DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
343 (28.7%)
Ei (DSG7)
325 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
225 (18.8%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.3%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13.1%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
98 (8.2%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
71 (5.9%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.9%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.9%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
46 (3.8%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1195

turbovolga

Lainaus käyttäjältä: Riisseli - 24.10.10 - klo:13:24
Sitten kun turbo alkaa viheltää niin ihmettelet miksei paloautoja näy missään. Näin ainakin omassa tapauksessa. Vihelys oli sen verran voimakasta ettei voinut erehtyä.

;D Juuri noin. Turbo toimi omassa ihan moitteetta vihellyksestä huolimatta, mutta tosiaan alkuun piti oikein peilistä katsoa, että missä ne hälytysajoneuvot menee.

Riisseli

<OT>
Turbon ollessa kunnossa, se toki viheltää vaimeasti ahtaessaan.
Sitten kun on suurempaa vikaa niin vihellys ainakin minulla oli sellainen että oikeasti ihmettelin missä se paloauto on.

Tuossakin vaiheessa viellä huollossa sanottiin että ajoa vaan.
Omat korvat ei vaan kestäneet sitä vihellystä ja oli pakko turbo vaihtaa.
</OT>
Ex. Volkswagen Passat 3C Variant 1.9 TDI Luxline -07
Ex. Audi A4 "Le Mans" Avant 2.0TDi Multitronic -10
VW Passat 2.0 TDI B7 Variant DSG -14

varre

Lainaus käyttäjältä: turbovolga - 24.10.10 - klo:14:00
;D Juuri noin. Turbo toimi omassa ihan moitteetta vihellyksestä huolimatta, mutta tosiaan alkuun piti oikein peilistä katsoa, että missä ne hälytysajoneuvot menee.

Savuttiko ollenkaan? Kuuluiko paremmin sisällä kuin konehuoneessa jos paikaltaan kuunteli?

vehkis1983

#63
Tänään käytin oman autoni(golf VI 118kw) huollossa nykimisen takia, ja tuomio oli aika karu :'( vikaa ei saatu korjattua. Olivat päivittäneet moottorinohjauksen, ja jotain laatikon ohjelmaa mutta vika ei ollut poistunut, joten vw-auto aikoi olla yhteydessä maahantuojaan ja sen jälkeen minuun, että mitä muuta vielä pitää vaihtaa.. Autolla ajettu kohta 9tkm, ja nyt jo loota sökönä  :-\ Ei helv...

Nikonder

Ultimate VW:n puolelta tuli vastaan, että Yhdysvalloissa on nyt syksyllä ollut takaisinkutsuja mekatroniikan vuoksi. Ei siis anturien joita ilmeisesti viime syksynä korjattiin. Voisi olettaa, että jotain muutoksia mekatroniikkaan on siis tehty.



Filixon

Lainaus käyttäjältä: vehkis1983 - 26.10.10 - klo:16:05
Autolla ajettu kohta 9tkm, ja nyt jo loota sökönä  :-\ Ei helv...

Tuskinpa on sökönä... Vuosi sitten tuollaiset viat korjattiin ainakin 6-vaihteisissa DSG:issä ilman minkäänlaisia miettimisiä vaihtamalla mekatroniikka. Lieneekö sittemmin tullut käytäntö, että kokeillaan ensin ohjelmapäivityksiä? Mekatroniikan vaihdon jälkeen oma autoni on toiminut täysin moitteettomasti (ajokilometrejä on tosin vieläkin alle 30 tuhatta).
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: vehkis1983 - 26.10.10 - klo:16:05
Tänään käytin oman autoni(golf VI 118kw) huollossa nykimisen takia, ja tuomio oli aika karu :'( vikaa ei saatu korjattua. Olivat päivittäneet moottorinohjauksen, ja jotain laatikon ohjelmaa mutta vika ei ollut poistunut, joten vw-auto aikoi olla yhteydessä maahantuojaan ja sen jälkeen minuun, että mitä muuta vielä pitää vaihtaa.. Autolla ajettu kohta 9tkm, ja nyt jo loota sökönä  :-\ Ei helv...

Itselläkin täytyisi nyt löytää kalenterista aukko, jotta autoa voitaisiin päivän verran tutkia mistä nykimiset johtuu. Ajokilometrejä tosin nyt 47tkm. Nykimiset alkoivat jossain 40 tkm kohdilla. :-\

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 26.10.10 - klo:17:57
Tuskinpa on sökönä... Vuosi sitten tuollaiset viat korjattiin ainakin 6-vaihteisissa DSG:issä ilman minkäänlaisia miettimisiä vaihtamalla mekatroniikka.

Niin se mekatroniikka on osa DSG-vaihteistoa ja jos se on rikki niin kyllä minun mielestäni voi sanoa, että loota on sökönä. Kukaan ei tiettävästi ostanut DSG:tä nykivänä. Se, että nykiminen poistuu mekatroniikan vaihdolla on sitten korjattu DSG-loota.

vehkis1983

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 26.10.10 - klo:17:57
Tuskinpa on sökönä... Vuosi sitten tuollaiset viat korjattiin ainakin 6-vaihteisissa DSG:issä ilman minkäänlaisia miettimisiä vaihtamalla mekatroniikka. Lieneekö sittemmin tullut käytäntö, että kokeillaan ensin ohjelmapäivityksiä? Mekatroniikan vaihdon jälkeen oma autoni on toiminut täysin moitteettomasti (ajokilometrejä on tosin vieläkin alle 30 tuhatta).

Oliko pitkäkin reissu korjaamolla tuon mektroniikan vaihdon takia?

Filixon

Lainaus käyttäjältä: vehkis1983 - 26.10.10 - klo:20:59
Oliko pitkäkin reissu korjaamolla tuon mektroniikan vaihdon takia?

Nyt ei ole minulla tässä käsillä silloisia dokumentteja tarkistusta varten, mutta ensimmäisellä käynnillä vika todennettiin ja sitten pantiin osa tilaukseen. Ehkä tilaukseen tarvittiin maahantuojan siunauskin. Kun osa tuli korjaamolle, sieltä tuli ilmoitus minulle ja varattiin aika työlle. Muistaakseni työhön tarvittiin siihen aikaan (n. 1,5 vuotta sitten) "DSG:n erikoismies", joka ei ollut aina paikalla. Kyllä itse työ sitten onnistui yhden päivän aikana. Korjauksen yhteydessä vaihdettiin öljyt vaihteistoon. Mutta toki autolla pystyi ajamaan korjausta odotellessa, vaikka liikkeelle lähtö oli nykivää.

Kirjoittikohan joku tällä tai naapuripalstalla hiljan, että varsinainen vaihteisto ei yleensä hajoa DSG:ssä sen useammin kuin manuaaleissakaan, mutta vika voi kyllä ilmetä, kuten tiedetään, vaihtamista ohjaavassa robotissa eli mekatroniikassa? Joku nämä asiat tuntee paremmin ja voisi meitä valistaa halutessaan.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

vehkis1983

Eipä oo vielä kuulunut mitään tuolta vw-autosta. Täytyy ens viikolla soitalle sinne, ja kysellä että mitä ne oikeen meinaa tehdä tuolle lootalle >:( Jos ei ala kohta tulemaan golffi kuntoon, niin vois alkaa suunnittelemaan siirtymistä takas bemarileiriin..

tsiih

 Koko Dsg7-laatikko vaihdettu takuuseen selvän ulvomisen takia, vitosvaihde oli pahin ja pienemmillä vaihteilla moottorijarrutuksessa myös ääntä. Laatikon hinta näytti olleen n. 4900 e. Ulina alkoi kun autolla oli ikää n. 1 vuosi ja kilometrejä n. 30 tuhatta. Vaihtohetkellä ikää 2 ja pari viikkoa, 49 tkm. Noin kauan jouduin odottamaan, kunnes itse vaadin että tilatkaa nyt se vaihteisto, siitä se ääni tulee ;D Mekatroniikka yms. toimivat tässä vanhassa ihan ok.
Uusi loota on täysin hiljainen ja vaihdot pehmeämpiä. Tiistaina menee sitten nelipyöräsuuntaukseen, kun huomasin että remontin jäljiltä ennen pikkiriikkisen oikealle vinossa ollut ratti on nyt selvästi vasempaan kallellaan.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Jude

6 vaihteisen DSG:n mekatroniikka, öljyt ja suodatin vaihdettu takuuna 2 vuoden iässä (50tkm).
Ongelmana: 3 kertaa kahden vuoden aikana nykässyt omituisesti pitemmän tasasen nopeuden (120-130km/h) jälkeen, kun on tiputtanut nopeutta noin 80km/h ja siitä lähtenyt taas rauhallisesti kiihdyttämään. Se on lyönny pari pykälää pienemmän vaihteen ja lähtenyt kun rusakko makuulta. Eli ei kauhean suuri ongelma, mutta kun on valittaja luonne nii pitihän siitä sanoa.
Entiset kulkuneuvot:
-VW Polo R -14
-Ford GT Connect 1.6 Ecoboost -15
-Audi A5 coupe 3.0 TDI -07
-Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost -13
-Ford Transit 3.2 TDCI -11
-VW Golf V variant 2.0 TDI -09
-Ford Mondeo wagon 2.0 TDCI -07
-Peugeot 406 wagon 2.0 HDI -04
-Volvo S80 2.4 Bensa -06
-VW Golf IV variant 1.9 TDI PD -04

kt

Juttelin luottamuksellisesti merkkiliikkeen huolllon kanssa. Heistä DSG6-laatikoilla ei ole ollut juuri mitään ongelmia. Mutta näissä uudemmissa dsg7:ssa on jotain pientä ollut. Silleen.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Sniiki

Lainaus käyttäjältä: kt - 12.02.11 - klo:20:28
Juttelin luottamuksellisesti merkkiliikkeen huolllon kanssa. Heistä DSG6-laatikoilla ei ole ollut juuri mitään ongelmia. Mutta näissä uudemmissa dsg7:ssa on jotain pientä ollut. Silleen.
Hahah  ;D
Ei se että nämä paskat on täynnä tyyppivikoja, muttakun nämä pahimmat viat aina kielletään ja niistä ei koskaan olla kuultukaan niin tuo kyllä oikein lämmintä mielikuvaa VW-edustuksesta.

tet

Lainaus käyttäjältä: Sniiki - 13.02.11 - klo:19:14
Hahah  ;D
Ei se että nämä paskat on täynnä tyyppivikoja, muttakun nämä pahimmat viat aina kielletään ja niistä ei koskaan olla kuultukaan niin tuo kyllä oikein lämmintä mielikuvaa VW-edustuksesta.

Tiedätkö jonkun automerkin joka auliisti myöntää tyyppivikojen olemassaolon? ;)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Wekotin

Nyt vastasin tuohon galluppiin. Kytkimet vaihdettu DSG7:ssa kilometreillä 59500. Nykimiset alkoivat jo 40tkm jälkeen. Tosin kytkimiä saatiin odotella toista kuukautta tehtaalta.
Nyt vaihtaa sivistyneesti. Eron huomaa muuten joka vaihteella. Esimerkiksi rattiläpysköjä käytettäessä ei huomaa enää kun mittarista vaihteen vaihdon. Ennen oli viivettä ja tuntui vähän semmoinen "heiluriliike". Asiaa kuvaa hyvin se, että velipoikakin huomasi eron heti vaikka en kertonut korjauksesta. "Oho vaihtaapas' pehmeesti".
Nyt täytyy vain toivoa, että loota pysyy kasassa vähän kauemmin kuin 40tkm.

fish

#76
Lainaus käyttäjältä: fish - 08.07.10 - klo:08:42
Uusi mekatroniikka sisällä. Eroa kuin yöllä ja päivällä. Paikaltaan lähtee ilman pomppua, vaihdot sujuu niin pehmeästi, ettei niitä huomaa kuin kierroslukumittarista, pakki menee nopeasti päälle.

Ajo on kuin pumpulissa menoa entisen kyntöpellon sijaan, näin metaforisesti.
Kylläpä VW kestää. Kilometrejä takana nyt 51.000. Taas ilmeisesti mekatroniikka p*skana, eli 8kk ja 15.000km edellisestä. Kylmänä kun päästää moottorijarrutukselle niin nytkähtää ja ylämäessä kun vaihtaa pienemmälle vaihteelle, tuntuu kuin joku löisi lekalla koneeseen. Ensi viikolla pajalle. PERKELE  >:(
Touran 1.6 TDI DSG7

fish

Pisteet VV-autolle, työt ja osat kaikki myyjän ja maahantuojan piikkiin.
Touran 1.6 TDI DSG7

fourvalve

Kuluttajaviraston linjauksen mukaan automaattivaihteiston kohtuullinen kestoikä on 200 000km, onhan DSG myös automaattivaihteisto?
BMW z4 3.0i roadster

jf

Lainaus käyttäjältä: fourvalve - 14.04.11 - klo:22:46
Kuluttajaviraston linjauksen mukaan automaattivaihteiston kohtuullinen kestoikä on 200 000km, onhan DSG myös automaattivaihteisto?
Juu, mutta aikamoinen parannus vv-auton aikaisempaan toimintaan, että ei ole tarvinnut asiaa hoitaa ko. viraston kautta...
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Keni1

Lainaus käyttäjältä: fish - 14.04.11 - klo:22:35
Pisteet VV-autolle, työt ja osat kaikki myyjän ja maahantuojan piikkiin.

Kalliiks tulee volkkarille nää rempat, noinkohan myyvät sullekkaan enää DSG:tä  ;D

Kyl mä niin toivon että munkin volkkarista hajois jotain niin pääsis valittamaan kuinka paska se on ja jos eivät maksa niin sit haukun vielä enemmän LOL...

Niin paljon on tätä DSG:tä parjattu että todella malttamattomana odotan koska oma paukahtaa...sääli sitä en mutta kohtelen hellävaroen...ja koputan puuta.

Muistakaa käyttää DSG:n kanssa käsijarrua aina kun auto pysäköity, myös tasasella. Oon vaan pistäny merkille notta kovin useat väheksyvät tuota oivaa laitetta jolla poistetaan rasitus vaihteistolta ja koneelta, kaikki retkotus rasittaa sitä lodjua vaikka auto ei oliskaan erityisen jyrkässä mäessä, aina ne parkkikset johonkin suuntaan viettävät jne...

fish

#81
Lainaus käyttäjältä: jf - 14.04.11 - klo:22:51
Juu, mutta aikamoinen parannus vv-auton aikaisempaan toimintaan, että ei ole tarvinnut asiaa hoitaa ko. viraston kautta...
Täytyy sanoa, että sillä on aikasta paljon merkitystä kuka tiskillä asioi, siis myyjäpuolella. Viitseliäisyys ja kiinnostus vaihtelee aika radikaalisti. Kokemusta on. Ihmettelivät itsekin, että miten voi samalla miehellä hajota laatikko kahdesti. Ja kohtelen autoani todella silkkihansikkain.

Muutoin ei ole valittamista. Silti olen vaihtamassa johonkin muuhun. Liikaa rahaa seisoo pihalla neljällä kumipyörällä.
Touran 1.6 TDI DSG7

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 14.04.11 - klo:23:29
Kalliiks tulee volkkarille nää rempat, noinkohan myyvät sullekkaan enää DSG:tä  ;D
Pakko tähän heittää ot että laskeskelin autoni kaikkien takuukorjausten summan olevan n. kymppitonni töineen...
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

ehakka

Superb (ajettu nyt 11,5tkm) toinen dsg7 menossa ja kolmas mecatroniikka...laatupeli! Golffissa dsg6:n mecatroniikka kesti sentään n. 80tkm

Peeveli

Omassa Golfissa loota on tehnyt edelleen päivittäin jossain vaiheessa nytkähdyksiä, nykäyksiä ja ampaisut ovat arkea liikkeellelähdöissä vaikkein haluaisi -ja se tosiaan raivostuttaa osaa kanssakuskeista ja lähtevät Volvoineen sun muineen heti kilpaisille. Höh. Klonksahdusääni arveluttaa eniten, se ääntelee eniten välillä 2-3. Viimeksi kuului tänä aamuna.

Noh, kuljettaja nimeltä Joku Muu saa sitten aikanaan korjuutella tätä jos jotain paukahtaa, Golf jää reilun tunnin päästä toiseen paikkaan...

tet

#85
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 20.04.11 - klo:14:54
Noh, kuljettaja nimeltä Joku Muu saa sitten aikanaan korjuutella tätä jos jotain paukahtaa, Golf jää reilun tunnin päästä toiseen paikkaan...

Toivottavasti jaksat sitten käydä täälläkin palstoilla raportoimassa kuinka se urheilufiiatti on toiminut. Oma mielipiteeni on että kaikki mikä tulee Italiasta on pas*aa (ja se tähti ei ole t-kirjain) mutta mielenkiinnolla odotan tietoa pelin kestävyydestä. Toivotaan että kestää paremmin kuin Golffisi loota.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Tikka

Lainaus käyttäjältä: fourvalve - 14.04.11 - klo:22:46
Kuluttajaviraston linjauksen mukaan automaattivaihteiston kohtuullinen kestoikä on 200 000km, onhan DSG myös automaattivaihteisto?
Voisiko joku laittaa tähän ketjuun linkin tästä kuluttajaviraston linjauksesta? Itse en sitä nopealla etsimisellä löytänyt.

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 22.04.11 - klo:14:21
Voisiko joku laittaa tähän ketjuun linkin tästä kuluttajaviraston linjauksesta? Itse en sitä nopealla etsimisellä löytänyt.
Eikö kukaan sitä löydä?

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 22.04.11 - klo:14:21
Voisiko joku laittaa tähän ketjuun linkin tästä kuluttajaviraston linjauksesta? Itse en sitä nopealla etsimisellä löytänyt.
Auton osien kestoikä on tapauskohtainen.

Kuluttajaviraston ohjeesta Virhevastuu ja takuu autokaupassa löytyy 200 000 km esimerkki vaihdelaatikon kestoiästä. Asiaa ei kuitenkaan esitetä yleispätevänä kilometrirajana.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

htl

Tässä yhden DSG7:n tarina. Superb 1.8TSI -09, 70 000 km ajettu. Kovimpien pakkasten hellitettyä n. pari kuukautta sitten alkoi kuulumaan jurinaa/ulinaa edestä aina silloin kun veto oli päällä. Sitä kovempi ja korkeampi ulina mitä enemmän oli vauhtia. Koneen kierrosluvulla ei ollut merkitystä. Ulina paheni pikkuhiljaa parin viikon aikana ja tuli jo kiire huoltoon. Ulinan syyksi selvisi laakerivika tasauspyörästössä. Korjaustoimenpide oli koko DSG-laatikon vaihto..

Sinänsä itse vaihteistossa ei ilmeisestikään ollut vikaa, mutta näköjään tällaisissa tapauksissa merkkihuolto ei rupea mitään yksittäistä laakeria vaihtamaan, jos se kuuluu samaan "pakettiin" DSG-laatikon kanssa. Tai maahantuoja kai sen päätöksen lopulta teki. No, omalta kannalta pääasia oli, että laatikon vaihto meni kokonaisuudessaan maahantuojan piikkiin. Kahden vuoden takuuraja oli muutamaa päivää aiemmin ehtinyt mennä umpeen ennen vian raportointia, mutta onneksi maahantuoja hoiti homman ilman mutinoita. On kai se selvää, että vaihdelaatikon tai tasauspyörästön laakerin pitää kestää enemmän kuin pari vuotta ja pari päivää.

Vaihdon jälkeen kilometrejä on tullut reilu tuhat, toistaiseksi ilman ongelmia. Että jospa se sen 70 tkm nyt kestäis taas sitten...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy