Octavia III RS 2.0 TSI DSG Combi 2013

Aloittaja TeHoKo, 04.09.13 - klo:21:47

« edellinen - seuraava »

TeHoKo

Lisätty aloitusviestin linkkiin muutama kuva varustettuna oikeilla tummennuksilla (Sunguard) ja Lacroe pintakäsittelyllä.

Markku J

Hyvältä näyttää ja hyvät kuvat. Kyllä uusi auto on hienoa saada. Tavaratilakin korkkaamattoman puhdas !

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 11.10.13 - klo:19:08
Hyvältä näyttää ja hyvät kuvat. Kyllä uusi auto on hienoa saada. Tavaratilakin korkkaamattoman puhdas !
+1, paitsi nuo rengaskaaret, mitähän ne ovat Skodalla miettineet kun ovat noita vanteiden ETeitä miettineet tai tuota tilaa renkaan ja kaaren välillä...Saattaa olla että omaan on pakko laittaa spacerit.

TeHoKo

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 11.10.13 - klo:19:11
+1, paitsi nuo rengaskaaret, mitähän ne ovat Skodalla miettineet kun ovat noita vanteiden ETeitä miettineet tai tuota tilaa renkaan ja kaaren välillä...Saattaa olla että omaan on pakko laittaa spacerit.
Itseäni en anna tuon ET:n häiritä tai en oikein osaa autoa katsoa sillä silmällä että se näyttäisi oudolta...
Talvikumit ja vanteetkin tuntui tulleen jo rengasliikkeeseen. Täytynee lähipäivinä käydä hakemassa.

Jyri

Sehän oikeasti hyvä, ettei haittaa! Voin kertoa meinaan että ahistaa kun haittaa  ::)

TeHoKo

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 11.10.13 - klo:19:25
Sehän oikeasti hyvä, ettei haittaa! Voin kertoa meinaan että ahistaa kun haittaa  ::)
Jospa se vaan on se odottamisen tuska ;) ;D

focceristi

Kyllä nuo kaaret on pahin kauneusvirhe hienon näköisessä kiesissä! En tiedä toista nykyautoa jossa olisi vastaavat holvit! Juuri tuon takia mietittävä sport alustaa ja isompaa vannetta matalin profiilein vaikka mukavuus "lue hiljaisuus" on tärkeä kriteeri. Miltäs tuntuis 17" vanne 70 profiililla?  ::) Oiskohan tuohon kaareen kohta saatavissa "madalluspalaa"? ;)
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

spande

Lainaus käyttäjältä: focceristi - 11.10.13 - klo:19:59
Kyllä nuo kaaret on pahin kauneusvirhe hienon näköisessä kiesissä! En tiedä toista nykyautoa jossa olisi vastaavat holvit! Juuri tuon takia mietittävä sport alustaa ja isompaa vannetta matalin profiilein vaikka mukavuus "lue hiljaisuus" on tärkeä kriteeri. Miltäs tuntuis 17" vanne 70 profiililla?  ::) Oiskohan tuohon kaareen kohta saatavissa "madalluspalaa"? ;)

Mikä virhe niissä nyt on? Se joka tykkää varmasti vaihtaa parempaan et:seen ja madaltaa autoa niin se kauneusvirhe on historiaa:)

TeHoKo

Aloitusviestin linkkiin lisätty pari kuvaa talvivannelookissa.
Kyllä täytyy sanoa että on ne vaan kitkat miellyttävät korvalle. Tekis mieli ajaa läpi vuoden....

Jere#18


TeHoKo

Piuhalla toimiva moottorilämmitin ja sisäpistoke / puhallin laitettu liikkeessä. Mutta polttoainetoimista eberi/webastoa osastoa ei vielä. Kattotaan nyt miten noilla pärjää ensialkuun. Tulinkin p..kele luvanneeksi heikkona hetkenä rouvan ajokille käyttöoikeuden perheemme ainoaan katettuun autopaikkaan. Nyt siitä sitten meikäläinen aamuisin kärsii... ;)

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: TeHoKo - 12.10.13 - klo:16:54
Aloitusviestin linkkiin lisätty pari kuvaa talvivannelookissa.
Kyllä täytyy sanoa että on ne vaan kitkat miellyttävät korvalle. Tekis mieli ajaa läpi vuoden....

Mikäänhän ei estä? ;)

psxgamer

Hemmetti, että on kyllä hienot tarvikevanteet noilla talvirenkailla. Jos noihin laittais keskelle jonkun Skoda -tarran, menisivät varmasti täydestä OEM -vanteina.  :D Postaa ihmeessä kuva ja vanteen nimi ja malli tuonne Octavian vanne-ketjuunkin?

Jyri

Oikein hyvältä näyttää! Viitsisitkö jossakin välissä ottaa vielä kuvat edestä ja takaa mistä käy ilmi minkä verran jäävät pyöräkoteloihin sisälle nuo vanteet tuolla ETllä ja vanteen leveydellä? Yritän tässä pähkäillä että millä ETllä uskaltaa tilata, ja takoituksena ottaa kanssa Michelin XI3set, mutta 45 profiililla.

zobuli

Kulutuslukemat kovasti kiinnostaisi...  ;)
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

Skoda Octavia 1.2T

Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

TeHoKo

Kulutusta tainnut olla ekalla 1000 km:lla n. 9L/100. Ei ole ehkä tullut eniten käytettyä tuota eco-moodia ;D. Kalvot oli sunguard 15, eli ymmärtääkseni toiseksi tummimmat.

TeHoKo

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 13.10.13 - klo:12:40
Oikein hyvältä näyttää! Viitsisitkö jossakin välissä ottaa vielä kuvat edestä ja takaa mistä käy ilmi minkä verran jäävät pyöräkoteloihin sisälle nuo vanteet tuolla ETllä ja vanteen leveydellä? Yritän tässä pähkäillä että millä ETllä uskaltaa tilata, ja takoituksena ottaa kanssa Michelin XI3set, mutta 45 profiililla.

Lisätty kuviin. Jos noista on nyt mitään apua. Talvivanteiden ET siis 50.

Jyri

Kiitos, selventääpä hyvinkin, tosin etupää jäi vielä hieman arvoitukseksi. Jos jossakin välissä vielä viitsisit ottaa edestä kuvan joka en enemmän keulastapäin, vastavat mitä sulla oli takaa. Harkinnassani olevat vanteet ovat siis 8x18 ET joko 45 tai 35 ja samanlevyinen sama rengas, eli eroa noihin sun kuviin olisi 5 tai 15 mm ulompana, takana tuo 15 mm ei ongelma, mutta etupää vielä hiukan arveluttaa.

makkis

LainaaOhjekirjasta piti luntata ovien lukitus ilman avainta..

Tämän jouduin itsekin katsomaan jo koeajoauton manuaalista..., no, Windows miehelle tuplanapautus on luontainen ele  ;D

bro2

Miltäs tuo Lacroen käsittely vaikuttaa?
Itsellä ei ole aiemmin kokemusta minkäänlaisista käsittelyistä, ja nyt ajatuksissa juuri tuo Lacroen systeemi, kun vaan se RS ensi vuoden puolella saapuu.
Skoda Octavia RS plug-in hybrid 2021
VW Polo R WRC 2014

Ex: Octavia III RS TDI DSG Liftback

TeHoKo

Lainaus käyttäjältä: bro2 - 14.10.13 - klo:19:55
Miltäs tuo Lacroen käsittely vaikuttaa?
Itsellä ei ole aiemmin kokemusta minkäänlaisista käsittelyistä, ja nyt ajatuksissa juuri tuo Lacroen systeemi, kun vaan se RS ensi vuoden puolella saapuu.
Eipä ole mullakaan aiempaa kokemusta noista kestopinnoitteista. Pinta oli kyllä käteen aika paljon liukkaamman oloinen kuin aiemmin itse vahaamani autot. Kokemusta viime vuosilta Autoglymin tuotteista. Huomenna ajattelin pestä ensimmäisen kerran käsittelyn jäljiltä. Sittenhän tuota näkee miten helposti p.ska lähtee. Auto on kyllä kerännyt paljon pölyä käsittelyn jäljiltä. On varmaan pintaan jäänyt sähköisyyttä.

TeHoKo

Kyllä lähti Lacroe käsittelyn jäljiltä auto painepesurillakin helposti melko puhtaaksi. Ainut huono puoli on tässä meidän paikallisessa hanavedessä jossa on kalkkia aivan hel..tisti
. Pitää siis hyvän lopputuloksen aikaansaamiseksi aina kuivata auto joten pesemään joutuu painepesurin jäljiltä kuitenkin sienellä/kintaalla. Pesua joka tapauksessa pinnoite helpotti huomattavasti. Saa nähdä miten kauan tuo kolmen vuoden pinnoite todellisuudessa vaikuttaa.
Mökillä järvivedellä pestessä tuota kalkkiongelmaa ei onneksi ole.

pulttiboi

Kehtaatko paljastaa rengasliikkeen josta tilasit talvivanteet? En nimittäin meinaa mistään löytää MAK -vanteita suorasovitteisena..

TeHoKo

Lainaus käyttäjältä: pulttiboi - 16.10.13 - klo:19:47
Kehtaatko paljastaa rengasliikkeen josta tilasit talvivanteet? En nimittäin meinaa mistään löytää MAK -vanteita suorasovitteisena..
Shell Levänen Kuopio. 18" löytyi suorasovitteisena ja ne tulivat vajaassa viikossa. Kauppias kertoi vanteiden tulleen Saksasta. 17-tuumaisena vastaavan mallin vanteita ei löytynyt suorasovitteisena. Muita kokoja en kysellytkään.

TeHoKo

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 13.10.13 - klo:16:49
Kiitos, selventääpä hyvinkin, tosin etupää jäi vielä hieman arvoitukseksi. Jos jossakin välissä vielä viitsisit ottaa edestä kuvan joka en enemmän keulastapäin, vastavat mitä sulla oli takaa. Harkinnassani olevat vanteet ovat siis 8x18 ET joko 45 tai 35 ja samanlevyinen sama rengas, eli eroa noihin sun kuviin olisi 5 tai 15 mm ulompana, takana tuo 15 mm ei ongelma, mutta etupää vielä hiukan arveluttaa.

Lisätty linkkiin jokunen kuva edestä. Jospa noista lienee iloa.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: TeHoKo - 17.10.13 - klo:13:53
Lisätty linkkiin jokunen kuva edestä. Jospa noista lienee iloa.
Kiitos, kyllähän noista on apua, mutta en silti ole varma tuosta 15 mm muutoksesta edessä, menee aika rajoille, enkä kyllä missään nimessä halua että renkaat ovat yli reunan, eli taitaa vaaka sittenkin kallistua ET45 vanteisiin.

TeHoKo

Muutamia oireita/kokemuksia reilun parintuhannen km:n jälkeen:
-kuskin puolen ajovalopesuri ei mene kunnolla alas käytön jälkeen
-pöristin antaa ikäviä ylimääräisiä resonointiääniä pöristäessään ja vielä aika kuuluvasti, en ole vielä täysin paikallistanut mistä mutta tuntuisi kuuluvan oviverhoiluista
-eilisen päivän kruunasi lisäksi kaksi nastan/kiven iskua tuulilasiin (menee tänään porattavaksi onneksi tuulilasivakuutuksen piikkiin)
Kokonaisuudessa ei moitittavaa. Pari kaveria (ns. automiehiä) käynyt koeajolla ja eipä nuokaan ole pahasti moittineet. Ihmetelleet vain että löytyy koneesta paukkuja yllättävän paljon.

WainaJarvela

Hieno RäSä! Mulla oli tilauksessa jo musta, mutta vaihdoin valkoiseen kun muistin halunneeni seuraavaksi sellaisen ja kironneeni naarmujen takia metallivärejä.

Vai kerää Lacroe pölyä.. Mulla oli PPS technology nykyisessä ja tulevassa. Ei huolia, kunnes takuu päättyi ja se kului pois.
Ei mielestäni pöly tarttunut oikeastaan PPSsään, johtuu varmaan staattisista kerroksista. Siihen tulee anodinen ja katodinen kerros, joka varmaan vähentää staattisuutta?
Rankattiin parhaaksi tuolla http://www.automotto.com/entry/10-car-wax-precious-car/

Kiitos paljon kokemusten jaosta, lisäsi kyllä intoa odottaa omaa Räsää.
Octavia III Combi 2.0 TSI RS DSG Candy White,
  7X2,PFD,PLG red,PLH,RA3,PHC,PJ7,9Z3 (alkaen 02.01.2014)

ex-Opel Astra H Caravan 2.0T OPC -07
ex-Opel Astra H Caravan 1.6 -07 (hehe, vaihtui heti)
ex-Opel Astra G HB 1.6 -99
ex-Nissan Sunny GL 1.6 -85

TeHoKo

Niin luin minäkin sitten jostain että tuon käsittelyn pitäisi nimenomaan poistaa sähköisyyttä. Taitaa vaan olla oikeasti että se tuo musta väri näyttää vähäisenkin lian/pölyn niin helposti. Pitää vaan taas tottua tuon värin ihanuuteen puhtaanapidon kannalta. Edellisestä mustasta kun on puolenkymmentä vuotta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy