Takuu / virhevastuu - merkkihuolto / muu huoltoliike

Aloittaja vkjoki, 26.09.13 - klo:08:55

« edellinen - seuraava »

Jultsu

Konserni on selkeästi onnistunut optimoimaan nykyisten varaosiensa laadun.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

TavanTallaaja

Laitetaas vielä loppuraportti tästä laakerinvaihto-operaatiosta.

Täältä rohkaisua saaneena otin korvausasian uudelleen esille laakerin vaihdon yhteydessä ja totesin, että eihän tämän näin pidä mennä, että laakereita vaihdetaan reilun 40t km välein asiakkaan piikkiin varsinkin kun edellisen vaihtolaakerin takuukin oli vasta umpeutunut pari viikkoa ennen vian havaitsemista. Sanoin, että tarvittaessa haluan lausunnon maahantuojalta tai jopa tehtaalta saakka siitä, mikä on odotettavissa oleva kestoikä kyseisellä osalla.

No, huoltoneuvoja lupasi ystävällisesti ottaa yhteyttä takuukäsittelijään ja ilmoittaa minulle mikä on lopputulos vaikka edelleen epäili, että varaosissa takuuraja on tiukka. Hetken päästä tulikin soitto, että minulle kulut olisivat korkeintaan kolmasosan uuden laakerin hinnasta. Tämä oli saatu sillä tavalla, että odotettavissa oleva ikä osalle on kuulema noin 100t-150t ja koska osa kesti noin kolmanneksen tästä niin samassa suhteessa kulutkin jakaantuisivat. Huoltoneuvoja lupasi vielä ottaa yhteyttä maahantuojaan ja varmistaa asiaa sitäkin kautta. Tänään tulikin soitto, että kuluja ei minulle tule ollenkaan ja uusi laakeri onkin jo autoon vaihdettu.

Lopputulokseen olen luonnollisesti tyytyväinen ja palvelustakin lopulta jäi hyvä mieli. Onhan nämä kuitenkin sellaisia, että näköjään itse täytyy ponnekkaasti ajaa asiaansa eteenpäin ja monta lienee tapausta, että asiakas on tyytynyt siihen mitä aluksi tiskiltä ilmoitettiin. Vilkaisin myös tuota rikki mennyttä laakeria ja kyllähän se ulkoisesti näyttää jo kahden vuodenkin jälkeen, että korroosiota on pinnassa. Itse kuulat "kotelossaan" oli sellaisen ruskean töhnän peitossa eli selkeästi on päästänyt vettä sisälle jostain saumasta ja voiteluaine oli näin sakkaantunut. Huoltoneuvoja myönsi myös, että A4 (b8?) mallissa tuppaa noita menemään tiuhaan jostain syystä.
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-tr -09

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy