Äänestys

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
257 (16.9%)
Ei (DSG7)
223 (14.7%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
42 (2.8%)
Kyllä (DSG6)
93 (6.1%)
Kyllä (DSG7)
150 (9.9%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
14 (0.9%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
197 (13%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
108 (7.1%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
61 (4%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
51 (3.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
43 (2.8%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
89 (5.9%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
99 (6.5%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
39 (2.6%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
25 (1.6%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
28 (1.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 757

Kirjoittaja Aihe: DSG-vaihteistojen viat  (Luettu 771504 kertaa)

turbovolga

  • Vieras
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #60 : 24.10.10 - klo:14:00 »
Sitten kun turbo alkaa viheltää niin ihmettelet miksei paloautoja näy missään. Näin ainakin omassa tapauksessa. Vihelys oli sen verran voimakasta ettei voinut erehtyä.

;D Juuri noin. Turbo toimi omassa ihan moitteetta vihellyksestä huolimatta, mutta tosiaan alkuun piti oikein peilistä katsoa, että missä ne hälytysajoneuvot menee.

Poissa Riisseli

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #61 : 24.10.10 - klo:14:04 »
<OT>
Turbon ollessa kunnossa, se toki viheltää vaimeasti ahtaessaan.
Sitten kun on suurempaa vikaa niin vihellys ainakin minulla oli sellainen että oikeasti ihmettelin missä se paloauto on.

Tuossakin vaiheessa viellä huollossa sanottiin että ajoa vaan.
Omat korvat ei vaan kestäneet sitä vihellystä ja oli pakko turbo vaihtaa.
</OT>
Ex. Volkswagen Passat 3C Variant 1.9 TDI Luxline -07
Ex. Audi A4 "Le Mans" Avant 2.0TDi Multitronic -10
VW Passat 2.0 TDI B7 Variant DSG -14

varre

  • Vieras
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #62 : 24.10.10 - klo:14:13 »
;D Juuri noin. Turbo toimi omassa ihan moitteetta vihellyksestä huolimatta, mutta tosiaan alkuun piti oikein peilistä katsoa, että missä ne hälytysajoneuvot menee.

Savuttiko ollenkaan? Kuuluiko paremmin sisällä kuin konehuoneessa jos paikaltaan kuunteli?

Poissa vehkis1983

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 257
    • Profiili
    • Golf VI 118kw
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #63 : 26.10.10 - klo:16:05 »
Tänään käytin oman autoni(golf VI 118kw) huollossa nykimisen takia, ja tuomio oli aika karu :'( vikaa ei saatu korjattua. Olivat päivittäneet moottorinohjauksen, ja jotain laatikon ohjelmaa mutta vika ei ollut poistunut, joten vw-auto aikoi olla yhteydessä maahantuojaan ja sen jälkeen minuun, että mitä muuta vielä pitää vaihtaa.. Autolla ajettu kohta 9tkm, ja nyt jo loota sökönä  :-\ Ei helv...
« Viimeksi muokattu: 26.10.10 - klo:17:44 kirjoittanut vehkis1983 »

Nikonder

  • Vieras
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #64 : 26.10.10 - klo:17:42 »
Ultimate VW:n puolelta tuli vastaan, että Yhdysvalloissa on nyt syksyllä ollut takaisinkutsuja mekatroniikan vuoksi. Ei siis anturien joita ilmeisesti viime syksynä korjattiin. Voisi olettaa, että jotain muutoksia mekatroniikkaan on siis tehty.



Poissa Filixon

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.018
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #65 : 26.10.10 - klo:17:57 »
Autolla ajettu kohta 9tkm, ja nyt jo loota sökönä  :-\ Ei helv...

Tuskinpa on sökönä... Vuosi sitten tuollaiset viat korjattiin ainakin 6-vaihteisissa DSG:issä ilman minkäänlaisia miettimisiä vaihtamalla mekatroniikka. Lieneekö sittemmin tullut käytäntö, että kokeillaan ensin ohjelmapäivityksiä? Mekatroniikan vaihdon jälkeen oma autoni on toiminut täysin moitteettomasti (ajokilometrejä on tosin vieläkin alle 30 tuhatta).
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Poissa Wekotin

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.095
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #66 : 26.10.10 - klo:18:18 »
Tänään käytin oman autoni(golf VI 118kw) huollossa nykimisen takia, ja tuomio oli aika karu :'( vikaa ei saatu korjattua. Olivat päivittäneet moottorinohjauksen, ja jotain laatikon ohjelmaa mutta vika ei ollut poistunut, joten vw-auto aikoi olla yhteydessä maahantuojaan ja sen jälkeen minuun, että mitä muuta vielä pitää vaihtaa.. Autolla ajettu kohta 9tkm, ja nyt jo loota sökönä  :-\ Ei helv...

Itselläkin täytyisi nyt löytää kalenterista aukko, jotta autoa voitaisiin päivän verran tutkia mistä nykimiset johtuu. Ajokilometrejä tosin nyt 47tkm. Nykimiset alkoivat jossain 40 tkm kohdilla. :-\

Tuskinpa on sökönä... Vuosi sitten tuollaiset viat korjattiin ainakin 6-vaihteisissa DSG:issä ilman minkäänlaisia miettimisiä vaihtamalla mekatroniikka.

Niin se mekatroniikka on osa DSG-vaihteistoa ja jos se on rikki niin kyllä minun mielestäni voi sanoa, että loota on sökönä. Kukaan ei tiettävästi ostanut DSG:tä nykivänä. Se, että nykiminen poistuu mekatroniikan vaihdolla on sitten korjattu DSG-loota.

Poissa vehkis1983

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 257
    • Profiili
    • Golf VI 118kw
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #67 : 26.10.10 - klo:20:59 »
Tuskinpa on sökönä... Vuosi sitten tuollaiset viat korjattiin ainakin 6-vaihteisissa DSG:issä ilman minkäänlaisia miettimisiä vaihtamalla mekatroniikka. Lieneekö sittemmin tullut käytäntö, että kokeillaan ensin ohjelmapäivityksiä? Mekatroniikan vaihdon jälkeen oma autoni on toiminut täysin moitteettomasti (ajokilometrejä on tosin vieläkin alle 30 tuhatta).

Oliko pitkäkin reissu korjaamolla tuon mektroniikan vaihdon takia?

Poissa Filixon

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.018
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #68 : 26.10.10 - klo:21:39 »
Oliko pitkäkin reissu korjaamolla tuon mektroniikan vaihdon takia?

Nyt ei ole minulla tässä käsillä silloisia dokumentteja tarkistusta varten, mutta ensimmäisellä käynnillä vika todennettiin ja sitten pantiin osa tilaukseen. Ehkä tilaukseen tarvittiin maahantuojan siunauskin. Kun osa tuli korjaamolle, sieltä tuli ilmoitus minulle ja varattiin aika työlle. Muistaakseni työhön tarvittiin siihen aikaan (n. 1,5 vuotta sitten) "DSG:n erikoismies", joka ei ollut aina paikalla. Kyllä itse työ sitten onnistui yhden päivän aikana. Korjauksen yhteydessä vaihdettiin öljyt vaihteistoon. Mutta toki autolla pystyi ajamaan korjausta odotellessa, vaikka liikkeelle lähtö oli nykivää.

Kirjoittikohan joku tällä tai naapuripalstalla hiljan, että varsinainen vaihteisto ei yleensä hajoa DSG:ssä sen useammin kuin manuaaleissakaan, mutta vika voi kyllä ilmetä, kuten tiedetään, vaihtamista ohjaavassa robotissa eli mekatroniikassa? Joku nämä asiat tuntee paremmin ja voisi meitä valistaa halutessaan.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Poissa vehkis1983

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 257
    • Profiili
    • Golf VI 118kw
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #69 : 05.11.10 - klo:19:00 »
Eipä oo vielä kuulunut mitään tuolta vw-autosta. Täytyy ens viikolla soitalle sinne, ja kysellä että mitä ne oikeen meinaa tehdä tuolle lootalle >:( Jos ei ala kohta tulemaan golffi kuntoon, niin vois alkaa suunnittelemaan siirtymistä takas bemarileiriin..

Poissa tsiih

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.484
  • Golf V Variant -09 1,4 Tsi 90kw
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #70 : 04.02.11 - klo:06:49 »
 Koko Dsg7-laatikko vaihdettu takuuseen selvän ulvomisen takia, vitosvaihde oli pahin ja pienemmillä vaihteilla moottorijarrutuksessa myös ääntä. Laatikon hinta näytti olleen n. 4900 e. Ulina alkoi kun autolla oli ikää n. 1 vuosi ja kilometrejä n. 30 tuhatta. Vaihtohetkellä ikää 2 ja pari viikkoa, 49 tkm. Noin kauan jouduin odottamaan, kunnes itse vaadin että tilatkaa nyt se vaihteisto, siitä se ääni tulee ;D Mekatroniikka yms. toimivat tässä vanhassa ihan ok.
 Uusi loota on täysin hiljainen ja vaihdot pehmeämpiä. Tiistaina menee sitten nelipyöräsuuntaukseen, kun huomasin että remontin jäljiltä ennen pikkiriikkisen oikealle vinossa ollut ratti on nyt selvästi vasempaan kallellaan.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Poissa Jude

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 356
  • Polo R WRC
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #71 : 04.02.11 - klo:16:57 »
6 vaihteisen DSG:n mekatroniikka, öljyt ja suodatin vaihdettu takuuna 2 vuoden iässä (50tkm).
Ongelmana: 3 kertaa kahden vuoden aikana nykässyt omituisesti pitemmän tasasen nopeuden (120-130km/h) jälkeen, kun on tiputtanut nopeutta noin 80km/h ja siitä lähtenyt taas rauhallisesti kiihdyttämään. Se on lyönny pari pykälää pienemmän vaihteen ja lähtenyt kun rusakko makuulta. Eli ei kauhean suuri ongelma, mutta kun on valittaja luonne nii pitihän siitä sanoa.
Entiset kulkuneuvot:
-Ford GT Connect 1.6 Ecoboost -15
-Audi A5 coupe 3.0 TDI -07
-Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost -13
-Ford Transit 3.2 TDCI -11
-VW Golf V variant 2.0 TDI -09
-Ford Mondeo wagon 2.0 TDCI -07
-Peugeot 406 wagon 2.0 HDI -04
-Volvo S80 2.4 Bensa -06
-VW Golf IV variant 1.9 TDI PD -04

Poissa kt

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.150
  • Ocu2/ G+/Fabia/Touran1,4DSG
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #72 : 12.02.11 - klo:20:28 »
Juttelin luottamuksellisesti merkkiliikkeen huolllon kanssa. Heistä DSG6-laatikoilla ei ole ollut juuri mitään ongelmia. Mutta näissä uudemmissa dsg7:ssa on jotain pientä ollut. Silleen.
Foorumilla jo vuodesta 2009

Poissa Sniiki

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 807
  • RS Turd
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #73 : 13.02.11 - klo:19:14 »
Juttelin luottamuksellisesti merkkiliikkeen huolllon kanssa. Heistä DSG6-laatikoilla ei ole ollut juuri mitään ongelmia. Mutta näissä uudemmissa dsg7:ssa on jotain pientä ollut. Silleen.
Hahah  ;D
Ei se että nämä paskat on täynnä tyyppivikoja, muttakun nämä pahimmat viat aina kielletään ja niistä ei koskaan olla kuultukaan niin tuo kyllä oikein lämmintä mielikuvaa VW-edustuksesta.

Poissa tet

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.825
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #74 : 13.02.11 - klo:19:20 »
Hahah  ;D
Ei se että nämä paskat on täynnä tyyppivikoja, muttakun nämä pahimmat viat aina kielletään ja niistä ei koskaan olla kuultukaan niin tuo kyllä oikein lämmintä mielikuvaa VW-edustuksesta.

Tiedätkö jonkun automerkin joka auliisti myöntää tyyppivikojen olemassaolon? ;)
Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6, Jungle Green
ex-vag: Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011, Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 Comfortline MY 2010

Poissa Wekotin

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.095
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #75 : 20.02.11 - klo:10:47 »
Nyt vastasin tuohon galluppiin. Kytkimet vaihdettu DSG7:ssa kilometreillä 59500. Nykimiset alkoivat jo 40tkm jälkeen. Tosin kytkimiä saatiin odotella toista kuukautta tehtaalta.
Nyt vaihtaa sivistyneesti. Eron huomaa muuten joka vaihteella. Esimerkiksi rattiläpysköjä käytettäessä ei huomaa enää kun mittarista vaihteen vaihdon. Ennen oli viivettä ja tuntui vähän semmoinen "heiluriliike". Asiaa kuvaa hyvin se, että velipoikakin huomasi eron heti vaikka en kertonut korjauksesta. "Oho vaihtaapas' pehmeesti".
Nyt täytyy vain toivoa, että loota pysyy kasassa vähän kauemmin kuin 40tkm.

Poissa fish

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 267
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #76 : 03.03.11 - klo:19:33 »
Uusi mekatroniikka sisällä. Eroa kuin yöllä ja päivällä. Paikaltaan lähtee ilman pomppua, vaihdot sujuu niin pehmeästi, ettei niitä huomaa kuin kierroslukumittarista, pakki menee nopeasti päälle.

Ajo on kuin pumpulissa menoa entisen kyntöpellon sijaan, näin metaforisesti.
Kylläpä VW kestää. Kilometrejä takana nyt 51.000. Taas ilmeisesti mekatroniikka p*skana, eli 8kk ja 15.000km edellisestä. Kylmänä kun päästää moottorijarrutukselle niin nytkähtää ja ylämäessä kun vaihtaa pienemmälle vaihteelle, tuntuu kuin joku löisi lekalla koneeseen. Ensi viikolla pajalle. PERKELE  >:(
« Viimeksi muokattu: 03.03.11 - klo:19:39 kirjoittanut fish »
Touran 1.6 TDI DSG7

Poissa fish

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 267
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #77 : 14.04.11 - klo:22:35 »
Pisteet VV-autolle, työt ja osat kaikki myyjän ja maahantuojan piikkiin.
Touran 1.6 TDI DSG7

Poissa fourvalve

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #78 : 14.04.11 - klo:22:46 »
Kuluttajaviraston linjauksen mukaan automaattivaihteiston kohtuullinen kestoikä on 200 000km, onhan DSG myös automaattivaihteisto?
BMW z4 3.0i roadster

Poissa jf

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.500
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #79 : 14.04.11 - klo:22:51 »
Kuluttajaviraston linjauksen mukaan automaattivaihteiston kohtuullinen kestoikä on 200 000km, onhan DSG myös automaattivaihteisto?
Juu, mutta aikamoinen parannus vv-auton aikaisempaan toimintaan, että ei ole tarvinnut asiaa hoitaa ko. viraston kautta...
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Poissa Keni1

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 963
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #80 : 14.04.11 - klo:23:29 »
Pisteet VV-autolle, työt ja osat kaikki myyjän ja maahantuojan piikkiin.

Kalliiks tulee volkkarille nää rempat, noinkohan myyvät sullekkaan enää DSG:tä  ;D

Kyl mä niin toivon että munkin volkkarista hajois jotain niin pääsis valittamaan kuinka paska se on ja jos eivät maksa niin sit haukun vielä enemmän LOL...

Niin paljon on tätä DSG:tä parjattu että todella malttamattomana odotan koska oma paukahtaa...sääli sitä en mutta kohtelen hellävaroen...ja koputan puuta.

Muistakaa käyttää DSG:n kanssa käsijarrua aina kun auto pysäköity, myös tasasella. Oon vaan pistäny merkille notta kovin useat väheksyvät tuota oivaa laitetta jolla poistetaan rasitus vaihteistolta ja koneelta, kaikki retkotus rasittaa sitä lodjua vaikka auto ei oliskaan erityisen jyrkässä mäessä, aina ne parkkikset johonkin suuntaan viettävät jne...

Poissa fish

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 267
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #81 : 19.04.11 - klo:18:52 »
Juu, mutta aikamoinen parannus vv-auton aikaisempaan toimintaan, että ei ole tarvinnut asiaa hoitaa ko. viraston kautta...
Täytyy sanoa, että sillä on aikasta paljon merkitystä kuka tiskillä asioi, siis myyjäpuolella. Viitseliäisyys ja kiinnostus vaihtelee aika radikaalisti. Kokemusta on. Ihmettelivät itsekin, että miten voi samalla miehellä hajota laatikko kahdesti. Ja kohtelen autoani todella silkkihansikkain.

Muutoin ei ole valittamista. Silti olen vaihtamassa johonkin muuhun. Liikaa rahaa seisoo pihalla neljällä kumipyörällä.
« Viimeksi muokattu: 19.04.11 - klo:18:55 kirjoittanut fish »
Touran 1.6 TDI DSG7

Poissa tsiih

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.484
  • Golf V Variant -09 1,4 Tsi 90kw
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #82 : 19.04.11 - klo:22:15 »
Kalliiks tulee volkkarille nää rempat, noinkohan myyvät sullekkaan enää DSG:tä  ;D
Pakko tähän heittää ot että laskeskelin autoni kaikkien takuukorjausten summan olevan n. kymppitonni töineen...
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

ehakka

  • Vieras
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #83 : 20.04.11 - klo:14:03 »
Superb (ajettu nyt 11,5tkm) toinen dsg7 menossa ja kolmas mecatroniikka...laatupeli! Golffissa dsg6:n mecatroniikka kesti sentään n. 80tkm

Peeveli

  • Vieras
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #84 : 20.04.11 - klo:14:54 »
Omassa Golfissa loota on tehnyt edelleen päivittäin jossain vaiheessa nytkähdyksiä, nykäyksiä ja ampaisut ovat arkea liikkeellelähdöissä vaikkein haluaisi -ja se tosiaan raivostuttaa osaa kanssakuskeista ja lähtevät Volvoineen sun muineen heti kilpaisille. Höh. Klonksahdusääni arveluttaa eniten, se ääntelee eniten välillä 2-3. Viimeksi kuului tänä aamuna.

Noh, kuljettaja nimeltä Joku Muu saa sitten aikanaan korjuutella tätä jos jotain paukahtaa, Golf jää reilun tunnin päästä toiseen paikkaan...

Poissa tet

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.825
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #85 : 20.04.11 - klo:15:22 »
Noh, kuljettaja nimeltä Joku Muu saa sitten aikanaan korjuutella tätä jos jotain paukahtaa, Golf jää reilun tunnin päästä toiseen paikkaan...

Toivottavasti jaksat sitten käydä täälläkin palstoilla raportoimassa kuinka se urheilufiiatti on toiminut. Oma mielipiteeni on että kaikki mikä tulee Italiasta on pas*aa (ja se tähti ei ole t-kirjain) mutta mielenkiinnolla odotan tietoa pelin kestävyydestä. Toivotaan että kestää paremmin kuin Golffisi loota.
« Viimeksi muokattu: 20.04.11 - klo:15:26 kirjoittanut tet »
Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6, Jungle Green
ex-vag: Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011, Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 Comfortline MY 2010

Poissa Tikka

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.959
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #86 : 22.04.11 - klo:14:21 »
Kuluttajaviraston linjauksen mukaan automaattivaihteiston kohtuullinen kestoikä on 200 000km, onhan DSG myös automaattivaihteisto?
Voisiko joku laittaa tähän ketjuun linkin tästä kuluttajaviraston linjauksesta? Itse en sitä nopealla etsimisellä löytänyt.

Poissa Tikka

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.959
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #87 : 26.04.11 - klo:16:38 »
Voisiko joku laittaa tähän ketjuun linkin tästä kuluttajaviraston linjauksesta? Itse en sitä nopealla etsimisellä löytänyt.
Eikö kukaan sitä löydä?

Poissa Qrmu

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.237
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #88 : 26.04.11 - klo:16:54 »
Voisiko joku laittaa tähän ketjuun linkin tästä kuluttajaviraston linjauksesta? Itse en sitä nopealla etsimisellä löytänyt.

Auton osien kestoikä on tapauskohtainen.

Kuluttajaviraston ohjeesta Virhevastuu ja takuu autokaupassa löytyy 200 000 km esimerkki vaihdelaatikon kestoiästä. Asiaa ei kuitenkaan esitetä yleispätevänä kilometrirajana.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Poissa htl

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #89 : 27.04.11 - klo:23:00 »
Tässä yhden DSG7:n tarina. Superb 1.8TSI -09, 70 000 km ajettu. Kovimpien pakkasten hellitettyä n. pari kuukautta sitten alkoi kuulumaan jurinaa/ulinaa edestä aina silloin kun veto oli päällä. Sitä kovempi ja korkeampi ulina mitä enemmän oli vauhtia. Koneen kierrosluvulla ei ollut merkitystä. Ulina paheni pikkuhiljaa parin viikon aikana ja tuli jo kiire huoltoon. Ulinan syyksi selvisi laakerivika tasauspyörästössä. Korjaustoimenpide oli koko DSG-laatikon vaihto..

Sinänsä itse vaihteistossa ei ilmeisestikään ollut vikaa, mutta näköjään tällaisissa tapauksissa merkkihuolto ei rupea mitään yksittäistä laakeria vaihtamaan, jos se kuuluu samaan "pakettiin" DSG-laatikon kanssa. Tai maahantuoja kai sen päätöksen lopulta teki. No, omalta kannalta pääasia oli, että laatikon vaihto meni kokonaisuudessaan maahantuojan piikkiin. Kahden vuoden takuuraja oli muutamaa päivää aiemmin ehtinyt mennä umpeen ennen vian raportointia, mutta onneksi maahantuoja hoiti homman ilman mutinoita. On kai se selvää, että vaihdelaatikon tai tasauspyörästön laakerin pitää kestää enemmän kuin pari vuotta ja pari päivää.

Vaihdon jälkeen kilometrejä on tullut reilu tuhat, toistaiseksi ilman ongelmia. Että jospa se sen 70 tkm nyt kestäis taas sitten...

 









Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi