DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
343 (28.7%)
Ei (DSG7)
325 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
225 (18.8%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.3%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13.1%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
98 (8.2%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
71 (5.9%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.9%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.9%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
46 (3.8%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1195

vag4life

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 21.07.18 - klo:16:54
Onko 7 portainen DSG vm 2017 , 1.6 TDi Passatissa ajotapoja oppiva? Juniorilla on kortti ja Passatilla hän saa päästellä. Juniorin ajosta kun ottaa auton kolmos vaihteelta neloselle vaihdossa kytkin toimii niin että kiekat karkaa hieman ylös ja sitten viiveellä vaihtuu vasta vaihde. Kieppimittarissa asian voi selkeästi todeta ja kyllä tämän kuulee. Mittarissa 46 tkm, autolla siis ajaa nyt paljon jullini ja ajattelin jos hän tekee motarille kääntyessään  karstan polttoa ajatellenn lappu pohjassa kiihdytyksiä :) Oma ajotapani on erittäin harkitseva ja säyseä mitä tulee kaasun käyttämiseen, mulla ei ole tarve tehdä ikinä reippaita kiihdyttelyä, varsinkaan kun 1.6 TDi ei anna kiihdyttelystä juurikaan nautintoa. Auto oli aiemmin mun ajossa ja silloin kolmoselta neloselle vaihdettiin mäessäkin siten että kierrosluku ei tehnyt minkäänlaista havaittavaa nypäisyä.Asia ei minua haittaa, työsuhdeauto :) Antaa jullin polttaa siitä karstaa :)

On oppiva laatikko.
A4 B9 TFSI Q s-line

RS1984

Ostin maaliskuussa vm. 2013 (uuden korimallin) Golfin, 1.4 TSI 90kw DSG7. Ostettaessa kilsoja 54 700 ja nyt 4 kuukauden jälkeen 59 200 km.

Heti alkuun start/stop lopetti toimintansa, mutta korjaantui softapäivityksellä. Sittemmin vaimon kanssa huomattiin tärinää, nykimistä, vedon puutetta ja kolinaa 1-2 vaihteilla säännöllisesti kiihdyttäessä. Jätettiin auto VW Centerille tutkimukseen lomareissun ajaksi ja tieto tuli että kytkin menee uusiksi. Se korjattiin tänään, mutta samalla löytyi vuoto turbon imuletkusta, mikä myös vaihdetaan. Kaupan päälle löytyi vuoto myös iskarista, joten niitä menee myös 2 kpl uusiksi samalla (lienee tosin relevantti vika näillä kilsoilla).

Ens viikolla testaillaan sitten miltä auto tuntuu. Jonkin verran oli aiemmin havaittavissa myös nykimistä kaupunkiajossa alaspäin vaihdettaessa, hidastaessa valoihin. Tästä joku mainitsi tässäkin ketjussa ja liittyy kuulemma todennäköisesti kytkimen hajoamiseen.

Kaikki korjaukset osineen töineen n. 3400,. Onneksi myyjäliike kantaa vastuuta ja kustannuksia tulee meille maksettavaksi vain 380,, koska kaupoista on niin vähän aikaa. Ehdin kyllä jo uhkailla kaupan purkamisella. Toki auton pitäisi korjausten jälkeen olla parempi kuin ostettaessa.

Jää kyllä todennäköisesti ekaksi ja vikaksi Volkkariksi jos kerran noin paljon on vikaa näin vähillä kilsoilla vaikka kaikki huollot tehty kuitenkin asiallisesti.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: RS1984 - 24.07.18 - klo:23:35
Ostin maaliskuussa vm. 2013 (uuden korimallin) Golfin, 1.4 TSI 90kw DSG7. Ostettaessa kilsoja 54 700 ja nyt 4 kuukauden jälkeen 59 200 km.

Heti alkuun start/stop lopetti toimintansa, mutta korjaantui softapäivityksellä. Sittemmin vaimon kanssa huomattiin tärinää, nykimistä, vedon puutetta ja kolinaa 1-2 vaihteilla säännöllisesti kiihdyttäessä. Jätettiin auto VW Centerille tutkimukseen lomareissun ajaksi ja tieto tuli että kytkin menee uusiksi. Se korjattiin tänään, mutta samalla löytyi vuoto turbon imuletkusta, mikä myös vaihdetaan. Kaupan päälle löytyi vuoto myös iskarista, joten niitä menee myös 2 kpl uusiksi samalla (lienee tosin relevantti vika näillä kilsoilla).

Ens viikolla testaillaan sitten miltä auto tuntuu. Jonkin verran oli aiemmin havaittavissa myös nykimistä kaupunkiajossa alaspäin vaihdettaessa, hidastaessa valoihin. Tästä joku mainitsi tässäkin ketjussa ja liittyy kuulemma todennäköisesti kytkimen hajoamiseen.

Kaikki korjaukset osineen töineen n. 3400,. Onneksi myyjäliike kantaa vastuuta ja kustannuksia tulee meille maksettavaksi vain 380,, koska kaupoista on niin vähän aikaa. Ehdin kyllä jo uhkailla kaupan purkamisella. Toki auton pitäisi korjausten jälkeen olla parempi kuin ostettaessa.

Jää kyllä todennäköisesti ekaksi ja vikaksi Volkkariksi jos kerran noin paljon on vikaa näin vähillä kilsoilla vaikka kaikki huollot tehty kuitenkin asiallisesti.

Onnellinen vag:n omistaja. Oikeasti mitä kuraa asiakkaille pukataan.

Harmi!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

vag4life

Lainaus käyttäjältä: RS1984 - 24.07.18 - klo:23:35
Ostin maaliskuussa vm. 2013 (uuden korimallin) Golfin, 1.4 TSI 90kw DSG7. Ostettaessa kilsoja 54 700 ja nyt 4 kuukauden jälkeen 59 200 km.

Heti alkuun start/stop lopetti toimintansa, mutta korjaantui softapäivityksellä. Sittemmin vaimon kanssa huomattiin tärinää, nykimistä, vedon puutetta ja kolinaa 1-2 vaihteilla säännöllisesti kiihdyttäessä. Jätettiin auto VW Centerille tutkimukseen lomareissun ajaksi ja tieto tuli että kytkin menee uusiksi. Se korjattiin tänään, mutta samalla löytyi vuoto turbon imuletkusta, mikä myös vaihdetaan. Kaupan päälle löytyi vuoto myös iskarista, joten niitä menee myös 2 kpl uusiksi samalla (lienee tosin relevantti vika näillä kilsoilla).

Ens viikolla testaillaan sitten miltä auto tuntuu. Jonkin verran oli aiemmin havaittavissa myös nykimistä kaupunkiajossa alaspäin vaihdettaessa, hidastaessa valoihin. Tästä joku mainitsi tässäkin ketjussa ja liittyy kuulemma todennäköisesti kytkimen hajoamiseen.

Kaikki korjaukset osineen töineen n. 3400,. Onneksi myyjäliike kantaa vastuuta ja kustannuksia tulee meille maksettavaksi vain 380,, koska kaupoista on niin vähän aikaa. Ehdin kyllä jo uhkailla kaupan purkamisella. Toki auton pitäisi korjausten jälkeen olla parempi kuin ostettaessa.

Jää kyllä todennäköisesti ekaksi ja vikaksi Volkkariksi jos kerran noin paljon on vikaa näin vähillä kilsoilla vaikka kaikki huollot tehty kuitenkin asiallisesti.

Aika huonoa tuuria, mutta toisaalta maahantuojan vastuu laittaa auto kuntoon ja niinhän nyt tapahtuu. Sen jälkeen ei muuta kun kovaa ajoa!
A4 B9 TFSI Q s-line

pekeke

Kytkin ei saisi mennä noilla maileilla, eikä varsinkaan iskarit ellei joku himo rovanperä.

RS1984

Lainaus käyttäjältä: RS1984 - 24.07.18 - klo:23:35
Ostin maaliskuussa vm. 2013 (uuden korimallin) Golfin, 1.4 TSI 90kw DSG7. Ostettaessa kilsoja 54 700 ja nyt 4 kuukauden jälkeen 59 200 km.

Heti alkuun start/stop lopetti toimintansa, mutta korjaantui softapäivityksellä. Sittemmin vaimon kanssa huomattiin tärinää, nykimistä, vedon puutetta ja kolinaa 1-2 vaihteilla säännöllisesti kiihdyttäessä. Jätettiin auto VW Centerille tutkimukseen lomareissun ajaksi ja tieto tuli että kytkin menee uusiksi. Se korjattiin tänään, mutta samalla löytyi vuoto turbon imuletkusta, mikä myös vaihdetaan. Kaupan päälle löytyi vuoto myös iskarista, joten niitä menee myös 2 kpl uusiksi samalla (lienee tosin relevantti vika näillä kilsoilla).

Ens viikolla testaillaan sitten miltä auto tuntuu. Jonkin verran oli aiemmin havaittavissa myös nykimistä kaupunkiajossa alaspäin vaihdettaessa, hidastaessa valoihin. Tästä joku mainitsi tässäkin ketjussa ja liittyy kuulemma todennäköisesti kytkimen hajoamiseen.

Kaikki korjaukset osineen töineen n. 3400,. Onneksi myyjäliike kantaa vastuuta ja kustannuksia tulee meille maksettavaksi vain 380,, koska kaupoista on niin vähän aikaa. Ehdin kyllä jo uhkailla kaupan purkamisella. Toki auton pitäisi korjausten jälkeen olla parempi kuin ostettaessa.

Jää kyllä todennäköisesti ekaksi ja vikaksi Volkkariksi jos kerran noin paljon on vikaa näin vähillä kilsoilla vaikka kaikki huollot tehty kuitenkin asiallisesti.

EDIT: Lopullinen kustannus meille 930,, koska iskareiden täyttä hyvitystä ei pystytty  perustelemaan myyjälle (on voinut hajota ”vaikka viime viikolla”). 3500 euron kokonaiskustannuksista edelleen ihan ok osuus meille, mutta kirpaisee tietysti näin pian kauppojen jälkeen.

Peräänkuuluttaisin VW:n laatua.

vag4life

Lainaus käyttäjältä: RS1984 - 25.07.18 - klo:13:34
EDIT: Lopullinen kustannus meille 930,, koska iskareiden täyttä hyvitystä ei pystytty  perustelemaan myyjälle (on voinut hajota ”vaikka viime viikolla”). 3500 euron kokonaiskustannuksista edelleen ihan ok osuus meille, mutta kirpaisee tietysti näin pian kauppojen jälkeen.

Peräänkuuluttaisin VW:n laatua.

,,lä missään nimessä suostu tähän. Itse en ainakaan suostuisi maksamaan penniäkään.
A4 B9 TFSI Q s-line

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: RS1984 - 25.07.18 - klo:13:34
EDIT: Lopullinen kustannus meille 930,, koska iskareiden täyttä hyvitystä ei pystytty  perustelemaan myyjälle (on voinut hajota ”vaikka viime viikolla”). 3500 euron kokonaiskustannuksista edelleen ihan ok osuus meille, mutta kirpaisee tietysti näin pian kauppojen jälkeen.

Peräänkuuluttaisin VW:n laatua.

Lainaus käyttäjältä: vag4life - 25.07.18 - klo:14:09
,,lä missään nimessä suostu tähän. Itse en ainakaan suostuisi maksamaan penniäkään.

Olen täysin samaa mieltä vag4life:n kanssa. Noilla kilometreillä ei noiden osien kuulu laueta (viiden vuoden ja 60tkm matkalla) ja edelleen autolla on 6kk virhevastuu olemassa. Miettisin oikeasti asian riittautamista kuluttajariitalautakunnassa. Selitys että iskarit on ruvennut vuotamaan viime viikolla on juuri sellainen hätävalhe, jolla kuluttajaa pistetään halvalla!

Oliko autolla monta omistajaa ennen, kuin tuli teille?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

RS1984

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 25.07.18 - klo:15:17
Olen täysin samaa mieltä vag4life:n kanssa. Noilla kilometreillä ei noiden osien kuulu laueta (viiden vuoden ja 60tkm matkalla) ja edelleen autolla on 6kk virhevastuu olemassa. Miettisin oikeasti asian riittautamista kuluttajariitalautakunnassa. Selitys että iskarit on ruvennut vuotamaan viime viikolla on juuri sellainen hätävalhe, jolla kuluttajaa pistetään halvalla!

Oliko autolla monta omistajaa ennen, kuin tuli teille?

Kuluttajaneuvonnassa oltiin sitä mieltä, että diiliin kannattaa suostua. Iskareiden hajoamisen ajankohtaa kun ei pysty todentamaan ja niitä ei auton takuu myöskään kata. Myyjä luvannut siis kattaa puolet niiden hinnasta. Kytkimen osalta kuulemma tuo 20% osuus minulla tyypillinen jyvitys. Turbon letkun hinta töineen luokkaa 100-150,, joten ei vaikuta kokonaisuuteen juurikaan. Startatopin korjauksen myyjä maksoi kokonaan.

Tuo oma osuus menee siis ilmeisesti osastoon huono säkä. Auto ollut yhdellä omistajalla ennen meitä

vag4life

Lainaus käyttäjältä: RS1984 - 25.07.18 - klo:15:34
Kuluttajaneuvonnassa oltiin sitä mieltä, että diiliin kannattaa suostua. Iskareiden hajoamisen ajankohtaa kun ei pysty todentamaan ja niitä ei auton takuu myöskään kata. Myyjä luvannut siis kattaa puolet niiden hinnasta. Kytkimen osalta kuulemma tuo 20% osuus minulla tyypillinen jyvitys. Turbon letkun hinta töineen luokkaa 100-150,, joten ei vaikuta kokonaisuuteen juurikaan. Startatopin korjauksen myyjä maksoi kokonaan.

Tuo oma osuus menee siis ilmeisesti osastoon huono säkä. Auto ollut yhdellä omistajalla ennen meitä

Ihan sama mitä mieltä kuluttajaneuvonta on asiasta niin, juuri niinkuin karppa sanoi ei kyseisten osien pitäisi olla missään tapauksessa vaihtokunnossa noilla kilometreillä/ iänkään puolesta. Olen muutenkin aika skeptinen kuluttajaneuvonnan autojen tietämyksen kanssa, tälle en antaisi juuri mitään painoarvoa. Perustelu "auto tulee parempaan kuntoon kuin aiemmin" ei missään tapauksessa toimi tässä sinun tapauksessa.
A4 B9 TFSI Q s-line

RS1984

Lainaus käyttäjältä: vag4life - 25.07.18 - klo:16:17
Ihan sama mitä mieltä kuluttajaneuvonta on asiasta niin, juuri niinkuin karppa sanoi ei kyseisten osien pitäisi olla missään tapauksessa vaihtokunnossa noilla kilometreillä/ iänkään puolesta. Olen muutenkin aika skeptinen kuluttajaneuvonnan autojen tietämyksen kanssa, tälle en antaisi juuri mitään painoarvoa. Perustelu "auto tulee parempaan kuntoon kuin aiemmin" ei missään tapauksessa toimi tässä sinun tapauksessa.

Samaa mieltä. Ongelma on siinä, että myyjä voi pahimmassa tapauksessa vetää pois osuutensa iskareista, joista muodostuu valtaosa myös omasta osuudestani. No, kysyn vielä viimeisimmillä tiedoilla asiaa ja selvitän kuluttajariitamahdollisuutta. Sieltä tosin neuvotaan olemaan yhteydessä juurikin kuluttajaneuvontaan. Tämän suuruisen kustannuksen takia ei myöskään kannata lähteä oikeuteen tappelemaan.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: RS1984 - 25.07.18 - klo:16:29
Samaa mieltä. Ongelma on siinä, että myyjä voi pahimmassa tapauksessa vetää pois osuutensa iskareista, joista muodostuu valtaosa myös omasta osuudestani. No, kysyn vielä viimeisimmillä tiedoilla asiaa ja selvitän kuluttajariitamahdollisuutta. Sieltä tosin neuvotaan olemaan yhteydessä juurikin kuluttajaneuvontaan. Tämän suuruisen kustannuksen takia ei myöskään kannata lähteä oikeuteen tappelemaan.

Autolla ja sen osilla on oletettu kestoikä. Tässä tapauksessa ne eivät ole kestäneet edes puolta siitä. Kun nyt kiltisti avaat lompakkosi ja maksat, niin olet kokoajan maksumiehenä. Jos soitat puhuvalle päälle kuluttajaneuvontaa eivät he ymmärrä yhtään mitään autoista. Noista löytyy kkv:n sivuilta ratkaisuita vaikka kuinka paljon. Kannattaa muistaa, että autollasi on ollut 6kk virhevastuu voimassa.

Ja valittaminen kuluttajariitalautakuntaan on veloituksetonta.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

JJambs

Lainaus käyttäjältä: RS1984 - 24.07.18 - klo:23:35
Ens viikolla testaillaan sitten miltä auto tuntuu. Jonkin verran oli aiemmin havaittavissa myös nykimistä kaupunkiajossa alaspäin vaihdettaessa, hidastaessa valoihin. Tästä joku mainitsi tässäkin ketjussa ja liittyy kuulemma todennäköisesti kytkimen hajoamiseen.
Oma RS kävi tänään Laakkosella ihmeteltävänä tämän 'ominaisuuden' takia. 20km oli autolla näemmä poljettu oikein huolella, mutta kuulemma eivät huomanneet mitään poikkeavaa. Pian odottaa uusi käynti pajalla, jossa vaihdetaan rämisevä taustapeili. Otan tuolloin jonkun siitä huollon puolelta kyytiin, jottei vahingossakaan jää nykiminen enää toista kertaa huomaamatta.
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

Vinski

Lainaus käyttäjältä: RS1984 - 25.07.18 - klo:13:34
EDIT: Lopullinen kustannus meille 930,, koska iskareiden täyttä hyvitystä ei pystytty  perustelemaan myyjälle (on voinut hajota ”vaikka viime viikolla”). 3500 euron kokonaiskustannuksista edelleen ihan ok osuus meille, mutta kirpaisee tietysti näin pian kauppojen jälkeen.
On siinä lohtuna kuitenkin se, että auton ajettavuus ja turvallisuus hilppasen paranee. Kuusikymmentätuhatta kilometriä ajetut iskarit eivät ole enää uudenveroiset, vaikka ei varsin pitäisikään vielä hajota.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Vinski - 25.07.18 - klo:17:12
On siinä lohtuna kuitenkin se, että auton ajettavuus ja turvallisuus hilppasen paranee. Kuusikymmentätuhatta kilometriä ajetut iskarit eivät ole enää uudenveroiset, vaikka ei varsin pitäisikään vielä hajota.

Kysymys: Jos vain kaksi iskaria uusittu eikä kaikkia, niin paraneeko vai huononeeko ajo-ominaisuudet?

Minä ainakin vaihdan aina kaikki iskarit.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Vinski

Pariinkin autoon pelkästään etupäähän iskarit vaihdon kokeneena totean, että paranee. Toinen auto oli vanha Vectra katkeilevine jousineen, jonka rikkoutuessa vaihdatin samalla iskarit etupään joustintukiin. Tarina ei tosin kerro, mistä päästä kysyjän iskari oli sökö.

Sori offtopic. DSG-vaihteistojen vikoihin en ole iskarien vaihdolla havainnut tai tietänyt olevan vaikutusta.

Vinski

Niin se toinen vaihto menikin sitten Volkkarin hölmöilevän merkkihuollon piikkiin. Golfin kitisevien kallistuksenvaimentimien kummipuslien sijaan mentiin aluksi vaihtamaan ehjät iskarit.

RS1984

Lainaus käyttäjältä: Vinski - 25.07.18 - klo:17:12
On siinä lohtuna kuitenkin se, että auton ajettavuus ja turvallisuus hilppasen paranee. Kuusikymmentätuhatta kilometriä ajetut iskarit eivät ole enää uudenveroiset, vaikka ei varsin pitäisikään vielä hajota.

No niin, eli lopullinen kustannus meille kaikista korjauksista nyt 801,, eli turbon korjaus meni vielä maahantuojan piikkiin. Tavallaan meille jäi nyt noiden iskareiden maksaminen omaan piikkiin.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: RS1984 - 26.07.18 - klo:17:18
No niin, eli lopullinen kustannus meille kaikista korjauksista nyt 801,, eli turbon korjaus meni vielä maahantuojan piikkiin. Tavallaan meille jäi nyt noiden iskareiden maksaminen omaan piikkiin.

Kaksi orkkisiskaria vaihdettuna 800 euroa  ;D? Hinnat kohdallaan. 1000 euroon sai koko kierroksen asennettuna konin FSD:tä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

tet

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 25.07.18 - klo:16:55
Autolla ja sen osilla on oletettu kestoikä. Tässä tapauksessa ne eivät ole kestäneet edes puolta siitä. Kun nyt kiltisti avaat lompakkosi ja maksat, niin olet kokoajan maksumiehenä. Jos soitat puhuvalle päälle kuluttajaneuvontaa eivät he ymmärrä yhtään mitään autoista. Noista löytyy kkv:n sivuilta ratkaisuita vaikka kuinka paljon. Kannattaa muistaa, että autollasi on ollut 6kk virhevastuu voimassa.

En näe kyllä mitään perustetta kestoiän perusteella täyden korvauksen vaatimiseen, koska se korvaus laskee käytön mukaan tasaisesti ja saavuttaa nollatason siinä kohtaa kun osalla on "kilometrit täynnä". Sen sijaan tuo viimeisen lauseesi pointti on minusta täyttä asiaa, tosin kyse ei ole virhevastuusta vaan virheolettamasta. Eli väite, että "on voinut hajota vaikka viime viikolla", ei ole validi jos kaupasta on kulunut vähemmän kuin 6 kk aikaa. Lakihan sanoo yksiselitteisesti, että 6 kk sisällä käytetyn auton kaupasta ilmenevän vian oletetaan automaattisesti olleen autossa ostohetkellä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Sokka

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 26.07.18 - klo:23:44
Kaksi orkkisiskaria vaihdettuna 800 euroa  ;D? Hinnat kohdallaan. 1000 euroon sai koko kierroksen asennettuna konin FSD:tä.
Melko arvokasta tosiaan iskarihommat merkkiliikkeessä, koska kaksi Sachsia saa kotiintoimitettuna 140 eurolla. Eikä noiden vaihdossa pitäisi kahta tuntia kauempaa mennä, etenkään jos auto on valmiiksi nosturilla.. Villi veikkaus, että kpl hinta VW-leimoilla varustetulle Sachsille on jossain 150 ja 250 euron välillä ja tuntihinta työlle >100 euroa.

Oktaavi

#2151
Lainaus käyttäjältä: Sokka - 27.07.18 - klo:11:08
Melko arvokasta tosiaan iskarihommat merkkiliikkeessä, koska kaksi Sachsia saa kotiintoimitettuna 140 eurolla. Eikä noiden vaihdossa pitäisi kahta tuntia kauempaa mennä, etenkään jos auto on valmiiksi nosturilla.. Villi veikkaus, että kpl hinta VW-leimoilla varustetulle Sachsille on jossain 150 ja 250 euron välillä ja tuntihinta työlle >100 euroa.
Hurjat on tosiaan hinnat, jopa -karpan- korjaamollakin. Tai saattaahan olla, että Konit on huomattavasti arvokkaammat kuin alkuperäiset? Kakkoskoppaseen Ocuun vaihdettiin liikkeessä eteen ja taakse Sachsin iskarit, jouset, yläpäänlaakerit + muut iskarin kilkkeet ja asennettuna taisi hinta olla kaikkinensa 650e. Toki olisin säästänyt muutaman kympin, jos olisin itse tilannut osat, mutta ei maksanut vaivaa enää muutaman kympin tähden.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Oktaavi - 27.07.18 - klo:11:27
Hurjat on tosiaan hinnat, jopa -karpan- korjaamollakin. Tai saattaahan olla, että Konit on huomattavasti arvokkaammat kuin alkuperäiset? Kakkoskoppaseen Ocuun vaihdettiin liikkeessä eteen ja taakse Sachsin iskarit, jouset, yläpäänlaakerit + muut iskarin kilkkeet ja asennettuna taisi hinta olla kaikkinensa 650e. Toki olisin säästänyt muutaman kympin, jos olisin itse tilannut osat, mutta ei maksanut vaivaa enää muutaman kympin tähden.

Köyhälle konit voi olla kalliit, mulle ne on parhaat iskarit mitä autossa olleet.

https://www.europerformance.co.uk/pages/products/category_results.mhtml?category=konifsdshocks;car=skodaoctavia;manufacturer=koni;sub_category=1

Marmorillako teit nuo remontit 650 euroon ja elettiinkö mitä vuotta?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

a4b8

"Voisiko koneista puhumisen siirtää toisille palstoille" Joko hevos- tai iskaripalstoille?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Oktaavi

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 27.07.18 - klo:11:43
Köyhälle konit voi olla kalliit, mulle ne on parhaat iskarit mitä autossa olleet.

https://www.europerformance.co.uk/pages/products/category_results.mhtml?category=konifsdshocks;car=skodaoctavia;manufacturer=koni;sub_category=1

Marmorillako teit nuo remontit 650 euroon ja elettiinkö mitä vuotta?
Kesällä 2017 ja eräässä monimerkkikorjaamossa Juankosken lähellä. Nimeä en nyt muista tähän hätään, mutta seuraavan kerran mökillä käydessä voin katsoa. Töitten osuus ei ollut kummoinen, oisko ollut luokkaa jotain 150e. Hyvin yksinkertainen operaatio tuossa kakkoskoppasessa Ocussa.

vag4life

Joo, lopetetaanko Off-topic tähän.
A4 B9 TFSI Q s-line

redcloud

DSG7 seisoi viikon reissun ajan paikallaan. Kun tuli kotiinlähdön aika, niin kessy ei toiminut, piti avata kaukosäätimellä. Kun avasin kuskin oven, niin takakontti lähti avautumaan ja pysähtyi puoleen väliin.

Lähdin ajamaan ja heti tuntui vauhteet kummallisen "kulmikkaalta" ekat 100m. Auto käynnissä lastasin auton ja siitä ajamaan. Kakkos ja nelosvaihde "pamahti" vaihtaessa. Sama homma jatkui 50km. Sitten tunnin tauko ja uudelleen ajamaan ja ongelma oli kadonnut kokonaan.

Saksalainen vai kiinalainen koodari?

JJambs

Onko DSG:n sopeutusta/resetointia/perusasetusten palautusta mikä lie nimeltään onkaan, soveliasta tehdä itse takuunalaiseen autoon? Laakkosen huolto ei minun valituksista huolimatta huomannut RS:n vaihteiston alasvaihdoissa mitään erikoista, vaikka minusta nuo ovat varsin nytkähteleviä. Ajattelin, jos tuolla sopeutuksella välttäisi turhat pajalla seisottamiset?
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

Ocunen

Mistä vuosimallista eteenpäin DSG:t on parempilaatuisia? Muistaakseni luin, että 2012/20113 jälkeen laitetuissa huomattavasti vähemmän vikoja, mutta mikä paras tuntomerkki?
Houkuttaisi downshiftata nykyinen Ocu pari vuotta vanhempaan Scouttiin maasto-ominaisuuksien takia, mutta enemmistö noista Scouteista on automaatteja...
Skoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 -18
EX: Skoda Octavia Scout 2.0TDI DSG -16
EX: Skoda Octavia Combi 1.6TDI 4x4 -14
EX: Skoda Octavia Combi 1.9TDI 4x4 -06

TTO

Lainaus käyttäjältä: Ocunen - 10.08.18 - klo:14:23
Mistä vuosimallista eteenpäin DSG:t on parempilaatuisia? Muistaakseni luin, että 2012/20113 jälkeen laitetuissa huomattavasti vähemmän vikoja, mutta mikä paras tuntomerkki?
Houkuttaisi downshiftata nykyinen Ocu pari vuotta vanhempaan Scouttiin maasto-ominaisuuksien takia, mutta enemmistö noista Scouteista on automaatteja...
Scoutit on nelivetoja ja nelivetojen kanssa DSG on märkä DSG6 ja tuo "ratkaisee" jo ongelman pitkälti. Tuo 11-12-13-pohdinta muutoksista koskee kuivaa DSG7:aa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy