Aux in-liitäntä cdc-emulaattorilla, radiona RCD300

Aloittaja dosetti, 25.08.13 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

mobander

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 06.05.15 - klo:19:51
Uudemmat radiot ymmärtävät suoraan tuon auxin, mutta vanhemmat soittimet tarvitsevat emulaattorin. Ilmeisesti raja menee fyysisesti: vanha-mustat nappulat, uudempi-hopean väriset napit radiossa.

Minulla on mustilla napeilla eli siksi laitoin emulaattorin.

No eipä toiminut  >:(

dosetti

Eli sulla hopean väriset napit ja ei toiminut? Viisaammat kertoo, tarviiko koodata vcds:llä auxia.

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 06.05.15 - klo:19:51
Uudemmat radiot ymmärtävät suoraan tuon auxin, mutta vanhemmat soittimet tarvitsevat emulaattorin. Ilmeisesti raja menee fyysisesti: vanha-mustat nappulat, uudempi-hopean väriset napit radiossa.

Minulla on mustilla napeilla eli siksi laitoin emulaattorin.
Mulla mustat keskeltä ja hopean väriset reunoilta eli kumpaan ryhmään (-08 malli) kuuluu?

dosetti

Jos laitat googlen kuvahakuun rcd300, näet eron. Kyse ei ole siis niistä pyöritettävistä rullista/painikkeista vaan niistä pelkistä napeista.

Eka Golf

Näppylät ovat hopean väriset eli liitoksen pitäisi onnistua ilman adapteria?

HERRAHUUMORI

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 17.06.15 - klo:21:58
Näppylät ovat hopean väriset eli liitoksen pitäisi onnistua ilman adapteria?
Tiedä siten onko hyödytön vastaus näin myöhään, mut antaa mennä kuitenkin. Ite lätkäsin juurikin tuohon malliin (mp3 tuellinen rcd-300) ensin sen ilman adapteria olevan piuhan, ei toiminut. Slamitin adapterilla oleva toimi taasen suoraan. ja maadoitus meni kiinni mankkaan, itse en haivaitse mitään sirinöitä/surinoita

Patteri_

Kerrataanpa vielä:

Eli RCD 300:ssa pitäisi toimia Aux, mikäli soittimessa on hopeat napit?
Kyseessä siis itsellä Golf V -2008 ja hommasin tämänlaisen piuhan:

http://www.ebay.com/itm/VW-AUX-CABLE-AUX-Switch-RCD510-RCD310-RCD300-VW-GOLF-MK6-Bora-Sagitar-Tiguan-/161249226879?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item258b33f07f

Kytkin piuhan kiinni soittimeen, mutta soitin ei tunnista tuota. Pitääkö ohjelmoida VCDS:llä jotain?

tuomasd

Lainaus käyttäjältä: Patteri_ - 31.07.15 - klo:20:46
Kerrataanpa vielä:

Eli RCD 300:ssa pitäisi toimia Aux, mikäli soittimessa on hopeat napit?
Kyseessä siis itsellä Golf V -2008 ja hommasin tämänlaisen piuhan:

http://www.ebay.com/itm/VW-AUX-CABLE-AUX-Switch-RCD510-RCD310-RCD300-VW-GOLF-MK6-Bora-Sagitar-Tiguan-/161249226879?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item258b33f07f

Kytkin piuhan kiinni soittimeen, mutta soitin ei tunnista tuota. Pitääkö ohjelmoida VCDS:llä jotain?

Minulla siis sama johto, sekä hopeanappinen RCD 300. Ei tunnista ei. Ratkaisitko jo tämän ongelman?

juntuxd

Hei,

Olen nyt koodannu RCD300 mankasta auxin ja se on oikein.
Ostin slamitista AUXin minkä kuva on ylempänä jonkun muun lisäämänä.

En saa siltikään auxia toimimaan. Kun painan 2 kertaa cd nappulaa. Eka tulee CD kohta ja sen jälkeen kun painan toisen kerran niin tulee "NO CDC".

Miten pitäisi toimia?

Auto volkkari golf 2006 1.6

Mmikkelssoni

Lainaus käyttäjältä: juntuxd - 18.02.16 - klo:19:50
Hei,

Olen nyt koodannu RCD300 mankasta auxin ja se on oikein.
Ostin slamitista AUXin minkä kuva on ylempänä jonkun muun lisäämänä.

En saa siltikään auxia toimimaan. Kun painan 2 kertaa cd nappulaa. Eka tulee CD kohta ja sen jälkeen kun painan toisen kerran niin tulee "NO CDC".

Miten pitäisi toimia?

Auto volkkari golf 2006 1.6

Itellä sama ongelma. Paitsi mulla toimi yhen biisin verran. Auton kun käynnisti niin eipä enään tunnistanukkaan tota. Joko juntuxd toimii?

Henkk-a

Tuli tuossa ostettua samanlainen paketti kuin ketjun aloittaja, nyt tuli vain mieleen että voiko tämä pelkän aux-piuhan ja adapterin lisääminen aiheuttaa akun tyhjentymisen, kuten esimerkiksi uudemman generaation soittimen asentaminen? Eli vaatiiko vielä ylimääräistä piuhan vetoa?
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -22

Seat Leon 1,0 TSI Style -17

dosetti

Lainaus käyttäjältä: Henkk-a - 02.05.16 - klo:11:34
Tuli tuossa ostettua samanlainen paketti kuin ketjun aloittaja, nyt tuli vain mieleen että voiko tämä pelkän aux-piuhan ja adapterin lisääminen aiheuttaa akun tyhjentymisen, kuten esimerkiksi uudemman generaation soittimen asentaminen? Eli vaatiiko vielä ylimääräistä piuhan vetoa?

En nyt aivan varmaksi mene sanomaan, mutta järkeilisin asian niin, että ei. Sehän on vain lisävaruste varsinaiselle radiolle ja väyläohjaimelle. Enkä ole lukenut mistään, että sellaista tapahtuisi.

Henkk-a

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 02.05.16 - klo:11:52
En nyt aivan varmaksi mene sanomaan, mutta järkeilisin asian niin, että ei. Sehän on vain lisävaruste varsinaiselle radiolle ja väyläohjaimelle. Enkä ole lukenut mistään, että sellaista tapahtuisi.

Niin ajattelin itsekin, mutta toiselta VW-foorumilta vain löysin juttua, että se olisi mahdollista... Mutta sulla ei ole akku vielä tässä ajassa tyhjentynyt? Samanlainen RCD300 mustilla napeilla löytyy iteltäkin.

dosetti

Ei ole minulla ollut tyhjentymistä. Topicin alusta lähtien toiminut moitteitta eli yli 2 vuotta.

Henkk-a

Hyvä homma, eiköhän tuo itelläkin pysy sitten kunnossa. Semmosen huomasin, että itellä tuo ei jostain syystä itellä soita puhelimen ääntä, jos välissä soitin on ollut jollain muulla kuin aux-asennolla. Eli jos ensin auxin kautta kuuntelee, ja tämän jälkeen soitin on radiolla niin enää tuo ei puhelimeen "yhdistä" ennen kuin soittimen käynnistää uudestaan.

Kaapelin sain nätisti vedettyä juuri siihen vaihdekepin eteen, väliaikaisesti otin yhden peitelevyistä pois, mutta täytyy siihen vielä rakentaa aux-piuhan paikka.

Jonatan

Lainaus käyttäjältä: tuomasd - 19.11.15 - klo:15:39
Minulla siis sama johto, sekä hopeanappinen RCD 300. Ei tunnista ei. Ratkaisitko jo tämän ongelman?

Minulla nytten sama ongelma.... Onkohan joku löytänyt ratkaisun että tarvisiko sitä ohjelmoida ja sama radio RCD-300 hopeisilla napeilla.

Kuke

Lainaus käyttäjältä: Jonatan - 09.10.16 - klo:19:20
Minulla nytten sama ongelma.... Onkohan joku löytänyt ratkaisun että tarvisiko sitä ohjelmoida ja sama radio RCD-300 hopeisilla napeilla.

Tämä kiinnostaa. Itsellä siis mp3 tuettu RCD-300 hopeisilla napeilla ja ajattelin tuon Slamitin piuhan tilata. Selviäisikö ilman koodauksia. Yritin aluksi sinnitellä pelkän radiotarjonnan voimin, mutta ei vaan pysty...

Kuke

Lainaus käyttäjältä: Kuke - 13.10.16 - klo:12:20
Tämä kiinnostaa. Itsellä siis mp3 tuettu RCD-300 hopeisilla napeilla ja ajattelin tuon Slamitin piuhan tilata. Selviäisikö ilman koodauksia. Yritin aluksi sinnitellä pelkän radiotarjonnan voimin, mutta ei vaan pysty...

Asentelin tuon viikonloppuna ja hommahan sujui ilman suurempia ongelmia kun mankka tunnisti piuhan heti. Ainoastaan tuo sirittävä ääni vaivaa korkeilla volyymeilla kun kappaleessa tulee hiljainen kohta. Tämä ilmeisesti muutamilla muillakin? Liekkö korjaantuisi siirtämällä maapiuhaa. Laitoin sen nyt mankan rungon kiinnitysruuviin kiinni. Miten muilla?

Jsr

Menin hätäpäissäni tilaamaan Slamitilta tämän:

https://www.slamit.net/product/7895/aux-in-asennussarja-mm-mfd1-concert-1-ja-2-gamma--ms502

kun tarkoituksenani oli asentaa Aux-liitin Golf 5:n RCD-300 soittimeen.

Liitinhän oli tietysti emulaaattorissa erilainen kuin radion takana eikä tuota saanut asennettua. Kysymys kuuluukin, saako tuon toimimaan RCD-300 radiossa jonkinlaisen liitin-adapterin tai vastaavan avulla vai myynkö pois ja minkä ostan tilalle?

Tämän ketjun alussa linkattu Slamitin amulaattori ei taida olla enää myynnissä.

Jsr

Carocha

Mulla Touran -08, soittimena RCD300, hopeiset näppäimet, soittaa mp3:ia.  CD-vaihtajaa ei ole, ei keskikonsolia, jossa AUX-liitäntää.  Soitin naarmuttaa CD:itä ja haluaisin soittaa puhelimesta Spotifyta tai sitten fileja vaikka SD-kortilta/tikulta.  Bluetoothista en oikein diggaile vaikka onkin helppokäyttöinen.

Saksan Amazonilta löysin pari kilkettä:

https://www.amazon.de/USB-Adapter-SKODA-SEAT-12pin/dp/B00DUCOBYG/ref=redir_mobile_desktop?_encoding=UTF8&psc=1&ref_=sspa_mw_detail_0&smid=A30J7PBKS22AT7

https://www.amazon.de/USB-AUX-MP3-Adapter-für/dp/B00D8XCOG4/ref=mp_s_a_1_16?keywords=touran+2008+cd&qid=1564841715&s=gateway&sr=8-16

Meneeköhän noi heittämällä vai tarvitaanko aina VCDS:ää. Ymmärtääkö soitin vaihtajaksi vai pitääkö se ohjelmoida erikseen. Mitä fiksuja konsteja vois olla muita kuin irvistävä johto hanskalokerossa?  Puhelinta kun tarvitaan duuneihin myös. Vai pitääkö sittenkin harkita BT:ia...

tkp

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy