-ikäinen. Lisäksi saattaa edellyttää että henkilöllä on myös ajokortti. Näin ainakin Nordealla. En viitti soittaa Pohjolan miehelle tähän aikaan, jos näen sen baarissa niin voin kysyä.

Tosin ei mua hevon peen vertaa kiinnosta onko tämä topikki faktaa vai fiktiota.

budda

Lainaus käyttäjältä: makkis - 19.10.13 - klo:20:40
Jokos sinulla Budda on kortti 3.-4.5. 2014? Silloinhan olisi miitti Lahdessa jossa on laaja otanta areenalaisia, RS:t toki poistuu häpeärivistöön mutta autohan ei ihmistä huononna joten voinen tulla itsekin tutustumaan Uppiin.

Nämä ekoautot on ihan fiksuja laitteita, ongelma on vaan infran puute koko maassa. Esimerkiksi tuolaisesta G-kortista ei kukaan täällä ymmärrä mitään, täällä on vaan bensaa ja dieseliä ja kaasua puteleissa grillehin. En sitten tiedä käykö noihin ituhippihybrideihin tavan stöpselisähkö, mutta muuta täällä ei ole tarjolla.

Kyllä on kortti. Saavun, jos ei ole mitään tuona päivinä

Ktk

Aa no sitten tuo aikaisempi kommentteni on turha. Kyllä kairan voi noilla edellä mainituilla spekseillä saada.

eGetin

Kheh. Itse olin lukioaikana S-Marketissa duunissa ja tienasin n. tonnin kuussa. Pakko oli ajella 2ke diisseli-golperolla kun ei ollut parempaan varaa. Laskeskelin itsekin huvikseni up!:n kuluja ja totesin ettei moiseen käytännössä olisi ollut varaa kaikkine kuluineen vaikka miten säästelisi. Itse kuitenkin tykkäsin viettää aikaa kavereiden kanssa ja käydä mm. kahvilla ja elokuvissa täysin spontaanisti. Miten ihmeessä puolet pienemmillä tuloilla saa laskettua up!:n kannattavaksi ja että sillä voisi vielä ajaakin? Kavereiden kanssa ei voi ainakaan tehdä mitään.

Valoittaen hieman puoli miljoonaa ajetun kolopallon kuluja: korjauksiin meni n. vuoden ja 33tkm aikana saman verran rahaa kuin merkkihuoltoon uudessa autossa. Kulutus oli niin pieni ettei kaasuautosta saisi mitenkään kannattavaa, ja kun liikennevaloissa härnätään toisia autoja, jää up! ja useampi preemiumi kuin tossu paskaan nokipilveen yskimään. Koska auto oli halpa ajaa ja pitää tuli kavereiden kanssa tehtyä spontaaneja reissuja Tampereelta Helsinkiin ja milloin mihinkin. Kaasu-up!:lla samaa tuskin harrastettaisiin. Itse myin kyseisen auton pois kuitenkin kun kaupunkiin muutettaessa ei dieselille ollut tarvetta. Lehdenjakopuuhiin se olisi oiva valinta ja jäisi vielä rahaa hauskanpitoonkin. No, onneksi et ole autoa tilannut, muuten voisi melkein ihmetyttää toisten älyvapaat valinnat ;)

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

budda

Noniin päivitystä asian tiimoilta.

Autoni on laivassa ja tulossa Suomeen. Eli tämän kuun loppussa saan. Auton luovutus on vasta ensi vuoden puolella, johtuen siitä että olen 17. Saan kuitenkin manuaalin ja maps ja moorin kotiin, joten teen siitä kattavan esittelyn sitten. Ja tietenkin kuvia laitan autostani.

Markku J

Hieno homma ! Mikäs sen hienompaa sinun ikäisellesi kuin saada uusi, näppärä auto alle heti kortin saannin jälkeen.

Lousku

Moikka,

Täällä ollaan kanssa harkitsemassa kyseistä autoa.

Tällähetkellä ajoa tulee sellainen 140km. päivässä, pääosin tre-hml väliä, nykyisellä vm.96, autolla joka kuluttaa noin 8.5L/100 bensaa, menee rahaa sellainen 400e/kk.

Laskeskellut että vaikka tuon ottaa rahoituksella noin 280â,¬/kk + kaasut päälle, niin maksaa sellaisen 380â,¬/kk, ei kuluissa pääsen samaan UP!:lla kuin nykyisellä isolla maantielaivalla.

Hieman kiinnostaa auto jos nykyiset lähes 20â,¬/päivä polttoainekulut voi vaihtaa lähemmäs 3â,¬/päivä kuluihin.

Meillä on perheessä vieläpä 2 turvaistuin ikäistä lasta.

En ole autolla vielä koeajolla käynyt.

Täältä oikeastaan kokemuksia kysymässä että minkälainen auto tuo maantiellä on? Muutenkin kaikki kommentit kiinnostaa, juurikin nuo tilat on hieman ? merkki, eli turvaistuimet autoon pitää saada kiinni + muutenkin mukavuus. Aikaisemmin on tullut ajettua paljon isoilla autoilla ja historiaan mahtuu mm. Citroen C5, BMW530da, Volvo S80 T6, jne, joten minkähänlainen shokki on alkaa ajaan pitkää matkaakin tälläisellä pikkuautolla, ennakkoasenteet istuu sitkeässä... :-)

9.11.2013 Aamulehdessä oli autosta juttu ja sillä tiellä tässä itsekkin ollaan.
Autoja joilla nyt mennään: EcoUp! -14, Citroen C4 GrandPicasso 7-paikkanen 1.6hdi -14 ja harrasteena BMW e46 325ci cabriolet -03

Aiemmin muutama bemari (E39 530da ja Z3 1.8), monta sitikkaa (Xantia:t ja C5), muutama pösö (306 ja 406), Muutama rellu (12 ja Grand Scenic), jokunen volvo (S80 ja 850) ja yksi volkkari (1300 kupla -66).

budda

Mitä kaverin kanssa ajeltiin tuota koeajossa, niin ainakin sisätiloiltaan auto yllätti. Takapenkille mahtui hyvin istumaan, eikä edessäkään tiukkaa tehnyt. Auto myös kulkee 120 km/h motarinopeutta vakaasti sekä kulutusnäyttö näytti silloin meille pintakaasulla 120 km/h ajettaessa 2,0 kg. Autolla siis ajo on halpaa, mutta sen kiihtyvyys on vähän huonohko. Sataseen kiihtyy 15 sekunnissa. Auto on vakaa,  mukavat penkit, ja toi monitoiminäyttö on kätevä. Saa kaikki tiedot, navigoinnit, mp3  musat ja videot katottua ja lisähintaa vain 480 euroa. Käy ihmeessä koeajamassa, nimittäin tutustumisen arvoinen auto, ainakin jos arvostaa halpoja käyttökuluja. Auto myös lämpiää nopeasti, johtuen kaasun hyvästä palamisesta.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Lousku - 10.11.13 - klo:10:28

Täältä oikeastaan kokemuksia kysymässä että minkälainen auto tuo maantiellä on?

Up (ja konsernisisaret) on pikkuautoksi harvinaisen mukava peli myös maantiellä. Itse olen ajanut vuokra-Upilla joitakin satoja kilometrejä, eikä se juurikaan pykälää tai kahta isompia maantiellä häpeä. Ei sitä toki 5-sarjan Bemariin voi verrata, mutta ei kai se pointti ollutkaan.

Turvaistuimet mahtunee takapenkille, mutta takaovet on ehdoton valinta silloin. Tavaratilan koko on kyllä ongelma, jos sillä aikoisi kahden lapsen kanssa reissuun. Päivittäisessä ajossa riittää tilat, mutta viikonlopun kamat ei mahdu kyytiin.

Käy ihmeessä kokeilemassa.

Guzz

Lainaus käyttäjältä: Lousku - 10.11.13 - klo:10:28
Moikka,

Täällä ollaan kanssa harkitsemassa kyseistä autoa.

Tällähetkellä ajoa tulee sellainen 140km. päivässä, pääosin tre-hml väliä, nykyisellä vm.96, autolla joka kuluttaa noin 8.5L/100 bensaa, menee rahaa sellainen 400e/kk.

Laskeskellut että vaikka tuon ottaa rahoituksella noin 280â,¬/kk + kaasut päälle, niin maksaa sellaisen 380â,¬/kk, ei kuluissa pääsen samaan UP!:lla kuin nykyisellä isolla maantielaivalla.

Hieman kiinnostaa auto jos nykyiset lähes 20â,¬/päivä polttoainekulut voi vaihtaa lähemmäs 3â,¬/päivä kuluihin.

Täältä oikeastaan kokemuksia kysymässä että minkälainen auto tuo maantiellä on? Muutenkin kaikki kommentit kiinnostaa, juurikin nuo tilat on hieman ? merkki, eli turvaistuimet autoon pitää saada kiinni + muutenkin mukavuus. Aikaisemmin on tullut ajettua paljon isoilla autoilla ja historiaan mahtuu mm. Citroen C5, BMW530da, Volvo S80 T6, jne, joten minkähänlainen shokki on alkaa ajaan pitkää matkaakin tälläisellä pikkuautolla, ennakkoasenteet istuu sitkeässä... :-)

9.11.2013 Aamulehdessä oli autosta juttu ja sillä tiellä tässä itsekkin ollaan.
Sinun kannattaisi jo harkita eUp!:a eli sähkövolkkaria. Jos säästät koko potin 400 eur/kk, tulee jo ensimmäisen 5 vuoden aikana säästöä huimat 24 000 euroa eli lähes koko eUp!:n hinta - auto lähes ilmaiseksi ;D. Toki osa säästöistä menee tapauksessasi rahoitukseen, mutta säästöä jää silti käteen, varsinkin kun rahoitus on maksettu loppuun. Pitää myös muistaa, että kasvavat polttoainehinnat nostavat säästön määrää. Ja kaupan päälle raikkaampi ulkoilma :) Myös Up!:lle tunnusomainen huutaminen, kun yrittää kiihdyttää normaaliin tapaani hanat auki (huomaat kyllä koeajossa), katoaa onneksi eUp!:n osalta, eli auto on luonnollisesti sähköautona hiljainen. Ja täysi vääntö heti nollasta kierroksesta takaa ripeät lähdöt liikennevaloista 8)

Matkan varrella Hyvinkäällä on ilmainen pikalatauspiste, mutta jos on menossa vain Helsingistä Tampereelle, ei latausta tarvitse tai jos tarvitsee, 5 minuutin latauksella saa jo 30 km lisää toimintasädettä - eikä täyteen lataaminenkaan vie kauaa.

Eikä tämä eUp! edes ole mitään kaukaista tulevaisuuden unta...
Sähköiset VW e-Golf ja e-Up myös Suomeen

budda

Huomaa sitten myös, että talvi vie ajokilsoja. Ja maksulinen lataus on tulossa. Sekä jos saavun pikalaturiin ja se onkin varattu, niin siinä aikaa sitten kuluukin

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Guzz - 10.11.13 - klo:12:23
Matkan varrella Hyvinkäällä on ilmainen pikalatauspiste, mutta jos on menossa vain Helsingistä Tampereelle, ei latausta tarvitse tai jos tarvitsee, 5 minuutin latauksella saa jo 30 km lisää toimintasädettä - eikä täyteen lataaminenkaan vie kauaa.

Sulla on kovin optimistinen usko autotehtaan markkinointipropagandaan. Talvella kun lähtee -20 asteessa puskemaan eUpilla kohti Stadia, niin elämän realiteetit saattavat alkaa heittelemään aika ikäviä rättejä päin näköä.

Guzz

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 10.11.13 - klo:13:06
Sulla on kovin optimistinen usko autotehtaan markkinointipropagandaan. Talvella kun lähtee -20 asteessa puskemaan eUpilla kohti Stadia, niin elämän realiteetit saattavat alkaa heittelemään aika ikäviä rättejä päin näköä.
Nissan Leafilla talvella paukkupakkasissa, lumisohjossa, ajoin 130 km matkan ilman välilatauksia, kun luvattu toimintasäde oli 160 km. Siis vanhimmalla Leafilla, en uudistetulla. Tampereen ja Hyvinkään välinen matka on 120 km ja Hyvinkää-Helsinki vain 60 km. Harmi, jos uskosi VAG:n kilpailukykyyn on noin pohjamudissa. Luulisi, että volkkarilla yritetään tehdä autoja ihan ympärivuotiseenkin käyttöön? Minusta noin nopea tahti julkaisusta Suomen-markkinoille tuloon viittaisi hyviin testituloksiin.

Lousku

Moikka,

Täällähän on hyvin kimmonnut keskustelua.

Jep neliovinen versio on harkinnasa.

Sähköversio on poissa laskuista jo hankintahinnan takia, taisi olla jotain 24t.â,¬ -> Ei kannata. Myös käyttösäde ei riitä silloin kun pitää esim. heittää 500km. lenkki.

Sähköversion ja kaasuversion käyttökuluissa ei ole niin isoa eroa ettäsillä tuon lähes 10 tonnin eron hinnassa kuroo kiinni, itselle sähkö rajoittaa liiaksi käyttöä.

Itsellä on noin 40tkm. ajomäärä vuodessa, valtaosin tämä tapahtuu alueella jossa kaasulla pystyy ajamaan, tällöin erot tuohon bensa-autoon on luokkaa 450â,¬ vs  UP:n100â,¬ / kk.

Tosiaan vaihto nykyisestä tuohon uuteen, rahoituksellakin aiheuttaa välitöntä säästöä käyttökuluissa, säästyneellä bensan hinnalla maksaa suoraan tuota autoa pois, tuo ero on vaan niin iso.

Pitää tosiaan käydä kokeilemassa tuo, sittenhän sen tietää. Meillä on myös toinen auto 7 paikkainen rellun grand scenic joten se jää talouteen vielä rouvan käyttöön, tosin 3-4 vuoden päästä senkin vaihtoa harkitaan, tosin meillä pitää olla perheessä 1 auto jolla pystyy kaikki kokoperheen matkat tekeen, joten tuskin se vaihtuu toiseen volkkarin up:iin. Vaihtoehtona voisi tuleva Bemarin hybriditila-auto, sitten siis joskus.

Eli nyt tuo UP, tulisi valtaosin omaan työmatka-ajoon, pitkäaikaisella ajatuksella, että se jää myöhemmin siis rouvan käyttöpeliksi ja on meillä seuraavan 10 vuotta käytössä.
Autoja joilla nyt mennään: EcoUp! -14, Citroen C4 GrandPicasso 7-paikkanen 1.6hdi -14 ja harrasteena BMW e46 325ci cabriolet -03

Aiemmin muutama bemari (E39 530da ja Z3 1.8), monta sitikkaa (Xantia:t ja C5), muutama pösö (306 ja 406), Muutama rellu (12 ja Grand Scenic), jokunen volvo (S80 ja 850) ja yksi volkkari (1300 kupla -66).

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Lousku - 10.11.13 - klo:17:51
Itsellä on noin 40tkm. ajomäärä vuodessa, valtaosin tämä tapahtuu alueella jossa kaasulla pystyy ajamaan, tällöin erot tuohon bensa-autoon on luokkaa 450€ vs  UP:n100€ / kk.

Kyllä minä katselisin noilla kilsoilla jotain muuta kuin UPin kopperoa, esim. VW Polo tai Skoda Rapid irtoaa ~samaan hintaluokkaan. Vaikka UP ihan kelpo peli onkin kaupunkipyörittelyyn niin en minä moista hankkisi 40tkm vuosiajoihin, varsinkaan jos tarkoitus on joskus ne kaksi turvajakkaraakin tunkea kyytiin.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 10.11.13 - klo:18:46
Kyllä minä katselisin noilla kilsoilla jotain muuta kuin UPin kopperoa, esim. VW Polo tai Skoda Rapid irtoaa ~samaan hintaluokkaan. Vaikka UP ihan kelpo peli onkin kaupunkipyörittelyyn niin en minä moista hankkisi 40tkm vuosiajoihin, varsinkaan jos tarkoitus on joskus ne kaksi turvajakkaraakin tunkea kyytiin.

Samaa mieltä, paitsi Polokaan ei mielestäni riitä mukavuudeltaan, Golf on alin luokka noin paljon ajavalle.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 10.11.13 - klo:19:01
Samaa mieltä, paitsi Polokaan ei mielestäni riitä mukavuudeltaan, Golf on alin luokka noin paljon ajavalle.

Kyllä minä myös mieluummin investoisin vähintäänkin Golf/Ocu kokoluokkaan noilla kilsoilla, mutta silloin joutuu budjettia venyttämään tuosta upin ~16kâ,¬ luokasta. Uudet 1.2:t koneet kuljettaa Golfia ja Ocua melkoisen pienellä kulutuksella.

MMV

4-ovinen 75 hv Up! ilmastoinnilla noin 15 000 â,¬ ja vastaava Golf Trendline 4-ovisena ilman varusteita noin 20 000 euroa + molempiin 600 euron toimituskulut. Vaimolla tuollainen perus-Golf muutamailla lisävarusteella (Webasto, tutkat, keskikyynärnoja) ja sen perusteella voin suositella 40 tonnin ajoja varten Golfia. Onhan tuossa 5 kâ,¬ hintaeroa, mutta kyllä autokin on aivan eri planeetalta! Poloa ei mielestäni kannata ottaa, koska hintaero alkaen mallin Golfiin on todella pieni.

Lousku

Viimeiset neljä kirjoittajaa osui juuri asian ytimeen.

Eli tämä on kieltämättä aika erikoinen combo, kohtuu isot kilsat ja yksi markkinoiden pienimmistä autoista.  :o

Itsekkin tiedän, juuri isoilla matka-autoilla ajaneena että miksi niillä olen ajanut, enkä pienellä koppiautolla. Kriittinen piste kustannuksissa on vain kulujen osalta nyt ohitettu, joten enää ei tee mieli ostaa bensaa tonneilla vuodessa.

Matka-ajossa vaikuttaa paljon auton sisämelu, penkit ja yleinen ajettavuus. Nämä onkin ne asiat joita joudun miettimään tätä valintaa tehdessä.

Tilanne on kulujen osalta se että auto rahoituksella + polttoaineilla pitäisi saada menemään tuohon 350-380e/kk, eli tällä kululla pitäisi saada tuo 40tkm. / vuodessa mentyä. Toki päälle tulee vielä huoltoja, vakuutuksia, renkaita ja veroja, mutta ne tulee joka autoon. Tällähetkellä autoilun kulut ovat tuota 400e/kk luokkaa ja kulut eivät saa siitä nousta...

Ilmeisesti UP:lla ei ole kukaan isommin matkaa vedellyt, jos on, niin kiva olisi niistä kokemuksista lukea.

Myös mietityttää että onko tuosta enää mitään jäljellä kun sillä vetää 40 tonnia vuodessa, viiden vuoden ajan, eli 200tkm. viidessä vuodessa, eli onkohan litrainen kone, kytkin, yms. jo siinäkohdin loppu...

Senverran tämä asia tässä on tapetilla, että jos tuohon UP:iin päädyn, niin pistän pystyyn blogin jossa katsotaan tuon auton viidenvuoden kestotesti, kaikkine kustannuksineen ja kuvineen...

Markku J

Minä myös puollan Golfin perusmallia. Loistava auto hintaansa nähden. Tilat riittävät neljälle aikuiselle. Hiljainen ajaa 15" -renkain ja erittäin hyvä ajettavuudeltaan. Polo on paljon ahtaampi ja meluisampi. Up varmaan reilusti Poloakin pienempi. On noissa oikeasti niin iso tila- ja mukavuusero, että noille kilometreille ottaisin ilman muuta Golfin. Minunkin Golfista saa joku loistavan auton tammikuussa n 7-8tkm mittarissa.

MMV

Golfia minimoimalla, kun ottaa 3-ovisen niin hinta on 19500 ja hintaero Uppiin 4500 euroa. Vielä kun sattuu löytymään maahantuojan tai jälleenmyyjän varastosta MY13-mallinen, niin arviolta ainakin 8% pitäisi olla keskusteluvaraa sekä Golfissa että Upissa. Tällöin hinnat Up 13 800 (voi olla aika vaikeaa) ja Golf 18 000 (tämäkään ei ole läpihuutojuttu). 4% reaalikorkona 0 euron pääomalla ja 6 vuoden pitoajalla Golf 280 euroa/kk ja Up 215 euroa/kk.

Vaimon Golf näyttäisi menevän todella asiallisilla kulutuksilla matka-ajossa. Juuri tuli testattua Golfia 250 km:n verran 86 km/h keskinopeudella ja ajotietokoneen mukainen kulutus oli 5,3 litraa/100km. Toki tuohon pitää jokunen desi lisätä, toisaalta autolla on ajettu vasta 700 km, joten vertyy vielä tästä. Up saattaa mennä aavistuksen nuukemmalla. Laskisin polttoainekuluiksi noin 260-300 euron väliin kuussa. Aikalailla mahdollisuuksien rajoissa olisi Upilla mennä tavoitehintaasi, mutta kyllä itse kokisin aika haasteelliseksi ajaa 40 tonnia vuoteen Upilla.

sakke2013

Kyllä enemmän ajavalle esimerkiksi Golf 1,6tdi on loistava valinta. Vääntö on hyvä ja auto kulkee hyvin pintakaasulla. Ja kun sisäänajon suorittaa maltilla, niin moottori tykkää.

Kulutus on omassani 3,9L/100km ja kyllä pitää jo olla pieniruokainen auto, että menee vähemmällä. Varsinkin, kun otetaan huomioon uuden Golfin koko, sisätilat ja jämäkkä ajettavuus. Kaiken tämän myötä tietysti turvallisuus.

Normaalissa ns maantieajossa tämmöinen dieselauto pääsee todella vähällä. Toisaalta potkua on myös ohituksiin ja välillä on hyvä myös vähän "rääkätä" moottoria. Suosittelen tätä autoa ja moottorimallia todella paljon. Hyvä auto!

Karvis

Lainaus käyttäjältä: MMV - 10.11.13 - klo:19:40
Golfia minimoimalla, kun ottaa 3-ovisen niin hinta on 19500 ja hintaero Uppiin 4500 euroa.

Ja nyt oli harkinnassa maakaasu Up, eli lähtöhinta neliovisena 16kâ,¬ jolloin hintaero Golfiin 3500â,¬ ja kun uppiin lisätään kylmäkone niin hintaero kapenee vielä 500â,¬.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy