DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
343 (28.7%)
Ei (DSG7)
325 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (19%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
71 (5.9%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.9%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1197

the_kapu

Mikä tämä merkkihuolto on? Keskon juttuja? Kannattaa dokumentoida tarkkaan, nauhoita kaikki keskustelut. Juttuvinkkiä iltasanomiin. Et ole yksin näiden ongelmien kanssa.

https://www.is.fi/autot/art-2000006210037.html

s4his

Juu keskon juttuja  ::)
Kaikki on onneksi dokumentoitu, ja saattaa olla että ton airbagin ohjainlaitteen tiimoilta käydään viellä kuluttajasuojamiehen kanssa juttua.. Jahka nyt lähtisi tää paketti vähän selviämään.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: the_kapu - 24.07.20 - klo:18:34
Mikä tämä merkkihuolto on? Keskon juttuja? Kannattaa dokumentoida tarkkaan, nauhoita kaikki keskustelut. Juttuvinkkiä iltasanomiin. Et ole yksin näiden ongelmien kanssa.

https://www.is.fi/autot/art-2000006210037.html

Vaihda jo levyä! Etkö löytänyt yhtään uudempaa keissiä mitä linkittää kymmenettä kertaa eri ketjuihin?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

VAGkilainen

Onko tämä vakavaa: Alla mainitulla autolla tänään etsittiin yhtä osoitetta ja liu'uin hitaasta eteenpäin kadunkulmassa. Auto sammui ja teksti jotenkin näin näyttöön: käynnistä manuaalisesti.
Auto siis liikkui vielä, ei kai start stop-toiminnon pitäisi silloin vielä sammuttaa?
Vähän nykimällä ottaa pykäliä silloin kun ecolla ajaa ja polkee pedaalin pohjaan vaikkapa ohituksessa. N.140tkm ajettu, huollot ja ölpän vaihdot tehty sähköisen huoltokirjan mukaan ainakin-
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

tommyt

Oliko turvavyö kiinni? Itse juuri tänään testasin huvikseni että käynnistyykö jos avaa turvavyön moottori sammuksissa. Näytössä luki käynnistä manuaalisesti, mutta kun kytkin turvavyön takaisin kiinni ja painoin jarrua niin moottori käynnistyi itse. Testi liittyi siihen kun vaimo joutuu töihin mennessä nousemaan autosta avaamaan parkkihallin oven jolloin start/stop sammuttaa moottorin mutta ei käynnistänyt kytkinpoljinta painamalla. Syyksi selvisi avoin turvavyö.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

VAGkilainen

Vyöt kiinni kaikilla.
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

Pepekape

Kyselläämpäs täältä vähän muiden mielipidettä tähän meikäläisen autokeissiin. Itselläni on golf variant 1.4 tsi tällä DSG7 laatikolla vm 2010 ja 190t ajettu.

Auto alkoi nyt satunnaisesti pykältämään nelos vaihteelta vitos vaihteelle. Joskus täytyi käynnistää auto uudelleen, kun jäi vilkkumaan D valo kojelautaan, mutta toimi taas monta päivää. Sitten syttyi moottorivalo ja veinpä sen sitten merkkihuoltoon. Parin päivän tutkimisen jälkeen soittelivat sieltä, että vaihteisto ja mekatroniikka on kunnossa, monitoimikytkin on rikki. Korjaus maksoi 1700e. Maksoin sen korjauksen ja hain auton korjaamolta niin pykälsi samana iltana taas 4 vaihteelta 5 vaihteelle. Soitin seuraaavana aamuna korjaamolle. Sanoivat että vaihteisto todennäköisesti opettelee uudestaan vaihteet siksi pykältää. Sovittiin kuitenkin, että tuon auton seuraavalla viikolla tarkistettavaksi kun heillä on aikaa.

No tuon puhelun jälkeen auto alkoi temppuilemaan niin pahasti tuon pykältämisen kanssa, että 10 km matkalla piti käynnistää auto 6 kertaa. Vein auton suoraan korjaamolle ja kerroin mitä oli tapahtunut. Nyt sieltä tuli soitto, että vaihteisto onkin nyt kokonaan rikki ja se täytyisi vaihtaa uuteen. Kustannusarvio 5800e.

Mulla on vaan nyt sellainen tunne, että ne ei ole ees kunnolla tutkinut tuota vikaa ennen kuin lähtivät vaihtamaan kytkintä. Tuon ikäisestä autosta ei ole mielestäni mitään järkeä vaihtaa vaihteistoa. Enkä olis korjannut koko kytkintä jos olisin tiennyt, että vaihteisto on paskana. Korjaamon mukaan tuo vaihteistovika on tullut kytkimen jälkeen. Tuntuu hullulta, että vaihteisto voi levitä alle vuorokaudessa. Alanko taistelemaan liikkeen kanssa hyvitystä tuosta 1700e laskusta vai täytyykö mun vaa niellä tappio.

Breach

Itse kyllä taistelisin, korjaamo on turhaan vaihtanut sulle uuden kytkimen, jossa ei ollut mitään vikaa, maksoit siis tyhjästä 1700â,¬, kirjallista rekkulaa vaan, lopuksi jos mikään ei auta, etsi puljun isoimman bossin yhteystiedot, sillon alkaa yleensä viimeistään tapahtumaan, ei toki välttämättä, mutta omakohtaista kokemusta on, ei tosin auton korjaamiseen liittyvää, mutta läheltä kuitenkin.

a_jaba

Ehdottomasti reklamaatiota kehiin. Merkkiliikkeen voi olettaa pystyvän diagnosoimaan vian paremmin ennen kuin summamutikassa ruvetaan kytkintä vaihtamaan varsinkin kun tämän tyyppiset DSG ongelmat eivät ole mitenkään harvinaisia tuon ikäluokan DQ200 laatikoille.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

m4x1mu5

Kuulostaa niin tyypillisesltä nykypäiävn "korjaamiselta" että reklamaatioita ehdottomasti kehiin. Osa kerrallaan yritetään korjata vikaa, puretaan ja kasataan, puretaan ja kasataan, puretaan ja kasataan ja tunnit juoksee sen sijaan että selvitettäisiin vika alun alkaen perusteellisesti.

Oliko kyseessä Kaara vai joku muu pulju? Heille niin tyypillinen iltalypsy etten autoani vielä enää tähän liikkeeseen ikinä.
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

Jareqq


-karppa-

Ihan tyypillistä lähteä arpomaan ensin se halvempi korjaus ja kun se ei toimi, niin maksatetaan asiakkaalla lisää. Yleensä ensin mekatroniikka, seuraavana kytkinlevyt ja viimeisenä koko laatikko.

Toki tarinasta on vain yksi puoli kuultu.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Variant

#2562
Nopealla googlettamisella alkuperäinen vika viittaisi mekatroniikkaan (vilkkuva D valo):
https://www.vtecauto.com.sg/products/automotive-solution/mechatronic-unit-mu-replacement-for-vw-7-speed-dsg-gearbox/

Monitoimikytkimen vikaantuminen luultavasti vaikuttaisi muihinkin vaihteisiin tai ainakin parittomiin/parillisiin.
Golf 7.5 Variant 2019 85kW DKRF DSG
ex: Golf VI Variant 2010 90kW CAXA DSG

Pepekape

Jep, vaikeahan se tosiaan on sanoa, että onko asiaa tutkittu hyvin vai hätäisesti. Toki auto on ollut yksi pommi tässä vuosien varrella, että en yhtää ihmettele vaikka oliskin sitten levinnyt alle vuorokaudessa ensimmäisen korjauksen jälkeen  Ensimmäisellä kerralla oli 1 vikakoodi, joka kuulemma viittasi tähän kytkimeen. Heti korjauksen jälkeen tuli tämä sama vikakoodi sekä toinen vikakoodi joka sitten viittaa tähän, että vaihteisto on rikki. Vaihteistosta löytyi ainakin nämä viat toisella kierroksella, siirtäjät vialliset ja öljystä löytyi runsaasti metallisilppua. Oli siinä jotain muutakin vielä, vaan ei muista kun suullisesti sain nämä vikatiedot. Mutta mekatroniikka on edelleen kunnossa, tai ainakin ymmärsin näin. Pitää vielä käydä asiaa läpi liikkeen kanssa kunhan kerkeävät kasata auton takaisin kasaan. Puhelimessa oli vain tämä, joka oli autoa tutkinut eikä huollon päällikköä saanut kiinni.

TSI_J

Kysytään huvikseen, onkos kenelläkään lähivuosina levinnyt tai pahasti oireillut dq250?
Mulla ensimmäinen tälläinen ja aina välillä ihmettelen pikku nykimisiä kävelyvauhdissa. Kuulemma normaalia mutta kun tottunut manuaaleihin ja bmw automaatteihin niin dsg:n kömpelyys kävelyvauhdissa oudoksuttaa.
Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: TSI_J - 07.08.20 - klo:14:04
Kysytään huvikseen, onkos kenelläkään lähivuosina levinnyt tai pahasti oireillut dq250?
Mulla ensimmäinen tälläinen ja aina välillä ihmettelen pikku nykimisiä kävelyvauhdissa. Kuulemma normaalia .

Joo, uudessa Tuulilasissa pikkutestissä uusi Skoda Kamiq (?) ja moitittavaa löytyi DSG:n toiminnasta kävelyvauhdeissa. Tosin jos on momentimuunnin(mehumaija) lootaan tottunut niin DSG varmasti "nykii" joka vaihdossa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

jatk

Onkohan vika vai ominaisuus? Auto on Audi A4 Avant B8, 7-vaihteinen DSG.

Auto pyrkii kovasti eteenpäin liikennevaloissa, kun autoa pitää jarrulla paikallaan vaihde päällä. Jotenkin tuntuu, että ylämäessä vetoa on päällä vielä enemmän.

Toinen asia, minkä huomasin tänä kesänä on se, että pari kertaa liikkeelle lähtiessä 1-vaihde putoaa pois tai ainakin veto lakkaa. Se tapahtuu heti kun jalan siirtää jarrulta. Silloinkin on ollut kova veto päällä ennen jarrun hölläämistä.

Tallu

Samat kokemukset 6-vaihteisella dsg:llä, ja käsitykseni mukaan kuuluvat "kauppaan"! Tuo sama liikkeellelähdössä tapahtuva nykäisy on tosi ärsyttävä ja esiintyy minulla pääosin kylmällä koneella!
Kilometrejä vasta 23.000 takana, saas nähdä miten jatkossa menneentistä,   onneksi vielä on 3  vuotta takuuta jäljellä.
Seat Ateca 1,4 style 4drive dsg 6

jatk

Lainaus käyttäjältä: Tallu - 14.08.20 - klo:12:55esiintyy minulla pääosin kylmällä koneella!
Sama homma. Käytin laatikon huuhdeltavana. Katsotaan auttaako mitään.

Tallu

Paljonko homma kustansi vai saitko takuuseen?
Seat Ateca 1,4 style 4drive dsg 6

jatk

Lainaus käyttäjältä: Tallu - 14.08.20 - klo:15:55
Paljonko homma kustansi vai saitko takuuseen?
Sen verran vanha kosla jo, ettei takuuseen mene. Huuhtelu öljynvaihtoineen kustansi 290 eur.

mikama83

Lainaus käyttäjältä: TSI_J - 07.08.20 - klo:14:04
Kysytään huvikseen, onkos kenelläkään lähivuosina levinnyt tai pahasti oireillut dq250?
Mulla ensimmäinen tälläinen ja aina välillä ihmettelen pikku nykimisiä kävelyvauhdissa. Kuulemma normaalia mutta kun tottunut manuaaleihin ja bmw automaatteihin niin dsg:n kömpelyys kävelyvauhdissa oudoksuttaa.

Itsellä farkkucuprassa tuo aski ja 50tkm kohdalla vaihdatin öljyt. Sen jälkeen mielestäni ilmaantui kova ulina varsinkin 1. Ja 2.vaihteella mutta sille ei löytyny syytä. Todettiin kyllä että ääni kuuluu. Muuten kuivaan seiskaan verrattuna todella miellyttävä laatikko. Auto lähtee vaihtoon lähiaikoina joten saa nähdä kun uudessa Leonissa taitaa taas olla se "kuiva" seiska, että joko toimii ilman nykimisiä  ::)

TSI_J

Hyvä kuulla kommenttia näistä.
Ihan peruskauraa siis tuo dsg käytös, manuaalin ja "pehmeempiin" automaatteihin tottuneena nykiminen häiritsee, mutta tosiaan vain kävelyvauhdissa. Jos tulee mulle vielä sporttisempi VW-konsernin auto niin täytyy ajaa vaihtoehtoja. Harmi vaan että manuaali on kaukana esimerkiksi focus st/rs  manuaaleista.
Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

Erkka

Outoa, kun en ole havainnut vm. 2020 T-Rocin DSG-vaihteistossa minkäänlaista nykimistä missään vauhdissa, enkä millään vaihteella. Olenko saanut loistoyksilön ajettavakseni? Ajettu 6000 km.

Erkka
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

TSI_J

Kyseessähän ei ole mitä ilmeisemmin vika vaan ainoastaan tottumiskysymys niin toimivia pelejä ilmeisesti meillä kaikilla, koetaan vaan käytös eri lailla.

Asian voisi myös esittää niin että jos hypäät tuoreesta bmw/mb automaatista DSG puikkoihin, huomaatko mitään eroa missään vauhdeissa kävelystä moottoritiehen?
Kun esitin nämä kysymykset VW-myyjälle niin se tokaisi ettei DSG ole automaattivaihteisto vaan manuaali joka vaihtaa automaattisesti. Sillä perusteli laatikon käytöstä.

Sitä en aiemmin maininnut mutta itse käytän nykyään koko ajan autohold:ia, se mielestäni vähentää kävelyvauhdin pikkunykimisiä kun auto on paikoillaan siihen kaasun painallukseen saakka. On myös mukava lisä liikennevaloihin kun voit olla pysähdyksen jälkeen suoraan jalka kaasulla.

Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

Needleman

Onko DSG:n ominaisuus vai joku selkeä vika että noin 100tkm ajettu 7vaihteinen passat täristää kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle?
Vika tai ominaisuus ilmenee kun auto nytkähtää liikkeelle, niin dsg päättää vaihtaa heti kakkoselle ja luistattaa kytkintä. Jos vaihtaa manuaalina ja kiihdyttää edes kävelyvauhtiin ykkösellä niin kakkoselle vaihtaminen on normaalia eikä täristystä ilmene.
Auto kävi merkkiliikkeessä tarkastuksessa jossa ajettiin uusi ohjelma ja todettiin että toimii nirmaalisti. Huollosta haettaessa huomasin saman täristyksen 2min ajon jälkeen.

jt

Lainaus käyttäjältä: Needleman - 21.08.20 - klo:21:53
Onko DSG:n ominaisuus vai joku selkeä vika että noin 100tkm ajettu 7vaihteinen passat täristää kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle?
Vika tai ominaisuus ilmenee kun auto nytkähtää liikkeelle, niin dsg päättää vaihtaa heti kakkoselle ja luistattaa kytkintä. Jos vaihtaa manuaalina ja kiihdyttää edes kävelyvauhtiin ykkösellä niin kakkoselle vaihtaminen on normaalia eikä täristystä ilmene.
Auto kävi merkkiliikkeessä tarkastuksessa jossa ajettiin uusi ohjelma ja todettiin että toimii nirmaalisti. Huollosta haettaessa huomasin saman täristyksen 2min ajon jälkeen.
Saattaa olla kaksoiskytkin kulunut - yhden tapauksen tiedän jossa vaihtohetkellä tuli pieni täräytys ja syy oli kulunut kaksoiskytkin, mutta sitä nyt en muista oliko täräytys 2->3 vaihdossa vai 1->2. Onko diesel vain bensa? Tai sitten kierrokset ovat vain niin matalalla vaihtohetkellä 2-selle että sen takia tulee pieni täristys, laatikkohan vaihtaa 2-selle ehkä turhankin aikaisin, varsinkin dieselillä voi tulla tärinää kun kierrokset ovat aivan liian matalalla. Tuleeko täristys jos vaihtaa S-moodilla? Jos ei voi olla jopa "ominaisuus" liian matalien kierrosten takia. 

DSG-laatikkoihin erikoistuneilta pajoilta saa modifoitua ohjelmaa jossa mm. 1->2 vaihtoa on nostettu hieman ylemmäs, joka voi olla paitsi mukavuuden niin kestävyyden kannalta positiivinen seikka. 
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

jt

Lainaus käyttäjältä: Variant - 07.08.20 - klo:10:53
Nopealla googlettamisella alkuperäinen vika viittaisi mekatroniikkaan (vilkkuva D valo):
https://www.vtecauto.com.sg/products/automotive-solution/mechatronic-unit-mu-replacement-for-vw-7-speed-dsg-gearbox/

Monitoimikytkimen vikaantuminen luultavasti vaikuttaisi muihinkin vaihteisiin tai ainakin parittomiin/parillisiin.
Samaa mieltä. Kytkinvika tulisi aina parillisilla tai parittomilla vaihteilla. Jos kytkin on kulunut/luistaa, sen voi testata laittamalla suurimman parillisen/parittoman vaihteen manuaalisesti riittävässä (maantie) vauhdissa ja sitten kaasu pohjaan. Jos luistaa kierrokset nousee nopeammin kuin nopeus kiihtyy.

Rikkinäinen mekatroniikka voi rikkoa myös itse laatikon mekaanisesti kun vaihteet eivät mene kohdalleen ja väkisen ajetaan menemään.

Näissä tapauksissa säästäisi ison rahan kun menisi heti suoraan vaihteistoihin (DSG) erikoistuneelle pajalle, eikä arvottaisi vaihtokohteita ja lopulta sitten vaihdetaan koko loota kun varsinaista vikaa ei korjattu ja loota menee mahdollisesti. Mitä itse nettiä tutkaillut, ensimmäisissä mekatroniikoissa oleva vikaantumisen syy on kohtuu vaivalla korjattavissa, voi olla että tiivisteet vuotavat tai paineilma-akku tms (meniköhän termi oikein) vuotaa. Tämä taas sitten lopulta rikkoo mekatroniikan. Taisipa täällä areenalla joku liike kaupata kohtuuhintaista korjausettiäkin mekatroniikalle.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

jt

Lainaus käyttäjältä: Pepekape - 06.08.20 - klo:20:44
Auto alkoi nyt satunnaisesti pykältämään nelos vaihteelta vitos vaihteelle. Joskus täytyi käynnistää auto uudelleen, kun jäi vilkkumaan D valo kojelautaan, mutta toimi taas monta päivää. Sitten syttyi moottorivalo ja veinpä sen sitten merkkihuoltoon. Parin päivän tutkimisen jälkeen soittelivat sieltä, että vaihteisto ja mekatroniikka on kunnossa, monitoimikytkin on rikki. Korjaus maksoi 1700e. Maksoin sen korjauksen ja hain auton korjaamolta niin pykälsi samana iltana taas 4 vaihteelta 5 vaihteelle. Soitin seuraaavana aamuna korjaamolle. Sanoivat että vaihteisto todennäköisesti opettelee uudestaan vaihteet siksi pykältää. Sovittiin kuitenkin, että tuon auton seuraavalla viikolla tarkistettavaksi kun heillä on aikaa.

Mulla on vaan nyt sellainen tunne, että ne ei ole ees kunnolla tutkinut tuota vikaa ennen kuin lähtivät vaihtamaan kytkintä. Tuon ikäisestä autosta ei ole mielestäni mitään järkeä vaihtaa vaihteistoa. Enkä olis korjannut koko kytkintä jos olisin tiennyt, että vaihteisto on paskana. Korjaamon mukaan tuo vaihteistovika on tullut kytkimen jälkeen. Tuntuu hullulta, että vaihteisto voi levitä alle vuorokaudessa. Alanko taistelemaan liikkeen kanssa hyvitystä tuosta 1700e laskusta vai täytyykö mun vaa niellä tappio.
Samaa mieltä muiden kirjoittajien kanssa siitä että todennäköisesti on tehty vikadiagnoosi ja vaihdettu ihan turhaan toimiva kytkin. Sitten kun on jatkettu todennäköisesti rikkinäisellä mekatroniikalla ajoa, niin on voinut tulla mahdollisesti vaurioita myös itse vaihteistoon, eli alkuperäinen mahdollisesti helposti korjattava vika on voinut aiheuttaa suuremman vian.

Jos maksat itse koko lystin, niin vaihtamalla merkkiliikkeessä koko boksin saat sen kyllä kuntoon, mutta maksat aika ison summan. Sen sijaan jos lähimailta löytyisi vaihteistopaja joka ymmärtää näiden päälle, on vielä mahdollisuus siihen että boksi on korjattavissa (emmehän tiedä onko tuokaan uusi diagnoosi oikea) ja jos ei, niin hinta on todennäköisesti selvästi halvempi kuin merkkiliikkeen hinta.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Needleman

Lainaus käyttäjältä: jt - 22.08.20 - klo:11:19
Saattaa olla kaksoiskytkin kulunut - yhden tapauksen tiedän jossa vaihtohetkellä tuli pieni täräytys ja syy oli kulunut kaksoiskytkin, mutta sitä nyt en muista oliko täräytys 2->3 vaihdossa vai 1->2. Onko diesel vain bensa? Tai sitten kierrokset ovat vain niin matalalla vaihtohetkellä 2-selle että sen takia tulee pieni täristys, laatikkohan vaihtaa 2-selle ehkä turhankin aikaisin, varsinkin dieselillä voi tulla tärinää kun kierrokset ovat aivan liian matalalla. Tuleeko täristys jos vaihtaa S-moodilla? Jos ei voi olla jopa "ominaisuus" liian matalien kierrosten takia. 

DSG-laatikkoihin erikoistuneilta pajoilta saa modifoitua ohjelmaa jossa mm. 1->2 vaihtoa on nostettu hieman ylemmäs, joka voi olla paitsi mukavuuden niin kestävyyden kannalta positiivinen seikka.

Moottori 1.6 tdi 2016 vuosimallia. S moodilla vaihtaminen tapahtuu yhtä matalilla kierroksilla ykköseltä kakkoselle kuin normaalissa ja ecossa. Kytkin ei merkkihuollon mukaan ole kulunut.

Mitähän tuollainen ohjelmointi maksaa?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy