DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
343 (28.7%)
Ei (DSG7)
325 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
225 (18.8%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.3%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13.1%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
98 (8.2%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
71 (5.9%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.9%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.9%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
46 (3.8%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1195

vag4life

Lainaus käyttäjältä: Letangi - 14.09.18 - klo:17:17
Pistähän ,,käpussi sit tietoo mitä korjaamolla sanoivat. Piti tänään käydä kans marmotitiskin takana vähän kyselemässä aiheesta mutta sit muistin miten ”mukava ” henkilö siellä tiskin takana odottaa niin jätin käymättä. Olis varmaan käskenyt vain painaan kaasua rivakammin eikä ajeleen sillein rauhallisesti.

Tämä johtuu siitä, että sopeutus vaatii monenlaisia ajotilanteita, jotta laatikko oppii toimimaan "oikein" erilaisissa tilanteissa.
Kannattaa pysyä niissä manuaaliaskeissa, mikäli ei DSGllä ajo onnistu.
A4 B9 TFSI Q s-line

Äkäpussi

Lainaus käyttäjältä: vag4life - 16.09.18 - klo:12:42
Tämä johtuu siitä, että sopeutus vaatii monenlaisia ajotilanteita, jotta laatikko oppii toimimaan "oikein" erilaisissa tilanteissa.
Kannattaa pysyä niissä manuaaliaskeissa, mikäli ei DSGllä ajo onnistu.

,,lä nyt panttaa sitä tietoa vaan kerro ihmeessä miten pidetään oikeaoppinen oppitunti DSG:lle? Saatan säästyä autonvaihdolta. Töihin ja kotiin sahaan samanlaisessa possujunassa päivittäin, ja siinä on omat hankaluutensa luoda monenlaisia ja erilaisia ajotilanteita. Mutta olen kyllä valmis käyttämään muutaman illan ihan vaan lähteäkseni opetusajolle. Edellyttäen siis etten ole liian yksinkertainen ihminen ajamaan näin monimutkaista autoa.
VW Golf 1.5TSI DSG Highline

janike

Samaa mietiskelin kuten ylläoleva. Eikö automaatin idea ole siinä että se "arpoo" itse oikein tilanteeseen sopivan vaihteen? Mitä järkeä sellaisessa automaatissa on jolla pitää ajaa tietyllä lailla?
Näi se o.

Letangi

Lainaus käyttäjältä: vag4life - 16.09.18 - klo:12:42
Tämä johtuu siitä, että sopeutus vaatii monenlaisia ajotilanteita, jotta laatikko oppii toimimaan "oikein" erilaisissa tilanteissa.
Kannattaa pysyä niissä manuaaliaskeissa, mikäli ei DSGllä ajo onnistu.
Kuka on sanonut ettei DSG:llä ajo onnistuisi? Kysehän on nyt siitä miten laatikko käyttäytyy. 16000 mittarissa niin voin sanoa että kaiken tyyppisiä ajotilanteita on tullut vastaan. Mut tosiaan ilmoittauduin myös DSG ajokouluun niin saadaan nämä ominaisuudet häviämään ja laatikko käyttäytymään oikein kaikissa ajotilanteissa. Astuin ehkä provomiinaan niitähän täällä tuntuu olevan..

vag4life

Lainaus käyttäjältä: ,,käpussi - 16.09.18 - klo:13:45
,,lä nyt panttaa sitä tietoa vaan kerro ihmeessä miten pidetään oikeaoppinen oppitunti DSG:lle? Saatan säästyä autonvaihdolta. Töihin ja kotiin sahaan samanlaisessa possujunassa päivittäin, ja siinä on omat hankaluutensa luoda monenlaisia ja erilaisia ajotilanteita. Mutta olen kyllä valmis käyttämään muutaman illan ihan vaan lähteäkseni opetusajolle. Edellyttäen siis etten ole liian yksinkertainen ihminen ajamaan näin monimutkaista autoa.

Mikäli ajettu paljon ruuhkassa suosittelen ajamaan välillä rivakammin, ettei opi liian "laiskaksi". Eli kenkää, kenkää...
Sinänsä mitään poppaskonsteja ei ole, normaalia ajoa vaan jossa syntyy erilaisia ajotilanteita.

Lainaus käyttäjältä: janike - 16.09.18 - klo:16:04
Samaa mietiskelin kuten ylläoleva. Eikö automaatin idea ole siinä että se "arpoo" itse oikein tilanteeseen sopivan vaihteen? Mitä järkeä sellaisessa automaatissa on jolla pitää ajaa tietyllä lailla?

DSG ei arvo mitään, vaan toimii sen mukaan miten on oppinut kuskin ajotavasta.
A4 B9 TFSI Q s-line

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: ,,käpussi - 16.09.18 - klo:13:45
,,lä nyt panttaa sitä tietoa vaan kerro ihmeessä miten pidetään oikeaoppinen oppitunti DSG:lle? Saatan säästyä autonvaihdolta. Töihin ja kotiin sahaan samanlaisessa possujunassa päivittäin, ja siinä on omat hankaluutensa luoda monenlaisia ja erilaisia ajotilanteita. Mutta olen kyllä valmis käyttämään muutaman illan ihan vaan lähteäkseni opetusajolle. Edellyttäen siis etten ole liian yksinkertainen ihminen ajamaan näin monimutkaista autoa.
Yksi muuttuja tässä on VCDS:llä muutettava asetus auton kaasuvasteeseen. Tuo kannattaa ainakin koittaa, ennenkuin syyttää pelkkää DSG:tä arpomisesta. Muutoksen jälkeen nimittäin ainakin uunituore GTEC muuttui ihan erilaiseksi ajaa, ja tuo sama miettiminen on kyllä ollut läsnä ihan kaikissa autoissa mitä ennen tuon hankkimista tuli koeajettua.

Ehkäpä tuohon ohjaa myös polttoaineensäästö, kun pedaalista tehdään keinotekoisesti sellainen että kuski ehtii jo muuttaa mieltään ennenkuin auto reagoi pyyntöön. Toki sitten kun Audin rattiin hyppää, ja auto on jo tehtaan jäljiltä vasteen osalta mitä pitääkin niin joku voi päätyä sitten Audin ostamaan kun se tuntuu paremmalta.

Jokainenhan voi tuota koittaa, kun laittaa vaihdekepistä S-asennon päälle. Jos pitää tavasta miten auto tuolloin reagoi kaasun painamiseen, tiedostaen että vaihteiston käyttämät kierrosalueet ovat koodausmuutoksella samat kuin D-asennolla kannattaa muutos tehdä.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Äkäpussi

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 16.09.18 - klo:18:12
Yksi muuttuja tässä on VCDS:llä muutettava asetus auton kaasuvasteeseen. Tuo kannattaa ainakin koittaa, ennenkuin syyttää pelkkää DSG:tä arpomisesta. Muutoksen jälkeen nimittäin ainakin uunituore GTEC muuttui ihan erilaiseksi ajaa, ja tuo sama miettiminen on kyllä ollut läsnä ihan kaikissa autoissa mitä ennen tuon hankkimista tuli koeajettua.

Ehkäpä tuohon ohjaa myös polttoaineensäästö, kun pedaalista tehdään keinotekoisesti sellainen että kuski ehtii jo muuttaa mieltään ennenkuin auto reagoi pyyntöön. Toki sitten kun Audin rattiin hyppää, ja auto on jo tehtaan jäljiltä vasteen osalta mitä pitääkin niin joku voi päätyä sitten Audin ostamaan kun se tuntuu paremmalta.

Jokainenhan voi tuota koittaa, kun laittaa vaihdekepistä S-asennon päälle. Jos pitää tavasta miten auto tuolloin reagoi kaasun painamiseen, tiedostaen että vaihteiston käyttämät kierrosalueet ovat koodausmuutoksella samat kuin D-asennolla kannattaa muutos tehdä.

Oma henkilökohtainen mielipiteeni on että auto saisi toimia ilman että minä joudun ostamaan kaapeleita ja ohjelmistoja, ja yhteensopivan tietokoneen. En tiedä miten paljon sillä VCDS:llä kaasunvastetta voi muokata, mutta jos vaihtoehdot ovat samat kuin ajoprofiilin valikosta löytyvät normaali ja sport, niin sport asennolla tässä on enimmäkseen mentykin juurikin tuon paremman vasteen takia. Vaihteisto toki D eikä S asennossa.

Arpomisesta en ole laatikkoa syyttänyt vaikka sitäkin ymmärettävästi tapahtuu tietyissä tilanteissa koska se ei osaa lukea minun ajatuksia tai näe liikennetilannetta. Sen sijaan olen syyttänyt laatikkoa mm nykivistä liikkeellelähdöistä, ravistelusta kylmänä, heikosta ryömimisestä, luistamisesta vedättäessä etenkin kolmosella ja ylipäätään siitä että (minun mielestäni!) sillä ajaminen vaatii liikaa keskittymistä etenkin matelevassa ja pysähtelevässä ruuhkassa.

Kirjoitin jo aikaisemmin että uutena se toimi huomattavasti paremmin, vaihtoi ja lähti liikkeelle pehmeästi. Olen siis sitä mieltä että tämä oppiminen on tehnyt siitä huonommin toimivan. Jos ajaa ihan sukkasillaan ja varoo kaasun käyttöä niin niskat säästyy. Toisaalta jos taas paikaltaan lyö lapun lattiaan niin se myös toimii ja maisema vaihtuu. Kaikki siltä välitä näyttää vaan olevan niin kovin vaikeaa. Siksi en ole tyytyväinen.
VW Golf 1.5TSI DSG Highline

M_M

Lainaus käyttäjältä: ,,käpussi - 16.09.18 - klo:19:11
luistamisesta vedättäessä etenkin kolmosella

Kytkin siis luistaa vedättäessä?  :o Rikkihän se loota silloin on ja pitää laittaa kuntoon, voi poistua moni noista muistakin harmeista siinä samalla.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Äkäpussi

Lainaus käyttäjältä: M_M - 16.09.18 - klo:19:18
Kytkin siis luistaa vedättäessä?  :o Rikkihän se loota silloin on ja pitää laittaa kuntoon, voi poistua moni noista muistakin harmeista siinä samalla.

Se luistaa minun näkemykseni mukaan siksi että laatikko on aikeissa vaihtaa ylöspäin ja avaa kytkintä, mutta ei sitten vaihdakaan. Eli siis tapahtuu tilanteessa jossa kohtuu rauhallisesti lähdetty liikkeelle ja kolmosella ollessa lisätään kaasua sen verran rauhallisesti ettei se vaihda alaspäin mutta sen verran ripeästi ettei vaihda ylöskään. Noin 2000 ja 3000 kierroksen kohdalla tapahtuu luistaminen, sen kuulee korvalla ja näkee kierrosmittarista. Jos joku nyt otti mun selityksestä selvää niin voi kokeilla tekeekö oma auto samaa.

Ja autolle on siis jo varattu huolto asian tiimoilta.
VW Golf 1.5TSI DSG Highline

M_M

Lainaus käyttäjältä: ,,käpussi - 16.09.18 - klo:19:34
Ja autolle on siis jo varattu huolto asian tiimoilta.

Ihan hyvä, koska ei sen missään nimessä kuulu toimia noin.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Reneto

Lainaus käyttäjältä: ,,käpussi - 16.09.18 - klo:19:34
Se luistaa minun näkemykseni mukaan siksi että laatikko on aikeissa vaihtaa ylöspäin ja avaa kytkintä, mutta ei sitten vaihdakaan. Eli siis tapahtuu tilanteessa jossa kohtuu rauhallisesti lähdetty liikkeelle ja kolmosella ollessa lisätään kaasua sen verran rauhallisesti ettei se vaihda alaspäin mutta sen verran ripeästi ettei vaihda ylöskään. Noin 2000 ja 3000 kierroksen kohdalla tapahtuu luistaminen, sen kuulee korvalla ja näkee kierrosmittarista. Jos joku nyt otti mun selityksestä selvää niin voi kokeilla tekeekö oma auto samaa.

Luin tarinasi ja oli asiaa kaupungille, joten oikein yritin saada ohjeillasi kytkimen luistamaan.

Lainaakolmosella ollessa lisätään kaasua sen verran rauhallisesti ettei se vaihda alaspäin mutta sen verran ripeästi ettei vaihda ylöskään
Tämä osottautui haasteeksi koska veto lähti kaasua painaessa vahvasti päälle ja sekunnin päästä oltiinkin jo nelosella. Toisaalta ainakin D:llä kaasua saa painaa jo aika reippaasti, että se vaihtaa takaisin kakkoselle. Eli ei onnistunut luistatus. Minustakin laatikossasi on jotain vikaa.

Se on sanottava, että joskus satunnaisesti minullakin laatikko tuntuu luistattavan. Liittyy yleensä tilanteeseen, jossa joutuu voimakkaasti esim hidatetöyssyn vuoksi hidastamaan (kuitenkin ilman jarrua) ja töyssyn jälkeen vauhdin ollessa olematon kaasua painaessa 3 -> 2 tulee luistamista. Eli silloin kun jää tavallaan liian iso vaihde sisään.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

jt

Noihin DSG-lootiinhan on olemassa myös joillakin vaihteistopajoilla vaihtoehtoisia ohjelmistoja. Ideana muun muassa välttää isolla vaihteella liian pienillä kierroksilla tapahtuvaa jurrutusta tms. Tosin uuden auton kohdalla noissa ei ole mitään järkeä koska takuu taitaa mennä saman tien.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Äkäpussi

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 16.09.18 - klo:21:07
Luin tarinasi ja oli asiaa kaupungille, joten oikein yritin saada ohjeillasi kytkimen luistamaan.

Kiitos että vaivauduit kokeilemaan. Ei se mullakaan sitä kaiken aikaa tee. Olen meinaa joskus yrittänyt saada ilmiöstä videota jota näyttää marmorilla mutta ei tietenkään silloin onnistu  ::)
Oma mutu on että se on pikemminkin joku ohjelmisto-ongelma kuin mikään mekaaninen vika. Mutta katsotaan mitä huolto sanoo sitten.
VW Golf 1.5TSI DSG Highline

Seva

Lainaus käyttäjältä: ,,käpussi - 16.09.18 - klo:19:11
Kirjoitin jo aikaisemmin että uutena se toimi huomattavasti paremmin, vaihtoi ja lähti liikkeelle pehmeästi. Olen siis sitä mieltä että tämä oppiminen on tehnyt siitä huonommin toimivan. Jos ajaa ihan sukkasillaan ja varoo kaasun käyttöä niin niskat säästyy. Toisaalta jos taas paikaltaan lyö lapun lattiaan niin se myös toimii ja maisema vaihtuu. Kaikki siltä välitä näyttää vaan olevan niin kovin vaikeaa.

Itselläni nyt 20000 km kokemus DSG:stä. Se toimii tällä hetkellä täsmälleen samalla tavalla kuin uutena. En ole huomannut mitään vaihteiston oppimista tai sitten sillä ei ole ollut minulta mitään opittavaa. Eli olen tullut siihen tulokseen, että se toimii nyt sillä tavalla kuin saksalainen insinööri viisaudessaan on halunnut sen toimivan. Ja jos ei toimi, niin sitten sama insinööri olisi muuttanut sen. Aikaa on kyllä ollut.

Vaihteiston toiminnassa ei ole mitään moittimista silloin kun lähdetään liikkeelle erittäin rauhallisesti tai erittäin rivakasti. Mutta silloin kun halutaan lähteä puolirivakasti (eli aika usein), se pyrkii väen väkisin pitämään kierrokset haarukassa 1000-1500 eli juuri kun ollaan pääsemässä ns. alueelle, se heittää jo isompaa pesään. Kyllähän tällä tavalla varmaan polttoainetta säästyy, mutta itse olisin laittanut sen toimimaan hieman eri tavalla. Oma ihanne voisi jolla jossakin D- ja S-moodien välissä plus kaasuvasteeseen hienosäätöä.

Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

Äkäpussi

Lainaus käyttäjältä: Seva - 17.09.18 - klo:16:16

Vaihteiston toiminnassa ei ole mitään moittimista silloin kun lähdetään liikkeelle erittäin rauhallisesti tai erittäin rivakasti. Mutta silloin kun halutaan lähteä puolirivakasti (eli aika usein), se pyrkii väen väkisin pitämään kierrokset haarukassa 1000-1500 eli juuri kun ollaan pääsemässä ns. alueelle, se heittää jo isompaa pesään. Kyllähän tällä tavalla varmaan polttoainetta säästyy, mutta itse olisin laittanut sen toimimaan hieman eri tavalla. Oma ihanne voisi jolla jossakin D- ja S-moodien välissä plus kaasuvasteeseen hienosäätöä.

Allekirjoitan sen mitä kirjoitit. Erona on omalla kohdallani tuo puolirivakka kiihdytys. Kierrokset on noin 1500 ja kytkin luistaa sopivasti että lähdettäisiin pehmeästi liikkeelle, kunnes se lämää sen kiinni ikään kuin jalka lipsahtaisi kytkimeltä. Seurauksena epämiellyttävä nykäys ja samantien se on jo laittamassa kakkoselle. Ero verrattuna uuteen on mielestäni huomattava jolloin se ei nykinyt ja käytti jopa hetken ykkösellä ja vaihtoi aika huomaamattomasti kakkoselle.

Mutta käytetään se nyt huollossa ensiksi ja katsotaan mitä he siellä sanovat. Jos he toteavat että kaikki on kunnossa ja toimii niin kuin pitääkin, niin olen kyllä valmis nostamaan käden pystyyn virheen merkiksi ja toteamaan ettei tämä ehkä ole se minun juttuni. Sääli sinänsä koska auto on muuten hyvä. Mutta loppujen lopuksi kyse on vain autosta, ja maailma on autoja pullollaan ja ehkä se minulle sopiva löytyy sitten jostain toisesta leiristä.
VW Golf 1.5TSI DSG Highline

M_M

Lainaus käyttäjältä: ,,käpussi - 17.09.18 - klo:17:23
Mutta käytetään se nyt huollossa ensiksi ja katsotaan mitä he siellä sanovat. Jos he toteavat että kaikki on kunnossa ja toimii niin kuin pitääkin, niin olen kyllä valmis nostamaan käden pystyyn virheen merkiksi ja toteamaan ettei tämä ehkä ole se minun juttuni.

Jos asenne on tuo, niin kannattaa laittaa auto suoraan myyntiin. En ole vielä sellaista tarinaa kuullut, jossa huolto olisi ensimmäisellä yrityksellä suosiolla myöntänyt autossa olevan vikaa, jos se vielä eteenpäin liikkuu eikä vikakoodeja ole.

Oma DSG-keissini vaati muistaakseni kolme korjaamokäyntiä, ennenkuin uskottiin ettei asiakas nyt vaan niele sitä perusmantraa "ominaisuuksista". Sitten se korjattiin ja siitä tuli taas toimiva. Herkemmät toki uskovat kun huolto heille vakuuttaa ettei vikaa ole, joka tuntuu valitettavasti olevan konsernin tapa toimia.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Äkäpussi

Lainaus käyttäjältä: M_M - 17.09.18 - klo:17:45
Jos asenne on tuo, niin kannattaa laittaa auto suoraan myyntiin. En ole vielä sellaista tarinaa kuullut, jossa huolto olisi ensimmäisellä yrityksellä suosiolla myöntänyt autossa olevan vikaa, jos se vielä eteenpäin liikkuu eikä vikakoodeja ole.

Oma DSG-keissini vaati muistaakseni kolme korjaamokäyntiä, ennenkuin uskottiin ettei asiakas nyt vaan niele sitä perusmantraa "ominaisuuksista". Sitten se korjattiin ja siitä tuli taas toimiva. Herkemmät toki uskovat kun huolto heille vakuuttaa ettei vikaa ole, joka tuntuu valitettavasti olevan konsernin tapa toimia.

Turha kai mennä kauheasti asioiden edelle, katsotaan nyt rauhassa toi korjaamokortti. Tämä taitaa nyt olla "urani" viides volkkari, joten olen kyllä vuosien varrella kuullut ihan tarpeekseni selittelyjä ja tekosyitä heiltä tietääkseni ettei aina kannata purematta niellä. Toisaalta täytyy myös kehua kun siihen on aihetta, ja viime aikoina olen saanut oikein hyvää palvelua etenkin Volkswagencenter Airportissa. Aina ei hommat ole menneet kerralla oikein, mutta ovat paikanneet hyvin virheensä. Nyttenkin asiaan suhtauduttiin erittäin asiallisesti ja sovittiin että tuon auton jo edeltävänä päivänä jotta saavat kokeilla autoa kylmiltään. Sijaisauto tarjotiin ihan pyytämättä ja veloituksetta. Pisteet siitä heille.
VW Golf 1.5TSI DSG Highline

Ocu_Style

Itse olen pistänyt merkille sellaisen seikan, että kun autolla lähtee aamulla ensimmäistä kertaa kylmänä liikkeelle, niin vaihteisto toimii hieman töksähtelevämmin, mutta kun autolla ajaa enemmän ja laitteet lämpenee, niin vaihteistonkin toiminta muuttuu todella sujuvaksi. Tämäkin lienee normaalia toimintaa?
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

KumiKeijo

Ei ole normaalia. Kun kuivakytkin on kulunut tarpeeksi (ajettu yli 50tkm) se alkaa nykimään kylmänä ja lämpimänä.

mfroberg

Jep jep. Meillä meni 1.4 TSI DSG (2012) 91 tkm ja 1.6 TDI DSG (2015)  95 tkm ilman ensimmäistäkään nykäisyä ikinä. Kuten on mennyt nykyinen 1.5 TSI DSG nyt 23 tkm. Nykiminen ei ole koskaan normaalia millekään yhdistelmälle joten moiset asiantuntijalausunnot voi unohtaa.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Äkäpussi

Lainaus käyttäjältä: Letangi - 14.09.18 - klo:17:17
Pistähän ,,käpussi sit tietoo mitä korjaamolla sanoivat.

Moottorin ohjainlaite päivitetty. Tämän päivityksen on tarkoitus poistaa moottorin nykiminen lämpenemisvaiheessa.
VW Golf 1.5TSI DSG Highline

Letangi

Lainaus käyttäjältä: ,,käpussi - 25.09.18 - klo:16:52
Moottorin ohjainlaite päivitetty. Tämän päivityksen on tarkoitus poistaa moottorin nykiminen lämpenemisvaiheessa.
Itselläni on tuo päivitys tehty ja auttoi kyllä tuohon moottorin nykimiseen lämpenemisvaiheessa. Itsestäni vain tuntuu että tuon päivityksen jälkeen tuo DSG alkoi käyttäytymään siten miten aikaisemmin kuvailin. Eihän se voi olla mahdollista mut samoihin aikoihin..

Äkäpussi

Lainaus käyttäjältä: Letangi - 25.09.18 - klo:17:29
Itselläni on tuo päivitys tehty ja auttoi kyllä tuohon moottorin nykimiseen lämpenemisvaiheessa. Itsestäni vain tuntuu että tuon päivityksen jälkeen tuo DSG alkoi käyttäytymään siten miten aikaisemmin kuvailin. Eihän se voi olla mahdollista mut samoihin aikoihin..

Hienoa jos se ikävä ominaisuus poistui. Ainoa välitön huomio oli että tyhjäkäyntikierrokset jotka kesästä asti ovat olleet siinä 1000rpm tuntumassa putosivat takaisin normaaliin n 750 rpm, ja samalla hiekko ryömintä heikkeni entisestään. Hiukan tuntuu että korjaus meni ohi aiheen, mutta ajellaan nyt hetki ja katsellaan rauhassa ennen kun parjaan taas ja joku täällä pahoittaa mielensä siitä.
VW Golf 1.5TSI DSG Highline

Iero

Postilla ei DSG: oikein kestä - mikähän siellä kestää?

https://www.is.fi/autot/art-2000000912419.html

RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

Vekkula

^ Ja hauskinta on se että juuri muutama viikko takaperin oli uutinen että Postille yli 200kpl uusia Transportereita jotka kaikki on DSG:llä  ;D
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

jaspasA4

Kuka idiootti lie hyväksynyt hankinnan ja miten se on ylipäätään saatu edes lävitse?

https://m.kauppalehti.fi/uutiset/volkswagen-toimittaa-postille-yli-200-transporteria/uXuDrKjR

Gigaa

Lainaus käyttäjältä: jaspasA4 - 26.09.18 - klo:15:49
Kuka idiootti lie hyväksynyt hankinnan ja miten se on ylipäätään saatu edes lävitse?

https://m.kauppalehti.fi/uutiset/volkswagen-toimittaa-postille-yli-200-transporteria/uXuDrKjR

Villi arvaus. Saatu hyvään hintaa ja katsottu muilta ominaisuuksiltaan (auto, huolto, ajettavuus tms.) sopivaksi ja/tai paremmaksi kuin kilpailevat vaihtoehdot. Automaatti pitänee olla, koska manuaali ei lienejakelukäytössä kovinkaan kätevä ainakaan yhtään tiheämmin asutuilla nurkilla.

Automaatista noin muuten, että jos vaikka jokaisella pysähdyksellä säästää 3 sekuntia, pysähdyksiä on vaikka 200 päivässä, kuskeja/autoja 1000 Suomessa, niin säästö työajassa vuodessa 20 ,/t hinnalla on 666 666 ,. Lisäksi automaatin käyttö rasittanee kuskia muutenkin vähemmän. Luvut siis mutua, mutta vastaava keissi kuin asiakaspalveluissa, joissa yksittäisen puhelun keston lyhentyminen muutamalla sekunnilla säästää hitosti rahaa.
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

TTO

Lainaus käyttäjältä: Iero - 26.09.18 - klo:15:24
Postilla ei DSG: oikein kestä - mikähän siellä kestää?

https://www.is.fi/autot/art-2000000912419.html
Tuon artikkelin mukaan ei myöskään Renault Kangoon automaatti kestä eivätkä sähköohjatut robottivaihteistot (ei mainita merkkiä tai mallia, joissa heillä näitä on ollut mutta ei liene Vaggine).

vag4life

Lainaus käyttäjältä: Iero - 26.09.18 - klo:15:24
Postilla ei DSG: oikein kestä - mikähän siellä kestää?

https://www.is.fi/autot/art-2000000912419.html

Mitäs, jos poistuisit takavasempaan sinne Jojota-forumille?
A4 B9 TFSI Q s-line

-karppa-

[quote author=vag4life link=topic=1692.msg649213#msg649213 date=1537970660]
Mitäs, jos poistuisit takavasempaan sinne Jojota-forumille?
[/quote]

Totuus sattuu?

vag4life
   ;D ;D ;D
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy