Kirjoittaja Aihe: MQB alustaisten autojen (Golf VII, Octavia III jne...) muokkaaminen VCDSllä  (Luettu 202509 kertaa)

Poissa ptrs57

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 282
  • VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant R-Line -17
    • Profiili
Jos peilissä ei ole muistia (yleensä ei ole, jos ei ole muistipenkit myös) niin se peili ajelee minne sattuu eikä sille mitään mahda. Sen alaspäin kääntymiseen saa kyllä koodattua päälle melkein joka autoon, mutta ei siitä tule kuin vihaiseksi jos muisti puuttuu.
Mk7 golffissani oli peilipaketti, ja ne myös kääntyivät moottorilla koria vasten. Peililasi muisti aivan täysin asentonsa. Ei ollut muistipenkkejä, pelkät Comfortlineen hankitut ErgoActivet.
Kakkosauto Jetta (mk6) 2011 muistaakseni myös sain koodattua peililasin kääntymään ja se toimii oikein.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Poissa M_M

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.339
    • Profiili
Siksi kirjoitinkin, että yleensä, koska poikkeuksiakin on. Ovimoduulin mittauskanavista katsomalla voi selvittää onko muisti vai ei.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 DSG -17
Audi A3 SB 1.8TFSI Quattro S-tronic -13

Täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Poissa ptrs57

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 282
  • VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant R-Line -17
    • Profiili


Miltä näyttää? ilmeisesti ei ole?
Pistin ruksin Byte 4: bit1 Mirror reverse function (with memory seats) installed/active



photo upload sites
sen jälkeen ei muutu peilin asento lainkaan pakilla. pitäisi saada tallennettua peilin asento jotenkin?
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Poissa a_jaba

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.004
  • Bensa kuuluu ruohonleikkuriin
    • Profiili
pitäisi saada tallennettua peilin asento jotenkin?

Autoissa joissa on toi peilin lasku peruuttaessa ihan tehdasvarusteena, peruutus asento tallennetaan seuraavasti:

  • Virrat päälle tai auto käyntiin
  • Vaihde R:lle
  • Peilin säätönuppi R asentoon
  • Säädä peili itselle sopivaan asentoon peilin säätönupista
  • Vaihteisto pois R:ltä
  • Peili palautuu normaaliin asentoonsa kun auto sammutetaan tai lähdetään ajamaan eteenpäin ja nopeus nousee tarpeeksi korkeaksi, ehkä 20 tai 25 km/h

Tämän jälkeen jos pitää peilin nupin R asennossa niin peilin pitäisi kääntyä alas kun seuraavan kerran laittaa pakin päälle.
Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 85tkm ->
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm

Poissa ptrs57

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 282
  • VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant R-Line -17
    • Profiili
Autoissa joissa on toi peilin lasku peruuttaessa ihan tehdasvarusteena, peruutus asento tallennetaan seuraavasti:

  • Virrat päälle tai auto käyntiin
  • Vaihde R:lle
  • Peilin säätönuppi R asentoon
  • Säädä peili itselle sopivaan asentoon peilin säätönupista
  • Vaihteisto pois R:ltä
  • Peili palautuu normaaliin asentoonsa kun auto sammutetaan tai lähdetään ajamaan eteenpäin ja nopeus nousee tarpeeksi korkeaksi, ehkä 20 tai 25 km/h

Tämän jälkeen jos pitää peilin nupin R asennossa niin peilin pitäisi kääntyä alas kun seuraavan kerran laittaa pakin päälle.
Tarkennuksena: Tehdäänkö säätö siis sitä peruutuksen alaviistoa näkymää varten sopivaksi, vaiko normaalia asentoa varten? Oletan että alaviistoasentoa varten.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Poissa a_jaba

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.004
  • Bensa kuuluu ruohonleikkuriin
    • Profiili
Tarkennuksena: Tehdäänkö säätö siis sitä peruutuksen alaviistoa näkymää varten sopivaksi, vaiko normaalia asentoa varten? Oletan että alaviistoasentoa varten.

Jos on R vaihde valittuna niin säätö tehdään sitä alaviisto asentoa varten ja kun on joku muu vaihde ja peili on palautunut "normaaliin" asentoon niin säädetään se "normaali" asento. Näin siis toimi ex. Golf 7:ssa jossa oli tehdasvarusteena peilit tuolla peruutustoiminnolla.

Eli yksinkertaisesti siis näin: Peilillä on kaksi muistipaikkaa, toinen muistipaikka normaaliin ajoon ja toinen muistipaikka R vaihteelle ja peili surffailee näiden kahden muistipaikan välillä.

Ex. Golffissa oli vielä niin, että molemmille avaimille oli oma alaviisto asento. Aluksi luulin että peili jotenkin sekoilee välillä kun kääntyi peruuttaessa alas vain pari milliä kunnes tajusin sen liittyvän toiseen avaimeen. Sitten kun kyseisen avaimen kanssa teki säädön niin peili kääntyi aina asetettuun asentoon myös toisella avaimella ajaessa.
Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 85tkm ->
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm

Poissa Iro

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Tuli sitten kokeiltua valojen "upgreidausta" näillä ohjeilla: https://www.ascoding.ch/en/activate-dynamic-light-assist-dla-mj-2017/

Ei onnistunut, nyt pitäisi päästä takaisin originaaliin mutta, originaalin asetukset ei ole tallessa. :(

Long coding on mutta, sen palauttaminen ei auta.
Ei myöskään ajovalojen uudelleen suuntaus.

Autossa on "LED headlamps with cornering light and LED separate daytime running
lamps" paketti.

Mitenköhän nämä pitäisi olla adaptaatiossa oikein valittuna?

Tällä hetkellä herjaa jatkuvasti:


Ja kojelauta herjaa AFS valojen viasta.

Pystyyköhän tämän itse palauttamaan vai pitäisikö piipahtaa VCDS-welhon luona?
Kaikki apu kelpaa, kiitos.
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 
 

Poissa M_M

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.339
    • Profiili
https://forums.ross-tech.com/showthread.php?14255-2016-Touareg-TDI-Address-55-headlight-fault-code-5275220&p=128750&viewfull=1#post128750

Sanoit ettei uudelleen suuntaus auta, mutta oletko tehnyt myös tuon kohdan [Acknowledge basic setting]?
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 DSG -17
Audi A3 SB 1.8TFSI Quattro S-tronic -13

Täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Poissa Iro

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Juuri tuollalailla en tehnyt, kokeilen illalla.

Kiitos.
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 
 

Poissa Iro

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 55
    • Profiili
https://forums.ross-tech.com/showthread.php?14255-2016-Touareg-TDI-Address-55-headlight-fault-code-5275220&p=128750&viewfull=1#post128750

Sanoit ettei uudelleen suuntaus auta, mutta oletko tehnyt myös tuon kohdan [Acknowledge basic setting]?

Tämähän se oli mitä en osannut juuri tuolla tavalla tehdä.
Nyt toimii.

Kiitos.
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 
 

Poissa sms

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
    • Profiili
SUMUVALOJEN TOIMINTA JÄRKEVÄKSI, VIIMEINKIN!

Vaihdoin sumuvalojen syttymisjärjestyksen niin, että valokatkaisijan ekassa pykälässä syttyy takasumari ja toisessa pykälässä vasta etusumarit. Nyt on vag autossa ekaa kertaa järkevästi toimivat sumarit. Käytännössä yleensä kun takasumaria tarvitaan, ei etusumuvaloille ole tarvetta tai niistä on haittaa itselle ja vastaantulijalle. Jos etusumareita tarvitaan, on silloin melko varmasti takasumarillekin käyttöä.

Vaihdoin vaan päikseen niiden valotoiminnot (lichtfunction). Kulmavalot toimii normaalisti etusumareilla. Voi tätä ilon ja onnen päivää! ;D ;D
Mitkähän nuo 09:n adaptoinnit on, jotta tämän saa käyttöön? Etusumareita tarvinnut kerran-pari koko ajohistoriassa, mutta takasumareita useinkin.
Octavia III/5E Scout 2.0TDI (CUNA, 135kW) DSG MY15
Ex Passat B6/3C Variant Sportline 2.0TDI (BMP, 103kW) MY06
Ex Golf IV/1J Variant 1.9TDI (ALH, 66kW) MY00
Tripla-exänä kolme Rellua: eka, vika ja ainoa

Poissa sonikk

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Pari aloittelijan kyssäriä, potilaana 2014 Golf GTI.

- Koodasin LH/CH valot sumareihin mutta kun pitkien viiksestä vetää että sytyttää CH valot niin myös xenonit välkähtää, saako sen jotenkin pois ettei turhaan välkyttele niitä?

- Takavalot (oem LED) koodasin palamaan DRL kanssa mutta edessä palaa myös ne pienet sisemmät ledit kuten parkeilla / lähivaloilla, saako ne jotenkin pois? Että palaisi pelkät DRL + takavalot?

Mitäs muuta hauskaa / hyödyllistä tuohon GTI:hin voisi koodailla?

Kiitos.

Poissa sms

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Mitkähän nuo 09:n adaptoinnit on, jotta tämän saa käyttöön? Etusumareita tarvinnut kerran-pari koko ajohistoriassa, mutta takasumareita useinkin.
E-miehelle kiitokset, toimii.
Koodia: [Valitse]
ENG116948-ENG116103-Leuchte12NL LB45-Lichtfunktion A 12   Nebellicht links   20   
sumuvalo   
> Muutos takasumuvaloksi: Nebelschlusslicht wenn kein Anhaenger gesteck

ENG116949-ENG116122-Leuchte13NL RB5-Lichtfunktion A 13   Nebellicht rechts   20   Sumuvalo   
> Muutos takasumuvaloksi: Nebelschlusslicht wenn kein Anhaenger gestec

ENG116962-ENG116369-Leuchte26NSL LA72-Lichtfunktion A 26   Nebelschlusslicht wenn kein Anhaenger gesteckt   20   DE-EN käännös:Rear fog light if no trailer is plugged   
Muutos: etusumuvaloksi: nebellicht rechts

ja koska olin koodannut molemmat takasumarit päälle ja halusin edelleen, niin tällä meni (kun aiemmin pohjalla oli tosiaan molempien palaminen):
ENG116963-ENG116388-Leuchte27NSL RC6-Lichtfunktion A 27 arvoon:
Nebellicht links
Eli A12, A13, A26 ja A27 toimintojen muutos.

Merkkivalot palavat väärinpäin mittaristossa edelleen, mutta ei haittaa.
Octavia III/5E Scout 2.0TDI (CUNA, 135kW) DSG MY15
Ex Passat B6/3C Variant Sportline 2.0TDI (BMP, 103kW) MY06
Ex Golf IV/1J Variant 1.9TDI (ALH, 66kW) MY00
Tripla-exänä kolme Rellua: eka, vika ja ainoa

Poissa sms

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Controller 09 – Central Electronics
10 – Adaptations

Englanninkielisessä VCDS:ssä kohta oli aikanaan "Access control 2-Funk Spiegelanklappung Modus", sen arvoksi piti laittaa "by convenience operation via remote control key"
Mikähän vikana kun ei ainakaan itselläni toimi vaikka testasin tällä ketjutuksella:
Koodia: [Valitse]
step 1
IDE08542-ENG116665-Access control 2-Funk Spiegelanklappung Modus:
by look command via remote control key -> by convenience operation via remote control key

step 2
IDE08542-ENG126841-Access control 2-Profilfunktion fuer Anklappung der Aussenspiegel:
not active -> active
Alussa eivät peilit kääntyneet pitkällä painalluksella (ikkunat menevät kiinni eli ei signaaliongelma).
Step 1 -> peilit eivät käänny edelleenkään
Step 2 -> peilit eivät käänny edelleenkään

Onko takapyyhkijälle joku löytänyt parkkiasennon asetuksen jostain? Häiritsee jos/kun se jää johonkin muuhun asentoon kuin parkkiinsa.

Täällä oma tämän päivän 09:n mapping
Octavia III/5E Scout 2.0TDI (CUNA, 135kW) DSG MY15
Ex Passat B6/3C Variant Sportline 2.0TDI (BMP, 103kW) MY06
Ex Golf IV/1J Variant 1.9TDI (ALH, 66kW) MY00
Tripla-exänä kolme Rellua: eka, vika ja ainoa

Poissa sms

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Oli jäänyt täppä laittamatta näköjään auton kosketusnäytön kautta eli peilien taitto-ongelma selvisi.
Octavia III/5E Scout 2.0TDI (CUNA, 135kW) DSG MY15
Ex Passat B6/3C Variant Sportline 2.0TDI (BMP, 103kW) MY06
Ex Golf IV/1J Variant 1.9TDI (ALH, 66kW) MY00
Tripla-exänä kolme Rellua: eka, vika ja ainoa

Poissa a_jaba

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.004
  • Bensa kuuluu ruohonleikkuriin
    • Profiili
Tulipas viime viikolla lähes hetken mielijohteesta vaihdettua autoa Golf 7 Variant -> Passat Variant B8 kun autokauppias hyvitti lähes hävyttömän paljon Golffista vaihdossa  :o

Nyt sitten tulemaan hyviä vinkkejä mitä kannattaa Passatista koodata toimimaan paremmin?

Tarve alkuun ainakin seuraaville:

- Sähköisen takaluukun piippaus hiljaisemmalle tai pois päältä, en tiedä oliko näissä että kaukosäätimellä ei saisi kiinni oletuksena mutta tässä autossa menee kiinni kaukosäätimellä ja kuskin oven napista piippauksen säestyksellä

- DLA aktivoitumaan hitaammassa vauhdissa ja onko suosituksia mikä nopeus olisi sopiva?

- Onko näissä kaistavahdin aktivointi jälkikäteen mahdollista? Tuulilasissa tosiaan on kamera DLA:ta ja liikennemerkkien tunnistusta varten, en sitten äkkiseltään osaa sanoa onko mikä versio kamerasta

- ACC:lla ajaessa oikealta ohituksen esto pois

- Ovien lukitus mahdolliseksi ulkopuolelta auton ollessa käynnissä

Niin ja jos joku osaa äkkiseltään linkata ohjeita edellisiin koodauksiin niin olisin kiitollinen, itse yritän tässä myös etsiä kun kerkeän.  :)

Jatketaas aihetta hetken vitutus tauon jälkeen  :-X  Eli koodauksista onnistui vain viimeinen eli ovet saa nyt lukkoon kauko-ohjaimella auton ollessa käynnissä.

Loppujen koodaus ei onnistu koska HEX-USB+CAN kaapelilla ei päässytkään auton syövereihin sisälle  >:( Ex. Golffiin pääsi vanhalla kaapelilla sisälle joka paikkaan, mutta Passattiin ei pääse sitten juuri minnekään vikakoodien lukua pidemmälle. Molemmat autot -15 mallisia ja käyttöönottopäivässä eroa alle 5kk niin tuli itselle hiukan yllätyksenä tämä vaikka tiedossa olikin, että uudempiin tarvii uudemman kaapelin.

Nyt taas hiukan motivoitunut jatkamaan tätä asiaa niin ensimmäisenä pitäisi päivittää kaapeli tuoreempaan. Vaihtoehtoina HEX-V2 Unlimited (465e), HEX-NET Unlimited (643e) ja OBDeleven Nextgen PRO (99e).

OBD11 houkuttelisi hintansa puolesta ja kun toimii täysin mobiilisti.
HEX-NET olisi varmaan pirun kova kun osa toiminnoista käytettävissä myös mobiilisti mutta laite aika hintava.
HEX-V2 toki yhtä toimiva kuin HEX-NET mutta mobiili käyttö puuttuu ja itsellä läppäri melkeinpä kaipaisi päivitystä jos tälle linjalle lähtee (firman IT-tuen mielestä työläppäriin ei saanut asentaa VCDS:ää  ;D)

Nyt saa esittää hyviä mielipiteitä asiasta! Tai jos löytyy jotain muita hyviä vaihtoehtoja niin niitäkin saa tuoda esille!

Ja toimiiko toi OBD11 täysin näissä uudemmissa joiden kohdalla VCDS maailma vaatii tuon uudemman version kaapelista?
Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 85tkm ->
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm

Paikalla Guido

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 880
    • Profiili
Itse autoa vaihtaessani myin VCDS-kaapelin pois ja hankin OBD11 Pro:n. Ikävä on tullut VCDS-kaapelia, jonka kanssa kaikkien koodausten tekeminen kävi todella helposti eikä tarvinnut pelätä, että yhden asetuksen muuttaminen muuttaa samalla jotakin toista eikä siitä edes tule käyttäjälle mitään indikaatiota.

Kun VCDS-kaapelin tökkäsi kiinni ja avasi ohjelman läppärissä pääsi heti asiaan. OBD11:n kanssa pitää palikan kiinnittämisen jälkeen odottaa puolesta minuutista useampaan minuuttiin yhteyden muodostumista.

OBD11 on halpa ja hintansa tasoinen palikka kerran auton omistusaikana tapahtuvien muutosten tekemiseen, mutta jos koodaustarve ja tarve vikakoodien lukemiselle on jatkuvaa niin kannattaa investoida kunnon kaapeliin.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Style '20
ex-VAG: Octavia Combi 1.8 TSI DSG Elegance '14 | Golf Variant Highline 2.0 TDI DSG '10 | Octavia Combi 1.6 FSI '07 | Octavia HB 1.6 '04 | VW 1300 '68

Poissa karhunik

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Mä tein just talvella päivityksen HEX-USB+CAN kaapelista HEX-V2 kaapeliin auton vaihduttua tuoreempaan. Mä otin sen 10VIN version, VIN kuluu vasta kun tekee muutoksia ja vikakoodeja voi lukea ja nollailla sekä measuring blockeja tutkia rajattomasti. Joskus aikanaan kun nuo 10VINiä käytetty voi sitten päivittää tuon pienellä lisähinnalla siihen rajattomaan versioon.

Poissa a_jaba

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.004
  • Bensa kuuluu ruohonleikkuriin
    • Profiili
Itse autoa vaihtaessani myin VCDS-kaapelin pois ja hankin OBD11 Pro:n. Ikävä on tullut VCDS-kaapelia, jonka kanssa kaikkien koodausten tekeminen kävi todella helposti eikä tarvinnut pelätä, että yhden asetuksen muuttaminen muuttaa samalla jotakin toista eikä siitä edes tule käyttäjälle mitään indikaatiota.

Kun VCDS-kaapelin tökkäsi kiinni ja avasi ohjelman läppärissä pääsi heti asiaan. OBD11:n kanssa pitää palikan kiinnittämisen jälkeen odottaa puolesta minuutista useampaan minuuttiin yhteyden muodostumista.

OBD11 on halpa ja hintansa tasoinen palikka kerran auton omistusaikana tapahtuvien muutosten tekemiseen, mutta jos koodaustarve ja tarve vikakoodien lukemiselle on jatkuvaa niin kannattaa investoida kunnon kaapeliin.

Ehkäpä OBD11 pitää jättää pois vaihtoehdoista ja pysyä tutussa ja turvallisessa VCDSssä  :-X

Mä tein just talvella päivityksen HEX-USB+CAN kaapelista HEX-V2 kaapeliin auton vaihduttua tuoreempaan. Mä otin sen 10VIN version, VIN kuluu vasta kun tekee muutoksia ja vikakoodeja voi lukea ja nollailla sekä measuring blockeja tutkia rajattomasti. Joskus aikanaan kun nuo 10VINiä käytetty voi sitten päivittää tuon pienellä lisähinnalla siihen rajattomaan versioon.

Niin joo totta, eihän tuosta tosiaan se VIN "kulu" ihan kaikissa toimenpiteissä. Oman auton lisäksi tulee säännöllisen epäsäännöllisesti hoidettua muutamien sukulaisten ja kavereiden autoista huoltovalon nollauksia, sähköisen käsijarrun huoltoasentoon laittamisia ja webaston lukitusten poistoja jne jne. niin ihan 3 VIN versio ei tule kyseeseen. Vai kuluttaako esim. edellä mainitut toimenpiteet VIN varantoja?

Toisaalta jos säästän nykyisen kaapelin niin sen avulla noi hoituu edelleen kavereiden nykyisiin autoihin, toisaalta jos vanhan kaapelin myy (ja uskon että aidosta kaapelista nyt ainakin muutaman kympin saa) niin sillä rahoittaisi uuden kaapelin 3 -> 10 VIN erotuksen.



Edelleen tuo HEX-NET houkuttelee mobiili toimintojensa takia, pikaisia pikkujuttuja saisi tehtyä kännykän tai tabletin avustuksella. Vai onko noi VCDS:n mobiilitoiminnot nyt kuinka toimiva ratkaisu? Saako sillä esim. käsijarrun huoltoasentoon tai huoltovälinäytön nollattua? Vikakoodit sillä tietysti lukee mobiilistikin.

PS. Meneepä taas monimutkaiseski yksi kaapelin päivitys :D
Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 85tkm ->
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm

Poissa Enhancer

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.663
    • Profiili
Ehkäpä OBD11 pitää jättää pois vaihtoehdoista ja pysyä tutussa ja turvallisessa VCDSssä  :-X

Niin joo totta, eihän tuosta tosiaan se VIN "kulu" ihan kaikissa toimenpiteissä. Oman auton lisäksi tulee säännöllisen epäsäännöllisesti hoidettua muutamien sukulaisten ja kavereiden autoista huoltovalon nollauksia, sähköisen käsijarrun huoltoasentoon laittamisia ja webaston lukitusten poistoja jne jne. niin ihan 3 VIN versio ei tule kyseeseen. Vai kuluttaako esim. edellä mainitut toimenpiteet VIN varantoja?

Toisaalta jos säästän nykyisen kaapelin niin sen avulla noi hoituu edelleen kavereiden nykyisiin autoihin, toisaalta jos vanhan kaapelin myy (ja uskon että aidosta kaapelista nyt ainakin muutaman kympin saa) niin sillä rahoittaisi uuden kaapelin 3 -> 10 VIN erotuksen.



Edelleen tuo HEX-NET houkuttelee mobiili toimintojensa takia, pikaisia pikkujuttuja saisi tehtyä kännykän tai tabletin avustuksella. Vai onko noi VCDS:n mobiilitoiminnot nyt kuinka toimiva ratkaisu? Saako sillä esim. käsijarrun huoltoasentoon tai huoltovälinäytön nollattua? Vikakoodit sillä tietysti lukee mobiilistikin.

PS. Meneepä taas monimutkaiseski yksi kaapelin päivitys :D

Mulla olisi joutilaana USB-A -liittimellä varustettu Dellin tabletti, mitä aiemmin käytin VCDS-kanssa. Akku kestää ja autolaturikin löytyy, pistä YV tai sähköpostia niin laitetaan uusiokäyttöön sopuhintaan :).
VCDS -apua tarjolla Tampereella, yksityisviesti tai vcds@enhancer.fi tavoittaa. Käytössä HEX-V2. Vikakoodit, testit, sopeutukset, lisätoimintojen aktivointi jne.

Jos tarvitset VCDS-apua muualla, tutustu: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.0

 





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy