RS - mallin toimitusajat

Aloittaja pikateho8T8T, 04.09.13 - klo:15:48

« edellinen - seuraava »

MsG

Lainaus käyttäjältä: Tommix - 03.05.16 - klo:21:27
Tammikuussa tilattiin TDI RS 4x4 DSG LB. Toimitus piti olla toukokuussa. Tänään soitti Laakkosen myyjä ja sanoi että auto tulee olemaan myöhässä. Ja se tulee tehtaan mukaan olemaan 2017 mallia (Facelift?). Kysyin että paljonko menee pitkäksi, sanoivat ettei tehdas ole edes vastannut vielä...

Eli menee tuotantoon aikaisintaan viikolla 22.

Oma ei RS tuli viesti myyjältä että tuosta se alkaa ja silloin menee oma tuotantoon

Candywhite

Monta asiaa ymmärrän, kuten sen että auton valmistusta pitää odottaa useampi kuukausi, sen että auton kuljetus tehtaalta Hankoon kestää viikon tai parin, sen että auto on Hangossa viikon tai kaksi, mutta se että auto on kauppiaan pihalla kaksi viikkoa odottamassa käyttöönotto huoltoa, sitä minä en ymmärrä. Ainut syy joka tulee mieleeni on että auto on saanut kipeätä ja se pitää maalata
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

MsG

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 06.05.16 - klo:11:49
Monta asiaa ymmärrän, kuten sen että auton valmistusta pitää odottaa useampi kuukausi, sen että auton kuljetus tehtaalta Hankoon kestää viikon tai parin, sen että auto on Hangossa viikon tai kaksi, mutta se että auto on kauppiaan pihalla kaksi viikkoa odottamassa käyttöönotto huoltoa, sitä minä en ymmärrä. Ainut syy joka tulee mieleeni on että auto on saanut kipeätä ja se pitää maalata

Tai varsinkaan sitä että asiasta ei rehellisesti ilmoiteta asiakkaalle. Monesti avoimuudella saa paljon asioita anteeksi.

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 06.05.16 - klo:11:49
Monta asiaa ymmärrän, kuten sen että auton valmistusta pitää odottaa useampi kuukausi, sen että auton kuljetus tehtaalta Hankoon kestää viikon tai parin, sen että auto on Hangossa viikon tai kaksi, mutta se että auto on kauppiaan pihalla kaksi viikkoa odottamassa käyttöönotto huoltoa, sitä minä en ymmärrä. Ainut syy joka tulee mieleeni on että auto on saanut kipeätä ja se pitää maalata

Autoliikkeillä on nykyään niin kova kiire, että paperityöt vievät aikaa ;) Ja kyllähän se luovutushuolto myöskin on sellainen toimenpide, että aikaa menee. Aika paljon niitä autoja sitten maalataan siellä luovutushuollon yhteydessä, kun kaikilla menee järjestäen tuo parisen viikkoa. Itsellä meni tosin nykyisen auton kanssa vain neljä viikkoa tuotantoviikosta luovutukseen. Auto oli myyjäliikkeellä vain viikon verran.

Autoliikkeet sopivat luovutuksia  X määrän per päivä. Riippuu liikkeen koosta, mutta veikkaan max 3 per päivä.

Devl

Ei liity RS:n luovutukseen, mutta vaimokkeen Fabian luovutuksessa puhuttiin tunneista kun auto saapui rekalla autoliikkeeseen.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Devl - 06.05.16 - klo:12:45
... Fabian luovutuksessa puhuttiin tunneista kun auto saapui rekalla autoliikkeeseen.

Pari tuntia oli MB W246 ehtinyt olla liikkeessä kun lähti ajoon. Klo 13 kun soitin että kuin on joko auto löytyy liikkeestä - oli jo pari viikkoa myöhässä - niin ei, mutta about tunti siitä tuli ilmo että klo 16 auto on saatavissa ajoon.
Pesun jäljiltä oli vielä märkänä hallissa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Candywhite

Lainaus käyttäjältä: Devl - 06.05.16 - klo:12:45
Ei liity RS:n luovutukseen, mutta vaimokkeen Fabian luovutuksessa puhuttiin tunneista kun auto saapui rekalla autoliikkeeseen.

Näinhän sen luulisi menevän, mutta ei tällä kertaa minun auton kanssa.

Nyt olisi ollut hyvä sää vahata uusi auto.....
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

Laars

Ei liity Skodaan, mutta siellä se konsernituote oli viikko sitten jo liikkeen pihassa. Kaksi viikkoa kuulemma menee, kävin mielenkiinnosta katsomassa pihassa ja korjattavaa siinä ei pelleissä ollut, mutta lähtee kuulemma toisaalle varusteluun ja palaa sieltä takaisin.

bustedi

15.2 tilattu tdi 4x4 farkku. Alustava tuotantoviikko 23. Oon jo 3 viikkoa ajanut autoliikkeen autolla, ei mitään kiirettä oman tulon kanssa 😁
Skoda Kodiaq 1.5tsi dsg 4x4 ambition (vm. 2019)

skriko

Lainaus käyttäjältä: bustedi - 11.05.16 - klo:06:56
15.2 tilattu tdi 4x4 farkku. Alustava tuotantoviikko 23. Oon jo 3 viikkoa ajanut autoliikkeen autolla, ei mitään kiirettä oman tulon kanssa 😁

Pitkiä on räsän odotusajat. Tilasin Ford ST:n 15.2. Olen ajanut jo 5 viikkoa omalla autolla.

enkero

Lainaus käyttäjältä: skriko - 11.05.16 - klo:22:05
Pitkiä on räsän odotusajat. Tilasin Ford ST:n 15.2. Olen ajanut jo 5 viikkoa omalla autolla.

Jos tehdastilausauto, niin tuohan on aika hyvä toimitusaika kaikkine kuljetuksineen. Jos auton olisi halunnut eri värisenä tai jollain varusteella, niin olisiko pysynyt samana? Nimittäin aikanaan yhden Fordin uutena ostaneensa (huoh) muistelisin toistakytä vuotta sitten olleen niin, että maahantuojalla "slotteja" tietynlaisille raakileille, joihin sitten soviteltiin asiakastilaukset. Yksi parametri sopivan aihion löytymisessä oli muistaakseni juurikin tuo väri.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Mikavaan

On porukalla hyvät toimitusajat, kun itse tammikuun alussa tilannut Vantaalta Skodan, saa vasta tuotantoon auton viikolla 23, ja 4-5vko siitä vasta luovutukseen. Ei voi kyllä kehua paikkaa. Ei oma-aloitteisesti olleet kertaakaan yhteydessä, aina itse saanut kysyä missä auto. Heh, hehkutti että nyt on vm2017 malli, no mitä sitten?? Ei muutoksia. No ei nyt lisäkommentteja enään :)
No, toivottavasti nyt peli sitten toimii kun tulee :)

skriko

Lainaus käyttäjältä: enkero - 12.05.16 - klo:11:48
Jos tehdastilausauto, niin tuohan on aika hyvä toimitusaika kaikkine kuljetuksineen. Jos auton olisi halunnut eri värisenä tai jollain varusteella, niin olisiko pysynyt samana? Nimittäin aikanaan yhden Fordin uutena ostaneensa (huoh) muistelisin toistakytä vuotta sitten olleen niin, että maahantuojalla "slotteja" tietynlaisille raakileille, joihin sitten soviteltiin asiakastilaukset. Yksi parametri sopivan aihion löytymisessä oli muistaakseni juurikin tuo väri.

En tiedä olisiko perusvärin saanut nopeampaa. Tämä oli kallein erikoisväri molten orange.

jukra

Lainaus käyttäjältä: Mikavaan - 12.05.16 - klo:21:34
On porukalla hyvät toimitusajat, kun itse tammikuun alussa tilannut Vantaalta Skodan, saa vasta tuotantoon auton viikolla 23, ja 4-5vko siitä vasta luovutukseen. Ei voi kyllä kehua paikkaa. Ei oma-aloitteisesti olleet kertaakaan yhteydessä, aina itse saanut kysyä missä auto. Heh, hehkutti että nyt on vm2017 malli, no mitä sitten?? Ei muutoksia. No ei nyt lisäkommentteja enään :)
No, toivottavasti nyt peli sitten toimii kun tulee :)

Huh.. toivottavasti itellä ei kestä ihan noin kauan. Maalikuun puolivälissä tilattu ja vielä ei kuulemma tuotantoviikkoa näy järjestelmässä. MY17 taitaa olla siis tulossa tännekin.
Aloin tuossa miettiä lisäisikö DCC:n tilaukseen.. reilun tonnin kai se maksaisi lisää(?) Aika paljon tuota tauhnaa tuli toisaalta muutenkin klikkailtua mukaan, alkaa olla halpa auto jo aika kallis ;)

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: skriko - 11.05.16 - klo:22:05
Pitkiä on räsän odotusajat. Tilasin Ford ST:n 15.2. Olen ajanut jo 5 viikkoa omalla autolla.

Työkaveri tilasi honda HRV:n perusvarusteilla 11/2015,eikä vieläkään ole autoa saanut,meni vielä antamaan viime kuussa oman vaihdossa menevän autonsa liikkeelle ja suostui maksamaan sijaisautosta liikkeeseen 120e/kk..
Että kestää näköjåän muillakin merkeillä toimitukset!

enkero

Lainaus käyttäjältä: skriko - 12.05.16 - klo:22:59
En tiedä olisiko perusvärin saanut nopeampaa. Tämä oli kallein erikoisväri molten orange.

Niin oliko se asiakasauto vai liikkeen jo ennakkoon tilaama? ;)
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

skriko

Lainaus käyttäjältä: skriko - 11.05.16 - klo:22:05
Pitkiä on räsän odotusajat. Tilasin Ford ST:n 15.2. Olen ajanut jo 5 viikkoa omalla autolla.

Olisiko tuohon pitänyt vielä erikseen kirjoittaa, tilasin auton tehtaalta 15.2 niin Enkerokin olisi ymmärtänyt. Harvoin niitä autoja liikkeestä tilaillaan, ne vaan ostetaan. ;)
Vaikka olen ostanut monta uutta autoa, tuo on vasta toinen tehdastilausauto ja molemmat Fordeja ja hinnaltaan pitkiä kuin Itämeri.
Toista on Fordin 9% alennukset vastaan Sciroccon ja Opelin yli 38% alennukset verottomasta. Näinhän sitä käy kun ostaa tehdastilausauton. Eikä siitä saa muuten myydessään tippaakaan enempää onko 9% alella ostettu tehdastilaus, vai vuoden liikkeessä seissyt uusi yli 38% alen varastoauto.

enkero

Lainaus käyttäjältä: skriko - 13.05.16 - klo:23:25
Olisiko tuohon pitänyt vielä erikseen kirjoittaa, tilasin auton tehtaalta 15.2 niin Enkerokin olisi ymmärtänyt. Harvoin niitä autoja liikkeestä tilaillaan, ne vaan ostetaan. ;)
Vaikka olen ostanut monta uutta autoa, tuo on vasta toinen tehdastilausauto ja molemmat Fordeja ja hinnaltaan pitkiä kuin Itämeri.
Toista on Fordin 9% alennukset vastaan Sciroccon ja Opelin yli 38% alennukset verottomasta. Näinhän sitä käy kun ostaa tehdastilausauton. Eikä siitä saa muuten myydessään tippaakaan enempää onko 9% alella ostettu tehdastilaus, vai vuoden liikkeessä seissyt uusi yli 38% alen varastoauto.

Noh noh, käsittääkseni autoliike tilaa tuotteen maahantuojalta, joka taas tilaa se autotehtaalta, joten vastaapa nyt siihen, että oliko ST jo Fordin tuotannossa jollain "platformilla" vai olisitko voinut tehdä siihen kaikki haluamasi valinnat (vaikka ne olisivatkin poikenneet tilaamastasi)?

Itse en ole vielä suoraan tehtaalta onnistunut tilaamaan, aina on pari kerrosta ollut välissä, eli autoliike ja maahantuoja.

Sinänsä en pitäisi 3-4kk toimitusaikaa noinkin monimutkaisessa laitteessa kuin auto ihan hirveän pahana, semminkin kun kyse ei ole maitopurkista tai saippuasta.

Mutta hienoahan se on jos Skriko on päässyt laskemaan tehdastilausautolla noin 2kk nimmereiden kirjoittelun jälkeen - se ei ole minulta eikä varmaan keltään muulta pois!
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

skriko

Lainaus käyttäjältä: enkero - 13.05.16 - klo:23:34
Noh noh, käsittääkseni autoliike tilaa tuotteen maahantuojalta, joka taas tilaa se autotehtaalta, joten vastaapa nyt siihen, että oliko ST jo Fordin tuotannossa jollain "platformilla" vai olisitko voinut tehdä siihen kaikki haluamasi valinnat (vaikka ne olisivatkin poikenneet tilaamastasi)?

Itse en ole vielä suoraan tehtaalta onnistunut tilaamaan, aina on pari kerrosta ollut välissä, eli autoliike ja maahantuoja.

Sinänsä en pitäisi 3-4kk toimitusaikaa noinkin monimutkaisessa laitteessa kuin auto ihan hirveän pahana, semminkin kun kyse ei ole maitopurkista tai saippuasta.

Mutta hienoahan se on jos Skriko on päässyt laskemaan tehdastilausautolla noin 2kk nimmereiden kirjoittelun jälkeen - se ei ole minulta eikä varmaan keltään muulta pois!

Tilasin auton Fordin piirimyyjältä 15.2. En halunnut mitään muita lisävarusteita kuin tuon värin ja 195/50X16 kitkat alkuperäisillä aluilla. Valmistumispäivä oli etisin mukaan 7.3. Auto oli valmiina luovutukseen jo huhtikuun alussa, mutta halusin rekisteröintipäiväksi syntymäpäiväni. Oli mukava lahja. ;D
Jos olisin tehnyt tilauksen 16.2 se olisi mennyt seuraavan kuukauden tuotantoon.
Sen ekan kun tilasin lokakuussa oli sekin maassa jo joulukuussa. Ford Puma 2000.

Ambientti

Juu ei 2kk mitenkään mahdoton ole jos puhutaan Euroopassa valmistettavista autoista yleisesti. Volvon olisi myös saanut vapaasti valittavilla varusteilla 2kk päästä nimmareista. Eli siis "tehdastilauksena". Tai ainakin näin koitettiin vakuutella.

skriko

Eivät muuten tilaa maahantuojat valmiiksi karvalakkimalleja. Kaikissa essareissa ja varastoautoissa on aina 7-9 lisävarustetta. Tilaushetkellä oli maassa sininen ja punainen. Tulossa oli yksi oranssi, mutta siinä oli tosi paljon lisävarusteita.

enkero

Lainaus käyttäjältä: skriko - 13.05.16 - klo:23:44
Tilasin auton Fordin piirimyyjältä 15.2. En halunnut mitään muita lisävarusteita kuin tuon värin ja 195/50X16 kitkat alkuperäisillä aluilla. Valmistumispäivä oli etisin mukaan 7.3. Auto oli valmiina luovutukseen jo huhtikuun alussa, mutta halusin rekisteröintipäiväksi syntymäpäiväni. Oli mukava lahja. ;D
Jos olisin tehnyt tilauksen 16.2 se olisi mennyt seuraavan kuukauden tuotantoon.
Sen ekan kun tilasin lokakuussa oli sekin maassa jo joulukuussa. Ford Puma 2000.

Vaikka ollaan jo aika etäällä Octavia RS:stä, niin pakko sanoa että pirun tehokas on Fordin systeemi! Se ei nimittäin ole ihan yksi tai kaksi paperia mitä tuon kolmen viikon aikana tilauksesta valmistuksen aloittamiseen on printtailtu matkan varrella, oletan...

Joko Henryn opit on jalkautettu ihan himpun verran paremmin tehtaalle kuin kilpailijoilla tai sitten tsekkileirissä on vaan tupa ihan täynnä. Voipa olla sekä että?

Skriko; en tarkoittanut sitä että maahantuoja tilaisi "neekerimalleja"; siellä systeemissä on "aihioita", joita voi muokata jos sopiva väri/kori/voimalinja sattuu maahantuojan/jälleenmyyjän hyppysiin. Mutta esim. se perusvalkoinen voi kuin ihmeen kaupalla ollakin tosi työläs saatava samalla aikataululla kuin "ainutlaatuinen lumihiutale" ;)
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

skriko

Lainaus käyttäjältä: enkero - 13.05.16 - klo:23:58
Vaikka ollaan jo aika etäällä Octavia RS:stä, niin pakko sanoa että pirun tehokas on Fordin systeemi! Se ei nimittäin ole ihan yksi tai kaksi paperia mitä tuon kolmen viikon aikana tilauksesta valmistuksen aloittamiseen on printtailtu matkan varrella, oletan...

Joko Henryn opit on jalkautettu ihan himpun verran paremmin tehtaalle kuin kilpailijoilla tai sitten tsekkileirissä on vaan tupa ihan täynnä. Voipa olla sekä että?

Skriko; en tarkoittanut sitä että maahantuoja tilaisi "neekerimalleja"; siellä systeemissä on "aihioita", joita voi muokata jos sopiva väri/kori/voimalinja sattuu maahantuojan/jälleenmyyjän hyppysiin. Mutta esim. se perusvalkoinen voi kuin ihmeen kaupalla ollakin tosi työläs saatava samalla aikataululla kuin "ainutlaatuinen lumihiutale" ;)

Juu. Jos olisi ottanut lisävarusteitä niin "putkessa" olisi ollut mieluinen väri. Kun ei halunnut niitä varusteita, niin oli pakko tilata tehdastilausauto. Itse ostan ennemmin varastoauton, sen pääsee sentään näkemään, niin ei tarvitse ostaa mitään paskaa näkemättä. Kyllä minun 11 000 ajettu autoni oli siistimpi sisältä kun tuo uusi. No, toukokuun aikana kun tekee sisäsiivouksen, niin kyllä se siitä.
Pyydän anteeksi RS topicin aloittelijalta sivuraiteille menosta.

Sparky

Lainaus käyttäjältä: skriko - 13.05.16 - klo:23:25
Fordeja ja hinnaltaan pitkiä kuin Itämeri.

Pitkiä? Alle 40k? Kielikuva ontuu kuin... no, ontuva kielikuva  :P

U. Turhapuro

Kohta pitäisi oma RS saapua itselle. Tammikuun lopussa tilattu ja ilmeisesti viime viikolla ollut tuotannossa. Toivotaan, että tulee kesäkuun alkupuolella!

Taky

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 13.05.16 - klo:13:03
...suostui maksamaan sijaisautosta liikkeeseen 120e/kk..

Tuolla hinnalla vaikka jokapäiväiseen ajoon - no ei ihan mitään Jazzia tms "kikotinta".
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

skriko

Lainaus käyttäjältä: Sparky - 14.05.16 - klo:01:44
Pitkiä? Alle 40k? Kielikuva ontuu kuin... no, ontuva kielikuva  :P

Niin. Autokauppiaiden kieltä. Tässä tulee suomennos niille, jotka eivät ole koskaan tehneet autokauppaa elättäen sillä itsensä.
Hinta on pitkä kuin Itämeri silloin jos 40 000â,¬ autosta maksaa sen 40 000â,¬ 33 000â,¬:n sijaan. Jos siis uuden auton ostaa -9% verottomasta, niin mielestäni hinta on pitkä kuin .... oli sitten lähtöhinta 100 000â,¬ tai 14 999â,¬. Normaali alennus mitä pidän sopivana on yli 30% verottomasta hinnasta, se ei ole pitkä.

enkero

Lainaus käyttäjältä: skriko - 14.05.16 - klo:16:37
Niin. Autokauppiaiden kieltä. Tässä tulee suomennos niille, jotka eivät ole koskaan tehneet autokauppaa elättäen sillä itsensä.
Hinta on pitkä kuin Itämeri silloin jos 40 000â,¬ autosta maksaa sen 40 000â,¬ 33 000â,¬:n sijaan. Jos siis uuden auton ostaa -9% verottomasta, niin mielestäni hinta on pitkä kuin .... oli sitten lähtöhinta 100 000â,¬ tai 14 999â,¬. Normaali alennus mitä pidän sopivana on yli 30% verottomasta hinnasta, se ei ole pitkä.


Autokauppiailla lienee myös kielikuvat "painaa kuin appelsiini tai omena", "vuodet eivät ole uskovaisia keskenään" ja "ei tässä olla algebran selässä"? :D

Sparky taisi hakea sitä, että kielikuva ei ole yleisesti järin tunnettu, kuten ei ole Itämerikään erityisestä pituudestaan saati syvyydestään?
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Taky - 14.05.16 - klo:11:02
Tuolla hinnalla vaikka jokapäiväiseen ajoon - no ei ihan mitään Jazzia tms "kikotinta".

Normi tilanteessa kyllä,mutta nyt oli auto luvattu 4-5kk ja meneekin ilmeisesti näillä näkymin 9kk..
Joten itse en olisi suostunut maksamaan mitään!

skriko

Lainaus käyttäjältä: enkero - 14.05.16 - klo:16:56

Autokauppiailla lienee myös kielikuvat "painaa kuin appelsiini tai omena", "vuodet eivät ole uskovaisia keskenään" ja "ei tässä olla algebran selässä"? :D

Sparky taisi hakea sitä, että kielikuva ei ole yleisesti järin tunnettu, kuten ei ole Itämerikään erityisestä pituudestaan saati syvyydestään?

Nuo eivät ole minulle tuttuja. Olisivatko joidenkin takatukkakloppien juttuja. Siinähän tuli hieno riimi.
Mukavin kysymys oli toisilta kauppiailta kun kerroin millainen auto tuli vaihdossa, niin kysyivät "paljonko oli katon päällä"

Vielä noista Skoda RS:n toimitusajoista. Olisi hauska tietää, mikä on ollut pisin toimitusaika ilman mitään mokaa. 2013 kun Fiesta ST tuli niin venyivät ajat pitkälle yli puolen vuoden.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy