Vaihdatko renkaat itse? gallup

Aloittaja Tuksuu, 03.04.10 - klo:17:13

« edellinen - seuraava »

Vaihdatko Renkaat itse?

Kyllä
365 (77.5%)
En
106 (22.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 450

VAG!

aa

Reneto

:D

Olisihan Motonetistakin voinut hakea kumisen piitin, mutta jalopuu on aina jalopuuta.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

RTWteam

Täytyypä nikkaroida tuollainen Reneton puukapula ajankuluksi. :)

Reneto

VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

peteko

Lainaus käyttäjältä: peteko - 04.04.10 - klo:17:38
Voisko näissä hallitunkkiongelmissa ja helman taittumisessa olla kyse siitä että hallitunkki kun ei nosta suoraan vaan se "vetää" sivullepäin kun nostetaan, saattaa se vääntää samalla helman vinoon. Tunkin pyörien pitäis päästä vapaasti rullaamaan jotta tunkki siirtyy enempi auton alle noston loppua kohti. Jos epätasainen alusta esim niin tunkki ei pääse rullaamaan ja vääntää helman? Tämmönen teoria tuli mieleen.
Eli apuna vois olla kova ja tasainen alusta jotta tunkki "rullaa" vapaasti, ja vielä jos käntäis tunkkia reilusti vinoon niin tuo sivuttaisveto muuttuukin helman suuntaiseksi niin ei pitäisi vääntää niin paljon?
Itse olin myös ajatellun vaihtaa gummit, ja hallitunkilla helmasta, no saa nyt nähdä... Pitänee ottaa pitkä lankun pala tai se pehmuste väliin. Katselin tukivarsia mutta ovat aikas syvällä auton alla ja tunkki katoaa auton alle sitä myöten eli ei kovin hyvä.

Itsenäni lainaten, vaihdoin yllämainittuun tapaan Octavia II:een renkaat hallitunkilla + kumisella bilteman "Jackpadilla" ja mitään vauriota ei tullut helmaan vaikka aiemmissa viesteissä on varoiteltu Ocun heikoista helmoista. Nostokohtina ohjekirjassakin mainitut helman paikat.

MVA

Eilen ruuvasin alle kesärenkaat kotelo-Audiin (=lue Audi A3 SP).

Tänään Mersuun ja huomenna toiseen kotelo-Audiin.

RTWteam

Isäntä kävi hakemassa meikäläistä ni kesärenkaat oli laitellu alle.. siispä ei tarvinnut itse vaihtaa  ;)

Tourano

Audi A4 B8:n alkuperäiset kevytmetallivanteet (16" 7-puolainen Business-paketin vanne) ovat ainakin 'riittävän' hyvin sopivat autoon. Pyörän irroittaminen pyörännavasta vaatii melkoisesti kikkailua.  :-\
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

-ruoska-

Itse vaihdoin. Taisi olla viimeinen kerta tältä erää. Uuden auton luovutus ensi viikolla, ja varastoon eivät enää (ainakaan henkisesti) mahdu, joten jonkinlainen rengashotellihässäkkä saattaa olla paikallaan.

Toki asiaa tukee se, ettei auton mukana tule tunkkia.
Ajossa:
Cupra Born 2022 58kWh

AquaBlue

Itse vaihdoin eilen viimeistä kertaa Nissaniin. Toivottavasti ei Skodan toimitus veny niin pitkäksi, että joutuisi vielä vaihtamaan talvirenkaat takaisin.  :)
Octavia combi Style 1,0 dsg -18
Tulossa:
Fabia & Octavia iV

skula

Jaa-has.. Hullu mikä hullu.. Vaihdoin firman T5:eenkin itse renkaat. Vaikka olis voi käyttää missä vaan ja lasku firmaan..

Toi vaan on jotenkin kivaa.. Ne pulttipyssyn ja kompuran äänet  8)

Ainoa kauhistus on toi kun ei tunkinnostokorkeus oikein piisaa, vaan pitää laittaa koolinkia alle 15cm... Ja auto jää keinumaan tunkin toisen pään varaan.. Huijjakkaa hommaa  ;D

rob-s

Vaihdan kesä/tarvipyörät aina itse..ihan vaan varmistaakseni ettei rengaspajan kaverit ei kiireissään kolhi vanteitani. Toisaalta se on myös ihan kivaa puuhaa..ainakin keväällä:)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Mikko83

Nyt tuli ruuvattua nastat Jetan alle  8) Continentalin 175/70/13  ;D
Kyllä jettamies on aina jettamies.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 23.05.10 - klo:09:50
Vaihdan kesä/tarvipyörät aina itse..ihan vaan varmistaakseni ettei rengaspajan kaverit ei kiireissään kolhi vanteitani. Toisaalta se on myös ihan kivaa puuhaa..ainakin keväällä:)

Mites toi niin ku livenä käy? Haitaritunkkia ei ymmärtääkseni saisi käyttää? Hallitunkilla sopivaan kohtaan ja ylös (etu tai taka) pää kerrallaan?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Nudde

Renkaiden vaihdot olen ulkoistamut joskus 90-luvulla ja siinä pysyn! Se ei ole valkoisen miehen hommaa :)

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 10.10.10 - klo:14:52
Mites toi niin ku livenä käy? Haitaritunkkia ei ymmärtääkseni saisi käyttää? Hallitunkilla sopivaan kohtaan ja ylös (etu tai taka) pää kerrallaan?

Hallitunkilla kun nostaa takapyörän nostokohdasta pystyy yhdellä nostolla vaihtamaan sekä etu- että takarenkaan, varsinkin jos autossa vähän jäykempi alusta.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Pitkään olin sitä meiltä, että renkaiden vaihto on niin helppo ja jopa mukavakin homma (jos aikataulu on mietitty), että en sitä ulkoistaisi. A4 B8:n kohdalla sitten jätin ekaa kertaa oman auton renkaat säilytykseen, ja sillä tiellä nyt kyllä pysyn. On se niin vaivatonta ajaa vaan rengasliikkeeseen. Saisivat kyllä tarjota paremman pesupalvelun siellä. Tuon suhteen olen saanut todella luokatonta palvelua.

savolaiskollega

Keväällä jäi itse vaihtamatta pitkästä aikaa (oli tosin ihan terveydelliset syyt...) mutta nyt voisi jopa yrittää. Tosin en kyllä vielä rupea käytännössä uusia renkaita alle laittamaan, jos nyt ei sitten 10 senttiä lunta yhtäkkiä tupsahda. Jos saisi tuonne kuun vaihteeseen venyteltyä.... 8) Sitten uudet misukan kitkat alle.

Kynäkauppias

Rengashotellia käytän, ei kyllä ole oikein mahdollisuuttakaan itse vaihtaa. Pitäneekin varata aika ensi viikolla.
Tuleva vulvumies.

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Kynäkauppias - 10.10.10 - klo:15:52
Rengashotellia käytän, ei kyllä ole oikein mahdollisuuttakaan itse vaihtaa. Pitäneekin varata aika ensi viikolla.

Laittaako ne siellä hotellissa renkaat peiton alle sänkyyn niinkuin siinä tojotan mainoksessa...?  ;) :D

PTG

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 10.10.10 - klo:15:14
Hallitunkilla kun nostaa takapyörän nostokohdasta pystyy yhdellä nostolla vaihtamaan sekä etu- että takarenkaan, varsinkin jos autossa vähän jäykempi alusta.

Toimii toki noinkin, mutta tulee kylläkin aika paljon lisäkuormaa verrattuna siihen, että neljästä ja/tai yhdestä kohdasta kerrallaan nostaisi. Yksi auto on tullut tätä ideaa soveltaen nostettua "paskaksi", mutta eihän tuo toki audi ollut ::) Niin ja omasta virheestä toki muutenkin kysymys, vaikka senteissä puhutaankin lähinnä milleistä ;) ;)

repe59

Lainaus käyttäjältä: Kynäkauppias - 10.10.10 - klo:15:52
  ei kyllä ole oikein mahdollisuuttakaan itse vaihtaa.

Täh, eihän se vaadi kuin tunkin ja pulttiavaimen, onnistuu kunhan on suhteellisen tasainen alusta, hanskat käteen ;) Oppii tuon jos vain haluaa, no tuleehan tietysti työllistävä vaikutus kun hostellia käyttää ;)
Skoda Kodiaq 4x4 2.0 TDI -18
ex-Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
ex-Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

Karvis

Lainaus käyttäjältä: repe59 - 10.10.10 - klo:18:09
Täh, eihän se vaadi kuin tunkin ja pulttiavaimen, onnistuu kunhan on suhteellisen tasainen alusta, hanskat käteen ;) Oppii tuon jos vain haluaa, no tuleehan tietysti työllistävä vaikutus kun hostellia käyttää ;)

Jollakin myös terveys/kunto voi rajoittaa ryhtymistä moisiin hommiin(en tiedä koskeeko Kynäkauppiasta), silloin ei kunnon tilatkaan paljon auta.

Itse olen ulkoistanut renkaiden vaihdon rengasliikkeelle, pari vuotta käytin hotelliakin mutta paskan pesun/säilytyspaikan vuoksi olen alkanut huolehtimaan säilytyksestä itse. Rengashommat ei oikein koskaan ole napannut, joten jos joku sen puolestani parilla kympillä tekee niin tehköön. Itse istun sen aikaa sohvalla ja hörpin kupin kahvia :D
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Kynäkauppias

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 10.10.10 - klo:16:16
Laittaako ne siellä hotellissa renkaat peiton alle sänkyyn niinkuin siinä tojotan mainoksessa...?  ;) :D

Tylysti roikkuvat orrella, liekö siellä sviitit vain tojotan renkaille?

Voishan ne renkaat vaihtaa autokatoksessakin kun ei naapurit ole paikalla, mutta mielelläni annan muiden vaihtaa. En kyllä edes tiedä onko mulla tunkkia.  ;D
Tuleva vulvumies.

Ton-1

Sinähän se ystävällinen olet ! ;D

Meinaa naisystävällesi ...  ;)

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 10.10.10 - klo:19:53
Sinähän se ystävällinen olet ! ;D

Meinaa naisystävällesi ...  ;)
Naisille kannattaa olla aina ystävällinen ;D
Renkaanvaihto juttu piti pikaisesti poistaa :)

Kapa

20 minuutin homma ja ruhtinaallinen tuntipalkka! Kuuluu jo jokamiehen kansalaisvelvollisuuteen. Hyötyliikuntaa parhaasta päästä. Mamman pojat hävetköön!

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 10.10.10 - klo:20:14
Renkaanvaihto juttu piti pikaisesti poistaa :)

Olikin odotettavissa ..... ois voinnut tapahtua kummia jos joku ois sen lukassu ... ?   ;D

tet

En ole vaihdattanut kuin yhden kerran ja silloinkin vain siksi että laitettiin uudet kumit vanteille samalla. Tässä vw:ssä on tosi hyvä tunkki, paras mitä missään autossani on olllut, sillä vaihtaa renkaat suitsait sukkelaan.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Markku

Sellainen oli just tarkoitus mutta meinaukseksi jäi.
En saanut kotityökaluilla pultteja auki... :-[
Olivat taas laittaneet huollossa meleko tiukalle niitä.
Painan 100 kg ja seisoin 40 cm pitkän avaimen päällä, ei avautunut yhtään.
Octavia 1,9 tdi 2008
Rouvalla Skoda Rapid 1,6 tdi dsg -14
Pojalla Jetta V 2,0 tfsi -07

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy