DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
343 (28.7%)
Ei (DSG7)
325 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
225 (18.8%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.3%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13.1%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
98 (8.2%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
71 (5.9%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.9%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.9%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
46 (3.8%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1195

Avolava

Tervehdys palstalaiset.

Onko seuvanlainen vika kuinka tuttu.

Huomasin öljyvuodon "hieman" oudossa paikkaa. Lähdettiin tutkimaan, ja purettiin ilmanputsari yms. härpäkkeet pois tieltä, ja sieltähän se vika paljastui. DSG (6-vaihteinen) laatikolle menevä johtosarja öljyssä. Johtosarja menee mekatroniikan pistokkeelle. Pistoke auki, ja sisällä öljyä.

Näyttää siltä, että vuotaa urosliittimen "pinnejä" pitkin. Uros- ja naarasliitin putsannut, ja nyt seurataan kuinka paljon vuotaa. Vaihteiston toiminnassa en ole huomannut mitään muutosta.

Taitaa olla vaihtoehdot vähissä, eli mekatroniikka vaihtoon?

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 15.10.20 - klo:07:23
Näissä kuivissa dsg7-laatikoissa on näköjään edelleen samat ominaisuudet. Yksi edellinen autoni oli 2017 farkkugolffi 1.0tsi koneella ja siinä dsg teki sen, että noin ensimmäisen 20km aikana jos yritti reilulla kaasulla kiihdyttää 3.vaihteella niin kiihtyi tosi aaltoilemalla ja ravisteli koko autoa. Asiaa tutkittiin mutta kun ei vikakoodeja niin se ei ollu vika.

Nyt on Seat Leon 2020 1.5eTSI ja tismalleen samanlailla tekee tuokin laatikko. 3. ja 5.vaihteet on ne missä on ongelma. Kun ajanu niin että öljyt on varmasti normaalilämmössä niin sitten kyllä toimii.


Eihän laatikko itse mitään ravistaa eikä siihen vaikuttaa laatikon öljyn lämpötila ollenkaan. Ainostaan kytkimet voi ravistaa, mutta sen huomaa yleensä 1>2 vaihtaessa vain.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Avolava - 15.10.20 - klo:12:15
Huomasin öljyvuodon "hieman" oudossa paikkaa. Lähdettiin tutkimaan, ja purettiin ilmanputsari yms. härpäkkeet pois tieltä, ja sieltähän se vika paljastui. DSG (6-vaihteinen) laatikolle menevä johtosarja öljyssä. Johtosarja menee mekatroniikan pistokkeelle. Pistoke auki, ja sisällä öljyä.

Näyttää siltä, että vuotaa urosliittimen "pinnejä" pitkin. Uros- ja naarasliitin putsannut, ja nyt seurataan kuinka paljon vuotaa. Vaihteiston toiminnassa en ole huomannut mitään muutosta.

Ilmeisesti öljy imeytyy laatikosta liittimeen johtimien suorakuoren kautta. Muistaakseni tuollaista ongelmaa oli muillakin valmistajilla, mutta onko DSG6:lla kuinka tyypillistä. Jos öljy ei syövytä kuparia (ei varmaan pitäisi) niin tuohan oli lähinnä kosmeettinen haitta. En ainakaan lähtisi mekatroniikkaa tuon perusteella uusimaan. johtosarjan ehkä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

o.b.

Vaihteistoöljy ei johda sähköä, joten rättiä vaan ympärille ja kova ajoa. Ennen katsastusta joutuu ehkä vaihtamaan kuivan vaipan ;D

Avolava

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 15.10.20 - klo:14:10
Ilmeisesti öljy imeytyy laatikosta liittimeen johtimien suorakuoren kautta. Muistaakseni tuollaista ongelmaa oli muillakin valmistajilla, mutta onko DSG6:lla kuinka tyypillistä. Jos öljy ei syövytä kuparia (ei varmaan pitäisi) niin tuohan oli lähinnä kosmeettinen haitta. En ainakaan lähtisi mekatroniikkaa tuon perusteella uusimaan. johtosarjan ehkä.

Jep, seurataan tilannetta. Vuosi sitten talvirenkaiden vaihdon yhteydessä en huomannut mitään vuotoa.
Ulkomaan keskustelupalstoilta löytyy juttua vastaavasta ongelmasta, ja ei sielläkään oikein mitään ratkaisua ole, tai on, mutta se on sitten mekatroniikan vaihto  :)

Mietin vain, että olisiko laatikkoon tullut jostain syystä "painetta", ja siitä johtuen lykännyt laatikkoöljyä mekatroniikan pistokeen läpi. Sitä mustaa tappia siinä laatikon päällä hieman liikuttelin, ja sieltä vähän "hiekkaa/hiekkapölyä" tuli. Taitaa olla huohotin?

Avolava

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 15.10.20 - klo:15:44
Vaihteistoöljy ei johda sähköä, joten rättiä vaan ympärille ja kova ajoa. Ennen katsastusta joutuu ehkä vaihtamaan kuivan vaipan ;D

Toivottavasti ei tule pahempia pidätysvaikeuksia  ;D Kohta olisi vaihteistoöljyn vaihto ajankohtainen. Tässähän tulee käymään niin, että vaihdatan öljyt, ja sen jälkeen menee mekatroniikka vaihtoon, ja vaihdatan taas öljyt. Elämä on..  8)

z3iz3i

Lainaus käyttäjältä: z3iz3i - 08.10.20 - klo:12:57
Potilas: Octavia III 1.4 dsg, vm2015. Noin 50tkm mittarissa. Merkkiliikkeessä tehty huollot ajallaan. 1 omistaja.

Oireet: Nykii rajusti etenkin korkeilla kierroksilla. Nykiminen tuntuu myös kaupunkiajossa.

Diagnoosi:

Nykimistä on havaittu jo noin vuoden, jolloin huollossa pyydettiin tarkistamaan kytkimen kunto. Huollon vastaus tällöin oli: "ei vikakoodeja, ei vikaa, jatka ajoa". Onneksi tämä selvityspyyntö löytyy huoltodokumenteista. Kytkimen luistamista tapahtui parittomilla vaihteilla. Manuaalipuolella esim 3 tai 5 vaihteella kaasupohjassa kiihdyttäessä kierrokset heittelevät 3000-4000 kohdalla. Normaaliajossa vaihteisto toimi normaalisti, joten en vienyt autoa tämän takia uudestaan huoltoon. Epäilin että tämä on dsg:n ominaisuus ja itse olen "liian tarkka" tämän suhteen.

Oireet pahenivat viime viikolla, jolloin syttyi moottorin vikavalo ja korkeilla kierroksilla vaihteisto meni "ihan sekaisin". Matka-ajo tasanopeudella onnistui kuitenkin normaalisti. Tällä hetkellä odottaa huollossa lopullista tuomiota ja korvauspäätöstä. Se kuitenkin on varmaa, että näin pienillä kilometreillä maahantuoja pitää tulla vastaan tuntuvasti.

Case closed. Hain auton tänään huollosta ja maksoin 600e muutaman kommentin kera. Hinta oli työstä ja varaosista yhteensä. En jaksa alkaa taistelemaan jättiläisiä vastaan suuremmasta vastaantulosta.

Vaihteisto toimi huomattavasti paremmin kuin "koskaan" aikaisemmin.

Nämä ominaisuudet olivat nyt poissa:
-aaltoilevat kierrokset kiihdyttäessä
-pientä tärinää parittomilla vaihteilla
-kytkimen luistamista parittomilla vaihteilla 3000-4000 kohdalla
-manuaalipuolella vaihteet vaihtuivat nyt nopeasti, ennen oli pitkä viive vaihtamisessa

o.b.

No nyt on osilla ja työllä myös 2v takuu ;D Voi nukkua yönsä rauhassa...

tapanixxx

...seuraavat kaksi vuotta 😀👍

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 16.10.20 - klo:03:28
...seuraavat kaksi vuotta 😀👍

Ei sekään takaa, että toimii moitteetta kahta vuotta  ;).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Erkka

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 16.10.20 - klo:06:39
Ei sekään takaa, että toimii moitteetta kahta vuotta  ;).

Takaa sen, jos sama vika uusiutuu, niin menee takuun piikkiin korjaus. Sen puoleen voi olla huoletta. :)
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Mikkes

On meillä käynyt hyvä tuuri. Meidän perheessä on 5 dsg vaihteistollista autoa ollut, Volkkareita, Skodia ja nyt Audia. Yhdessäkää vaihteistossa ei ole ollut mitään mainittavaa vikaa, kytkin on joskus jouduttu vaihdattamaan. On ollut DSG6 märkälevy ja DSG7 kuiva. Sekä Dieseleiden ja bensamoottorien jatkeina. No, hyvähän se on, että edes meillä käy tuuri, kun tuntuu että veljen kaiman kaverilla asti näitä vikoja kuuluu olevan.

sakal83

Auton käytöllä ja huoltamisella on tässäkin näppinsä mukana.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Mikkes - 16.10.20 - klo:07:07
On meillä käynyt hyvä tuuri. Meidän perheessä on 5 dsg vaihteistollista autoa ollut, Volkkareita, Skodia ja nyt Audia. Yhdessäkää vaihteistossa ei ole ollut mitään mainittavaa vikaa, kytkin on joskus jouduttu vaihdattamaan. On ollut DSG6 märkälevy ja DSG7 kuiva. Sekä Dieseleiden ja bensamoottorien jatkeina. No, hyvähän se on, että edes meillä käy tuuri, kun tuntuu että veljen kaiman kaverilla asti näitä vikoja kuuluu olevan.

Täysin 0 arvoinen kommentti.

Mitäs jos vaikka kertoisit paljonko autoilla oli A:Ikää ostettaessa B:Myytäessä C:Paljonko kilometrejä mittarissa ostettaessa D:Myytäessä.

Antaisi jotain informaatiota.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

ram1

On myös paljon ihmisiä, jotka luulee vian olevan ominaisuus.Ei varmastikaan nyt täällä foorumilla, mutta varmaan monet muutkin törmänneet asiaan, jos kokeillut jonkun toisen autoa joka ei ole ollenkaan kiinnostunut autoista muuten kuin pääsemällä omat reissut kunnialla kotiin. Näin on kerran itselle käynyt kun lainasin yhtä autoa missä dsg. Sen verran itselläkin laatikosta kokemuksia, että huomasin heti ettei kaikki ihan ok, mutta hänen mielestä oli.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Sixi

Minullakin käynnyt tuuri. Ollut kaksi kuivalla DSG7 vaihteistolla varustettua auto.
Ei vikoja, ei nykimistä eikä tärinöitä. Ensimmäisellä ajoin 0 - 176 tkm. Nykyisenkin ostin uutena ja nyt ajettu 463 tkm. Merkki ja malli näkyy tuossa alla.
Yht.  yli 2.1 milj. km kuudella VAG-autolla

Jetta 1.6 D -83 (76900-270400), Audi 1.6 TD -86 (93200-746000), Cordoba 1.9 SDI -00 (0-529500), Ocu 1.9 TDI -08 (0-107500),  Ocu 1.6 TDI DSG  -10 (0-176500) ja nyt Ocu II 1.6 TDI DSG -13 (0--> )

jhm

^

Sulla on ainakin auto tarpeellinen,ajamista vartenhan nuo on tehty.
Mulla ei ollut kuin yksi dsg,6 lovinen 2 litraisen dieselin jatkona,ei mitään nykimisiä eikä muutakaan ihmeitä.Toimi kuin sveitsiläinen kello.Ajomäärä 0-181 tkm.
VW Transporter T5  84kw 2014

z3iz3i

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 16.10.20 - klo:16:58
On myös paljon ihmisiä, jotka luulee vian olevan ominaisuus.Ei varmastikaan nyt täällä foorumilla, mutta varmaan monet muutkin törmänneet asiaan, jos kokeillut jonkun toisen autoa joka ei ole ollenkaan kiinnostunut autoista muuten kuin pääsemällä omat reissut kunnialla kotiin. Näin on kerran itselle käynyt kun lainasin yhtä autoa missä dsg. Sen verran itselläkin laatikosta kokemuksia, että huomasin heti ettei kaikki ihan ok, mutta hänen mielestä oli.

Samaa olen miettinyt. Minunkin auton kohdalla vaimo ei ole huomannut laatikon toiminnassa mitään erikoista. Mutta olisi merkkihuollossa pitänyt kyllä huomata.

jt

Lainaus käyttäjältä: z3iz3i - 15.10.20 - klo:21:25
Case closed. Hain auton tänään huollosta ja maksoin 600e muutaman kommentin kera. Hinta oli työstä ja varaosista yhteensä. En jaksa alkaa taistelemaan jättiläisiä vastaan suuremmasta vastaantulosta.
Mikä oli vikana/mitä vaihdettiin? Entä paljonko olisi lasku ollut ilman hyvitystä?
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

z3iz3i

Lainaus käyttäjältä: jt - 17.10.20 - klo:20:29
Mikä oli vikana/mitä vaihdettiin? Entä paljonko olisi lasku ollut ilman hyvitystä?

Kytkinpakka uusittiin. Ei tuossa laskussa ole töiden osuutta eritelty, sen perusteella vaikea sanoa paljonko olisi ilman hyvitystä maksanut. Arvio oli 600e ja sen perivät.

lepardiselka

Moi. Mulla reilu 2 vuotta vanha R golf jolla ajettu nyt 52tkm, dsg nyt muutaman kerran heittänyt koodit ja vaihteiston hätäkäytölle. Silloin häviää parittomat vaihteet 1,3,5 ja 7. Koodit kun luettiin ja lähetin ne laatikon ohjelmoijalle(TVS), niin ne viittasivat hydraulipaineen häviämiseen tai sitten vaihdevivuston hetkelliseen jumittumiseen. Koodit tulleet aina joko ihan paikallaan ollessa tai ihan pienessä vauhdissa, käy silleen jännästi nykimään vaikka jarru pohjassa ja auto ihan paikallaan. Öljyt+suodin vaihdettiin viime viikolla, mutta silti tuli jo koodit kerran sen jälkeen. Vaihteisto on siis 7-vaihteinen DQ381.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: lepardiselka - 20.10.20 - klo:11:15
Moi. Mulla reilu 2 vuotta vanha R golf jolla ajettu nyt 52tkm, dsg nyt muutaman kerran heittänyt koodit ja vaihteiston hätäkäytölle. Silloin häviää parittomat vaihteet 1,3,5 ja 7. Koodit kun luettiin ja lähetin ne laatikon ohjelmoijalle(TVS), niin ne viittasivat hydraulipaineen häviämiseen tai sitten vaihdevivuston hetkelliseen jumittumiseen. Koodit tulleet aina joko ihan paikallaan ollessa tai ihan pienessä vauhdissa, käy silleen jännästi nykimään vaikka jarru pohjassa ja auto ihan paikallaan. Öljyt+suodin vaihdettiin viime viikolla, mutta silti tuli jo koodit kerran sen jälkeen. Vaihteisto on siis 7-vaihteinen DQ381.

Merkkiliikkeestä uusin vakiosofta tilalle ja toivoo että vika on ainoastaan ohjelmassa? Jos ei niin huonoa tuuria. TVS tuskin ottaa vastuuta tai antaa takuuta sen varalle että laatikko hajoaa. Ja/tai kytkinten sopeutus ja mitä muuta testerillä pystyykään tekemään.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

lepardiselka

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 20.10.20 - klo:11:35
Merkkiliikkeestä uusin vakiosofta tilalle ja toivoo että vika on ainoastaan ohjelmassa? Jos ei niin huonoa tuuria. TVS tuskin ottaa vastuuta tai antaa takuuta sen varalle että laatikko hajoaa. Ja/tai kytkinten sopeutus ja mitä muuta testerillä pystyykään tekemään.
ei kuulemma ole ohjelmasta johtuva, tiedä sitten🤔 jännä kun vikakoodit tulee ja kun sit muutaman km ajaa ja käynnistää auton uudestaan niin laatikko toimii ihan normaalisti ja koodit hävinneet. Mitäköhän maksaisi merkkiliikkeessä vakiosoftan laitto?

Daatta

Lainaus käyttäjältä: lepardiselka - 20.10.20 - klo:13:41
ei kuulemma ole ohjelmasta johtuva, tiedä sitten🤔 jännä kun vikakoodit tulee ja kun sit muutaman km ajaa ja käynnistää auton uudestaan niin laatikko toimii ihan normaalisti ja koodit hävinneet. Mitäköhän maksaisi merkkiliikkeessä vakiosoftan laitto?

Kysymällä selviää, tuntitöinä tekevät oletettavasti. Lienee selvää, että viimeistään tuossa kohtaa voi voimansiirron takuun/goodwillin hyvästellä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

dwntime

Lainaus käyttäjältä: lepardiselka - 20.10.20 - klo:13:41
ei kuulemma ole ohjelmasta johtuva, tiedä sitten🤔 jännä kun vikakoodit tulee ja kun sit muutaman km ajaa ja käynnistää auton uudestaan niin laatikko toimii ihan normaalisti ja koodit hävinneet. Mitäköhän maksaisi merkkiliikkeessä vakiosoftan laitto?

Laitakko tänne tai privana jos et halua tänne laittaa, vaihteiston osanumerot, HW ja SW mitä siellä tällä hetkellä on?  Näet VCDS:llä tai OBD11 esim nuo. Voin kattoa löytyykö vakiosoftaa Erwinin flashdisciltä.

vag4life

Lainaus käyttäjältä: lepardiselka - 20.10.20 - klo:13:41
ei kuulemma ole ohjelmasta johtuva, tiedä sitten🤔 jännä kun vikakoodit tulee ja kun sit muutaman km ajaa ja käynnistää auton uudestaan niin laatikko toimii ihan normaalisti ja koodit hävinneet. Mitäköhän maksaisi merkkiliikkeessä vakiosoftan laitto?

Kerros miten kävi? en usko itsekään vian olevan softassa..
A4 B9 TFSI Q s-line

-karppa-

Olihan vaihdetut öljyt alkuperäiset?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Pena99

Jaetaan myös oma kokemus tulevien uhrien avuksi. Omasta autosta pamahti DSG7 (DQ200) mekatroniikka rikki jonkin verran päälle 100tkm jälkeen. En ollut auton ensimmäinen omistaja, ja huollotkin oli suoritettu muualla kuin merkkihuollossa (kuitenkin ajallaan ja VAG-autoihin erikoistuneessa huollossa). Seat Centerissä mekatroniikan korjauksen hinnaksi kerrottiin n. 2500e. Pisteet kuitenkin VAG:lle, sillä maahantuoja tuli täysin vastaan varaosien osalta ja myös hieman töiden puolesta. Tässä tapauksessa itselle jäi maksettavaksi n. 600e. Huollosta osattiin kertoa että ilmeisesti tehtaan puolelta hyvitysten rajana toimii ainakin auton 7 vuoden ikä, jonka oma autoni sattui juuri alittamaan.

TSI1.5EVO

Täällä ihmetystä aiheuttaa DSG7 vaihteiston toiminta perheen toisessa autossa, vuoden 2015 Golf Sportvanissa 1.4TSI (125hv) jolla ajettu nyt vajaat 100tkm. Normaali D-tilassa tuntuu kun vaihteisto yrittäisi vaihtaa liian nopeasti turhan isolle vaihteelle ja usein tarjoaa jo neljänkympin vauhdissa suurinta 7-vaihdetta. Ajaminen tuntuu varsinkin hitaassa kaupunkiajossa "jurnuttamiselta". Kun käyttää ns. S-modea niin huudattaa kierroksia mielestäni tarpeettoman korkealle ennen kuin vaihtaa isommalle. Samoin auto hyökkää S-modella turhankin vikkelästi jos valoista lähtee ja on "autohold" päällä.

Osaako joku sanoa onko (piilevä)vika vai ominaisuus? Pystyykö vaihteistolle tekemään jotain ohjelmointeja vielä?

Verrokkina on oma Touran (2018) jossa sama vaihteisto(?). Vaihteistoa tulee käytetty paljon S-tilassa joka reagoi hienosti kaasuun vasteeseen pitäen kierrokset kuitenkin maltillisena. Rauhallisemmassa ajossa D-vaihteella vaihdot menee myös jouhevasti eikä vaihda turhan isolle vaikka nopeutta olisikin 50km/h

ksuuk

Kuten huolto epävirrallisesti kertoi, enemmistö yli 80K ajetuista DSG laatikoista on viallisia, mutta yleensä asiakas ei huomaa tai on tottunut niihin.

Autoni juuri remontoitu DQ200 käyttäydy nyt kummallisesti, joskus vaan kierrokset nousee, muttei nopeus, joskus vaihteet vaihtaa kuin joku iske vasaralla, joskus vaihde vaihdu pari sekuntia, joskus ei alkaa liikkumaan heti ja joskus iskee kuin launch control -a käyttäessä. Huoltoon vaan uudestaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy