Äänestys

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
229 (16.5%)
Ei (DSG7)
207 (14.9%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
38 (2.7%)
Kyllä (DSG6)
88 (6.4%)
Kyllä (DSG7)
132 (9.5%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
13 (0.9%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
183 (13.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
106 (7.7%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
61 (4.4%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
47 (3.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
31 (2.2%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
87 (6.3%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
84 (6.1%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
33 (2.4%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
20 (1.4%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
26 (1.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 678

Kirjoittaja Aihe: DSG-vaihteistojen viat  (Luettu 621873 kertaa)

Poissa Volkkaripappa

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 37
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #1650 : 22.11.16 - klo:15:59 »
Onhan nuo kunnioitettavat kilometrit jo dsg:lle jos on alkuperäinen laatikko. Onko kuiva seiska vaiko märkä kuutonen?

Poissa Tos®

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.755
    • Profiili
    • Tos
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #1651 : 22.11.16 - klo:18:52 »
Kaverilla on Alhambra -12 295tkm alkuperäinen dsg6
Yeti 2.0 TDI DSG Experience -11
Golf1 Cabriolet
Polo Classic C
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Polo Coupe -89

Poissa Marko

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 352
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #1652 : 22.11.16 - klo:20:40 »
Kyllähän nuo kestää,kun järjellä käyttää.Mittarissa 310 tkm,alkuperäinen laatikko,kaksoismassalla ajettu 240 tkm.
Öljynvaihtovälikin venähti yli 100 tkm.
Eikä siinä vielä kaikki.Auto ollut postin ajossa 240 tkm.Välillä kuormaa lähemmäs 700 kg.
Autona siis V Golf 2.0 pumpeduse.
Volkkareita,Mersuja,Dacia Duster Dci,Saab 96,ym.

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.573
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #1653 : 22.11.16 - klo:20:51 »
Jos DSG toimii yli 300tkm, niin voi heittää voltteja  ;D ;D ;D. Muilla se on normaalia vag-konsernille saavutus.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa Marko

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 352
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #1654 : 22.11.16 - klo:21:12 »
Joo.Suuresti olen kyllä yllättynyt tuon kestävyydestä.Muutenkin koko auto ollut aivan mykistävän vähävikainen,esim.alkuperäinen turbo.
Volkkareita,Mersuja,Dacia Duster Dci,Saab 96,ym.

Poissa Zego

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 200
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #1655 : 22.11.16 - klo:22:28 »
Pistä se nyt heti kiertoon!  ;D

Poissa Marko

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 352
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #1656 : 22.11.16 - klo:22:43 »
Pistä se nyt heti kiertoon!  ;D
Ei kannata parin tonnin takia,kukaan tota huoli.Jääköön sitte toho pihalle,kun niin kovasti hajoaa,ettei kannata enää korjata.
On muuten alkuperäinen akkukin vuodelta -05 8)
Volkkareita,Mersuja,Dacia Duster Dci,Saab 96,ym.

Poissa Joomo

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #1657 : 23.11.16 - klo:11:23 »
VW Golf Plus, 2,0TDI DSG vm.2007, ajettu 250000km

Vaihteisto on DSG6. Huoltokirjassa ei ole minkäänlaista merkintää vaihteiston korjaamisesta/viasta/vaihtamisesta.

Öljyt vaihdettu aina ajallaan  (ainakin sinä aikana, kun auto on ollut minulla).

Mutta mutta... Tässä hieman lisäihmetystä aiheeseen.
Eilen illalla ajoin töistä kotiin (~50km). Liikkeellelähtiessä vaihteisto nosti kierrokset taas  3000-3500rpm välille ennen vaihtamista. Manuaalinen vaihtaminen toimi edelleen moitteetta. Pysähdyin tankkaamaan ja yllätys oli suuri, kun tämän jälkeen liikkeelle lähtiessä vaihteisto toimi normaalisti. Suurempi vaihde meni aina päälle ~1800rpm kohdalla.

Tänään aamulla vaihteisto oli taas palannut siihen moodiin, että suurempaa vaihdetta vaihdetaan vasta 3000rpm yläpuolella.

Poissa M_M

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 556
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #1658 : 23.11.16 - klo:11:27 »
Vaihteisto on DSG6. Huoltokirjassa ei ole minkäänlaista merkintää vaihteiston korjaamisesta/viasta/vaihtamisesta.

Se ei kerro mitään, ei huoltokirjaan merkitä kuin määräaikaishuollot ja ehkä jotkut kampanjat. Varsinaisten vikojen korjauksia sinne ei ainakaan merkkiliikkeessä ilmesty.
VCDS käytettävissä, Kotkan seudulla

Audi A3 SB 1.8TFSI Quattro S-tronic -13
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic -14

Poissa Geoman

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 765
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #1659 : 23.11.16 - klo:11:33 »
On puute ettei Näitä merkintöjä tehdä huoltokirjaan. Itse olen pyytänyt ne erikseen tai kirjoittanut itse ne huoltokirjaan.

Kun kiihdytän omallani S-asennossa suhteellisen reippaasti ovat vaihtokohdat yli 3 000 rpm ja D-asennossa noin 2 000 rpm (molemmin puokin kaasujalasta riippuen). Nämä ovat vain karkea arvio vaihtokohdista.
MB 300D A vm1991, VW Golf Plus 2.0 TDI Highline DSG vm 2011

Poissa Joomo

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #1660 : 02.12.16 - klo:23:41 »
Hei,

Onko jollain kokemusta seuraavanlaisesta viasta, mikä on vian aiheuttanut ja mitä olette tehneet vian korjaamiseksi?

VW Golf Plus, 2,0TDI DSG vm.2007, ajettu 250000km


ONGELMA
D-asennolla ajettaessa, vaihteet vaihtuvat suurempaan vasta 3300-3700rpm kohdalla. Manuaalisesti vaihdettaessa DSG toimii kuten aina ennekin ja vaihdot tapahtuvat hienosti.


- Vaihteet menevät ongelmitta päälle. Ei ylimääräistä viivettä, vaihteiden poispäältä tippumista, jne.
- Ei nykimistä tai hyökkäilyä vaihteen vaihdossa.

Kierrokset ainoastaan nousevat hullun korkealle ennen kuin automaatti ymmärtää vaihtaa suuremmalle vaihteelle.

Toivottavasti edessäni ei ole sitä valitettavan kuuluisaa ja kallista vaihdelaatikon vaihtamista...  :-\


Olen huomannut vielä pienen jännän lisäominaisuuden vaihteisto-ongelmaan.

Seuraava asia on tapahtunut kolme kertaa viikon sisällä. Käynnistettyäni auton, mittaristossa on palanut ABS:n merkkivalo sekä luistoneston merkkivalo. Ne eivät ole sammuneet lainkaan, vaan palaneet koko ajomatkan ajan. Tällöin ihmetykseni on ollut suuri, koska vaihteisto on toiminut moitteettomasti. Vaihdot tapahtuvat aina suuremmalle 1800-2000rpm kohdalla ja laatikosta löytyy 6:s vaihde hienosti 80km/h nopeudessa. Jos mittaristoon ei jää palamaan käynnistyksen jälkeen ABS:n ja luistoneston merkkivalot, niin vaihteisto kierrättää yli 3000rpm ennen suuremman pykälän vaihtamista.

Ensi viikolla olen menossa korjaukseen jossa ajetaan vaihteiston tietokoneohjelma uudelleen ja annetaan vaihteistolle opetusta kuinka/koska vaihteet pitäisi vaihtaa... :) Katsotaan kuinka käy. Informoin teitä lopputuloksesta.

Poissa Tos®

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.755
    • Profiili
    • Tos
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #1661 : 03.12.16 - klo:16:00 »
Mites renkaat?

Jossain täällä aiemmin oli juttua, ettei vaihtanut kuutoselle ollenkaan vakkari päällä.
Syyksi paljastui renkaat.

Eli onko kaikki renkaat samanlaiset?
Yeti 2.0 TDI DSG Experience -11
Golf1 Cabriolet
Polo Classic C
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Polo Coupe -89

Poissa Kuula

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #1662 : 17.12.16 - klo:10:00 »
Hóla,

Laitetaanpä tänne oma tapaus joka on vielä käsittelyssä. Yritin kahlata tätä keskustelua jos olisi löytynyt vastaava tapaus, mutta hieman masentaa tuo +50 sivua.

Touran 2009 1,9TDI DSG6 laatikolla, kilometrejä todella kunniotettavat 380 tuhatta.
Alkuperäinen DSG vielä käytössä, ei ikinä ongelmia... PAITSI nyt.
Alkoi keskiviikko - torstai tiputtamaan vaihteet pois kesken ajon (eli N hyppäsi silmään) kojetaulussa palaa kaikki vaihdepuolen merkit yhtäaikaisesti.
Aluksi vika kuittaantui kun käytti Pllä ja sitten matka jatkui aina jonkun aikaa (5-10km).
Lauantaina ei sitten enään mennyt edes R silmään, joten muutaman tarkasti valitun kirosanan jälkeen otin toisen auton alle.

Meinasin jo kuitata auton romutukseen mutta maltoin vielä ja aloin selvittää jos vielä saisi ajokuntoon edes kohtuu kuluilla.
Paikallinen merkkihuolto otti auton tarkastukseen koska huoltoneuvoja viankuvauksesta epäili että laatikon "varorele"(?) olisi vikatilassa.
Lupasin heti kättelyssä että tarkastuksesta en sitten maksa penniäkään, johon vastasi että olisi maahantuonnin "kamppanja" koska tämmöinen vika
/ominaisuus on huomattu.

Onko jo kaiken nähneillä DSG asiantuntijoilla kokemuksia tämmöisestä?

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.573
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #1663 : 17.12.16 - klo:11:00 »
Kuulan tapauksessa auto on jo melkein 10 vuotta vanha ja ajettu 380tkm joten todennäköisesti maahantuoja tulee vastaan jotain prosentteja, jos tulee ollenkaan. Vaihdelaatikon kestoikä on arvioitu 200-300tkm väliin virhevastuun näkökulmasta. Toki aina voi yrittää.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa VeeJii

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #1664 : 29.12.16 - klo:12:33 »
Joo, olisin kyllä todella tyytyväinen jos 380tkm pääsee ilman mitään ongelmia.
Kunnioitettava saavutus ihan perinteiselle tomaatillekin.

Omaan DSG-7 (DQ200/0AM) vaihteistoon tuli vikaa 148tkm kohdalla. Auto siis VW Golf variant 2010 1.4TSI.
Oireena oli yllättäen kaupan parkkipaikalta lähdettäessä vaihdevalon vilkkuminen (D2) eikä auto suostunut vaihtamaan 3. vaihteelle.
Tarpeeksi kun oli vauhtia niin pykälsi 4. vaihteen ja edelleen myös 6. jos mahdollista.
1, 2 ja 4 ei siis toimineet.
Autoon oli edellisen omistajan toimesta vaihdettu kytkinpaketti vuosi sitten 120tkm paikkeilla.
Vein auton samaan liikkeeseen jossa operaatio oli tehty. Seuraavana päivänä sain puhelun, että kytkimet menee vaihtoon (varaosatakuu) mutta myös mekatroniikka on viallinen.
Oli koitettu kuitin mukaan sopeutusta, joka vaikutti tehtaan ohjeistukselta.
Mekatroniikka meni 100% tehtaan piikkiin, töistä 20%, eli maksettavaa jäi 80% töistä (alle 300).

Olin hyvin tyytyväinen hyvitykseen. Joku varmaan olisi vinkunut täyttä hyvitystä, mutta itselle oli tärkeämpää saada auto ajoon.
Toivottavasti nyt kestäisi vähän pidempään kuin 150tkm.

Poissa belkin67

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #1665 : 29.12.16 - klo:14:10 »
Melestäni ihan siedettävän hyvityksen sait ja nythän on taas tuosta vuosiksi autoa... oleellista on aina vaatia tekemään hyvityskysely tehtaalle päin, itse aikanaan jouduin vaatimaan skodan ollessa kyseessä.
Autosi on kuitenkin 6 vuotias ja nuo dsg-7 ovat kohtuu vikaherkkiä.. ja virallinen takuuhan on vain 2v/100 000 km.

Poissa Skodillac II

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #1666 : 11.01.17 - klo:15:50 »
Nyt se sitten tuli DSG6 laatikolle sokotassa kilometrit täyteen  :o
"Vain" 459tkm pääsi ennen kuin mekatroniikka yksikkö sanoi työsopimuksen irti.

Nyt mietinnässä että laittaako pirssi paalaamoon vai vieläkö hommais mekatroniikan ja laittas takas tulille  :-\
Vikakoodina:
18154 Transmission Power Solenoid Relay
P1746  Electrical Malfunction


Poissa Tos®

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.755
    • Profiili
    • Tos
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #1667 : 11.01.17 - klo:19:29 »
^on kyllä kunnioitettava suoritus  :)
Yeti 2.0 TDI DSG Experience -11
Golf1 Cabriolet
Polo Classic C
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Polo Coupe -89

Poissa topo

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #1668 : 15.01.17 - klo:13:43 »
Oon ostamassa Fabia 2016, 1.2l 7DSG n. 15tkm ajettu. Onko tuosta DSG:sta jotenkin saatu noita "ominaisuus" vikoja korjattua vai onko niitä oikeasti noin paljon? Ajattelin ajaa sillä noin 4v ja vaihtaa seuraavaan autoon enkä haluaisi että sinä aikana menisi mikään hajalle. :P Ainahan sieltä tehtaalta tulee niitä sekundoja linjalta ja se on ymmärrettävää mutta onko kenelläkään luottoa tohon 7DSG toimivuuteen? Samanlaisen kysymyksen laitoin tuosta 1.2l ketjusta että kestääkö vai hajooko ennen aikojaan toiseen thredii.

Poissa tet

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.584
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #1669 : 16.01.17 - klo:11:42 »
...mutta onko kenelläkään luottoa tohon 7DSG toimivuuteen?

- Suomessa myytiin viime vuonna yli 32000 VW-konsernin valmistamaa henkilöautoa (27,7 % rekisteröinneistä)
- viime vuonna Suomessa myytiin automaatteja (kaikki tyypit mukaanlukien) reilusti enemmän kuin manuaaleja
- VW-konsernin mallistossa automaatti/manuaali-suhde ei liene ainakaan keskimääräistä pienempi
- suurimmassa osassa konsernin mallistoa on kuivakytkiminen DSG7

Tuosta voi päätellä, että aika monella on luottoa DSG7-vaihteistoon. Lonkalta heitän veikkauksen, että varmaan lähemmäs kymmenellä tuhannella uuden auton ostajalla Suomessa oli viime vuonna luottoa siihen.
tulossa: Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6, Jungle Green
nyt: Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 vm. 2011, Satin Grey
ex-vag: Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 Comfortline vm. 2010, Reflex Silver

Poissa finnman

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 240
  • Octavia III 1.4Tsi DSG Combi Style -16
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #1670 : 16.01.17 - klo:12:05 »
Taitaa nyt olla muut viat suurimmassa osassa konsernin tuotteissa? DSG-7 on selvästi parantanut juoksuaan ja joitain kytkinpakkoja on vaihdettu alle 50tkm ajetuissa, mutta takuuseen ne ovat menneet?
Itselläni on kolmas 7-vaihteinen menossa ja 4's on tulossa kohta. Ensimmäisestä -09 meni megatroniikka (taisi tuon laatikon alkuvaiheilla olla sääntö ennenkuin poikkeus, että megatronikka leviää?). 2 seuraavaa on toiminut loistavasti ja siksi tulee samanlainen vielä jatkossakin. Kulutus+ suorituskyky on hyvässä suhteessa ja pienet ominaisuudet oppii ja antaa anteeksi helposti.

Vieläkö saisivat ohjaukset toimimaan, niin voisin ihan tosissaan suositella kyseisen konsernin tuotteita hyvällä sydämellä :)

 











Autodoc.FI