DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
343 (28.7%)
Ei (DSG7)
325 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
122 (10.2%)
Kyllä (DSG7)
224 (18.8%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.3%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13.1%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
97 (8.1%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
71 (5.9%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
106 (8.9%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.9%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
69 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
46 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1194

Ocunen

Ja märkä DSG on varmatoimisempi?
Skoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 -18
EX: Skoda Octavia Scout 2.0TDI DSG -16
EX: Skoda Octavia Combi 1.6TDI 4x4 -14
EX: Skoda Octavia Combi 1.9TDI 4x4 -06

TTO


mikama83

Oman auton laatikkoon varattu uusi kytkin seuraavan huollon yhteyteen jota ennen vielä koeajo. Nykii ja kiihtyy 3. ja 4. Vaihteella ensimmäiset 20km juuri niin kuin kytkin luistaisi.  Ollu melkein uudesta asti tuo juttu ja mittarissa nyt 22tkm.

Tästä ei aiemmin kuulemma ollu tiedotteita että on kytkimissä vikoja mutta nyt oli tullu jostain syystä kun sanoin ,että tämä on viimeinen volkkari.

Kyseessä Golf 1.0tsi dsg -17

tölli

mulla   polo  gti  6 lovinen  dsg...normaali  moodilla    nykii   alaspäin  aika  terävästi   kun  antaa  vaihtaa   valoihin   itsekseen....   laitoin  moodin    sport-D      loppu    alaspäin  vaihto    nykimiset...siihen.. 

JJambs

Lainaus käyttäjältä: tölli - 11.08.18 - klo:19:15
mulla   polo  gti  6 lovinen  dsg...normaali  moodilla    nykii   alaspäin  aika  terävästi   kun  antaa  vaihtaa   valoihin   itsekseen....   laitoin  moodin    sport-D      loppu    alaspäin  vaihto    nykimiset...siihen..
Siis nykiikö sinulla D:llä vai S:llä? Minullahan RS Octavia tekee tuota samaa, ja siihen yritetään löytää ratkaisua. Merkkihuolto ei huomaa mitään vikaa koeajolla :)
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

Geoman

Lainaus käyttäjältä: Ocunen - 10.08.18 - klo:14:52
Ja märkä DSG on varmatoimisempi?
Omalta osaltani vastaus on:
Märkä DSG on varmatoiminen. Kuiva- ja märkä-DSG:lle pitäisi olla oma otsikkonsa.

Trackpad

Itsellä tuttu Skoda huoltaja ja sanonut suoraan että kuiva on se missä enemmän ongelmia. Nimimerkillä omassa Skodassa kytkin vaihtoon kuivaversiolla 77k

Juspa

Meille tuli Golf 1.4TSI/118kw 7DSG  vm-10
Koeajo meni mallikkaasti ei mitään ihmeellistä.
Auto himaan. Seuraavana päivänä 100km. Lenkki eikä mitään poikkeavaa, illalla lähdin kauppareissulle ja tein kaksi nopeaa kiihdytystä niin jakoavain/D2 alkoi alkoi vilkkua ja auto meni safety tilaan. Sammutin ja laitoin käyntiin niin kaikki taas toimi, paitsi lähdössä kytkin ravisti. Seuraavana aamuna auto käytiin taas jakari heilui mittarissa, sammutus ja käyntiin ei ongelmaa ja ravistuskin oli hävinnyt.
Joka päivä se pitää starta kaksi kertaa ennenkuin liikkeelle pääsee.
Eilen käytin tuon VCDS mittauksessa ja tässä tulos:
005995 - Gear Selector 2 Cannot be Regulated
               P176B - 000 -  - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 7
                    Reset counter: 37
                    Mileage: 198183 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2029.14.10
                    Time: 06:37:05

005948 - Position Sensor 3 for Gear Selector
               P173C - 000 - Implausible Signal - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 5
                    Reset counter: 40
                    Mileage: 198390 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2029.14.11
                    Time: 17:52:36
Kysymys: mistäköhän tässä mahtaa olla kysymys?

Ps. Kävin paikallisella merkkikorjaamolla tyhmänä kysymässä onko tähän autoon takaisin kutsuja, niin olihan siellä.
Laatikkoöljy, mekatroniikka öljy, putsaus säätö ja sopeutus olisiko ollut kamppis ollut 346F? Eikä maksa kuulemma mitään 😀
,,

Vekkula

Liikkeestä ostettu?
Kampanjahommasta huolimatta ensin liikkeeseen ilmoitus että tämmöistä vikaa on, ettei vaan käy niin että ensin fixaillaan ja sitten vasta reklamoidaan ja menee pahimmassa tapauksessa laatikko omaan piikkiin koska on tehty toimenpiteitä ennen myyjälle ilmoitusta ja pesevät näin kätensä tapauksesta.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Juspa

Juu, liikkeestä ostettu ja reklamoitu heti vian ilmettyä.
sanoivat että he vaihtavat vaikka öljyt, ok sopii
Tänään oltiin sinne yhteydessä ja sanottiin että älkää turhaan
meitä juoksuttako johkuu öljynvaihtoon, että autossa on kamppis ja kokeillaan sitä ensin.

o.b.

Tietääpä ainakin, miksi auto on lähtenyt kiertoon :o

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 24.08.18 - klo:19:18
Tietääpä ainakin, miksi auto on lähtenyt kiertoon :o

Ja seuraava asiakas maksaa...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Juspa

Ei tuo varmaan sen takii ole kiertoon lähtenyt,
samalla omistajalla uudesta asti?
Ehkä tuo auto pelästyi uutta käskytys tapaa🤣
Mutta onko kenelläkkään tietoa noista vikakoodeista?

Vekkula

Lainaus käyttäjältä: Juspa - 24.08.18 - klo:20:21
Ei tuo varmaan sen takii ole kiertoon lähtenyt,
samalla omistajalla uudesta asti?
Ehkä tuo auto pelästyi uutta käskytys tapaa🤣
Mutta onko kenelläkkään tietoa noista vikakoodeista?

Juuri sen takia ehkä on mennyt vaihtoon, takuu ohi ja seuraava onnellinen maksaa.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

tet

Lainaus käyttäjältä: Juspa - 24.08.18 - klo:20:21
Mutta onko kenelläkkään tietoa noista vikakoodeista?

No vaihteensiirtäjän asentoanturin signaalivikaahan tuo jälkimmäinen näyttää herjaavan, ensimmäinen saattaa olla seurausta jälkimmäisestä. Mekatroniikan vaihto lienee edessä. Niitähän ei korjata merkkarilla, uutta yksikköä lootan kupeeseen vaan.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

o.b.

Joo, öljynvaihdolla ei tuota korjata. Öljyä ilmeisesti jo päässyt elektroniikan sekaan :o

JJambs

Lainaus käyttäjältä: JJambs - 27.06.18 - klo:21:24
Nyt saakelivie, huomenna tartun puhelimeen ja soitan Laakkoselle ja kysyn mitä haluavat tuolle tehdä. Kilometri kilometriltä tuo nelosta pienemmillä vaihteilla alaspäin vaihdot esim. hidastaessa pysähyksiin tai lähes pysähdyksiin ärsyttävät enemmän ja enemmän. Kaupungissa 20km/h -> 30km/h > 20km/h välinen matelu on ärsyttävästi hieman nykivää aina alasvaihdoissa. Niskoja naksauttelevasta nykimisestä ei kuitenkaan ole kyse. Kukaan tuoreella DSG6:lla ajeleva ei ainakaan vielä vahvistanut tuntemuksiani normaaleiksi, joten kai tuossa on pakko jotain sanomista olla. Muuten aski toimii kuin unelma. En keksi muuta pahaa sanottavaa.
Auto käynyt kahdesti huollossa tämän takia. Mikään oireista ei tietenkään esiinny koeajoilla, toisella kerralla olin asentajan mukana. Toimitin videon tuosta nytkäyksestä liikkeeseen. Asentaja teki perusasetusten palautuksen, ja ikään kuin hetken tuo laatikko olisi toiminut kaikin puolin paremmin. Nyt 200km myöhemmin tuo on taas oma surkea itsensä. Kyllä v*tuttaa, olisi pitänyt ottaa se manuaali.

Kaksi muuta DSG6-autoa ajettu vertailun vuoksi, ja ne toimivat niin kuin tuon vaihteiston kuuluukin.
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

Juspa

Kiitos @tet ja @o.b vastauksista.
Kokeillaan ekana tuo kamppis ja sitten aletaan autoliikkeen kanssa vakavammin keskustelemaan.
Nyt jo 500km ajettu ostosta ja uusi vikavalo tuli näyttöön eli jotain vikaa pakokaasuissa. Pitää käydä luettamassa koodit niin saa taas lisää hammasten kiristelyä  ;D

arq

2012 Jetta (1.6 TDI DSG 7) jäi parkkiruutuun aikalailla ilman ennakkovaroitusta n. viikko sitten. Marmorilla tehty diagnoosi selvitti, että siirtohaarukat ovat vaurioituneet/jumissa. Jumi on myös myös ehkä(?) aiheuttanut sen, että mekatroniikka on saanut jotain osumaa. Mekkis on vaihdettu askiin takuuna aiemmin. Vaihtoehtona on lähinnä korjaus tai toinen vaihteisto b-osana. Uusi DSG on hinnan puolesta no-go.

Kysymys: Saksasta näyttäisi saavan korjattuja DSG-laatikoita, jopa takuulla. Onko kokemusta tälläisen hankkimisesta tai jopa suosituksia paikasta?

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: arq - 02.09.18 - klo:13:09
2012 Jetta (1.6 TDI DSG 7) jäi parkkiruutuun aikalailla ilman ennakkovaroitusta n. viikko sitten. Marmorilla tehty diagnoosi selvitti, että siirtohaarukat ovat vaurioituneet/jumissa. Jumi on myös myös ehkä(?) aiheuttanut sen, että mekatroniikka on saanut jotain osumaa. Mekkis on vaihdettu askiin takuuna aiemmin. Vaihtoehtona on lähinnä korjaus tai toinen vaihteisto b-osana. Uusi DSG on hinnan puolesta no-go.

Kysymys: Saksasta näyttäisi saavan korjattuja DSG-laatikoita, jopa takuulla. Onko kokemusta tälläisen hankkimisesta tai jopa suosituksia paikasta?

Paljonko autolla ona jettu ja onko ostettu liikkeestä?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

arq

Reilu 200tkm, auto on ostettu aikoinaan uutena eli ei muita omistajia.


Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 02.09.18 - klo:13:36
Paljonko autolla ona jettu ja onko ostettu liikkeestä?

eepahoo

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 10.08.18 - klo:17:22
Oman auton laatikkoon varattu uusi kytkin seuraavan huollon yhteyteen jota ennen vielä koeajo. Nykii ja kiihtyy 3. ja 4. Vaihteella ensimmäiset 20km juuri niin kuin kytkin luistaisi.  Ollu melkein uudesta asti tuo juttu ja mittarissa nyt 22tkm.

Tästä ei aiemmin kuulemma ollu tiedotteita että on kytkimissä vikoja mutta nyt oli tullu jostain syystä kun sanoin ,että tämä on viimeinen volkkari.

Kyseessä Golf 1.0tsi dsg -17

Minulla näyttäisi olevan saman tyyppinen ongelma. Kiihtyyys on nykivää, 3- ja 4-vaihteilla huomaa selvimmin. Kiekkamittaristakin huomaa, kun kierrokset hypähtää yhtäkkiä ehkä noin 500 kierrosta ylöspäin, jonka jälkeen kytkin ottaa taas kiinni. Jos kolmosella kiihdyttää kierrosalueen läpi, niin monta kertaa kytkin luiskahtaa kiihdytyksen aikana. Käyn ens viikolla näyttämässä marmorin pojille :).

Auto on Skoda 1.0tsi dsg -17, 11tkm mittarissa. Joku aikaa sitten aloin ihmettelemään, kun vaihteenvaihdot ylöspäin muuttuivat jotenkin nykivimmiksi.

Letangi

#2182
Autona 1.5 tsi dsg octavia. Nyt on ilmennyt että hyvä kun auto liikahtaa niin vaihtaa jo 2 vaihteelle. Täristää myös hivenen tässä vaiheessa. Samaa tekee myös vaihtaessa 3 ja myös 4:lle kovemmassa kiihdytyksessä. Onko vika vai ominaisuus? Itsestä tuntuu että vika koska ei tuo tärinä hyvää tee. Onko kyseessä käykin vai mikä täristää? Kovemmassa kiihdytyksessä laatikolla kova kiire vaihtaa vaihde nopeasti isommaksi jolloin kierrokset eivät juurikaan kerkeä nousemaan. Onko näissä muuten märkä vai kuiva kytkin?

M_M

Lainaus käyttäjältä: Letangi - 13.09.18 - klo:22:33
Onko vika vai ominaisuus?

Kakkosvaihteelle vaihtaminen heti kun auto liikkuu, ominaisuus.

Täristäminen minkä tahansa vaihdon yhteydessä, vika.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Letangi

^itse ajatellut että täristys johtuu siitä että liian iso vaihde silmässä..Auto juuri ehtinyt liikahtaa kun jo vaihtaa 2 vaihteelle.

Sokota09

Ei sen pitäisi tuollaisessa tilanteessa täristellä, kun luistattaa kytkintä. Se on sitten eri asia, jos ylämäessä on liian iso pykälä silmässä (tämäkin ominaisuus Ecolla ja D:llä), niin silloin tuppa jurnuuttamaan...

vag4life

Lainaus käyttäjältä: Letangi - 13.09.18 - klo:22:33
Onko näissä muuten märkä vai kuiva kytkin?

Kuiva seiska.
A4 B9 TFSI Q s-line

Äkäpussi

Lainaus käyttäjältä: Letangi - 13.09.18 - klo:22:33
Autona 1.5 tsi dsg octavia. Nyt on ilmennyt että hyvä kun auto liikahtaa niin vaihtaa jo 2 vaihteelle. Täristää myös hivenen tässä vaiheessa. Samaa tekee myös vaihtaessa 3 ja myös 4:lle kovemmassa kiihdytyksessä. Onko vika vai ominaisuus? Itsestä tuntuu että vika koska ei tuo tärinä hyvää tee. Onko kyseessä käykin vai mikä täristää? Kovemmassa kiihdytyksessä laatikolla kova kiire vaihtaa vaihde nopeasti isommaksi jolloin kierrokset eivät juurikaan kerkeä nousemaan. Onko näissä muuten märkä vai kuiva kytkin?

Sama yhdistelmä mutta Golfissa, ja oireetkin samat. Alkuksi olin hiton tyytyväinen että ovat vihdoin saanet tämän DSG:n toimimaan, mutta nyt 8000 km myöhemmin se on näköjään "oppinut" ja toimii lähinnä ärsyttävästi. Auto menossa pajalle parin viikon päästä tämän takia, mutta odotukset aika nollissa että muuttuisi paremmaksi. Jos ei parane niin harkitsen todella vakavasti laittamista kiertoon, sen verran pahasti nyppii sillä ajaminen tällä hetkellä.
VW Golf 1.5TSI DSG Highline

Sokota09

Mitä näiltä voi sitten odottaa, kun ohjeistavat manuaalillakin ajelemaan liian pienillä kierroksilla... ei se DSG kutonenkaan ole sen parempi toimivuudeltaan, siinä on taas liian vähän vaihteita minun mielestäni. Uudesta märkä seiskasta ei ole kokemuksia.

Letangi

Pistähän ,,käpussi sit tietoo mitä korjaamolla sanoivat. Piti tänään käydä kans marmotitiskin takana vähän kyselemässä aiheesta mutta sit muistin miten ”mukava ” henkilö siellä tiskin takana odottaa niin jätin käymättä. Olis varmaan käskenyt vain painaan kaasua rivakammin eikä ajeleen sillein rauhallisesti.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy