Äänestys

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
300 (17%)
Ei (DSG7)
259 (14.7%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
51 (2.9%)
Kyllä (DSG6)
106 (6%)
Kyllä (DSG7)
180 (10.2%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
16 (0.9%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
219 (12.4%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
125 (7.1%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
75 (4.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
61 (3.5%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
52 (3%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
98 (5.6%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
103 (5.9%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
45 (2.6%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
32 (1.8%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
38 (2.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 891

Kirjoittaja Aihe: DSG-vaihteistojen viat  (Luettu 1101296 kertaa)

Poissa Sokota09

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 965
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2370 : 15.08.19 - klo:17:19 »
-

Poissa teraja

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2371 : 24.08.19 - klo:07:44 »
DSG7 Fabiassa, 4 kertaa vaihdettu takuuajan sisällä vaihdekepin mekanismi rikkoutuneen anturin vuoksi (ei tunnista P-asentoa). Nyt tuli viime lauantaina viides kerta, kun vika päälle ja auto korjaamolle. Kolme kertaa tullut tämän vuoden puolella :D

Auto jää nyt sille tielleen, kun vikaa ei saada korjattua, eli minulle tuli poistuma VAGeista - ehkä joskus taas, mutta nyt kyllä pidetään taukoa näiden kokemusten siivittämänä.

Poissa Skeida-Bob

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 133
  • Reborn, but healing quickly...
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2372 : 24.08.19 - klo:12:06 »
Ihan tervettä ajattelua, onneksi olkoon. Viimeisimpien kokemusten myötä oma erkaantuminen on vahvasti työstövaiheessa.
4x4 fading away..
Vielä männöö,  vieläe männöö... ja v itut männöö...

Poissa Jodl

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 40
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2373 : 30.08.19 - klo:11:52 »
Kun tämä topic on nykyään niin hiljainen niin itse tekisin sellaisen johtopäätöksen, että DSG:n (myös DQ200) luotettavuus on aika paljon parantunut.

Itsellä nyt 150tkm ajettu DQ200, toimii kun junan vessa eikä ole tarvinnut mitään huoltotoimenpiteitä. Kopkop koputan tietysti puuta!  :D
Meillä on "täyskäsi" eli 1.4TSI ketju ja DSG mikä tietääkseni on DQ200. Golf 2009, ahtimella ja turbolla (jos nyt menee käsitteet oikein). Ajettu 163tkm ja kampanjaöljynvaihto on tehty, ei muuta. Joskus jotain pientä omasta mielestä ylimääräistä ääntä kuulunut mutta kuitenkin toimii. Toki olen samaa mieltä, että luvattoman paljon näissä on vikoja, ei kuitenkaan 100% laatikoita mitkä on tehtaasta tullut ulos.

Poissa Skeida-Bob

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 133
  • Reborn, but healing quickly...
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2374 : 30.08.19 - klo:13:07 »
VAG voisi ottaa saman otteen asiaan kuin joillakin valmistajilla on, jos ongelmia ilmenee ne hoidetaan. Tämä olisi helppo vakuuttaa asiakkaille esimerkiksi pitkällä takuulla ja sujuvalla toiminnalla. Mutta tähän toki ei volkkari tule kykenemään. Iso joukko uskollisimpia paasaa jo täysillä mantraa että osta uusi, pidä sen lyhyen takuun ajan ja vaihda uuteen. Samaan syssyyn että harrasta tai pidä harrastaja kaverina että selviät vian hausta yms. Eikä muuten -13 Skeida enää kelpaa edes merkkiliikkeeeseen, ylivoimaisesti huonoin hyvitys vaihdossa T-Roc/Karoq-linjalla vrt. vastaavan luokan muihin merkkeihin, useita käytettyjä ja uusia kierretty kulunut kuukausi. Minusta aika paha jos merkkiliike menee 4,8t alle parhaan kun auton arvon vaihteluväli on noin 1,0t-1,5t, selityksenä kaikkea mahdollista automyyjä pazkaa, takavuosina sitikalla meni näin, paitsi että merkkiliikkeessä uuteen vaihtaja menestyi. Ei ollut vaikea ratkaisu.
4x4 fading away..
Vielä männöö,  vieläe männöö... ja v itut männöö...

Paikalla b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.085
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2375 : 30.08.19 - klo:13:36 »
Ota huomioon se seikka, että jos liikkeessä seisoo jo samanlaisia autoja, ei tilalle oteta "isoon" hintaan uusia samanlaisia. Tämä vaikuttaa suoraan hyvityshintaan.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa Skeida-Bob

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 133
  • Reborn, but healing quickly...
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2376 : 30.08.19 - klo:13:41 »
Juu kyllä, ja sekin kertoo jostain ihan tehokkaasti. Sinällään ei ole/ollut kyse isosta hinnasta, ei sinne päinkään varsinkaan matalimmissa hyvityksissä. Mutta juu ot...
4x4 fading away..
Vielä männöö,  vieläe männöö... ja v itut männöö...

Poissa Kevee

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2377 : 09.09.19 - klo:20:47 »
Keltanokka ilmoittautuu! :)

Olen kakkosautoksi miettinyt tuollaista mk6 Golffia ja yksi 2.0tdi osui silmään.
Autolla on ajettu n. 180tkm ja DSG:nä myyjän mukaan märkä 6 (DQ250?) rattivaihteilla.

Mitä olette mieltä, uskaltaako tuollaista ostaa nuilla kilsoilla ja mitenkä toi laatikko on kestänyt noin yleisesti? Ja sen lisäksi onko mahdollista, että noilla rattivaihteilla on onnistuttu paskomaan laatikkoa normaalia enemmän?

Edit. lisätään vielä sen verran, että huoltokirjan mukaan DSG öljyjen vaihto on tehty 60tkm välein niinkuin pitääkin.
« Viimeksi muokattu: 09.09.19 - klo:20:53 kirjoittanut Kevee »

Poissa hece

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 264
  • -11 Passat Variant B7 2.0 TDI 4motion DSG
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2378 : 10.09.19 - klo:16:26 »
Yleisesti DQ250 laatikko kestää, ja todennäköisesti rattivaihteita on käytetty perhebiilissä minimaalisesti. Eikä niillä mitään tuhoa aikaan voi saadakaan. Noilla kilometreillä kaksoismassavauhtipyörän vaihto voi tulla eteen, ellei ole jo vaihdettu.

Poissa jopi

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 44
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2379 : 15.09.19 - klo:11:28 »
Mitenkäs äänettömiä muiden DQ200 laatikot ovat?

Leonissa ainakin kuulee etenkin 1-2 ja 3-2 vaihtojen "kloksahtavan" sisään etenkin rauhallisessa ajossa.
Seat Leon ST 1.0tsi Business DSG -18


Poissa CarsAndCoffee

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2380 : 15.09.19 - klo:12:46 »
Mitenkäs äänettömiä muiden DQ200 laatikot ovat?

Leonissa ainakin kuulee etenkin 1-2 ja 3-2 vaihtojen "kloksahtavan" sisään etenkin rauhallisessa ajossa.

Täysin äänetön ja huomaamaton, vaihdon huomaa vain mittaristosta. Seat Leon FR 1.8 tsi '14

Poissa hece

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 264
  • -11 Passat Variant B7 2.0 TDI 4motion DSG
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2381 : 16.09.19 - klo:11:53 »
Mitenkäs äänettömiä muiden DQ200 laatikot ovat? Leonissa ainakin kuulee etenkin 1-2 ja 3-2 vaihtojen "kloksahtavan" sisään etenkin rauhallisessa ajossa.
Oma DQ250 on myös aina omistuksessani (100-170 tkm) kolahtanut 3->2 vaihdossa. Ääni ei ole muuttunut eikä mitään ole hajonnut matkan varrella, mutta kyllähän se ehti mietityttää että onko merkki esim. vauhtipyörän vaihtotarpeesta.

Poissa o.b.

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.667
    • Profiili
Vs: DSG-vaihteistojen viat
« Vastaus #2382 : 16.09.19 - klo:14:03 »
Kannattaisi ehkä kokeilla sopeutusta. Siinä sitä sitten kolahduksia ja paukahduksia kuuluukin ;D

 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy