Skoda Octavia combi, 1.6FSI elegance -05, *meni vaihtoon*

Aloittaja Karvis, 28.11.09 - klo:23:53

« edellinen - seuraava »

Peukkutili

Vihreä (peukku ylös)
Punainen (peukku alas)

JeanC

Cool, siisti  ;). Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa :D

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 21.04.10 - klo:21:58
Eikös Jyri joutunu pyöritteleen omia renkaitaan, kun oli ollut kans tärinäongelmia?

Eiköhän ne siitä asetu, mutta kuulostaa aika erikoiselta nuo tärinäongelmat. Itsellä kun on aina kertaheitolla sattuneet kohdilleen, vaikka tosiaan ollut replicaa ja hankookia sun muuta.

Herkemmin tietenkin tuon kokoiset vanteet tuo jo esiin mahdolliset pienetkin väljyydet alustassa. Jousittamaton massa kuitenkin kasvaa aika reilusti normikokoisiin vanteisiin verrattuna.

Toivottavasti saavat ne kohdalleen joko painoilla tai pyörittelemällä. Tosin minun tuurilla vanteet on soikot ja renkaat runkovikaset paskat ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

VAG!

aa

Reneto

Hienot on vanteet. Ja sopivan harvinaiset, ei noita interlagoseja tule joka päivä vastaan. Kerran olen nähnyt livenä..  8)
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 21.04.10 - klo:22:36
Karvis,

laita mielenkiinnosta vertailukuvat vanhoilla 5-puolaisilla & vakioalustalla ja nykysetillä. Jos ei aloitusviestiin, niin vaikka tähän perään.

Tässäpä olisi viime kesältä vakioalustalla ja 16" rengastuksella, sekä vertailuksi vielä tuo avausviestin kuva interlagoseilla :P

[ylläpito on poistanut liitteen]

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 28.11.09 - klo:23:53
.......-Ovien karmit teipattu mustaksi 3M-teipeillä.....
mitä/millaista tuo 3M teippi on ja mistä sitä saa? Minkälevyinen rulla jne. Olisiko laittaa linkkiä? Saattaa olla että itselläkin olis tarve tuolle.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 21.04.10 - klo:23:37
mitä/millaista tuo 3M teippi on ja mistä sitä saa? Minkälevyinen rulla jne. Olisiko laittaa linkkiä? Saattaa olla että itselläkin olis tarve tuolle.

Teippauksen hoiti Mainos Harila Rovaniemeltä, teippi on kuulemma 3M:n juuri kyseiseen tarkoitukseen tekemää. Rullan koosta ei ole tarkkaa tietoa mutta minun mielestä se oli aika leveä, varmaan yli metrin :-\ Teippiä oli tarjolla kahta lajia sileä ja rypyläinen, tuo rypyläinen vastaa tehtaan orkkisteippejä(esim. pösö), itse valitsin tuon sileän.

Pertsa

^ok, ajattelin vaan että mahtaisko tuota olla myynnissä ihan jossain (netti)kaupoissa niin vois itse kokeilla jotain teippailuja?

VAG!

aa

Simola

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 22.04.10 - klo:09:22
Aika muutos visuaalisesti. Ja parempaan suuntaan toki ;)

Vanteet tekee auton. ;)
Hieno!
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

Golf

Vanteet sopii hyvin autoon. Mitäs 1.6 FSI Octavia tykkäsi vannekoon muutoksesta kiihtyvyyden osalta? Voisi kuvitella ettei ole ihan sama kuin vakioilla 16" kiekoilla?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Golf - 22.04.10 - klo:09:39
Vanteet sopii hyvin autoon. Mitäs 1.6 FSI Octavia tykkäsi vannekoon muutoksesta kiihtyvyyden osalta? Voisi kuvitella ettei ole ihan sama kuin vakioilla 16" kiekoilla?

Mielestäni muutos oli yllättävän pieni kun siirtyi 15" talvinakeista noihin, 16" kesärenkaat oli paljon nahkeammat.

Kävin rengasliikkeessä näyttämässä noita tuon täristyksen takia, yksikään ei ollut kunnolla noussut vanteelle...eikä saaneet nousemaankaan :-[ Pari tuntia ne ähräsi noiden kanssa ja kokeilivat jopa muokkauskoneella ajaa noita vanteelle, tuloksetta. Ideoita? Uudet renkaat vai uusi rengasliike?

VAG!

aa

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 22.04.10 - klo:18:46
Miten leveät vanteet ja kumit ne olikaan? Voisiko olla liian kapea halppisrengas vanteen leveyteen nähden?

Vanne on 8" leveä ja rengas 235/35 :-\
On ne nyt paremmat kuin ennen toimenpiteitä, muttei mitään takeita kuinka kauan kun elävät vanteella kokoajan.

skodamig

käy L.... Kumi, jos jo asioit siellä; niin AUTS..joku on pielessä.
Ajossa: Seat LeonST 2.0 TDI 150 Style+++ ja Seat Mii 1.0 75 Style+
Menneitä: Octavia II Combi 1.4 TSI(ex) Elegance Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance(ex) Octavia I Combi 1.9 TDI 81 kW SLX(ex)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: skodamig - 22.04.10 - klo:19:03
käy L.... Kumi, jos jo asioit siellä; niin AUTS..joku on pielessä.

Siellä kävin :-\

ram1

Itse vein aikoinaan ulkomailta ostetut 235/40 renkaat ja 8"vanteet paikalliselle rengaskauppiaalle, joka sanoi heti, että jos haluat hyvät niin tulet vasta huomenna hakemaan.Mankeloi ja antoi asettua kunnolla yön yli.En tiedä sinun tapauksesta onko jotenkin hankalempi.Mulla oli silloin Kumhon kumit ja kyllä ne toimi todella hyvin sen jälkeen.En muista mitkö renkaat sinä ostit, mutta Kumhot on kyllä etenkin aina kylmänä tosi kulmikkaat ennenkuin lämpenee.Eli täristystä viileinä aamuina riittää.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

tn62634

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 22.04.10 - klo:19:16
Itse vein aikoinaan ulkomailta ostetut 235/40 renkaat ja 8"vanteet paikalliselle rengaskauppiaalle, joka sanoi heti, että jos haluat hyvät niin tulet vasta huomenna hakemaan.Mankeloi ja antoi asettua kunnolla yön yli.En tiedä sinun tapauksesta onko jotenkin hankalempi.Mulla oli silloin Kumhon kumit ja kyllä ne toimi todella hyvin sen jälkeen.En muista mitkö renkaat sinä ostit, mutta Kumhot on kyllä etenkin aina kylmänä tosi kulmikkaat ennenkuin lämpenee.Eli täristystä viileinä aamuina riittää.

Itse kävin eilen paikallisella pajalla venyttämässä 225/40/18 hankookit 8,5" leveälle vanteelle eikä niissä ole minkäänlaista ongelmaa / värinää buimurin alla. Se täytyy kyllä todeta, että ulkonäön ja ehkäpä edes minimaalisen vannesuojan nimissä tuo 8,5" alkaa olla liian leveä 225 renkaalle ::)

Karvis

Nyt kun on ajellut tuon rengassouvin jälkeen niin tärinät tuntuisi olevan poissa, tai ainakin vähentyneet rajusti. Pitää huomenna ajaa pidempi lenkki niin saa paremman kuvan tilanteesta, mutta vaikuttaisi siis siltä että hommasta oli apua vaikka asentajan mukaan renkaat ei aivan täydellisesti istukkaan vanteella :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy