Äänestys

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
286 (17.1%)
Ei (DSG7)
244 (14.6%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
48 (2.9%)
Kyllä (DSG6)
99 (5.9%)
Kyllä (DSG7)
171 (10.2%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
16 (1%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
212 (12.7%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
119 (7.1%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
69 (4.1%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
56 (3.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
47 (2.8%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
94 (5.6%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
102 (6.1%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
44 (2.6%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
30 (1.8%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
32 (1.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 839

Kirjoittaja Aihe: DSG-vaihteistojen viat  (Luettu 990602 kertaa)

Poissa Telehell

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 397
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2100 : 24.06.18 - klo:19:54 »
Itsellä oli huollon ajan päivän verran ajossa uusi Skoda Rapid. Ihan karsee vaihteisto. Tökki ja nyki vaikka millä tavalla. Ei ois kauppoja siitä kyllä tullut 🤔
1: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
2: VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
EX: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

Poissa JJambs

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 147
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2101 : 27.06.18 - klo:21:24 »
Onko normaalia DSG7-meininkiä, että kun jarruttelee kevyesti esim. liikennevaloihin, niin vaihteen vaihtuessa alaspäin tuntuu pieni nykäisy? Kun päästään pienimmille vaihteille (ehkä 4->3 ja/tai 3->2). ~Saman tyylinen kuin käsivaihteella alas vaihtaessa, ei mikään paha mutta selvästi huomaa kuitenkin. Kyseessä n. 77K ajettu Golf TGI-koneella (kaiketi vastaa TSI:tä). Muuten mielestäni toimii ihan normaalisti, peruuttelut ylämäkeen ongelmitta jne.
Minulla DSG6 RS Ocussa tekee juuri tuota ja ottaa välillä pannuun aivan saakelisti tuo, kun on tottunut momentinmuunninaskeihin. En tiedä onko normaalia vai onko tuossa vikaa.
Nyt saakelivie, huomenna tartun puhelimeen ja soitan Laakkoselle ja kysyn mitä haluavat tuolle tehdä. Kilometri kilometriltä tuo nelosta pienemmillä vaihteilla alaspäin vaihdot esim. hidastaessa pysähyksiin tai lähes pysähdyksiin ärsyttävät enemmän ja enemmän. Kaupungissa 20km/h -> 30km/h > 20km/h välinen matelu on ärsyttävästi hieman nykivää aina alasvaihdoissa. Niskoja naksauttelevasta nykimisestä ei kuitenkaan ole kyse. Kukaan tuoreella DSG6:lla ajeleva ei ainakaan vielä vahvistanut tuntemuksiani normaaleiksi, joten kai tuossa on pakko jotain sanomista olla. Muuten aski toimii kuin unelma. En keksi muuta pahaa sanottavaa.
« Viimeksi muokattu: 27.06.18 - klo:21:27 kirjoittanut JJambs »
OBDeleven käytössä @ Lahden seutu.

Ajossa:
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS, DSG, Candy White

Entiset:
Seat Leon 1.0 TSI Style, manuaali, Pirineos Gray
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006, automaatti
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style, 2014, manuaali, Estrella Silver
Volvo S60 2.5T Kinetic, 2005, GearTronic AT
Mazda 6 HB, 2.0, manuaali
VW Golf IV HB 1.6, 2003, manuaali

Poissa keijo10

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2102 : 28.06.18 - klo:10:03 »
Moro, itelläni dsg6 laatikko autossa, 153tkm ajettu ja kolahtaa lähes aina kun tiputtaa 5->4 ja 3->2. Vaihteistoöljyt vaihdettu 125tkm kohdalla. Vauhtipyörä vaihdettu juuri (100km sitten). Mistä kannattais lähteä liikkeelle?

Poissa tven

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 81
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2103 : 28.06.18 - klo:10:49 »
Tämänkaltaiset postaukset kuuluvat tuonne Suomi24 puolelle. Siellä kiistellään typerien nimitysten kera eri automerkkien paremmuudesta.
Olihan siinä jotain oikein."Oppirahat on maksanut valmistaja ja asiakas." :-X >:(
Yeti 1,2 tsi  2012
VW Golf Variant 1,9tDI  Tiptronic 2004
VW Jetta VR6 130kw autom.   2001

Poissa vag4life

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 92
  • Audi A3 8V 1.4 TFSI
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2104 : 29.06.18 - klo:10:54 »
Moro, itelläni dsg6 laatikko autossa, 153tkm ajettu ja kolahtaa lähes aina kun tiputtaa 5->4 ja 3->2. Vaihteistoöljyt vaihdettu 125tkm kohdalla. Vauhtipyörä vaihdettu juuri (100km sitten). Mistä kannattais lähteä liikkeelle?

Viedä pajalle tutkittavaksi.

Poissa maketsu83

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 270
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2105 : 29.06.18 - klo:12:20 »
Onko keijo10 auto etu vai 4x4? Kokeileppa ajaa luistonesto pois päältä. Oireileeko yhtä voimakkaasti?

Poissa TAEA

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2106 : 29.06.18 - klo:18:58 »
Kuvaamasi ongelmaan riittää kun yksi kytkinlevyjen pinnoista on kulunut alle 0,1 mm ohjearvosta. Jos kiinnostaa niin lue TAEA merkillä olevat kirjoitukset.

Poissa speedypete

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2107 : 30.06.18 - klo:12:14 »
Moro, itelläni dsg6 laatikko autossa, 153tkm ajettu ja kolahtaa lähes aina kun tiputtaa 5->4 ja 3->2. Vaihteistoöljyt vaihdettu 125tkm kohdalla. Vauhtipyörä vaihdettu juuri (100km sitten). Mistä kannattais lähteä liikkeelle?

Oma stronic teki samaa, marmorilla oli ohjelmistopäivitys joka poisti ongelman.

Poissa keijo10

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2108 : 04.07.18 - klo:14:53 »
Kiitti vinkeistä! Auto on tosiaan nelikko, täytyy kokeilla ajella ilman luiston estoa. Mitä maksoi ohjelmistopäivitys?

Poissa EmberToInferno

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2109 : 04.07.18 - klo:18:15 »
Itsellä edellinen auto oli Skoda Octavia 2.0tdi Dsg 6v, Muuten toimi hyvin koko omistusajan, laatikon johtosarja oli hinkkaantunut ajan myötä rikki.
Joka johti siihen että ei välillä tunnistanut laatikkoa vaan hukkasi vedon kesken ajon mikä oli hieman mielenkiintoista, kunnes lakkasi toimimasta kokonaan.
Se johtosarja tekee moottorin kulman kohdalla liian jyrkän kurvin (yli 90astetta) jolloin oli ajan hammas syönyt osan johdoista rikki ja ne olivat hapettuneet n.15-20cm matkalta. Kaikki johdot poikki ja väliin uutta eheää johtoa ja asennus hieman paremmin kuin tehtaalla.  ;D

Poissa Tos®

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.961
    • Profiili
    • Tos
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2110 : 04.07.18 - klo:20:28 »
^Minkä vuoden ocu? Tiedä sitten ovatko keksineet korjata tuon jossain välis
Yeti 2.0 TDI DSG Experience -11
Golf1 Cabriolet
Polo Classic C
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Polo Coupe -89
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Poissa vag4life

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 92
  • Audi A3 8V 1.4 TFSI
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2111 : 05.07.18 - klo:15:22 »
Kiitti vinkeistä! Auto on tosiaan nelikko, täytyy kokeilla ajella ilman luiston estoa. Mitä maksoi ohjelmistopäivitys?

Se on n. 100€ luokkaa. Voit kysyä vastaantuloa mikäli liittyy johonkin ongelmaan.

Poissa keijo10

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2112 : 05.07.18 - klo:19:28 »
Juu, täytyy huomenna kurvata laakkoselle kysymään onnistuisko lootan päivitys. Autohan on siis -07 Golf R32.

Ps. luistonestolla ei osuutta kolinaan.

Poissa japa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 487
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2113 : 10.07.18 - klo:14:44 »
Taitaa olla 7v dgs viat historiaa. Autobildin testissä Fabian laatikko toimi moitteettomasti 100tkm.  Vaihteiston ominaisuudet ovat eri juttu.
Octavia 1,5 dsg tulossa
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Poissa jag

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2114 : 10.07.18 - klo:16:22 »
'Taitaa olla 7v dgs viat historiaa. Autobildin testissä Fabian laatikko toimi moitteettomasti 100tkm.  Vaihteiston ominaisuudet ovat eri juttu.'
Ja saman lehden Sportvan testissä 150 tkm.
Golf VII Variant 1.5 TSI EVO  110 kW DSG-7 mv. 2018

Poissa Iero

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 169
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2115 : 10.07.18 - klo:23:11 »
'Taitaa olla 7v dgs viat historiaa. Autobildin testissä Fabian laatikko toimi moitteettomasti 100tkm.  Vaihteiston ominaisuudet ovat eri juttu.'
Ja saman lehden Sportvan testissä 150 tkm.
Aikamoisia ihmeykslöitä siis löytynyt. Parasta lienee kuitenkin pitää näppinsä erossa kierrossa olevista.
RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

Poissa batman14

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 353
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2116 : 10.07.18 - klo:23:14 »
Aikamoisia ihmeykslöitä siis löytynyt. Parasta lienee kuitenkin pitää näppinsä erossa kierrossa olevista.

Parasta ostaa suosiolla vain Toyota. Ei tule paha mieli  :)

Poissa Enhancer

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.236
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2117 : 11.07.18 - klo:13:13 »
Parasta ostaa suosiolla vain Toyota. Ei tule paha mieli  :)
Toisessa topicissa jo Iero:lta kyselinkin, mutta toistetaan nyt vielä täällä? Ei teille olisi mitään Morolla-forumia erikseen, missä voisitte analysoida noiden teknisesti ja varustelultaankin 80-lukua edustavien menopelien ominaisuuksia?
VCDS -apua tarjolla Tampereella, yksityisviesti tai vcds@enhancer.fi tavoittaa. Käytössä HEX-V2. Vikakoodit, testit, sopeutukset, lisätoimintojen aktivointi jne.

Jos tarvitset VCDS-apua muualla, tutustu: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.0

Poissa lemmentalja

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 956
  • Renault Clio Tce -17, Renault Megane Tce -18
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2118 : 11.07.18 - klo:18:39 »
Parasta ostaa suosiolla vain Toyota. Ei tule paha mieli  :)

Paitsi aina kun istuu kuljettajan penkille 😁
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Poissa passo_s

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 173
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2119 : 11.07.18 - klo:19:49 »
45 tkm olen ajellu Passat 1.6 TDi dsg vm-17. Ei ole ollut vikaa. Tojotia on joskus työmatkoilla vuokraamoista pakkotilanteessa otettava ajoon. Niissä on poikkeuksetta ohjauksessa ja ajonautinnossa vikaa :)

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.358
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2120 : 11.07.18 - klo:20:31 »
Paitsi aina kun istuu kuljettajan penkille 😁

Tuo on totta, mutta vag:t on taas hyviä, kun toimivat  ;D.

Ergonomia niissä on parempi, ku toyotassa, mutta kyllä luotettavuus on jälkimmäisessä eri luokkaa, mutta vaggilaisissa viat on OMINAISUUKSIA ;).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa a_jaba

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 422
  • Bensa kuuluu ruohonleikkuriin
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2121 : 11.07.18 - klo:22:31 »
Parasta ostaa suosiolla vain Toyota. Ei tule paha mieli  :)

VAG laitteen kanssa vituttaa aina kun joutuu asioimaan korjaamon kanssa. Toyoyoyon kanssa vituttaa vain jokaisella starttauksella..  8)
Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm ->
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm

Poissa Enhancer

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.236
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2122 : 11.07.18 - klo:22:34 »
VAG laitteen kanssa vituttaa aina kun joutuu asioimaan korjaamon kanssa. Toyoyoyon kanssa vituttaa vain jokaisella starttauksella..  8)
Erittäin hyvin sanottu :). Sitten kun tuon lieveilmiön poistaa takuulla tai huolenpitosopimuksella, niin meno maistuu :).
VCDS -apua tarjolla Tampereella, yksityisviesti tai vcds@enhancer.fi tavoittaa. Käytössä HEX-V2. Vikakoodit, testit, sopeutukset, lisätoimintojen aktivointi jne.

Jos tarvitset VCDS-apua muualla, tutustu: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.0

Poissa japa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 487
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2123 : 11.07.18 - klo:22:45 »
Menkää sinne suoli 24 jauhamaan shittiä. Mutta asiasta puheenollen taitaa olla jo harvassa ne laatikkoviat näissä uusimmanpolven malleissa koska on laantumaanpäin tämän topicin jutut. 8)
Octavia 1,5 dsg tulossa
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Poissa batman14

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 353
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2124 : 12.07.18 - klo:09:46 »
Toisessa topicissa jo Iero:lta kyselinkin, mutta toistetaan nyt vielä täällä? Ei teille olisi mitään Morolla-forumia erikseen, missä voisitte analysoida noiden teknisesti ja varustelultaankin 80-lukua edustavien menopelien ominaisuuksia?

Niin siis tuo minun kommentti oli nimenomaan piikki Ieroa kohtaan. Tuntuu että joka topiciin pitää tulla vaahtoamaan jostain DSG tai jakoketjuongelmista, ja vielä kun profiilikuvana oli Toyota niin minua hiukan huvitti  :)

Lopetan off-topicin tähän. Mennään eteenpäin.

Poissa jalkkis

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 589
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2125 : 20.07.18 - klo:09:28 »
Pari kuukautta olen nyt ajelllut vm. 2017 Leon ST 1.0 TSI DSG:llä. Yhtä asiaa olen miettinyt. Rauhallisessa kiihdytyksessä, siis ihan "pintakaasukiihdytyksessä" on sellainen fiilis, että moottorin kierrokset nousisivat aavistuksen ennen vaihteen vaihtumista, vähän samaan tapaan kuin manuaalilla painaisi kytkintä aavistuksen liian aikaisin. Eli kytkin irrottaisi muutaman sadasosan etuajassa. Ilmiön huomaa moottorin äänestä ja parhaiten 2 -> 3 ja 3 -> 4 vaihdoissa. Ja ehkä sen voi kuvitella myös kierrolukumittarin neulan käyttäytymisestä. Laatikko toimii muuten nätisti, ryömii hyvin, ei ravista tai täristä missään vaiheessa ja vaihdot ovat muutoin ihan pehmeitä. Pienemmälle vaihteelle vaihtaa myös ok, ihan huomaamattomia alaspäinvaihdot eivät ole mutta ei kait ne tässä laatikossa koskaan olekaan?

En ole päässyt/ehtinyt/jaksanut/blaablaa testaamaan toista yksilöä vastaavalla moottori/laatikkokombolla mutta onkohan tuo ilmiö hiusten halkomista vai oiretta jostain tulevasta korjaamokeikasta?

Poissa Enhancer

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.236
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2126 : 20.07.18 - klo:11:56 »
Itselleni tuli muutama kuukausi takaperin ajoon odotusautoksi Octavia III, -13, 140hv bensa dsg 35tkm mittarissa. Siinä oli aluksi lähdöt tökkiviä, mutta vaihdot menivät kuin elokuvissa. Tätä nykyä lähdöt sujuvat moitteetta mutta huomaan samaa ilmiötä, eli varsinkin täyskaasulla tai reippaammalla kaasulla kiihdyttäessä vaihdoissa kytkin luistaa. Mittarissa nyt 47tkm. Kuten sanoin, ei omalla rahalla näitä laitteita...
VCDS -apua tarjolla Tampereella, yksityisviesti tai vcds@enhancer.fi tavoittaa. Käytössä HEX-V2. Vikakoodit, testit, sopeutukset, lisätoimintojen aktivointi jne.

Jos tarvitset VCDS-apua muualla, tutustu: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.0

Poissa niku

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 40
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2127 : 20.07.18 - klo:17:36 »
Jalkkis: kuulostaa samalta kuin mitä oon pähkäillyt mun Golf vm. 2014 (DSG7, jotain 75K ajettu) kanssa. Oletan että on normaalia tai ainakin suurin piirtein normaalia, mutta sehän ei todista mitään :D Auto on ollut muista syistä syynissä ja koeajossakin VW Centerin mekaanikoilla, eivätkä he ainakaan ottaneet esille että käyttäytyisi epänormaalisti. Mikä sekään ei ehkä todista mitään... mutta tällä mennään.

Poissa Enhancer

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.236
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2128 : 21.07.18 - klo:13:49 »
Kannattaa käydä referenssiksi koeajamassa uusi auto samalla laatikolla. DSG:ssä ei ole mitään, minkä vuoksi kuluessaan toiminnan pitäisi muuttua, sitten kun kytkimet on loppu niin ne on loppu.
VCDS -apua tarjolla Tampereella, yksityisviesti tai vcds@enhancer.fi tavoittaa. Käytössä HEX-V2. Vikakoodit, testit, sopeutukset, lisätoimintojen aktivointi jne.

Jos tarvitset VCDS-apua muualla, tutustu: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.0

Poissa passo_s

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 173
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2129 : 21.07.18 - klo:16:54 »
Onko 7 portainen DSG vm 2017 , 1.6 TDi Passatissa ajotapoja oppiva? Juniorilla on kortti ja Passatilla hän saa päästellä. Juniorin ajosta kun ottaa auton kolmos vaihteelta neloselle vaihdossa kytkin toimii niin että kiekat karkaa hieman ylös ja sitten viiveellä vaihtuu vasta vaihde. Kieppimittarissa asian voi selkeästi todeta ja kyllä tämän kuulee. Mittarissa 46 tkm, autolla siis ajaa nyt paljon jullini ja ajattelin jos hän tekee motarille kääntyessään  karstan polttoa ajatellenn lappu pohjassa kiihdytyksiä :) Oma ajotapani on erittäin harkitseva ja säyseä mitä tulee kaasun käyttämiseen, mulla ei ole tarve tehdä ikinä reippaita kiihdyttelyä, varsinkaan kun 1.6 TDi ei anna kiihdyttelystä juurikaan nautintoa. Auto oli aiemmin mun ajossa ja silloin kolmoselta neloselle vaihdettiin mäessäkin siten että kierrosluku ei tehnyt minkäänlaista havaittavaa nypäisyä.Asia ei minua haittaa, työsuhdeauto :) Antaa jullin polttaa siitä karstaa :)

 








Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi