Miksi marginaalimalleja?

Aloittaja tapanixxx, 28.08.13 - klo:20:52

« edellinen - seuraava »

heifetz

Marginaalimallit ovat ns. halo -malleja minkä tarkoitus on nuorentaa sekä ylläpitää merkin brändiä. Valmistaja ei odotakaan niistä suurta menestystä mutta sillä saadaan ihmiset lasipalatsiin jotka sitten ostavat sen farmari golffin automaattivaihteilla. Paras esimerkki halo -mallista on Datsun GTR. Valmistaja menettää rahaa joka kerta kun yksi myydään, mutta se on nostanut brändin arvoa huimasti. Todella monta Kaskasta ja Notea on myyty sen takia että GTR on olemassa.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

nemos

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 29.03.15 - klo:22:27
Paras esimerkki halo -mallista on Datsun GTR. Valmistaja menettää rahaa joka kerta kun yksi myydään, mutta se on nostanut brändin arvoa huimasti.

Miksi GT-R sitten myydään niin halvalla? Suurelle osalle ostajista ei liene suurta merkitystä, vaikka olisi 30 % kalliimpi.
Volvo XC60 T8 Inscription

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy