Äänestys: Tilatun RS:n väri

Aloittaja pikateho8T8T, 02.09.13 - klo:20:06

« edellinen - seuraava »

Tilaamasi RS:n väri?

Candy White
68 (26%)
Corrida Red
15 (5.7%)
Black Magic
48 (18.3%)
Platin Grey
1 (0.4%)
Brilliant Silver
13 (5%)
Race Blue
34 (13%)
Rio Red
6 (2.3%)
Sprint Yellow
8 (3.1%)
Steel Grey
21 (8%)
Rallye Green
25 (9.5%)
Moon White
15 (5.7%)
Metal Grey
7 (2.7%)
Laser White
1 (0.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 262

cappuccino

Minua ihmetyttää mihin Platin Grey väri hävisi vaihtoehtojen listalta. Se mainitaan RS:n esittelysivulla, mutta tilausta ko. värillä ei automyyjän mukaan voi tehdä. En ymmärrä miksi, koska muihin Octavia-malleihin sen saa. Nyt joutunen ottamaan Race Bluen.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: jabajee - 02.09.13 - klo:22:24
No kai täältä palstaltakin löytyy se viisi tilaajaa, jonka kanssa tekee diilin.
Valikoi jonkun erikoisvärin ja tilaa kimpassa viisi autoa, niin sitten on sellainen väri, jota ei ole kuin viidessä RS:ssä koko Suomessa!
Noita vakiovärejä on samanlaisia enemmän yhden marketin parkkipaikalla.
Hyvän värin kun valikoi, niin ei varmasti ainakaan vaikeuta jälleenmyyntiäkään.
Vinkkiä saa käyttää... mut ei oo pakko, hei ;-)
Kävi kyllä mielessä, jo ennen auton tilaamista, mutta kun olisi pitänyt löytää viisi ennnen tuon diilin tekoa ja sitten olisi pitänyt jokaisen saada paras diili samalta jälleenmyyjältä, väristä olisi pitänyt päästä yksimielisyyteen ja ja väri olisi pitänyt valita konfiguraattorin tai malli lätkän perusteella joka ei välttämättä pidä paikkaansa...hieman liian monta mutkaa matkassa, kun vielä halusi saada oman tilauksen ajoissa jonoon (jossa se ei silti taida olla vieläkään  ???)

jabajee

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 02.09.13 - klo:22:40
Kävi kyllä mielessä, jo ennen auton tilaamista, mutta kun olisi pitänyt löytää viisi ennnen tuon diilin tekoa ja sitten olisi pitänyt jokaisen saada paras diili samalta jälleenmyyjältä, väristä olisi pitänyt päästä yksimielisyyteen ja ja väri olisi pitänyt valita konfiguraattorin tai malli lätkän perusteella joka ei välttämättä pidä paikkaansa...hieman liian monta mutkaa matkassa, kun vielä halusi saada oman tilauksen ajoissa jonoon (jossa se ei silti taida olla vieläkään  ???)
No olisihan siinä toki ollut hieman säätöä, muttei kuitenkaan mikään mahdoton homma välttämättä.
Luulisi, että ihan kohtalaisen hyvät kaupatkin olisi saanut tehtyä, jos ostaa viisi uutta autoa kerralla. Tiedä vaikka vaihtarihyvitykset olisi olleet parempiakin kuin yksittäisissä kaupoissa. Liikkeisiin vaan meiliä, että tällaiset vaihtarit ja viisi noin 35kâ,¬/kpl uutta tilalle. Paljonko väliraha :)
Pienestä pellinpalastahan ne kalliimpienkin värit valitaan. Ja voihan sitä maalia käydä ennen tilausta hakemassa vaikka tynnyrillisen maaliliikkestä, niin pääsee livenä näkemään.
Vielä ehtii ;)

jabajee

Ruzova baby-värille peukut  ;D
Tuollahan noita sävyjä monta sivullista. Superbin pinnassa tosin.
http://www.withams.skoda.co.uk/cze/model/superbcombi/gallery/colours_fleet/Pages/colours_fleet.aspx

MoFFe

Pinkki ois kyllä aika kaunis  ;D

Anzander

Lainaus käyttäjältä: jabajee - 03.09.13 - klo:02:49
Tuollahan noita sävyjä monta sivullista. Superbin pinnassa tosin.
http://www.withams.skoda.co.uk/cze/model/superbcombi/gallery/colours_fleet/Pages/colours_fleet.aspx

Ai jumankauta että löytyis komeita metallisinisen sävyjä kun vaan pääsis valitsemaan: Sky, Water, Ocean! :peukku:

Henkku

Täällä olisi kuvia tarjolla luonnonvalossa:

Steel Gray

Rallye Green

Näistä minä valkkaisin :)

maher

Lainaus käyttäjältä: cappuccino - 02.09.13 - klo:22:39
Minua ihmetyttää mihin Platin Grey väri hävisi vaihtoehtojen listalta. Se mainitaan RS:n esittelysivulla, mutta tilausta ko. värillä ei automyyjän mukaan voi tehdä. En ymmärrä miksi, koska muihin Octavia-malleihin sen saa. Nyt joutunen ottamaan Race Bluen.

Itsekin ihmettelin mihin Platin Grey katosi vaihtoehdoista - sitä olisin harkinnut. Olinkohan nyt tylsä, kun valitsin Brilliant Silverin? Steel Grey oli toinen vaihtoehtoni, mutta ei sitten lopulta miellyttänytkään. Hopeisen RSän näin hallissa Tampereen Veholla ja päädyin sitten siihen Black-paketilla höystettynä.
Valkoinen puhtaana ok. Sininen, vihreä ja keltainen mun makuuni liian räväköitä käyttöautoon, musta liian synkkä ja punainen ei vaan muuten nappaa isossa autossa.
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Karvis

Lainaus käyttäjältä: maher - 26.09.13 - klo:08:36
Sininen, vihreä ja keltainen mun makuuni liian räväköitä käyttöautoon

Mulla taas ensimmäisenä iski tuo vihreä ja nyt on tuo keltainenkin alkanut kajumaan mielessä, jos ensi vuonna tulee RS tilattua niin tuossa on ne värit josta valitaan 8)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

katame

Kylläpäs on hankalaa tuo värin päättäminen. Tilausta en ole vielä tehnyt mutta auto varusteineen suurinpiirtein päätetty (RS combi manuaali + vetokoukku, pysäköintitutkat ja ehkä se uusi challenge- paketti, koska Black-paketin olisin kuitenkin ottanut).

Jostain syystä tuo Steel Grey on alkanut kiinnostamaan. Näyttää ainakin kuvissa omaan silmääni todella hyvälle. Jotenkin kivasti mätsää tuo harmaan sävy ja Black-paketin myötä tulevat mustat yksityiskohdat + Antrasiitti/mustat vanteet. Luonnossa en ole tuota Steel Greytä nähnyt, etten tiedä onko se niin "ruma" mitä sen luonnossa nähneet väittävät? Joltain ulkomaiselta foorumilta eilen lueskelin niin juuri tuo väri tuntui olevan kovastikin haluttu.

Valkoinen on kieltämättä kivan näköinen  RS:ään, mutta värinä se on nyt ollut ainakin kolmisen vuotta pinnalla joten niitä ajelee joka paikassa vastaan. Nykyinen auto on sinertävä, joten Race Bluekaan ei oikein sytytä. Keltainen ja vihreä väri menee sitten jo ehkä omaan makuun liian "eksoottiseksi". 

On tämä hankalaa... 

Anzander

Lainaus käyttäjältä: maher - 26.09.13 - klo:08:36
Itsekin ihmettelin mihin Platin Grey katosi vaihtoehdoista - sitä olisin harkinnut. Olinkohan nyt tylsä, kun valitsin Brilliant Silverin? Steel Grey oli toinen vaihtoehtoni, mutta ei sitten lopulta miellyttänytkään. Hopeisen RSän näin hallissa Tampereen Veholla ja päädyin sitten siihen Black-paketilla höystettynä.
Valkoinen puhtaana ok. Sininen, vihreä ja keltainen mun makuuni liian räväköitä käyttöautoon, musta liian synkkä ja punainen ei vaan muuten nappaa isossa autossa.

En tiedä oliko miten julkisessa tiedossa, mutta kannattaa huomioida että viikosta 46 lähtien ainakin perus-Octaviaan on saatavana myös tumma Metal Grey (6F6F vai F6F6) joka lienee sama kuin uuden Spacebackin listalla.. Ainakin omaa silmää miellyttää kovasti!

Kotipirtti

Lainaus käyttäjältä: katame - 28.10.13 - klo:10:33
Kylläpäs on hankalaa tuo värin päättäminen. Tilausta en ole vielä tehnyt mutta auto varusteineen suurinpiirtein päätetty (RS combi manuaali + vetokoukku, pysäköintitutkat ja ehkä se uusi challenge- paketti, koska Black-paketin olisin kuitenkin ottanut).

Jostain syystä tuo Steel Grey on alkanut kiinnostamaan. Näyttää ainakin kuvissa omaan silmääni todella hyvälle. Jotenkin kivasti mätsää tuo harmaan sävy ja Black-paketin myötä tulevat mustat yksityiskohdat + Antrasiitti/mustat vanteet. Luonnossa en ole tuota Steel Greytä nähnyt, etten tiedä onko se niin "ruma" mitä sen luonnossa nähneet väittävät? Joltain ulkomaiselta foorumilta eilen lueskelin niin juuri tuo väri tuntui olevan kovastikin haluttu.

Valkoinen on kieltämättä kivan näköinen  RS:ään, mutta värinä se on nyt ollut ainakin kolmisen vuotta pinnalla joten niitä ajelee joka paikassa vastaan. Nykyinen auto on sinertävä, joten Race Bluekaan ei oikein sytytä. Keltainen ja vihreä väri menee sitten jo ehkä omaan makuun liian "eksoottiseksi". 

On tämä hankalaa...

Minulla ihan samoja kokemuksia värin valinnan suhteen. Steel Grey on nyt lopulta tilattu toissa viikolla (Combi TDI DSG). Mutta ensin valitsin sinisen koska se on "RS -väri". Sitten alkoi tuntumaan että onko se liian yleinen ja toisaalta kun sama väri on myös perus -Octaviassa niin hylkäsin sen. Valkoinen on ollut nyt 3 vuotta joten se oli poissa laskuista. Vihreä ja keltainen liian räikeitä, hopea liian yleinen/pliisu, metallipunainen (Rio red) kuin vanha Volvo ja musta liian musta Black -paketilla. Jäljellä siis "erikois"punainen Corrida red ja Steel Grey. Punainen oli nähtävillä Metro Autossa Tikkurilassa ja hyvin sekin väri autoon sopii black -paketin kera. "Pohjamaalin harmaan" kuitenkin valitsin koska se on erikoisempi, vaikka ensi reaktioni väristä oli että "ei ainakaan tuota!" Se on kuitenkin ruvennut tuntumaan koko ajan paremmalta valinnalta kun on kuvia ja videoita netistä selaillut. Silti hirvittää kuinka masentavalta se rupeaa näyttämään ensi kuukausien jälkeen kun se asfaltin värisenä sulautuu pihaan. Mutta jos se on ihan kauhea niin ainahan siihen voi teippauttaa mustan katon ja konepellin tai punaiset somisteet kylkiin tms...  :P Sisustaan otinkin sitten punaiset tehosteet...

Ja nämähän on sitten niitä makuasioita... Kaikki värit on lopulta yhtä hyviä tai huonoja.

Otin siis myös black paketin ja Geminit antrasiittina.

makelja

Se vihreä oli mun mielestäni hieno.

Kotipirtti

Mustakin vihreä on hieno mutta sen verran olen ujo etten uskaltanut lähteä siihen. Sama pätee keltaiseen. Ehkä 15 vuotta sitten olisin ottanut keltaisen.

livejungle

Muutama vähän huonohko kuva keltaisesta. Näitä ei ole oikein missään näkynyt.
Ihan pirtee mielestäni, mutta en tiedä riittäisikö pokka ottaa tuota väriä.
Oikea huomionkerääjä..

MoFFe

ihan makee väri... mutta en varmaan uskaltaisi ostaa.  :)

makelja

Keltainen on myös makea, mutta jaksaako sitä sitten katsella alkuinnostuksen jälkeen.
Ja klassinen perus punainen, oliko se nyt se Corrida Red. Se on hyvä.

makkis

Lainaasen verran olen ujo etten uskaltanut lähteä siihen

No höh... minä ihastuin väriin jo ajat sitten tehdastiimin ralliautoissa ja lopullinen rakastuminen tapahtui viime talvena sunnuntainäyttelyssä, johon lähdin naapurin mukaan kun oli Superbia miettimässä. Liikkeen pihassa oli Faabio Räsä vihreänä.

Että soppa menee värimaailman osalta hassuksi, hakusessa on myös punaiset Geminit, en ole saanut vielä vastausta saadaanko ne vai ei. Meinasin siis kesärenkailla tilatut antrasiitit ja talvirenkaille punaiset.  Jotenkin minua tuo vihreä-punainen kiehtoo. Ainoa katumus meinasi tulla kun näin uuden Seatin, joka oli vihreä. Ei se paha ollut mutta pliisu. Onneksi se ei ollutkaan sama vihreä kuin Räsässä.

kaide

Lainaus käyttäjältä: makkis - 28.10.13 - klo:19:23
No höh... minä ihastuin väriin jo ajat sitten tehdastiimin ralliautoissa ja lopullinen rakastuminen tapahtui viime talvena sunnuntainäyttelyssä, johon lähdin naapurin mukaan kun oli Superbia miettimässä. Liikkeen pihassa oli Faabio Räsä vihreänä.

Että soppa menee värimaailman osalta hassuksi, hakusessa on myös punaiset Geminit, en ole saanut vielä vastausta saadaanko ne vai ei. Meinasin siis kesärenkailla tilatut antrasiitit ja talvirenkaille punaiset.  Jotenkin minua tuo vihreä-punainen kiehtoo. Ainoa katumus meinasi tulla kun näin uuden Seatin, joka oli vihreä. Ei se paha ollut mutta pliisu. Onneksi se ei ollutkaan sama vihreä kuin Räsässä.

Hahhaaa.. sulla on maku täsmälleen samalla tavalla perssiillään ku mulla !  :P  Pulverimaalaus ei paljoa maksa vanteille  ! Näin ekan farkkuräsän vihreänä tänään . Mahtoiko olla sama joka on Startin koeajossa? On se jumankauta härski väri noin isossa autossa !
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Markku J

Vihreä on ehdottomasti hieno väri RS:ään. Ja punaiset Geminit olisivat piste i:n päälle piristämään karua talvikautta. Toivottavasti makkis saa sellaiset hankittua.

Keltainenkin on räyhäkkään erilainen väri. Itselläni ei rohkeus riittäisi siihen, vaikka se hienosti RS:ään sopiikin. Oletteko muut kiinnittäneet huomiota liikenteessä sellaiseen, että keltaiset autot haalistuvat yllättävän nopeasti. Pari vanhempaa RS:ää olen keltaisena nähnyt, ja jo hieman haalistuneita olivat. Monta muuta automerkkiä samaten on haalean kananpojankeltaisina tullut vastaan, kun ikää alkaa olla yli 5 vuotta.

makkis

LainaaOletteko muut kiinnittäneet huomiota liikenteessä sellaiseen, että keltaiset autot haalistuvat yllättävän nopeasti

Jep, kuin punaiset aikoinaan. Tuossa duunipaikan lähellä yhdellä parkkiksella on keltainen kakkosräsä. Ilmaantui siihen joitakin vuosia sitten, on pre-facelift malli mutta näytti kyllä hyvältä tuolloin. Nyt se on semmoinen hailakka. Ei hajuakaan omistajasta eli millaista hoitoa saa mutta huomiota olen kiinnittänyt asiaan. Ei alkuunkaan niin kaunis enää kuin tullessaan.

Ja hyvä että kaikki ei minua teilaa värivalinnasta. Tuo TL:ssä ollut vihreä yksilö on muuten maahantuojan omistama eli on niillä muitakin kuin se harmaa TDI.

Esox

Lainaus käyttäjältä: makkis - 28.10.13 - klo:19:41
Ja hyvä että kaikki ei minua teilaa värivalinnasta. Tuo TL:ssä ollut vihreä yksilö on muuten maahantuojan omistama eli on niillä muitakin kuin se harmaa TDI.

Jos räsän joskus hankin, niin nimenomaan tuo vihreä olisi sen väri. Erottuu todellakin edukseen!
Jospa siihen uuteen scouttiinkin tulisi jotain kivoja värejä jokusen vuoden päästä....
Octavia Scout 2.0 TDI -10
Ex: Octavia 2.0 TDI Elegance DSG -05

Homer

Musta on ainut oikea väri farkkuun - muut pitävät kunnioittavaa turvaväliä kun erehtyvä luulemaan ruumisautoksi :P

Omaa värivalintaani en halua vielä paljastaa ettei tule sopuilijoita ;D. Keltainen tosiaan upea väri mutta minullekin tulee siitä mieleen -80 luvun haalistuneet kanariankeltaiset muskelivolvot. Vihreä, sininen ja pohjamaalinharmaa ovat suosikkejani. Valkoisestakin pidän mutta kun on niin yleinen...

makkis

Lainaa-80 luvun haalistuneet kanariankeltaiset muskelivolvot

Itse en noiden vuosimalleja tiedä, mutta naapurilla oli tuollainen muskelivolvo kanariankeltainen 850 T5R ja manuaalina toki. Rekkarikin oli GUL-5  ;D

Antza

^Eiköhän nuo R-Volvot olleet 90-luvun kamaa..
Skoda

lumimiäs

Vuonna 1991 tuli 850 T5 markkinoille. Ja oli jo linjalta tullessaan paljon haaleampi kuin keltainen Räsä.

Homer

No joo tuo on varmaan se mikä mielikuvissa vilkkuu. Ja Räsän keltainen on paljon parempi jos ei vaan haalistu.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 28.10.13 - klo:14:16
Muutama vähän huonohko kuva keltaisesta. Näitä ei ole oikein missään näkynyt.
Ihan pirtee mielestäni, mutta en tiedä riittäisikö pokka ottaa tuota väriä.
Oikea huomionkerääjä..

Mulla oli eka ajatus että aivan ehdottomasti vihreä jos jossainvaiheessa RS:n tilaan, mutta nyt on kyllä vaaka kallistunut keltaiseen aivan ehdottomasti. Näytin siitä myös emännälle kuvia viikonloppuna ja hän innostui väristä heti ;)

Noista linkkaamistasi kuvista kaksi alinta vääristää väriä aikalailla, tuo ensimmäinen kuva on ehkä kaikkein lähimpänä totuutta.

Tässä pari kuvaa väristä, noista ehkä tuo keskimmäinen on kaikista lähimpänä totuutta kun muistelen miltä Ocu II näytti tuolla värillä.

Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

makkis

Edelliskoppaisia Leoneitahan liikkuu paljon keltaisina. Minusta sekin on nätti väri, jos kohta niin on auto muutenkin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy