RS - mallin toimitusajat

Aloittaja pikateho8T8T, 04.09.13 - klo:15:48

« edellinen - seuraava »

Jyri

Lainaus käyttäjältä: SkootaRS - 14.01.14 - klo:23:00
Jossain Audi S3:ssa yli puolen vuoden toimitusaika olisi ihan hyväksyttävissä. Hyvää jaksaa oikeasti odottaa, mutta ei keskinkertaista. Eikä tässä mitään salaliittoteorioita olla kehittelemässä. Satunpa vain tietämään muiden tuotteiden kautta, ettei moisessa markkinointikissa olisi mitään uutta. Tietyt sovellus-, peli ja teknologiatalot ovat harrastaneet sitä aina. Tilastoja vääristellään tahallaan. Erään uuden nimeltä mainitsemattoman pelikonsolin kohdalla on epäilty samaa markkinointikikkaa. Sitä mitä ei saa, sitä halutaan enemmän. Ei se olisi mitenkään ennen kuulumatonta, että Skodakin olisi vaikeina aikoina sortunut moiseen.
Meillä jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen ja tuosta "hyvää jaksaa odottaa" olen eri mieltä, itse ainakin odotan sitä malttamattomammin mitä parempi laite on tilauksessa, jonkin peruskinnerin kohdalla ei olisi niin väliä milloin se tulee  ::)

Jani

Ihme keuhkoamista! Kaveri tilannut auton 22.11 ja nyt jo vetämässä itteänsä kiikkuun kun ei pidä 3-4 kuukauden toimitusaika. Ei kahta kuukautta tilauksesta?  Ei ymmärrä..

Jussiboy

Rami, tarkoititko S3 vai A3? :)

SkootaRS

Lainaus käyttäjältä: Jani - 14.01.14 - klo:23:07
Ihme keuhkoamista! Kaveri tilannut auton 22.11 ja nyt jo vetämässä itteänsä kiikkuun kun ei pidä 3-4 kuukauden toimitusaika. Ei kahta kuukautta tilauksesta?  Ei ymmärrä..

Ei ole kysymys siitä, vaam siitä mitä kaupoilla luvataan. Ihme tyyppi oot itse

SkootaRS

Lainaus käyttäjältä: Jussiboy - 14.01.14 - klo:23:07
Rami, tarkoititko S3 vai A3? :)

Itse tarkoitin S3. Siinä on 300 hevosta ja masee vehe oli ajaa. Neliverokin olisi ollut  ;D. Entisenä WRX:n omistajana neliveto olisi ollut räsässäkin poikaa. S3 olisi ollut tasan kympin kalliimpi sillä varustuksella mitä räsään otin. S3:een ei olisi tarvinnut ottaa mitään lisäksi. Siinä oli kaikki vakiona, mitä ihminen autoonsa tarvitsee.

SkootaRS

Ja ainoa syy, miksi WRX:stä luovuin aikoinaan, oli julma kulutuslukema. Se pyöri siellä 11-12 litran korvilla. Kaiken lisäksi siinä oli pieni tankki. Kun lähti pohjoiseen ajamaan, tuntui siltä, että sai tankata koko ajan. Tehovehkeitä olen vältellyt sen takia ja ajanut todella tylsällä autolla viimeiset viisi vuotta. Ehkä se odotus sitten palkitaan. Toivotaan niin, että räsä olisikin positiivinen yllätys. S3 olisi ollut sitä, mutta periaatteena olen pitänyt sitåä autoverotuksen muutoksen jälkeen, etten osta autoa, josta iso osa on veroa. Sitä maksan muutenkin jo ihan liikaa.  :'(

Ja Janille sen verran, että olen tottunut muussa elämässä siihen, että lupauksista pidetään kiinni. Mitään en inhoa niin paljon kuin valehtelua. Vielä enemmän se inhottaa tilanteessa, jossa asia on jo kerran kyseenalaistettu. Kaikessa kaupankäynnissä toimii samat lainalaisuudet. Ã,,lä valehtele asiakkaalle ja jos kuitenkiin valehtelet, älä jää siitä kiinni.

Kotipirtti

Lainaus käyttäjältä: V-O - 14.01.14 - klo:21:58
Ihanko totta, vanhan liisarisoppariko jatkokaudelle tosiaan kallistuu 40% ?

En melkein usko mutta jos tuo totta on niin pakkohan se on uskoa. En ole tuommoista kyllä kuullu varsinkaan silloin jos myös uusi liisariauto tulee "aldista", eli vanhan tilalle.

No okei, sen verran selvennän että itse asiassa se vuokra nousi n. 40 % jo muutama kuukausi sitten kun todettiin että 150 000 km km -raja ei riitä vaan laskennallisesti tulee 172 000 km. Ja se muuten menee ihan nappiin; vielä 5 päivää sopparia jälellä ja mittarissa reilu 171 000 km. No, se tässä on hassua että nykyisen riisipussin vuokra on nyt 50 % suurempi kuin tulevan Räsän vaikka Räsän verotusarvo on 25 â,¬ enemmän. En siis toki ole ihan varma mikä se vuokra tulee olemaan kun jatkoaika alkaa mutta ALD jo ilmoitti kun RS tilattiin (ja tiedettiin että se ei ehdi läheskään tammikuulle) että vanhaa sopparia jatketaan "nykyisillä ehdoilla", eli ymmärsin että nykyisellä hinnalla. Ja liisinkiyhtiö pysyy samana.

niilo

Pariin asiaan nopeat kommentit viimeaikaisista keskusteluista Octavia RS:n ympärillä. Miksi näissä keskusteluissa viitataan usein johonkin "nimellä mainitsemattomaan" tai "kehä kolmosen sisäpuolella olevaan" tai "hyvin tunnettuun keski-suomalaiseen" tmv. jälleenmyyjään. Eikö olisi reilua kaikkia myyjäliikkeitä ja meitä lukijoita kohtaan kertoa mistä liikkeestä milloinkin on kysymys niin hyvässä kuin pahassa? Muuten tuon tyyppisistä puolihuolimattomista puskahuuteluista on enimmäkseen haittaa kaikille mainituille osapuolille.

Toinen asia koskien toimitusajan mahdollista pitkittymistä. Minusta asiakas voittaa hyvin kilpailutetussa kaupassa, joka sisältää vaihdokin takuuhinnalla sitä enemmän, mitä pidemmälle toimitus viivästyy. Toki sillä edellytyksellä että vaihdokkiin ei tule odotusaikana suurempia remppoja.

kaide

Lainaus käyttäjältä: SkootaRS - 14.01.14 - klo:23:23
Ja ainoa syy, miksi WRX:stä luovuin aikoinaan, oli julma kulutuslukema. Se pyöri siellä 11-12 litran korvilla. Kaiken lisäksi siinä oli pieni tankki.

Räsä syö vain 10 litraa ja siinä on vielä pienempi tankki  :P

Vakavasti ja aiheesta : Muutaman Skodaa myyvän kauppiaan kanssa olen viimepäivinä jutellut ja heidän tehtaalta saaman tiedon mukaan Suomessa on liikaa myymätöntä , valmiiksi tilattua kamaa ja uutta ei tehtaalta tule ennekuin edelliset on myyty . Vika lienee siinä että maassa on mukamas yli 100 RäSää varastossa . Jos siis haluaa niin ei kun ostamaan . Selväksi tuli että perusvarusteltua RäSää ei tarvitse odottaa kuin 4-7 päivää ja eikun ajamaan ! Jos se on kiinni siitä että ei saa punasia tikkauksia valkoisten sijaan niin sitten niitä saa odottaa yli puoli vuotta . Minä haluan sen saatanan ruman vihreän lasikatolla , weballa ja koukulla !
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Jyri

Lainaus käyttäjältä: kaide - 15.01.14 - klo:00:18
Vakavasti ja aiheesta : Muutaman Skodaa myyvän kauppiaan kanssa olen viimepäivinä jutellut ja heidän tehtaalta saaman tiedon mukaan Suomessa on liikaa myymätöntä , valmiiksi tilattua kamaa ja uutta ei tehtaalta tule ennekuin edelliset on myyty . Vika lienee siinä että maassa on mukamas yli 100 RäSää varastossa . Jos siis haluaa niin ei kun ostamaan . Selväksi tuli että perusvarusteltua RäSää ei tarvitse odottaa kuin 4-7 päivää ja eikun ajamaan ! Jos se on kiinni siitä että ei saa punasia tikkauksia valkoisten sijaan niin sitten niitä saa odottaa yli puoli vuotta . Minä haluan sen saatanan ruman vihreän lasikatolla , weballa ja koukulla !
Mikäli tuo pitää paikkansa, niin ei voi kuin taas kerran ihmetellä jälleenmyyjien pelisilmän puutetta, luulisi olevan aika selvää että kovin moni ei huoli tai halua RäSää ilman oikeita varusteita. Auto jossa lisävarusteet on hinnoiteltu maltillisesti ei tosiaan houkuta ottamaan hätäpäissään perusmallia.

Jussiboy

Eivät myyjät ole yhteydessä tehtaaseen, tehdas ei seuraa valmistamiensa autojen rekisteröintiä ja maahantuojalla ei ole RäSiä varastossa. Myymättömiä autoja on vain jälleenmyyjillä.

Taky

Lainaus käyttäjältä: SkootaRS - 14.01.14 - klo:21:52
Itselläni sopimuksessa lukee toimitusajankohtana 17.3.

Ei RS:mutta soppari asiaa.

Siinä autoliikkeiden käyttämässä normi tilaussopparilomakkeessako?

Itsellä lukee kohdassa "ARVOITUtoimitusajankohta", mutta jos olet kirjauttanut erikseen toimitusajankohdan niin se on tietysti tarkempi.

Itsellä sovittna 2013 huhtikuussa tehdyssä tilauksessa 15.1.2014 mutta juurikin kohdassá ARVOITUtoimitusajankohta ja auto ei tule siihen saataville kun on vasta toimitusvalmistelussa.

Hyvityksena autoiliike järjesti sijaisauton kustannuksellaan käyttöön joten hyväksyin järjestelyn.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

opar

Sieltähän se jo pilkistää puuterin alta ;D

Luovutus maanantaina ja ainakin ulkoisesti kaikki sovitut varusteet mukana. Toimitusaika (4kk) oli se mitä alun perin suunniteltiinkin vaikka pessimistisesti sitä epäilin.

EDIT: Kuvan lisääminen ei näköjään ainakaan tällä Lumialla onnistu.

opar

ipadilla sitte...

JiiJii71

Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

Ton-1

Kävin tuossa paikallisella edustajalla pitkäaikaisen automyyjätuttuni juttusilla, kuulemma nyt alkaa 7 kk:n toimitusaika olla se mitä voivat luvata .....   :P
Member of a A(udi) & A(prilia) club

kaide

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 16.01.14 - klo:13:29
Kävin tuossa paikallisella edustajalla pitkäaikaisen automyyjätuttuni juttusilla, kuulemma nyt alkaa 7 kk:n toimitusaika olla se mitä voivat luvata .....   :P

Kyllä se kohta taas laskee puoleen tuosta , kun ihmiset kääntyvät ovella tuon kuullessaan  :P
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

stenu

Lainaus käyttäjältä: kaide - 16.01.14 - klo:13:49
Kyllä se kohta taas laskee puoleen tuosta , kun ihmiset kääntyvät ovella tuon kuullessaan  :P

En kääntynyt vaan lähdin kiiruhtamaan tilausasiaa työnantajan ja ALD:n kanssa. Liisuri mene vaihtoon elokuun lopulla eli uusi ehtii näillä näkymin hyvästi.
MY2017 Audi A4 2.0TFSI 185kW sedan

opar

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 16.01.14 - klo:13:22
No nyt on väri kohdillaan!  ;)

Oli livenä vaaleampi (=parempi) kuin odotin. Alle vielä mustat vanteet ja iso Chiquita -logo etuoveen niin avot!

Kotipirtti

Lainaus käyttäjältä: opar - 16.01.14 - klo:16:02
Oli livenä vaaleampi (=parempi) kuin odotin. Alle vielä mustat vanteet ja iso Chiquita -logo etuoveen niin avot!

;D ;D Hahhaaaa! Pääsi ihan huutonauru tuosta Chiquita -läpästä!!!!! :)

focceristi

Mut jos opar onkin banaaniedustaja?? ;) Erikoinen auto-erikoinen väri. Näin se pitääkin olla! Hyvä että tulee näitä rohkeampiakin värejä autotalliin piakkoin :)
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

opar

Lainaus käyttäjältä: focceristi - 16.01.14 - klo:18:56
Mut jos opar onkin banaaniedustaja?? ;) Erikoinen auto-erikoinen väri. Näin se pitääkin olla! Hyvä että tulee näitä rohkeampiakin värejä autotalliin piakkoin :)

Edustaja joo, mutta ei (ainakaan vielä) -banaani. Kävi mielessä, että mitä ko. tuotemerkin maahantuoja maksaisi tarrasta  :P

SeppoN

Vakavasti ja aiheesta : Muutaman Skodaa myyvän kauppiaan kanssa olen viimepäivinä jutellut ja heidän tehtaalta saaman tiedon mukaan Suomessa on liikaa myymätöntä , valmiiksi tilattua kamaa ja uutta ei tehtaalta tule ennekuin edelliset on myyty . Vika lienee siinä että maassa on mukamas yli 100 RäSää varastossa . Jos siis haluaa niin ei kun ostamaan . Selväksi tuli että perusvarusteltua RäSää ei tarvitse odottaa kuin 4-7 päivää ja eikun ajamaan !

Tuota väitettä minä en usko. Kyseessä lienee jälleenmyyjien epätoivoinen vedätys päästä tilaamistaan ja maksamistaan peruskinnereistä eroon. Ja niistähän pääsee eroon, kun pudottaa hintaa. Esim. toiset renkaat ja vanteet kaupanpäälle sekä lisäksi vielä jotain muuta sälää, mikä ei vaadi suurempaa asennusta.

Paljonko näitä myymättömiä autoja on, tietää vain maahantuoja, jos sekään.

SeppoN

Lainaus käyttäjältä: opar - 17.01.14 - klo:00:13
Edustaja joo, mutta ei (ainakaan vielä) -banaani. Kävi mielessä, että mitä ko. tuotemerkin maahantuoja maksaisi tarrasta  :P

Auto on hieno! Tai ainakin sen väri. :) On olemassa magneettisesti kiinnittyviä läpysköitä. Itse olisin kyllä valmis kiinnittämään oviin chiquita-lätkät silloin tällöin kanssaihmisiä ilahduttamaan..

Ton-1

Vakavasti ja aiheesta : Muutaman Skodaa myyvän kauppiaan kanssa olen viimepäivinä jutellut ja heidän tehtaalta saaman tiedon mukaan Suomessa on liikaa myymätöntä , valmiiksi tilattua kamaa ja uutta ei tehtaalta tule ennekuin edelliset on myyty . Vika lienee siinä että maassa on mukamas yli 100 RäSää varastossa . Jos siis haluaa niin ei kun ostamaan .

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 16.01.14 - klo:13:33
TM:n testissä 'paljastuneesta' Octavian keveydestä innostuneena olin tänään liikkeellä ja ajtuksissa oli tuon 1.4 140 hv. version koeajo, todella outo feature oli että paikallisella edustajalla ei ollut antaa yhtään bensakoneellista Octaviaa koeajoon  :P  .

Muutenkin tuo koeajoautojen rekisteröinti ja myynti mennyt vähän villiksi, olivat saamassa kaksi RS:ää pihalle mutta toinen oli kaapattu 'välistä' ennen kuin se edes kerkesi kaupaan ja toinen sitten vielä lattialta ilman koeajon koeajoa.

Itseäni lainatakseni - p-puhetta tuo aiempi väite.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

maher

Lainaus käyttäjältä: maher - 26.09.13 - klo:08:12
Tilaus Combi RS TDI DSG:stä webastolla lähtenyt myyjältä 23.9. Tilaussopimuksessa luvattu toimituspäiväksi 31.1.14. Katotaan miten käy...

Lainaus käyttäjältä: maher - 24.09.13 - klo:13:10
Lauantaina allekirjoitin tilaussopimuksen.

Combi 2,0 TDI RS DSG (RS Seam Red)
- metalliväri, Brilliant Silver
- Black-paketti
- Canton Sound System
- Intelligent Parking Distance Assistant
- RS Performance Mode Selection
- Nokia Hakka 8 225/45R17
- webasto

Kesäksi 225/45R17 Hawk:it hyllystä

Myyjä soitti äsken ja kertoi, että ovat saaneet tehtaalla palikat "ostoskoriin" ja tuotantoviikko on selvillä! Eli vko 7, siitä noin 3 viikkoa ja auton voisi olettaa olevan Suomessa. Eli pitkä on toimitusaika, yli 5 kk! No hyvä nyt kuitenkin, että tiedän milloin noin suurin piirtein saan auton alle. Ehtii ajamaan vielä talvirengaskeleillä sisäänajot renkaille ja autolle.
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

SkootaRS

Lainaus käyttäjältä: Taky - 15.01.14 - klo:08:35
Ei RS:mutta soppari asiaa.

Siinä autoliikkeiden käyttämässä normi tilaussopparilomakkeessako?

Itsellä lukee kohdassa "ARVOITUtoimitusajankohta", mutta jos olet kirjauttanut erikseen toimitusajankohdan niin se on tietysti tarkempi.

Itsellä sovittna 2013 huhtikuussa tehdyssä tilauksessa 15.1.2014 mutta juurikin kohdassá ARVOITUtoimitusajankohta ja auto ei tule siihen saataville kun on vasta toimitusvalmistelussa.

Hyvityksena autoiliike järjesti sijaisauton kustannuksellaan käyttöön joten hyväksyin järjestelyn.

Osamaksusopimuksella lukee toimitusajankohta ja tilaussopimuksella arvioitu sellainen. Se ei kuitenkaan poista kuluttajakaupassa käytettyä kolmen kuukauden ehtoa. Eli siis jos luovutusajankohtaa ei ole sovittu, kuluttajakaupassa auto tulee luovuttaa kolmen kuukauden kuluessa sopimuksen allekirjoittamisesta. Jos olisin tehnyt sopimuksen, että auto luovutetaan tiettynä ajankohtana esim. 1.5.2014, olisin sitoutunut siihen. Nythän toimitusjankohtaa ei ole sovittu, kun se on vain arvioitu.

Tiedän, että tämä saattaa aavistuksen verran saivarteluksi. Olen kuitenkin sen verran onnellisessa asemassa, että tunnen autorahoituksen puolelta lakimiehiä ihan työni puolesta. Mitenkään mihinkään yksittäiseen tapaukseen ottamatta kantaa, kuluttajallta on tässäkin tietty turva niin kuin on kaikessa muussa kuluttujakaupassa. Arvioitu toimitusaika ei poissulje tilaussopimuksen kohtaa "3 luovutusajankohta ja myyjän viivästys". Arvioitu toimitusaika voidaan nääs tulkita niin, ettei luovutusajankohdasta ole sovittu. Tämän tulkinnan mukaan ostajalla olisi siis oikeus purkaa kaupan ellei ajonevoa luovuteta osapuolten sopiman lisäajan kuluessa.

Suurimmassa osassa tapauksia ostaja tuskin haluaa purkaa kauppaa. Hän on kuitenkin ostoksensa miettinyt ja parin kolmen kuukauden viivästys ei monenkaan elämää loppujen lopuksi kaada ellei sitten kysymyksessä ole liisarin vaihto tai vastaava. Sellaisessa tilanteessa varmaan myyjä ja ostaja pääsevät johonkin sopuratkaisuun. Jos toimitus alkaa paukkua määrättömästi ja siitä alkaa aiheutua kuluja ostajalla, ollaan kyllä pahasti rajamailla. Luulen, ettei siinä hyvin kävisi myyjälle, jos ostajalla olisi rahkeet viedä asia oikeuteen. En tiedä, onko kukaan koskaan viennyt ja onko asiasta jokin ennakkopäätös. Luulisi olevan.

SkootaRS

Räsä syö vain 10 litraa ja siinä on vielä pienempi tankki  :P

Missään ei voi olla pienempi tankki kuin vuosimallin 2008 WRX:ssä...ei vaan voi  :P

SkootaRS

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 15.01.14 - klo:08:15
Mikäli tuo pitää paikkansa, niin ei voi kuin taas kerran ihmetellä jälleenmyyjien pelisilmän puutetta, luulisi olevan aika selvää että kovin moni ei huoli tai halua RäSää ilman oikeita varusteita. Auto jossa lisävarusteet on hinnoiteltu maltillisesti ei tosiaan houkuta ottamaan hätäpäissään perusmallia.

Huolestuttavaa oli kuulla, että autoja olisi tilattu ikään kuin varastoon odottamaan sellaisella varustuksella, mitä kukaan ei halua. Sekin kuulostaisi todella pöljältä. Silloin, kun olen ostanut esittelyauton, ne ovat olleet lähes poikkeuksetta melkein parhaalla mahdollisella varustuksella. Toivotaan, ettei myyjäliikkeet ala ehdottelemaan meillä jonossa oleville näiden karvalakkimallien ostamista. Tai no minähän tietysti omaa napaa ajatellen toivon, että kaikki jonossa "edelläni" olevat ostaisivat karvalakkimalli pois kuljeksimasta. Ehkä sitten oli mahdollisuus saada auto kuukautta paria aikaisemmin.

Anteeksi vaan, muuta jotenkin ihmetyttää tämä Skodan puuhastelu. Ehkä olin turhan kärkäs, kun asian todellinen laita selvisi. Silti ihmettelen, miten voi olla mahdollista näin pitkät jonot. Ei siitä ole oikeasti kauan aikaa, kun iltasanomissa oli juttu, kuinka uuden auton kauppa junnaa pahasti paikallaan. Viime vuonna myytiin viidenneksen verran vähemmän uusia autoja kuin sitä edellisenä vuonna. Kasvun ennustatetaan kuitenkin alkavan tänä vuonna, mutta sekin tapahtuu vasta vuoden jälikimmäisellä puoliskolla. Näiden lukujen valossa tämä räsän ylimyynti tuntuu hiukan kaukaa haetulta.

Kuka siellä oikein on mokannut, jos kerran tuhat autoa on myymättä ja meitä jonossa odottavia on sama määrä? 1+1=2, mutta ei ilmeisesti silloin, kun pistätään amatöörit liikkeelle. Katsokaapas tämän foorumin muita automerkkejä. En niistä löytänyt toimitusaikaan liittyvää keskustelua ollenkaan. Juu ja duunikaveri tilasi uuden Alfan samana päivänä kuin minä ja hän saa sen kahden viikon päästä. Myyjä oli varoitewllut pitkähköstä toimitusajasta :o. Kaikki on niin suhteellista. Olisin muuten ostanut Giuliettan QV:n, mutta kun sitä ei saa automaatilla ja manuaalia en halua.

pikkuvika

Pitkistä toimitusajoista muiden merkkien kohdalta, minulla on Sportagen kohdalta tämmöinen kokemus. Auto tilattiin heinäkuussa ja toimitusajankohdaksi tuli tammikuu. Oli kuulemma kauheat jonot. Elokuussa myyjä soitti eräänä päivänä ja kertoi että tänä päivänä auto valmistuu. Luovutus oli syyskuun alussa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy