Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita

Aloittaja Urlaub, 12.09.13 - klo:08:28

« edellinen - seuraava »

Vaginisti

Ennenhän suosittiin paljon isoja jenkkejä, kuten Chevrolet Tahoe, oli veekasi ja vanha kunnon automaatti  :) Mutta taitaa olla näin euroaikana jenkkivehkeet jo niin kalliita, eikä ole virallista maahantuontiakaan, että joutuvat kaikenmaailman deeäsgeitä hommaamaan...

Tangerine

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 12.09.13 - klo:15:42
Miten porsivat nokkaketjut ja Dsg:t näkyvät "laadukkuutta" mittaavassa tuv- katsastustilastossa?

Siinä olet kyllä oikeassa, että kuluttajat toimivat järjenvastaisesti.. siihen koko kuluttaminen pitkälti perustuu.
En ole sanallakaan eritellyt eri mallien tyyppivikoja - joka merkissä on niitä enemmän tai vähemmän.

tuRboman

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 12.09.13 - klo:16:23
Ei mikään ihme ettei huoli.Ei taida VW konsernikaan niitä huolia kun Aisin on saanut miljoonan laatikon tilauksen VW:ltä kirjoittaa ruotsalainen Auto,Motor och Sport tänään.

Mikäs juttu tämä oikein on?
"All 4 The Driver"


jf

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 12.09.13 - klo:16:23
Ei mikään ihme ettei huoli.Ei taida VW konsernikaan niitä huolia kun Aisin on saanut miljoonan laatikon tilauksen VW:ltä kirjoittaa ruotsalainen Auto,Motor och Sport tänään.
Niin mutta kun ne normijapsilodjuthan on niitä luistavia paskoja, vai miten se kukkanen asian esittikään. Siis kuten jossain Touareqissa...  ::)
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Kennedy

300ZX
Passat Variant 2013

VAG!

Lainaus käyttäjältä: jf - 12.09.13 - klo:18:09
Niin mutta kun ne normijapsilodjuthan on niitä luistavia paskoja, vai miten se kukkanen asian esittikään.

Kyllä mä olen edelleen sitä mieltä, että esimerkiksi Avensiksen momentinmuunnin oli niin pitkäpiimäinen öljyvispilä, että saa olla norsun hermot jos sellaisella ajaa. Siitä olen tosin varma, että paskaksi en ole sitä haukkunut.

Vaikea uskoa, että Touaregin ja Aven automaattilootilla on juurikaan mitään yhteistä, kun Touaregin lootaa on monessa testissä kehuttu.

Emil Eagle

Kiitokset mukavasta foorumista.

jarkko_h

#38
Lainaus käyttäjältä: Kennedy - 12.09.13 - klo:18:20
http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20130912/vws-problem-med-dsg-vaxer-vilket-gynnar-aisin

En osaa ruotsia. Onko tuossa jotain DSG ongelmista?

Lyhyesti. On ongelmia. VW ei ole saanut tekniikkaa kuntoon ja nahkahousut nöyrtyy vihdoin: Eli VW tilannut miljoona kappaletta vaihteistoja Japanilaiselta Aisinilta. Näemmä kun Saksalainen laadunvarmistus ei toimi ja kun vihdoin iskee paniikki otetaan laatua  tarvittaessa jopa logistisesti kaukaisesta Japanista, kaukana kokoonpanotehtaista.  Golf 7:n  6 vaihteinen loota tulee Aisinilta. 

Vielä kun VW tilaisi moottorit ja tiiviste ja talviolosuhdesuunnittelun Japanista, niin alkaisi olla luotettavuus kohdallaan  ;D

Markku J

Hyvä uutinen tavallaan, mutta selkeä indikaatio eurooppalaisten laatikoiden laatuongelmista huolimatta Kasselin erikoisosaamiskeksuksen panoksesta. Toivottavasti Octavia RS saa tuon Aisinin laatikon, jos niitä jo Golf VII:ssa käytetään.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 12.09.13 - klo:18:45
Vielä kun VW tilaisi moottorit ja autojen tiivissuunnittelun Japanista, niin alkaisi olla luotettavuus kohdallaan  ;D

Kerrottakoon vielä sekin, että Toyota on Aisinin suurin omistaja.  ;D

Loppuu ongelmat, kun Golfiin tulee Tojotan vaihdelaatikko.  8)

Emil Eagle

Nuo miljoona laatikkoa menee helposti pelkästään yksin Kiinaan?
Kiitokset mukavasta foorumista.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Emil Eagle - 12.09.13 - klo:18:53
Nuo miljoona laatikkoa menee helposti pelkästään yksin Kiinaan?

Kiinassa ja Jenkeissä niitä viallisia DSG-laatikoita on VAG:n mukaan ollutkin.  ;)

jarkko_h

#43
Lainaus käyttäjältä: Emil Eagle - 12.09.13 - klo:18:53
Nuo miljoona laatikkoa menee helposti pelkästään yksin Kiinaan?

Tuo on vaarana. Artikkelissa ei sitä suoraan sanota. Toki Euroopassa on täysin kyvyttömät virkamiehet ja maahantuojat verrattuna Kiinaan. Kiinan maahantuoja/virannomaiset ovat pakottaneet VW laatuongelmien kanssa merkittävään jatkettuun takuuseen. Samaan aikaan K-kaupan Väiski ja suomalaiset kuluttajat nielevät mukisematta luokattoman laadun ja maksavat VW:n toilailun. Asiaa ei helpota EU:n VW Dinner & Dine -koulutuksen pehmittämä autolehdistö, joka vaikenee ongelmista ja kertoo Tuv tilastoista, joilla ei ole juuri mitään tekemistä auton keston kannalta.

Jos kokonaiskapasiteetista tulee pulaa, Kiinalaiset saavat hyvälaatuiset japanilaiset Aisinin DSG vaihteistot ja Eurooppalaisille annetaan Germaanien paskaa. Tämä tulee pelkästään finanssista. Kiinassa vaihteisto-ongelmat maksaa paremmasta takuusta johtuen moninkertaisesti Eurooppalaisiin ongelmiin verrattuna. Tämän vuoksi jatkossa huono laatu kipataan eurooppalaisille lampaille.


Jos Suomessa myytäviin Golffeihin tulee Toyotan tekemä loota, tulee mulle seuraavaan autoon DSG.

Markku J

#44
Kiinassahan VAGilla on vanhempien DSG -mallien (DQ200) tehdas Dalianissa (600 th yksikköä vuodessa) ja uusi tehdas tekeillä Tianjiniin uudemmille malleille (DQ380 ja DQG500).

http://www.hoerbiger.com/en-529/pages/319

http://www.inautonews.com/vw-builds-new-transmission-factory-in-tianjin-china#.UjHnMD9mPyA

edit: "The DQ500 to be produced in Tianjin will be applied on Tiguan, while DQ380 will be used on Audi Q3 and VW Golf GTI and other high-end models".

Jäpälä

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 12.09.13 - klo:18:52
Kerrottakoon vielä sekin, että Toyota on Aisinin suurin omistaja.  ;D

Loppuu ongelmat, kun Golfiin tulee Tojotan vaihdelaatikko.  8)

Tai sitten ei, aika paljon on esim. auriksiin vaihdettu lootia. Syynä paskaksi menneet rattaat jotka on jotain muuta kuin metallia.
Audi A4 3.0 TDI

tet

#46
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 12.09.13 - klo:19:12
Kiinassahan VAGilla on vanhempien DSG -mallien (DQ200) tehdas Dalianissa (600 th yksikköä vuodessa) ja uusi tehdas tekeillä Tianjiniin uudemmille malleille (DQ380 ja DQG500).

Tuo DQ380 onkin ihan uusi tuttavuus. Googlella hakien tulee lähes yksinomaan kiinalaisia sivustoja, joten olettaisin kyseessä olevan vain sikäläisille markkinoille tuleva versio, ainakin alkuvaiheessa. Jossain näkyi tieto että olisi DQ500-mallista jatkokehitetty versio. Täytyypä seurailla alkaako tuosta tihkumaan jotain tarkempia tietoja.

Mitä tulee tuohon Aisinin miljoonatilaukseen, niin siitä ei kai ollut tietoa kuinka pitkälle aikavälille tuo tuotanto jakautuu. Saattaa olla vain Touregeihin ja Amarokeihin tilattu lootat pidemmälle aikavälille?

Jenkeissä myydään melkein kaikkia VW-malleja momentinmuunninlaatikolla, eli kyllä noille konsernista käyttöä löytyy ilman DSG:n korvaamistakin.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Santeri

Lainaus käyttäjältä: Jäpälä - 13.09.13 - klo:11:20
Tai sitten ei, aika paljon on esim. auriksiin vaihdettu lootia. Syynä paskaksi menneet rattaat jotka on jotain muuta kuin metallia.

Nykyään kun kaikki tehdään mahdollisimman halvalla että tulis voittoja mahdollisimman paljon. Niin laatu kärsii ja tämä tuntuu koskevan jokaista autovalmistajaakin.
Se on vaan että kaikista ei keskustella silleen kuin vagin ongelmista.

Aikanaa Golf VI tehtiin siksi koska V valmistus maksoi vw liikaa.


Sent from my MediaPad 7 Lite using Tapatalk 2

VW Passat Variant 1.8Tsi SportLine TipTronic -09
VW Golf IV 1.4 16v Classic HB -00
ex- Skoda Octavia II 1.6MPI Ambiente HB - 05
ex- Peugeot 406 2.0l -00

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Santeri - 13.09.13 - klo:11:53
Nykyään kun kaikki tehdään mahdollisimman halvalla että tulis voittoja mahdollisimman paljon. Niin laatu kärsii ja tämä tuntuu koskevan jokaista autovalmistajaakin.
Se on vaan että kaikista ei keskustella silleen kuin vagin ongelmista.

En ole kuullut Nauriksen vaihteisto-ongelmista, eikä nettipalstoillakaan näy mainintoja.

Perustavanlaatuinen ero VAG:hen lienee siinä, että Tojota hoitaa takuu- ja virhevastuuasiat erittäin hövelisti. Viat korjataan ilman tappeluita.

hosee

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 12.09.13 - klo:18:52
Kerrottakoon vielä sekin, että Toyota on Aisinin suurin omistaja.  ;D

Tästähän oli hauskoja anekdoottejakin vuosien takaa kun Toyoja ei aikanaan saanut diesel-moottorin ja automaatin yhdistelmänä. Muille askeja myytiin diesel-koneen seuraksi, mutta Toyoon ne eivät öljynpolttimen seuraksi kelvanneet. Kertoman mukaan joku Tojon johtoportaasta oli syyksi selittänyt että mitoitus ja MTTF eivät mahtuneett Toyotan laatujärjestelmän toleransseihin. Eikä kysyntääkään kuulemma ollut  ;D
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

tuRboman

Kyllä LC:ssä on ollut diesel tomaatti aika kauan. Pienemmissä Toyotan päämarkkina-alueilla ei ollut tapreeksi kysyntää d+a:lle että sitä ois tehty. Nyt eurooppa ja co2 paniikki muutti tilannetta.
"All 4 The Driver"

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 13.09.13 - klo:13:23
Kyllä LC:ssä on ollut diesel tomaatti aika kauan. Pienemmissä Toyotan päämarkkina-alueilla ei ollut tapreeksi kysyntää d+a:lle että sitä ois tehty. Nyt eurooppa ja co2 paniikki muutti tilannetta.

Mahtoiko HJ 60/61:een saada dieseliä tomaatilla? Ainakin sen seuraajaan eli ´90 esiteltyyn HDJ80:ssä oli automaatti tarjolla heti alusta pitäen.

pomo

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 12.09.13 - klo:08:49
Momentinmuunnin vaihteisto on työkoneissa yleistä tekniikkaa ja kestävyydeltään raskaissa olosuhteissa kestäävä vaan ei energiaystävällinen.

Ei taida poliisiautoissakaan olla DSG:tä? Manuaalivaihteisti on hyvä jos ajetaan ja momentinmuunnun automaattilaatikko jos madellaan.

kyllä niitä dsg-laatikoita on poliisilla. Se momentinmuunnin laatikko kun ei tahdo kovemmassa ajossa kestää ja toimii niin huonosti!

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: hosee - 13.09.13 - klo:12:15
Tästähän oli hauskoja anekdoottejakin vuosien takaa kun Toyoja ei aikanaan saanut diesel-moottorin ja automaatin yhdistelmänä. Muille askeja myytiin diesel-koneen seuraksi, mutta Toyoon ne eivät öljynpolttimen seuraksi kelvanneet. Kertoman mukaan joku Tojon johtoportaasta oli syyksi selittänyt että mitoitus ja MTTF eivät mahtuneett Toyotan laatujärjestelmän toleransseihin. Eikä kysyntääkään kuulemma ollut  ;D
Voisitkos lyödä vähän faktaa pöytään koska toyotaan ei oo saanu automaatti+diesel yhdistelmää?

jjj84

Muistelisin itse tuollaisen olleen 2000-luvun puolivälissä anjoviksen kohdalla, takseissakin näkyi manuaaleja.

Korvaton

#55
Lainaus käyttäjältä: jjj84 - 20.09.13 - klo:16:24
Muistelisin itse tuollaisen olleen 2000-luvun puolivälissä anjoviksen kohdalla, takseissakin näkyi manuaaleja.
Tossa puolituntia sitten ajelin omalla vm:95 automaatti+diesel+toyota yhdistelmällä. Taas on hyvin faktat ja fiktiot kohallaan.
Tosta nyt voi kattoa nopeesti Nettiauton tarjontaa esim.

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 12.09.13 - klo:19:05


Jos Suomessa myytäviin Golffeihin tulee Toyotan tekemä loota, tulee mulle seuraavaan autoon DSG.
Sit vois ostaa jo golffinkin :D

hosee

Lainaus käyttäjältä: LuppaKorva - 20.09.13 - klo:16:25
Tossa puolituntia sitten ajelin omalla vm:95 automaatti+diesel+toyota yhdistelmällä. Taas on hyvin faktat ja fiktiot kohallaan.
Tosta nyt voi kattoa nopeesti Nettiauton tarjontaa esim.

Itse ei ole tullut tuota "työkone"-kategoriaa (Hiace, Hilux, LC) seurailtua, joten yllätyksenä tuo tuli. Setä-miehellä on ollut useampiakin diesel-LC:tä, mutta nekin ovat olleet aina manuaaleja vaikka herra muutoin ajeleekin automaateilla.

Henkilöautopuolella taisi Toyolla mennä hyvänmatkaa 2000-luvun puolivälin jälkeen ennenkuin automaatti+diesel -yhtistelmää tuli tarjolle? Hondalla taisi mennä peräti kuluvan vuosikymmenen alkuun? Nissanilla Qashqai 2000-luvun loppulla toisi tuoda yhdistelmän ensimmäisen kerran merkin valikoimaan?
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

vasara

Lainaus käyttäjältä: pomo - 20.09.13 - klo:15:19
...
Se momentinmuunnin laatikko kun ei tahdo kovemmassa ajossa kestää ja toimii niin huonosti!
Ne ei ole Audin päämajassa tätä totuutta vielä tajunneet ja laittavat sitkeästi voimakkaampien koneiden jatkoksi huonommin kestävät tiptronicit.

tuRboman

Pakko vaan toistaa samaa pxskxx kuin tein tuolla edellä. Toyon diesel+AT puute on ollut vain markkinoiden määräämä. Päämarkkina-alueilla ei ole kysyntää ollut tarpeeksi. Vain siksi henkilöautopuolella diesel+AT on puuttunut. Jenkkilässä on myyty bensakoneita (nykydieseleitä tehokkaampia) automaatilla henkilöToyotissa iät ajat. Ei ole eurooppa ja pohjoismaat painaneet tarpeeksi puntarissa. Ihan sama homma Hondat sun muut.

Juuri paripäivää takaperin Toyotan liikkeessä renkaita ostaessa kuuntelin odotellessa myyjän ja huoltopuolen kaverin keskustelua heidän myymästä käytetystä Citikasta. 2007 ja hieman yli sata tkm ajettu. Aisin vikoo ja paikallinen Citikkafirma oli tarjonnut korjauksen 1900â,¬ hintaan. Pohtivat siinä ottavatko homman itselleen vaiko antaako citikka spesialistien hoitaa. Lopputulema oli, eteivät ala citikkaa rappaamaan itse.
Mutta olipa Aisin porsinut/vikaantunut pienillä kilsoilla. Joku pumppu/paine juttu siinä kuulosti olevan.
Silti aika pienellä summalla merkiliike tekis täyden työn takuulla.
"All 4 The Driver"

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy