Väliaikaraportti

Aloittaja skula, 30.11.09 - klo:11:08

« edellinen - seuraava »

skula

Do dii..

Aloitetaan lempituotteen väliaika-analyysillä, omasta CC:stä..

Mittarissa reilut 17tkm, aikaa kulunut n.8kk.

Keskikulutus maltillinen 7,5 l/100km. Lähes erinomainen tulos, kun ottaa huomioon että viimeiset 3kk autolla on ajettu pääosin pelkkää pätkäajoa, max 30km siivuja.. Eniten 3-6km siivuja.. Linkki kulutustietoihin : http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?analysis=exclude&searchcar=32502..

Auton vikalista koostuu nyt ajotieturin asetusten toimivuuteen, eli vain ComingHome ja LeavingHome toiminteet eivät toimi niinkuin niiden ajotieturiin tallennettujen asetusten mukaan pitäisi toimia. Haluan pitää molemmat OFF asennossa, kun en niitä tarvitse, ja silti auto sytyttelee pimeällä valoja.. Samoin MediaIn liitännässä roikkuva USB kovalevy ei aina futaa.. >:(

Auto on käynyt pajalla virallisesti kerran, silloin kuntoon saatiin alustan outo kolahtelu ihan satunnaisissa paikoissa ja tilanteissa, samoin kojelaudan listan nitinä poistettiin. DSG:lle annettiin perussäätö(tjsp.).. Takaluukun avautumista tehostettiin jousen kiristyksellä..

CC:ssä ei ole tällä hetkellä mitään harmaita hiuksia enempää aiheuttavaa ongelmaa.. Tyytyväisenä mennään..

Arcca

Skula, oliko se kolahtelu takaa kuuluva klonk käännöksissä?
Mulla on pari kertaa sitä esiintynyt, en ole tosin varma vaikka olisi vain tuulilasineste varapänikkä joka takaluukussa kolahtelee.
Ja oliko tuo listan nitinä se sama mittariston lähistöllä oleva pärinä/sirinä karkealla tiellä, jota on vissiin kaikissa CCeissä aika ajoin esiintyy? Ainakin niissä kahdessa jota itse olen ajanut ja valittihan joku muukin siitä tuolla uvw:ssä.

Minulla nyt takana 3300 km ja hienosti on sujunut, ei ainuttakaan oikeaa vikaa, jiihaa ja kop, kop, kop.
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport Sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

skula

Kolahtelu tuli kuskin penkin alta alustasta. Ilmeisesti jotain oli irti. Nyt ei ole kolahdellut..
(olisko ollut jokin pakoputken kiinnike tms.??)

Ja tosiaan noi nitinät tuli "jalopuu" listan saumoista, molemmin puolin rattia. Jotain ne huollossa tekivät oikein, kun ei natinoita ole tuon jälkeen ilmaantunut..

qsla

10600km mittarissa ja auto lähtee katonmaalaukseen piakkoin *Mutinaa*

Rapinaa ruvennut tulemaan nytten mittaristosta tai ratin tienoilta..  Joka todellakin tulee esille tämän auton muutoin erittäin hiljaisen olemuksen vuoksi..   Ja olen myös kuulevinani outoa kolahtelua "kuminaa"  mukulakivityksellä auton takaosasta mutta en sitten tiedä onko vain akustinen kummajainen..

Eiköhän nuo vielä selviä.

Muutoin olen erittäin tyytyväinen, suorastaan haltioissani  :D


Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

skula

qsla.

Väittäisin että nuo hiirenpesät ovat samat kaikissa CC:ssä. Minulta ne eliminoitiin VW huollossa. Ei ole sen jälkeen natissut ollenkaan. Suosittelen että hoidat kuntoon, ei pääse rapistumaan tunnelma  8)

Minulla on nyt mittarissa n.18tkm, eka huolto on vieläkin asettumassa 31800 km kohdalle.

skula

On pakko ihan erikseen ihmetellä tämän moottorin kulutusta ja toimintaa.. Viimeisin tankki 7,5l/100km.

Ajo ei sisällä yhtään yli 33km pätkää, paljon pelkkiä kauppareissuja ja erilaisia maantie/moottoritiellä suoritettuja "kokeita". Moottorihan on ihan yliveto, vääntöä on ihan mielettömästi.

Olen kokeillut nyt ajella manuaalimoodilla, ja kone vetää puhtaasti tonnista alkaen.. Aivan maaginen kone, eikä laatikkokaan ole huono  ;D

Erkka

Skula
Mukava kuulla positiivisiakin mietteitä kulkineista. Hieno homma, että olet tyytyväinen CC:n kulutukseen ja laatikkokin alkaa sopeutua isännän kaasupolkinen käyttöön.
Ihmetellä täytyy tuota 7.5l keskikulutusta. Bensakoneeksi ja vieläpä suht tehokaskin sellainen, niin olet saanut kulutuksen pysymään aisoissa. Hyvä näin.

Miten on, oletko huomannut kulutuksen laskua talvirajoituksilla ja talvirenkailla? Kitkatko sinulla oli alla?
Polon keskikulutus putosi 0.5 litralla ensimmäisellä tankkauksella talvirenkailla ja näyttäisi siltä, että toinen tankilinen saattaisi mennä vieläkin pienemmällä. Viikon kuluttua Pieksämäen reissulla seuraava tankkaus. Sen jälkeen tiedot tankkaus.com:n ja olen tämänpäiväistä viisaampi tässäkin suhteessa.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Vmatti

Muutama oma huomio:

+ 2.0TDI 125kW/DSG6 hyvä yhdistelmä
+ Kulutus omalla ajoprofiililla matka-ajossa about 5.5l/100km, kehä kolmosen sisäpuolella 7.X litraa.
- alustan kolahtelu satunnaisesti
- kojelaudan listojen/tuuletusritilöiden resonanssiäänet satunnaisesti
- karmittomat ikkunat  ja Suomen talvi --> ei kovinkaan toimiva yhdistelmä
- vähän 'lotjan' tuntuinen ajossa
- huutaa kunnon nelivetoa
+ DCC ihan toimiva vaikkakin aika harvoin käyttöä
+ volkkariksi positiivisesti joukosta erottuva (mutta ei varmaankaan CLS mesekuskien mielestä)

Kokonaisuutena "ihan hyvä"

     
Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

skula

Lainaus käyttäjältä: Vmatti - 06.12.09 - klo:11:12
- karmittomat ikkunat  ja Suomen talvi --> ei kovinkaan toimiva yhdistelmä


Miten tämä näkyi?

Minulla ei vielä ole ollut mitään ongelma, tosin ei noita kauheita pakkasia vielä ole ollut. Sen sijaan noita -10 aamuja on ollut, ja mulla on auto taivasalla, enkä ole vielä kärsinyt ongelmista..

cctdidsg

Tervehdys!

Minulla on takanani CC:llä noin 20 tkm. Aina silloin tällöin on ilmennyt (jopa kuukausien väli tai päivän väli) ilmeisesti samantyylistä kolahtelua kuin Skulallakin auton alta. Ilmeisesti ääni tulee vasemmalta edestä tai kuljettajan alta. Sitä on vaikea kuvata, mutta ääni on aika voimakas ja metallinen.

En ole käyttänyt autoa huollossa, koska ääni on ollut kateissa pitkiä aikoja, enkä ole silmämääräisesti nähnyt auton alla mitään poikkevaa eikä autossa ole mitään ajoon tms. vakuttavaa puutetta havaittavissa. 

Aion kyllä huomauttaa siitä ensimmäisessä huollossa, jos ei sitä ennen tarvitse olla yhteydessä huoltoon jonkun muun seikan takia.

Viime viikolla tuli ensimmäinen konkreettinen vika, kun polttoainetankin luukku ei auennut. Luukkua avatessa kuului hieman normaalia kovempi ääni eikä luukku auennut millään. Olin pessyt auton pari päivää aikaisemmin, joten ongelma saattoi johtua jäätymisestä (yöllä oli hieman pakkasta ja auto seisoi ulkona) tai jostain muusta.

Vein auton heti huoltoon, koska tankki oli aika tyhjä. En alkanut itse etsiä vikaa, koska olisi pitänyt repiä verhoiluja irti ja takuuhan oli voimassa. Totesivat huoltoon viedessä, että yksi vastaava tapaus oli ollut samalla viikolla.

Huollossa totesivat, että vaijeri oli ns. pompannut pois, eikä luukku näin ollen avautunut. Syytä työnjohtaja ei osannut sanoa, mutta itse epäilen, että avausmekanismi oli jäätynyt ja vaijeri pomppasi sen takia pois päältä. Tai sitten sitten siinä oli jokin muu vika, jota kaveri ei osannut selvittää minulle. Laittoivat vaijerin takaisin paikalleen ja rasvasivat osia tulevaisuuden varalle.

Kannattaa varmaan, jos mahdollista, ilmalla tai muuten kuivata pesun jälkeen luukun avaamiseen liityvää muovista tappia ja siihen liittyvää mekanismia, koska pesun jälkeen sinne näyttää jäävän melko runsaasti vettä.

Näillä ongelmilla jatketaan. Muuten ole autooni melko tyytyväinen.

Vmatti

#10
Lainaus käyttäjältä: skula - 06.12.09 - klo:21:35
Lainaus käyttäjältä: Vmatti - 06.12.09 - klo:11:12
- karmittomat ikkunat  ja Suomen talvi --> ei kovinkaan toimiva yhdistelmä


Miten tämä näkyi?

Minulla ei vielä ole ollut mitään ongelma, tosin ei noita kauheita pakkasia vielä ole ollut. Sen sijaan noita -10 aamuja on ollut, ja mulla on auto taivasalla, enkä ole vielä kärsinyt ongelmista..

Esim. näin:  pakkas-/lumiaamuna ikkuna ei enää laskeutunut oven avaamisasentoon kun kahvaan tarrasi kiinni (eli ei tippunut automaagisesti sitä sentin vertaa alaspäin). Ovi aukesi kylläkin kun riuhtasi, mutta kiinnilaittaessa ikkuna(t) ei mennytkään enää tiivisteen sisäpuolelle vaan jäi ikävästi ulos. Humisi ikävästi korvaan liikkeellä ollessa. Mutta siinä auton lämmetessä alkoi paikat sulaa ja määränpäässä homma alkoi taas toimia kuten pitääkin. Että tollainen kokemus on koettu.
Onneks en ollut menossa suoraan auton pesuun olisi saattanut vedet tulla ikävästi sisään ellen olis huomannut.
Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

skula

Lainaus käyttäjältä: Vmatti - 07.12.09 - klo:13:22
Esim. näin:  pakkas-/lumiaamuna ikkuna ei enää laskeutunut oven avaamisasentoon kun kahvaan tarrasi kiinni (eli ei tippunut automaagisesti sitä sentin vertaa alaspäin). Ovi aukesi kylläkin kun riuhtasi, mutta kiinnilaittaessa ikkuna(t) ei mennytkään enää tiivisteen sisäpuolelle vaan jäi ikävästi ulos. Humisi ikävästi korvaan liikkeellä ollessa. Mutta siinä auton lämmetessä alkoi paikat sulaa ja määränpäässä homma alkoi taas toimia kuten pitääkin. Että tollainen kokemus on koettu.
Onneks en ollut menossa suoraan auton pesuun olisi saattanut vedet tulla ikävästi sisään ellen olis huomannut.


Eli ongelman kanssa on kohtuu helppo elää. Tuossa vaiheessa kun oven on lyönyt kiinni ja se on jäänyt tiivisteen ulkopuolelle, riittäisi varmaan pelkkä ikkunan avaaminen ja sulkeminen ennen liikkeellelähtöä?

Hege

Lainaus käyttäjältä: skula - 07.12.09 - klo:14:00
Lainaus käyttäjältä: Vmatti - 07.12.09 - klo:13:22
Esim. näin:  pakkas-/lumiaamuna ikkuna ei enää laskeutunut oven avaamisasentoon kun kahvaan tarrasi kiinni (eli ei tippunut automaagisesti sitä sentin vertaa alaspäin). Ovi aukesi kylläkin kun riuhtasi, mutta kiinnilaittaessa ikkuna(t) ei mennytkään enää tiivisteen sisäpuolelle vaan jäi ikävästi ulos. Humisi ikävästi korvaan liikkeellä ollessa. Mutta siinä auton lämmetessä alkoi paikat sulaa ja määränpäässä homma alkoi taas toimia kuten pitääkin. Että tollainen kokemus on koettu.
Onneks en ollut menossa suoraan auton pesuun olisi saattanut vedet tulla ikävästi sisään ellen olis huomannut.


Eli ongelman kanssa on kohtuu helppo elää. Tuossa vaiheessa kun oven on lyönyt kiinni ja se on jäänyt tiivisteen ulkopuolelle, riittäisi varmaan pelkkä ikkunan avaaminen ja sulkeminen ennen liikkeellelähtöä?

Mites avaat ja suljet sen jos se on jäässä?

skula

Lainaus käyttäjältä: Hege - 07.12.09 - klo:16:26
Mites avaat ja suljet sen jos se on jäässä?

Totta. Ajattelin vain että ei se umpijäässä olisi. Minulla ei ole vielä koskaan yksikään VAGinan ikkuna jäätynyt kokonaan(ovet kyllä). No kerta se olis ensimmäinenkin. Tosin tämä vika löytynee kaikista karmittomista autoista joilla suomen keleissä kurvaillaan.. Ainakin pari penaria on tiedossa.

Ongelma ei onneksi ole suuri, oma auto saa lämpötolpan hyväilyä aamuisin ja päivisin töissä. Joten totaali jäätyminen jäänee näkemättä...

Turbodog

Lainaus käyttäjältä: cctdidsg - 07.12.09 - klo:10:39
Huollossa totesivat, että vaijeri oli ns. pompannut pois, eikä luukku näin ollen avautunut. Syytä työnjohtaja ei osannut sanoa, mutta itse epäilen, että avausmekanismi oli jäätynyt ja vaijeri pomppasi sen takia pois päältä. Tai sitten sitten siinä oli jokin muu vika, jota kaveri ei osannut selvittää minulle. Laittoivat vaijerin takaisin paikalleen ja rasvasivat osia tulevaisuuden varalle.

Kannattaa varmaan, jos mahdollista, ilmalla tai muuten kuivata pesun jälkeen luukun avaamiseen liityvää muovista tappia ja siihen liittyvää mekanismia, koska pesun jälkeen sinne näyttää jäävän melko runsaasti vettä.

Lienee tuo cctdidsg:n mainitsema bensatankin luukun ongelma jonkinlainen CC:n tyyppivika. Muistin siitä mainitun kun jokin aikaa sitten lueskelin Ruotsin Auto Motor & Sportin arvosteluja CC:stä. He olivat kyselleet lukijoiltaan palautetta CC:stä, tässä lainaus artikkelista "Ingen av vÃ¥ra läsare har haft nÃ¥gra nämnvärda problem, mer än en vajer till tanklocket som hoppat av." - eli meikäläisen ruotsinkielen taidolla puhutaan samaisesta ongelmasta. Ja jos täälläkin on jo huollossa törmätty vastaaviin tapauksiin...voi tietää ainakin meikäläiselle ongelmia, ei ole nimittäin tapana käydä kovin täydellä tankilla tankkaamassa  :-[

P.S. ko. lehden nettisivuilta löytyy myös  vertailu CC - A4 - Insignia. Arvaatte varmaan mikä auto voitti  ;D
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

Turbodog

Miten muuten, onko CC:n roiskeläpät häirinneet jatkuvassa käytössä (tästä muistaakseni oli jotain puhetta jo uvw:n puolella)?

Se vaan jäi taannoin koeajosta ehkä päällimmäisenä asiana ihmetyttämään, kun vaimo täräytti roiskeläpät jalkakäytävän reunaan... Vaimon puolustukseksi täytyy mainita että ajoi ihan normaalisti kotipihasta ajotietä pitkin ja sillä kohtaa jalkakäytävän reuna on selvästi madallettu ja loivennettu. Joten pisti miettimään, että onko CC:llä kyntäminen ihan jokapäiväistä hommaa...

Toinen mikä vähän arvelutti, oli että kuin olin mielestäni itseni saanut parhaaseen asentoon kuskin penkkiin juntattua, niin tuulilasin kaltevuudesta johtuen taustapeili tuntui peittävän todella suuren ja tärkeänkin alueen katselukentässä. Ehkä tämä ja muutenkin huonolta tuntunut sisältä ulos näkyvyys johtuu vain siitä kun on tottunut nykyisen laatikkomallin suuriin ja lähes pystysuoriin ikkunapintoihin.
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

skula

Lainaus käyttäjältä: Turbodog - 10.12.09 - klo:10:54
Miten muuten, onko CC:n roiskeläpät häirinneet jatkuvassa käytössä (tästä muistaakseni oli jotain puhetta jo uvw:n puolella)?

Se vaan jäi taannoin koeajosta ehkä päällimmäisenä asiana ihmetyttämään, kun vaimo täräytti roiskeläpät jalkakäytävän reunaan... Vaimon puolustukseksi täytyy mainita että ajoi ihan normaalisti kotipihasta ajotietä pitkin ja sillä kohtaa jalkakäytävän reuna on selvästi madallettu ja loivennettu. Joten pisti miettimään, että onko CC:llä kyntäminen ihan jokapäiväistä hommaa...


Kyllä se on arkipäivää, valitettavasti. Minä kirjoittelin tuosta UVW puolella aikanani. Siihen ei ole vieläkään tottunut, ilmeisesti ovat niin kaukana etufillareista ja matalalla että ottavat todella herkästi kosketusta. Ovat kyllä vielä ihan OK näköiset, ei ole kuin raapimisjälkiä niiden alareunassa..

Tosin kuskin puoleinen oli melkein irti tuossa yhtenä päivänä, huomasin onneksi tilanteen ajoissa ja kiristelin ruuvit. Tämä kannattaa muistaa jos noita kosketuksia tulee usein!

Lainaus käyttäjältä: Turbodog - 10.12.09 - klo:10:54
Toinen mikä vähän arvelutti, oli että kuin olin mielestäni itseni saanut parhaaseen asentoon kuskin penkkiin juntattua, niin tuulilasin kaltevuudesta johtuen taustapeili tuntui peittävän todella suuren ja tärkeänkin alueen katselukentässä. Ehkä tämä ja muutenkin huonolta tuntunut sisältä ulos näkyvyys johtuu vain siitä kun on tottunut nykyisen laatikkomallin suuriin ja lähes pystysuoriin ikkunapintoihin.

Näkyvyys CC:stä ulos vaatii totuttelua.

Aluksi minulla oli vaikeaa huomata pyöräilijöitä ja kävelijöitä jotka tulivat oikealta ylittämään tietä(esim suojateillä) jos itse oli parkissa. Nyt asiaan on jo tottunut ja osaa pyörittää päätä vähän eri tavalla  :) Isot A-pilarit, eteen alas laskeva katto ja iso peruutuspeili eivät helpota tätä asiaa yhtään.

Myös tuo tuulilasin mataluus aiheuttaa joskus ongelmia, katto tulee niin alas että (187cm) pitkähkönä kuljettajana joutuu todellakin kurkistelemaan liikennevaloja jos on jonossa ensimmäisenä...

Arcca

#17
Täältä myös kumpaankin Turbodogin kommenttiin vastaus: Kyllä.

Ja niinkuin Skula vastaa, CC vaatii totuttelua. Mutta kyllä siihen tottuu, ja sitten kun hyppää "perusautoon" ne tuntuvat oudon laatikoilta.
Lisäksi nämä CC:n "omituisuudet" unohtuu kun autoa katselee vastapestynä katulampun valossa, jossa tämä light brown CCni tummine lasineen on kyllä parhaimmillaan  :-*

Edit. Kolmen tankkauksen keskikulutus on nyt sitten laskettu: 4.9 l/100km.
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport Sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

KesKari

Kulutus on tosiaan nyt talvinopeuksilla ollut maltillista, täällä viimeiset kolme tankkausta laskettuna 4.98 l/100km, ja kaikkien 32tkm:n keskikulutus 5.42 l/100km. Positiivinen yllätys, kun odottelin sellaista kuuden tuntumassa pyörivää lukemaa :)
Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021
ex Passat 1,6 TDI 88kW DSG Highline 2015

Turbodog

Skula ja Arcca, kiitokset kommenteista. Noiden "ominaisuuksien" kanssa täytyy siis vaan oppia elämään...
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

skula

Turbodog.. Niiden kanssa oppii helposti elämään, CC kun nyt vaan on niiiiiiin CC  ;)

Minulla on vaan se (tavallaan) ikävä tilanne että ajelen myös paljon esim T5:lla, joka on niin vastakohta CC:lle ettei mitään rajaa. Manuaalinen mopo dieseli vielä ilman mitään herkkuja  :-[ Sen kanssa ajellessa unohtaa näitä CC:n heikkouksia niin että ne muistuu vasta autolla ajaessa mieleen ja niitä välillä harmittelee.. Mutta joka kerta kun painaa CC:n kaasupedaalia vähän reilummin, hymy korvissa mennään tai tutkiskelee autoa ulkoapäin niin kyllä on hjuva fiilis! 8)

Ã,,imistelen kyllä näitä keskarin ja Arcca:n kulutuksia, ne ovat kyllä maagisen pieniä. Hienoa! Tämä lupaa hyvää tälle uutukaiselle TDI + DSG + 4Motion mallille..

Arcca

Niille joita kiinnostaa CC ja talvi, niin tässä jotain kokemuksia kun on todellinen talviviikko takana, 5000 km kokonaisuudessaan ajettu ja auto vm-2010:

+ Ajo-ominaisuudet. Turvallisen tuntuista ja vakaata menoa, luistot on sellaisia rauhallisia "kokovartalo" luistoja
+ lämpö riittää kabiinissa diesel koneellisessakin, kiitos PTC-elementin

- ikkunat, niin ne karmittomat ikkunat. Ei futaa kunnolla; se pieni alas/ylösliike ovien avauksen takia + jää aiheuttaa pieniä ongelmia.
- tuulilasin pyyhkijät on niin alhaalla tuulilasilla ettei auton ohjaamon lämpö pääse lämmittämään niitä -> jäätyvät kiinni.
- TDI kone ei lämpene kunnolla -15 asteesta eteenpäin, -20 asteessa tuli kaksi "Engine failure workshop" alarmiakin jotka poistuivat auton sammutuksen ja seisottamisen yhteydessä. Maskisuojan hankkimiseksi menee.

Kuuluisasta polttoainetakin luukusta ei minulla kokemusta sillä eihän tota TDItä tarvii tankata koskaan :). Eli en ole tosi pakkasten aikana tankannut kertaakaan.
Auto oli pakko viedä nyt talliin sulamaan ja kuivamaan jään ja lumen poistamiseksi, lähinnä ikkunoita kiusaamasta. Vanteetkin piti saada puhtaaksi pakkautuneesta lumesta.
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport Sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

skula

#22
Lainaus käyttäjältä: Arcca - 21.12.09 - klo:20:25

+ Ajo-ominaisuudet. Turvallisen tuntuista ja vakaata menoa, luistot on sellaisia rauhallisia "kokovartalo" luistoja
+ lämpö riittää kabiinissa diesel koneellisessakin, kiitos PTC-elementin

- ikkunat, niin ne karmittomat ikkunat. Ei futaa kunnolla; se pieni alas/ylösliike ovien avauksen takia + jää aiheuttaa pieniä ongelmia.
- tuulilasin pyyhkijät on niin alhaalla tuulilasilla ettei auton ohjaamon lämpö pääse lämmittämään niitä -> jäätyvät kiinni.
- TDI kone ei lämpene kunnolla -15 asteesta eteenpäin, -20 asteessa tuli kaksi "Engine failure workshop" alarmiakin jotka poistuivat auton sammutuksen ja seisottamisen yhteydessä. Maskisuojan hankkimiseksi menee.


Hyvin pitkälti samat mietteet on itsellänikin nyt näiden hurjien kelien jälkeen.. Tuli tehtyä Kotkan reissua ja muuta kivaa kovissa olosuheissa..

Ainoastaa ikkunat eivät ole minulle tuottaneet murhetta. Ainakaan vielä. Olenkin tähän kyllä varautunut omalla tavallani. Minulla on takakontissa rappa+harja yhdistelmä. Jos auto on pahasti jäässä/lumessa, avaan ensin kontin ja ota sieltä tuon, ja raaputan ikkunat kunnolla jäästä, ennen kuin avaan oven/ovet.. Tämä auttaa varmasti tämän asian kanssa painivia!

Miinuslistalle laitan tuon jo tyyppiviaksikin myönnetyn polttoaineluukun. Tänään sain samaa informaatiota Keravan laakkoselta, näitä on ollut ja varmasti tulee lisää. Omalle yksilölle varattiin ihan kunnon aika maanantaille, jotta tulee kerralla ja kunnolla kuntoon..

Kone lämpiää ainakin bensaturpossa ihan hienosti, kabiiniin riittää lämpöä todella nopeasti ja sitä tulee kuumaksi asti, vaikka ulkona on -20C... En kaipaa dieselin taloudellisuutta, nakutusta ja pahaa hajua :D

Ja mitä tuohon matkustusmukavuuteen ja turvallisuuteen tulee, niin tähän autoon saa sellaisen varusteen joka pitäisi olla kaikissa autoissa. Välimatka edellä ajavaan nimittäin saattaa olla monelle mysteeri kun ajetaan kovassa tuiskussa jossa näkyväisyys jää jopa alle parin metrin.. Siitä lisää ->  http://www.ultimatevag.com/index.php?topic=181.0

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Skula - 21.12.09 - klo:22:59

Ainoastaa ikkunat eivät ole minulle tuottaneet murhetta. Ainakaan vielä. Olenkin tähän kyllä varautunut omalla tavallani. Minulla on takakontissa rappa+harja yhdistelmä. Jos auto on pahasti jäässä/lumessa, avaan ensin kontin ja ota sieltä tuon, ja raaputan ikkunat kunnolla jäästä, ennen kuin avaan oven/ovet.. Tämä auttaa varmasti tämän asian kanssa painivia!

-clip- En kaipaa dieselin taloudellisuutta, nakutusta ja pahaa hajua :D

Ja mitä tuohon matkustusmukavuuteen ja turvallisuuteen tulee, niin tähän autoon saa sellaisen varusteen joka pitäisi olla kaikissa autoissa. Välimatka edellä ajavaan nimittäin saattaa olla monelle mysteeri kun ajetaan kovassa tuiskussa jossa näkyväisyys jää jopa alle parin metrin.. Siitä lisää ->  http://www.ultimatevag.com/index.php?topic=181.0
Pitääkin vähän keskittyä enemmän tuohon ikkunoiden putsaamiseen, etenkin alareunasta johon sisälämmittimen lämmittämä ja uudelleen jäätyvä sohjo jää. Yläreunan lisäksi jäätynyt alareuna voi myös hantata vastaan kun lasi liikkuu alaspäin.

CC:n CR muuten ei nakuta  8).

Mullahan ei ole tuota ACC:tä ole, taitaa käytännössä ja tilauslistankin mukaan vaatia tomaatin.
Nyt jos voisi valita niin tuo varuste olisi kallistanut vaakani 1.8+DSGhen silloin syksyllä kun noiden koneiden välillä asiaa arvoin, arvostukseni tuota (puuttuvaa :-[) varustetta kohtaan on sen jälkeen kasvanut huomattavasti.
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport Sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

VW-man

Ilmeisesti tässäkin yksilössä oli bensatankin kannen  sekä kuskinpuolen etuoven kanssa jotain ongelmaa...

Eli siis kun kävin viimeviikon pe Herttoniemen VW-centerissä oli siellä tuntikausia varaosapuolen/huollon oven edessä pakkaskelissä parkissa musta CC jossa oli bensatankin luuku oudosti rakosellaan sekä kuskinpuolen etuoven ikkuna monta senttiä auki ja näytti siltä, että autoon joko oltiin tekemässä jotain tai siihen aiottiin tehdä jotain...

skula

Vakionopeudensäädin antoi torstaina ilmoituksen ACC Fail! (tai Fault)

Eikä se nyt toimi ollenkaan...

Hmm.. Ohjekirjan mukaan kyseessä on järjestelmän sisäinen virhe. Onneksi maanantaille oli tuon polttoaineluukun korjaukseen varattu aika, joten saavat katsoa maanantaina myös tuon vakkarin tilanteen.

SciroSJK

#26
Hmmm... tämä taas vahvistaa ajatustani volkkareista!!

Yksilöitä ovat... ja aika vahvasti ;D

Joillakin on ongelmia, ittellä ei juurikaan vaikka yli 42 tkm takana!

Ã,,rsyttäviä piirteitä on lukuisasti.... mutta varsinaisia vikojahan ne eivät ole  ;D

Kaveri soitti...jatketaan!!

Superärsyttävin piirre Sciroccossa on: kaikenlaiset nitinät ja kitinät...ei kovin laadukasta :(
Kestoärsytys on: säilytystilojen puute... niitä ei ole!
ärsytys: lasit todellakin jäätyy.... jos tolla ajan muutaman vuoden, veikkaan että hirveä suhina? suhisee jo nyt silloin tällöin....

Tyytyväinen?
Juu olen, auto on aivan super,  joten en anna noitten hirveämmin häiritä :D

Hieno auto, joka edelleen kerää huomiota :D tykkään!!!!

Turbodog

#27
No niin, tässä jotain ensifiiliksiä kun 250km on mittarissa.

Oikeastaan ei ole paljoa sanottavaa. CC on juuri niin loistava kun koeajoilta muistinkin  8)
-Upean näköinen, vaikka alla on vain perusleasing-RC vanteet.
-Hiljainen, kulki tiistain lumipöllyssäkin kuin juna.
-Mainio tuo 1.8TSI moottori, voimaa tuntuu olevan riittävästi moottorin pieneen kokoon nähden vaikka auto on melko isokokoinen
-Koeajolla aikoinaan mietitytti näkyvyys auton sisältä ulos. Ei ole muodostunut haitaksi, nyt kun auton kokoon ja muotoihin alkaa tottua. Ja lisäapuna on tietty vielä tutkat, ainakin silloin kun eivät ole lumen ja jään peitossa.
-DSG vaatii hieman opettelua lähdöissä. Esim. valoista tai risteyksestä lähdettäessä vaihteisto miettii hetken ennenkuin tarttuu kiinni. Tämä johtaa siihen, että tulee helposti annettua liikaa kaasua ja etupyörät alkavat sutimaan, mitä ei uusilla nastoilla välttämättä vielä haluaisi tehdä. Edellisen Mazdan tomaatti otti välittömästi kiinni. Muutenhan DSG7 tuntuu mainiolta, tai siis ei tunnu, koska sen toimintaa ei normaaliajossa juuri huomaa (toisin kuin esim. Mazdan tomaatin).
-Yllätyin positiivisesti perusradiosta, se on meikäläiselle ihan ok, kun en ole mikään suuri hifisti. Se on joka tapauksessa vähintään yhtä hyvä kuin edellisen auton lisävarusteinen BOSE:n järjestelmä, pl. CD-vaihtaja, jota nykyisessä ei ole.

Odottelen innolla ensimmäistä tankkausta, pitää varmaan lyödä työkalupakki takakonttiin, jos ei sitä bensaluukkua muuten saa auki.
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Turbodog - 25.02.10 - klo:07:36
-DSG vaatii hieman opettelua lähdöissä. Esim. valoista tai risteyksestä lähdettäessä vaihteisto miettii hetken ennenkuin tarttuu kiinni. Tämä johtaa siihen, että tulee helposti annettua liikaa kaasua ja etupyörät alkavat sutimaan

Sama oli 1.8 TSI/7v DSG Octaviassakin. Erittäin lyhyt ykkösvaihde yhdistettynä siihen että moottorin pieni turbotauko ja -potku tulee heti tyhjäkäynniltä kiihdyttäessä aiheutti helposti sutimista. Kitkoilla ei olisi ollut niin paha, mutta nastoilla se *KRRRRHH* vähän nolottaa.  :P

Perinteiset automaatit ottavat heti lähtiessä kiinni koska niissä voimansiirto on jatkuvasti päällä, kun kytkin on mallia joka antaa itsestään periksi. Tuo 7v DSG ei sitä oikein voi tehdä kun ei sitä kytkintä voi luistattaa joka kerta kun pysähtyy. Eli kytkin siirtyy kiinni heti kun jarrupolkimen sensori huomaa että jarru on auki. Riippuu ilmeisesti vähän autosta kuinka herkkä se sensori on, tuon Octavian vaihteiston tauko liikkeelle lähtiessä kun oli lähes huomaamaton.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

qsla

Turbodog Onnea uuden hienonautosi johdosta! :)
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy