DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
343 (28.7%)
Ei (DSG7)
325 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
226 (18.9%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
98 (8.2%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
71 (5.9%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.9%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.9%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1196

tet

Lainaus käyttäjältä: rcta - 31.08.15 - klo:13:40
Juu ei ollut valitettavasti tilapäinen vika, eikä kytkinkään. Mekatroniikka rikki. Ihanan kallista.

Missä on diagnoosi tehty? Kuten tuossa aiemmin mainitsin, niin kertomasi vikakoodi vaikuttaa ennemmin olevan kepin asentoanturin vika joka ei liity mekatroniikkaan mitenkään. Niille on oma ohjain vaihdekepin juuressa. Jos kepiltä tulee väärää tietoa, sen pitäisi näkyä myös mittariston vaihdenäytön sekoiluna. Ei mekatroniikkavika tietenkään poissuljettu ole vaikka vikakoodi kepin anturia herjaisikin, mutta kiinnostaisi kyllä kuulla lisää miten mekatroniikkavikaan on päädytty.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Sujakka

Tervehdys..

Aattelin kysyä jo täältä välillä olisiko kellään kokemusta mistä voisi seuraava johtua...

Autona on VW Touran 1.6tdi dsg7, 2011, ajettu 211tkm

Luistattaa(?) säännöllisen epäsäännöllisesti parittomia vaihteita, pahiten 3 vaihdetta jolloin luistamisen huomaa sekä kiekkamittarista että selvinä nykäyksinä. Kun tuo edellä mainittu tapahtuu luistaa myöskin 5 vaihde, tosin sitä ei huomaa kuin kiekkamittarin nykäyksinä ylöspäin. Kylmänä tapahtuu tätä usein, ei niinkään lämpimänä. Kylmänä myös miettii toooooodella kauan ennenkuin vaihtaa 2-->3.. Loota vaihdettu 184tkm kohdalla ja DMF viime keväänä 206tkm kohdalla. Käynyt jo kaksi kertaa merkkihuollossa tämän takia mutta eivät ala tekemään mitään koska ei anna vikakoodeja, viimeksi sai valohoitoa tänään. Ensimmäisellä kerralla ajoivat perussäädöt uudelleen lootaan mutta ei muuttunut miksikään, pikemminkin pahemmin repii silloin kun luistattaa 3 vaihdetta

Telehell

Ite lähtisin kytkinpaketin vaihdolla, se tekee ainakin tuota pariton/parillinen sekoilua, koska niille on omat kytkimet.
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

Sujakka

Joo tuota minäkin niille sanoin että kytkin paketti vaihtoon vain kun maksajana toimii myyjäliike mutta eivät kuulema rupea vaihtamaan koska vikakoodeja ei ollut ja eivät koeajolla itse huomanneet minkäänlaista luistamista...  >:( sovittiin että menen ens viikolla itse heille näyttämään miten se luistaa... Jotenkin tuntuu että vähättelevät tapausta ja pitävät minua aivan pöljänä joka kuvittelee omiaan..

Huomasin tuossa myös että silloin kun luistaa niin auto tuntuu ettei se muutenkaan kiihdy mihinkään.. vaikka eihän toi muutenkaan mikään raketti oo..  :D

Ocufemma

Lainaus käyttäjältä: Ocufemma - 19.08.15 - klo:22:10
DSG siis reistailee tai siis täristää vaihteen vaihtuessa kakkos vaihteelle. On aika toisaikainen eli ei tee joka lähdössä
vaan satunnaisesti.
Auto oli siis tänään vaihteiston testauksessa merkkihuollossa ja testiraportti lähti tehtaalle analysointia varten ja nyt odotellaan toimenpiteitä. Asentaja löysi onneksi tärinän lopulta ajaessa hallista ulos joten katotaan meneekö kytkin tehtaan piikkiin. Autolla ajettu vaan 54000km ja Ocu mallia 2013 joten ei kiva :(
Onko jollain muulla otettu kyseistä testiraporttia ja mikä oli lopputulos siis satunnaisella tärinällä tai muutenkin?

No nii. Maahantuoja maksaa 100% osista ja 70% työstä eli en ole ollenkaan tyytyväinen Skodan päätökseen kun auton takuu 3kk yli takuuajan >:(  No myyjäliike maksaa lopun 30 rossaa työstä.

kt

Hyvin meni. Eihän maahantuojakaan voi alkaa lipsua 2 vuoden takuusta, joten jotenkin muuten piti homma hoitaa. Jos kerran lipsuu niin, foorumilaiset on heti vaatimassa uutta lipsumista vaikkapa 2,75 vuoden ikäisistä ja sitten 3,3 vuoden ikäisistä, jne...
Joten hyvin meni. :)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

nackerton

No tuossa tapauksessa autolla on ajettu niin vähän, että kyseessä on ilmeinen tuotevirhe. Harmillista, ettei kuluttajansuojalaista välitetä konsernissa vieläkään.

Telehell

Se on tuo kytkinpaketti vähän jännä juttu. Kyseessä kumminkin on kytkimet, eli kuluvat osat. Se, kuinka useasti niitä pitäisi vaihtaa auton eliniän aikana onkin sitten eri juttu. Omaan passattiin vaihdettiin ensimmäisen kerran kun mittarissa oli 207 000tkm, minun mielestä siedettävää - vaikka osuikin minun omistusajankohdalle. Syytä laatuepäilyyn on, jos auto on 2v vanha ja kytkimet kuluvat kriittisen pisteen yli ensimmäisen 50tkm;n aikana..
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

kt

Minulla edellisessä autossa peräkoukun kanssa, golf 1,4 tsi+dsg, kesti 95 tkm ilman mitään oirehtimisia, kun vaihtoon meni. Joten kyllä kytkimenkin tulisi "kestää" . Ehkä ajotyylillä on joku osuus kytkimen kulutuksessa. Voisi kuvitella, että esim S-asennon säännöllinen käyttö ja jatkuvat peruutukset peräkärrin raskaan kuorman kanssa vaikuttavat. 
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

rcta

Lainaus käyttäjältä: tet - 01.09.15 - klo:11:38
Missä on diagnoosi tehty? Kuten tuossa aiemmin mainitsin, niin kertomasi vikakoodi vaikuttaa ennemmin olevan kepin asentoanturin vika joka ei liity mekatroniikkaan mitenkään. Niille on oma ohjain vaihdekepin juuressa. Jos kepiltä tulee väärää tietoa, sen pitäisi näkyä myös mittariston vaihdenäytön sekoiluna. Ei mekatroniikkavika tietenkään poissuljettu ole vaikka vikakoodi kepin anturia herjaisikin, mutta kiinnostaisi kyllä kuulla lisää miten mekatroniikkavikaan on päädytty.

Paikallinen merkkihuolto tähän päätyi, varmasti suuressa viisaudessaan. Uutta mekatroniikkaa on nyt 2,5 viikkoa odoteltu tehtaalta. Jotenkin on semmoinen olo, että jotain muuta sieltä on rikki kuin tuo mekatroniikka.
Omalla kohdalla nämä VAG DSG:t on nyt joka tapauksessa nähty.

tarzi

Lainaus käyttäjältä: rcta - 20.09.15 - klo:16:12
Paikallinen merkkihuolto tähän päätyi, varmasti suuressa viisaudessaan. Uutta mekatroniikkaa on nyt 2,5 viikkoa odoteltu tehtaalta. Jotenkin on semmoinen olo, että jotain muuta sieltä on rikki kuin tuo mekatroniikka.
Omalla kohdalla nämä VAG DSG:t on nyt joka tapauksessa nähty.

Sulla voi olla 3 vikaa. Mecha yksi. Toinen on että vaihteensiirtäjä takertaa. Kolmas on että laatikon magneeteissa on niin paljon metallia ettei tunnista vaihdetta. Kahteen viimeiseen korjaus on laatikon vaihto.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

koyry

Täällä sama "ongelma", ominaisuus. Kakkoselle vaihtaessa hitaassa vauhdissa täristää. Reippaassa kiihdytyksessä ei. 2009 malli. Ajettu 138tkm. Vaihteistoremppa tehty 90tkm. Ostettiin reilu vuosi sitten ja mielestäni ongelma pahentunut viime kuukausina. Kannattaisiko viedä huoltoon? Ei kiinnostaisi maksaa hirveitä remppoja.

Ocufemma

Lainaus käyttäjältä: koyry - 25.09.15 - klo:22:20
Täällä sama "ongelma", ominaisuus. Kakkoselle vaihtaessa hitaassa vauhdissa täristää. Reippaassa kiihdytyksessä ei. 2009 malli. Ajettu 138tkm. Vaihteistoremppa tehty 90tkm. Ostettiin reilu vuosi sitten ja mielestäni ongelma pahentunut viime kuukausina. Kannattaisiko viedä huoltoon? Ei kiinnostaisi maksaa hirveitä remppoja.

Itellä siis kanssa oli kakkoselle vaihtaessa pieni tärinä ja en olis kyllä vielä omaan piikkiin korjauttanu mut riippuu tietty
kuin pahasti oireilee. Itelle vaihdettiin kytkinpakka ja hintaa noin 1500e töineen.

tuomiopäivänpasuuna

Mulla ompi 2/12 rekisteröity viinapannufarmari dsg7 lodjulla. Lodjuun vaihdettu takuuna kytkinpakka ja stefa n.120tkm kohdilla, muuten toiminut kuin ajatus. Orkkisölpät sisässä tai ainakaan vaihtoa ei oo veloitettu.
Nyt lasissa 218 tkm ,ei vaihdettua vauhtipyörää eikä jakoketjua. Vois kait luonnehtia hyväksi yksilöksi.

mc

Octavia farkku 2.0 TDI DSG 2007 168tkm.
Automaatti lopetti 4->5 vaihtamisen, satunnaisesti onnistuu. Ei muita havaintoja. Ei virhekoodeja. Manuaalilla vaihtaa hyvin.
Merkkihuollossa tutkivat ja päivittivät 200â,¬ edestä. Ei auttanut. 3->4 vaihtaminenkin alkoi unohtumaan. Mekaanikko ehdotti vauhtipyörän ja/tai mekatroniikan uusimista. Lupasivat tiedustella maahantuojalta ratkaisua, ja palata asiaan.
Odotellessa selasin tätä palstaa, ja Juiceyn tapaus vaikutti tutulta. ABS-ongelma.
Ilmoitin löydöksestä korjaamolle, ja olivatkin saaneet samanlaista viestiä jo maahantuojalta.
Jos ABS-vika, niin pulsseja puuttuu niin vähän, ettei vikavaloa tai virhekoodeja. -> eri tahtiin kuluneet renkaat?
Alla on melko loppuun ajetut kesärenkaat. Mietinkin tässä vienkö autoa jatkotutkimuksiin, vai odottaisinko kun tulee talvirenkaat alle jolloin vika saattaa mennä rikki.. Itse en aihetta tarkemmin tunne, joten mitä mieltä on raati?

firstvw

sinuna kokeilisin talvikumeja alle välittömästi, sen halvempaa/helpompaa vianhakua tuskin on. Olishan se melkein lottovoitto ;)

mc

Lainaus käyttäjältä: firstvw - 29.09.15 - klo:17:50
sinuna kokeilisin talvikumeja alle välittömästi, sen halvempaa/helpompaa vianhakua tuskin on. Olishan se melkein lottovoitto ;)
Lottovoittopa hyvinkin, kun edelleen uhkana on 8 tonnin remontti 7 tonnin autoon. ;)
Talvirenkaat on ns. rengashotellin säilytyksessä, joten nuukuus ja laiskuus estää toistaiseksi kokeilemasta..


vwp

Lainaus käyttäjältä: mc - 29.09.15 - klo:18:48
Lottovoittopa hyvinkin, kun edelleen uhkana on 8 tonnin remontti 7 tonnin autoon. ;)
Talvirenkaat on ns. rengashotellin säilytyksessä, joten nuukuus ja laiskuus estää toistaiseksi kokeilemasta..

Joltaki kaverilta lainaan hetkeksi? :p
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

mc

Jäin odottelemaan talvirenkaiden vaihtoa ennen muita toimenpiteitä DSG-ongelmassa. Ei siis tahdo automaatilla vaihtaa 4->5.
Muutaman päivän oli sokota taas huilimassa, kunnes tänään pääsin käymään appivanhemmilla kylässä..
Vika olikin mennyt rikki! Vaihteet vaihtuivat automaatilla ylös- ja alaspäin. Ei mitään huomauttamista.
Taitaakin olla mielenkiintoinen korjattava, jos harvakseltaan harmina, eikä mitään vikakoodeja.

p.s. Hankook RS 195/65R15 nastarengassarja asennettuna 355;-. OK?   

Seteh

Kerronpa nyt oman DSG-tarinani (joka on vielä kesken).

Autona Skoda Octavia 1.8 TSI DSG-7, vm 2009, 125 tkm ajettu.

Lomareissulta palatessa auto jätti moottoritien varteen keskellä yötä. Vaihde meni vapaalle ja ajotietokoneen näyttöön tuli "ESP Fault". En muista paloiko jotain muitakin vikavaloja. Tämän jälkeen auto ei enää suostunut starttaamaan. Mielenkiintoisena yksityiskohtana mainittakoon, että vaihde hyppäsi vapaalle täsmälleen samalla hetkellä kun säädin ilmastoinnin lämpötilaa. En tiedä oliko kyseessä vain outo yhteensattuma vai jotain vielä oudompaa. Ei luulisi ilmastoinnin säädöillä olevan paljon tekemistä vaihteiston kanssa.

Vikakoodi: "U0101 Lost Communication With Transmission Control Module". Merkkihuollon tuomio: mekatroniikka vaihdettava. Päätin kuitenkin asioida toisen firman kanssa, jonka mukaan hyvin todennäköisesti riittäisi pelkän elektroniikan vaihto.

Pikakelataan pari viikkoa kun DHL ja/tai Posti hukkasivat paketin matkalla Saksasta Suomeen.

Elektroniikka vaihdettiin - ei toimi edelleenkään. Vanhassa elektroniikkayksikössä on kuulemma näkyvissä kärventyneitä piirejä tms. eli ilmeisesti jotain oikosulkua siellä on ollut.

Seuraavaksi vaihdettiin ilmeisesti loput mekatroniikasta eli se mekaniikkaosasto. Ei toimi vieläkään. Vaihteensiirtäjät ilmeisesti jumittavat jotenkin fyysisesti.

To be continued...

Tätä ennen ainoat ongelmat ovat olleet:
- Töksähtävät lähdöt kakkosvaihteella risteyksissä, siis kun lähdetään hitaasta vauhdista uudelleen kiihdyttämään. Tämä korjautui sopeutuksella, mutta on nyttemmin alkanut ilmetä uudestaan.
- Kerran, pari-kolme vuotta sitten, vaihteisto heitti myös vapaalle kesken ajon. Silloin ongelma poistui käynnistämällä auto uudestaan. Vikakoodina oli tuolloin muistaakseni jotain tyyliin "intermittent: transmission fluid pressure sensor inplausible signal". Tämä vika ei koskaan toistunut eikä huollossa selvitetty asiaa sen enempää ("seurataan tilannetta").

Toinen tarina on sitten se, että vain muutama viikko ennen vaihteiston kyrvähtämistä tutkittiin moottorin öljynkulutusta. Tuomio: männät ja kiertokanget vaihdettava. Tässä sentään maahantuoja maksaa 70 % kustannuksista. Koneremonttia on nyt jouduttu lykkäämään jo kolme kertaa kun auto makaa vaihteistoinvalidina toisella pajalla.

Kolmas tarina on se, että ostin jo uuden auton, joka ei ole VAG-konsernin tuote. Parempaa onnea sen kanssa itselleni toivottaen.

Gulf

Ainoa oikea ratkaisu Seteh!

"Kolmas tarina on se, että ostin jo uuden auton, joka ei ole VAG-konsernin tuote. Parempaa onnea sen kanssa itselleni toivottaen."

tarzi

#1551
Vaihdettiinko se akun vieressä olevan e-boxin sulake myös mechatroniicalle joka palaa kun oikasee virta?

Sulake on mechan öljypumpulle, joka on mennyt oikosulkuun.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Lynkke

67t km ajettu -10vm Golffi lähtenee enskuun alussa dsg ongelmien takia testiin ja toivottavasti korjaukseen.
Tärisyttää 2-vaihteella matalilla kierroksilla.

Auto ostettu saksasta alunperin, saa nähdä korvaako maahantuoja korjauksesta kuinka paljon tämmöisessä tapauksessa.
Onko kellään kokemusta?

rcta

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 20.09.15 - klo:16:39
Sulla voi olla 3 vikaa. Mecha yksi. Toinen on että vaihteensiirtäjä takertaa. Kolmas on että laatikon magneeteissa on niin paljon metallia ettei tunnista vaihdetta. Kahteen viimeiseen korjaus on laatikon vaihto.

Jepjep. Pari viikkoa toimi mekatoniikan vaihdon jälkeen ennen kun alkoi kuulumaan etupäästä jurinaa kun veto päällä. Nyt sitten taas varoitusvalot vilkkuu ja nilkutettu pajalle. On tää ihanaa.
Jos menee laatikko vaihtoon niin miten Helkama on noita hoitanut? 2010, ajettu ~104000.

mc

Lainaus käyttäjältä: mc - 09.10.15 - klo:19:53
Jäin odottelemaan talvirenkaiden vaihtoa ennen muita toimenpiteitä DSG-ongelmassa. Ei siis tahdo automaatilla vaihtaa 4->5.
Viimein tuoreet talvirenkaat alla.
Rengasliikkeelle mennessä joutui vaihtamaan manuaalilla jopa kakkoselta ylöspäin.
Paluumatkalla automaatti vaihtoi jouhesti vaihteet.
Mukavaa jos vika meni renkaiden uusimisella rikki.
Pikkuisen jäi harmittamaan merkkihuoltoon mennyt reilu parisataa, mutta olisihan tästä isokin lasku voinut tulla.

-karppa-

Olisiko tuossa perää, että Suomeen tullessaan laatikossa on vääränlaiset öljyt meidän olosuhteisiin, joka pilaa laatikon? Alunperinhän tähänkään lootaan ei tarvinnut vaihtaa muistaakseni öljyjä ja nykyään se on 60tkm?

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

RSOCUstin

Skodakin alkoi oireilemaan joulun alla P0810 clutch position control error. Pari kertaa koodeja nollailtu ja kateltu kun kirjaimet ja numerot vilkkuu ajotietokoneessa. Ehkä johtuu kaksoismassasta tai kuiden asennosta.

Voi johtua pakkasista tai 92tkm ajetut kytkimet on kaput. Varaosatakuu loppu heinäkuussa mutta pistin kyselyä että mites onko sellasta ollut. Viesti meni myyjälle, asentajafirmalle ja maahantuojalle.

Maahantuoja vastasi asiaan parissa tunnissa ja siltä osin hyvä mieli.  Muista ei olekaan kuulunut mitään. Kuitenkin asennus tehty merkkikorjaamolla joten kohtuullista olisi että tutkisivat vian ja sopeuttaisivat jos jotain on.

Mikä juttu se eturenkaiden epätasainen kuluma oli ja niiden vaikutus dsg hen?  Mulla nimittäin oikeassa pintaa 5mm vasurissa 7mm. Ekat oireet syksyllä kun vaihdoin nastat alle. Toimi vaan parilliset vaihteet ja nyt joulun pyhinä tuli tuo uus vikakoodit joka yllä.
On nää laitteita.

tet

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 07.01.16 - klo:17:13
Olisiko tuossa perää, että Suomeen tullessaan laatikossa on vääränlaiset öljyt meidän olosuhteisiin, joka pilaa laatikon? Alunperinhän tähänkään lootaan ei tarvinnut vaihtaa muistaakseni öljyjä ja nykyään se on 60tkm?

Mikä DSG-versio sinulla on? En ole kuullut, että DSG:n öljynvaihtosuosituksia olisi muutettu mihinkään alkuperäisistä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: tet - 08.01.16 - klo:10:24
Mikä DSG-versio sinulla on? En ole kuullut, että DSG:n öljynvaihtosuosituksia olisi muutettu mihinkään alkuperäisistä.

Onneksi vain työautossa on DSG. Itse en sellaista ottaisi edes rahalla.

Valotatko minulle vielä mitkä on DSG:n öljynvaihtosuositukset?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Tos®

DSG6 Öljyt + suodatin 60tkm välein.

Jetiin just tehtiin toista kertaa 120tkm huollos.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy