Äänestys

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
306 (17%)
Ei (DSG7)
268 (14.9%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
52 (2.9%)
Kyllä (DSG6)
105 (5.8%)
Kyllä (DSG7)
187 (10.4%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
16 (0.9%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
221 (12.3%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
129 (7.2%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
76 (4.2%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
63 (3.5%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
53 (2.9%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
98 (5.4%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
104 (5.8%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
51 (2.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
34 (1.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
40 (2.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 918

Kirjoittaja Aihe: DSG-vaihteistojen viat  (Luettu 1191831 kertaa)

Poissa Tos®

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5.282
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2460 : 27.03.20 - klo:10:05 »
Tiguanissa menee autoholdin kautta käsijarru päälle, kun auto on paikoillaan ja irrottaa turvavyön.
Sitten voi siirtää vaihdevivun P:lle.
Toki jyrkemmässä mäessä on viisasta ensin kytkeä käsijarru
Tiguan .:R-Line -16
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Poissa a_jaba

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 962
  • Bensa kuuluu ruohonleikkuriin
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2461 : 27.03.20 - klo:10:19 »
Tuo on aika normaali juttu automaattivaihteisessa autossa. Jos pysäköi jyrkkään paikkaan, niin vaihdeloota pääsee helpoimmalla kun laittaa sen ensin vapaalle, kytkee käsijarrun ja nostaa jalan jarrulta että auto jää käsijarrun varaan. Sen jälkeen vasta loota P-asentoon.

Muuten voi auton koko paino jäädä tuon lootan parkkilukon varaan ja se on kyllä jäykkä siitä saada pois. Enempi ominaisuus kuin vika, mun mielestä.

En nyt automaattilaatikoiden ominaisuudeksi laskisi vaan ennemminkin tiettyjen DSG mallien ominaisuudeksi. Itsellä useammasta eri merkkisestä (MB, BMW, Toyota, Nissan, Volvo, Ford jne) automaatista kokemusta ja missään niistä ei kyseistä "ominaisuutta" ole havaittavissa, ei myöskään nykyisen auton pahamaineisessa DQ200 lootassa.

Ja kyllä, nykyisellä autolla olen tätä vartavasten kokeillut jyrkässä mäessä kun olen täältä lukenut asiasta ensimmäisen kerran. Auton kun jättää jyrkkään mäkeen laatikko P asentoon ilman käsijarrua niin yhden käden kevyt liike riittää siirtämään vaihteen P -> D.

Se on totta, että laatikko pääsee huomattavasti helpommalla jos jättää käsijarrun varaan.
Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm ->
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm

Poissa Tos®

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5.282
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2462 : 03.04.20 - klo:13:17 »
https://www.caradvice.com.au/840587/2012-2014-volkswagen-golf-jetta-passat-polo-and-caddy-recalled/

Volkswagen Australia reports that the fluid loss can result in a loss of pressure within the transmission, reducing the vehicle’s drive functionality and increasing the risk of an accident that may cause serious injury to occupants or other road users.
Tiguan .:R-Line -16
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

 





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy