DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
343 (28.7%)
Ei (DSG7)
325 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
225 (18.8%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.3%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13.1%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
98 (8.2%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
71 (5.9%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.9%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.9%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
46 (3.8%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1195

Jyri

Koska nuo DSG -vaihteistojen viat ovat eräiden (kuulo/huhu/nettikeskusteluiden) mukaan herkkiä hajoamaan, tehdään pikkuinen otos mikä on tilanne täällä.

HUOM! Ainoastaan mekaanisien osien vaihtoa edellyttäneet viat lasketaan tähän mukaan, softa korjauksilla kuntoon tulleet eivät ole mukana, tosin jos (huomattava/vakava)vika on vielä päällä eikä ole useammasta huoltokäynnistä huolimatta tullut kuntoon se voidaan laskea mukaan, vaikka vielä ei mitään osaa olisi vaihdettukaan.

Ja HUOM! mahdollisuus valita 4 vaihtoehtoa!

Jyri

Mikäli on olut vika, voisi vastata tähän ja kertoa menikö takuuseen tai mitkä olivat kustannukset. Sekä tietysti voisi mainita millainen vika ja millä kilometreillä se ilmeni ja miten ratkaistiin.

Kiinnostaa myös VAG organisaation suhtautuminen asiaan?

VW-man

Golf Variant 1.4 103kW TSI DSG6 vm. 2008

Nykimistä liikkeellelähdöissä ja vaiheiden vaihtuessa, vaihteiden sekoilemista, sammumisia liikkennevaloissa, pakki kytkeytyi välillä tuskallisen hitaasti päälle yms.

Ensin perusäätö/sopeutus 1-2 kertaa...Ei auttanut/korjannut mitään>Mekatroniikka vaihtoon noin 10.000km:a jälkeen ja sitten lopulta koko loota uusittu. Oli muitakin vikoja vaihdoin auton pois...

No tilalle Golf Variant 118kW TSI DSG7 vm. 2009. Useita kertoja outo sekoaminen (sattui useamman kerran pitoaikana) risteyksessä/valoissa odottelun jälkeen: vaihde ei suurene/kierrokset huutaa punarajalla vaikka auto liikkku>sitten raju nykäys ja vaihde menee isommalle. Tässäkin välillä ongelmia pakin kanssa: kytkeytyi viiveellä ja  odotutti välillä oudon kauan. Lievää nykimistä alkoi esiintyä kevättalvella ajossa vaihteiden vaihtuessa. Kerran tai kaksi tehtiin perusäätö>ei mainittavaa apua. Vaihdoin automerkkiä.

jpakarin

Kaksi DSG Audia taloudessa:

A3 SB 1.4 TFSI Vm. 2008, ajettu 34tkm
- DSG 7 - ei vikoja eikä ongelmia, kop kop

A3 SB 1.8 TFSI Vm. 2007, ajettu 38tkm
- Ilmeni alkaen 1 - 2tkm sitten pientä vapinaa jarrulla oltaessa ykkösellä ja pakilla, muuten toiminta kunnossa
- Tehtiin öljynvaihto ja sopeutus -> ei vaikutusta
- 15.4. Mekatroniiikka vaihtoon kokonaan (2500e) Onneksi tästä vastaa auton myyjäliike eikä itselle tule kuluja

Eli summaten jos ajaa käytetyllä DSG:llä, kannattaa henkisesti kyllä varautua mahdolliseen 2k kuluun. DSG 7 tuntuu olevan kyllä pykälän kehittyneempi verrattuna DSG6:een. Autojen tapauksessa on kaikki mahdollista, isäukon B7 2.0TDI Multironcista hajosi laatikko täysin 140tkm kohdalla. Kustannus 7000e josta 70% korvasi tehdas.



VW-man

#4
DSG7 on toki kehittyneempi (kuin DSG6), mutta onko se kestävämpi kuin DSG6 onkin sitten toinen juttu. Loota ei ole ollut kovin kauaa markkinoilla (niin kauaa kuin DSG6) ja esim. Skodissa se tuli saataville vasta syksyllä 2008. TM:n kestotestissä hajosi tuosta uuden sukupolven lootasta mekatroniikka ja Golf VI:n kestotestissä saman lootan kanssa oli huomattu outoja käytöshäiriöitä. Eikös tälläkin foorumilla ole joku jolla hajosi jotakin DSG7:sta.

TKU

Octavia 1.8 TSI DSG7, vm2009, ajettu 68 tkm
- laatikon tasauspyörästön laakeri rikki, piti rallattavaa ääntä nopeudesta riippuen niin vapaalla, kuin vaihdepäällä, ei vaikutusta toimintaan - vaihdettu koko laatikko takuuseen
- pientä nykimistä ilmeni, kun nyt vertaa tuohon uuteen samoissa ajotilanteissa

Octavia 2.0 TDI DSG6, vm2007, ajettu 145 tkm
- ei ongelmia

Faijan autot:
Octavia 1.9 TDI DSG6, vm2005, ajettu 100tkm
-ei ongelmia

Octavia 1.9 TDI DSG6, vm2008, ajettu 50tkm
-ei ongelmia
F30 330e M Sport
E85 Z4 3.0si
Ex VAGit: Octavia II FL 1.8 TSI DSG, Octavia II 2.0 TDI DSG, Octavia II 1.9 TDI

SciroSJK

Omassa ei vielä ainakaan mitään vikaa ole ollut, 50 tkm ajettu.

Jonkunlaista viivettä kyllä huomasin talven kovimmilla pakkasilla, kai aivan normaalia ???
Sen verran joku -30 loodan öljyjä jähmettää...

VAG!

#7
aa

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 02.04.10 - klo:19:44
105 tkm lykitty DSG6:lla ja ei mitään ongelmia. Pakki kytkeytyy hitaasti ja se on ominaisuus. Jos ei malta odottaa pakin kytkeytymistä ja alkaa survoa heti kaasua, niin sitten on kulmikkaan epämiellyttävää menoa.

Luottoa on sen verran DSG6:seen, että tilattiin seuraavaankin vaggineeseen sellainen.


No omissa Volsuissa pakki kytkeyti välillä nopeasti ja DSG7:ssa jopa todella nopeaan. Mutta sitten toisinaan auto/voimansiirto ei millään tajunnut, että nyt on pakki päällä ja sait antaa oikein kunnolla kaasua ja venkslata P:ltä R:lle eestaas ennenkuin lähdettiin rullaamaan taakse.

savolaiskollega

Pienillä vaihteilla nykimisestä huomasi vikaantumisen, alkoi varmaan jossain 50 tonnissa. Ei se siitä oikeastaan pahentunut, mutta 90 tonnissa uusittiin mekatroniikka. Tosin se meni vituilleen, koska remontti aloitettiin torstaina, ja perjantaina huomattiin että mekatroniikan vaihto ei sitten riittänytkään : ei pelannut alkuperäisen (siis kunnossa olevan) vaihteiston kanssa yhteen. Ja viikon seisokkihan siitä silloin tuli, kunnes sitten vaihdettiin koko laatikko myös. Onneksi konerikovakuutuksesta sai edes jonkinlaista ansionmenetystä. Tosin jos vakuutus ei olisi korvannut, uskon että olisimme päässeet sopuratkaisuun myös liikkeen/maahantuojan kanssa, ei siinä mitään.

pokkus

DSG6 Golf V GT 2.0tdi 2006 mallissa ja mittarissa tällä hetkellä noin 106tkm eikä mitään vikoja ole ilmennyt. Auto on ollut minulla noin vuoden ja ostohetkellä mittarissa oli noin 87tkm. Sitä ennen auto oli eräällä suomalaisella noin 9kk ja 30tkm ajan. Hänelläkään ei vikoja vaihteiston kanssa ollut. Kilometreillä ~0-60tkm auto on ollut Saksassa ja sen aikainen huoltohistoria ei ole tiedossa. Oletan, ettei silloinkaan vaihteistoon ole tehty mitään remontteja, koska erillisiä merkintöjä ei ainakaan ole.

VW-man

#11
Lainaus käyttäjältä: pokkus - 03.04.10 - klo:16:53
DSG6 Golf V GT 2.0tdi 2006 mallissa ja mittarissa tällä hetkellä noin 106tkm eikä mitään vikoja ole ilmennyt. Auto on ollut minulla noin vuoden ja ostohetkellä mittarissa oli noin 87tkm. Sitä ennen auto oli eräällä suomalaisella noin 9kk ja 30tkm ajan. Hänelläkään ei vikoja vaihteiston kanssa ollut. Kilometreillä ~0-60tkm auto on ollut Saksassa ja sen aikainen huoltohistoria ei ole tiedossa. Oletan, ettei silloinkaan vaihteistoon ole tehty mitään remontteja, koska erillisiä merkintöjä ei ainakaan ole.

Siinähän se vitsi piileekin. Edellisessä ja varsin edellistä edeltäneeseen autoon vaihdettiin pajalla yhtä ja toista osaa eikä siellä huoltokirjassa ole todellakaan mitään merkintöjä, että mekatroniikka vaihdettu, DSG-vaihteisto vaihdettu, kompressoriahtimen magneettikytkin vaihdettu, laturin hinha kiristinrullineen vaihdettu, mittaristo vaihdettu, etupuskurin lista uusittu jne jne. Nuo kaikki meni mm. vuoden sisällä uusiksi (takuuna) tuosta autosta ja missäänhän ei mitään noista lue. Kirja oli/on tyystin leimaton. Takuujuttuja ei kirjoihin kirjoitella. Ne näkyy vain työn suorittaneen liikkeen tietojärjestelmissä. Huollon tiskiltä tivaamalla sai uusi omistaja selville jotain asioita, koska auton nykyinen omistaja asuu paikkakunnalla jossa on saman ketjun liike kuin mistä auto oli alunperin hankittu. Nykyistä edellinen auto taas on käynyt takuukorjauksissa usemmassa paikassa (eri ketjujen liikkeitä) joten seuraavan omistajan/ostajan pitäis käydä kaikki kyseiset liikkeet läpi jä kysellä onko mitä missäkin tehty, koska ne eri ketjujen liikkeet ei nää sieltä koneelta mitään mitä jossakin kilpailijan puljussa on tehty.

VW-man

Itse sitten paljastin tuolle nykyiselle omistajalle kaikki viat mitä autossa oli ollut ja mitä takuuna oli korjattu..Ajattelin, että ihan hyvä hänen on tietää kaikki ja kun minä en ollut auton myyjänä niin minulle se oli yksi lysti paljastaa joka ikinen korjaamokäynti ja käynnin syy heille. Toki siellä puhelimen vastapuolella oli jonkin aikaa hieman hiljaista kun juttelin mitä kaikkea oli vuoden aikana uusiksi mennyt tai korjattu.

Myyjäliikehän toki oli sanonut, että ei tässä mitää vikaa ole. Tosin eipä ne vioista mitään tienneetkään kun niitä korjauksia ei kirjassa lukenut ja putkeltakaan niitä ei nähnyt koska ne korjaukset oli tehty kilpailevassa firmassa ja eri paikkakunnalla.

Zoob

Golf V 2,0tdi dsg6 2005  85 tkm ilman ongelmia
Golf VI 1,8TSI Dsg7 2009/10   8 tkm ilman ongelmia
Itse kaipailisi moodia D:n ja S:n väliltä. Talven kovimmilla pakkasilla D jyristi kylmänä turhan matalilla kieroksilla ja tuli käytettyä käsivaihtamista. S taas kierrättää heti 4-5 trpm. Tietyt käyttöominaisuudet huomioiden erinomainen vaihteisto, sopii Golfiin. Johonkin edustusluokan sedaniin on varmaan mukavampiakin automaatteja.
VW Golf 1,8TSI Highline -09
Audi A6 Avant 2,0TDI Multitronic business-12

Skodzone

Octavia 2.0 TDI DSG -06 93TKM.

DSG ja kaksoismassa molemmat vaihtoon.

Oireina pientä matalataajuista rahinaa liikkeellelähdettäessä. Kustannusarvio 10 000 euroa josta tehdas korvaa 70%.


woke

#15
Lainaus käyttäjältä: Skodzone - 04.04.10 - klo:09:52
Octavia 2.0 TDI DSG -06 93TKM.

DSG ja kaksoismassa molemmat vaihtoon.

Oireina pientä matalataajuista rahinaa liikkeellelähdettäessä. Kustannusarvio 10 000 euroa josta tehdas korvaa 70%.



Eikö laatikko todellakaan kestä tuon enempää kilometrejä?Iisekkö joudut sitten maksamaan sen 3000â,¬. Mielestäni auton ostavalla asiakkaalla on täysi oikeus olettaa että vaihdelaatikko kestää huomattavasti enemmän kilometrejä kuin jotain alle 100tkm:ä. Itse ainakin vetäisin asian johonkin oikeuteen valmistajan virhevastuuseen vedoten. Eihän vaihteisto ole mitään kulutustavaraa kuten esim. jarrupalat.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Skodzone - 04.04.10 - klo:09:52
Octavia 2.0 TDI DSG -06 93TKM.

DSG ja kaksoismassa molemmat vaihtoon.

Oireina pientä matalataajuista rahinaa liikkeellelähdettäessä. Kustannusarvio 10 000 euroa josta tehdas korvaa 70%.


Tuo ei kyllä kuulosta ihan oikealta, siis tuo tehtaan korvaama osuus, kaiken järjen mukaan sen pitäisi olla isompi. Kukaan ei voi väittää että vaihteiston oletettu elinikä on vain 4v ja alle 100tkm. Tuo korjausarviokin on aika huima, kun ajatellaan että tuossa ei ole autoveroa, niin vaqihteisto + kaksoismassa yli puolet auton hinnasta olkoonkin töineen? Toivotaan että et joudu ihan 3kâ,¬ maksamaan.

VW-man

DSG loota maksaa jotain 5000-7000,00eur koska Skodalla ei ole vaihto-osia ja muutenkin vissiin linja on se myös VW-puolella, että laitetaan nykyään mieluiten kokonaan bränikkä loota kuin tehdaskunnostettu vaihtolaatikko. Kaksmassakin on melko kallis (oliskos jotain 500-700eur) ja työt tuohon sitten vielä päälle+kaikki tiivarit, uudet DSG-öljyt (6 litraa), läjä pultteja yms., niin kyllä hintaa vaan kertyy kelpo potti.

Lisäksi varmaan joutuu vielä odottamaan pitkän tovin ennenkuin sopiva uusi loota on täällä ja miten lienee sijaisauton laita: heruuko ja miten pitkäksi aikaa...Eli tulee kyrsimään asiakasta myös muutenkin kuin rahallisesti.

Ocuman

#18
Lainaus käyttäjältä: Skodzone - 04.04.10 - klo:09:52
Octavia 2.0 TDI DSG -06 93TKM.

DSG ja kaksoismassa molemmat vaihtoon.

Oireina pientä matalataajuista rahinaa liikkeellelähdettäessä. Kustannusarvio 10 000 euroa josta tehdas korvaa 70%.


Itsellä Octavia 2.0 TDI DSG -07 138 tkm
- Kaksoismassa vaihdettu 128 tkm kohdilla.

- Laatikko oireilee siten että kovilla pakkasilla autoa käynnistäessä auto "rytkäyttää" käynnistyessä.
- Varsinkin nelosvaihteella pikkukaasulla ajettaessa meno on nykivää (kiekat 1500-2000) ja viitosvaihteella 1500 kierroksen kohdalla nykii joskus aivan sairaasti. Sinänsä vaihdot on jouhevia ja vaihteen "arpomisia" ei esiinny.
Jotain kai tuossa lootassa on vikana? Voisiko vika olla Öljyjen ominaisuudessa? Ostin auton 128 tkm kohdalla ja huoltokirjasta ei ilmene, onko öljyt vaihdettu 120 tkm, huolto kyllä tehty mutta...

Onko näille laatikoille tehtaan toimesta joku pidennetty takuu kun korvaavat jopa 70%. Täytynee käydä myyjäliikkeestä tiedustelemassa miten yhteistyökykyisiä ovat, auton ostosta 4,5 kuukautta.


Korjasin rikkinäisen lainauksen. -Karvis-

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Ocuman - 04.04.10 - klo:13:54
Onko näille laatikoille tehtaan toimesta joku pidennetty takuu kun korvaavat jopa 70%. Täytynee käydä myyjäliikkeestä tiedustelemassa miten yhteistyökykyisiä ovat, auton ostosta 4,5 kuukautta.

Jos auto on liikkeestä ostettu niin maksajan osoitehan sulla on tiedossa kun ovat vastuussa autosta 6kk, jos myyjä on iso liike/ketju niin tuskin isoja nikotteluita kuuluu.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tarzi

Tohon nykimiseen/käynnistykseen on myös softapäivityksiä olemassa ihan moottoripuolelle.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

VW-man

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 04.04.10 - klo:15:46
Tohon nykimiseen/käynnistykseen on myös softapäivityksiä olemassa ihan moottoripuolelle.

Samoin kannattaa teetättää myös DSG:n perussäätö>varsinkin kun on ostamassa käytettyä tai siis ostanut käytetyn

D. Black

Moottori-vaihteistoyhdistelmä 103 kW TSI DSG6, vm. 2008 (valmistettu syksyllä 2007). Vika alkoi ilmetä siinä 35 tkm:n paikkeilla pikkuhiljaa nykimisenä ja vaikeutena ajaa tasaisesti mateluvauhtia ruuhkassa, useinmiten 2-vaihteella. Tuntui, kuin kytkin ei olisi luistattanut lainkaan, jolloin ajo tuntui samalta kuin manuaalivaihteisella, jolloin kaasun nopea päästäminen ja uudelleen painaminen hitaassa vauhdissa (ilman että kytkimeen kosketaan) saa usein aikaan nykimisefektin. Liikkeellelähdöissä ei ollut mitään mainittavaa ongelmaa, ja normikiihdytykset täyteen matkavauhtiin sujuivat aivan kuten nytkin.

Huollon tekemä diagnoosi elokuussa 2009: mekatroniikkayksikkö viallinen. Tämä vaihdettiin takuuseen noin 43 tkm:n kohdalla. Vaihdon jälkeen vaihteisto on toiminut pehmeästi kuin unelma, eikä minulla ei ole ollut sen koommin mitään valittamista DSG6:n toiminnasta. Täytyy vain toivoa, ettei vika uusiudu.

VeskuV

Jetta 1.4Tsi 103Kw -07 mit DSG6. n. 40tkm kohdalla alkoi arpominen ja rykiminen, välillä paukautti vaihdetta pesään kuin lekalla lyöden. 44tkm kohdalla mekatroniikka vaihtoon, parani mutta ei korjaantunut. 45tkm auto vaihtoon (Liike korjautti ko. kulkinetta vielä ja laatikkoa ehjättiin jotenkin, joku anturi...)
Nykyisessä kattilassa myös tuos DSG6, laatikko pelannut kohtuullisen hyvin, muutamia "äkäisiä" vaihtoja ja toisaalta vaihtamattomuuksia matkalle sattunut. Varsinkin S asennolla tekee sitä että kun pitäisi vaihtaa alas tai ylös (HUOM! pienellä kaasulla) niin jää "välitilaan" eli kone vaan "huutaa" mutta bilika ei liiku...metkaa...

juissi

Lainaus käyttäjältä: Ocuman - 04.04.10 - klo:13:54

Itsellä Octavia 2.0 TDI DSG -07 138 tkm
- Kaksoismassa vaihdettu 128 tkm kohdilla.

- Laatikko oireilee siten että kovilla pakkasilla autoa käynnistäessä auto "rytkäyttää" käynnistyessä.
- Varsinkin nelosvaihteella pikkukaasulla ajettaessa meno on nykivää (kiekat 1500-2000) ja viitosvaihteella 1500 kierroksen kohdalla nykii joskus aivan sairaasti. Sinänsä vaihdot on jouhevia ja vaihteen "arpomisia" ei esiinny.
Jotain kai tuossa lootassa on vikana? Voisiko vika olla Öljyjen ominaisuudessa? Ostin auton 128 tkm kohdalla ja huoltokirjasta ei ilmene, onko öljyt vaihdettu 120 tkm, huolto kyllä tehty mutta...

Onko näille laatikoille tehtaan toimesta joku pidennetty takuu kun korvaavat jopa 70%. Täytynee käydä myyjäliikkeestä tiedustelemassa miten yhteistyökykyisiä ovat, auton ostosta 4,5 kuukautta.


Korjasin rikkinäisen lainauksen. -Karvis-

En tiedä takuista. Menin näyttämään omaa autoa paikalliseen merkkiliikkeseen jossa purkivat auton päreiksi ja ilmoittivat että laatikko ja vauhtipyörä on vaihtokunnossa. Samaan syssyyn kertoivat lähettävänsä kyselyn tehtaalle, että osallistuvatko korjauskustannuksiin koska ko. auto on kohtuu tuore (4 vuotta) ja kilometrejä ei ole kovin paljon (93tkm). Sanoivat että jokainen kysely on tapauskohtainen ja korvaus sen mukainen. No kahden päivän päästä tuli vastaus että tehdas kustantaa osista ja töistä 70%.

Minkäänlaista inkutusta omistussuhteista ja huolloista en kuullut.

Olen auton 3. omistaja. Ostin auton yksityiseltä. 60tkm huolto (myös 60tkm DSG öljynvaihto) ja 90 tkm huolto on teetetty aivan jossain muualla kuin merkkiliikkeessä.

Eli minun tapauksessani täydet pisteet marmoritiskille. Tekivät minkä voivat eivätkä ruvenneet urputtaan joutavia tyyliin et ole auton alkuperäinen omistaja, tätä ei ole huollettu valtuutetussa huoltoliikkeessä.

Jos noilla taustatiedoilla tehdas korvasi 70% niin täytyy heillä jonkunlainen ongelma olla käsissään. Jos tuo laukeaminen olisi ainutkertainen niin eiköhän korjausvastuu olisi torpattu hyvin nopeaa ko. seikkoihin vedoten.




Ocuman

Näin kävi mulle, sinulla hyvä tuuri:)
Ostin 11/2009  2.0 TDI DSG-ocun -07 ei skoda-liikkeestä,
kaupanteon jälkeen esiintyi kaikenlaisia laatikosta johtuvia nykimisiä varsinkin 4-vaihteella.
myyjäliikkeen toimesta tehtiin pariviikkoa sitten laatikolle ns. perussäätö ja uusi softa sisään, nykiminen parani hieman, mutta ei hävinnyt kokonaan. Valtuutetun skodahuollon mukaan tuomio oli selvä: viallinen mekatroniikka. jee jee, ja kootaanhan ei tehdaskorjattua osaa saa, niin kustannusarvio 3500e +asennus (eli n. 3900 eeroo)
Tiedustelin maahantuojalta, josko tehdas tulisi vastaan kustannuksista, koska näissä laatikoissahan on ollut kaikenlaista... takaisinkutsuja ym. (Lue tyyppivikoja)
Teimme helkama-auton ohjeen mukaan tämän GW-kyselyn (Good will) tehtaalle, josta vastaus oli tyly: Koska autolla on ajettu yli 100 tkm, niin maksa poka ite mekatroniikkas, autolla ajettu nyt 138tkm.
No, nyt on kuitenkin myyjäliikken kanssa päästy sopimukseen kustannuksista, josta itse kärsin 1000e.
Eli nyt näyttää siltä, että näiden VAG-konsernin hienot DSG:t on suunniteltukin kestämään vain 100tkm.
Tarinan opetus: Ã,,lä ihmeessä osta DSG:llä varustettua autoa, jolla on ajettu yli 100 tkm ja jolla ei ole takuuta jäljellä.
PS. VW:hen olisi mekatroniikan saanut 1950 eurolla.
Niin, ja tähän samaan kotteroon vaihdettiin myös kaksoismassavauhtipyörä 128 tkm:ssä, että olisi pitänyt vähän tarkemmin lukea UltimateVW-palstaa;) Jos olisin lukenut, niin tod. näk. en omistaisi tällä hetkellä DSG:llä varustettua pirssiä.
DSG on kyllä helvetin hieno laatikko, kun se on kunnossa.
(Teksti kopioitu UltimateVW:n palstalta)

jf

Audi A3 2.0TDI -07 DSG:stä laukesi mekatroniikka 70tkm:n kohdalla. Autolla ikää tasan vuosi ja yksi päivä, joten takuuseen meni.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

JakeManse

Nyt ajettu noin 1100 km ja hienosti menee. Täytyy koputtaa puuta että menee vielä piiiiitkään jatkossakin ;)

VAG!

#28
aa

juissi

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 04.04.10 - klo:10:23
Tuo ei kyllä kuulosta ihan oikealta, siis tuo tehtaan korvaama osuus, kaiken järjen mukaan sen pitäisi olla isompi. Kukaan ei voi väittää että vaihteiston oletettu elinikä on vain 4v ja alle 100tkm. Tuo korjausarviokin on aika huima, kun ajatellaan että tuossa ei ole autoveroa, niin vaqihteisto + kaksoismassa yli puolet auton hinnasta olkoonkin töineen? Toivotaan että et joudu ihan 3kâ,¬ maksamaan.

No niiin loppulasku tuli. 2760 euroa. Sisältäen uuden DSG laatikon, kaksoismassan, vaihteiston ja moottorin välisen stefan, vetoakselin suojakumin, läjän pultteja yms.

Tehdas siis korvasi DSG laatikosta, kaksoismassa vauhtipyörästä ja töistä 70%. Ilman stefaa ja suojakumia lasku olisi ollut jotain 2500 euroa.
Ihanan kallista kun ajattelee että voisi tosiaan olettaa tuon laatikon kestoiän olevan jotain muuta kuin 93 tkm.

En jaksa ruveta tappeeleen tuosta, menisi vuosikausia ja toteaisivat vaan että auton arvohan nousi kun sait noin paljon uutta kuluvaa osaa kotteroosi. Kärsin nahoissani ja totean että viimeinen DSG:n sisältämä VAG konsernin tuote omalla rahalla ostettuna. Leasing autoksi voin harkita mutta kovalla rahalla ei kiitos.

Autokin meni samantien vaihtoon. Olisihan tuolla nyt kannattanut se pari vuotta ajaa mutta en jää pelkäämään että josko ensi talvena jäätyisi ne ahtoputket ja olisi moottorin täyremontin vuoro.

Varmaan tuossa parissa vuodessa ehtisi ovetkin ruostua kun joka sateen jälkeen tulee ämpärillinen vettä asfaltille kun oven aukaisee.

Kahden vuoden aikana (08-10) jona auto oli omistuksessani hajosi takaledivalo, vakionopeudensäädin ja kuskin istuimen turvavyöstä se naarasliitin.

Ei voi muuta todeta kuin että harvinaisen paskalaatuinen auto. Sitten noita on vielä myyty kuin tupakkia. On maahantuojalle ja merkkikorjaamoille varmasti hyvä bisnes jälkimarkkinointi mielessä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy