Kokemus viimeisestä merkkihuoltokäynnistä? (äänestys)

Aloittaja skula, 30.11.09 - klo:12:29

« edellinen - seuraava »

Miten sujui viimeisin VAG merkkihuoltokäyntisi palvelun osalta?

Palvelu huonoa, huolto meni pieleen
20 (7.9%)
Palvelu huonoa, huolto onnistui
17 (6.7%)
Palvelu keskitasoa, huolto meni pieleen
19 (7.5%)
Palvelu keskitasoa, huolto onnistui
41 (16.3%)
Palvelu hyvää, huolto meni pieleen
29 (11.5%)
Palvelu hyvää, huolto onnistui
126 (50%)

Äänestäjiä yhteensä: 235

skula

Aihe josta paljon puhutaan, ja jota nykyään myös testataan lehtien yms toimesta..

Pistetään galluppi pystyyn..

Erkka

Keravan Laakkosen asiakaspalvelussa sekä huollossa Polo ja polon omistaja ovat saaneet kiitettävää palvelua vuoden 2009 aikana. Niinpä täydet pojot yllä olevaan listaan.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

fish

Touranki menossa maahantuojalle ensihuoltoon, siis Herttoniemeen. Mielenkiinnolla odotan mitä extraa saan sillä 70 eurolla minkä joudun ylimääräistä maksamaan muiden huoltamoiden keskihintaan...
Touran 1.6 TDI DSG7

Karvis

Edellinen käynti merkkihuollossa ei ollut varsinainen huolto, vaan aiheena oli valot. Parkkipolttimo paloi ja totesin vaihdon hankalaksi joten mars huoltoon, siellä havaittiin umpioiden irroitus lähes mahdottomaksi operaatioksi koska umpiot oli jostain syystä aivan kummallisessa asennossa jolloin ne kanttasi pelteihin kiinni. Niimpä varattiin reilummin aikaa seuraavalle päivälle, sikäli positiivistä että parkkippolttimoiden vaihtoon pääsi heti ja pidempi aikakin järjestyi heti seuraavalle päivälle.

Seuraavana päivänä umpiot saatiinkin kohdalleen ja kaikki OK, vai oliko sittenkään? Iltasella huomasin valojen näyttävän mihin sattuu, toinen lähixenon näytti alemmas kuin toinen ja apparin pitkä näytti ~20m:n päähän >:( Asia kyllä korjaantui seuraavana päivänä nopeasti kuntoon, mutta jäi harmittamaan tuo uudelleen käynti moisen huolimattomuuden vuoksi
Palvelu oli ensiluokkaista, kuten lähes aina tuolla asioidessa :)

Viikonloppuna Ocu alkoi ilmoittelemaan halustaan huollettavaksi, joten ensimmäinen kokemus määräaikaishuollosta kolkuttelee jo ovella.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Björkka

Tuon Passatin kanssa on huoltoon viedessä ollut aina jotenkin tyhjä olo, koska mitään ylimääräisiä pyyntöjä tai kysymyksiä ei ole ollut. Olen TODELLA pikkutarkka autojen suhteen: jos jostain kuuluu ylimääräistä ääntä tai veto ei ole tasaista tai jotain muuta, saatan soittaa huoltoon ja varata aikaa määräaikaishuoltojen välillä todella herkästi. Nykyisen kulkineen kanssa ainoa ylimääräinen kysymys on vaihteen kytkeytymisen hitaus (yli 1 sek) D:ltä R:lle tai toisinpäin vaihdettaessa. Se on ominaisuus, johon olen jo tottunut.

Varsinkin UVW:stä etukäteen 3C:stä lukemani perusteella olin valmistautunut kojelaudan sirinöihin ja räminöihin sekä kaikenlaiseen muuhun ylimääräiseen. Nyt kun ei ole mitään ollut, on hieman outo olo huoltoon viedessä. LL:kin on halunnut huollot aina 30tkm päähän vaikka pätkäajoakin on ollut melkoisen paljon.

Vantaan VV-autossa olen huollattanut ja hyvin on mennyt molemmilla kerroilla. Paitsi muistin juuri, että ekalla kerralla oli toinen maskin alareunassa oleva peite (siinä missä kohdassa olisi sumuvalot) unohtunut laittaa takaisin.
F11 535D x-drive

tOret

Huollosta ei kokemuksia koska vanhempi vaggilainen alla ja nuo hinnat aika suolaisia noissa
merkkihuolloissa, niin jättänyt ne kokonaan väliin. Mutta jotain erikoisempia palikoita joskus
tullut haettua mitä ei tarvikkeina ole saanut. Ovat kyllä hommanneet osat kuten on sovittu,
mutta palvelu tuntuu joissain paikoissa olevan jotenkin tympeää nuorta ihmistä kohtaan joka
ajaa vanhemmalla autolla. Lauseet on täynnä juuta, jaata ja sun muuta koukeroa. Ja
jotenkin vain jää semmoinen fiilis että heitä ei kiinnostaisi oikeasti palvella.

Ehkä olen vainoharhainen, ehkä en.

Donitsi

15000km öljynvaihtohuolto. Vein omat Mobilit, ohessa säädettiin ajovalot.

Automaattisen korkeudensäädön anturi väärässä asennossa. Oikaistu mutta säätö sitten unohtunut tai epäonnistunut koska xenonit näyttivät pidemmälle kuin pitkät. Tarkistettiin ja säädettiin uudelleen.
Sitten muutaman viikon kuluttua selvisi minne 0,4 litraa öljyä oli kadonnut joka piti purnukasta jäädä vaihdon yhteydessä. Öjytikku kastui pitkälti yli maksimin, joten sinne se koko purnukka oli kaadettu. Tämä jo hiukan kiehautti kupolissa. Tämäkin korjattiin kyllä samantien mallikkaasti.

En tiedä oliko asentajalla huono päivä vai mikä oli tilanne mutta pikkuisen jäi shitti maku siitä. Olettaisin että noita kohteita ei kahta kertaa tarvitse normaalisti tehdä jotta saa oikein.

HJP

Viimeisin huoltokokemukseni Audin huoltamisesta UVW:lta lainattuna, kyseessä Volkswagen Center Vantaan lokakuussa 2009 suorittama ensimmäinen ja samalla viimeinen huolto minun omistamalleni autolle. 

LainaaVein auton huoltoon, tilattuina töinä Longlife-huolto, jarrunesteenvaihto ja Xenon-polttimoiden vaihto. Menin hakemaan autoa klo 14.30 lähdettyäni töistä pari tuntia etuajassa jotta ehtisin ennen ruuhkaa vielä kehä ykkösen kautta kotiin. Huoltoneuvoja sanoi minulle, että määräaikaishuoltoa ei vielä tarvinnutkaan tehdä, vaan huoltoilmaisimen "Service"-kehoitus johtui jarrunesteiden iästä. Joka tapauksessa autoon oli tehty jonkinlainen vianetsintä/koodaustoimenpide, josta veloitettiin 37e. No, tämähän oli minulle ihan ok, koska olin aikaisemmin selvitellyt että tarviiko auto varmasti huoltaa jo 13tkm/12kk edellisestä huollosta. Xenon-polttimotkin oli vaihdettu, joten ei muuta kuin laskua maksamaan ja kohti autoa.

Autoon päästyäni, ja virrat päälle laitettuani ajotietokoneen näytössä lukee heti ensimmäisenä tervehdyksenä "Service". No, ajattelin että oli jotenkin unohtunut taas tuon nollaus, ja menin takaisin huoltotiskille. Pojat ottivat auton uudestaan tarkistukseen, ja ~30min päästä huoltoneuvoja tulee luokseni ilmoittaen, että heillä kävi nyt ilmeisesti pieni moka: Määräaikaishuolto pitää sittenkin tehdä nyt. Tässä vaiheessa kello oli noin 15.20, joten ruuhkan alta ehtisin enää täpärästi. Ei tässä mitään, kaveri lupasi minulle autoani vastaavan sijaisauton heidän mokansa vuoksi, omalta kannaltani harmillista vaan että seuraavana päivänä olisin varta vasten joutunut auton hakemaan ihan eri suunnalta kuin missä huomenna liikun.

Ulkona satoi räntää, ja sijaisautoa ei kuulunut. Autovuokrausfirman kaveri kysyi että käykö kesärenkaallinen auto, vastasin että ihan sama kunhan autossa on jotkut renkaat alla. Noin 30min sijaisauton lupaamisesta klo 15.50 autovuokrafirman kaveri tuli ilmoittamaan että nyt on kottero pihalla, ei muuta kun papereita täyttämään. Ajokki oli jonkin sortin B8 Avant, mutta samalla kun papereita täyttelin, viereisellä varaosatiskillä asioinut autoani huoltanut mies sanoi että peli olisi 20min päästä valmis. Noh, vilkaisin ulkona olevaa räntäsadetta ajatellen huomista mahdollista lumikeliä kesärenkailla varustetun vuokra-auton kanssa, ja päätin että odotan omani valmiiksi.

Kello 16.30 huoltomies tuli ilmoittamaan että kiesi on valmis huollosta, Longlige-huollon tekemiseen kului siis noin 60minuuttia ammattimieheltä. Tässä vaiheessa oli siis kulunut tasan 2 tuntia siitä kun saavuin hakemaan huollettua autoani. Ei mitään, menin huoltoneuvojan tiskille ajatellen saavani jonkinmoisen kompensaation huollon hinnassa.

Noh, alennusta kysyessäni huoltoneuvoja totesi keskustelleensa asiakaspalvelupäällikön kanssa. He päätyivät yhdessä ratkaisuun, että saisin huollon varaosista (joita oli 40â,¬ edestä) 15% alennusta, yhteensä siis kokonaista 6 euroa. Tässä vaiheessa alkoi savu nousta korvista, olin siis lähtenyt töistä pari tuntia etuajassa, ja istunut autohuollossa 2 tuntia hyötyen tilanteesta riekaleena olevat hermot ja 6 euroa, sekä luopuen kahden tunnin tienesteistä. Pääsin asiakaspalvelupäällikön puheille, saaden kuulla että työn osuutta he eivät oman käytäntönsä vuoksi voi alentaa, vaan tämän vuoksi tarjosivat 100 euron arvoista sijaisautovuokraa veloituksetta minulle. Kysyin häneltä, että mitä minä hänen mielestään hyödyn tuosta sijaisautosta, jonka otan päiväksi käyttööni heidän virheensä takia? Ainoa asia mitä keksin itse, oli se että joutuisin seuraavana päivänä jälleen ajamaan varta vasten hakemaan autoani huollosta, kuluttaen taas tunnin-pari omaa aikaani pääkaupunkiseudun liikennevirrassa madellen. Tämän takia en käyttänytkään sijaisautokorttia, vaan odotin vielä ylimääräiset 40 minuuttia oman autoni valmistumista, ja samalla säästin huomisen päivän pakollisista menoista 1-2tuntia.

Kysyin sitten lopulta että miksi minun piti maksaa auton "ensimmäisellä valmistumiskerralla" 37 euroa jostain vianetsinnästä/koodauksesta, mikä olisi kuitenkin luultavimmin kuulunut tuohon Longlife-huoltoon. Ainakaan tästä ylimääräisestä maksullisesta etsinnästä ei oltu minulle ilmoitettu etukäteen. Tämän sain sitten loppujen lopuksi hyvitetyksi tähän toiseen laskuun, eli sain alennusta 37+6=43e. Näin ollen sain laskun maksettuani autoni ulos huoltoliikkeen pihasta klo 16.40, eli 2h 10min sinne saapumiseni jälkeen.

Huoltoneuvojan toiminta oli tästä huolimatta hyvin asiallista, hän pahoitteli tilannetta ja olisi järjestänyt sijaisauton veloituksetta käyttööni. Eniten minua tässä koko episodissa harmittaa se, että miten ensin huoltomiehen mukaan autoa ei tarvitsekaan huoltaa, mutta yhtäkkiä se tarvitseekin Longlife-huollon sen jälkeen kun asiakas sen noutaa ja huomaa huoltoilmaisimen haluavan huoltoa välittömästi. Tämänkin vielä ymmärtäisin varauksella siinä tapauksessa, jos virhe myönnettäisiin selkeästi ja asiakkaalle tarjottaisiin selkeää rahallista hyötyä alennuksen muodossa, eikä pelkästään sijaisautoa millä asiakas pääsee kotiin joutuen seuraavana päivänä tulemaan uusintakäynnille autoaan hakemaan.

Peeveli

Ei varsinainen määräaikaishuolto,vaan takuukorjaus. Alustan narinat ja kolinat pääosassa, josta kerroin hyvín yksityiskohtaisesti auton liikkeeseen viennin yhteydessä aamusella. Toinen samalla kerralla ilmoitettu juttu oli oikean etuoven huono sulkeutuminen ja pieni sovitusvirhe. Vastaanottotiskin palvelu oli suht ok, mutta koetin vielä painottaa ennen poistumistani että toivon liikkeen saavan asiat kerralla kuntoon että voisi jopa varsinaisen huollonkin teetättää. Auton tilanteesta luvattiin ilmoittaa samana päivänä. Klo 15.00 maissa huollosta soitettiin ja sanottiin ettei mitään alustaääntä mukamas kuulu. Sitten väitettiin, että turvavyön lukkokieleke on jätetty oven väliin ja se on aiheuttanut lommon keskipilariin ja mahdollisesti myös oven vääntymisen ja ettei takuu välttämättä korvaa oven asennon muuttamista. Siinä tilanteessa aloin jo kiehahtaa, koska kuuna päivänä omalla omistusajallani ei turvavyön lukkokieleke ole oven väliin jäänyt ja tuo juttu on ollut uudesta asti. Firmassa todettiin että ovea on koetettu säätää vaan vaatisi korikorjaamon asentajan asiantuntemusta että tulisi täysin kuntoon. Heillä oli koko päivä aikaa vaan mitään sellaista ei tehty. Kun pääsin liikkeelle, sanoin kieltämättä aika tiukkaa tekstiä ja että jos ei autoa saada takuuseen kuntoon niin merkki vaihtuu justiinsa ja se ei ole sitten vag eikä muu veholainen merkki. Vaadin, että mennään yhdessä työn vastaanottajan kanssa koeajolle että ne narinat tulee esille. Samalla tsekkasin oven sovituksen, se oli sentään saatukin ihan prikulleen oikein. Ja koeajolla viistotun katukynnyksen yli ajaessa se ääntelykin tuli ja liikkeen kaveri tunnusti että jotain vikaa on. Auto ajettiin uudelleen halliin ja nosturilla ylös. Puslat ja nivelet oli ehjät, mutta epäilivät että vakaajatanko tai tukivarsien kumit narisee ja ne voideltiin spraylla. Koeajo uudelleen toi lievää narinaa edelleen esille, eli uusi korjaamoreissu on edessä. Silloin vaihdettaisiin sitten tukivarret.

Kertakaikkisen amatöörimäistä touhua. En koskaan osta enää VW-, Skoda-, Seat- tai Audi-merkkistä autoa enkä mitään Vehonkaan edustamaa merkkiä, koska takuukorjaukset ja huollot ovat luokattomia. Mitään ei haluta/osata tehdä vapaaehtoisesti, kaikessa pitää kovistella, huutaa, vittuilla ja uhkailla. Minusta tällainen ei ole mukavaa, ja on muutakin tekemistä kuin viedä autoa ja hakea sitä ja siinä välissä tutkia julkisten aikatauluja. >:( Itselleni vaihtoehdoiksi jää jatkossa vain Toyota, BMW tai Subaru. Ugh, olen puhunut.

tsiih

Käsitinkö nyt oikein, tämä oli ensimmäinen korjausyritys niinkin vaarallisesta viasta kuin alustan äänistä  ja olet heti merkkiä vaihtamassa? Ja minä kun luulin olevani tarkka ja vaativa asiakas... ;D
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

skula

28 äänestänyttä, ja tulos on yllättävän positiivinen, näin merkkikorjaamon tulokseksi..

28 on kyllä pirun vähän äänestäneitä kun käyttäjiä on paljon enemmän, ja varmasti kokemuksia huollosta löytyy..

fish

Lainaus käyttäjältä: fish - 30.11.09 - klo:20:55
Touranki menossa maahantuojalle ensihuoltoon, siis Herttoniemeen. Mielenkiinnolla odotan mitä extraa saan sillä 70 eurolla minkä joudun ylimääräistä maksamaan muiden huoltamoiden keskihintaan...
Huollossa käyty. Kohtelias pokkaus vastaanottotiskillä jättäessä ja hakiessa, paitsi etten saanut avaimia ilman 329 euron suoritusta...
Kysyin, onko mitään päivityksiä tehty, johon kerrottiin, että "ei ole, tuossa on paperissa kaikki mitä on tehty". Joten en tiedä mitä extraa sain sillä mitä "ylimääräistä" maksoin. Ei-maahantuojan, mutta valtuutetuilta korjaamoilta keskihinta-arvio oli alle 200 euroa + noin 50 euroa jarrunestehuollosta. Herttoniemessä duunarin päivänettopalkan verran enemmän. Mutta miksi?
Touran 1.6 TDI DSG7

Juha

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 04.12.09 - klo:19:57
Kertakaikkisen amatöörimäistä touhua. En koskaan osta enää VW-, Skoda-, Seat- tai Audi-merkkistä autoa enkä mitään Vehonkaan edustamaa merkkiä, koska takuukorjaukset ja huollot ovat luokattomia. Mitään ei haluta/osata tehdä vapaaehtoisesti, kaikessa pitää kovistella, huutaa, vittuilla ja uhkailla. Minusta tällainen ei ole mukavaa, ja on muutakin tekemistä kuin viedä autoa ja hakea sitä ja siinä välissä tutkia julkisten aikatauluja. >:( Itselleni vaihtoehdoiksi jää jatkossa vain Toyota, BMW tai Subaru. Ugh, olen puhunut.

No mistähän se voisi johtua...

Niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan, jos vanhaa sanontaa saan lainata..

Simola

Tulee mieleeni, että viestin kulussa on taas ongelmia. Inhottavan yleistä.

Tuntuu liiankin yleiseltä että asiakas selvittää  juurta jaksain huoltotyönjohdolle esim., että alustasta edestä vasemmalta kuuluu naksaus kun ajan kanttariin hiljaa 15km/h,  56 asteen kulmassa 2 asteen pakkasessa jne.

Tästä työnjohto kirjoittaa asentajalle: "Alusta kolisee."
Asentaja ajaa jotain pottupeltoa 50km/h, ja sanoo että kaikki kunnossa. Tuolla menolla pitääkin kolista.

Ei tätä tietysti pitäisi yleistää, mutta on näin itsellekin käynyt.
Sitten kun on asentajan kanssa menty kahdestaan ajamaan, ovat kaikki viat omalla kohdallani löytyneet.

Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

TKe_

Itsellä seuraavanlaisia kokemuksia. Auto kävi joku aika sitten takaluukun takuumaalauksessa, jonka vuoksi tietysti takaluukun muovit purettiin. Itse maalaus meni ihan hyvin, mutta heti pajan pihasta lähdettyäni huomasin, että takaluukun muovit resonoi / natisee todella ärsyttävästi. Ei siinä mitään, takaisin huoltoon ja varattiin uutta aikaa, jossa asia tarkastettiin/korjattiin. No sen huollon jälkeen oltiin taas sitä mieltä, että ei sieltä enää mitään kuulu. Noin kilometrin pääsin ennen kuin sama resonointi alkoi uudelleen. Ja taas pajalle varaamaan uutta aikaa. Auto meni taas huoltoon, jossa lisättiin jotain teippiä varoituskolmion luukkuun ja sanottiin, että nyt sen pitäisi olla kunnossa ja jotain ääntä kuuluu vararenkaan päällä olevista tavaroista. Totesin huoltoneuvojalle, että olen kyllä kontin tyhjentänyt aikaisemmin kokonaan ja se ei resonointia poistanut. No tämän toisen korjauskerran jälkeen olin luottavainen, että nyt ne äänet on poissa, mutta katin kontit resonointi vain jatkuu. Ajoin kotiin ja tyhjensin kontin kokonaan ja menin taas huoltoon valittamaan asiasta. Varattiin uusi aika ja hallista valittiin eri mekanikko tällä kertaa. Tänään auto sitten kävi kolmannen kerran korjattavana. Autoa huoltoon viedessäni sanoin huoltoneuvojalle, että tiukka veikkaus on, että joku muoviklipsi on rikki sieltä kontista. Autoa hakiessani huoltoneuvoja sanoi, että olivat purkaneet muovit ja siellä oli yksi kiinnike huonosti kiinni. Nyt pitää siis toivoa, että se resonointi on loppunut. Varmaksi ei voi sanoa tuon pakkasen vuoksi, mutta asia selvinnee, kun vähän kelit lauhtuu.

Käyntejä huollossa siis yhteensä neljä kappaletta (maalaus + kolme korjausta resonointiäänen vuoksi) ja aikaa meni n. 1kk. Pitää vielä mainita, että huoltoneuvoja oli koko ajan mielestäni erittäin asiallinen, mutta kokonaisuudessaan jäi vähän huono maku koko keikasta.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Simola - 15.12.09 - klo:21:30
Tulee mieleeni, että viestin kulussa on taas ongelmia. Inhottavan yleistä.

Tuntuu liiankin yleiseltä että asiakas selvittää  juurta jaksain huoltotyönjohdolle esim., että alustasta edestä vasemmalta kuuluu naksaus kun ajan kanttariin hiljaa 15km/h,  56 asteen kulmassa 2 asteen pakkasessa jne.

Tästä työnjohto kirjoittaa asentajalle: "Alusta kolisee."
Asentaja ajaa jotain pottupeltoa 50km/h, ja sanoo että kaikki kunnossa. Tuolla menolla pitääkin kolista.

Ei tätä tietysti pitäisi yleistää, mutta on näin itsellekin käynyt.
Sitten kun on asentajan kanssa menty kahdestaan ajamaan, ovat kaikki viat omalla kohdallani löytyneet.

Juuri näin se menee. Ikävä kyllä...
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Jacques

LainaaTästä työnjohto kirjoittaa asentajalle: "Alusta kolisee."

Minä ainakin katson että kertomani jorinat pääpiirteissään myöskin päätyvät paperille. Mistä asentaja ne pystyy lukemaan.
Näin tapahtui Keravan Autosalvassa automaattisesti. Ja mainittakoon että kakkosauto tuli kuntoon 1/6 osalla siitä rahasta mitä oletin korjauksiin kuluvan. :)

VW-man

Näin Herttoniemessä eilen

Itse kävin siellä muutaman asian tiimoilta ja mainitsin samalla siitä, että onko vika vai ominaisuus kun pakkasilla ensimmäisten kilometrien ajan kuuluu jakoketjun puolelta kylmähköllä moottorilla ajettaessa semmoinen kahiseva hieman ruma ääni kun kiihdyttää ja painaa kaasua. Ã,,äni häviää kun moottori on lämmin ja on ajettu jonkin aikaa. Työnjohtaja ei osannut sanoa mitään. Sanoi vaan, että kun nää nykyautot on niin mahdottoman hiljaisia niin kaikki kuulee kaikkea johon kiinnittää huomiota. Sanoi kuiteskin, että lisätään työmääräimelle ja kysytään asentajalta josko se keksis mikä sen aiheuttaa ja vaikka avais jakopään ja katsois onko kaikki ok.

No olin siellä Hertsikassa yhdeksältä. Oli huvittavaa katsoa niiden huoltoukkojen touhuja myyntihallin ikkunasta. Yksikin heppu etsi autoa pakkasessa noin 15min ja vaikka sillä oli ns. kartta ja työmääräin mukana niin vaikeaa oli sen löytää pihan ainoa huoltoon tuleva Tiguan sieltä pihasta. Oma Variant meni halliin vasta 11.30 ja joskus yhden jäljestä homma oli jo valmis.

No kysyin sitten kun muut asiat oli käyty läpi, että mikä se ääni oli..? No äijä sanoi, että ei se asentaja mitään tossa pihalla kuullut kun ajoi suoraan halliin ja ilmeisesti auto ei ollut tarpeeksi kauan kylmässä jotta ääniä kuuluisi. Että pitäisi olla mahdollisuus jättää joskus yön yli ja katsoa sitten. Asentajalla ei kuulemma ollut myöskään mitään ideoita mikä äänen voi aiheuttaa ja mistä se johtuu vaikka työnjohtaja aamulla sanoi, että otetaan selvää mikä se ääni vois olla ettei jää asiakasta vaivaamaan. Jakopäätä ei myöskään oltu avattu. Ilmeisesti asentajaa ei huvittanut sitä tehdä. Oli muutenkin niin kyllästyneen oloinen mekaanikko. Ihme, että käytti sentään penkin suojusta. Tosin ratin suojaa ei sit ollutkaan. No se huoltoneuvoja sanoi vaan lopuksi, että ei se mitään vakavaa varmaan ole kun tännekin pääsit eikä auto ole hajonnut. Jos se hajoaa noiin sitten on varmaan jotain vikaakin. Mitään vikoja näissä ei kuulemma ole ollut. Se on kuulemma todella harvinaista, että TSI moottorit oikuttelee tai hajoaa ja ne on luotettavan moottorin maineessa sanoi se huoltoneuvoja. Näin siis Hertsikassa tällä kertaa.

Samalla piti katsoa, että jos sille panoraamakaton natinalle ja paukkeelle nyt todellakin voisi tehdä jotain... No eivät tehneet mitään kun asentaja ei huomannut halliin ajaessa mitään sillä matkalla niin silloin vikaa ei voi olla. Kerroin, että maahantuojalla on ohjeet näihin natinoihin Tiguania koskien ja siinä on samanlainen systeemi suurinpiirtein, että hyödyntäkää sitä>no ei kiinnostanut edes yrittää korjata kun mitään ei kuulunut silloin niin mitään ei kuulemma myöskään tehdä.

Simola

Täytyy taas toistaa, että itse yritän järjestää huollot aina niin että ehdin vieressä "vahtia" työn sujumista.
Korostan, että asentajaa ei pidä työssä häiritä, mutta aina olen päässyt heidän kanssaan juttelemaan sujuvasti huollosta ja autosta yleensä.

Näin olen voinut itse varmistaa että kaikki tarpeellinen tulee tehdyksi tai ainakin tarkistetuksi.
Tässä on myös paikka arvokkaan tiedon jakamiselle. Voin sanoa että asentajat kertovat paljon avoimemmin asiat autoista suhteessa huoltotyönjohtoon, riippukoon tämä sitten tietämyksestä tai siitä että kaikkea ei saisi kertoa.

Quality

Lainaaitse yritän järjestää huollot aina niin että ehdin vieressä "vahtia" työn sujumista

Oletko koskaan huollattanut autoasi pääkaupunkiseudun suurissa VAG-liikkeissä? Veikkaan, ettei pikahuoltoa lukuunottamatta siellä katsota hyvällä hallissa pyörivää asiakasta.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Simola

En ole pk-seudulla huollattanut. Vain Kymenlaaksossa ja Etelä-Karjalassa.

Olen tästä asentajien kanssa jutellut, ja ovat sanoneet että asiakas saa olla paikalla jos ei häiritse.
Joku tolkku on siis aina oltava että miten siellä hallissa pyöritään.

Uskon senkin että pk-seudun liikkeissä on kovempi vilske ja varmasti paljon vaikeampaa saada edes sopivaa huoltoajankohtaa.
Tästä syystä uskon pysyväni noissa muutamissa "luotto" huoltoliikkeissä, koska niissä tunnen jo henkilökunnan melko hyvin ja tästä syystä palvelu pelaa riittävän hyvin.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Quality - 20.12.09 - klo:11:34

Oletko koskaan huollattanut autoasi pääkaupunkiseudun suurissa VAG-liikkeissä? Veikkaan, ettei pikahuoltoa lukuunottamatta siellä katsota hyvällä hallissa pyörivää asiakasta.

Näin on. Eihän sinne halliin pääsekään ellei hyppää tiskin yli ja tyrmää huoltoneuvojaa, ja siitä sitten vasta sisään. Toinen vaihtoehto olisi pikahuollon oven kautta luikahtaa sisään, aika pian tulisi varmaan kommenttia mitäs asiaa tänne?
Näytti olevan viimeksi sisällä oleva ikkunakin peitetty ettei enää näe huoltohalliin autoa luovutettaessa.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Jacques

Herttoniemessä ykkösautoa korjauttaessa sovin suoraan asentajan kanssa että voin tulla halliin ja rupateltiin auton parissa rauhassa.
Siinä tuli pari muutakin asentajaa juttelemaan, joten ymmärrän miksi työnjohto ei halua vieraita paikalle. ;D

Liikkeen virallista kantaa en tiedä. Työnjohtajat ja muu päällystö ei kuitenkaan ajanut hallista pois vaikka vierestä kulkivatkin.

Antti

Kävin tänään paikallisella Skodalla tilaamassa parit osat autoon ja samalla kysäsin autoon 30tkm ajettuna tehdystä huolto-ohjelman ulkopuolisesta toimenpiteestä, josta siis on oma leima laitettu huoltovihkoon.

Huoltoneuvoja selasi vihon ylimalkaisesti läpi ja sanoi sen koskevan ajoturvaa, ja lisäsi isoilla kirjaimilla, että ajoturva ei ole voimassa. Johon minä "että kun ne ajoturvan leimat on ihan erikseen ja kilometritkään ei mitenkään täsmää" Neuvoja neuvoi, että minun nyt täytyisi sitten kysyä mitä kaikkea siihen on tehty naapurikaupungin merkkihuollossa (auto myyty siellä uutena) ja sitten voidaan tutkia mitä siihen on tehty täällä toisessa huollossa..
Koitin sitten vinkata että ei kai vauhtipyörää vaan ole rassattu?
Neuvoja hörähti "Mikäs se rekisteritunnus oli?" rapisteli konetta ja ilmoitti "kasoismassavauhtipyörän tarkastus". PISTE ei enempää kysymyksiä.

Piti vielä kysyä polttoaineen siirtopumpusta, mutta tuossa vaiheessa alkoi jo melkein pelottaa niin aattelin säästää sen seuraavaan kertaan.
Pumpun vaihtoon viittaava tarra löytyy ronkin pohjasta.. millähän mä sen ukon houkuttelen sitä ihmettelemään?
Ja olisihan tuosta vauhtipyörästäkin vielä jutun juurta irronnut..  ;D
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

TSI_J

Kyllä itselläni on ihan positiivinen kuva vuosihuollosta, Helsingin Pitäjänmäen Takkatie hoisi homman hienosti ja pikapuolin auto oli jo valmis jne.

Hinta on mielestäni olennainen asia ja miten se ihmisiä ajaa huollattamaan autojaan eri paikkoihin, jopa vaihdattamaan autoa. Onko paras palvelu kalleimmissa huolloissa vai päinvastoin? Mutta tästä varmaan muissa ketjuissa lisää, joka tapauksessa Golfissa on edelliseen Toyotaan verrattuna tuplasti kalliimmat vuosihuollot.

Joka tapauksessa jälleen kerran voin todeta ettei ole ollut moittimista TSI golffissa ja 40tkm on mittarissa. Kun täällä on harvassa kehut, niin kehutaan nyt vähän lisää offtopiccina, tykkään todella paljon ajella kaksoisahdetulla, vääntää mukavasti alhaalta ja suorituskykykin ihan riittävä mulle aina keski-euroopan matka-ajoa myöten. Ehkä se Hertsikan huolto-ukon luotettava TSI kone on meikäläisen autossa, kop kop...

.
Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Simola - 20.12.09 - klo:11:44
En ole pk-seudulla huollattanut. Vain Kymenlaaksossa ja Etelä-Karjalassa.

Olen tästä asentajien kanssa jutellut, ja ovat sanoneet että asiakas saa olla paikalla jos ei häiritse.
Joku tolkku on siis aina oltava että miten siellä hallissa pyöritään.

Uskon senkin että pk-seudun liikkeissä on kovempi vilske ja varmasti paljon vaikeampaa saada edes sopivaa huoltoajankohtaa.
Tästä syystä uskon pysyväni noissa muutamissa "luotto" huoltoliikkeissä, koska niissä tunnen jo henkilökunnan melko hyvin ja tästä syystä palvelu pelaa riittävän hyvin.

Minä tykkään tuosta Kouvolan Berneristä paikkana... Mukava pikku pulju, todella asiallinen työnjohtaja (Hyytinen) ja muut huoltojannut. Asiakasta kuunnellaan, sähköpostit luetaan ja niihin vastataan ja asiakkaalle soitetaan ja laitetaan viesti työn valmistuttua jne. Kahvia saa juoda odotellessa ilmaiseksi. Automyyjät mukavia ja asiallisia, esim. Piira. Joulukorttia pukkaa vielä vuosienkin jälkeen vaikka en ole sieltä pitkään aikaan ostanut mitään. Soittopyyntöihin reagoidaan salamavauhtia ja jonot huoltoon lyhyitä. Jos tuot huoltoon jonkun selonteon vioista se luetaan läpi tai jos kerrot omia näkemyksiä niitä sovelletaan korjaamon puolella vikaa korjatessa&etsiessä. Todella upea paikka.

TKe_

Lainaus käyttäjältä: VW-man - 29.12.09 - klo:19:08
Minä tykkään tuosta Kouvolan Berneristä paikkana... Mukava pikku pulju, todella asiallinen työnjohtaja (Hyytinen) ja muut huoltojannut. Asiakasta kuunnellaan, sähköpostit luetaan ja niihin vastataan ja asiakkaalle soitetaan ja laitetaan viesti työn valmistuttua jne. Kahvia saa juoda odotellessa ilmaiseksi. Automyyjät mukavia ja asiallisia, esim. Piira. Joulukorttia pukkaa vielä vuosienkin jälkeen vaikka en ole sieltä pitkään aikaan ostanut mitään. Soittopyyntöihin reagoidaan salamavauhtia ja jonot huoltoon lyhyitä. Jos tuot huoltoon jonkun selonteon vioista se luetaan läpi tai jos kerrot omia näkemyksiä niitä sovelletaan korjaamon puolella vikaa korjatessa&etsiessä. Todella upea paikka.

No nyt alan ymmärtää miksi Lappeenrannasta taksikuskit ajavat sinne huollattamaan autonsa. Ja taidanpa jatkossa huollattaa itsekin siellä. Tuleepahan samalla kaksi kärpästä yhdellä iskulla, kun käy appivanhemmilla.

VW-man

Lainaus käyttäjältä: TKe_ - 29.12.09 - klo:19:20
No nyt alan ymmärtää miksi Lappeenrannasta taksikuskit ajavat sinne huollattamaan autonsa. Ja taidanpa jatkossa huollattaa itsekin siellä. Tuleepahan samalla kaksi kärpästä yhdellä iskulla, kun käy appivanhemmilla.

Joo todellakin suosittelen tuota Kouvolaa...Pesee täysin ainakin koko VW-Centerin tämmöinen pienempi "ketju".

Simola

Näin se Kouvolassa on mennyt juu, eli ihan hyvät kokemukset.
Kotkassakin huoltohommat ovat pelanneet, eikä tosin Lappeenrannassakaan huono palvelu ollut.

Kerrotaan tässä nyt samalla viimeiset huoltohommat:

Ilmastoinnista siis kyse, ja ongelma tuli jo viime keväällä.

- Ilmastoinnin ECON valo syttyi viime keväällä, ja vikakoodi johti pieneen paineanturiin.
Anturi oli haljennut ja valuttanut ilmastoinnista nestettä pois.
Anturi vaihdettiin ja ilmastointihuolto tehtiin.
Kaikki hyvin viime lokakuuhun saakka.
Tämä Lappeenrannassa.

-  Nyt ,marraskuussa ECON valo syttyi ensimmäisillä kovilla pakkasilla.
Sain ajan Kouvolaan seuraavalle päivälle ja sama anturi vaihdettiin.
Anturi oli ehjän näköinen mutta vikakoodi johti siihen. Osa vaihdettiin.
Taas ajelin kuukauden ja vika uusi.

- Soitto Kouvolaan ja nyt tehtiin ilmastointihuolto. Samalla huomattiin, että tälle vialle oli tullut joulukuun alussa erikoisohje, jossa jo ensimmäisessä korjauksessa ilmastointi tulee huuhdella täydellisesti. Tämä olisi siis pitänyt tehdä jo keväällä, mutta ohjetta ei ollut vasta kun nyt. Kun tämä oli jäänyt tekemättä keväällä, ohjeena oli että osia pitää vaihtaa enemmänkin. Mm. kompressori, eli työt maksavat toista tuhatta euroa.
Sovimme työnjohdon kanssa että olemme kevättalvelvella yhteydessä asian suhteen vaikkei vika uusiutuisikaan, jotta voimme päättää, mitä tehdään.

- Eilen kuitenkin sitten ECON valo taas syttyi, ja soitin Kouvolaan. Sovimme "pienen" ilmastointihuollon, jotta ilmastointi tulee puhtaaksi joka paikasta, jottei vikaa enää tulisi. Osia vaihdetaan tammikuulla ja näillä näkymin kaikki menee takuuseen, vaikka auton takuu loppui jo kuukausi sitten. Olisi siis ollut "hieman" helpompaa ja halvempaa kun ensimmäisellä kerralla oltaisiin tehty oikein. Ohje kuitenkin tuli tehtaalta vasta siis nyt joulukuun alussa, joten vaikeaa on huoltoa syyttää. Audin ilmastointialihankkijaa voisin vähän sen sijaan arvostella.

Haluan painottaa että huollon kanssa homma on edennyt loistavasti! Niin paljon on yhteistyöhaluja homman suhteen ollut.

Tämä siis mainoksena, jos alkaa Audi/VW huolto jossakin muualla ahdistamaan.

TKe_

Lainaus käyttäjältä: Simola - 31.12.09 - klo:10:32
Näin se Kouvolassa on mennyt juu, eli ihan hyvät kokemukset.
Kotkassakin huoltohommat ovat pelanneet, eikä tosin Lappeenrannassakaan huono palvelu ollut.

Kerrotaan tässä nyt samalla viimeiset huoltohommat:

Ilmastoinnista siis kyse, ja ongelma tuli jo viime keväällä.

- Ilmastoinnin ECON valo syttyi viime keväällä, ja vikakoodi johti pieneen paineanturiin.
Anturi oli haljennut ja valuttanut ilmastoinnista nestettä pois.
Anturi vaihdettiin ja ilmastointihuolto tehtiin.
Kaikki hyvin viime lokakuuhun saakka.
Tämä Lappeenrannassa.

-  Nyt ,marraskuussa ECON valo syttyi ensimmäisillä kovilla pakkasilla.
Sain ajan Kouvolaan seuraavalle päivälle ja sama anturi vaihdettiin.
Anturi oli ehjän näköinen mutta vikakoodi johti siihen. Osa vaihdettiin.
Taas ajelin kuukauden ja vika uusi.

- Soitto Kouvolaan ja nyt tehtiin ilmastointihuolto. Samalla huomattiin, että tälle vialle oli tullut joulukuun alussa erikoisohje, jossa jo ensimmäisessä korjauksessa ilmastointi tulee huuhdella täydellisesti. Tämä olisi siis pitänyt tehdä jo keväällä, mutta ohjetta ei ollut vasta kun nyt. Kun tämä oli jäänyt tekemättä keväällä, ohjeena oli että osia pitää vaihtaa enemmänkin. Mm. kompressori, eli työt maksavat toista tuhatta euroa.
Sovimme työnjohdon kanssa että olemme kevättalvelvella yhteydessä asian suhteen vaikkei vika uusiutuisikaan, jotta voimme päättää, mitä tehdään.

- Eilen kuitenkin sitten ECON valo taas syttyi, ja soitin Kouvolaan. Sovimme "pienen" ilmastointihuollon, jotta ilmastointi tulee puhtaaksi joka paikasta, jottei vikaa enää tulisi. Osia vaihdetaan tammikuulla ja näillä näkymin kaikki menee takuuseen, vaikka auton takuu loppui jo kuukausi sitten. Olisi siis ollut "hieman" helpompaa ja halvempaa kun ensimmäisellä kerralla oltaisiin tehty oikein. Ohje kuitenkin tuli tehtaalta vasta siis nyt joulukuun alussa, joten vaikeaa on huoltoa syyttää. Audin ilmastointialihankkijaa voisin vähän sen sijaan arvostella.

Haluan painottaa että huollon kanssa homma on edennyt loistavasti! Niin paljon on yhteistyöhaluja homman suhteen ollut.

Tämä siis mainoksena, jos alkaa Audi/VW huolto jossakin muualla ahdistamaan.

Just kävin Lappeenrannassa tutkituttamassa webastoa ja olin siellä hallin puolella. Mekanikolta sitten kysyin, että pistääkö ne pahakseen jos sinne tulee niin sanoi, että ei ollenkaan joskus siitä on hyötyä, että saapi tarkemman kuvauksen viasta asiakkaalta suoraan kuin huoltoneuvojan yhden lauseen työmääräyksestä. Testaan kuitenkin seuraavan huollon Kouvolassa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy