Audi S3

Aloittaja Vice, 11.10.13 - klo:21:52

« edellinen - seuraava »

Ktk

Ei vaadi mitään ekstraa.

V60

Sanokaas mielipiteenne Magnetic Ridestä S3:n osalta tai yleensäkin. Onko hintansa väärti? Adaptiivisella vaimennuksella on etunsa (omassa Koni FSD) mutta toisaalta vakio S3:n sport-alusta tuntuu mainiolta. Käsitin niin että tuo vakiovaimennus-taso häippäsee ja Mag Ridessä tulee 2 tasoa eli löysempi normal (comfort) ja tiukempi sport. Tulisiko nyt se tilanne että jäisi kaipaamaan "kultaista keskitietä"?
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

asikainl

Ulkomaan sivuilla on sanottu, että magneticin comfortti on perusalustan comforttia miellyttävämpi ja sportti on sitten abaut saman tuntuinen. Kallis osa, mutta mukavuusetu on selkeästi huomattavissa comfortilla.

LEMMY

On siinä auto asentokin. Mukautuva jotain tolta väliltä tarpeen mukaan. Kokemusta ei ole, mutta itse kyllä ottaisin.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

MoFFe

Noh en tiedä onko Rä golfissa magnetic ride tai sitten joku muu.
Siis DCC... mutta ei se ollut oikeen mun makuun ainakaan S3en perus alustan jälkeen.
Comfort oli aika kova sekin ja sitten sportti oli sitten ihan kivireki. Mutta S3ssa voi se olla sitten ihan erillainen...
Mutta tuon S3en vakioalustan jälkeen niin en oikeastaan nähnyt pointtia hankkia tuotaa magnetic ride.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 21.01.14 - klo:12:22
Noh en tiedä onko Rä golfissa magnetic ride tai sitten joku muu.
Siis DCC... mutta ei se ollut oikeen mun makuun ainakaan S3en perus alustan jälkeen.

DCC on eri systeemi kuin magnetic ride (tai oli ainakain pari vuotta sitten). Magnetic Ride pystyy reagoimaan tien pinnan muutoksiin reaaliajassa, koska iskareissa olevan aineen virtausominaisuuksia pystytään säätelemään magneettikentän avulla riittävän nopeasti. DCC:ssä säätö taas tapahtuu muistaakseni venttiilien avulla, joka on liian hidas reaaliaikaiseen säätämiseen.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

MoFFe

Ok, näin se taisi olla.  :) Kiitos lisäyksestä...

J0n3

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 20.01.14 - klo:15:57
Torstai on nyt sit se päivä... klo 1400(Suomen aikaa 1500)  8)

Nohnoh?? Joko? :D
Nykyiset:
2020 A4 Avant 45tfsi
2020 Seat Mii Electric Plus

Entiset:
2017 S3 8V Sedan S-Tronic
2014 S3 8V SB S-Tronic
2015 Seat Leon Cupra ST280

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: J0n3 - 23.01.14 - klo:19:38
Nohnoh?? Joko? :D
Joo jooo :D Kyllä on mahtava fiilis nyt. Yritän tässä nyt pistää Audi-Connect pystyyn.
Pistä kohta vähän lisää tietoa ja kuvia. :) Tai sit huomenna jos en jaksa tänää.
Tai oikeastaan pistän tuonne talliin...

Ja muuten, tässä autossa on sitten 4g(LTE) yhteys ja normi sim kortti. Kiitos tiedosta! :)

Vice

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 23.01.14 - klo:20:19
Joo jooo :D Kyllä on mahtava fiilis nyt. Yritän tässä nyt pistää Audi-Connect pystyyn.
Pistä kohta vähän lisää tietoa ja kuvia. :) Tai sit huomenna jos en jaksa tänää.
Tai oikeastaan pistän tuonne talliin...

Ja muuten, tässä autossa on sitten 4g(LTE) yhteys ja normi sim kortti. Kiitos tiedosta! :)

Onnittelut MoFFe!  :D Nautinnollisia kilometrejä, koita saada kortti pidettyä  ;D

V60

Onnittelut Moffelle! Loppui pito- ja teho-ongelmat. Ainakin aluksi  ::)
BMW G21 330d xDrive
Ex. Volvo V60 D5

V60

Lainaus käyttäjältä: LEMMY - 21.01.14 - klo:12:04
On siinä auto asentokin. Mukautuva jotain tolta väliltä tarpeen mukaan. Kokemusta ei ole, mutta itse kyllä ottaisin.

Audin sivuilta:
Kuljettaja voi valita ajotilanteen ja omien mieltymystensä mukaan joko mukavuuteen tai urheilullisuuteen painottuvan asetuksen. Keskikonsolissa sijaitseva iskuvaimentajan symbolilla varustettu painike kontrolloi Audi magnetic ride -järjestelmää. Sillä aktivoidaan tai deaktivoidaan urheilullinen asetus. Painikkessa oleva LED-valo palaa kun urheilullinen asetus on käytössä.

Mitenköhän siitä sen auto-moodin saa päälle. Tuleekos se drive-selectin kautta? Ym. perusteella voisi päätellä että siinä on vaan kaksi asentoa ???
BMW G21 330d xDrive
Ex. Volvo V60 D5

LEMMY

Audin esitteessä sit taas sivulla 64:

http://content.audi.fi/esitteet/A3_A3SB_kat71_megazine/A3_S3_71_2013_03.pdf

"Kuljettajan on mahdollista valita kahdesta perussäädöstä.
Comfort-tilassa Audi magnetic ride on
urheilullinen, kuitenkin mukava alusta, joka
mahdollistaa vaivattoman ajamisen myös pitkillä
matkoilla. Sport-tilassa alusta välittää suoran
viestin tiestä: auto käyttäytyy vielä ketterämmin.
Automatic-tilassa auto mukautuu sen hetkisiin
ajo-olosuhteisiin.

Jos se sit individual ajotilasta valitaan. Ainakin omassakin on auto-tila esim. ohjauksellekin. Jos S3:ssa on sitten alustallekin auto-tila? Omistajat varmaan tietää jos jollain moinen alusta on. 67 sivusta sais sen käsityksen että alustaakin voi säätää drive selectistä. Joo sivulla 115 sanotaan:

"Audi magnetic ride
Mukautuva iskunvaimennusjärjestelmä, alustasäätövaihtoehto
(Comfort/Auto/Dynamic) valittavissa
Audi drive selectin avulla (lisävaruste saatavissa yli
110 kW:n TFSI- ja TDI-moottoreihin); iskunvaimennus
säätyy ajo-olosuhteiden mukaan parantaen ajomukavuutta
ja -dynamiikkaa; sisältää urheillullisen alustan
(15 mm matalampi alusta verrattuna vakioalustaan)"
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

V60

No kyllä se sitten varmaan niin on että kolme moodia löytyy. Pitää jossain vaiheessa ryhtyä kenttäkokeisiin jos MagRidellä ryyditetty peli jostain löytyy  ;D
BMW G21 330d xDrive
Ex. Volvo V60 D5

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: TT_rex - 11.10.13 - klo:22:11
Erittäin hyvä raportti, Vice! Luulis sen +120hv tuntuvan takamuksissa enemmän - ehkä neliveto ja s-tronicci juuri kommenttisi mukaan tasaa sitä fiilistä. Näyttää toi auto amalfin valkoiselta, mutta valaistusolosuhteet tekenevät tepposet.
Jotain outoa jos ei sen enempää eroja huomaa kiihtyvyydessä 1.8T ja S3 välillä, 0-200 km/h eroa n 15 s mikä on valovuosi  :). Linkeissä 0-100 ja 0-200 km/h menohalut.

http://www.auto-motor-und-sport.de/einzeltests/audi-a3-1-8-tfsi-mehr-premium-bietet-kein-konkurrent-5305341.html?show=4
http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/audi-s3-20-tfsi-gegen-bmw-m135i-x-drive-kompaktsport-mit-300-ps-und-allrad-6920391.html?show=3
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

J0n3

Hymy on KORVISSA nyt! :D Tänään siis sain oman S3:n, hyvin menee liukkailla ;) Pitää laittaa pari kuvaa jossain välissä. Alusta, äänet, ajettavuus, viimeistely ja FIILIS on loistava :D
Nykyiset:
2020 A4 Avant 45tfsi

Entiset:
2014 S3 8V SB S-Tronic

Markku J

Onnittelut S3:sta (=minun unelma). Laita ihmeessä meille tänne kuvia, kun ehdit.

MoFFe

Nonni onneksi olkoon... niin onhan se vaan kiva auto.
Joo kuvia tänne vaan.  :P

J0n3

S3 hymy
Nykyiset:
2020 A4 Avant 45tfsi

Entiset:
2014 S3 8V SB S-Tronic

MoFFe

Siinä se sitten on... Hieno!
Hieman erillainen kun on "black"paketti...  En oikeen osaa sanoa mikä on mun mieleen mutta kummatkin hyviä omalla tavalla  :P

J0n3

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 26.01.14 - klo:13:08
Siinä se sitten on... Hieno!
Hieman erillainen kun on "black"paketti...  En oikeen osaa sanoa mikä on mun mieleen mutta kummatkin hyviä omalla tavalla  :P

Jeps! Omaa autoa noudettaessa liikkeen pihalla oli myös monsuuni "normigrillillä" ja oli yllättävän erinäköinen kuin toi mun. Olen erittäin tyytyväinen valintaan, tavoiteltu auton ulkonäkö onnistui melkoisen täydellisesti :D
Nykyiset:
2020 A4 Avant 45tfsi

Entiset:
2014 S3 8V SB S-Tronic

HoXXma

Hieno ässä3 J0n3. Taajama rajoitus on sitten korkeintaan 50km/h. :o Kyllä Audin hymy on automaailman aatelia - siitä ei pääse mihinkään..

J0n3

Nyt sitten löytyy itselläkin öljylämpötila "jokaisesta" menusta, tykkään ajella tuo digitaalinopeus näkyvissä (myös aiemmissa autoissa) niin siihen sen alle öljylämpötila on passeli! Tämän ominaisuuden olisi pitänyt olla S3:ssa vakiona jo näin, kun sitä vesilämpömittaria ei ole :)
Nykyiset:
2020 A4 Avant 45tfsi

Entiset:
2014 S3 8V SB S-Tronic

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: J0n3 - 26.01.14 - klo:18:43
Nyt sitten löytyy itselläkin öljylämpötila "jokaisesta" menusta, tykkään ajella tuo digitaalinopeus näkyvissä (myös aiemmissa autoissa) niin siihen sen alle öljylämpötila on passeli! Tämän ominaisuuden olisi pitänyt olla S3:ssa vakiona jo näin, kun sitä vesilämpömittaria ei ole :)

Kerroppa miten sä sen teit? Kun mulla se on vaan siellä laptimerissa.  :o
Varmaan vag-comilla jotenkin?

J0n3

Audi-Sportilta löytyi suoraan, ei tarvinnut lähteä tutkimustyötä tekemään. Rasti ruutuun ja sillä selvä. Helppo homma jos on vagcomia joskus käyttänyt.
http://www.audi-sport.net/vb/new-a3-s3-8v-chassis/206515-8v-vcds-mods.html
Tossa ekassa viestissä...
Nykyiset:
2020 A4 Avant 45tfsi

Entiset:
2014 S3 8V SB S-Tronic

MoFFe

Taas mä ihan sokeana eri foorumeissa käyn :D
Kyllähän mä tuon oon lukennut. Eli se on sitten mun seuraava modi.
Onneksi omistan vag-com kaapelin.

Ainii tilasin äsken uudet lätäkkövalot ja varoitusvalot oviin ja myös hanskalokeroon kunnon ledit. :)

J0n3: sullahan on xenonit? Voitko sä säätää miten pitkään "coming/leaving"-home valot palaa?
Onko sulla kurvivalot? eli ne jotka seuraa miten käänyt?
Ajattelin vaan, koska itselläni on ledit ja niissä pitäisi olla mutta en ole huomannut että ne käänytisi yhtään.
Jos sulla on niin huomaatko että ne kääntyy?
Itselläni oli volvossa ja ne huomas kyllä helposti kun ne kääntyy sinne minne ratti kääntyy.  :)

J0n3

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 26.01.14 - klo:19:09
Taas mä ihan sokeana eri foorumeissa käyn :D
Kyllähän mä tuon oon lukennut. Eli se on sitten mun seuraava modi.
Onneksi omistan vag-com kaapelin.

Ainii tilasin äsken uudet lätäkkövalot ja varoitusvalot oviin ja myös hanskalokeroon kunnon ledit. :)

J0n3: sullahan on xenonit? Voitko sä säätää miten pitkään "coming/leaving"-home valot palaa?
Onko sulla kurvivalot? eli ne jotka seuraa miten käänyt?
Ajattelin vaan, koska itselläni on ledit ja niissä pitäisi olla mutta en ole huomannut että ne käänytisi yhtään.
Jos sulla on niin huomaatko että ne kääntyy?
Itselläni oli volvossa ja ne huomas kyllä helposti kun ne kääntyy sinne minne ratti kääntyy.  :)

Mullakin on ledit. Ledit ei käänny, ainoastaan ilmeisesti suuntaavat pystysuunnassa (automaattinen korkeussäätö). Ledien kanssa ne kääntymisvalot on staattiset jotka syttyy sisäkurvin puolelle rattia kääntäessä. Pitää vielä tutkia lisää itsekkin... :D Itsellä oli kans Cupra R:ssä xenonit joka kääntyi...
Nykyiset:
2020 A4 Avant 45tfsi

Entiset:
2014 S3 8V SB S-Tronic

MoFFe

Hmm...mielenkiintoista.
Taidat olla oikeassa:
"Staattinen kaarreajovalo ja huonon sään valo"
Mutta silti siinä lukee myös "Adaptive light" ja kuva miten sen pitäisi seurata mutkia!?

En sitten tiedä... :/

J0n3

LED-ajovalot
Seuraavat ominaisuudet LED-tekniikkaa: lähivalot, kaukovalot, yhdistetty huomiovalo-, seisontavalo- ja vilkkutoiminto samassa valonlähteessä, staattinen kääntymisvalo ja huonon sään valo sekä moottoritie- valo; huonon sään valo vähentää häikäistymistä huonossa säässä (sumussa, sateessa tai lumisatees- sa), kääntymisvalo täydentää sivulle jäävien osien valaistusta tiukoissa kaarteissa tai käännyttäessä, lisäksi moottoritievalon automaattisesti kasvava kantama nopeudesta 110 km/h alkaen; LED-tekniikka mahdollistaa päivänvalon kaltaisen ajoradan valaistuksen, mikä parantaa turvallisuutta ja ajomukavuutta.

Huonon sään valolle on painonappi takasumuvalon napin luona...
Nykyiset:
2020 A4 Avant 45tfsi

Entiset:
2014 S3 8V SB S-Tronic

MoFFe

Noh tuo sitten selvensi asiaa.. Eli ei ole adaptiivistä valoa. Tai ainakaan sellaista joka seuraa mutkissa.

Joo nappi löytyy tästä:

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy