Nokian renkaat hakee Hakkapeliittablogaajia

Aloittaja Jyri, 23.09.13 - klo:17:46

« edellinen - seuraava »

Jyri

Nyt kaikki analyyttiset, renkaista kiinnostuneet, joilla sana on hallussa, huomio.

Sain Nokian Renkailta seuraavan viestin:
Lainaus käyttäjältä: NokianRenkaatTervehdys Vagarenan keskustelijoille!
Nokian Renkaat tekee kuluttajien kanssa yhteistyötä kerätäkseen tavallisten autoilijoiden aitoja rengaskokemuksia. Kahden vuoden ajan käynnissä ollut bloggariohjelma Hakkapeliitta Test Drivers (www.hakkapedia.fi) jalkautuu tänä syksynä autoilusta kiinnostuneiden aktiivien foorumeille. Etsimme joukostanne muutamia henkilöitä ottamaan veloituksetta testikäyttöön uudet Nokian Hakkapeliitta -talvirenkaat. Tavoitteemme on löytää kirjoittajia, jotka kertovat blogimuodossa avoimesti ja rehellisesti omaan käyttökokemukseensa perustuvia mielipiteitään tuotteistamme.
Kiinnostuksensa tuotetestaajaksi ryhtymisestä voi ilmaista vastaamalla tähän viestiketjuun höystettynä muutamalla perustelulla. Pyydämme myös foorumin jäseniä suosittelemaan mielestänne keskustelufoorumin tämän hetken kiinnostavimpia nimimerkkejä, joiden blogia mielellänne seuraisitte. Katsomme tilanteen 10.10. ja teemme päätökset sen jälkeen pikavauhtia!
www.hakkapedia.fi  | hakkapedia@nokiantyres.com
Nokian Renkaat/ SoMe-tiimi

Jere#18

jarsiv

Noin 160km tulee päivittäin rullailtua Passatilla.
Referenssinä vertailulle on viime talvena hankitut ContiIceContactit. Sitä ennen Hakkapeliitta 4:set.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

Tuomari

Tämähän tuli kuin tilauksesta. Uuteen Audiin vielä talvirenkaat hommaamatta ja varsinkin R2 kitkarenkaita olisin erittäin kiinnostunut kokeilemaan. Aikaisempaa kokemusta kitkarenkaista ei ole, joten nyt olisi mahdollisuus saada nyypältä blogikommentointia. ;)

Zaasa

Sama tilanne Tuomarin kanssa,uuteen Golfiini vielä talvirenkaat vanteineen hankimatta.Harkinnassa Nokia R2 kitka tai Nokia 8 nastana.Mielenkiintoista olisi kokeilla uutta Hakka 8 nastarengasta mutta ääniherkkä korvani saattaa painottaa valinnan edelleen kitkarenkaan hankkijaksi. Viime talven ajoin Goodyearin kitkoilla,edellisen talven liukastelin Micukan kitkoilla.

Lopullinen päätös renkaista kitkat vai nastat,saattaa tapahtua vasta rengasliikkeessä asiantuntijan opastuksella :)

Ironic32

No niin, nythän Nokian Renkailla on mahdollisuus osoittaa myös aiemmin Nokian renkaita mollanneille, että uusimmat renkaat ovat jälleen ostamisen arvoiset ;)

Guest-395269

Jahas jahas... hakkapedia-kuskiksi tuli jo aiemmin haettua, mutta arpa ei osunut. Pipo kuitenkin tuli "kiitokseksi". Tästähän olisi hyvä jatkaa nousujohteista uraa journalistin roolissa. :) Pick me!

Blogiahan oon pitäny autotallin merkeissä täällä nyt jo puolisen vuotta. Hakkis7:t on nyt odottamassa talven tuloa tallissa, joten uusien renkaiden tarvista ei ole, mutta suht hyvä vertailukohta siis olisi jos auton alle vaihtuisikin jotkut muut kumit. N-laseja ei ole koskaan ollut nokalla, sillä edellisen auton kanssa mentiin ihan toisenmerkkisten renkaiden voimin. Periaatteessa kitkat voisivat olla mielenkiintoiset kokeilla näin ikänsä nastoilla rullanneelle. Kilsoja tulee niin taajamassa kuin sen ulkopuolellakin talvenmittaan kun reissut heittelee pitkin poikin Pohjanmaata ja Pohjois-Suomea.

Muutamia värikkäitä nassuja täällä olisi kyllä ketä voisin suositella, mutta ilmottautukoot nimimerkit itse jos innostuvat ideasta. Suositellaan sen jälkeen.

manni

Olen hakenut testikuljettajaksi jo aikaisemminkin, pipo tuli siitä hyvästä (kiitos siitä).

Uusi autoni tulee jossain vaiheessa talvea ja olen siihen tilannut jo Hakkapeliitta 8:t (renkaita ei ole vielä laitettu vanteilleen ja rengastilauksen pystyy perumaan). Bloggailen jonkun verran ja pitoasioita on hienoa analysoida ja vertailla, kokemusta on jonkun verran erityylisistä talvirenkaista, niin huonoista ja hyvistä.
Uusikaupunki

Ouzi

Muutama sarja tullut misukan kitkoilla ajettua ja uuteen autoon pitäs valita kitkat. Vielä vähän auki mikä merkki tulee....

Superb 4x4

Nokian renkaita tullut käytettyä talvisin pidemmän aikaa, joskus muitakin kun tulee harrastettua joskus taksilla ajoakin (muiden autoilla). Mielenkiintoista olisi testata Hakkapeliitta 8 renkaita nelivedossakin, verokkina vaikka perheen samanlainen etuveto....
Ajoa tulee talvisin pääasissa Itä- ja Pohjois-Suomessa töiden merkeissä kelillä kuin kelillä. Silloin kun reissun päällä olen päivämatka on noin 800 -1200 km.
Tällä foorumilla lähinnä seuraaja ollut tähän saakka, mutta nyt hyvä syy rekisteröityä.
Muualle tullut toisissa asioissa kyllä kirjoiteltua.
Skoda Superb Combi 2.0 Tdi Dsg 4x4 Ambiente MY12
(huonontien alustalla)
EX: Skoda Superb Combi 1.6 Tdi Greenline Ambiente MY12

V-O

Minä voisi bloggailla Continentaleista, niistä paremmista renkaista siis.

Niiden autojen kesä-/talvirengasvalintaan, jotka ovat vastuullani, ei tule nokian-renkaita.

repomies

Mitään Nokian kitkoja ei sitten tarvitse tänne tyrkyttää, edelliset Nokialaiset kitkarenkaat nimittäin lähti kiertoon 6mm kulutuspinnan kera, kun Corollasta lähti tuulenpuuskassa perä alta suoralla tiellä kuudenkympin vauhdissa. Aika paljon saa rengasteknologia kehittyä ennen kuin uskallan toisen kerran moisia kokeilla.

Hakkapeliitta seiskan tasoisia nastoja puolestaan testaisin mielellään, sellaiset on nyt kakkosautossa, ja pasuuna saanee jotain samansuuntaista ennemmin tai myöhemmin kuusi vuotta vanhojen ensiasennuskoppuroiden tilalle.

teemur

Ensikosketukseni Nokian renkaisiin tapahtui vuonna 1999, auto oli 50 hevosvoimainen VW Polo 1.0. Ei koskaan sutinut. Siitä asti olen ajellut Nokian-lasit  8) silmillä. Isän Audin ajoin Hakkapeliitoilla pellolle vuonna 2001 talvella. Ei taittunut mutkaan. Vuonna 2007 istuin kyydissä kun Renault Safrane karkasi hirvenväistökokeessa metsään Nokian testiradalla. Ei ollut tosin kotimaiset renkaat autossa.Sen jälkeen tiellä on pysytty paremmin, tällä hetkellä noin 50tkm vuodessa. Kaikkina vuorokauden aikoina ja kaikissa keleissä. Olen vankkumaton kitkarengasmies, alla pyörii kolmas setti Nokian R:ää, muita kitkarenkaita en ole hetkeäkään miettynyt vaihtoehdoksi. R2-kitkarenkaista tai jopa nastarenkaista jaan mielelläni kokemukseni suuren yleisän kanssa.
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

xch

Nokian Hakkapeliitta 8 -renkaat olisi ajatus laittaa uuteen Leoniin laittaa alle ja mielellään kokemuksiani niistä jaan. Ajeltua tulee päivittäin kaikissa olosuhteissa maanteillä sekä kaupungissa, työreissua myyntitöiden parissa ja perheen kanssa ajelua harrastuksien pariin. Lisäksi pidempää siivua mummolareissuilla. Aiemmissa autoissa olleet sekä Hakka 7- että Hakka 5-renkaat ja varsin tyytyväinen olen ollut molempiin. Mielenkiintoinen olisi kokeilla miten uudet nastarenkaita koskevat säädökset ovat vaikuttaneet ajettavuuteen ja ennenkaikkea kulutukseen, jota tulee aktiivisesti seurailtua.

jkvi

Emännän autoon 8:it on jo ostettu, joten jos niissä jotain ilmenee, kirjoitan niistä ja varmasti. Omassa on talvikumeina 7:kat jo toista talvea. Ensi kesänä nastat pois ja kesärenkaiksi. Noistakin kirjoitan, jos niissä jotakin ilmenee ;)
CRDi & Collection

makkis

LainaaMakkis tää on kuin tehty sulle

Otanpa kusoa  ;D

makkis

LainaaKiinnostuksensa tuotetestaajaksi ryhtymisestä voi ilmaista vastaamalla tähän viestiketjuun höystettynä muutamalla perustelulla

Niin mihin viestiketjuun? Sana voi sujua ajoittain mutta netin käytössä pieniä puutteita...

Hoffi

Amarokkiin oli ajatuksena uudet R2 SUV:it hankkia, mutta tarjouskierroksen jälkeen meni vielä mietintään. Edullisin tarjous 1300 euroa, ihanan halpaa tämä autoilu. Täytynee vielä saksan nettikauppojen tarjonta katsastaa... Vaikka niinhän se on, että köyhän ei kannata ostaa halpaa...
VW Amarok Highline 2,0 TDI 132kW 4MOTION Autom. BMT -13
Audi A8 4.2 quattro -99
Chevrolet Captiva LTZ 2.2D 135 A AWD -12

Homer

Lainaus käyttäjältä: Homer - 22.09.13 - klo:08:06
Octavia RS TSI:hin tilasin Nokian 8 -nastat. Hintaa lukuunottamatta varmasti tämän hetken parhaat nakit Suomen talveen. Räsän tehoilla tuolla turvallisuus/ajo-ominaisuudella on korostunut merkitys. Jätin sitten esim. Canton sound-systemin pois niin kokonaishinta pysyi kohdillaan - eli kuka mitäkin painottaa.

Kuten tuossa jo aiemmin kommentoin, tammikuussa toimitettavaan RS:ääni ruksittu Nokian 8 -nastat. Kuten TM:n ja Tuulilasin rengastestit osoittavat, saman auton ajo-ominaisuudet muuttuvat huomattavastikin riippuen siitä, mitkä renkaat on autoon asennettu. Testien mukaan "Kasit" tarjoaa tasapainoisimman ajotuntuman tiehen, ja mielellään bloggaisin kokemuksistani Räsällä ensi tammikuusta alkaen. Asun Espoossa ja viime talvet täällä etelessä talvi on sisältänyt kelejä kuivasta asvaltista loskaan ja edelleen auraamattomaan hankeen. Käytän autoa asiakaskäynneillä päivittäin työssäni ja erilaisia tilanteita ja tiepintoja kertyy viikoittain mistä kirjoittaa:).

Oscar Morrison

Mikäli kiinnostuksensa ryhtyä käytännön rengastestaajaksi piti ilmaista tähän viestiketjuun, ilmoitan täten olevani käytettävissä. Ajokortti on ollut taskussa jo 21 vuotta, erimerkkisiä ja -mallisia autoja on ollut alla vuosien saatossa noin 35 kpl. Siinä sivussa on luonnollisesti kertynyt kokemusta myös monenlaisista renkaista. Joidenkin mielestä on sama, mitä siellä alla pyörii, kunhan ratas on musta ja jotakuinkin pyöreä. Mutta voin kertoa, että renkaissa on eroja. Varsinkin talven liukkailla keleillä huomaa eron luotettavan pidon ja epävarmuuden välillä. Nykyään minulle kertyy työmatkaa muutama kymmenen kilometriä päivittäin, siihen päälle vapaa-ajan ajelut. Silloin tällöin tulee käytyä synnyinseudulla parinsadan kilsan päässä, tähän matkaan mahtuu monentasoista keskisuomalaista maaseudun maantietä vaihtelevalla kunnossapidon tasolla, joten viimeistään niillä reissuilla renkaiden ominaisuudet tulevat varmasti hyvin esille.

Testiautona toimisi uusimman korimallin Audi A4 1.8 TFSI -08. Audistina olen vielä tuore tapaus, joten tällä foorumilla ei ole paljoa tullut vielä kirjoiteltua. Aiemmin olen kirjoitellut autoiluun liittyvistä asioista mm. BTCF- ja Fintoys-forumeilla. Toivottavasti tästäkin postauksesta tulee esille sujuva kielenkäyttöni, tulihan ylioppilaskirjoituksistakin aikanaan äidinkielestä laudatur. Hyvän huomiokyvyn omaavana henkilönä tulisin varmasti laatimaan seikkaperäisiä kirjoituksia kokemuksistani Nokian renkaiden parissa. Tarvittaessa uskallan antaa myös kritiikkiä, jos siihen on aihetta. Kieltämättä aiemmat kokemukseni nokialaisista nastarenkaista eivät ole olleet aivan kiitettävällä tasolla, joten osoittakaa ennakkoluuloni vääriksi ja laittakaa pitoa tulemaan ensi talveksi! Ottaisin testipestin haasteet mielelläni vastaan.  8)
BMW E60 LCI 520i -08 *** Toyota MR2 2.0 GTi -93

makkis

Ai tähän topiciin  ;D

Kyllähän minullakin kiinnostusta olisi, siitä yksinkertaisesta syystä että pidän vaan kirjoittamisesta. Testimuuliksi tulisi marraskuulla kilpiin ehtivä Octavia RS Gen. 3 eli tuoreeseen ajokkiin alle. Ajoa sen noin 30tkm vuoteen pääosin ympäri sawon muata ja satunnaista Helsinkiin pendelöintiä. Autoon tulee joka tapauksessa Nokian 8 nastat, bloggaan tai en. Omaan aiempia kauhukokemuksia Octavia RS Vol 2:n kanssa, jonka kanssa talvet, varsinkin sohjokelit, oli silaa tuskaa vakiokoolla 225/45/17 ja alla oli Contin nastat. Hieman parani kun vaihdoin Michelinin nastat 215/50/17 koossa. Tuolloisiin Nokian seiskoihin en halunnut koskeakaan melun pelossa. RS Gen. 2:n jälkeisessä E61 BMW:ssä minulla oli Nokian seiskat ja siinä ne oli hyvät, kottikärrykokoa 205/16. BMW on niin hiljainen, että melusta ei ollut haittaa mutta yksi runflat "räjähti" alle aiheuttaen hemmetin kalliin ja täysin älyttömän renkaanvaihtoprosessin, maksajana tosin oli BMW Suomi ja tuo on oma tarinansa. Tarina sisältää takseja, lavettikyytejä, sijaisutoja, tytärteni kummitädin äimistelyä, työkaverin herättelyä ja kaikkea hauskaa ajan kultaamaa.

Kirjoittelen myös ajankulukseni blogeja työhöni liittyen ja näiden taustalla on tiedon jakaminen ja totta kai, markkinoinnillinen viestintä.

Naapurissani asuu rakennusmestariksi itseään tituuleeraava kaveri jonka jutut on aivan uskomattomia, pelkästä kirjoittamisen nautinnosta olenkin alkanut kirjoittamaan hänestä kirjaa. Kirjan kaikki tarinat ovat aivan hänen itsensä kertomiaan, en ole juurikaan väritellyt, niin värikkäitä tarinat ovat vain pukemalla ne kirjaimiksi saan kirjoittamisen nautintoa. Hauskinta tässä on se, että naapuri uskoo itse noihin tarinoihinsa ja harjoittaa ammattiaan täysipäiväisenä yrittäjänä.

Rakennusmestari
Olen rakennusmestari. Elämme vuotta 1980 ja tunnen olevani urani huipulla, olenhan rakennusmestari. Varteni ei ole kummoinen, luoja soi varrelleni mittaa vain metrin ja siihen viisikymmentäkaksi senttiä päälle. Vuoteen 1980 mennessä olen kuitenkin onnistunut nielaisemaan rantapallon. Tämän ansioista omaan katu-uskottavan keskikehon ja olen voinut nimittää itseni rakennusmestariksi.

Rakennusmestarin arkeen kuuluu moninaisia askareita. Tänäänkin, vuoden 1980 kesällä olen nostanut lipun useamman talon salkoon. Turhauttaahan se, se on työtä, mutta koska olen rakennusmestari, on kotipaikkakuntani valmistamaan eepokseen tullut historiikkini omalta ja perheeni kohdalta.

Syntynyt olen jo vuonna 1958 ja aina vuoteen 2002 saakka rakennusmestarin piti käydä kolmesta neljään vuoteen teknillistä koulua saadakseen kyseisen tittelin. Minä olen rakennusmestari, enkä olen päivääkään viettänyt teknillisessä koulussa tai ylipäätään kiertokoulua lukuun ottamatta missään muussakaan koulussa. Rakennusmestarin tittelin saa paljon helpommin, ei tarvitse uhrata vuosia elämästään koulun penkillä. Riittää, kun vaan sanoo olevansa rakennusmestari.
Rakentamisesta tiedän toki kaiken. Tiedän toki kaiken kaikesta muustakin. Sellainen on luonteeni. Olenhan maailman paras. Kaikessa. Kaikki mitä minulla on, on maailman parasta. Olen itsekin maailman paras.

Vuonna 1980 nimitin siis itseni rakennusmestariksi. Saman vuoden kesällä muutin myös uuteen talooni, joka valmistui vuonna 1986. Itse sen rakensin, itse sinne tien suunnittelin, itse sinne vesihuollon järjestin ja jos suinkin olisin osannut, myös sähkönsyöttö olisi ollut minun toteuttama. sähkönsyöttö onkin ainoa huoli, koska sitä en ole itse tehnyt. Sähkökatkoja on usein mutta jos minä rakennusmestarina olisin tuonkin asian saanut suunnitella ja toteuttaa, olisi johdot laitettu maan alle ja niiden materiaali olisi ollut rosteria. Sähköä olisi syöttänyt suoraan kytkettynä Tshernobylin voimalaitos ja vaikka pihavalot olisi sytytetty kovimmalla pakkasella, ei olisi ollut riskiä sähkökatkosta.
Harmi, tuo asia ei toteutunut, koska venäjänkielen taitoni ei tuossa vaiheessa riittänyt. Olen kuitenkin rakennusmestari ja tiedän myös sähkötöistä kaiken. Käytännön tasollakin olen kerran kaivanut metrin verran syöttökaapelia esiin.

Mutta, kuten sanoin, autoni alle tulee Nokian 8:t ja ne kyllä rahalla maksetaan, mutta olen käytettävissä jos bloggaajia tarvitsette.

makkis

Olen myös speksannut Rakennusmestariohjelmiston älypuhelimiin:

Rakennusmestari ohjelmisto on mullistavin uutuus vuosituhansiin! Se on patentoitu 1500 maassa ja kehitetty saksan laboratorioissa. Testaus on tehty Pentagonin holveissa, joten voit olla varma sen toimivuudesta. 100 rekkaa vuorokaudessa kuljettaa käänteentekevää ohjelmistoa tyytyväisille asiakkaille.

Rakennusmestari ohjelmsto tekee mm. seuraavia asioita:

- muuntaa puhelimesi mikrofonin elektroniseksi nenäksi joka haistaa koiraakin tarkemmin kaikki homeet ja sienet
- hyödyntää puhelimesi kameraa kuvaamalla kaikki mikrobit, itiöt ja pölyt
- ruikkii latauspistokkeesta desinfiointiainetta, joka sulattaa hiekan ja vie kynnet
- laskee laskinta hyödyntäen tarkan kustannusarvion korjauksista ja antaa tarvittaessa purkutuomion
- lähettelee laskuja yheystietoja hyödyntäen
- valvoo rakennuskohdetta omatoimisesti ja laatii siitä raportit
- kuivattaa antennisäteilyllä sementin jopa 7 minuutissa

Asennus on helppoa, lataat vain oheisen kuvan kännykkäsi taustakuvaksi ja Rakennusmestari aloittaa työt!

Eikä tässä vielä kaikki, nopean asentajan etuna saat mm. rosterisen suojakuoren kännykkääsi ja kattavat KELA:n raportit!

Nopean tilaajan etuna osallistut myös rosterisen kiukaan arvontaan. Kiuas lämpenee yhdella klapulla 3 minuutissa 110 asteeseen ja voit kylpeä vielä seuraavanakin iltana!

makkis

Rakennusmestarilla on rosterinen piipunhattu  ;D

Rosterinen piipunhattu

Helteinen kesäpäivä vuonna 2010. Taloyhtiössämme on mittava peruskorjaus menossa. Koska olen rakennustervysasiantuntija ja työterveyshuollon tekninen asiantuntija sekä myös rakennusmestari, päätin lähteä valvomaan töiden edistymistä.

Astuin ovesta ulos. Kuuma kesäilma lehahti poskilleni. Kirvesmiesten sahojen ja vasaroiden äänet kantautuivat korviini. Pikkulinnut lauloivat ja vaimokin oli mennyt omaan työhönsä. Jennikin oli irtisanoutunut joten oikeisiin työkohteisiin ei nyt ollut asiaa. Käytettäköön siis tämä työpäivä taloyhtiömme eduksi.

-   Huomenta rakennusmestari! kuului naapurin aidan takaa heti kun astuin pihalle.
-   Huomenta vaan Ilpo, ajattelin tässä katsastaa remontin edistymistä ja kuinka korkealle moraalilla urakoitsija työskentelee.

Ilpo oli lupsakka mies naapurista. Pihatiellä olimme Ilpon kanssa useat keskustelut käyneet ja oli luontaista, että jäin nytkin Ilpon kanssa tarinoimaan. Valvontatyön ehtisi suorittamaan myöhemminkin ja toisaalta eihän se mitään työtä ole, kunhan laittelen nimiä paperiin.
Kävimme Ilpon kanssa läpi vallitsevan säätilan, näkemykseni remontin etenemisestä ja tottahan muistin myös kehua rakkaan vaimoni työtä ja kuinka hänet oli kutsuttu aiempaa korkeampaan virka-asemaan. Ilpo jutteli myös menneen viikonlopun kalasaalistaan mökiltään sekä tulevasta tieremontista koskien yksityistietä, jonka varrella asuimme.

-   Minulla on piipunhattu rosteria, ei ruostu!

Ilpo katsoi minua kohti kasvot ymmällään, mihin tämä asia nyt liittyi. Minulla, koska olen rakennusmestari, nyt vaan on piipunhattu rosteria eikä se ruostu! Mitä kummallista siinä on, olenhan rakennusmestari ja osaan oikeat materiaalivalinnat. Lisäksi olin aivan varma, että rosterisessa piipunhatussa oli omaisuus varmasti turvassa toisin kuin pörssiosakkeissa.

makkis

Rakennusmestari tietää kaiken myös hiihtovoiteista..

Suksivoiteet

Rakennusmestarin vakanssin myötä minut kutsuttiin myös paikallisen urheiluseuran hiihtojoukkueen välinehuoltajaksi, omasinhan rakennusmestarina ylivoimaisen tietotaidon välinehuollon lisäksi myös itse välineistä.

Yhden kauden välinehuoltajana toimittuani havaitsin, että vain oikeanlaisella suksivoiteella on mahdollista voittaa ampumahiihdon MM-kisat. Havaintoni oli mullistava koko hiihtourheilun, jossa oltiin jo vuosikaudet kehitelty erilaisia elimistöön vaikuttavia aineita joilla voitto ratkaistaisiin.
Tilasin siis lentolipun Saksaan ja vuokrasin sieltä laboratorioksi soveltuvan kiinteistön. Palkkasin 46 alansa johtavaa kemistiä ja aloimme kehittää voidetta, joka mullistaisi hiihtourheilun, ampumahiihdon mukaan lukien.

En voi tässä kertoa mitä ainesosia voiteeseeni käytin, koska patentti on edelleen tulematta. Sen voin kuitenkin sanoa, että kenttätesteissä kehittämälläni voiteella hiihtävät urheilijat saivat etua 250 metriä 1000 metrin matkalla, eli kyseessä on todella kemiallinen läpimurto. Lisäksi voin sen sanoa, että kauden 2010-2011 aikana kannattaa panoksensa laittaa Saksan hiihtomaajoukkueen puolesta, sillä heillä on käytössään kehittämäni voide.

Kehitystyöhön meni vuosi mutta tuon vuoden aikana rakennusmestarina toki sain kehitettyä myös aivan uudenlaisen suksen. Suksen kehitys lähti käyntiin, kun olin työni puolesta asiakaskäynnillä ja näin asiakkaan kuistilla olevat sukset.

Salaman nopeasti, heti sukset nähtyäni, minulla oli jo suusanallisesti kehitettynä aivan uusi ja mullistava suksimalli. Asiakaskäynnistä olisi tullut vain tunti laskutettavaa työtä, joten päätin avata sanaisen arkkuni ja tuoda ilmi mullistavan suksikeksintöni. Neljän tunnin puhumisen jälkeenkään en vielä huomannut kolleegani myötähäpeää, mutta sainhan loihdittua 46 tuntia laskutettavaa työtä.

Olen rakennusmestari, joten tiedän myös hiihtämisestä kaiken.

makkis

Rakennusmestari toimi myös siltainsinöörinä

Siltainsinööri

Katselin tyttäreni peruskoulun maantiedon opetukseen kuuluvaa karttakirjaa. Tiesin rakennusmestarina että suomen lisäksi on myös Ruotsi ja Amerikka, mutta karttakirjaa tutkittuani en voinut tietääkään, kuinka lähellä tuo Ruotsi oli. Lisäksi, löysin kartalta Ruotsissa olevan kaksi järveä.

Olin kuullut nuoruudessani, kuinka Ruotsi oli mahdollisuuksien maa ja kuinka moni suomalainen oli työhön tuonne lähtenyt ja oman Volvon ansioillaan ostanut. Ajattelinkin heti, että rakennusmestarina tekisin omaisuuden tuolla mahdollisuuksien maassa kun suunnittelisin sillan yli molempien järvien!

Varasin lipun Viking Linelta lauttaan Naantalista Käpelskariin. Matkalla tehtiin pysähdys Maarianhaminan satamassa, maa jäi tuntemattomaksi mutta kyseessä lienee joku Saimaan pieni saari. Hytissäni, neljä kerrosta vesirajan alapuolella, kuului tasainen laivan kardaaniakselin jumputus yläpuolelta ja pilssikaivojen lorina alapuolelta. Tämä inspiroi minut suunnittelemaan ennen näkemättömän sillan yli pitkän ja leveän Vännern â€" järven. Samalla suunnittelin samanlaisen myös yli Vättern â€"järven, joten naapurimaan asukkaan pääsisivät tulevaisuudessa helposti ylittämään vesistöt autolla ilman venettä. Aivan, kuten naapurikaupungissani Varkaudessa mennään yli Komminselän.

Laiva rantautui Käpelskariin josta matka jatkui Tukholman vesi- ja viemärilaitokselle. Onneksi taksikuski oli suomalaissiirtolainen, saavuttiin suoraan oikean rakennuksen eteen.

-   Gutten tag, Min namn is rakennusmestari och jag can build the bridge over troubled water!

Olisin siis päässyt siltainsinöörin virkaan Tukholman kaupungille, mutta ruotsinkielen taitoni ei ollut vaaditulla tasolla. Pääasia kuitenkin, että olen suunnitellut siltoja myös Ruotsin puolelle ja täällä kotimaassa niistä kyllä hyviä kannuksia saisi tulevissa työkuvioissa.

makkis

Tähän pikabetonitarinaan loppukoon näytteet tulevasta kirjasta, ilmoitan kun kokonaisuus on valmis.

Pikasementti

Rakennusmestarina olen havainnut rakennustyömailla suuren ongelman. Yleisesti käytettävä ainesosa, sementti, kuivuu aivan liian hitaasti. Tästä on monia haittoja, esimerkiksi rakennuksen pinnoitteita päästään laittamaan vasta päivien jälkeen kun sementti on varmasti kuivaa. Toinen suuri ongelma on, että sementti on haurasta ja taulut eivät tahdo pysyä seinällä edes proppujen avulla.

Rakennusmestarina päätin tarttua tähän haasteeseen. Vuokrasin Amerikasta tilat ja palkkasin 148 kemistiä jatkokehittämään nykyistä sementtiä. Muutaman vuoden kehitystyön jälkeen alkoi tulosta tulla ja pystyin valamaan sementtiä, joka kuivui yhdeksässä minuutissa ja johon ei pystynyt edes timanttipora.

Ensimmäinen asiakas oli Pentagon. Pentagonin maanalaiset holvit valettiin kehittämästäni sementistä. Holvien seinät valettiin metrin paksuisiksi ja silti ne kuivuivat yhdeksässä minuutissa. Maan parhaat timanttiporat aloittivat työnsä kymmenen minuutin kohdalla ja timantin palat terien päistä vaan ropisivat sirpaleina maahan, niin lujaa oli kehittämäni sementti.
Pentagonin projektista alkoi historiallinen voittokulku yritykseni amerikan busineksissa.

Guest-395637

Minkäväriset napit sulla tuli makkis aamulla otettua? :D
Nojoo, tekstiä piisaa kyllä. Pisteet siitä. Pää ja häntä puuttukoot nuista naapurisi jutuista, mutta varmaan asiaakin osaat kirjoittaa.

Itse olen siltainsinööri, mutten likimainkaan naapurisi veroinen. Olen vain tylsiä alikulkuja suunnitellut ja korjaillut tähän nuoreen ikääni päästyäni. Jospa minustakin sitten isona tulee isojen ja leveiden siltojen suunnittelija ja korjaaja. Tosin vielä ei ole sellaista betonia vastaan tullut, jota en ole timanttiporalla rikki saanut. Ehken ole naapurisi tuotteisiin päässyt käsiksi... :)

Taky

Lainaus käyttäjältä: manni - 23.09.13 - klo:20:10
Olen hakenut testikuljettajaksi jo aikaisemminkin, pipo tuli siitä hyvästä (kiitos siitä).

Tässä yksi päivä ihmettelinkin että mistä em pipo meitillekin ilmaantunut - mutta tuosta hakemuksestahan se aikoinaan tuli lahjaksi.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

makkis

ConD, itse en ole ottanut edes särkylääkkeitä eloni varrella, terveydestäni huolehdin proaktiivisesti kepulla. Naapurin, siis tuo rakennusmestari, sen sijaan on jotain ottanut tai jättänyt ottamatta. Hän oli aivan norminaapuri normaaleine naapurijuttuineen kunnes perusti oman yrityksen. Kaikki edellä kirjoitetut tarinat ovat aivan hänen omia kertomuksiaan ja niiltä osin faktoja, että juuri noin hän on tarinat minulle ja monelle muulle kertonut.

exari

Pidätte pipoa vain kesällä ja silloinkin varmuudeksi sisätiloissa?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy