DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
343 (28.7%)
Ei (DSG7)
325 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
122 (10.2%)
Kyllä (DSG7)
224 (18.8%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.3%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13.1%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
97 (8.1%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
71 (5.9%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
106 (8.9%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.9%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
69 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
46 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1194

Sokota09


teraja

DSG7 Fabiassa, 4 kertaa vaihdettu takuuajan sisällä vaihdekepin mekanismi rikkoutuneen anturin vuoksi (ei tunnista P-asentoa). Nyt tuli viime lauantaina viides kerta, kun vika päälle ja auto korjaamolle. Kolme kertaa tullut tämän vuoden puolella :D

Auto jää nyt sille tielleen, kun vikaa ei saada korjattua, eli minulle tuli poistuma VAGeista - ehkä joskus taas, mutta nyt kyllä pidetään taukoa näiden kokemusten siivittämänä.

Skeida-Bob

Ihan tervettä ajattelua, onneksi olkoon. Viimeisimpien kokemusten myötä oma erkaantuminen on vahvasti työstövaiheessa.
jo läks pazka pihasta.

Jodl

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 13.08.19 - klo:09:40
Kun tämä topic on nykyään niin hiljainen niin itse tekisin sellaisen johtopäätöksen, että DSG:n (myös DQ200) luotettavuus on aika paljon parantunut.

Itsellä nyt 150tkm ajettu DQ200, toimii kun junan vessa eikä ole tarvinnut mitään huoltotoimenpiteitä. Kopkop koputan tietysti puuta!  :D
Meillä on "täyskäsi" eli 1.4TSI ketju ja DSG mikä tietääkseni on DQ200. Golf 2009, ahtimella ja turbolla (jos nyt menee käsitteet oikein). Ajettu 163tkm ja kampanjaöljynvaihto on tehty, ei muuta. Joskus jotain pientä omasta mielestä ylimääräistä ääntä kuulunut mutta kuitenkin toimii. Toki olen samaa mieltä, että luvattoman paljon näissä on vikoja, ei kuitenkaan 100% laatikoita mitkä on tehtaasta tullut ulos.

Skeida-Bob

VAG voisi ottaa saman otteen asiaan kuin joillakin valmistajilla on, jos ongelmia ilmenee ne hoidetaan. Tämä olisi helppo vakuuttaa asiakkaille esimerkiksi pitkällä takuulla ja sujuvalla toiminnalla. Mutta tähän toki ei volkkari tule kykenemään. Iso joukko uskollisimpia paasaa jo täysillä mantraa että osta uusi, pidä sen lyhyen takuun ajan ja vaihda uuteen. Samaan syssyyn että harrasta tai pidä harrastaja kaverina että selviät vian hausta yms. Eikä muuten -13 Skeida enää kelpaa edes merkkiliikkeeeseen, ylivoimaisesti huonoin hyvitys vaihdossa T-Roc/Karoq-linjalla vrt. vastaavan luokan muihin merkkeihin, useita käytettyjä ja uusia kierretty kulunut kuukausi. Minusta aika paha jos merkkiliike menee 4,8t alle parhaan kun auton arvon vaihteluväli on noin 1,0t-1,5t, selityksenä kaikkea mahdollista automyyjä pazkaa, takavuosina sitikalla meni näin, paitsi että merkkiliikkeessä uuteen vaihtaja menestyi. Ei ollut vaikea ratkaisu.
jo läks pazka pihasta.

b1mpo

Ota huomioon se seikka, että jos liikkeessä seisoo jo samanlaisia autoja, ei tilalle oteta "isoon" hintaan uusia samanlaisia. Tämä vaikuttaa suoraan hyvityshintaan.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Skeida-Bob

Juu kyllä, ja sekin kertoo jostain ihan tehokkaasti. Sinällään ei ole/ollut kyse isosta hinnasta, ei sinne päinkään varsinkaan matalimmissa hyvityksissä. Mutta juu ot...
jo läks pazka pihasta.

Kevee

#2377
Keltanokka ilmoittautuu! :)

Olen kakkosautoksi miettinyt tuollaista mk6 Golffia ja yksi 2.0tdi osui silmään.
Autolla on ajettu n. 180tkm ja DSG:nä myyjän mukaan märkä 6 (DQ250?) rattivaihteilla.

Mitä olette mieltä, uskaltaako tuollaista ostaa nuilla kilsoilla ja mitenkä toi laatikko on kestänyt noin yleisesti? Ja sen lisäksi onko mahdollista, että noilla rattivaihteilla on onnistuttu paskomaan laatikkoa normaalia enemmän?

Edit. lisätään vielä sen verran, että huoltokirjan mukaan DSG öljyjen vaihto on tehty 60tkm välein niinkuin pitääkin.

hece

Yleisesti DQ250 laatikko kestää, ja todennäköisesti rattivaihteita on käytetty perhebiilissä minimaalisesti. Eikä niillä mitään tuhoa aikaan voi saadakaan. Noilla kilometreillä kaksoismassavauhtipyörän vaihto voi tulla eteen, ellei ole jo vaihdettu.

jopi

Mitenkäs äänettömiä muiden DQ200 laatikot ovat?

Leonissa ainakin kuulee etenkin 1-2 ja 3-2 vaihtojen "kloksahtavan" sisään etenkin rauhallisessa ajossa.
Seat Leon Sportstourer eHybrid FR -21

CarsAndCoffee

Lainaus käyttäjältä: jopi - 15.09.19 - klo:11:28
Mitenkäs äänettömiä muiden DQ200 laatikot ovat?

Leonissa ainakin kuulee etenkin 1-2 ja 3-2 vaihtojen "kloksahtavan" sisään etenkin rauhallisessa ajossa.

Täysin äänetön ja huomaamaton, vaihdon huomaa vain mittaristosta. Seat Leon FR 1.8 tsi '14

hece

Lainaus käyttäjältä: jopi - 15.09.19 - klo:11:28
Mitenkäs äänettömiä muiden DQ200 laatikot ovat? Leonissa ainakin kuulee etenkin 1-2 ja 3-2 vaihtojen "kloksahtavan" sisään etenkin rauhallisessa ajossa.
Oma DQ250 on myös aina omistuksessani (100-170 tkm) kolahtanut 3->2 vaihdossa. Ã,,äni ei ole muuttunut eikä mitään ole hajonnut matkan varrella, mutta kyllähän se ehti mietityttää että onko merkki esim. vauhtipyörän vaihtotarpeesta.

o.b.

Kannattaisi ehkä kokeilla sopeutusta. Siinä sitä sitten kolahduksia ja paukahduksia kuuluukin ;D

jopi

Joo sopeutus voisi ehkä auttaakin. Huollon mielestä kaikki on just fine!

Mitä rivakammin kiihdyttää, sitä paremmin laatikko toimii. Välillä sportilla potkaistaan vaihde sisään 1-->2 vaihdossa, välillä menee sulavasti.
Melkein aina kuulee vaihteen kytkeytymisen 1-->2 ja 3-->2 vaihdoissa, kun ajelee rauhakseen.

Ehkä vain ominaisuuksia, mutta tuntuu kummalta ettei pitkä tuotekehitys ole tuonut sulavaa laatikon toimintaa  ::)
Seat Leon Sportstourer eHybrid FR -21

rahko

Lainaus käyttäjältä: Kevee - 09.09.19 - klo:20:47
Keltanokka ilmoittautuu! :)

Olen kakkosautoksi miettinyt tuollaista mk6 Golffia ja yksi 2.0tdi osui silmään.
Autolla on ajettu n. 180tkm ja DSG:nä myyjän mukaan märkä 6 (DQ250?) rattivaihteilla.

Mitä olette mieltä, uskaltaako tuollaista ostaa nuilla kilsoilla ja mitenkä toi laatikko on kestänyt noin yleisesti? Ja sen lisäksi onko mahdollista, että noilla rattivaihteilla on onnistuttu paskomaan laatikkoa normaalia enemmän?

Edit. lisätään vielä sen verran, että huoltokirjan mukaan DSG öljyjen vaihto on tehty 60tkm välein niinkuin pitääkin.
Itselläni 2015 Passat 2.0TDI 4motion. Siinä on (käsittääkseni) tuo laatikko. Tämä meidän yksilö nykäisee mielestäni aika kovasti liikkeelle lähdössä Start-Stopin jälkeen sekä josku 2-3 vaihto kolahtaa ja nykäisee. Mittarissa on nyt 120tkm. Merkkiliike väittää tuota normaaliksi, mutta itse en ainakaan noin nykivästi ajaisi esim. manuaalilaatikolla. Muuten meno on kyllä ihan miellyttävää.

Käsitin, että tämä pitäisi olla hyvä laatikko, mutta ainakaan meidän yksilö ei sitten ollut. Koeajollahan tuo selviää, jos tuollaisen ominaisuuden mahdollisuudesta tietää. Nykäisy ilmenee siis juurikin siinä vaiheessa kun Start-Stop on käynnistänyt auton, kytkee vaihteen sisään ja auto lähtee liikkeelle.

jopi

Lainaus käyttäjältä: rahko - 03.10.19 - klo:17:15
Itselläni 2015 Passat 2.0TDI 4motion. Siinä on (käsittääkseni) tuo laatikko. Tämä meidän yksilö nykäisee mielestäni aika kovasti liikkeelle lähdössä Start-Stopin jälkeen sekä josku 2-3 vaihto kolahtaa ja nykäisee. Mittarissa on nyt 120tkm. Merkkiliike väittää tuota normaaliksi, mutta itse en ainakaan noin nykivästi ajaisi esim. manuaalilaatikolla. Muuten meno on kyllä ihan miellyttävää.

Käsitin, että tämä pitäisi olla hyvä laatikko, mutta ainakaan meidän yksilö ei sitten ollut. Koeajollahan tuo selviää, jos tuollaisen ominaisuuden mahdollisuudesta tietää. Nykäisy ilmenee siis juurikin siinä vaiheessa kun Start-Stop on käynnistänyt auton, kytkee vaihteen sisään ja auto lähtee liikkeelle.
En tiedä tarkoitatko samaa, mutta tunnistan kyllä liikkeellelähtö-nykäisyn myös. Mutta se on vielä eri asia kuin mitä aiemmin tarkoitin.
Itse lähden liikkeelle niin, että
1. pieni painaisu kaasua tai ratinkääntöä, jotta kone käynnistyy
2. pieni painaisu kaasua, jotta automaattinen pysäköintijarru vapauttaa ja auto lähtee juuri ja juuri ryömimään
3. normaalisti kaasua
Seat Leon Sportstourer eHybrid FR -21

Broc

DSG7 1.6TDI Octavia MY11 alkanut oireilemaan samalla tavalla kuin tässä videossa.

https://www.youtube.com/watch?v=lnshnK678pU

Kierroslukumittari siis pykältää kiihdytettäessä. 3. ja 5. vaihteella ominaisuuden huomaa parhaiten.

Kytkimet ja vauhtipyörä vaihdettu noin 10tkm sitten. Autolla ajettu nyt 220tkm. Onko foorumilla tietoa millä toimenpiteellä tämän saa korjattua?

Nikken Polo

Meikäläisellä on uutena kaverina nämä termit vielä hiukan hakusessa... mitä tarkoitetaan vaihdelaatikon sopeuttamisella ja miten se tehdään? Jos joku jaksaa vääntää rautalangasta, niin olisin kiitollinen  :)
VW Polo GTI

Broc

Lainaus käyttäjältä: Broc - 18.10.19 - klo:11:34
DSG7 1.6TDI Octavia MY11 alkanut oireilemaan samalla tavalla kuin tässä videossa.

https://www.youtube.com/watch?v=lnshnK678pU

Kierroslukumittari siis pykältää kiihdytettäessä. 3. ja 5. vaihteella ominaisuuden huomaa parhaiten.

Kytkimet ja vauhtipyörä vaihdettu noin 10tkm sitten. Autolla ajettu nyt 220tkm. Onko foorumilla tietoa millä toimenpiteellä tämän saa korjattua?

Tässä vielä video ominaisuudesta omassa autossa.

https://vimeo.com/367949814

Onko mekatroniikan vaihto edessä vai selviääkö ohjelmiston päivityksellä?

mikama83

Tekeekö sekä kylmänä että kuumana noin? Mulla ollu vastaavaa uudesta asti 1.0 Tsi koneessa jolla ajettu nyt 48tkm. Pari kertaa käyttäny huollossa tutkittavana, mutta koska ei vikakoodeja niin ei ole kuulemma vika. Mulla tosin aika tasaisesti vetää kun kunnolla kuumentunu moottori jne.
Kylmänä kolmosvaihteella on turha yrittää kiihdyttää kun on niin aaltoilevaa tuo kierrosten nousu.

z3iz3i

Täällä tekee samaa 1.4 dsg vm 15, 45tkm. Korostuu etenkin kylmällä koneella. Huollon mukaan ei vikaa, kun vikakoodeja ei löydy.

Broc

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 22.10.19 - klo:11:42
Tekeekö sekä kylmänä että kuumana noin? Mulla ollu vastaavaa uudesta asti 1.0 Tsi koneessa jolla ajettu nyt 48tkm. Pari kertaa käyttäny huollossa tutkittavana, mutta koska ei vikakoodeja niin ei ole kuulemma vika. Mulla tosin aika tasaisesti vetää kun kunnolla kuumentunu moottori jne.
Kylmänä kolmosvaihteella on turha yrittää kiihdyttää kun on niin aaltoilevaa tuo kierrosten nousu.
Kylmällä koneella meno tuntuu epätasaisemmalta.

Kyselin tätä huoltamolta jossa kytkimet ja vauhtipyörän vaihdatin.He tarkastivat ettei vikakoodeja ole ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Suosittelivat että pyytäisin merkkikorjaamoa asentamaan uusimman ohjelmiston vaihteistoon. Uusia versioita vaihdelaatikon ohjelmistosta tulee kuulema säännöllisesti ja näissä saattaa olla korjauksia kyseiseen ongelmaan.


o.b.

Kun kytkinremppa tehtiin ei-merkkikorjaamolla, tehtiinkö vaihteistolle soputus sen jälkeen?

Rakkaudestalajiin

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 23.10.19 - klo:10:32
Kun kytkinremppa tehtiin ei-merkkikorjaamolla, tehtiinkö vaihteistolle soputus sen jälkeen?
Ja simmattiinko kytkimet tai onko väärin simmattu? 🤔

Broc

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 23.10.19 - klo:10:32
Kun kytkinremppa tehtiin ei-merkkikorjaamolla, tehtiinkö vaihteistolle soputus sen jälkeen?
Sopeutusajossa oli auto kun kyselin aikaa milloin voisin hakea kytkimenrempasta. Onkohan sama asia kuin vaihteiston sopeutus? Olettaisin ainakin näin.

Lainaus käyttäjältä: Rakkaudestalajiin - 23.10.19 - klo:10:57
Ja simmattiinko kytkimet tai onko väärin simmattu? 🤔

Kyselin tosiaan heti samaisesta paikasta tätä, että johtuuko mahdollisesti kytkimien vaihdosta. Katsoivat vikakoodit ja arvot vaihteistosta jotka kertovat kytkimien kuluneisuudesta. Selitti myös kuinka kytkimet olisi voinut asentaa väärällä tavalla, mutta näistä edellämainituista arvoista pystyi päättelemään asennuksen tehdyn oikealla tavalla. Sanoi vielä puhelimessa minulle nämä kaksi arvoa molemmat olivat 5 ja 6 väliltä. Pilkun jälkeen oli vielä yksi desimaali, mutta niitä en muista. Tekivät myös jonkin sopeutuksen uudelleen.

Tuleeko simmaus sanasta "shim". Tarviiko kytkimien asennuksessa siis käyttää jotakin korotus/säätö palikkaa?

Broc

Täältä löytyi paljon keskustelua tästä samasta ongelmasta.

https://www.briskoda.net/forums/topic/439395-the-story-of-the-famous-dq200-clutch-slip

fabiamc nimimerkin viestien perusteella häneltä on vaihdettu myyjän/maahantuojan piikkiin mekatroniikka joka ei kuitenkaan auttanut ongelmaan. Seuraavalla korjaamokierroksella saatiin auto toimimaan pariksi viikoksi vaihtamalla vaihdelaatikon ohjelmisto ja kytkimet VW ohjeistuksella.

Konserni oli siis tunnistanut ongelman ja selitys on kosteus kytkinlevyissä ja korjauksena tosiaan vaihdetaan kytkimet ja ohjelmisto.

Alla olevissa kuvissa VW:n tiedote asiasta.



redcloud

Vihdoin "saan" ilmoittautua tähän ketjuun virallisesti.

Passat -17, DQ200, 1.4TSI 150HP.
Ostin auton vajaan vuoden ikäisenä, ~17tkm mittarissa ja huomasin ~samantien, että 2->3 vaihtaessa ilmeni, kuun asennosta riippuen, tärinää. Tuo ei välttämättä edes näkynyt kierroslukumittarilla, mutta perstuntuma oli. Muita oireita ei ollut. Sittemmin yhdistin tärinän kylmään autoon ja niin, että ongelma korostui kostealla kelillä. Kyselin täältä joskus jo aiemmin, että kuuluuko asiaan DSG:n kanssa, mutta eipä tuota kukaan kompannut tai kumonnutkaan.

Tähän mennessä on edetty muistikuvieni mukaan ~näin:
Auto kävi asian takia huollon testeissä jo ennen 1. virallista huoltoa (30tkm), ongelmaa ei saatu toistettua.
30tkm huollossa raportoin edelleen samasta ongelmasta, ongelmaa ei saatu toistettua.
Tämän jälkeen raportoin jonkun toisen asian yhteydessä vielä samasta ongelmasta ja taas huollossa todetaan, että ei saada toistettua, mutta nollaavat laatikon + uusi softa + sopeutus.
Tuon operaation jälkeen vaihteet "paukahtelee" sisään jonkin aikaa, mutta tuo ongelma poistui nopeasti. Ohjelmistopäivityksen jälkeen laatikko jää vähän vähemmän pehmeäksi toiminnaltaan.
Yritän tässä välissä saada tuon 2->3 vaihteen vaihdon tärinän kuvattua videolle, mutta ongelma on todella hankala toistaa, enkä onnistu saamaan videota siinä.
Viimeisimmässä huollossa (~43tkm) jälleen ilmaisen ongelmasta ja sitä ei saada edelleenkään toistettua. Saan huollosta ohjeen testata niin, että 3. vaihde lukittuna ja täyskiihdytys (ei-kickdown).
Kamera esiin ja työtä käskettyä: https://www.youtube.com/watch?v=IPAPRDy2nTM
Vielä kun oli kesäkumit alla, niin sain tuon toistettua käytännössä jokaisella kylmäkiihdytyksellä.

Ensi viikolla otetaan jotain parametreja laatikosta ja sitten lähtee maahantuojan selvitykseen.


Broc

Lainaus käyttäjältä: redcloud - 06.11.19 - klo:11:42
Vihdoin "saan" ilmoittautua tähän ketjuun virallisesti.

Passat -17, DQ200, 1.4TSI 150HP.
Ostin auton vajaan vuoden ikäisenä, ~17tkm mittarissa ja huomasin ~samantien, että 2->3 vaihtaessa ilmeni, kuun asennosta riippuen, tärinää. Tuo ei välttämättä edes näkynyt kierroslukumittarilla, mutta perstuntuma oli. Muita oireita ei ollut. Sittemmin yhdistin tärinän kylmään autoon ja niin, että ongelma korostui kostealla kelillä. Kyselin täältä joskus jo aiemmin, että kuuluuko asiaan DSG:n kanssa, mutta eipä tuota kukaan kompannut tai kumonnutkaan.

Tähän mennessä on edetty muistikuvieni mukaan ~näin:
Auto kävi asian takia huollon testeissä jo ennen 1. virallista huoltoa (30tkm), ongelmaa ei saatu toistettua.
30tkm huollossa raportoin edelleen samasta ongelmasta, ongelmaa ei saatu toistettua.
Tämän jälkeen raportoin jonkun toisen asian yhteydessä vielä samasta ongelmasta ja taas huollossa todetaan, että ei saada toistettua, mutta nollaavat laatikon + uusi softa + sopeutus.
Tuon operaation jälkeen vaihteet "paukahtelee" sisään jonkin aikaa, mutta tuo ongelma poistui nopeasti. Ohjelmistopäivityksen jälkeen laatikko jää vähän vähemmän pehmeäksi toiminnaltaan.
Yritän tässä välissä saada tuon 2->3 vaihteen vaihdon tärinän kuvattua videolle, mutta ongelma on todella hankala toistaa, enkä onnistu saamaan videota siinä.
Viimeisimmässä huollossa (~43tkm) jälleen ilmaisen ongelmasta ja sitä ei saada edelleenkään toistettua. Saan huollosta ohjeen testata niin, että 3. vaihde lukittuna ja täyskiihdytys (ei-kickdown).
Kamera esiin ja työtä käskettyä: https://www.youtube.com/watch?v=IPAPRDy2nTM
Vielä kun oli kesäkumit alla, niin sain tuon toistettua käytännössä jokaisella kylmäkiihdytyksellä.

Ensi viikolla otetaan jotain parametreja laatikosta ja sitten lähtee maahantuojan selvitykseen.
Näyttäisi tuo kierroslukumittarin pykältäminen vähän samalta kuin minulla. Oma auto kylläkin oireilee 5. ja 7. vaihteella myös. Oletko kokeillut muilla parittomilla vaihteilla onko samaa oireilua havaittavissa? Itselläni 5. vaihde ja motarille kiihdytys kylmällä koneella on se missä ongelma aina ilmenee.

redcloud

Lainaus käyttäjältä: Broc - 06.11.19 - klo:12:21
Näyttäisi tuo kierroslukumittarin pykältäminen vähän samalta kuin minulla. Oma auto kylläkin oireilee 5. ja 7. vaihteella myös. Oletko kokeillut muilla parittomilla vaihteilla onko samaa oireilua havaittavissa? Itselläni 5. vaihde ja motarille kiihdytys kylmällä koneella on se missä ongelma aina ilmenee.

Teoriassa kaikki parittomat pitäisi oireilla ja kokeilinkin viimeksi eilen, mutta taajama-alueella ja nastarenkailla. En vielä päässyt sellaiselle tehoalueelle, että olisi tuota tapahtunut.
Huomenna aamulla taas motarikiihdytys edessä, niin pääsen testaamaan siellä.

Gigaa

Lainaus käyttäjältä: redcloud - 06.11.19 - klo:11:42
Auto kävi asian takia huollon testeissä jo ennen 1. virallista huoltoa (30tkm), ongelmaa ei saatu toistettua.
30tkm huollossa raportoin edelleen samasta ongelmasta, ongelmaa ei saatu toistettua.
Tämän jälkeen raportoin jonkun toisen asian yhteydessä vielä samasta ongelmasta ja taas huollossa todetaan, että ei saada toistettua, mutta nollaavat laatikon + uusi softa + sopeutus.
Tuon operaation jälkeen vaihteet "paukahtelee" sisään jonkin aikaa, mutta tuo ongelma poistui nopeasti. Ohjelmistopäivityksen jälkeen laatikko jää vähän vähemmän pehmeäksi toiminnaltaan.
Yritän tässä välissä saada tuon 2->3 vaihteen vaihdon tärinän kuvattua videolle, mutta ongelma on todella hankala toistaa, enkä onnistu saamaan videota siinä.
Viimeisimmässä huollossa (~43tkm) jälleen ilmaisen ongelmasta ja sitä ei saada edelleenkään toistettua. Saan huollosta ohjeen testata niin, että 3. vaihde lukittuna ja täyskiihdytys (ei-kickdown).

Octavia 1.6 TDI -17.

Kuulosta tasan tarkkaan samalta kuin omassa. Perstuntuma alkoi ennakoimaan tulevaa heti 10 tkm jälkeen. Sitä ennen toimi oikein hyvin. Kävi huollossa 14-16 tkm kieppeillä pariin kertaan. Tehtaalle lähti parametrit ja sopeuttivat. Pahentunut nyt 30 tkm huollon lähestyessä.

Pitääkin tehdä tuo sama testi.
Å koda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy