Ikkunoiden tummennus

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 11.04.10 - klo:12:46

« edellinen - seuraava »

MasTurbo

Mä sain lustigin kiinni eilen ihan soittamalla. Sinne sitä auto tulee lomalla vietyä.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Reneto

^ Just  :(
Mulla on ollut sitten ajoitus pielessä. Oli pari kertaa yrittänyt soittaa kyllä takaisin, mutta minä en taas ollut luurin vieressä. Sähköpostiin ei tullut vastausta. Kuten aiemmin totesin: jos töitä on niin paljon, että yhteydenotto on noin vaikeaa, niin teetetään muualla.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

monster

#212
Tallinnassa useammassa paikassa tummennukset 60-80eur/auto (sivulasit+takalasi) laatukalvoilla (Lumar, Sunguard, jne)

Vaikkapa tuolla -> http://www.toonklaas.ee/index.php?id=21

Hintatiedustelut suomeksi ja silleen. Ei ole vaikeeta  ;D
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

dosetti

Onko jotain paikkaa suositella kokemusten perusteella Tallinnassa?

Peltzi

Joo mutta mitä se kalvon laatu on siellä tallinnassa? Onko se samaa "hyvää" kalvoa kuin Sungard, Llumar, 3m yms...

Zaasa

Tarkoitus kalvottaa tulevan asunnon parvekkeen kirkkaan lasikaiteen alemmat lasit,varsinainen ylempi parvekelasitus jää kirkkaaksi.Työ on tarkoitus tehdä itse,kalvoa menee aika paljon.
Vinkkejä ostopaikasta,as.ohjeita.Kiitos.

(Kuuluisikohan tämä rakennusprojekteihin?)

pokkus

Jos joku kaipaa vielä apua kalvojen valintaan, niin tuolla ketjussa kerroin enemmän omasta asennuksesta:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8280.msg231659#msg231659

Edessä siis 30% kalvot ja takana tehdastummennetut 20%.

anaconda


Max3

Zaasalle parvekelasien tummentamisesta vinkiksi, että itse ostin Etolasta vaaleaa, ei läpinäkyvää ja sumentavaa muovikalvoa. Maksoi jotain 6 â,¬/m2 ja rulla. Lopputuloksena tuli ei niin silmiinpistävä vaalea näköeste, jota voi kerrostalossakin mukavasti käyttää.
Octavia 1.4 tsi combi 2017 black
ex Octavia: combi 2012, hb 2011

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Max3 - 19.06.12 - klo:20:34
Zaasalle parvekelasien tummentamisesta vinkiksi, että itse ostin Etolasta vaaleaa, ei läpinäkyvää ja sumentavaa muovikalvoa. Maksoi jotain 6 â,¬/m2 ja rulla. Lopputuloksena tuli ei niin silmiinpistävä vaalea näköeste, jota voi kerrostalossakin mukavasti käyttää.
Sopisi hyvin tarkoitukseeni,käyn Etolassa tutustumassa.Sujuiko asennus helposti?

Laars

En tiedä paikkoja Tallinnassa, mutta Tallinnan pojat tekee Tuusulassa kyllä varsin edukkaasti. A-mainos niminen putiikki.
Edellisen auton kalvotin tuolla n. reipas vuosi sitten ja mitään valitettavaa en kyllä keksi. Hyvin tekivät ja vielä "paikan päällä" eli vein auton sovittuun aikaan, kävin välillä syömässä jne ja noudin auton.

Max3

Vielä tuosta Etolan ikkunalasimuovista; muistaakseni liimapinnalla oli suojapaperi tai ei ja muovi on tosi paksua vrt autolasimuovit, helppo työstää ja kiinnittää. Etolan sivuilla on tietoa hieman kalliimmasta vastaavasta tuotteesta, ota kuvioton ja sumentava, niin sitä jaksaa silmitellä.
Octavia 1.4 tsi combi 2017 black
ex Octavia: combi 2012, hb 2011

Peeveli

Joutuuko tuossa ikkunoiden tummennuksessa repimään miten paljon verhoiluja auki? Parissa farkussa (Golf V ja Avensis) takalasit kalvotettiin autoliikkeen tiloissa ennen luovutusta, eikä hälyääniä esiintynyt. Kun taas kalvotutin VI-hatchback Golfin kattoteippauksen yhteydessä, natinaa alkoi kuulumaan takaovien suunnasta.

Nyt vähäsen kahden vaiheilla, ottaako uuden V40:n takalasin lisätummennuksella vai ei. Vaikuttaisi Volvon tehdastummennus olevan aika tummasävyinen, ja mietin sitä "katkaiseeko" se liian jyrkästi sivulinjan etusivulaseihin verrattuna. Tehdastummennus kustantaa vajaat 400 eur joka on mielestäni paljon, kun vertaa esim. vagien varustepaketteihin joissa tummmennusten lisäksi saa mukana jotain muutakin. Mutta, jos vaarana olisi hälyäänet jälkiasennusvaihtoehdossa, valitsisin kyllä varman päälle sen tehdasvarusteena.

Eli onko kokemuksia jälkiasennettuna sisustaan tulleista hälyäänistä eli nitinästä, natinasta tai sirinästä?

Max3

Seurasin vierestä, kun Lustig kalvotti koko taka-osaston, ja mitään rakenteita ei purettu/edes löysätty asennuksen aikana. Mielestäni he lähinnä veistelivät ikkunoista liian leveitä tai vinoja tiivisteitä, siis ikkunan näkyvä ala hieman kasvoi tiivisteen alta.
Octavia 1.4 tsi combi 2017 black
ex Octavia: combi 2012, hb 2011

Zaasa

Räsään tehtiin kalvotus autoliikkeen tiloissa purkamatta verhoiluja. Ei aiheuta ääniä. Jos olisin teettänyt kalvotuksen muualla verhoiluja ei olisi poistettu,kysyin tätä jokaiselta tarjouksen tehneeltä.

Peräkylän Pertti

Minkä vahvuista tummennusta suosittelisitte Golffiin, kun ajattelin tummennuttaa takasivut ja takalasin? Etusivuihin ei uskalla laittaa mitään, kumminkin käy huonosti ja joutuu repimään ne pois...

mabe

Minulla on vaalean sisustan (harmaa) kanssa 20% takana. Melko tumma tulee lasista ja likaisen lasin kanssa pimeässä hallissa peruuttelu alkaa jo olla haastavaa.

Toisaalta taas muksu ei siristele silmiä vaikka aurinko paistaa naamaan ja ei näytä ihan limusiini-ikkunoille kuitenkaan.

Tumman sisustan kanssa menee kyllä melko pimeäksi sisusta tuossa. Eli joko 35% tai 20% riippuen siitä, haluaako oikeasti valoa vähemmäksi vai vain kivaa pientä sävyä lasiin. 35% vastaa melkolailla tehdassävytystä ja 20% alkaa jo mustalle näyttämään.

heiluhannat

#227
Itsellä on kahdessa edellisessä autossa ollut Lustigin laittamat LLumar-kalvot ja näiden perusteella voin sanoa, että pelkkä %-luku ei kerro koko totuutta, vaan kaikilla valmistajilla tuntuu olevan vähän oma näkemyksensä valonläpäisystä.

Edellisessä Focus Wagonissa oli 20% kalvot b-pilarista taaksepäin. Käytönnössä ihan sama tummuusaste kuin Golf V Variantin tehdastummennuksissa (Limited-malli), joita VW sanoi 35% tummennuksiksi. Autot olivat montaa kertaa pihalla vierekkäin ja eri olosuhteissa vertailin näitä kahta.

Nykyisessa Golf VI Variantissa on 15% kalvot b-pilarista taaksepäin ja tämä on omasta mielestä juuri passeli sävy. Ikkunat on tarpeeksi tummat, että kovin kaukaa ei näe sisälle, mutta läheltä kuitenkin näkee hahmot auton sisällä eivätkä kalvot mielestäni mitenkään vaikeuta esim. peruuttamista pimeällä.

edit:
Muistaakseni Lustigkin sanoi noista eri valmistajien kalvoista, että LLumarin kalvot ovat vaaleampia kuin esim. 3M:n prosenttiluvultaan vastaavat kalvot.

Laars

Noinhan se juuri taitaa olla. Itsellä oli aiemmin 15% kalvot, jotka oli oikeasti mustat (kuten yllä olevasta kuvastakin näkyy). Nyt Llumarin 21% mid titanium ja sävy on paljon parempi. On tumma, mutta ei silti pikimusta kun katsoo kohti.

SamKoo

LainaaItsellä on kahdessa edellisessä autossa ollut Lustigin laittamat LLumar-kalvot ja näiden perusteella voin sanoa, että pelkkä %-luku ei kerro koko totuutta, vaan kaikilla valmistajilla tuntuu olevan vähän oma näkemyksensä valonläpäisystä.

Jep, itsellä tämä tuottaa kanssa päänvaivaa kalvon valintaan. Esim 50% joissakin autoissa ei oikeastaan edes huomaa että on kalvoa ja toisessa on niin tummaa ettei etusivusiin kehtaa edes ajatella. Noh oli miten oli mutta näin on..
Volvo XC60 R-Design -12

Reneto

Jetassa oli 20% Sungard ja nyt Astrassa Llumarin 21%. Molemmissa pelkkä takalasi tummennettu ja molemmissa tumma sisusta. Ei ole mielestäni tummuuseroa. Alle jäänyt sävylasi saattaa kyllä olla hieman tummempi kuin mitä Jetassa oli, hiukan enemmän vihertävän suuntaan..
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

MasTurbo

Autodentti oikaisi lommon tänään ja samalla kyselin heiltä mahdollista kalvotusta. Totesi toiveisiini nähden( että noin metristä näkee takapenkille) että kun octaviassa on hieman sävylliset lasit niin laittaisi takakontin lasin 20%, takaovet 35% ja etuovet 55%. Saattas vaikka toimia. Ellei sitten sitä takaikkunaakin laita sillä 35% :/
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

VAG!

Lainaus käyttäjältä: samppa82 - 20.06.12 - klo:17:52
Esim 50% joissakin autoissa ei oikeastaan edes huomaa että on kalvoa ja toisessa on niin tummaa ettei etusivusiin kehtaa edes ajatella.

Mielestäni tässä piilee juuri se 50-prosenttisten hienous. Jos kaikki sivut ovat 50-prosenttista, niin ihan äkkiä ei tajua, että niissä on kalvot. Kun taas laittaa rinnalle samanlaisen auton akvaariolaseilla, niin johan tajuaa mistä on kyse.

Mutta puhtaasti ulkonäköä varten ne ovat, ei ne käytännössä auta juurikaan häikäisyä vastaan.

Ville R

50% kalvot auttaa ei-suoraan auringonpaisteeseen ja blokkaa saman verran UV-säteitä kuin tummempi kalvo. Pimeällä niistä näkee hyvin läpi

HneryK

#234
Onko tietoa minkä asteinen tummennus on noissa volkkarin mainostamissa lämpöä eristävissä laseissa (etusivu)? Onko se takasivulaseissa oleva tehdastummennus 35% kuten aiemmin mabe mainitsi?

Lisäys:
Itselläni on Saint Gobainin lasit ympäriinsä, joten noista joku se saattaa olla
http://www.saint-gobain-sekurit.com/fr/?nav1=GC&fn=func_thermal_thermoreflect.html

Karvis

Lainaus käyttäjältä: heiluhannat - 20.06.12 - klo:12:06
Muistaakseni Lustigkin sanoi noista eri valmistajien kalvoista, että LLumarin kalvot ovat vaaleampia kuin esim. 3M:n prosenttiluvultaan vastaavat kalvot.

Näinhän ne on, mutta siinä on myös se vitsi että esim. 3M:n CS20 kalvon valonläpäisy ei olekkaan 20% vaan 16%.

Meillä on nyt takalasi Llumarin 15% ja takasivut 20%, on hiukan tummempi kuin edellisen Ocun 3M 20/35 kalvot. Mielestäni juuri sopiva tummennus, näkee että sisällä on ihmisiä mutta ei oikein tunnista ketä, ei siis aivan jätesäkit mutta sopivasti tummuutta että junnuilla ei tarvitse olla silmät sikkurassa kun arska joskus taas suvaitsee ilmaantua taivaalle.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Mike82

Laitatin tässä kesän kynnyksellä vaimon autoon (Nissan Note) Llumarin n 20% kalvot.
Auto on takapenkin osalta tätä nykyä paljon viileämpi istua ja ei häikäse valo vauvan silmiä.
Firmaa en muista, oli Vantaalla Vetokujalla, tuo ilmeisesti kalvoja maahan.
Edullinen hinta ja hyvälaatuinenkin vielä.

Omassa Golffissa joutunee tekemään myös kalvoituksen kun ei noi paketti III tummat lasit tunnu juuri auttavan mitään :)

Nykyiset:
Golf VI Variant 1.4 TSI Highline 118KW + DSG
Volvo V50 1.6d Drive

Exät:
-06 Audi A6 2.4 V6 Avant Multitronic
-09 Seat Ibiza 1.6 Style
-97 Ford Mondeo 1.8 GLX
-89 Ford Escort 1.3 CL

Pekezi

Lainaus käyttäjältä: anaconda - 19.06.12 - klo:20:16
http://www.rengaskeskus.com/index.php?route=common/home

Kenelläkään kokemusta ylläolevasta paikasta?

Kalvottajanahan tuolla on Taipaleen Mika jolla oli aiemmin (/ on edelleen?) oma liike (www.autozibbe.fi).

Itse olen "Zibbellä" kalvotuttanut useita omia autoja. Jälki ihan kelvollista, mutta hinnat nousseet kun siirrtynyt Rengaskeskuksen listoille, valitettavasti... :(
Käytössä:   Skoda Superb Combi 2.0 Tdi 4x4 -16
                 Skoda Octavia Combi 2.0 Tdi 4x4 -17
Ex:            Seat Leon FR 2.0 Tdi 184 hp 2013
                 Skoda Superb Combi 2.0 Tdi 2013
                 Seat Ibiza 1.2 Tsi Itech 2014
                 Skoda Octavia Elegance 1.6 TDi 2012

MasTurbo

Siitä viron tummennuksien hinnasta kun täällä joku arpoi ja laadusta(työ/materiaalit) niin tässäpä ravolarin vastaus:

"Please find more about window tinting http://ravolar.ee/en/privacy/window_tinting/
We have been using Johnson Window Films for 12 years and give now life time (car life time) warranty for work and for material.
Most popular package is Premium solution costs 109â,¬ for regular sedan car http://ravolar.ee/en/privacy/window_tinting/?cat_id=24"

Eli jos annetaan auton elin iän takuu työlle ja kalvoille niin kai se hyvä on  ;D

Hintaa omalle oculle tulisi 153â,¬ sis etuovet.Pelkkä takaosa 109â,¬.
Täytyy harkita....Sais viunaa samalla  ;D
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

MasTurbo

Siljan clubone jäsenenä reissu auton kanssa maksas 71â,¬, täältä savosta tullessa tankki bensaa 80â,¬ ja safkat reissussa tekee kalliimman tuosta kuin se että odotan 9.7 asti ja vien auton jp-autotuningille kun lustig tulee.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy