DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
343 (28.7%)
Ei (DSG7)
325 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
122 (10.2%)
Kyllä (DSG7)
224 (18.8%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.3%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13.1%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
97 (8.1%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
71 (5.9%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
106 (8.9%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.9%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
69 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
46 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1194

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 06.04.21 - klo:08:47
Autohold on ehkä paras keksintö ikinä automaattivaihteisessa autossa. ;) Mutta joo, ymmärrän kyllä jos joku ei siitä tykkää. Paras olisi ehkä Mersun ratkaisun tyyppinen toteutus, jossa Autoholdin saisi aktivoitua halutessaan painamalla jarrupoljinta hieman voimakkaammin pysähtyessä.

Joo, rouva ei tykkää mutta itse kyllä ja käytänkin aina. Kaverin A-mersussa millä olen useasti ajanut ei hold mene päälle "hieman" voimakkaammin painamalla vaan poljinta joutuu survomaan jalka suorana tosissaan, ei ole minun makuuni tuo.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 06.04.21 - klo:08:47
Autohold on ehkä paras keksintö ikinä automaattivaihteisessa autossa. ;)

Miksi? En ole kyllä siinä mitään erikoista löytänyt eikä käytä sitä.

Antore

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 07.04.21 - klo:21:25
Miksi? En ole kyllä siinä mitään erikoista löytänyt eikä käytä sitä.

Mitä järkeä on seisoa jarrupolkimella esim. punaisissa valoissa?

jrinnes

Lainaus käyttäjältä: Antore - 07.04.21 - klo:21:33
Mitä järkeä on seisoa jarrupolkimella esim. punaisissa valoissa?

Juuri näin.
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

sakal83

Varmasti riippuu paljonko on tarve ylipäätään seisoa valoissa.
Usein sillä auto-holdilla seisoo se auto siellä valoissa, kun muut jo liikkuvat, tai vaihtoehtoisesti lähdetään reikäpäänä kauheaa vauhtia kohti seuraavia valoja ;D

SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Antore

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 07.04.21 - klo:22:27
Varmasti riippuu paljonko on tarve ylipäätään seisoa valoissa.
Usein sillä auto-holdilla seisoo se auto siellä valoissa, kun muut jo liikkuvat, tai vaihtoehtoisesti lähdetään reikäpäänä kauheaa vauhtia kohti seuraavia valoja ;D

Nyt oli kyllä Spedeä lainaten niin käsittämätöntä naisen logikkaa, ettei mitään rajaa.

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Antore - 07.04.21 - klo:22:39
Nyt oli kyllä Spedeä lainaten niin käsittämätöntä naisen logikkaa, ettei mitään rajaa.
Ymmärrän kyllä että sen auton AJAMINEN on toisille kovin hankalaa nykyaikana.
Kaiken uuden tekniikan odottelijat/hehkuttajat jo varmasti kovasti odottavat täysin automatisoituja autoja.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Antore

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 07.04.21 - klo:22:46
Ymmärrän kyllä että sen auton AJAMINEN on toisille kovin hankalaa nykyaikana.
Kaiken uuden tekniikan odottelijat/hehkuttajat jo varmasti kovasti odottavat täysin automatisoituja autoja.

Naisen logiikkaa part II. (autoa ei ajeta silloin kun se seisoo paikallaan).

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Antore - 07.04.21 - klo:22:56
Naisen logiikkaa part II. (autoa ei ajeta silloin kun se seisoo paikallaan).
Just. No mulle on ihan sama mitä tollaset Spedet ajattelee. Varsinkaan kun ei näytä olevan mitään tietoa asiasta.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Antore

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 07.04.21 - klo:23:06
Just. No mulle on ihan sama mitä tollaset Spedet ajattelee. Varsinkaan kun ei näytä olevan mitään tietoa asiasta.

Kummallista miksi pitää tehdä itsestään ihan täysi idiootti, ja ilmeisesti ihan tarkoituksella? Aiheesta nyt mennään reilusti ohi mutta puhutaan kuitenkin dsg:stä, automaatiksikin sitä jotkut kutsuu mutta yhtä kaikki, välitykset muuttuu kuskin niin halutessa automaagisesti ja liikkeelle lähdettäessä ei kuljettajan tarvitse käyttää kytkintä. Kerro nyt ihmeessä miksi sitä autoa pitäisi pitää paikallaan jarrua polkemalla? Vai onko tämä auton itsestään paikallaan pysyminen sellainen fiitsöri, joka kertoo että auton AJAMINEN on muuten liian vaikeaa? Ja miksi vaihtoehdot on jäädä joko ihmettelemään kun muut jo meni tai lähteä liikkeelle reikäpäänä?

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Antore - 07.04.21 - klo:23:20
Kummallista miksi pitää tehdä itsestään ihan täysi idiootti, ja ilmeisesti ihan tarkoituksella? Aiheesta nyt mennään reilusti ohi mutta puhutaan kuitenkin dsg:stä, automaatiksikin sitä jotkut kutsuu mutta yhtä kaikki, välitykset muuttuu kuskin niin halutessa automaagisesti ja liikkeelle lähdettäessä ei kuljettajan tarvitse käyttää kytkintä. Kerro nyt ihmeessä miksi sitä autoa pitäisi pitää paikallaan jarrua polkemalla? Vai onko tämä auton itsestään paikallaan pysyminen sellainen fiitsöri, joka kertoo että auton AJAMINEN on muuten liian vaikeaa? Ja miksi vaihtoehdot on jäädä joko ihmettelemään kun muut jo meni tai lähteä liikkeelle reikäpäänä?
Vastaanko kahdesti Speden lainauksella, niin en näytä niin idiootilta, vai puhuitko nyt itsestäsi?
Kolmas vaihtoehto on, joko etsiä sitä balanssia kaasulle tasaisella, tai mäessä ja joka kerta. Ei anna mitään lisäarvoa vaikkapa ruuhkassa, jossa mennään kävelyvauhtia valoilta valoille. Lisäksi aina lähden liikkeelle nopeammin pysähdyksistä ilman ominaisuutta, ellei sitten lähdetä vähän liiankin rivakasti tahtomatta.
Jarrua on painettu autossa, niin kauan kun se on autossa ollut. Miksi siitä on tehty nyt niin vaikeaa, varsinkin jos tekee lähdöstä taiteilua?
Voidaan tää spedeily jättää tähän, ellei sulla ollu muuta patoutumaa sisälläsi. Sinä näemmä tykkäät käyttää ”fiitsöriä”. Itse en ja muistelisin, että ei sitä ihan kaikki täälä DSG:n omistajista hehkuta.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

jrinnes

^Ei ehkä pitäisi enää puuttua koko asiaan, mutta kerro nyt ihmeessä, että miten sen Autoholdin käyttö tekee lähdöstä taiteilua tai saa lähdön olemaan liiankin rivakka?  :o Okei, ehkä silloin jos kaasulle ei ole autossa kuin kaksi asentoa, niin siinä tapauksessa kyllä. Mutta jos sitä kaasua painaa rauhallisesti, tai sanotaanko normaalisti, niin lähtö on kyllä aivan yhtä rauhallinen ja sujuva, oli sitten AH käytössä tai ei.
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

Antore

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 07.04.21 - klo:23:48
Vastaanko kahdesti Speden lainauksella, niin en näytä niin idiootilta, vai puhuitko nyt itsestäsi?
Kolmas vaihtoehto on, joko etsiä sitä balanssia kaasulle tasaisella, tai mäessä ja joka kerta. Ei anna mitään lisäarvoa vaikkapa ruuhkassa, jossa mennään kävelyvauhtia valoilta valoille. Lisäksi aina lähden liikkeelle nopeammin pysähdyksistä ilman ominaisuutta, ellei sitten lähdetä vähän liiankin rivakasti tahtomatta.
Jarrua on painettu autossa, niin kauan kun se on autossa ollut. Miksi siitä on tehty nyt niin vaikeaa, varsinkin jos tekee lähdöstä taiteilua?
Voidaan tää spedeily jättää tähän, ellei sulla ollu muuta patoutumaa sisälläsi. Sinä näemmä tykkäät käyttää ”fiitsöriä”. Itse en ja muistelisin, että ei sitä ihan kaikki täälä DSG:n omistajista hehkuta.

Sitä jarrua voi auto-holdilla käyttää ihan samalla tavalla kuin ilman auto-holdia. Jos on vähänkään varpaissa herkkyyttä tallella. DSG:tä ei olisi koskaan pitänyt keksiä, siitä olen samaa mieltä. Mutta silllä nyt ei ole oikeastaan mitään merkitystä auto-holdin kanssa. Ihan samalla tavalla se toimii öljyvispilänkin kanssa.

sakal83

Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 07.04.21 - klo:23:57
^Ei ehkä pitäisi enää puuttua koko asiaan, mutta kerro nyt ihmeessä, että miten sen Autoholdin käyttö tekee lähdöstä taiteilua tai saa lähdön olemaan liiankin rivakka?  :o Okei, ehkä silloin jos kaasulle ei ole autossa kuin kaksi asentoa, niin siinä tapauksessa kyllä. Mutta jos sitä kaasua painaa rauhallisesti, tai sanotaanko normaalisti, niin lähtö on kyllä aivan yhtä rauhallinen ja sujuva, oli sitten AH käytössä tai ei.
Lue ihmeessä ennen ku kyselet ihmeessä. Mä sen just ihmeessä kerroin tossa kaks viestiä aiemmin.
Ehkei sun kannata puuttua asiaan jos et osaa lukea.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Vekkula

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 06.04.21 - klo:08:53
Joo, rouva ei tykkää mutta itse kyllä ja käytänkin aina. Kaverin A-mersussa millä olen useasti ajanut ei hold mene päälle "hieman" voimakkaammin painamalla vaan poljinta joutuu survomaan jalka suorana tosissaan, ei ole minun makuuni tuo.
Tuossa yksilössä on jotain vikaa, omassa mersusssa kun on pysähtynyt, ihan kevyt painallus aktivoi autoholdin.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

miz

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 08.04.21 - klo:07:49
Lue ihmeessä ennen ku kyselet ihmeessä. Mä sen just ihmeessä kerroin tossa kaks viestiä aiemmin.
Ehkei sun kannata puuttua asiaan jos et osaa lukea.

Koitin lukea kaikki nämä kommentit, mutta en kai minäkään osaa lukea, tai nähdä tässä autoholdissa ongelmaa.

Ensinnäkin, mistäs tiedät ketä sitä autoholdia käyttää ja ketä ei?
Toiseksi, se auto lähtee ihan nätisti liikkeelle jyrkkäänkin ylämäkeen pintakaasulla ilman valumista taaksepäin kun jalan nostaa jarrulta. Jää siis nimenomaan se taiteilu pois, kun vaan painaa rauhallisesti kaasupoljinta niin jarrut irrottaa kun tulee veto päälle.
Vai oliko siinä hill hold toiminnossakin jotain vikaa kun esti valumisen taaksepäin sen hetken kun siirsi jalan polkimelta toiselle?

Tämä ei kai kuitenkaan ole dsg:ssä vika, joten jatketaan aiheesta.

mfroberg

En tiedä miten muut käyttävät tai ovat käyttämättä autoholdia. Tai miten jonkun mielestä sitä käyttämällä jäädään muista jälkeen valoista lähdettäessä. Itselläni on valoissa/risteyksessä seistessä autohold päällä, oikea jalka kevyesti kaasupolkimella ja kun keltainen valo välähtää olen jo liikkeellä ja puolessavälissä risteystä menossa kun _muut_ vasta nostelevat(?) oikeaa jalkaansa jarrupolkimelta.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Erkka

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 08.04.21 - klo:14:30
En tiedä miten muut käyttävät tai ovat käyttämättä autoholdia. Tai miten jonkun mielestä sitä käyttämällä jäädään muista jälkeen valoista lähdettäessä. Itselläni on valoissa/risteyksessä seistessä autohold päällä, oikea jalka kevyesti kaasupolkimella ja kun keltainen valo välähtää olen jo liikkeellä ja puolessavälissä risteystä menossa kun _muut_ vasta nostelevat(?) oikeaa jalkaansa jarrupolkimelta.

Juuri näin olen itsekin autoholdin käytön sisäistänyt. Todella vaivatonta liikkeelle lähtöä paikasta kuin paikasta. Oli sitten kyseessä valo-ohjattu risteys, mäkilähtö ylämäkeen jne, niin autohold toimii kuin ajatus.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Janus

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 08.04.21 - klo:14:54
Juuri näin olen itsekin autoholdin käytön sisäistänyt. Todella vaivatonta liikkeelle lähtöä paikasta kuin paikasta. Oli sitten kyseessä valo-ohjattu risteys, mäkilähtö ylämäkeen jne, niin autohold toimii kuin ajatus.

Erittäin samat kokemukset omassa Tarracossa autoholdista. Toimii hyvin huomaamattomasti ja pehmeästi ainakin omassa autossa eikä aiheuta minkäänlaisia nykäyksiä lähtiessä vaikka lähtöön ei mitenkään valmistaudu. Juuri tuossa ajelin toisella autolla, jossa tätä ei ole ja tuntui kyllä omasta mielestä niin turhalta hommalta seisoa jarrupolkimella liikennevaloissa. Mun mielestä erittäin hyvä varuste..ilmankin pärjäisi, mutta tuo kyllä kaupunkiajoon mukavuutta.

Erkka

Ps. Itsellä Tiguan eHybrid, jolla sähkömoodilla / autoholdilla liikkeelle lähdöt ovat todella vaivatonta ja jouhevaa menoa. Tykkään.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

jamo75

noh ei se autohold kyllä täysin autuaaksi tee, useamman autossa sellainen ollut (ajanut 20 vuotta automaatti autoilla). joskus kuten myöskin id.3:lla tuppaa käymään jos auto on vielä vähän liikkeessä ja painat kevyesti jarrua tai auto lähtee valumaan taaksepäin esim. valoihin tullessa niin auto hold ei jostain syystä kytkeydykkään päälle vaan pitää itse painaa jarrupoljinta kovempaa jotta sen saa "lukitsemaan tilanteen".  mutta sinänsä sen oppii suhteellisen nopeasti kun nostaa jalkaa jarrulta liikkuko se auto eteenpäin vai ei, jonka jälkeen nopea jarrun painallus korjateksi tilanne...




Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Daatta

Käytin auto-holdia DSG:n yhteydessä ja tykkäsin, lähdöstä saattoi tulla nykivää mutta siihen auttoi rauhallinen kaasunkäyttö. Ainakin siihen asti että sai auton liikahtamaan eteenpäin.  ;) ID.3 kanssa ei ole tullut käytettyä, auto pysyy valoissa paikallaan suht kevyellä jarrulla ja auto-holdin aktivoituminen vaati tosiaan kunnon painalluksen. Edes auton siirtely jyrkässä pihassa ei ole ongelma, auto ei yritäkään lähteä valumaan (jarrulla pidettäessä), laittaa vaan pakin päälle ja päästää jarrusta niin auto alkaa kiipeämään mäkeä ylös.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Erkka

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 08.04.21 - klo:15:43
noh ei se autohold kyllä täysin autuaaksi tee, useamman autossa sellainen ollut (ajanut 20 vuotta automaatti autoilla). joskus kuten myöskin id.3:lla tuppaa käymään jos auto on vielä vähän liikkeessä ja painat kevyesti jarrua tai auto lähtee valumaan taaksepäin esim. valoihin tullessa niin auto hold ei jostain syystä kytkeydykkään päälle vaan pitää itse painaa jarrupoljinta kovempaa jotta sen saa "lukitsemaan tilanteen".  mutta sinänsä sen oppii suhteellisen nopeasti kun nostaa jalkaa jarrulta liikkuko se auto eteenpäin vai ei, jonka jälkeen nopea jarrun painallus korjateksi tilanne...

Omassa autossa mittaristoon syttyy vihreä valo, kun autohold aktivoituu, kevyesti jarrua painamalla. Ei todellakaan tarvitse kovaa painaa missään tilanteessa.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

jamo75

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 08.04.21 - klo:17:20
Omassa autossa mittaristoon syttyy vihreä valo, kun autohold aktivoituu, kevyesti jarrua painamalla. Ei todellakaan tarvitse kovaa painaa missään tilanteessa.

juu id.3:ssa lukee aika isolla "autohold" mittaristossa, tosin se lukee aina ja vain boldilla kun aktiivinen
skodassa muistaakseni mittaristossa tuli parkki jarrun ikoni näkyviin, ärsyttävää tihrustaa joka kerta että palaako se valo vai ei... joissain autoissa se ilmeisesti näkyy valona vaihdekepissä tms
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 08.04.21 - klo:17:20
Omassa autossa mittaristoon syttyy vihreä valo, kun autohold aktivoituu, kevyesti jarrua painamalla. Ei todellakaan tarvitse kovaa painaa missään tilanteessa.

Syttyy se valo mullakin, mutta eipä sitä tarvitse kyttäillä. Kun auto on pysäytetty jää se aina(toiminut 100%:sti) paikoilleen odottamaan liikkeellelähtöä. Koskaan ei ole tarvinnut polkea poljinta uudelleen...paitsi viimeksi eilen kun autoni oli ollut vaimon käytössä ja hän oli ottanut autoholdin pois käytöstä enkä itse ollut huomannut ettei kytkimessä palanut valo.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Erkka

Jep. En minäkään tuota valoa kyttäile, koska autohold toimii moitteettomasti. Kunhan mainitsin tuon valon ylempänä olevaan viestiin vastaten.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Mikko89

Hei, itseltä löytyy skoda octavia vm 2011 (ajettu n. 140k) jossa ilmeisesti tuo DQ200 0AM?

Autoon on ilmaantunut seuraavanlaista: Pienellä nopeudella ensimmäisillä vaihteilla (1. ja 2.) auto A) nykii B) vaihteet menevät välillä nykäyksen ja pamauksen saattelemana sisään C) välillä jarrun nostaessa auto lähtee liikkeelle mutta kaasua painaessa ainoastaan kierrokset nousevat, jolloin auton joutuu joko pysäyttämään ja lähtemään uudelleen liikkeelle tai jos kaasua painaa suoraan reilummin niin vaihde menee päälle tuon kohdan B kuvaamalla tavalla.

Autoon korjattiin viime vuoden puolella mekatroniikka. Korjauksen suoritti järvenpään samppa sport joka väittää että ongelma ei ole mekatroniikassa? Olisiko jollain neuvoa tai näkemystä asiaan? Kiitos.

sakal83

Tarvitsi käydä vielä testaamassa tuota auto-holdia ja perhana täytyy nostaa käsi pystyyn virheen merkiksi.
Viime syksyn jarrurempalla näemmä vaikutusta tuohon taiteilun lähtemisessä.
Kyllähän se lähtee nyt ihan nätisti. Ilmeisesti oli yksilössäni vikaa ja jarru ei vapautunut kovinkaan ripeästi ja siksi oli hakemista kaasun kanssa lähdöissä. My bad ???

Kuitenkaan tuota ruuhkassa etenemistä ei ainakaan näissä autoissa missä tuo AH kytkeytyy välittömästi, välittämättä jarrun painamisesta ei tuo edelleenkään mitään hyötyä. Enemmänkin ärsyttää, jonka vuoksi ei AH edelleenkään tule käyttöön.
Jos olisi aina valoissa ekana odottamassa niin tuo olisi vallan mainio keksintö, mutta jos olet siellä letkassa ja haluat joko lähteä sellaisiin valoihin, että tiedät kerkeäväsi, niin oma ajotyyli on sellainen, että kun se auto toinen minusta katsottuna lähtee liikenteeseen, niin minäkin lähden, koska ajattelen, että siinä edessä olevassa autossa ollaan hereillä, eikä näprätä kännykkää tms.
On enemmän sääntö kuin poikkeus, niin liikun sen puolimetriä liki puskuriin kiinni ja joudun pysähtymään.

Toinen on se ruuhkassa eteneminen. Ilman AH:ta voit vaan valutella autoa yhdellä polkimella.  Onko se sitten sama painanko yhtä poljinta jossain tilanteessa, mutta toisessa voi jatkaa yhdellä, kun muuten joutuisi kahdella menemään?
Väsyykö jonkun jalka näissä tilanteissa vai mitä ;D

Jokatapauksessa pahoittelut niin spedelle sinne hautaan ja muille eläville.

Lainaus käyttäjältä: Antore - 07.04.21 - klo:21:33
Mitä järkeä on seisoa jarrupolkimella esim. punaisissa valoissa?
Muotoillaan siis uusiksi. Mitä se sun mieltä painaa jos joku näin haluaa tehdä ;D

SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Antore

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 09.04.21 - klo:22:00
Muotoillaan siis uusiksi. Mitä se sun mieltä painaa jos joku näin haluaa tehdä ;D

Voi kuule, sun tai kenenkään muunkaan ah:n käyttäminen tai käyttämättä jättäminen ei paina mun mieltä tippaakaan. Ja jos ihan tarkkaan pähkäilet niin huomaat, että "Mitä järkeä on seisoa jarrupolkimella esim. punaisissa valoissa?" oli kysymys. Ei mikään mielenpahoitus.

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 09.04.21 - klo:22:00
Toinen on se ruuhkassa eteneminen. Ilman AH:ta voit vaan valutella autoa yhdellä polkimella.  Onko se sitten sama painanko yhtä poljinta jossain tilanteessa, mutta toisessa voi jatkaa yhdellä, kun muuten joutuisi kahdella menemään?
Väsyykö jonkun jalka näissä tilanteissa vai mitä ;D

Ruuhkassa edetään ilman jalkatyötä, joko auto lähtee itse liikkeelle kun edellä oleva lähtee liikkeelle tai jos pysähdys on ollut yli 3s niin liikkeelle lähdetään näppäilemällä sormella ratissa olevaa vakkarin plus-painiketta. Ja auto pysähtyy itse kun edellä oleva pysähtyy, toki se siinä ohessa käyttää sitten autoholdia. Tokihan sama hoituu polkimellakin jos haluaa sillä valutella.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy