Volkswagen eco up! blogini

Aloittaja budda, 17.10.13 - klo:12:12

« edellinen - seuraava »

sakke2013

sakke2013

budda

Kiki hyvin nyt. Olen siis tosissani ostanut auton.

tarzi

Eli oot ostanut navin????

missäs se auto oli... muron puolella ihan jännää keskustelua kun auto mistä kuvat on ei ole edes kyseinen pirssi  ;D
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"

- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

RTWteam

Koitetaan pysyä aiheessa. Kiitos.

Asiattomat viestit poistettu.

makkis

jep, koska aihehan sinänsä on mielenkiintoinen. Vaihtoehtoiset polttoaineet tekee tuloaan, itse odottelen mielenkiinnolla öljy-yhtiöiden vastaiskua.

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: budda - 15.11.13 - klo:21:30
Kiki hyvin nyt. Olen siis tosissani ostanut auton.
Missä se sinun ostama auto sitten on? Omani on kovin suttuisesti tuossa avatarissa, mutta huoltokirja löytyy muualtakin? Onko tämä nyt joku hehkutettava äiten auto, vai mikä ihme? Itseäkin alkoi kiinnostamaan!

Guzz

Lainaus käyttäjältä: makkis - 16.11.13 - klo:00:07
jep, koska aihehan sinänsä on mielenkiintoinen. Vaihtoehtoiset polttoaineet tekee tuloaan, itse odottelen mielenkiinnolla öljy-yhtiöiden vastaiskua.
Onhan tuo Neste Oil yrittänyt kovan rahan mainoslobbauksellaan saada läpi sloganinsa "Ainoa suunta on eteenpäin", mitä ikinä sillä yrittävätkään sanoa. Itse mainokset ovat aika sisällöttömiä, joissain versioissa yritetään toitottaa että Nesteen bensa on ympäristöystävällistä sorttia ja hei, amerikkalainen ex-astronauttikin on samaa mieltä! Ironista, että näitä Nesteen mainoksia oli myös aikansa VR:n uusissa sähköjunissa ;D

sakke2013

Tällä autonostajalla taitaa mennä vielä monta vuotta, ennen kuin saa ajokortin, koska toisella keskustelupalstalla hän ilmoitti muutama kuukausi sitten, että "Ette tiiä musta mitään. Koska mikään liittymä ei ole mun nimellä, ikää vasta 15 vee". Ja osti kuulemma Nissan Leafin joku aika sitten.

Mutta hyvä, kun on kohta kaksi sähköautoa opiskelijalla & lehdenjakajalla pihassa, niin toisella voi ajaa, kun toinen on latauksessa. Eikä tule paljoa kilometrejäkään, kun ei ole ajokorttia.

Teit kuitenkin hyvät kaupat, sillä Volkswagen on hyvä auto.

budda

Vaikea ottaa autosta kuvia joka on varastossa. laitan illalla kuvia navista ja kuitista maksusta

makkis

Oletkos budda itse kuitenkin nähnyt autosi? Missä muuten on maahantuojan varasto, siis fyysisesti?

budda

En tiedä, enkä ole nähnyt. Ainoa tieto, että SE. Mäkisen varastossa. Onko siis varasto ulkona vai sisällä ei mitään hajua

makkis

SE Mäkisellä on varastoja satamien lisäksi myös sisämaassa. Noissahan ne maahantuojien autot ymmärtääkseni välivarastoidaan ennen toimituksia.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: makkis - 16.11.13 - klo:00:07
Vaihtoehtoiset polttoaineet tekee tuloaan, itse odottelen mielenkiinnolla öljy-yhtiöiden vastaiskua.

Eikös tällaiset eco upit ole juurikin sitä vastaiskua? Öljy-yhtiöthän ovat jo iät ja ajat olleet öljy- ja kaasuyhtiöitä.

Maa- ja biokaasua myy Gasum (ja ST1), joka on Neste Oilin tytäryhtiö.. Samoin RE85 etanolilitkut ovat öljy-yhtiöiden hankkeita. Suomessa ykkösenä kaiketi ST1.

Puheista huolimatta ainakaan Suomesta ei saa kasviperäistä dieseliä ym. polttoaineita, jotka olisivat kokonaan öljy-yhtiöiden ulkopuolista bisnestä. Biokaasua saa Laukaasta Kalmarin tilalta ja se taitaa olla koko valtakunnan ainoa poikkeus.

Guzz

"Blogi" jatkuu näköjään täällä :D

Vaginisti

tarzi

Oli melko odotettavissa tämä 😭

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"

- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Wekotin

Muron puolella tämä on saanut "yllättävän" käänteen.

Popparit ja olut kätöseen.

Urlaub

Lousku

Itsellä case ECO UP! keikka nyt seuraavassa tilanteessa:

- Koeajolla todettu että kyllä tuolla UP:lla maantielläkin ajaa
- Turvaistuimet mahtuu kyytiin
- Käyty katsomassa muutamaa eri väriä -> päädytty Dark Silver metalliväriin
- Tarkistettu varusteita ja oikeastaan kaikki varusteet tuli raksittua mitä autoon saa
- Kokonaishinta kaikilla lisävarusteilla + kännykkäohjatulla eberillä + talvirenkailla = YHT: 23500â,¬

Tässäkohdin ollaan mietintähetkellä, auto kyllä kiinnostaa. Hinta on nyt aika iso, tosin onhan mukana varusteitakin (maakaasu, 4ovinen, metalliväri, navi, vakkari, ilmastointi, panoraamaluukku, aluvanteet, nahkarattia, eberiä, taittuvaa etuselkänojaa)

Eli auton lähtöhinnasta 16.000â,¬ ollaan tultu ylös meilkein 8.000â,¬

Onko kenelläkään jo UP:n ostaneella kokemusta että paljonko noissa varusteissa on ilmaa ja onko kuinkapaljon mahdollista tingata?

Sikäli mikäli tämä tämän viikon lopussa tilaukseen lähtee, niin pitänee perustaa sitten ihan oma ketju tästä tänne palstalle...

UP:ssa ärsyttäviä asioita:
- sisävalojen puute, miksi vain yksi hehku katossa, ei valoa edes peräkontissa (näitä toki saa lisättyä ns. tarvikkeenakin, mutta vaatii oman askartelun)
- ne sähkölasien kytkimet
- 80-luvun datsun cherryn tyyliin avautuvat takaikkunat...
- keskikyynärnojan puute (tämän toki saa tarvikkeena lisättyä)
- roiskeläppien ja sisälokarien puute (näitäkin saa toki jälkeenpäin)
- rengasmelu, kyllähän ääntä kuului nastarenkailla, ei pahasti mutta kuitenkin, itse otan ehdottomasti kitkat tähän autoon, harmi kun ei kesärengasmelua pääse nyt testaan
- pieniä juttuja, kuten portaaton selkänojan säätö, yms...
- ajovalot pitää aina erikseen laittaa yöasentoon jos haluaa mittarivalot ja lyhkäset päälle
- ilmeisesti huoltoväli on 15tkm.?!? omilla kilsoilla saa melkein 3 kertaa vuodessa huoltaa -> kallista

UP:ssa kiinnostavia asioita:
- Ajettavuus oli hyvä, niin maantiellä kuin etenkin kaupungissa, todella näppärän tuntuinen auto ja helppo ajaa
- koko on juuri sopivan kompakti
- mielestäni OK näköinen
- pikkuautoksi hyvin varusteltu (noilla lisävarusteilla), etenkin navi oli laite jollaisen haluan kaikkine ominaisuuksineen, vielä kun saisi leffoja katseltua...
- ehdottoman edulliset käyttökulut
- jostain saksalaisesta jutusta luin että moottori on tehty tunnistamaan eri bensiinit, oktaaniluku välillä 85-98 -> onko jollakin tietoa että voiko tähän oikeasti tankata E85 etanolia?
Autoja joilla nyt mennään: EcoUp! -14, Citroen C4 GrandPicasso 7-paikkanen 1.6hdi -14 ja harrasteena BMW e46 325ci cabriolet -03

Aiemmin muutama bemari (E39 530da ja Z3 1.8), monta sitikkaa (Xantia:t ja C5), muutama pösö (306 ja 406), Muutama rellu (12 ja Grand Scenic), jokunen volvo (S80 ja 850) ja yksi volkkari (1300 kupla -66).

Markku J

Kun minun Golf 1.2 TSI Comfortline comfort paketilla ja tehdaswebastolla + metallivärillä maksoi 25 th, niin en maksaisi Upista tuota 23 500 eur hintaa missään nimessä. Autot ovat niin eri luokassa käyttöominaisuuksiltaan. Tämän minun Golfin saa liikkeestä tammikuussa alle tuon Upin hinnan, ja mittarissa on ehkä 7 tkm. Ja talvirenkaat Hkpl 8 orkkisaluilla on myös mukana.

Pekka T

LainaaSikäli mikäli tämä tämän viikon lopussa tilaukseen lähtee, niin pitänee perustaa sitten ihan oma ketju tästä tänne palstalle...

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6524.0
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Lousku - 17.11.13 - klo:20:33
Itsellä case ECO UP! keikka nyt seuraavassa tilanteessa:

- Koeajolla todettu että kyllä tuolla UP:lla maantielläkin ajaa
- Turvaistuimet mahtuu kyytiin
- Käyty katsomassa muutamaa eri väriä -> päädytty Dark Silver metalliväriin
- Tarkistettu varusteita ja oikeastaan kaikki varusteet tuli raksittua mitä autoon saa
- Kokonaishinta kaikilla lisävarusteilla + kännykkäohjatulla eberillä + talvirenkailla = YHT: 23500â,¬

Tässäkohdin ollaan mietintähetkellä, auto kyllä kiinnostaa. Hinta on nyt aika iso, tosin onhan mukana varusteitakin (maakaasu, 4ovinen, metalliväri, navi, vakkari, ilmastointi, panoraamaluukku, aluvanteet, nahkarattia, eberiä, taittuvaa etuselkänojaa)

Eli auton lähtöhinnasta 16.000â,¬ ollaan tultu ylös meilkein 8.000â,¬

Väri ainakin on hieno!

Eberi on kyllä kallis varuste, onko ehdoton?

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 17.11.13 - klo:20:41
Eberi on kyllä kallis varuste, onko ehdoton?

Noin voi kysyä vain ihminen joka ei ole vielä omistanut autoa eberillä/webastolla ;D
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Karvis

Paljonko Louskun uppiin on laskettu Eberille hintaa? Up kuuluu Webaston pikkuautokamppikseen, eli Webasto kellolla 1160â,¬.

Mutta kyllä minä olen Markun kanssa samoilla linjoilla, eli katselisin tuohon rahaan hiukan isompaa kulkupeliä esim. Golf/Octavia/Leon akselilta. Tuntuu että nyt on hiukan hukassa se alkuperäinen ajatus edukkaasta pikkuautosta ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 17.11.13 - klo:20:53
Noin voi kysyä vain ihminen joka ei ole vielä omistanut autoa eberillä/webastolla ;D

Ã,,läpä kehtaa, isäpapan Range Ryövärissä oli webasto jo vuonna 1987, jota nöösipoikana käyttelin. Senkin jälkeen olen moista kapistusta monessa kulkineessa käyttänyt.

Olen oppinut tuntemaan myös ne miinukset eli edellyttää reilua ajoaikaa, jotta akku pysyy hengissä tai sitten pitää pistää auto piuhaan akun lataamiseksi, jolloin voi kysyä olisiko järkeä lämmittääkin sähköllä. Erilaisten automaattisesti käynnistyvien ongelmana taasen on karstoittuminen, jos ajaa vain pätkää.

Nyt kyseessä olevassa käytössä eli Tampere - Hämeenlinna pendelöinnissä tuota ongelmaa ei tokikaan ole.

tapanixxx

2.5 ke rahaa lisää ja audi a3?

Markku J

Tuokin on hyvä vaihtoehto. Mutta esim. minun Golf ostettuna 21 000 eurolla olisi mielestäni aika hyvä hankinta.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 17.11.13 - klo:21:27
Tuokin on hyvä vaihtoehto. Mutta esim. minun Golf ostettuna 21 000 eurolla olisi mielestäni aika hyvä hankinta.

Eikö Vaggineiden kohdalla ole tärkeää olla ensimmäinen omistaja, jotta voi kaikin keinoin vedota virhevastuisiin ja goodwilleihin? Käytetyn ostajalla on oikeudet ja keinot paljon rajatummat jo lainsäädännönkin mukaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy