A4 Avant 2.0T S-tronic quattro 2010

Aloittaja Arte, 27.09.13 - klo:10:06

« edellinen - seuraava »

Arte

Hei kaikille!  :)

Uusi jäsen ilmottautuu! o7

Olen 2013 tammikuussa hommannut tuon otsikon mukaisen kiesin ja siitä lähtien, sekä vähän ennen, lueskellut palstoja näillä forumeilla.
-Tuuliviirin quattro hehkutuksen(80 sivua) luin kaksi kertaa läpi. Punanen quattro pipo ja laskettelumäki reissut. Asiaa! :D
-A4 B8 chatin kerran, siinäki meni hetki.
-Kankkusen lause Start-ohjelmasta on jääny kans kaikumaan(tyhjään?) pääkoppaani. "Torsen on paras." Kankku tietää varmaan jutun tai kaks autonhalllinnasta?
-Nyt sain viimein rekisteröityä itteni tänne.

Pienenä tuli rallia kateltua ja sitä b-ryhmän mourua on tullu muillekki youtubesta haettua, varmaan kyllästymiseen asti. Markku "Maximum Attack" Alenille nostan hattua. Kaveri pisti hanttiin takapotkulla nelikoille. Mut sillon iski joku fiksaatio. Audi ja quattro. Sain haaveen toteutettua viimein tänä vuonna. Ihan ongelmaton yhteistaival ei ole ollut ja avaan niitä, jahka tässä tänään tai huomenissa saan muutaman oluen alle. Pieni klommo on tuohon lapsuuteni muistoon tullut. Laitan kiesistäkin muutaman kuvan ja kirjottelen samalla listaa mitä siitä löytyy.

Sivukommenttina: Ostin autoni käytettynä Hertsikasta ja sillä oli ajettu 8tkm. Onneks siihen myönnettiin vuoden vaihtoautotakuu, vaikka en ite älynny sitä pyytää.

Vermeitä:
-Akustinen ja optinen tutka edessä ja takana
-Alcantara/nahka(harmaa)
-Urheiluistuimet
-Sähkösäätöiset penkit ja sähkönen ristiseläntuki
-Kiiltolistat ja kattokaiteet
-Metalli- ja helmiäisväri(quartz grau)
-Ledit edessä ja takana
-Vakkari
-Kromiset ulostulot
-155kw kiuas + S-tronic + Torsen
-Vakioalusta
-Kahet audin 16" alut
ex -10 A4 Avant 155kw S-tr quattro

Arte

Razor

Tervetuloa. Hieno auto . Mitäs päivityksiä meinaat tehdä vai annatko olla orginaalina ?

Arte

Kiitos, hetken oon vatvonu, jo et pitäskö. :)

-Tekis mieli lyödä kiukaalle "lisää löylyä". APR/MTM/Customi. En tiiä, mut tää on vähä pysyny korvan takana.

-Alustaan en voi koskea, kun en muuten pääse talliin. Mä koitin urheilullisen alustan niin ei. Joka kerta, ihan sama missä kulmassa, niin pohjaan raapi. S-Line alusta on täysin ulkona.

-Vanteita vois muutella, mut onko se sitte tärkeetä, jos on normialusta.

-Sisustoihin olen jo nyt tyytyväinen. Ei mua se ämpärimuovi häiritse, kuhan se ei pidä ääntä. Ja tästä onki ollu kolme reissua marmorille. Ã,,änet on nyt poissa.

-Kalvoja ikkunoihin? - Vähä kiinnostas.

Kattellaan mitä keksitään. :)

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Arte - 27.09.13 - klo:22:49
-Vanteita vois muutella, mut onko se sitte tärkeetä, jos on normialusta.

Mitä ajettavuuteen tulee niin ensin pitäisi laittaa alusta 'kuntoon', sitten olisi vasta sen renkaistuksen tarkistamisen aika.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Arte

Just tota Ton-1 oon vähä itekki miettiny. Ja autotalli estää aika tehokkaasti tällähetkellä ton alusta homman.

Kyllä mä tohon komboon oon jo tosi tyytyväinen. Ja sillä mennään. :)

Kivaa ku tulee kohta talvi!

gloter

Mikäs tolla ajellessa  ;D Onko ollut ongelmia kun kirjoitit että " Onneks siihen myönnettiin vuoden vaihtoautotakuu"?
Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

Arte

Ohan tos jokunen ollu joo:
-jarruttaessa ratti tärisi(kierot levyt) --> levyt, palat ja herkistys
-söi öljyä --> huohotus muutos, nyt menee litralla 7tkm.
-s-tronic nyki kylmänä --> meni softalla tällä hertaa
-ovet rämisi --> kolmeen kertaan tutkimista, etu kaiuttimen ritilät oli loppujen lopuksi syylliset.

22oookm ajettu nyt. Kaikki on menny 100% takuuseen, jarruista joutu vähä vääntää.

Mut nyt on kyllä niiku pitää. Aika lähellä täydellisyyttä. Kyl tolla kelpaa kurvailla. :) Paitsi toi öljynsyönti on vieläkin reipasta mutta "ohjearvot ei ylity". Ni ei ne sille mitää enää tee..

Pertsa

En halua olla pessimisti mutta tuo huohotuksen muutos öljynkulutuksen hillitsemiseksi on monilla ollut pelkkää tekohengitystä. Pian on tilanne ollut sama kuin aiemminkin tai vielä huonompi. Toivottavasti sinulla on pysyvä ratkaisu. Jos 7tkm pääset litralla öljyä niin se on tuolta koneelta loistosuoritus.

tuRboman

Yllättävää tuo jarruhomma kun 22tkm ajetussa menee kaikki uusiksi?

Komea on auto kuvissa! Itse pitäytyisin aivan vakiossa sekä koneeltaan, että alustaltaan. Sen verran muikea laite kyseessä. Jos et radalle aio niin kyllä kai se tiellä pysyy vaikkei pudotakaan. Kuitenkin se jokapäiväinen ajomukavuus ainakin mulla vaikuttais vaakassa. Ja muutenkin jos "sille tielle lähtee" niin se menee: alusta - vanne&renkaat - koneen softa jne. Rahaa palaa ja siinä on kuitenkin se pieni mahdollisuus, että lopputulema ei miellytä. Vaikka sitähän ei kukaan myönnä...

Ehdottomasti öljynkulutusta kuitenkin seuraisin jonkun kympin ennen softausta. Vakion kanssa on helpompaa kysellä goodwilliä jos ongelmia tulee.
"All 4 The Driver"

Arte

Pertsa: Ok, seuraillaan tilannetta. Mäntäremontti sen syönnin sit oikeesti korjaa?

tuRboman: Joo ihan ihmehomma. 100-120tkm on kuulemma levyjen vaihtoväli. Toivottavasti nää uudet nyt kestää suunnilleen sen. Ja oot kyllä ihan oikeessa ton vakio+goodwill+mukavuus -asiassa. Itekki olen mukavuuden halunen ja en oo tolla mihinkään radalle menossa. Annetaapas noiden olla. Ihan hyvä peli toi on just noin kun se on. Kuhan ei tulis mitää remotteja tai mistä sitä ikinä tietää. hheheh "Sitähän ei kukaan myönnä" - Kun tuli 50kâ,¬ tehtyä täyttä paskaa. :D Ei muuten varmaan myönnä!

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Arte - 30.09.13 - klo:08:30
Pertsa: Ok, seuraillaan tilannetta. Mäntäremontti sen syönnin sit oikeesti korjaa?.....
Kyllä se niin on näyttänyt olevan.

Arte

Pertsa: kuitti :)

Pari vagicomi hommaa käyny mielessä:
-needle sweep
-sadetunnistuksen ollessa päällä --> takalasinpyyhinnän ja pakin yhteistyö poikki. Takalasi imee pölyä ja paskaa tiestä ja vahingossa, kun ei automatiikkaa muista: Takalasi pyyhitään "puhtaaks" hiekalla. Oon ymmärtäny et ton pitäs onnistua.

Löytyskö vantaalta tai pk-seudulta koodaajaa, jolle vaikka pieni korvaus kävisi tuota vastaan? Mulla ei oo tota laitetta/softaa.

Arte

Prkl, keksin eilen miten launch controllia käytetää, 9kk vasta biili ollu.. :D

Aikasemmilla kokeiluilla olen tullut siihen lopputulokseen, ettei tos -10 autossa sitä ole. Tos kun ei ole mitää drive selectejä jne himmeleitä.

-Keppi S:lle
-ESP pois päältä - kokonaan. Eli se viiden sekan painallus.
-Jarru pohjaan
-Tässä vikassa olen mennyt aina metsään. Kaasu POHJAAN. Oon ihmetelly ku ei kiekurat nouse siihen 4kiloon. En oo vaan antanu tarpeeks lämää.
-Jarru irti
-Hyvin hyppäs! :D

Ei oo kyllä tarkotus tota käyttää missään, mut ihan kiva oppia uusia juttuja näin 9kk:den jälkeenkin.

batman14

Joo tuo ''hyppäys'' on aika makea kyllä... Ei tuota järjestelmää kyllä normi liikenteessä ikinä tule käytettyä mutta aika kiva leikkiä joskus vähän. Joskus olen leikkinyt järjestelmällä kun ollut joku kanssamatkustaja kyydissä. Kaikki kyllä vähän pelästyvät sitä alkunykäystä  :D . Mutta tietääkö joku että paljonko tuo sitten kuluttaa voimansiirtoa, vaihteistoa yms? Luulisi tuollainen repivä liike kuluttavan suht paljon kaikkea?

Arte

Eihän tolla oikein mitään tee.

Muut kanssa-autoilijat sais suututettua ja voimansiirtoa kulutettua. Kätevää. :)

Arte

Interwebissähän kukaan, ei usko mitään, mutta pitääköhän tuo 200 kerran "launtsi" määrä kutinsa?

http://www.launchlimit.com/

Arte

Ei saatana miten hienoa ajella takaa tuuppaavalla nelikolla! Nintendon määrää on kans kiva säätää, painallus tai pitkä painallus. Ilman et "g-spottiin" koskee, niin antaa se soppelisti luistaa sen kanssaki. Jokaisessa meissä asuu ilmeisesti pieni amis. Anteenki että juniori intoilee, mutta en ole tiennyt että autolla ajo voi olla kivaakin. Parit videotkin oon kerinny kuvailla, mut niitä ei viiti pasteilla internetin syövereihin. Joku voi vielä suuttua.

Oon nyt hiffanu ton "Missä on vagicomit" -threadin:
-needle sweep - ON
-sadetunnistus + pakki = takalasin pyyhintä(yleensä hiekalla) - OFF

Noi pitäs tehä. Täytyy täräytellä privaa ystävällisille foorumilaisille. :)

Arte

Noni se ois taas uudet jarrulevyt ja palat edessä. ~5000km sitte vaihdettiin viimeksi.

Auto tutisi taas jarruttaessa ja eilen tuomiona kierot levyt. Mite vitus ne viides tonnis menee kieroiks. Toi 5000km oli suunnilleen loppukesää ja tää syksy. Ihan normiajelua eikä rata-autoilua.

Ei muuten mut jännittää, ku vaihtoautotakuu loppuu tammikuun lopussa, 400â,¬ makso(Vantaalla) takuunantajalle(Herttoniemi). Saatan ottaa kiekkaa kuin moottorisaha jos ne on taas kohta vaihtokunnossa.

Onks muille vaihdeltu levyjä ja paloja, ennen aikojaa? Huoltoväli noilla on marmorin mukaan 100-120tkm

0.o ?

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Arte - 12.12.13 - klo:09:44
Onks muille vaihdeltu levyjä ja paloja, ennen aikojaa?

Hieman offaria mutta oman B7 etupalat ilmoitti vaihtokuntoisuuttaan n. 70 tkm. kohdalla jota itsekin pidin hieman yllätyksellisenä, osin tuo aiheutuu toispuoleisesta kulumisesta ( männän puoli kuluu nopeammin). Ihmetystä lisää se että 42 tkm. ostamani vaihtoauton seuraavat 30 tkm. olivat pääosin matalavauhtista tasaista matka-ajoa ( 33 km. työmatka).

Arte

Ok Ton-1. Cheers! :)

Mä en oikein jaksa uskoa, että mulla 5tkm välein menis kahet levyt kieroks. Edellisten elvyttämiseen uskon kyllä, sehä säästää rahaa(keneltä? ;)! Nimittäin, tokalla kerralla marmorin viesti oli, että: "Mitattiin keskiöHÃ,,SSÃ,,KÃ,,LLÃ,,(EnMuistaTyökalunNimeä), et kierot ne levyt on ja vaihdettiin." Ekalla kerralla tämä viesti oli että "Jarrut on nyt kunnossa. - Tossa avaimet."

Miks vitussa pitää kaikkea epäillä? En tykkää. Noh, jättäkää tuo tallikommentti omaan arvoonsa.

Aika nättiä on muuten ollu keli ajella nelikolla täällä etelässä. :D Mut sateellakin voi olla liukasta. ;)

Tomppis

Hep, 50k ajettu ja levyt vaihettu eteen. :) näköjään siis saa odotella millon uusiutuu..

Arte

No näköjään joo. Kulutuskamaahan ne loppupeleissä on.

Ton-1

Hieman ot mutta tuo autoasentajakaverini valisti minua sillä että siinä missä ennen myynti oli paljolti öljyä ja suodatinta niin nykyään noita levyjä menee kuin näkkileipää, ennen pystyi ajamaan parit palat / levy mutta nykyään on monasti ne kummatkin komponentit vaihdettava.

Pertsa

Johtuneeko ajotavasta ja/tai liekö nämäkin yksilöitä. Mulla mittarissa about 127tkm/5,5 vuotta ja vielä on orkkislevyt ja palat.

Arte

Oho Pertsa :) Hyvä niin. Mulle sanottiin huoltomiehen, ei neuvojan, toimesta et huoltoväli tosiaan on noille 100-120tkm. Riippuen ajotavasta.

Rehellisesti sanottuna, emmä nyt niin rallia/rataa tässä etelässä aja et 5tkm kestäs yhet levyt/palat. :D Veikkaan että ekonomit ei lue metallurgiaa niin paljoa koulussa. Kuitenkin sitä on jo hetken aikaa keritty maailmassa harrastaa. Ton-1:in kommenttiinkin liittyen.. Kuitenkin kaikki kunnia ekonomeille! :) Raha vain merkkaa aika paljon/liian paljon tänä päivänä ja joku metalli, seoksessa, voi olla kalliimpaa kuin toinen.

Tallihommiin liittyen. Se oli tänään muuten viimenen päivä vaihtotakuuta jäljellä ja kello on paljon yli kuus. :D Onneks en paljoa säästelly marmorilla ravaamista ton vuoden aikana. Noin 30tkm alla tällähetkellä ja homma kyllä pelaa. Mä voin lähteä pois Audi quattrosta, mut Audi quattro ei lähde minusta.

Kuitenkin muutama juttu jäi korjaamatta - "Ratkaisu on tämä!" -tasolla:
-Öljyn syönti. Huohotin-remppa tehtiin ja kulutus laski noin ~7000km/1L. Siinä se on edelleen. Ja raja on 1000km/0.5L
-S-tronic. Uusimmat softat sisään ja parani paljon! Onko täydellinen? Ei mun mielestä, kulmikas. Marmorin mukaan vikaa ei ole.

Öljyn syöntiin on lääkkeet olemassa ja osaan niitä good williin kysyä, jos kulutus nousee vanhalle tasolle.
Jos Ronikki tielle jättää tai alkaa temppuilemaan enemmän, niin kaikesta löytyy dokumentointi ja vahva usko rehelliseen suomalaiseen puheeseen.

Lokareita ei muuten tullu korjattua. En kyllä huomannu et maalikaan ois lohkeillu. Vaikka kyttäsin sitä. Eiks sulle Pertsa tehty noi? Vai oliko se PekkaT:lle. Mikä vm. sulla oli? En enää muista. Mietin vaan et koskeeko -10 vm:llia, edelleen mulla kyllä on ne prkleen huopa-sisälokarit, sen pokkauksen kantin yläpuolella..

Mutta tästä kaikesta "takuuseen korjaamisesta" saan kiittää palstalaisia ja heidän avoimmuuttaan! Tiedon jakaminen on arvokasta. Jatketaan samaa rataa! Oli muuten hommaa lukea A4B8 chat läpi, siinä oli sillon joku 270 sivua. Sieltä löytyi paljon arvokasta tietoa, jolla säästin monta monta sataa.

Nyt täytyy nauttia kilsoista(ja vähä liukkaista)!  8)

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Arte - 31.01.14 - klo:18:53
......Lokareita ei muuten tullu korjattua. En kyllä huomannu et maalikaan ois lohkeillu. Vaikka kyttäsin sitä. Eiks sulle Pertsa tehty noi? Vai oliko se PekkaT:lle. Mikä vm. sulla oli? En enää muista. Mietin vaan et koskeeko -10 vm:llia, edelleen mulla kyllä on ne prkleen huopa-sisälokarit, sen pokkauksen kantin yläpuolella..
Mulla on 2008 syksyllä rekisteröity. Lokarit korjattiin eka kertaa syksyllä 2010. Silloinhan tuo maalinlohkeiluepidemia ei vielä ollut kovin laaja. Mun auto oli varmaan ensimmäinen tai ainakin ekoja johon tuo tehtiin. Lokarit vaihdettiin molemmat. Mutta eihän se kauaa kestanyt kun ne alkoi pikkuhiljaa uudestaan hilseilemään. Viime kesänä homma tehtiin uusiksi. Tällä kertaa siihen on olemassa jo tehtaaltakin virallinen korjausohje kun noita tapauksia on ollut paljon ja sinne pokkauksen sisäreunaan laitetaan semmoista massaa vahvikkeeksi ettei sisälokari pääse hankaamaan samalla tavalla.
Täällä foorumilla on varmaan usemmallekin nuo lokarit korjattu, audiclubin puolelta löytyy myös useita joille nuo lokarit on fiksattu.
En osaa sanoa koskeeko tuo vielä 2010 malleja. Kannattaa ainakin seurata tilannetta.

Arte

Okei, kiitos. No seuraillaan miten ne kestää. Ja kiveniskeymät voin ymmärtää. Mutta laattoina lohkeilua en. Se viittaa tohon. Huomenna on kai pakko keksiä joku "kauppareissu" kun näyttää aika lumiselta.  8)

Arte

Eilen vaihtelin kesätubeleksit alle ja nuohosin samalla etulokarit läpi. Ei huomautettavaa vaikka aika kriittinen olenkin. Hyvä niin. :)

Oli muuten paska suht tiukassa kromatuissa putkenpäissä. Lähti kuitenkin tiskiharjan muovikärjellä ja fairilla puhtaaks.

Itekku vaihtelee renkaita niin samalla voi tehdä pientä silmämääräistä tutkintaa lokareiden sisälle, niveliin, jarruihin jne.

Arte

Noni, on tullut aika kirjoitella viimeinen muistokirjoitus tämän auton, tallin seinälle. Otan uudet kuvat ja uudet kirjoitukset tähän samaan lankaan, A4 kun allroad saapuu.

Autot vaihtuu, omatalli pysyy.

Tässä juhannus satua, kirjoteltuna vähä bissepäissään:

-Annoit minulle hymyn suunpielille heti 2013 tammikuun koeajosta alkaen, kun liityin kehä1:ltä tampereen konetielle. Kannelmäki ja sinä myit itsesi minulle.. Luulin että se oli turbolagi, olin noobie, se olikin stronik. Niskassa se tuntui kuitenkin hyvältä, vaikka tiellä oli 5-10 senttiä loskaa ja vieressä bussi.

-Monet kiekat mökillä ja muualla ei tule ikinä unohtumaan. Kiekkoihin voisi laskea:
-"Lähdempä kurvaamaan, vaikka ei ole mitään asiaa mihinkään, kun on kunnolla lunta"
-"Kyllähän 40cm jäätä Päijänteellä riittää, voitko vaimo vähä kuvata? Seiso vaikka tossa."
-"Kiva ajaa mutkatietä kun potkii takaa."
-"Saisi sataa vielä lisää lunta!"
-"Toivottavasti tiet ei ole vielä aurattu."
-"Vittuku viimetalvi oli vähä luminen."
-"Kuinka paljon tää tohon siltaan mennessä saa vauhtii?" -kysy kaveri
-"Menikskö tää ton mäen ylös."
-"Tuu jo pois sieltä" - Vahauksen jälkeen muija huutaa.

Aika paljon hyvää. Mutta:

Oli sinussa tietty huonojakin puolia:
-"Tuotko mulle yhen litran öljyä, samalla kun käyt sisällä?"
-"Ollaan jarruteltu jo sen verran tässä 20tkm aikana, että annatko uutta levyä ja palaa. Sitä menee mulla kuin näkkäriä!"
-"Nyt on niin kuivaa ja kosteeta ja kylmää ja lämmintä, että joka paikka kutisee, se ilmenee natinana."

Silti sinua jää ikävä. Etenkin voimalinjaa. Ja mielestäni hienoa väriä. Susta saa vielä joku soivan pelin.

Otetaan kuvia, jahka saadaan uusi tulokas talliin. Ainiin mutta topikkia ei saa vaihdettua. Noh, aika näyttää.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy