Huoltamot keskittyvät Suomessa - nyt katoavat Shellit

Aloittaja VodmarVortex, 06.04.10 - klo:12:59

« edellinen - seuraava »

MacVolsu

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 07.04.10 - klo:11:56
Jep, parin viikon päästä avataan Tampereen kehätien kolmas(!) ABC, Huittisten ABC:llä oli hiljattain harjakaiset jne.
Huittisten avattavaa ABC-liikettä vastapäätä Mommolan Shell-asema, mielenkiintoinen asetelma jos ABC ei osta ko aseman toimintaa. Vaikka se avattaisiin muiden ketjun väreissä niin todennäköinen kuolinisku marketin tulo on perinteiselle asemalle.

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 07.04.10 - klo:13:01
Nyt sitten Longlife-pellet kehuvat kymmeniin tuhansiin venyvien huoltovälien kanssa ja asioivat vain lasipalatsien marmoritiskeillä. Ovat olevinaan niin hienoja ihmisiä, ettei elämänmakuinen Teboilin baari kelpaa, vaan on päästävä lasipalatsin nahkasohvalle juomaan lattea. Samat pellet sitten itkevät, kuinka huoltoasemilla ei ole asentajia odottamassa tehdäkseen sitä kerran 100 tkm:ssä sattuvaa pyyhkimensulan vaihtoa tienpäällä.  :'(
Mutta ei pidä yleistää, voi kun olisikin vielä Vilenin baari jossain päin.
Mainitsemani Gulf-asema, joka sijaitsee Kauvatsalla, tarjoaa korjaamopalvelut ja pienen kahvion.
Alastaron Teboil myy kaikenlaista polttimoa, hihnaa, laakeria, rengasta ja mitä nyt kuvitella saattaa huoltamon yhteyteen mutta ei kaljaa, joka on hatunnoston arvoinen suoritus.
Polttimot myös asentaa samaan hintaan.
Asema on myös palveluasema jossa auto tankataan ja tuulilasi pestään.
Minä tykkään asioida tuollaisissa.

Urlaub

^ Huittisten Nesteellä kannattaa poiketa, kun se vielä on hengissä. Siinä pääsee melko lähelle Vilenin huoltamoa ja ehdottomasti kannan rahani mieluummin sille kuin osuuskaupalle.

JakeManse

Mitä vähemmän on eri asemia kilpailemassa, sitä kovemmat hinnat taululla. Kilpailu kärsii ja autoilijat maksaa...

SciroSJK

Ei hyvä ei!!

Ollut Shellin asiakas varmaan 10 v. Shellin kortti on siitä näpsäkkä, että sillä on voinut tankata myös reissuilla Euroopassa.

Yritäpä samaa jollakin rupisella ABC-kortilla  ;D

MacVolsu

Lainaus käyttäjältä: SciroSJK - 07.04.10 - klo:17:34
Ollut Shellin asiakas varmaan 10 v. Shellin kortti on siitä näpsäkkä, että sillä on voinut tankata myös reissuilla Euroopassa.
Kyllä, Shellin kortti kokolailla yleiseurooppalainen joten tankkaus on onnistunut kivuttomasti ulkomaillakin, esimerkiksi Irlannissa jossa muilla luotto- ja maksuaikakorteilla oli usein pieniä hankaluuksia.

LS

Saako Shellin vetäytymisen jälkeen enää mistään bensaa, jota ei ole etanolilla jatkettu? V-Powerissa ei etanolia ole ollut kuin alle 0,1%.

tsiih

Tarkoittaako tämä välttämättä sitä että Shellin polttoaineet ja maksukortit häviävät??
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 07.04.10 - klo:18:39
Tarkoittaako tämä välttämättä sitä että Shellin polttoaineet ja maksukortit häviävät??

Eikös se Shellin luottokortti mennyt poikki jo vuosi sitten?

Ainakin minulle tuli tuolloin kirje, että Citi Bank eli firma jolle Shell oli viime vuosina ulkoistanut korttien pyörittämisen lopetti suomalaiset Euroshell kortit.

Hanhis 49

Kyllä minulla ainakin on EuroShellkortti voimassa 08/2010 asti.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Hanhis 49 - 07.04.10 - klo:21:45
Kyllä minulla ainakin on EuroShellkortti voimassa 08/2010 asti.

Pienellä Googlauksella selviää, että "aitojen" euroShell-korttien myöntäminen lopetettiin jo hyvän aikaa sitten ja sen tilalle on myönnetty Citi Bankin euroShell Mastercardia. Itselläni onkin sitten ollut "epäaito" euroShell eli tuollainen Citibankin kortti.

Veronmaksajien sivuilta löytyy seuraava teksti:
"Tällä hetkellä Shellillä ei ole tarjottavana korttiratkaisua uusille yksityishenkilöasiakkaille. Shell on kuitenkin aloittanut uuden Shell-kortin valmistelu- ja suunnittelutyön ja uusi kortti on kuluttajien saatavilla loppuvuodesta 2010. Aiempi yhteistyö Citibankin Shell MasterCardin osalta päättyi 15.9.2009 Citibankin päätettyä vetäytyä Suomesta yksityisasiakasliiketoiminnan osalta.

Uusia euroShell-kortteja ei enää myönnetä, mutta nykyiset euroShell-yksityiskortit toimivat kuten tähänkin asti.

Eli tuon takia Shell-korttini lakkasi toimimasta viime syksynä!  :-\

SciroSJK

Ja kyllä jatkavatkin "vanhojen asiakkaiden" kanssa.
Pikkujoulun mainingeissa hävitin kukkaroni ja kuoletin korttini.
Nykyinen EuroShell-kortti näkyy olevan voimassa 12/2013 saakka

muusi

Näinpä se hävisi Ratinan Shell Tampereelta vähän etuajassa kuin ennakoiden tätä muutosta.
Jettiä jäin kuitenkin kaipaamaan. Ja jos satuin joskus Turkuun, niin sieltä sai Suomen halvimmat löpöt. Eipä enää... :-[
Jarrut ovat vauhdin turma [8)]

JakeManse

Onko kenelläkään Tampereen paikallistuntemusta omaavalla tietoa mikä juju tuolla Messukylän St1-asemalla on? Varmaan 1,5 vuotta siinä on vanhan Esson kyltit ollu teipattuina tökeröillä St1-tarroilla.
On käynyt mielessä että puretaanko vanha asema jossain vaiheessa pois vai mitä ihmettä :o

Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen....

Oculus

Tätä varmaan tarkoitat:  Googlen Street View

On tosiaan aika koomisen näköinen viritys   :-X

JakeManse

Lainaus käyttäjältä: Oculus - 09.04.10 - klo:16:15
Tätä varmaan tarkoitat:  Googlen Street View

On tosiaan aika koomisen näköinen viritys   :-X

Joo tota just. Sekotelmaa vanhasta Esson rähjästä ja St1:n teipityksestä. Suorastaan nolon näkönen ???
Kaiken lisäksi sieltä ei saa St1:n asiakaskortilla alennusta kun vanhat Esson polttoainemittarit edelleen käytössä..

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: JakeManse - 09.04.10 - klo:14:48
Onko kenelläkään Tampereen paikallistuntemusta omaavalla tietoa mikä juju tuolla Messukylän St1-asemalla on? Varmaan 1,5 vuotta siinä on vanhan Esson kyltit ollu teipattuina tökeröillä St1-tarroilla.
On käynyt mielessä että puretaanko vanha asema jossain vaiheessa pois vai mitä ihmettä :o

Olen katsellut samaa, enkä tiedä mitään virallisempia taustoja.

Veikkaisin, että kyseessä on kauppias, joka on lopettamassa koko firmaa tai sitten on vain periaatteesta niin nuuka, ettei raaski muokata asemastaan sen enempää ST1 konseptin mukaista. Liekö ST1:n sopimuksessa jokin määräaika, johon mennssä asemat pitää olla ketjun väreissä?

Tuolla samalla tavallahan moni Esso muuttui ST1:ksi, mutta se päälle teipattu Esson-merkki jäi vain lyhytaikaiseksi välivaiheeksi. Esim. Stålarminkadun ST1 Turussa oli jonkin aikaa samanlaisessa kuosissa.

VWonderman

Lainaavanhan Esson kyltit ollu teipattuina tökeröillä St1-tarroilla.

Samaa tyyliä on toteutettu Kehä III:n varrella Espoon keskuksessa Mikkelänkalliolla, tosin hieman "lievempänä". Samaten viheliäiset on menny muuttamaan Punkalaitumen Esson St1:ksi.  >:(

E: linkit lisätty...

Espoo

Punkkis
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

RTWteam

Legendaa ja historiaa häviää paaaljon shellin poistumisen myötä. :-\ Toivottavasti ST1 ostaisi mittarit..kohtuu "halpaa" menovettä tarjoavat.

Koikkis

Royal Dutch Shellin lähteminen Suomesta on kyllä varsin harmillista. Vähäiseenkin kilpailuun jää entistä vähemmän toimijoita. Gorbatsov-Fjinlandia nostaa päätään  ;D

ST1:n imago on kyllä ihan tortusta  ;D mutta kohtuullisen hintaista menovettä sieltä kyllä saa... Mielenkiintoisesti Mankkaalla oleva ST1:n kylmäasema on todella edullinen... Voisi kuvitella, että kyseisessä kaupunginosassa olisi jotain "paremman väen" lisää  :P .... en siis itse asu Mankkaalla, mutta on lähin ST1- asemani

Nykyinen: Skoda Octavia III Combi Elegance 1.8 TSI DSG 4x4

EX-VAG: Skoda Octavia II Combi FL L&K 1.8 TSI DSG '10

VAG!

aa

MacVolsu

Lainaus käyttäjältä: -MTM- - 09.04.10 - klo:18:57
Samaten viheliäiset on menny muuttamaan Punkalaitumen Esson St1:ksi.  >:(
Oudon näköinen on Laitumen keskusta kun Veijo Esson kyltit puuttuvat.

Melkein kaikki purnaavat menoveden hintaa, halvinta ainetta metsästetään ja sentin alennuksen perässä juostaan. En tunnusta katsovani aineiden hintoja, tankkaan silloin kun sopiva pieni asema osuu kohdalle, toki poikkeuksia sattuu mutta pääsääntöisesti. Jos taloutemme kaatuu siihen että olemme tukeneet pienen yksityisyrittäjän elinkeinoa ostamalla hivenen kalliimpaa polttoainetta niin sitten saa kaatuakin.
Autoon ollaan valmiita lisäämään tuhansien eurojen härpäkkeitä silmää räpäyttämättä mutta polttoaineen takia kyylätään jokainen sentti.

JeanC

Missäs sitä pestään auto sen jälkeen kun Shellit lähtevät ???

Tuksuu

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 10.04.10 - klo:18:13
Missäs sitä pestään auto sen jälkeen kun Shellit lähtevät ???

Pestään itse ;) Tai käytetään teboilin tai nesteen palveluita..

Petri M

Lainaus käyttäjältä: -MTM- - 09.04.10 - klo:18:57
Samaa tyyliä on toteutettu Kehä III:n varrella Espoon keskuksessa Mikkelänkalliolla, tosin hieman "lievempänä". Samaten viheliäiset on menny muuttamaan Punkalaitumen Esson St1:ksi.  >:(

Mikkelänkallion ST1:llä poikkesin kahvilla pari viikkoa sitten ja sanoivat laittavansa lapun luukulle
huhtikuun alusta...
Siellä oli muuten vielä esson ajoilta tiger wash autonpesutkin...

Veikkaisin et purkutuomio koko mökillä.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Tuksuu - 10.04.10 - klo:18:14
Pestään itse ;) Tai käytetään teboilin tai nesteen palveluita..
Itse ei jaksa pestä ja Tuusulan TB pesupaikka on ihan seestä ja Nesteen palveluasema on Keravalla  ;D

Tuksuu

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 10.04.10 - klo:18:49
Itse ei jaksa pestä ja Tuusulan TB pesupaikka on ihan seestä ja Nesteen palveluasema on Keravalla  ;D

No ehkä sen shellin siitä ostaa joku, joka säilyttää pesupalvelut :)

MacVolsu

JeanC

Lainaus käyttäjältä: MacVolsu - 10.04.10 - klo:19:11
Vihje, käytä täällä kuluttamasi aika auton pesuun.
Mielummin ajan Shellille, painan paria nappia, ajan pesuun ja odotan  ;D

Tuksuu

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 10.04.10 - klo:19:25
Mielummin ajan Shellille, painan paria nappia, ajan pesuun ja odotan  ;D

Liian helppoa! Ja sitäpaitsi itse pesemällä säästää rahaakin..

Tai ainakin luulisin niin. Konepesujen hintoja en tiedä, kun en ole koskaan semmoista käyttänyt.

RTWteam

Kyllä siinä säästää pitkässä juoksussa rahaa kun itse pesee. Säästi tai ei niin itse tykkään pestä autoa..mukavaa ajan vietettä ja varsinkin jos ajaa it-halliin niin monesti tulee juteltua muitten pesijöiden kanssa.. :) vähä menee ohi aiheesta sori.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy