Nokian renkaat hakee Hakkapeliittablogaajia

Aloittaja Jyri, 23.09.13 - klo:17:46

« edellinen - seuraava »

Taky

Lainaus käyttäjältä: exari - 24.09.13 - klo:19:46
Pidätte pipoa vain kesällä ja silloinkin varmuudeksi sisätiloissa?

Saunassa ihan näppärä....
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

AP

Kai näissäkin "arpajaisissa" täytyty mukana olla.

Lähes viikottain tuee Turku-Kuopio-Turku väliä rullattua, joten harkinnassa on ollut talvirenkaiden päivitys. Vanhat Michelin kitkat ovat kyllä vielä ok vedossa, jotan taitaa vaihto vielä jäädä, ellei ilmaiseksi uusia tarjota. Omalla rahalla tuskin Nokiaa ostaisin, koska Rsi kitkoista on mieleen jäänyt todella veltto käyttäytyminen josta en todellakaan pitänyt. Nykyinen rengaskoko tosin olisi matalampi, mutta olisi tuo R2 silti varmasti Michelinin vastaavaa tuotetta veltompi (joka siis nyt alla). Taisin puhua kyllä juuri itsen ulos "kilpalusta", sillä veltoksi tuota nokian kitkaa on edelleen arvioitu, joten en varmaankaan olisi se paras tuotteen puolestapuhuja...  ;)
A4 2.0TdiQ avant 2018

Zaasa

Luulin erehtyneeni  topicista,piti katsoa otsikkoa kahteen kertaan :D

Jatkoa aloitukseeni.
Itse en pääse kehumaan pitkillä ajosuoritteilla päivittäin,työmatka-ajoa n.16km päivässä.Lähdöt aikaisin aamulla,usein ennen teiden aurausta.Työmatkallani on taajama ja moottoritie ajoa Keski-Suomessa.
Päivittäistä ajoa lisää lapsen harrastukset,usein muidenkin lapsia kyydissä joten renkaiden pitää olla luotettavat.Viikonloppuisin tulee vaihteleva määrä kilometrejä reissujen ja harrastuksien vuoksi.
Uskon edelleen olevani kitkarengas autoilija,nasta kutittelee mukavasti ajatuksissani.

Huikko

Ajan 45-65000km vuodessa ja ostin juuri omalla rahalla uuteen variantiin hakkapeliitta 8:t koossa 195/65R15. Bloggaisin mielelläni ja kriittisesti, mutta minulla on jo renkaat...Enkä käytä kitkarenkaita ennen kuin on pakko.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

a4motohtori

Perheemme a4 Audilla ajelee 3 perheenjäsentämme. Vaimo,minä ja 18v tyttäremme, joka juuri saa kortin ensi kuussa. Talvikumit Hakka rsi vaativat päivitystä ja olen pähkäilemässä jatkanko kitkoilla vai tarvitseeko perheen esikoisen aloittaessa autoilun valita uudet nastakumit. Tarjoukset jo pyydetty paikallisista rengasfirmoista ja valinta pitäisi tehdä. Kaikki tuoreet rengastestit on luettu tarkasti läpi. Lisäksi pitäisi päättää jatketaanko vanhalla rengaskoolla 225/55/16 vai otetaanko ekonomisempi 205/60/16 kumi alle. Eli testiporukkana eri ajokokemuksilla varustettu perhe, jolla turvallinen auto alla ja mahdollisuus saada kommentteja eri näkökulmista rengas asiassa. Kaikki tykkää autoilusta. Carpe Diem!

Variant2011

Työmatkaa n.130km ja kilometrejä vuodessa kertyy yhteensä n. 45 000 - 50 000 km, osa kilsoista tulee peräkärrin kanssa.. Työmatkani on syrjäistä ja mutkaista tietä ja usein saa lähteä auraamattomalle tielle.. Autona on Passat variant -11 2.0tdi sport-alustalla, jossa ensimmäinen satsi talvikiekkoja oli hakkapeliitta 7 koossa 215/55 16".. Viime viikolla kävin ostamassa uudet kesärenkaat ja samalla säädettiin autosta kulmat kuntoon. Talvivanteet jäi vianorin halliin odottamaan uusia hakkapeliittoja päällensä, varmaan tulee nyt koossa 205/60 16". Mielellään lähtisin mukaan bloggailemaan.

..Toisessa passatissa alla nokian hakkapeliitta 7, kokona taisi olla 195/?? 15"...

Karvis

Jo vain tässä muun surffailun ohessa voisi kirjoitella rengaskokemuksiakin, ajoa tule pari kymppiä vuodessa josta etenkin talvikilometrit kertyy täällä Lapin ja pohjois-pohjanmaan teillä. Kolme edellistä talvea on kurvailtu hakkis seiskoilla, joten olisikin mielenkiintoista vertailla uutuuksia edellismalliin :)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

VAGkilainen

Suosittelijoita ei tältä foorumilta varmaan löydy, olen juuri liittynyt mutta...
35-40tkm vuodessa tulee ajettua. Sisältää useita pohjoisen talviajan reissuja kelkkailemassa, eli kärryä kiskotaan suomen ja ruotsin lapissa eri ajo-olosuhteissa. Selviää varmasti pito nousuissa! Kitkoilla ajanut jo niin kauan että ei muista, eli kokemusta löytyy.
Auto juuri sopivan tavallinen Octavia 2,0 TDI etuvedolla. (Pääsee arvostelemaan melut ja mölyt kun ei ole liian hiljainen kapiini)
Nykyiset renkaat Nokian kitkat Hakkapeliitta R:t, jotka vaatisivat vaihtoa.
Työmatkat 92km päivä, lumista sivutietä (vaihtelevasti aurattua) 5km päivä. Loppu kantatietä jota ei juurikaan suolata.
Eli enemmittä itsekehuitta, kiitos ja kuulemiin!
T
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

Tony.N

Laitellaan vaan renkaat mullekin niin voin sitten niistä blokkailla kokemuksia.
Viime kerrasta jäi vaan pipo päähän ;)
Kiillotukset +pinnotukset+kalvotukset yli 10v kokemuksella.. Hifit sekä sähkötyöt..

Skula

Kummasti näitä "uusia" kirjoittajia alkoi ilmaantumaan kun tämmöinen "ilmaiset renkaat" tuli tarjolle..

Enpä lähtisi suosittelemaan ollenkaaaaaaaaaaaan alle 1000 viestin kirjoittajia tuohon touhuun. Itse ymmärsin että tässä (ainakin myös) pyydettiin suosittelemaan mielenkiintoisia foorumipersoonia..

Toki Makkista suosittelen, itseni lisäksi  :o

Isoin vika mielestäni on siinä että täällä ajetaan turhan uusilla autoilla, siksi minä itse olisin täydellinen yksilö tekemään tämmöistä bloggausta.. 8v Mondeo farkku, jolla ajetaan talvella hyvin sekalaista ajoa 15-18tkm, ja jota ajaa myös nainen, rakastaja ja molemmat tyttöystävät myös.. Mikä olisi parempi lähtökohta?

Olisi täällä suositeltavia muitakin, muttakun vaihtavat autoa vielä ennen talvirengaskautta, ja kerran tuon kauden aikanakin niin tuloo vähän ogelmia  ;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Guest-395757

Mielenkiintoinen - foorumipersoona - kirjoittaja = Skula, siellä olisi toinen mielestäni "hyvä koti" gummeille. :)

Periaatteessa olen hieman samaa mieltä tuosta viestimäärästä. Jos mielenkiintoinen persoona "yhtäkkiä" ilmestyisikin foorumille, niin mistä tietää että se ei yhtälailla yhtäkkiä häviä jos/kun uudet sponssatut mustat rullaa alla? Tässä on ollut tulijoita ja menijöitä jonkinverran, mutta jos viestejä on se vaikka 500+, niin kyllä täälä hetki on pitänyt jo kirjoitella.

Osa kirjoittelijoista on kroonisia autonvaihtajia, joista tosiaan ei tiedä koska se uuden auton tuoksu katoaa tai ratti alkaa kiiltämään liikaa, että pitää hakea himmennys siihen uuden kotilon muodossa. Siinä menee testikumitkin hukkaan kun jotkut oikeasti ostavat autonsa ilman toisia renkaitakin, että "katsotaan syssymmällä onko pirssi vaihtunut". :)

Zaasa

Pudotuspeli muiden ratkaisuja arvostelemalla näyttää alkaneen ;) Itse olen jättänyt Nokia talvirenkaiden hankinnan syksyyn jotta päätöstä helpottamassa olisi tuoreimmat testitulokset ja halu saada mahdollisimman tuoreet renkaat alle.Mielellään suoraan muotista.
Uuden auton etuna vanhaan nähden on ettei siinä ole kulumisen aiheuttamia oireita jotka vaikuttaisi renkaiden ajotuntumaan ja tätä kautta virheellisiin päätelmiin renkaiden ajettavuudesta. Tähän skabaan en ottaisi mukaan yli 50tkm ajettuja autoja. Päätös tosin ei ole kirjoittajien.

Jotain näyttöä halusta kirjoittaa blogia on hyvä olla esim.viestien määrä,Skulan mainitsema 1000kpl vaikuttaa hyvältä :)

Tänään aamulla lämpötila oli +2c. Talvirenkaiden vaihto alkaa olla hyvin ajankohtainen.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 25.09.13 - klo:08:10
Uuden auton etuna vanhaan nähden on ettei siinä ole kulumisen aiheuttamia oireita jotka vaikuttaisi renkaiden ajotuntumaan ja tätä kautta virheellisiin päätelmiin renkaiden ajettavuudesta. Tähän skabaan en ottaisi mukaan yli 50tkm ajettuja autoja. Päätös tosin ei ole kirjoittajien.

Minä en ottaisi alle 20tkm ajettuja mukaan, koska kuljettaja on vielä sokaistunut uudesta autostaan niin että keskittyy vain autonsa ominaisuuksiin ja näin ollen todennäköisesti antaa virheellistä tietoa renkaiden ominaisuuksista. Sama virheellisen tiedon sylkeminen tulee kuljettajilta jotka eivät ole kyseisellä autolla vielä yhtään talvea ajaneet.  ;D

This is fun  ;D

Skula

No ei vaineskaa.. Kieli poskella ja tatti otassa nää on kirjoitettu  ;D

Mut jep.. Uskoisin että tässä halutaan löytää "monipuolista" ja mahdollisimman monelta eri "kantilta" autoaan ajavia kirjoittajia.. Zaasassa on selvästi ainesta  ;)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Skula - 25.09.13 - klo:07:09
Kummasti näitä "uusia" kirjoittajia alkoi ilmaantumaan kun tämmöinen "ilmaiset renkaat" tuli tarjolle..

Samalla asialle on tämänkin näppiksen takana naureskeltu. On niin suomalaista meininkiä kuin olla ja voi.  Mitään ei olla valmiita tekemään foorumin/seuran/järjestön/kerhon/kaverien hyväksi, mutta kun jotain tarjotaan ilmaiseksi, niin heti ollaan kyllä haukkana saaliinjaolla.

Mun mielestä olisi hyvä, jos valinta tällä foorumilla tehtäisiin aktiivisten kirjoittajien keskuudesta.

Pertsa

Minusta olis mukava lueskella miten nokialainen (min 19") pitää ja miten nastat pysyy mukana veekasi-quattrossa :)

VAG!

Mä äänestän makkista ja Skulaa. Vahvimpina perusteluina se, että molemmat kaverit osaavat kirjoittaa ja molemmat ovat selkeästi sitä porukkaa, joka kertoo mielipiteensä sellaisena kuin se on. Perusteiden kera toki.

Ja molemmilla on pitkä foorumihistoria Ultimatelta alkaen, joten mahdolliset liipalaapat paljastuvat nopeasti 8)

Skula

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 25.09.13 - klo:08:10
Tänään aamulla lämpötila oli +2c. Talvirenkaiden vaihto alkaa olla hyvin ajankohtainen.

Tämä on hyvä ja erittäin tärkeä pointti. Minut voinee parin viikon päästä jo laskea ulos tästä hommasta.. Ellei sitten kevät koita uudestaan  :o

mremonen

Mulle ei valitettavasti ilmaiset renkaat kelpaa, kun toinen auto on työsuhde-sellainen (siihen on kyllä otettu HKPL:t nastoilla) ja toiseen autoon perhetuttu rengaskaupan omistaja järkkää kumit ns. asevelihintaan.

Notta pitäkää tunkkinne  :P Ja kilometrejäkin tulee kahdella autolla yhteensä se 20tkm / v.

Olis mulla kyllä valmiina jo valokuvausbloki, joten voisin ottaa sinne valokuvia renkuloista  8)
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Oscar Morrison

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 25.09.13 - klo:09:14
Samalla asialle on tämänkin näppiksen takana naureskeltu. On niin suomalaista meininkiä kuin olla ja voi.  Mitään ei olla valmiita tekemään foorumin/seuran/järjestön/kerhon/kaverien hyväksi, mutta kun jotain tarjotaan ilmaiseksi, niin heti ollaan kyllä haukkana saaliinjaolla.

Mun mielestä olisi hyvä, jos valinta tällä foorumilla tehtäisiin aktiivisten kirjoittajien keskuudesta.

Eikös Nokian renkaiden edustaja tee sen päätöksen, eikä asiasta järjestetä mitään huutoäänestystä tämän forumin käyttäjien kesken? Aivan tarpeetonta politikointia tuollainen, että aletaan omatoimisesti keksimään kaikenmaailman rajoituksia, joilla saadaan blokattua suurin osa käyttäjistä valinnan ulkopuolelle ja samalla parannetaan omia tai tuttavien mahdollisuuksia tulla valituksi.

Viestien määrä tällä forumilla ei ole millään tavalla verrannollinen siihen, miten hyvin henkilö osaisi arvioida renkaan ominaisuuksia tai miten hyvä hän olisi kirjoittamaan blogia. Kannattaisi katsoa ennemmin viestien laatua. Joillain henkilöillä se toistatuhatta viestiä voi olla turhanpäiväistä jaarittelua, parin sanan heittoja keskusteluihin, kun taas jollain vähemmän aktiivisella kirjoittajalla voi ne harvat viestit olla täynnä hyvin kirjoitettua asiaa. Tuollaisella viestimäärärajoituksella suljetaan myös tuoreet audistit ja uudet forumin käyttäjät "kisan" ulkopuolelle. Monella tällä forumilla tuoreen nimen takana voi olla mittava ja aktiivinen kirjoitushistoria toisten automerkkien forumeilla.

Mitä väliä silläkään on, jos joku rengastestaajaksi valittu vaihtaa autonsa vaikkapa jo ensi talven jälkeen pois ja kyseiset renkaat menevät auton mukana, jos diili on täytetty ja talven aikana on ahkerasti blogattu kokemuksista renkaiden kanssa? Itselläni ei tosin ole tuota vaaraa, sillä auto on viime helmikuussa ostettu ja sitä on tarkoitus pitää monta vuotta. Mutta silti, ihme nillitystä kaikista asian kannalta epäolennaisista jutuista.

Mutta niin kai se on suomalaisten keskuudessa, että kun jotain ilmaiseksi jaetaan, niin kateus, katkeruus ja pelaaminen alkaa jo etukäteen. Ja jälkikäteen nuristaan vääristä valinnoista. Jotain rajaa nyt hei. Reilu peli, jäitä hattuun ja antaa valitsijoiden tehdä työnsä rauhassa. 
BMW E60 LCI 520i -08 *** Toyota MR2 2.0 GTi -93

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Oscar Morrison - 25.09.13 - klo:09:36
Eikös Nokian renkaiden edustaja tee sen päätöksen, eikä asiasta järjestetä mitään huutoäänestystä tämän forumin käyttäjien kesken?

Tervehdys Vagarenan keskustelijoille!
Nokian Renkaat tekee kuluttajien kanssa yhteistyötä kerätäkseen tavallisten autoilijoiden aitoja rengaskokemuksia. Kahden vuoden ajan käynnissä ollut bloggariohjelma Hakkapeliitta Test Drivers (www.hakkapedia.fi) jalkautuu tänä syksynä autoilusta kiinnostuneiden aktiivien foorumeille. Etsimme joukostanne muutamia henkilöitä ottamaan veloituksetta testikäyttöön uudet Nokian Hakkapeliitta -talvirenkaat. Tavoitteemme on löytää kirjoittajia, jotka kertovat blogimuodossa avoimesti ja rehellisesti omaan käyttökokemukseensa perustuvia mielipiteitään tuotteistamme.
Kiinnostuksensa tuotetestaajaksi ryhtymisestä voi ilmaista vastaamalla tähän viestiketjuun höystettynä muutamalla perustelulla. Pyydämme myös foorumin jäseniä suosittelemaan mielestänne keskustelufoorumin tämän hetken kiinnostavimpia nimimerkkejä, joiden blogia mielellänne seuraisitte. Katsomme tilanteen 10.10. ja teemme päätökset sen jälkeen pikavauhtia!
www.hakkapedia.fi  | hakkapedia@nokiantyres.com
Nokian Renkaat/ SoMe-tiimi

Skula

Hih, meinasin quotata saman itse, mutta ehdit ensin  ;D

Onhan se vaikea muodostaa mielipidettä, minkäänlaista, henkilöstä joka vaikka ajaa vuodessa 75tkm rekkaa, 25tkm henkiöautoa, kiertää ohjastajana SM-rallia ja työkseen analysoi renkaiden kitkakertoimia ja tämän lisäksi on aktiivinen Volvo, Rellu, Toyota, MB, Saab sekä Ford keskustelufoorumeilla, osassa jopa ylläpitäjä, mutta ei tänne ole kirjoittanut kuin 100 viestiä..

Missään ei kuitenkaan sanota ettei vain yhden viestinkin jäsen voisi ilmoittautua rokkaamaan mukaan... Joten tervetuloa Mr.Morrison!

Vankka

Makkis skula ConD ja allekirjoittanut tieten :P Tuossapa nuo ketkä tulis ekana mieleen joita voisin suositella blogaajiksi
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Skula - 25.09.13 - klo:09:45
Hih, meinasin quotata saman itse, mutta ehdit ensin  ;D

Niinpä. Ohjeissa pyydettiin suosittelemaan mielenkiintoisia foorumipersoonia ja näin tein. Kukaan ei voi olla mielenkiintoinen foorumipersoona, jos persoonaa ei ole olemassa. Ja se persoona syntyy vain ja ainoastaan keskusteluhistoriasta. Jos ei ole historiaa, ei ole persoonaa.

Toki itse huomioin myös sen, että kiinnostavuuden lisäksi henkilön pitää minun mielestäni tässä tilanteessa osata myös kirjoittaa. Ja selvyyden nimissä todettakoon, että en ole ikinä tavannut Skulaa tai makkista livenä.

al

Vähän tuli fiilis että määrä korvaa laadun kun kävin chekkaamassa tuon blogisivuston.. About 50 kirjoittajaa taisi olla jos en ihan väärin laskenut?

Lepu

Moro,

Tuskinpa mulle ihan hirveästi suosittelijoita löytyy, kun sen verran uusi kasvo tällä foorumilla olen mutta yrittänyttä ei laiteta?

Ajoa tulee päivittäin n.50-100km pääosin kaupungissa, mutta työvuorojen takia tiet ovat monesti vielä auraamatta, kun töihin lähden. Renkaiden turvallisuus on hyvin isossa roolissa minulla, kun suurimmaksi osaksi auton ollessa liikkeellä istuu 2-vuotias tyttäreni kyydissä. Tuohon pelkkään kaupunki pyöritykseen eivät ajoni jää, sillä tulee käytyä hirvi- ja jänismetsällä nyt syksystä alkutalveen, eli myös huonokuntoisia ja auraamaattomia metsäautoteitä tulee koluttua läpi. Hyvä vertailupohja minulla löytyy nokian hakka7 renkaista joilla 2 talvea tuli ajeltua, mutta auton vaihdon myötä niistä ei pääse nauttimaan sillä rengaskaupoille joutuu uuden auton mukana tulleiden kaljujen kitkojen tilalle jotain pitävämpää pyörää.

Peukut pystyssä odottaen Lepu/Anssi

vasara

Lainaus käyttäjältä: al - 25.09.13 - klo:10:08
Vähän tuli fiilis että määrä korvaa laadun kun kävin chekkaamassa tuon blogisivuston.. About 50 kirjoittajaa taisi olla jos en ihan väärin laskenut?
Todennäköisesti 'blogit' myös käydään ruskeakieli- filtterillä läpi.. markkinointitarkoitukseenhan ne on. Tuskin julkaisevat, jos blogaaja kirjoittaa tulevansa hulluksi hkpl 8 nastojen ulinasta. Ei sillä, että olisi tietoa 8. version ulinan määrästä (..7. versiossa sitä herkkua piisasi).

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 25.09.13 - klo:09:18
Minusta olis mukava lueskella miten nokialainen (min 19") pitää ja miten nastat pysyy mukana veekasi-quattrossa :)

Itse haluaisin kuulla juuri kokemuksia 18-19 => renkaista. Isommassa renkaassa näillä renkaan ominaisuuksilla on oikeasti merkitystä pidon (leveys), rengasmelun ja mukavuuden suhteen. Ajomukavuus kärsii aina, mutta kuinka paljon.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 25.09.13 - klo:12:18
Itse haluaisin kuulla juuri kokemuksia 18-19 => renkaista. Isommassa renkaassa näillä renkaan ominaisuuksilla on oikeasti merkitystä pidon (leveys), rengasmelun ja mukavuuden suhteen. Ajomukavuus kärsii aina, mutta kuinka paljon.
Tätä on pakko kompata, testit kun tehdään aina 16" renkailla ja itse tulee tosiaan ajeltua minimissään 18" renkailla.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 25.09.13 - klo:12:23
Tätä on pakko kompata, testit kun tehdään aina 16" renkailla ja itse tulee tosiaan ajeltua minimissään 18" renkailla.

Olen osittain samaa mieltä. Mutta. Mikä on se keskimääräinen rengaskoko suomessa? Lienee kuitenkin 16"? Kun otetaan huomioon autokannan ikä.

Foorumilla se keskikoko varmaan onkin 17-18" talvellakin. Vai onko sittenkään? Mutta autojen keski-ikä foorumilla ei mitenkään vastaa suomen nykytilannetta.

Toki olisi hyvä jos saisi kokemuksia myös isommista renkaista, kuten esim juuri 18" ja 19".

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy