Kirjoittaja Aihe: Audi S3  (Luettu 238055 kertaa)

Poissa Cornelius

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 43
    • Profiili
Vs: Audi S3
« Vastaus #570 : 15.01.19 - klo:00:15 »
Katos. Vaihtelee Wagnerin sovitus sitten aika paljon. Passatiin oli hyvin pitälti yksi yhteen Golfin ohjeiden kanssa, vaikka koko korimallia ei edes listata Wagnerilla sopivaksi. Ja siis pari kulmaa piti vaan vähän muotoilla ja hyvin istui. Tosin meni siinä nosturilla ekaa kertaa kahdestaan puuhatessa varmaan reilu 5 tuntia.
------
Passat TSI 280
------

Poissa Poikarukka

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 296
    • Profiili
Vs: Audi S3
« Vastaus #571 : 15.01.19 - klo:15:19 »
Golfissa ei kaiketi tarvitse paljoakaan kehikkoa muuttaa? Leikkaamisen kanssa tuli tehtyä turhaa työtä muutamassa paikassa ja taas jostain jäi leikkaamatta. Wagnerin ohje on leikkausten suhteen aika karkea (minusta kuvissa oli hieman eroavaisuutta omaani). S3 sitä alaosaa ei kannatta kovin leikkoa. Niiden ilmastoinnin kennon putkien luona joutuu tekemään työtä ja yläosan vinorevojan kanssa. En tiedä mitä jäi huomaamatta, mutta se kehikon purku oli todella vaivalloinen, kuten myös kasaus. Wagnerissa pitää porata reiät siihen ilmastoinnin kennon kiinnikkeihin. Ei sinänsä paha, mutta kenno pitää osata sijoittaa oikeaan kohtaan tai muuten ne letkut ottaa kiinni kehikkoon tai runkoon kiinni ollessaan. Näyttää, että pelkääjän puolen yläkulman kiinnikkeessä olisi ohjuri hahlot, mutta ei sovellu tähän asennukseen. Kenno pitää sijoittaa mahdollisimman paljon pelkääjän puolelle. Se meni itsellä pieleen. Kehikon kasaus taas muutenkin korkeussuunnassa ahdas. Kokoamisjärjestys varmasti vaikuttaa, mutta itse en keksinyt muutenkin hitonmoinen vääntäminen, kun kenno ottaa yläosaan kiinni ja välijäähyn tapit pohjaan (ja taas kehikko sivussa ei onnistunut kennopaketin kokoaminen, joka luultavasti olisi oikea tapa).

CTS:n turbolta lähtevän putken kanssa tuli sitten myöhemmin ilmi tarvetta sovitella. Siitä kun puuttuu ylempi korvake (kannattaa muuten katsoa eri valmistajien mallit ennen ostoa), joka ohjaa putken sinne turbon ulostuloon. Se kumiliitos kahden putken osan välillä hankasi aika pahasti ilmanputsari koteloon. Pientä vääntelyä ja letkujen sovittelua auttoi vähän, muttei tarpeeksi. Lopulta muistin ylimääräisen osan. Kumitappi. Se tulee ilmaputsari kotelon tappiin korokkeeksi. Ei tullut asentaessa mieleen. Ohjeita kun ei ole CTS:n paketissa tai netissä. Ja nyt sitten vielä tutkitaan ettei mikään johtosarjoista mennyt väärälle reitille tms. hankaa mihinkään. Saa olla tarkkana.

Mutta... On se paljon mukavamman tuntuinen ajaa. Kaasu on todellakin herkempi. Nyt kaasupoljin tuntuu muulta kuin kumipallolta. Pitää kelien lämmettyä testailla miten vaikutti kulkupuoleen, mutta uskoisin perstuntumalta niin. Tuo kone on todella rajoittunut ilman saannilta. Ehdottomasti pientä laittoa sinne puolelle, niin tulee koneen oikea luonne esiin.

« Viimeksi muokattu: 15.01.19 - klo:15:23 kirjoittanut Poikarukka »
Pidä turvaväli - takanasi.
S3 SB '14

Poissa J0n3

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 63
    • Profiili
Vs: Audi S3
« Vastaus #572 : 07.05.19 - klo:07:05 »
Moro,

Ajattelin tulla kertomaan, että tein magnetic ridelle uudelleenkalibroinnin niin oli kyllä kannattavaa (vakiojouset yhä alla). Auto alkoi olemaan pintakova ja jokainen pienikin epätasaisuus ”pamautti” ikävästi. Alustan käytös rauhoittui huomattavasti kun teki magneetti-iskareille kalibroinnin. Jos/kun autoon vaihtaa jatkossa jousia niin kalibrointi kannattaa kyllä tehdä, tässätapauksessa vakioalusta oli ”laskeutunut” liikaa tehdasasetteluihin verrattuna.

Samalla tein (retrofitattuun, alkuperäinen) peruutuskameraan perussäädön/kalibroinnin, jotta ei heitä enää siitä herjaa vikakoodeja lukiessa.

Kumpikaan näistä ei onnistu VCDS:llä, jolla teen muut koodaukset. ODIS-järjestelmällä onnistuu ja voin tarvittaessa jeesata vastaavien ”ongelmien” kanssa painivia.
now: 2017 S3 8V Sedan S-Tronic
ex: 2014 S3 8V SB S-Tronic

Poissa Pett4

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Audi S3
« Vastaus #573 : 21.05.19 - klo:10:14 »
Mielenkiintosta tarinaa S3.sta.
Hakusassa olis kakkos/harraste autoksi 8P/8V eli noin vm08-15.
Kaikki tieto käytössä havaittu ko mallaista kiinnostaa.
CC vs SB hyödyt ja haitat?
Man vs stron hyödyt ja haitat?
Haldex toimivuus, tarviiko ohjelmointia?
Stage 1/2 kokemukset?
Rata-ajo toimivuus, suositeltavia muutoksia / parannuksia?
Osaan löytykin vastauksia jo tästä jakelusta, mutta jos mitään lisättävää niin...
Kaikki risut ja ruusut mitä tulee mieleen :)

Poissa Poikarukka

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 296
    • Profiili
Vs: Audi S3
« Vastaus #574 : 23.05.19 - klo:10:15 »
CC tai SB, kumpi miellyttää silmää ja vastaa käyttötarvetta.
 
Man vs stron - oma mielipide, ehdottomasti automaatti. On se juttu näissä. Pörinät ja paukkeet, helvetin nopea ja kestää virittämistä niin hitokseen (softalla 600Nm/600hp luokassa). Stronic  toimii parhaiten softattuna (vaihdot, kytkin paineet, käsivaihtojen vasteet, ei pakkovaihtoja, launtsi kierrosten säätö). Ymmärrän kyllä manuaalin, mutta aika die hard manuaalivannoutunut pitää olla, että näissä sitä suosittelisin. Manuaaleista porsii kytkimet virittäessä (toki kohtuu hintaan saa vaihdettua viri osan. Jo stage 1 tuntuu riittävän vakiolle).

Stage 1 vai 2. Stage 1 on rahalle vastinetta, mutta kannattaa tehdä pikkumodauksia herkistämiseksi (ilman putsarikotelo, turbon mutka, kaasuvasteen -koodaus).  Stage 2 maksaa ja vaatii vähän tekemistä (mukavaa harrastamista), mutta mielestäni ehdottomasti vaivan arvoinen. Pehmeämpi ajaa ja suojaa konetta kun turbo/kone pääsee "helpommalla" (imulämmöt, nakutukset, ahtopaineet tavallaan kun virtausvastukset vähemmän turbon jälkeen). St2 ei kellossa näy paljoakaan, mutta ajettavuudessa / käytettävyydessä huomaa eron selvästi. Lisäksi Stage 2 on pohjana, jos haluaa myöhemmin vaihtaa isompaa turboa.

Radalla en ole autoani ajanut, mutta jo sporttisessa arkiajossa huomaa, että alustan saisi vaihtaa ja pito loppuu 225 eco nakeista (ei sillä etteikö muihin ritsoihin nähden mene, mutta auton muihin ajoominaisuuksiin ei suhteessa). Seuraava tekeminen itselleni autoon on alusta ja renkaat. Magnetic Ride voisi ehkä auttaa. Erittäin varmasti antaisin arvoa sille.

Hyvä aihio virittää. Kestää ja osat halpoja kun cupra / golf R samaa tavaraa. Niitä myös kannattaa kokeilla. Jos raha ei tule vastaan etsisin facelifitä 7-vaihteisella askilla ja 310hp koneella (mutta ei -19 mallia missä on hiukkaspönttö turhana). On nopeampi hieman.
« Viimeksi muokattu: 23.05.19 - klo:10:25 kirjoittanut Poikarukka »
Pidä turvaväli - takanasi.
S3 SB '14

Poissa Poikarukka

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 296
    • Profiili
Vs: Audi S3
« Vastaus #575 : 27.05.19 - klo:19:58 »
LPR ilmailupäivä:
https://www.youtube.com/watch?v=WYnM4X7nRH4

Vakio, Stage 1, Stage 2.
Pidä turvaväli - takanasi.
S3 SB '14

Poissa Pett4

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Audi S3
« Vastaus #576 : 28.05.19 - klo:12:28 »
Täytyy sanoa, että kun tätä aihettä kahlaa...
Niin joiltakin osin asia selkityy ja toisaalta taas näitä vaihtoehtoja kyllä piisaa :)
tosiaan toi uudempi kyllä puoltaa paikkaansa, että lisä hevosia softaamalla saa todella helposti.
Vanhemmassa hankinta hinta pienempi ja rakentamalla varmasti saa soivan pelin.
Mutta oli se sitten S3 vanhempi tai uudempi,
ei Golf R uudempi tai vanhempi tai Golf GTI Clubsport ole myöskään huonoja vaihtoehtoja.
Aikamoiset arpajaiset pitää päästä kyllä testaan vähän kaikkia variaatioita :)

 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy