Vaihdatko renkaat itse? gallup

Aloittaja Tuksuu, 03.04.10 - klo:17:13

« edellinen - seuraava »

Vaihdatko Renkaat itse?

Kyllä
365 (77.5%)
En
106 (22.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 450

JarnoF

Vaihdan itse. Yleensä appiukkovainaan tallista löytyvän pilarinosturin päällä. ;D Nyt tuon Golffin kanssa tuli vaan sellainen ongelma, että auton onneton maavara estää suoran ajamisen nosturin päälle. Joutuu laudanpätkiä virittelemään renkaiden alle ettei pohjapellit naarmuunnu. :( Melkeen on tunkki helpompi...

Lainaus käyttäjältä: Kale - 25.10.12 - klo:09:33
Eli maksaako renkaiden vaihto ja säilytys vuodessa 2x95 euroa? Kyllähän noita renkaita voi vaihtaa vaikka kauppakeskuksen parkkihallista tai parkkipaikalla tai ihan missä vaan missä on tilaa.

Pisteet kauppakeskuksen parkkihallille. Tuossa lähiprisman puolilämpimässä parkkihallissa on tullut tehtyä monia auton pikkuhuoltoja. ;D

Erno

Tulee itse vaihdettua renkaat. Pitäisi vaan ostaa kunnon tunkki, kun tuo auton mukana tullut tunkki on ilmeisesti kertakäyttöiseksi tarkoitettu...

tet

Lainaus käyttäjältä: Erno - 25.10.12 - klo:11:44
Tulee itse vaihdettua renkaat. Pitäisi vaan ostaa kunnon tunkki, kun tuo auton mukana tullut tunkki on ilmeisesti kertakäyttöiseksi tarkoitettu...

Niinhän ne aina väittää, mutta en ole koskaan uskonut. Golfinkin tunkki oli mukamas vain "väliaikaiseen käyttöön" mutten ole koskaan tukevampaa ja paremmin toimivaa tunkkia nähnyt. ::)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Ton-1

Tunkkiongelmaan on Motonetilla tarjota 20 euron arvoinen ratkaisu - sillä olen itse viimeiset renkaanvaihdot tehnyt.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

duke7

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 25.10.12 - klo:09:50
Piti ihan katsoa Vianorin kuitista, kausisäilytysmaksu 40eur, tasapainotustyö 14.96, tasapainot 5,04, renkaanvaihtotyö 35 = yht. 95eur.

Onhan toi ihan tolkuton hinta 2 kertaa vuodessa maksaa, eikä tuolla edes pestä vanteita...
Alkaa kyllä olla hinnat kohdallaan. Itse nuukana lopetin rengashotellin käytön kun hinta säilytyksestä, vaihdosta ja pesusta nousi 35 euroon.. Tuosta on jo monta vuotta.
Käytössä on tosin lämmin halli jossa säilyttää ja vaihtaa renkaat. Samalla tulee tarkastettua alustan osat ja vaihdon voi tehdä juuri sinä päivänä kun haluaa niin ei eipä tule palvelua ikävä. Lisäksi rengashotellissa sai aina vahtia, että nostavat autoa oikeista kohdista eivätkä momentitkaan aina olleet kohdillaan vaikka momenttiavainta ainakin näön vuoksi käyttivät.

Kasis

Lainaus käyttäjältä: Erno - 25.10.12 - klo:11:44
Ei nyt ihan kertakäyttöinen, mutta enemmänkin hätävara.  ;)
Itse käytin kyseisiä tunkkeja 5v ajan IV ja V-golfien renkaidenvaihdossa ja moitteetta toimivat. T4 portterin tunkin sain omaa huolimattomuuttani, epätasaisella alustalla vääntymään solmuun, mutta onneksi ei sattunut vahinkoa.
Scirocco & VI Golf Variant

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 25.10.12 - klo:09:50
Piti ihan katsoa Vianorin kuitista, kausisäilytysmaksu 40eur, tasapainotustyö 14.96, tasapainot 5,04, renkaanvaihtotyö 35 = yht. 95eur.

Kullekin rahan arvo on omanlainensensa käsite, tuosta laskusta olisin itse kyllä kussut verta.  :o
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Tikka

Lainaus käyttäjältä: tet - 25.10.12 - klo:11:46
Niinhän ne aina väittää, mutta en ole koskaan uskonut. Golfinkin tunkki oli mukamas vain "väliaikaiseen käyttöön" mutten ole koskaan tukevampaa ja paremmin toimivaa tunkkia nähnyt. ::)
Itse olen ainakin ollut vieressä todistamassa, kun auton omalla tunkilla vaihdettaessa auto romahtaa alas. Sen jälkeen ei ole auton tunkkia tullut mieleenkään käyttää.

savolaiskollega

Itse vaihdetaan niin kauan kuin on pystyvässä kunnossa. :D  Ihan hallitunkki, siihen lankunpätkä ja hyvin nousee niin edestä kuin takaa.

BeeKasi

Vastasin "en" vaikka olisin voinut vastata "kyllä".

Rouvan ajopeliin vaihdan itse. Kilometrejä tulee nykyisin suhteellisen vähän pääosin pienillä siirtymillä. Minun käytössä olevaan vaihdatan; kilometrejä kertyy noin 45tkm vuodessa, josta noin 35tkm motarilla. Haluan, että tasapainot on just eikä melkein. Kaikki mukavuutta lisäävät tekijät haluan maksimoida.
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

Quattroll nyt

Tähän asti on aina vaihdettu itse ja poiketen tästä vain silloin kun on uudet kumit asennettu vanteille.

vkjoki

En vaihda koskaan itse, koska:
- siitä saa selän kipeäksi
- koska se on ikävää puuhaa
- koska Lipponen, Vanhanen ja Katainen ovat pyytäneet pelastamaan Suomen talouden ostamalla palveluita
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Levjsa

Vaihdan itse. Yllättävän mukavaa puuhaa muutaman kerran vuoteen :)

Epes

Lopetan autoilun sinä päivänä, kun en enää kykene vaihtamaan itse renkaita.

SKU

Vaihdatan itse  ;)

Löysin keväällä paikan, joka teki hyvää duunia kesärenkaiden kanssa. Otin heiltä myös kausisäilytyksen, ja ainakin he henkilökohtaisesti mainosti laadukasta säilytyslämpötilaa. Kiristykset tehtiin momenttiavaimella ja aikataulu piti. Tai no, melkein. Varasin ajan klo 09:00 ja pääsin jo lähtemään klo 08:50. Naarmuja en ole löytänyt, ja toisaalta en jaksa suurennuslasilla tutkiakaan.

Maksan tästä mieluusti 90-95 egeä per kausi. Otin säilytyksen kesärenkaillekin. Eipähän tarvitse roudailla itse ja on aina ilo nähdä oikeasti palveluhalukkaita ja ihmisiä duunissaan. Ehkä johtui tietysti osittain siitä, että kausihemmot eivät olleet vielä töissä...
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

tet

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 25.10.12 - klo:20:13
Itse olen ainakin ollut vieressä todistamassa, kun auton omalla tunkilla vaihdettaessa auto romahtaa alas. Sen jälkeen ei ole auton tunkkia tullut mieleenkään käyttää.

No johtuiko se auton tipahtaminen sitten tunkista? Vai huonosta alustasta jonka takia tunkki luisti alta?

En väitä etteikö auton oma tunkki voisi pettää. Mekaaninen laitehan se on ja mekaaninen laite voi aina pettää, myös se hallitunkki. Itse olen vaihtanut lähes 50 kertaa autoni renkaat auton omalla tunkilla ilman ongelmia.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: tet - 26.10.12 - klo:08:42
No johtuiko se auton tipahtaminen sitten tunkista? Vai huonosta alustasta jonka takia tunkki luisti alta?

En väitä etteikö auton oma tunkki voisi pettää. Mekaaninen laitehan se on ja mekaaninen laite voi aina pettää, myös se hallitunkki. Itse olen vaihtanut lähes 50 kertaa autoni renkaat auton omalla tunkilla ilman ongelmia.

Itsellä petti tunkki kerran myös, alusta oli ihan hyvä ja kaikki kunnossa. Viimeisen renkaan kohdalla tietenkin. Jenkkiä varten ostin hallitunkin, kun ei oikein luotto riittänyt nostaa tonnikeijua sen omalla rimpulalla ja toisekseen hallitunkki on todella kätevä käyttää.

fish

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 25.10.12 - klo:12:04
Tunkkiongelmaan on Motonetilla tarjota 20 euron arvoinen ratkaisu - sillä olen itse viimeiset renkaanvaihdot tehnyt.
Ja nyt ostaessa vielä rengaspussit kaupan päälle!
Touran 1.6 TDI DSG7

DSGOK

Normaalisti itse. Nyt piti laitattaa renkaat vanteelle, samalla sitten myös auton alle.

automaattori

Vianor vaihtaa, tarkistaa tasapainot ja paineet, pesee ja säilyttää. Vaihto kestää vartin ja taas mennään, helppoa kuin heinän teko ;D Kahdesta autosta maksu 100 ekee ( hinta taitaa sisältää kanta-asiakas edun )  
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 26.10.12 - klo:10:37
Vianor vaihtaa, tarkistaa tasapainot ja paineet, pesee ja säilyttää. Vaihto kestää vartin ja taas mennään, helppoa kuin heinän teko ;D Kahdesta autosta maksu 100 ekee ( hinta taitaa sisältää kanta-asiakas edun )  

Vianorilla olen itsekin vaihtanut jo monta vuotta mutta maksoin yhdestä autosta 95eur...mitenköhän monta vuotta pitää olla asiakkaana, että saa kanta-asiakas-statuksen?  ???

Taidan siirtyä takaisin ähkimiseen ja kiroiluun renkaanvaihdon osalta...

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 26.10.12 - klo:12:08
Vianorilla olen itsekin vaihtanut jo monta vuotta mutta maksoin yhdestä autosta 95eur...mitenköhän monta vuotta pitää olla asiakkaana, että saa kanta-asiakas-statuksen?  ???

Taidan siirtyä takaisin ähkimiseen ja kiroiluun renkaanvaihdon osalta...

Statuksesta en tiedä, mutta yritysasiakkaat saa yleensä alennusta. Ja jos asut pääkaupunkiseudulla, niin maksat aina enemmän.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

3.6 V6

Itse vaihdan ja tunkkina käytän nissanin veivattavaa. Samalla tulee "paikkoja" rasvattua ja tarkistettua vetarin jne. kumit sekä jarrujen kunto. Tunkin lisäksi alla varmuudeksi vuoksi myös jotain muuta, jos sattuu tunkki pettämään. Hallitunkkikin löytyy tarvittaessa...

clacson

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 25.10.12 - klo:20:31
En vaihda koskaan itse, koska:
- siitä saa selän kipeäksi
- koska se on ikävää puuhaa
- koska Lipponen, Vanhanen ja Katainen ovat pyytäneet pelastamaan Suomen talouden ostamalla palveluita
lisäksi
- kun on tähän ikään päässyt, niin tehköön nuoremmat
- ei ole muuta paikkaa kuin rivitalon kylmä piha
- ei ole säilytyspaikkaa renkaille, varastossa on muutakin säilytettävää
- asentajilla pelit ja vehkeet, samalla voi ajattaa mahdolliset päivitykset
- samalla saa paineet kohdalleen
- aikavarauksen voi tehdä itselleen parhaimpaan saumaan
- jne.  ;D
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

tlindstr

Yleensä on tullut itse vaihdettua ja niin nastakumit pitääkin ruuvvailla nyt viikonloppuna tohon Cruzeen.

TT:ssä kävi nyt poikkeus kun satuin saamaan kitkakumit tänä aamuna rengasliikkeestä ja alustan vaihto osui nyt iltapäivällä, joten kärräsin talvipyörät sit samalla sinne ruuvvattavaksi alle. Hyvä näin, koska 20e tunkki ei olisikaan mahtunut alle :)
Pihassa majailee Pappa-Pasuuna -15

HiTecci

Pitkästä aikaa tänään vaihdoin gummit itse molempien kotteroiden alle. Aikaisemmin toinen on ollut firma-liisari ja Pököön olen vaihdattanut kun ei ole kunnon hallitunkkia talossa, Pökön oma kun on "mielenkiintoisesti" varapyörän sisällä, roikkuu auton alla ::)
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Tikka

Lainaus käyttäjältä: tet - 26.10.12 - klo:08:42
Samalla pihalla samalla tunkilla oli vaihdettu monia kertoja renkaita aiemminkin. Eipä sitä tunkkia enää sen jälkeen olisi voinut käyttääkään, vaikka olisi halunnut, sillä se vääntyi piloille.

Mutta onhan hallitunkki paljon vakaamman oloinen ja luotan siihen huomattavasti enemmän. Auton oma tunkki olkoon käytössä silloin, kun sitä on pakko käyttää esimerkiksi tien päällä renkaan puhjettua.

Kale

Näinhän se menee, että köyhät ja hullut vaihtaa ite. Mä kuulun molempiin luokkiin.

Aika ohkasia selityksiä on porukoilla ettei voi pihassa tai parkkihallissa vaihtaa. Mik-sei? Väittäisin ettei monellakaan ole niin kova tuntipalkka etteikö homma kannattaisi.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Kale - 26.10.12 - klo:21:03
Näinhän se menee, että köyhät ja hullut vaihtaa ite. Mä kuulun molempiin luokkiin.

Aika ohkasia selityksiä on porukoilla ettei voi pihassa tai parkkihallissa vaihtaa. Mik-sei? Väittäisin ettei monellakaan ole niin kova tuntipalkka etteikö homma kannattaisi.

Siis tottakai voi vaihtaa vaikka kadun varressa, parkkipaikalla tai ihan missä vain on auton verran tilaa mutta kun ei yhtään kiinnosta ;D Puoliksi pitkin hampain maksan mutta eipähän tarvitse itse koko asiaan vaivautua millään tavalla. Toisaalta ei tuo raha kyllä työssäkäyvän taloutta kaada millään tavalla.

urkki

Lainaus käyttäjältä: Kale - 26.10.12 - klo:21:03

Itse vaihtelen, samoilla menee myös muutama muukin, mm. vanhempien ja puoliskon yksinhuoltajan siskon auto. Tekee hyvää olla hyödyksi myös muille.

Samalla tulee myös katsottua onko pahempia korjauskohteita ja tehtyä pikahuoltoa.
0.662 MW Audi quattro power, 4:n Quattron loukussa

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy