Audi S3

Aloittaja Vice, 11.10.13 - klo:21:52

« edellinen - seuraava »

MoFFe

Voin myös yhtyä tuohon pitkään ajoon... eli tulee pari kertaa vuodessa ajettua 700km yhteen suuntaan (eli laskettelemaan). Mukava ajella jopa pitkiä ajoja.
Itselläni on 18" vakio vanteet talvella ja nastat, hiljaiset ne on. 19" kesärenkaat tuovat hieman enemmän ääntä mutta ei mitenkään pahasti.

ARIMO

Keväällä on suunnitelmassa lähteä Lappiin A3:lla, mutta on tuo S3 ihan eri tason auto, joten matkaauto saattaa vielä muuttua vaikkakin kulutus on jonkin verran suurempi s3:saa.  Tänään kun on vuorotellen ajellut s3sta ja A3sta niin ymmärtää tuon hintaeron. Neliveto, paino ja tehot tekevät s3sta ihan eri luokan auton kuin A3. Tuo s3:n ulkonäkökin on sopivan hillitty. Naapuri tokaisi että ostit sitten kaksi a3sta😊
Nykyiset: Audi A5 sportback business sport edition 1.4 tfsi ja Audi A3 sedan 1,4 tfsi sline edition -16

Edelliset: vw passat variant comfortline 1.6 tdi dsg, Audi s3 sedan, Volvo v60 D5 AWD R-design edition VW Polo Blue GT 1.4 TSI DSG Volvo C30 kinetic 1,6D drive -10, Audi A5 Sportback 2,0 tdie -12, Volvo V50 2,0D Momentum, Seat Ibiza ST 1.2TSI Sport, Volvo V50 2,0 Momentum

AudiS38V

#512
Tervehdys

Olen harkinnut tuon uuden (vm2014/2015) S3 hankkimista. Ja kuulisin mielellään jo em. auton omistajilta kokemuksia autosta. Ennen en ole audia omistanut joten koeajoja lukuunottamatta uusi tuttavuus. Jos voisitte laittaa auton huonoja ja hyviä puolia, onko ollut mitään murheita auton kanssa, onko jotain lisävarusteita jotka kannattaa ehdottomasti olla.
Luultavimmin käyn hakemassa mieleiseni alkukevään aikana saksasta kun kuka nyt talvikeleillä nelivetoa kaipaa.. :D Tosiaan riippuu millä aikataululla pääsen tuosta nykyisestä laitteesta eroon..
Koristakaan ei vielä päätöstä ole tehty SB vai Sedan..

Hinnat näyttäisi pyörivän 2014 malleissa siinä 41-43te paikkeilla ainakin noissa mitä olen katsellut. Tullin mukaan viimeksi verotettu 2014 S3, ajettu 15tkm on joulukuulta -15 ja verot 13199e.

Vielä tuli mieleen mites noitten vanteiden kanssa? Onko 20" liian isot vai kannattaako pysyä suoraan noissa 19"? Kokemuksia?

jhj

Moikka!

Tuo on meikäläisen sedani joka on joulukuussa verotettu..

Itselle nyt parissa kk:ssa tullut n.2tkm sekalaista ajoa niin voi jo hieman laittaa plussia ja miinuksia.

Aloitetaan plussista:

-moottori (vetoja riittää, mutta ohjelmointikin käynyt mielessä)
-äänet nelisylinteriseksi
-ulkonäkö kunhan saa 19" kesäpyörät ja h&r madallus jouset alle.
-laadukkuus (ei nitinöitä tai natinoita)
-alustan toiminta (magnetic ride)

Miinuksia

-matka-ajon kulutus (kuudes vaihde liian lyhyt motari nopeuksiin voisi hyvin olla 7 vaihteisella lootalla niinkuin rs3:kin on)
-rengasäänet melko kovat ainakin noilla 19" kesäpyörillä

Siinä pieniä huomioita mitä itsellä tulee mieleen..

Varusteet tietysti omien mieltymysten mukaan, mutta ainakin B&O hifit ja kessy on ihan mukavia varusteita.
Omasta uupuu navi ainakin toistaiseksi katsotaan tuleeko retrofitattua jossain vaiheessa.

ex kulkuneuvot= Volvo S60 2,0t -01, Audi A3 sb 2,0tdiQ -06, Ford Focus St -10, Audi A4 2,0tfsiQ -10, Mb C coupe -11, A5 sb 3,0tdiQ, S3 sedan.

MoFFe

Jo tuli mieleen tuohon JHJ kirjoittamaan kulutukseen... Ihan totta, voisi olla 7 vaihdetta, tai pidempi kutonen.
Mutta kulutus matkaajossa ei kyllä ole paha, minun mielestä. Se on vaan kun menee plus 110km puolelle niin kulutus nousee.
Pitkiä matkaajoa jos nopeus on siinä 70-90 paikkeella niin parhammillaan minulla on ollut talvella yhden tankin kulutus 6.2l/100km. Muuta yleensä liikkuu siinä 7-8l/100km. Sit lyhkäsillä ajoilla(kauppa käynit, työhöon ajot, ym.) niin 8-9.5l/100km. Eli alle 10l menee melko helposti.

ARIMO

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 26.01.16 - klo:09:40
Jo tuli mieleen tuohon JHJ kirjoittamaan kulutukseen... Ihan totta, voisi olla 7 vaihdetta, tai pidempi kutonen.
Mutta kulutus matkaajossa ei kyllä ole paha, minun mielestä. Se on vaan kun menee plus 110km puolelle niin kulutus nousee.
Pitkiä matkaajoa jos nopeus on siinä 70-90 paikkeella niin parhammillaan minulla on ollut talvella yhden tankin kulutus 6.2l/100km. Muuta yleensä liikkuu siinä 7-8l/100km. Sit lyhkäsillä ajoilla(kauppa käynit, työhöon ajot, ym.) niin 8-9.5l/100km. Eli alle 10l menee melko helposti.

Minustakin S3:n kulutus on alhainen huomioiden auton tehot. S3:lla on takana 7800 km ja keskikulutus ajotietokoneen mukaan ollut 8,6 l/100 km, joka on mielestäni hyvä lukema. Viikonloppuna kun ajelin nätisti 80-90 km/h nopeutta maantiella niin kulutus heilui 6-6,5 l/100 km paikkeilla.

Muutaman päivän kokemuksen perusteella olen postiviisesti yllättynyt auton ominaisuuksiin arkikäytössä. Vaimoke ajelee autolla päivittäin "nätisti" ja perusajelu onnistuu tosi hyvin. Itse pidän sitten huolen ettei kone pääse karstoittumaan  ???

Nykyiset: Audi A5 sportback business sport edition 1.4 tfsi ja Audi A3 sedan 1,4 tfsi sline edition -16

Edelliset: vw passat variant comfortline 1.6 tdi dsg, Audi s3 sedan, Volvo v60 D5 AWD R-design edition VW Polo Blue GT 1.4 TSI DSG Volvo C30 kinetic 1,6D drive -10, Audi A5 Sportback 2,0 tdie -12, Volvo V50 2,0D Momentum, Seat Ibiza ST 1.2TSI Sport, Volvo V50 2,0 Momentum

AudiS38V

Kuulostaa ihan maltilliselta tuo kulutus, tosin itselle se ei nyt kaikkien tärkein ole, mukava jos menee vähällä. Nykyinen vie täällä kaupungissa 13.5L/100km nii kaikki siitä on kotiinpäin.. :D Itse kyllä myös tykkäsin autosta koeajon perusteella ja mukavasti löytyy myös "tehoa" jos tarttee ohi päästä motarilla.

jnsFI

Lainaus käyttäjältä: AudiS38V - 25.01.16 - klo:11:52
Olen harkinnut tuon uuden (vm2014/2015) S3 hankkimista. Ja kuulisin mielellään jo em. auton omistajilta kokemuksia autosta. Ennen en ole audia omistanut joten koeajoja lukuunottamatta uusi tuttavuus. Jos voisitte laittaa auton huonoja ja hyviä puolia, onko ollut mitään murheita auton kanssa, onko jotain lisävarusteita jotka kannattaa ehdottomasti olla.

Terve,

Täältä löytyy viime maaliskuun lopulla vastaanotettu S3 sedan. Varusteita on melko mukavasti ja niistä voi tuolta autotallin puolelta lukaista. Auto on ollut nyt vajaan 10 000 km ajossa positiivinen yllätys. Hieman arvoin ostossa, sillä edellinen A4 quattro oli toki kookkaampi ja painavampi auto, joka näkyi rauhallisempana ajettavuutena. S3 tuntui koeajoilla melko levottomalta mikroautolta. Otin kuitenkin riskin ja se kannatti - olen ollut erittäin tyytyväinen, eikä ole oikeastaan mitään suurempaa valittamista.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=25401.0

+ moottori on uskomaton, vääntää hyvin ja äänet on paukkeineen mahtavat (vielä kun koodaa läpät pysyvästi auki)
+ sedan näyttää todella hyvältä
+ hyvä laatuvaikutelma - ei nitise
+ haldex-quattro toimii hienosti ja auton saa talvella helposti hallittuun sladdiin

- kovat rengasäänet jo 18" kesäpyörillä, en siis suosittele suurempia ainakaan ilman ovien vaimentamista
- kulutus menee helposti sinne 10 paremmalle puolelle, toki siksi kun auto kannustaa kaiken aikaa päästelemään
- sisämelu syö B&O:n ilot, joskin tähänkin auttaa kuulemma ovien vaimentaminen

Näin jälkikäteen mietittynä olisin ottanut vielä peruutuskameran - sen uupuminen harmittaa välillä.

Suosittelen!
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

ARIMO

Oletteko muuten huomanneet että S3 sedanin takakonttiin saa noin 10 cm lisää tilaa kun poistaa vararenkaan, styroksit ja laskee välipohjan auton pohjaa vasten? Lisätilalle voisi olla tarvetta lapin reissulla. Tietysti renkaanpaikkaussarja olisi hyvä olla mukana.
Nykyiset: Audi A5 sportback business sport edition 1.4 tfsi ja Audi A3 sedan 1,4 tfsi sline edition -16

Edelliset: vw passat variant comfortline 1.6 tdi dsg, Audi s3 sedan, Volvo v60 D5 AWD R-design edition VW Polo Blue GT 1.4 TSI DSG Volvo C30 kinetic 1,6D drive -10, Audi A5 Sportback 2,0 tdie -12, Volvo V50 2,0D Momentum, Seat Ibiza ST 1.2TSI Sport, Volvo V50 2,0 Momentum

ARIMO

No niin tänään saatiin S3:een eturoiskeläpät asennettua. Ensiksi ajattelin asentaa itse, mutta näillä keleillä ei oikein huvittanut asennella läppiä ulkosalla. LänsiAuto hoiti läppien asennuksen tyylikkäästi, vaikkakin asennus kesti suunniteltua kauemmin.  8)
Nykyiset: Audi A5 sportback business sport edition 1.4 tfsi ja Audi A3 sedan 1,4 tfsi sline edition -16

Edelliset: vw passat variant comfortline 1.6 tdi dsg, Audi s3 sedan, Volvo v60 D5 AWD R-design edition VW Polo Blue GT 1.4 TSI DSG Volvo C30 kinetic 1,6D drive -10, Audi A5 Sportback 2,0 tdie -12, Volvo V50 2,0D Momentum, Seat Ibiza ST 1.2TSI Sport, Volvo V50 2,0 Momentum

jhj

Olisko sulla ollut kuvaa laittaa toteutuksesta?
Itselläkin käynyt mielessä joko askarrella jonkunlaiset läpät, mutta jos kerran löytyy fiksun näköisenä oem osana niin ehkä semmoiset voisivat olla paremmat.

ex kulkuneuvot= Volvo S60 2,0t -01, Audi A3 sb 2,0tdiQ -06, Ford Focus St -10, Audi A4 2,0tfsiQ -10, Mb C coupe -11, A5 sb 3,0tdiQ, S3 sedan.

ARIMO

Lainaus käyttäjältä: jhj - 10.02.16 - klo:20:28
Olisko sulla ollut kuvaa laittaa toteutuksesta?
Itselläkin käynyt mielessä joko askarrella jonkunlaiset läpät, mutta jos kerran löytyy fiksun näköisenä oem osana niin ehkä semmoiset voisivat olla paremmat.

Moi,

Tässä yksi kuva. Auto on nyt sen verran likainen ettei kuvan laatu ole paras mahdollinen.

Nykyiset: Audi A5 sportback business sport edition 1.4 tfsi ja Audi A3 sedan 1,4 tfsi sline edition -16

Edelliset: vw passat variant comfortline 1.6 tdi dsg, Audi s3 sedan, Volvo v60 D5 AWD R-design edition VW Polo Blue GT 1.4 TSI DSG Volvo C30 kinetic 1,6D drive -10, Audi A5 Sportback 2,0 tdie -12, Volvo V50 2,0D Momentum, Seat Ibiza ST 1.2TSI Sport, Volvo V50 2,0 Momentum

ARIMO

Nykyiset: Audi A5 sportback business sport edition 1.4 tfsi ja Audi A3 sedan 1,4 tfsi sline edition -16

Edelliset: vw passat variant comfortline 1.6 tdi dsg, Audi s3 sedan, Volvo v60 D5 AWD R-design edition VW Polo Blue GT 1.4 TSI DSG Volvo C30 kinetic 1,6D drive -10, Audi A5 Sportback 2,0 tdie -12, Volvo V50 2,0D Momentum, Seat Ibiza ST 1.2TSI Sport, Volvo V50 2,0 Momentum

MoFFe

Ei näy...

ARIMO

Onkos muuten kukaan asentanut jälkikäteen sisätilaelementit mono. pur. lisävarusteita?  Kuvien
perusteella toisi mukavasti ylellisyyttä kabiiniin.   ;D
Nykyiset: Audi A5 sportback business sport edition 1.4 tfsi ja Audi A3 sedan 1,4 tfsi sline edition -16

Edelliset: vw passat variant comfortline 1.6 tdi dsg, Audi s3 sedan, Volvo v60 D5 AWD R-design edition VW Polo Blue GT 1.4 TSI DSG Volvo C30 kinetic 1,6D drive -10, Audi A5 Sportback 2,0 tdie -12, Volvo V50 2,0D Momentum, Seat Ibiza ST 1.2TSI Sport, Volvo V50 2,0 Momentum

jnsFI

Multa löytyy monopur, tosin tehdasasenteisena. Tuo huomattavasti lisää arvokkuutta. Suosittelen.
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

kömmerö

Onko muilla ollut S:ssä vikoja?
Kolme kertaa käynyt että auto on sammunut kesken ajon n.50-60 vauhdista. Jonka jälkeen lähtee huonosti käyntiin starttaa pitkään. Eikä start stop ole toiminut kuin vasta uudelleen sammutuksen/käynnistyksen jälkeen.

Huollossa olen käyttänyt parikertaa mutta eivät ole osanneet vielä sanoa mistä johtuu.

Pari vikakoodia löytyi:
10657 - RPM Signal from ECU
P0726 00 [002] - Implausible Signal

10763 - Starter Enable from Selector Lever Sensor System
P1734 00 [002] - -

Audi S3 8V
ex.VW Golf R , Audi a3 1.8tfsi

Daatta

Kuten toiseen ketjuun laitoinkin, hanki VCDS ja aja Full Scan. Se alkuperäinen eikä mitään kopiota, Audisi on sen arvoinen.  ;) Kertoo enemmän kuin nuo epämääräiset vikakoodit DSG-laatikosta. Ihan kun aine loppuisi kesken ajon, VWvortexissa oli juttua.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

S

Omat kokemukset lyhyesti. Alla siis S3 sportback 2015 DSG + magnetic ride + APR stage 1. Omani hankin kompromissiksi päivittäiseen ja rata-ajoon. Kommentteja tullut aika paljon päivittäisestä ajosta, joten laittelen omani enemmän ratavinkkelistä.

Helpompaa rata-autoa saa hakea. Vähän toki aliohjaa, mutta pahempiakin on nähty. Helppo ajaa limiitillä (ja vähän yli). Ainakaan kuivalla ei tartte pelätä että lähtee käsistä, ellei tee jotain ihan hölmöä. Märällä voi jarrulle siirtyessä yliohjata.

Vakiona tuo tuntui vähän tehottomalta Ahvenistolla, jonka takia päädyin softapäivitykseen. APR stage 1 (+50..60 hp) teki auton tuolle radalle juuri sopivaksi, eikä vielä ole tullut sellaista fiilistä että tehoa pitäisi saada lisää. Joku kysyi aiemmin kulutuksesta, niin yli 40l/100km lukemiin pääsee helposti nopeilla kierroksilla :D

Magneetti-iskarit toimii todella hyvin, eikä juuri kallistele. Olen päässyt testaamaan myös TTS (vm 2012), S4 ja S5 (molemmat 2014 tai 2015) radalla perusiskareilla. TTS ja S3 aika sama hyvä fiilis. S4 ja S5 jo selkeästi isompia eikä enää yhtä paljon omaan makuun. Tiedä sitten korjaisko magneetti-iskarit noissa menoa, mutta näillä kokemuksilla valitsisin edelleenkin TTS:n tai S3:n radalle, jos valinta on vapaa. TTS ehkä vielä ketterämpi kuin S3, mutta ero ei ole hirveän suuri.

Vakiorenkaat (SportContact 5) ei tietty montaa kierrosta radalla kestä ennen kuin sulaa alle (kirjaimellisesti). Toki ei ne ratarääkkiin ole tarkoitettukaan. Semisliksit (nyt alla AD08R 235R40/18) toimii merkittävästi paremmin.

Rata-ajokritiikki koskee seuraavia osa-alueita ja tässä järjestyksessä:

  • Jarrut eivät ole erinomaiset pidemmillä vedoilla. Muutaman nopean kelloa vastaan kestää, mutta sitten tunto alkaa heiketä. Ahvenistolla lähinnä tuo tuntuu maalisuoran jälkeen jarrutuksen alussa n. 10-20m matkalla, epäilisin että palojen pinta vähän lasittuu kun suoralla jäähtyy tms. Tämä ei tosin tullut vastaan kuin vasta semislikseillä, eikä jarrutehot ole koskaan vielä kadonneet, mutta luottamusta tuo ei lisää. Toki tämä ei tullut yllätyksenä, täytynee jossain kohtaa kokeilla ratahenkisempiä paloja.
  • DSG ja pakkovaihdot, eli väkisin vaihtuu vaihde isommalle kun rajoittaja lähestyy. Laatikkoa ei saa aidosti semiautomaatille ilman esim APR:n päivitystä. APR:n päivitys taasen heikensi automaattimoodin toimintaa normiajossa. Vaihtopisteet ilmeisesti liian lähellä, kun sopivalla nopeudella tahtoo vaihdella koko ajan kahden vaihteen väliä. Täytynee jossain kohtaa käydä keskustelemassa vaihtokartan hienosäädöstä.
  • Aikakierroksilla autoa saattaa alkaa pelottaa, tiedä sitten johtuuko kuskista vai mistä  :P . Eli saattaa vähän tiukemman mutkaantulon yhteydessä alkaa kiristelemään turvavöitä, mikä saattaa aluksi vähän yllättää. Tuon ehkä saa pois valikkoja ropaamalla, mutta ainakaan ESC OFF ei vielä riitä. Muistaakseni TM kritisoi aikoinaan samaa Golf R Mk7:sta.

Kaiken kaikkiaan vakionakin aika hyvä radalla, kunhan ei oleta sen olevan valmis kilpa-auto jolla voi vetää aggressiivisesti kierrosta toisen perään. Parempiakin rata-autoja samalla rahalla löytyy, mutta ne tahtoo sitten mennä päivittäisen ajon kustannuksella, mistä itse en halunnut tinkiä.

S

Lisäys. Jos jotakuta kiinnostaa, mittasin juuri laptimerilla 0-100km/h ajaksi 4.144s. Olosuhteet melko optimit: ilma +20C, rata +35C ja lämpimät ad08r:t. Paikka Ahveniston maalisuora, likainen puoli ajolinjan sivussa. Valitettavasti vertailulukemaa ei ole ajalta ennen APR-päivityksiä.

tommi007

Toki kiinnostaa, kiitos vain raportoinnistasi. Itse olen pitänyt vakiona, mutta täytyy sanoa että näin vuoden ajelleena alkaa tehoihin jo tottuakin siinä määrin että kutittelukaan ei ole täysin pois mielestä. Loputon polkuhan tuo tehoihin tottuminen ja lisääminen tietysti sitten on :)    Nyt takuuaikana en kuitenkaan ole ajatellut asiassa edetä.

Muuten kyllä edelleen olen erittäin tyytyväinen tähän autoon. Käy ja kukkuu moitteetta kuten oli toiveissakin. Tulee ajeltua selkeästi auton molempia ääripäitä käyttäen, eli välillä arkista ajoa ja työmatkaa pappa-moodissa ja sitten nautiskelulenkkejä suorituskykyä ulosmitaten. Toimii erittäin kivasti kummassakin.

Uusi faceliftikään ei ollut meidän vanhojen omistajien kannalta huono, eli mielummin valitsisin edelleen omani, jos olisi rinnakkain tarjolla faceliftin kanssa. Makuasioitahan nämä tosin, ja joku varmaan pitää tuota tulevaa lift-muotoilua parannuksenakin (?)

Täällä aina puhutaan kulutuksesta niin pitää todeta että omassa ajossa (nyt vajaat 20tkm) keskikulutus ollut 9.3 l/100 (kyllä, en ole enkä yritäkään olla kevytnilkkainen ekoautoilija).  Pieni shokki oli kun tuli hiljan käytyä pidempi reissu keskisuomeen ja ajeltua juhannusjonossa vajaata kasikymppiä pari sataa kilsaa niin ajotietokone näytti 6.1 l/100  :o   Ei ole normaalia tuollainen  ;D


J0n3

"Hups!" Ã,,ssä menee vaihtoon ja uutta ässää tulossa tilalle :) Facelift parantaa juuri sopivasti ne asiat, joita muuttaisin tossa nykyisessä autossa.

Pitkään tuli pohdittua, josko vaihtaisi uuteen A4 farkkuun, mutta hinta kiipesi "aakkosessa" liian suureksi, halutuilla varusteilla hintaa olisi tullut noin 73tâ,¬  ;D
Nykyiset:
2020 A4 Avant 45tfsi
2020 Seat Mii Electric Plus

Entiset:
2017 S3 8V Sedan S-Tronic
2014 S3 8V SB S-Tronic
2015 Seat Leon Cupra ST280

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: J0n3 - 27.08.16 - klo:17:30
"Hups!" Ã,,ssä menee vaihtoon ja uutta ässää tulossa tilalle :) Facelift parantaa juuri sopivasti ne asiat, joita muuttaisin tossa nykyisessä autossa.
Faceliftiin muutokset taitaa olla aika pienet. Led- valot, uusi mittaristo..? Mitkä nämä ratkaisevat muutokset olivat?

J0n3

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 27.08.16 - klo:22:34
Faceliftiin muutokset taitaa olla aika pienet. Led- valot, uusi mittaristo..? Mitkä nämä ratkaisevat muutokset olivat?

Näitä pieniä juttuja oli muutama:
* Vaihdan Sportbackistä Sedaniin, joten koppa ainakin vaihtuu :)
* Ulkonäön muutokset: terävyyttä keulan ilmeeseen ja peräpään kevyt viilaus
* Matrix-led -valot
* 7-pykäläinen stronic
* muokattu haldex (sama kuin tts)
* Päivitetty MMI-radio/multimedia -zydeemit (Apple Carplay)
* Hiukan lisää vääntöä ja kai joku ponikin
* Navarra sininen väri :)
* Pienentynyt kulutus  8)

Ja tietysti kohtuulliselta tuntunut väliraha teki vaihdon mahdolliseksi.
Nykyiset:
2020 A4 Avant 45tfsi
2020 Seat Mii Electric Plus

Entiset:
2017 S3 8V Sedan S-Tronic
2014 S3 8V SB S-Tronic
2015 Seat Leon Cupra ST280

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: J0n3 - 28.08.16 - klo:00:21
Näitä pieniä juttuja oli muutama:
* Vaihdan Sportbackistä Sedaniin, joten koppa ainakin vaihtuu :)
* Ulkonäön muutokset: terävyyttä keulan ilmeeseen ja peräpään kevyt viilaus
* Matrix-led -valot
* 7-pykäläinen stronic
* muokattu haldex (sama kuin tts)
* Päivitetty MMI-radio/multimedia -zydeemit (Apple Carplay)
* Hiukan lisää vääntöä ja kai joku ponikin
* Navarra sininen väri :)
* Pienentynyt kulutus  8)

Ja tietysti kohtuulliselta tuntunut väliraha teki vaihdon mahdolliseksi.
No onhan tuossa jo tarpeeksi syytä vaihtaa uudenpaan. Hienon auton saat taas.

laituri

Tuli vaihdettu B8 S4, 8V S3 ssportbackiin ja madalluksesta olisin vinkkejä kysellyt. Autohan vakiona muistuttaa maasturia ja sopivan maltillista madallusta olisi tarkoitus laittaa alla. Aikaisemmissa vehkeissä on ollut H&R jousia alla ja tietysti Eibach tarjoaa myös laatutavaraa. Kysymys siis kuuluu onko kellään vertailevaa kokemusta näiden kahden seitin välillä? Eibach:lta sarja olisi Pro-Kit 10/10 madalluksessa ja H&R:ltä jouset 15/15. Eibachilla olisi tietysti Sportline 20/15 madalluksella, mutta veikkaan niiden olen vähän liian "ratakireet" arkiajoon.

Toinen kysymys liittyy voiman tuottoon. Onko jengillä ollut MTM:n tai APR:n ohjelmointeja autoissa?

Kaikki kommentit otetaan ilolla vastaan.

S

Lainaus käyttäjältä: laituri - 17.09.16 - klo:11:37
Toinen kysymys liittyy voiman tuottoon. Onko jengillä ollut MTM:n tai APR:n ohjelmointeja autoissa?

Ks. pari kommenttia yllä. Mulla on APR stage 1 ECU upgrade, toimii hyvin ja mitatut kiihtyvyysluvut on suunnilleen mitä APR lupaa. Mulla on myös APR:n DSG-ohjelmointi, jota en täysin varauksetta suosittele arkeen, mutta toimii hyvin radalla. En ole saanut vielä aikaiseksi käydä keskustelemassa automaattiohjelman vaihtokartoista, joiden hienosäätö luultavasti korjaisi ongelmat.

Duunikaverilla on hieman vanhemmassa A4 2.0T:ssä APR:n turbokitti. Siitä mitattu 0-100km/h: 5.2s (originaali 6.5s). Ollut tyytyväinen tähän saakka.

Wilburi

No niin! Muutama vuosi aikaa, kun viimeksi ollut tällä palstalla ja ajattelin tulla katsomaan taas mielenkiinnosta keskustelua, kun on autokin tullut vaihdettua otsikon mukaiseen kulkupeliin, mutta aika hiljaiselta tuntuu keskustelu nykyää palstalla? 😐
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

MoFFe

Varmaan peli toimii kun pitää  :)

Wilburi

Täytyy sanoa, että olen ollut todella tyytyväinen autooni ja oli oikeastaan jo pidempään hankintalistalla. Täytyy laittaa raporttia jossain kohdin.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy