Audi S3

Aloittaja Vice, 11.10.13 - klo:21:52

« edellinen - seuraava »

Nudde

Hieno peli on, ja toi väri on hieno!

KooPee78

Nyt on öljynlämpötila lisätty VCDS:n kautta ajotietokoneen rullattavaan näyttöön.


https://www.dropbox.com/s/p86em3hr4i46hur/WP_20150727_11_08_58_Pro.jpg?dl=0
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex VW Golf VI GTI Edition 35 2011
Ex VW Golf V GTI 2005
Ex VW Passat 1.8T Trendline 2003

jnsFI

Lainaus käyttäjältä: KooPee78 - 27.07.15 - klo:16:02
Nyt on öljynlämpötila lisätty VCDS:n kautta ajotietokoneen rullattavaan näyttöön.

Kappas! Tämä on hyvä. Pystyisikö kukaan PK-seudulla tekemään mullekin tämän? Onko myös muita hyviä koodattavia asioita? :)
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: jnsFI - 27.07.15 - klo:20:41
Kappas! Tämä on hyvä. Pystyisikö kukaan PK-seudulla tekemään mullekin tämän? Onko myös muita hyviä koodattavia asioita? :)
Moro, olen itse lomalla Suomessa  :P eli PK-Seudulla... toisaalta mulla on ohjelma aika avoin, eli missä olen mihin menen.
Missäs päin PK-Seutua asustelet tai liikut (jos tässä kerkeis auttaa)?

jnsFI

Moro!

Onko muilla ollut vastaavaa. Jos käytän vaihteistoa S-moodissa manuaalina, potkaisee vaihteisto takaisin jokaisella vaihdolla jos kiihdytys on yhtään ripeämpi. Tulee ihan huomattava vastapotku. Teki hetken aikaa tätä 2-3 vaihdettaessa, mutta nyt jokaisella vaihteella.

Huollon paikka?

Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

jnsFI

Lainaus käyttäjältä: jnsFI - 23.08.15 - klo:13:41
Moro!

Onko muilla ollut vastaavaa. Jos käytän vaihteistoa S-moodissa manuaalina, potkaisee vaihteisto takaisin jokaisella vaihdolla jos kiihdytys on yhtään ripeämpi. Tulee ihan huomattava vastapotku. Teki hetken aikaa tätä 2-3 vaihdettaessa, mutta nyt jokaisella vaihteella.

Huollon paikka?

Kummaa. Ominaisuus katosi taas.
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

jnsFI

Kellään ideaa, miten putkiston läpät voisi koodata pysymään auki? Nythän ne EU-normeista johtuen menevät kiinni jossain alle 3000 kierroksen paikkeilla. :/
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

jnsFI

Olisikohan se tämä:

Exhaust flaps all open - S3

1 â€" Engine module
Long Coding Helper
Byte 9
Bit 2 - Exhaust Flaps installed check box default activated â€" deactivate it and save as usual.
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

ARIMO

Krooninen autokuume on noussut taas lähelle 40 astetta ja V60:n vaihto on käynyt mielessä. Yhdeksi vaihtoehdoksi on noussut s3 sedan mieluummin käytettynä. Aiemmissa keskusteluissa onkin jo tehty vertailua s3:n ja Volvon välillä, mutta kertokaas vielä lisää kokemuksia ko. Autosta, kun olette ajelleet s3:lla pidemmän aikaa.  Itsellä ajot vähenevät noin 15 tkm:iin vuodessa, joten tehokas bensa-auto on varteenotettava vaihtoehto dieselille.
Nykyiset: Audi A5 sportback business sport edition 1.4 tfsi ja Audi A3 sedan 1,4 tfsi sline edition -16

Edelliset: vw passat variant comfortline 1.6 tdi dsg, Audi s3 sedan, Volvo v60 D5 AWD R-design edition VW Polo Blue GT 1.4 TSI DSG Volvo C30 kinetic 1,6D drive -10, Audi A5 Sportback 2,0 tdie -12, Volvo V50 2,0D Momentum, Seat Ibiza ST 1.2TSI Sport, Volvo V50 2,0 Momentum

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: ARIMO - 10.01.16 - klo:09:47
Krooninen autokuume on noussut taas lähelle 40 astetta ja V60:n vaihto on käynyt mielessä. Yhdeksi vaihtoehdoksi on noussut s3 sedan mieluummin käytettynä. Aiemmissa keskusteluissa onkin jo tehty vertailua s3:n ja Volvon välillä, mutta kertokaas vielä lisää kokemuksia ko. Autosta, kun olette ajelleet s3:lla pidemmän aikaa.  Itsellä ajot vähenevät noin 15 tkm:iin vuodessa, joten tehokas bensa-auto on varteenotettava vaihtoehto dieselille.

Heh, itse vaihdoin oman V60, S3 sportbackiin. Enkä ole kertaakaan katunut vaihtoa. Hyvä auto talvella ja kesällä. :)  Ajan noin 15-20tkm vuodessa, ja nyt on toinen vuosi täynnä ja taku kohta ummessa. Eipä mitään isompaa ongelmaa ole ollut. Ainoa "iso" vika oli MMIn simkortti lukija. Pidemmillä reisuilla niin ei se S3 niin janoinen ole. Kulkee siinä 6.5-7.5l/100km. Ja normi työ kauppa ajossa siinä 8.5-9l/100km. Ja on tuohon autoon mahtunut kahdet laskettelut sukset, sauvat ja muut vaatteet ym. pariksi viikoksi. Niin ja koira :) Eli kyllä siihen auton mahtuu melko hyvin, ehkä ei ihan kuin volvossa mutta ei mikään hirveä ero mun mielestä ole. Sedaniin pitäis vielä mahtua paremmin mitä olen ymmärtänyt. Itse valitsin tuon Sportbackin sen takia, koska tuonne taakse ei oikeen mahdu pitkiä ihmisiä istumaan. Eli yli 175cm sanoisin. Itse olen 184cm ja en haluaisi istua kauempaa takapenkillä, niska vinossa. Muuten olisin varmaan valinnut Sedanin.

ARIMO

Kiitti hyvistä kokemuksista. Eka tarjous pyydetty käytetystä s3 sedanista, mutta väliraha karkasi minun budjetin yli. S3:ia on aika nihkeästi tarjolla, mutta katsellaan rauhassa  ::)
Nykyiset: Audi A5 sportback business sport edition 1.4 tfsi ja Audi A3 sedan 1,4 tfsi sline edition -16

Edelliset: vw passat variant comfortline 1.6 tdi dsg, Audi s3 sedan, Volvo v60 D5 AWD R-design edition VW Polo Blue GT 1.4 TSI DSG Volvo C30 kinetic 1,6D drive -10, Audi A5 Sportback 2,0 tdie -12, Volvo V50 2,0D Momentum, Seat Ibiza ST 1.2TSI Sport, Volvo V50 2,0 Momentum

ARIMO

Lainaus käyttäjältä: ARIMO - 11.01.16 - klo:21:27
Kiitti hyvistä kokemuksista. Eka tarjous pyydetty käytetystä s3 sedanista, mutta väliraha karkasi minun budjetin yli. S3:ia on aika nihkeästi tarjolla, mutta katsellaan rauhassa  ::)
Nyt se sitten löytyi s3 sedan, värinä daytona grey

Lisävarusteina: alcantara nahkaverhoilu, ikkuna tummennukset, akustinen pysäköintijärjestelmä takana, sound system, kiiltolistat, sisävalopaketti, tavaratilan kaukalomatto, alut 17 ja 18 tuumaa

Onhan se hieno peli ajaa, viikon päästä luovutus 😊
Nykyiset: Audi A5 sportback business sport edition 1.4 tfsi ja Audi A3 sedan 1,4 tfsi sline edition -16

Edelliset: vw passat variant comfortline 1.6 tdi dsg, Audi s3 sedan, Volvo v60 D5 AWD R-design edition VW Polo Blue GT 1.4 TSI DSG Volvo C30 kinetic 1,6D drive -10, Audi A5 Sportback 2,0 tdie -12, Volvo V50 2,0D Momentum, Seat Ibiza ST 1.2TSI Sport, Volvo V50 2,0 Momentum

JakeS

Onnittelut, hieno peli. Kävin katsomassa Vw-auto airportissa ja siellähän semmoinen oli ja miellytti kovasti silmää.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

ARIMO

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 15.01.16 - klo:20:08
Onnittelut, hieno peli. Kävin katsomassa Vw-auto airportissa ja siellähän semmoinen oli ja miellytti kovasti silmää.

Kiitos! Koeajon jälkeen kuume nousi yli 40 asteen ja ei ollut muuta vaihtoehtoa kun tehdä kaupat. Välirahakin oli siedettävä joten hyvillä mielin odotellaan uutta autoa.

Nykyiset: Audi A5 sportback business sport edition 1.4 tfsi ja Audi A3 sedan 1,4 tfsi sline edition -16

Edelliset: vw passat variant comfortline 1.6 tdi dsg, Audi s3 sedan, Volvo v60 D5 AWD R-design edition VW Polo Blue GT 1.4 TSI DSG Volvo C30 kinetic 1,6D drive -10, Audi A5 Sportback 2,0 tdie -12, Volvo V50 2,0D Momentum, Seat Ibiza ST 1.2TSI Sport, Volvo V50 2,0 Momentum

Ishvan

Kolmaskin V60 kuski kävi ajamassa jo syksyllä. Itselle kävi toisin. Pieni, meluisa ja epämukava kaupungissa arpovalla laatikolla. Maantielle oikein ihmetytti kuinka meluisalta auto tuntui isolla rengastuksella.

Plussan puolella ehdottomasti suorituskyky ja ajettavuus. Sisusta hieno ja laadukas.  Maukas peli kiskoa kurveissa menemään. Jotenkin jätti hieman kylmäksi, vaikka odotin enemmän reilusti yli 60ke hintalapulta.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

ARIMO

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 15.01.16 - klo:22:03
Kolmaskin V60 kuski kävi ajamassa jo syksyllä. Itselle kävi toisin. Pieni, meluisa ja epämukava kaupungissa arpovalla laatikolla. Maantielle oikein ihmetytti kuinka meluisalta auto tuntui isolla rengastuksella.

Plussan puolella ehdottomasti suorituskyky ja ajettavuus. Sisusta hieno ja laadukas.  Maukas peli kiskoa kurveissa menemään. Jotenkin jätti hieman kylmäksi, vaikka odotin enemmän reilusti yli 60ke hintalapulta.

Itsekin olen samaa mieltä, että etenkin matka-ajossa v60 on mukavampi. Rengasmeluun varmasti vaikutti 17" kitkarenkaat, jotka oli juuri laitettu audiin alle. Minusta kitkoilla rengasmelu ei ollut häiritsevä. Vaihteisto on selvästi erilainen kuin Volvon kuusi pykäläinen, mutta toimi mielestäni ihan hyvin. Noilla varusteilla auton hinta olisi ollut uutena yli 65 kâ,¬.  Auto oli ollut liikkeessä jonkin aikaa, joten hintakin oli laskenut uudesta noin 10 kâ,¬ ja väliraha asettui lopulta siedettävälle tasolle. 😊
Nykyiset: Audi A5 sportback business sport edition 1.4 tfsi ja Audi A3 sedan 1,4 tfsi sline edition -16

Edelliset: vw passat variant comfortline 1.6 tdi dsg, Audi s3 sedan, Volvo v60 D5 AWD R-design edition VW Polo Blue GT 1.4 TSI DSG Volvo C30 kinetic 1,6D drive -10, Audi A5 Sportback 2,0 tdie -12, Volvo V50 2,0D Momentum, Seat Ibiza ST 1.2TSI Sport, Volvo V50 2,0 Momentum

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: ARIMO - 16.01.16 - klo:07:51
Itsekin olen samaa mieltä, että etenkin matka-ajossa v60 on mukavampi. Rengasmeluun varmasti vaikutti 17" kitkarenkaat, jotka oli juuri laitettu audiin alle. Minusta kitkoilla rengasmelu ei ollut häiritsevä. Vaihteisto on selvästi erilainen kuin Volvon kuusi pykäläinen, mutta toimi mielestäni ihan hyvin. Noilla varusteilla auton hinta olisi ollut uutena yli 65 kâ,¬.  Auto oli ollut liikkeessä jonkin aikaa, joten hintakin oli laskenut uudesta noin 10 kâ,¬ ja väliraha asettui lopulta siedettävälle tasolle. 😊

Itse ajoin tuon S3:en syksyllä, jolloin oli vielä kesrenkaat alla. Muistaakseni ihan vakio 18" oli alla. Silloin ainakin jurrutti aika pontevasti 120-140km/h nopeuksilla. Itsellä nykyisessä tuo Volvon ( Aisinin ) 8-vaihteinen. Kahdessa edellisessä oli vanhempi 6-vaihteinen. Uusi 8-vaihteinen on varsin hieno kapistus vanhempaan kuusiloviseen Volvon laatikkoon verrattuna, vaikka sitäkin vuosien mittaan on päivitetty huomattavasti.

Mutta hieno autohan tuo S3 on. Vaikeahan noita verrata on koska täysin erilaiset autot käyttötarkoitukseltaan. Ainoa mikä noissa itseäni hieman arveluttaisi on tuo laatikko( tai sen kestävyyys ). Tuolla kun kiskoo paikaltaan menemään muutaman vuoden niin missähän kunnossa laatikko on  :P.

MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

ARIMO

Oletteko asennuttaneet lohlolämmitintä S3:een? Kyselin hintoja ja letkulämmittimen sisähaaralla asennettuna on lähes 1000 â,¬?!?  :o
Nykyiset: Audi A5 sportback business sport edition 1.4 tfsi ja Audi A3 sedan 1,4 tfsi sline edition -16

Edelliset: vw passat variant comfortline 1.6 tdi dsg, Audi s3 sedan, Volvo v60 D5 AWD R-design edition VW Polo Blue GT 1.4 TSI DSG Volvo C30 kinetic 1,6D drive -10, Audi A5 Sportback 2,0 tdie -12, Volvo V50 2,0D Momentum, Seat Ibiza ST 1.2TSI Sport, Volvo V50 2,0 Momentum

MoFFe

Joo maksoi hunajaa... Eli kysessää oli defa.
Sen takia en ottanut, vaan asennutin sitten Calixin. Paljon halvempi.
http://www.calix.se/fi/tuotteet/tuotehaku-henkiloauto?action=vehicleDetails&vehicleId=2147015918

jhj

Itsekin tuli calixi laitettua, letkulämppäri sisähaaralla asennettuna n.400e..
ex kulkuneuvot= Volvo S60 2,0t -01, Audi A3 sb 2,0tdiQ -06, Ford Focus St -10, Audi A4 2,0tfsiQ -10, Mb C coupe -11, A5 sb 3,0tdiQ, S3 sedan.

jhj

Mites muilla näin kovemmilla pakkasilla kuuluuko bassot heti liikkeelle lähdettyä? Itsellä B&O hifit ja joutuu ajella jonkun aikaa kabiinia lämpöiseksi , että alkaa bassot tulla mukaan..
ex kulkuneuvot= Volvo S60 2,0t -01, Audi A3 sb 2,0tdiQ -06, Ford Focus St -10, Audi A4 2,0tfsiQ -10, Mb C coupe -11, A5 sb 3,0tdiQ, S3 sedan.

Nudde

LainaaMites muilla näin kovemmilla pakkasilla kuuluuko bassot heti liikkeelle lähdettyä? Itsellä B&O hifit ja joutuu ajella jonkun aikaa kabiinia lämpöiseksi , että alkaa bassot tulla mukaan..

Sama juttu minulla, ja sama juttu jokaisella. Siis kaiutinhan toimii niin että se liikuttaa ilmaa, ja kartio on kiinni kaiuttimessa muovisella ripustuksella, kun pakkasta on tarpeeksi tämä reunus ei ole enää taipuisa. Tämä on siis ihan fyysinen ominaisuus joka on kaikissa elementeissä. Aina ei auta vaikka kabiini tulee lämpöiseksi, koska elementti on ovessa ja siellä on monesti pakkasta vaikka auton sisällä on lämmintä.

MoFFe

Jo samoin...olen nyt huomannut.

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 20.01.16 - klo:08:51
Sama juttu minulla, ja sama juttu jokaisella. Siis kaiutinhan toimii niin että se liikuttaa ilmaa, ja kartio on kiinni kaiuttimessa muovisella ripustuksella, kun pakkasta on tarpeeksi tämä reunus ei ole enää taipuisa. Tämä on siis ihan fyysinen ominaisuus joka on kaikissa elementeissä. Aina ei auta vaikka kabiini tulee lämpöiseksi, koska elementti on ovessa ja siellä on monesti pakkasta vaikka auton sisällä on lämmintä.
Nudde on ammattilainen näissä autohifiasioissa.
Kaiutinhan on se koko elementti, jossa on myös sen kartion synteettisen yläripustuksen lisäksi alaripustus eli spider, joka myös saattaa materiaalistaan johtuen jäykistyä kovalla pakkasella aivan kiven kovaksi - eipä silloin kartiolla ole juuri liikkumamahdollisuutta. Kannattaneekohan juuri auton tyyppiviaksi osoitella?  ;)
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

Nudde

LainaaNudde on ammattilainen näissä autohifiasioissa.

sitä nyt en tiedä....


LainaaKaiutinhan on se koko elementti, jossa on myös sen kartion synteettisen yläripustuksen lisäksi alaripustus eli spider, joka myös saattaa materiaalistaan johtuen jäykistyä kovalla pakkasella aivan kiven kovaksi - eipä silloin kartiolla ole juuri liikkumamahdollisuutta. Kannattaneekohan juuri auton tyyppiviaksi osoitella?

Juuri näin, tämä pätee kaikkiin kaiuttimiin jotka normaalisti käytetään autoissa, olkoon kaiutinmerkki/auton merkki mikä tahansa, mutta kun on yli -20 pakkasta menee basso olemattomaksi. Sille ei voi mitään, muuta kun odottaa lämpöisempiä kelejä, kyllä se yleensä juhannuksena soi jo taas peremmin ;) Ja toinen mitä tässä asiassa on hyvä ottaa huomioon, ettei kuuntele niin lujaa koska jos on oikein paljon pakkasta niin voi jopa mekaanisesti hajota se elementti.

matala

Lainaus käyttäjältä: ARIMO - 16.01.16 - klo:07:51
Itsekin olen samaa mieltä, että etenkin matka-ajossa v60 on mukavampi. Rengasmeluun varmasti vaikutti 17" kitkarenkaat, jotka oli juuri laitettu audiin alle. Minusta kitkoilla rengasmelu ei ollut häiritsevä. Vaihteisto on selvästi erilainen kuin Volvon kuusi pykäläinen, mutta toimi mielestäni ihan hyvin. Noilla varusteilla auton hinta olisi ollut uutena yli 65 kâ,¬.  Auto oli ollut liikkeessä jonkin aikaa, joten hintakin oli laskenut uudesta noin 10 kâ,¬ ja väliraha asettui lopulta siedettävälle tasolle. 😊

Taisit ostaa airportista? Itse ostin lokakuussa sieltä sedanin (Sepang blue), jossa aika lailla samat varusteet plus B&O stereot ja navi. Loistava valinta ja kyllähän tätä ajaessa pysyy hymy huulilla.

En muuten lainkaan allekirjoita "arpovaa" vaihteistoa. Comfort-moodissa se käyttää paljon isoja vaihteita ja kun siihen tottuu niin varsin mukavaa on meno niin kaupungissa kuin maantielläkin. Meillä on perheessä myös A3 1.8 TFSI quattro sportback ja jännä homma on, että S3 sedan menee motarilla paljon tasaisemmin ja suuntavakavuus on parempi. Johtuisiko sitten alustasta, renkaista ja aerodynamiikasta? Sen allekirjoitan, että hiljasempiakin autoja on ollut alla.
MB E250 CDI T A 4matic AMG-sport

maileri

Quattro tourilla kävin ajamassa ensimmäisen kerran S3:sen. Aidon urheiluauton suorituskyky piilotettu hyvin seesteisen ulkokuoren alle. Hyvä ajettavuus ja mukava oli viedä ilman espiä lumella tuota peliä. Putkisto oli kiva, mutta olisi saanut paukkua dynamic modella enemmänkin, samaan malliin kuin TT:ssä. Upea auto, täytyy harkita tätä sitten kun niitä alkaa ilmestymään vaihtoautorivistöön.

tommi007

Pari kuukautta ollut oma alla ja edelleen hymyilyttää ratissa päivittäin. Auton kaksitahoinen luonne on upea - vaimo kun ajelee (comfort) niin ei repsikan paikalla tiedä istuvansa 4.x sekunnin autossa. Sitten kun itellä menojalkaa vibattaa niin autosta löytyy tehoja ja suorituskykyä enemmän kuin uskaltaa ulosmitata. maantieohituksissa kyllä tuppaa vähän neula liikahtamaan kun polkaisee.

Yksityiskohtia/asioita joista pidän erityisesti: Ratin ote, starttinappi, sisävalot, alcantara, daytona grey, takadiffuusori, magnetic ride säätöineen, mono pur.

Yksityiskohtia/asioita jotka voisivat olla paremmin: Etuistuinten sivuttaistuki, takaluukun kassikoukkujen sijainti (liian matalalla), päänäytön (ajotietokone) tietovalikot ja niiden käyttö, korin korkeus ulkonäön kannalta (kaipaisi -20mm)

4,5 tähteä viidestä


ARIMO

Lainaus käyttäjältä: matala - 20.01.16 - klo:12:56
Taisit ostaa airportista? Itse ostin lokakuussa sieltä sedanin (Sepang blue), jossa aika lailla samat varusteet plus B&O stereot ja navi. Loistava valinta ja kyllähän tätä ajaessa pysyy hymy huulilla.

En muuten lainkaan allekirjoita "arpovaa" vaihteistoa. Comfort-moodissa se käyttää paljon isoja vaihteita ja kun siihen tottuu niin varsin mukavaa on meno niin kaupungissa kuin maantielläkin. Meillä on perheessä myös A3 1.8 TFSI quattro sportback ja jännä homma on, että S3 sedan menee motarilla paljon tasaisemmin ja suuntavakavuus on parempi. Johtuisiko sitten alustasta, renkaista ja aerodynamiikasta? Sen allekirjoitan, että hiljasempiakin autoja on ollut alla.
Sieltä tuli S3:n ostettua. Sinänsä hauska tilanne kun torstaina on työsuhdeauton (käyttöetu) Audi A3 sedan s-line edition 1,4 tfsi luovutus ja perjantaina S3:n luovutus. Paluu VAG-konserniin tapahtuu sitten kerralla ;D
Nykyiset: Audi A5 sportback business sport edition 1.4 tfsi ja Audi A3 sedan 1,4 tfsi sline edition -16

Edelliset: vw passat variant comfortline 1.6 tdi dsg, Audi s3 sedan, Volvo v60 D5 AWD R-design edition VW Polo Blue GT 1.4 TSI DSG Volvo C30 kinetic 1,6D drive -10, Audi A5 Sportback 2,0 tdie -12, Volvo V50 2,0D Momentum, Seat Ibiza ST 1.2TSI Sport, Volvo V50 2,0 Momentum

ARIMO

Lainaus käyttäjältä: tommi007 - 20.01.16 - klo:14:19
Pari kuukautta ollut oma alla ja edelleen hymyilyttää ratissa päivittäin. Auton kaksitahoinen luonne on upea - vaimo kun ajelee (comfort) niin ei repsikan paikalla tiedä istuvansa 4.x sekunnin autossa. Sitten kun itellä menojalkaa vibattaa niin autosta löytyy tehoja ja suorituskykyä enemmän kuin uskaltaa ulosmitata. maantieohituksissa kyllä tuppaa vähän neula liikahtamaan kun polkaisee.

Yksityiskohtia/asioita joista pidän erityisesti: Ratin ote, starttinappi, sisävalot, alcantara, daytona grey, takadiffuusori, magnetic ride säätöineen, mono pur.

Yksityiskohtia/asioita jotka voisivat olla paremmin: Etuistuinten sivuttaistuki, takaluukun kassikoukkujen sijainti (liian matalalla), päänäytön (ajotietokone) tietovalikot ja niiden käyttö, korin korkeus ulkonäön kannalta (kaipaisi -20mm)

4,5 tähteä viidestä

150 km takana pääasiassa matka-ajoa s3:lla. Pitää yhtyä tommi007 kommentteihin. Yllättävän mukava ajella pidempäänkin sivua, mutta sitten kun painaa kaasua tulee auton todellinen luonne esille. Myös s3 oli yllättävän hiljainen kitkoilla ajellellessa. Jos vertaa a3:een jossa nastarenkaat alla,  niin ero on huomattava.

Volvo v60 oli kaikin puolin hyvä auto, mutta ensi vaikutelma s3:sta oli erittäin positiivinen.
Nykyiset: Audi A5 sportback business sport edition 1.4 tfsi ja Audi A3 sedan 1,4 tfsi sline edition -16

Edelliset: vw passat variant comfortline 1.6 tdi dsg, Audi s3 sedan, Volvo v60 D5 AWD R-design edition VW Polo Blue GT 1.4 TSI DSG Volvo C30 kinetic 1,6D drive -10, Audi A5 Sportback 2,0 tdie -12, Volvo V50 2,0D Momentum, Seat Ibiza ST 1.2TSI Sport, Volvo V50 2,0 Momentum

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy