Vanne-ehdotuksia?

Aloittaja Huppe, 10.08.13 - klo:21:19

« edellinen - seuraava »

Janneh

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 07.07.14 - klo:17:07
Venytykset ei oo pahimmasta päästä mitä oon nähny mut osaisitkoha selittää että miksi.

Itsellä tulee tuon tyylisistä mieleen että isot vanteet piti saada mut rahat loppu kumien kohalla. Ratkasuna sitte kärrinpyörien venyttämine hienoille vanteille.

Venytetyilla kumeilla saadaan rengas istumaan kaaren sisään kovissa madalluksissa. Tuskin noita kukaan rahanpuutteen takia laittaa

KaiVee

Täällä tuntuu vaan uusi muoti olevan ylikoko renkaat ja pienet vanteet. Haukut tulee, jos madaltaa ja laittaa isot vanteet. Siksi en edes omaa kulkinetta autotalliin laita.
Ylikoko ylikoko hiuksetkin jo nousee pystyyn pelkästä sanasta.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: KaiVee - 28.07.14 - klo:22:57
Täällä tuntuu vaan uusi muoti olevan ylikoko renkaat ja pienet vanteet. Haukut tulee, jos madaltaa ja laittaa isot vanteet. Siksi en edes omaa kulkinetta autotalliin laita.
Ylikoko ylikoko hiuksetkin jo nousee pystyyn pelkästä sanasta.
Ylikoko tarkoittaa minulle pelkästään auton vakiohalkaisijaa suurempia renkaita, tuumakoko voi olla mitä vaan, eli ylikoko ei tarkoita pienempää vannetta, itse asiassa ei ota vanteen kokoon kantaa lainkaan.

darthjysky

Lainaus käyttäjältä: Janneh - 28.07.14 - klo:22:22
Venytetyilla kumeilla saadaan rengas istumaan kaaren sisään kovissa madalluksissa. Tuskin noita kukaan rahanpuutteen takia laittaa

Kiitos selityksestä.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

jarmo79

#394
Mitäs porukat on mieltä talvivanteiksi tämmöset Ocu 3 Rs. ATS STREETRALLYE 7/17 5X112 ET45 57.1

http://www.skruvat.se/Ats-Streetrallye-PWit-255687.aspx


teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 27.07.14 - klo:12:25
Onko tämä pääteltävissä suoraan auton ulkonäöstä ?   :P

Käytetyt komponentit sen ratkaisevat ?

Taitaa olla aivan sama vaikka alla olisi jotku taikamattoilmajouset, mutta jos joustovarat on noin vähissä ja alla on matalat kumit, niin melu- ja tärinätaso nousee. Kantavuutta pitää kuitenkin olla sen verran, että kyytiläisetkin pitää saada mukaan ja mutkissa voi kanttailla jousituksen pohjaamatta. Lyhyillä joustovaroilla tuo vaatii kivireen jouset.

Janneh

Lainaus käyttäjältä: KaiVee - 28.07.14 - klo:22:57
Ylikoko ylikoko hiuksetkin jo nousee pystyyn pelkästä sanasta.

Alkaa muuten nää kivireki jutut olemaan kans aika kuultuja ja vanhoja

HolyDiver

Lainaus käyttäjältä: Janneh - 31.07.14 - klo:23:57
Alkaa muuten nää kivireki jutut olemaan kans aika kuultuja ja vanhoja

Kohtuu vahva +1
S3 8V Sedan -19

Silver

Lainaus käyttäjältä: jarmo79 - 31.07.14 - klo:19:04
Mitäs porukat on mieltä talvivanteiksi tämmöset Ocu 3 Rs. ATS STREETRALLYE 7/17 5X112 ET45 57.1

http://www.skruvat.se/Ats-Streetrallye-PWit-255687.aspx

Laatuun en ota kantaa, mutta muotoiluun kyllä. Turhan monta puolaa, hankala pitää helposti puhtaana varsinkaan jos käyttää pesuautomaatteja. Samoin vanteen huuli (tai mikä lie) joka näyttää olevan lähes 90 asteen kulmassa kerää talvella kyllä hyvän kerroksen kuraa ja hiekkaa joka ei pääse(kään) vapaasti lentämään pois keskipakoisvoiman toimesta. Käytännössä tuon huulen puhdistaminen vaatii siis käsinpesun.
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

kai75

Lainaus käyttäjältä: Silver - 01.08.14 - klo:09:09
Laatuun en ota kantaa, mutta muotoiluun kyllä. Turhan monta puolaa, hankala pitää helposti puhtaana varsinkaan jos käyttää pesuautomaatteja. Samoin vanteen huuli (tai mikä lie) joka näyttää olevan lähes 90 asteen kulmassa kerää talvella kyllä hyvän kerroksen kuraa ja hiekkaa joka ei pääse(kään) vapaasti lentämään pois keskipakoisvoiman toimesta. Käytännössä tuon huulen puhdistaminen vaatii siis käsinpesun.
Samaa meinasin kirjoitella, että mielestäni liian paljon puolia talvikäyttöön (kuten siinä toisessakin vaihtoehdossasi), on kokemusta tiheäpuolavanteista talvella eikä toiminu joten myin pois. Lisäksi jos asustaa pohjoisilla alueilla missä on oikeasti lunta niin mm. matka-ajossa (taka)vanteen sisään pakkaantuu lunta ja sit kun se parkissa vanteen/pakoputken lämmössä sulaa ja jäätyy sen jälkeen uudestaan niin jäät roikkuvat puolissa miten sattuu ja tietenkin on sit epätasapainossa ja jylpyttää ihan hitosti. Mut jollei aja lumisilla teillä niin ei ehkä tuota viimeksi kerrottua ongelmaa  :-\
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

Peeveli

Vaikka talvi ei -onneksi- vielä ole ovella, niin alkanut jo miettimään RS:ään talvivanteita. Koska pysyn ehdottomasti oem-aluissa, koossa 17" niin kolme vaihtoehtoa on ollut mielessä: Denom, Hawk ja RS:n orkkis Dorado.

Denom on edullisin, lähtisi marmorilta noin 650 eur/sarja. Muotokieli on pelkistetyn selkeää, rauhallista mutta jopa pientä sporttista otetta (muistuttaa ainakin edelliskopan 5-sarjan bemarin vannetta). Denon vaikuttaisi todella helpolta pestävältä talvisuolakurasta eikä siinä ole ahtaita rakoja sohjo-lumimössölle. Hopea väri tietysti jolllain tavalla "pliisuntaa" valkoisessa autossa jossa mustia osia, mutta varmaan olisi aivan ok.

Hawk on marmorilta noin 800 eur setti. Hinta ei ole toki viime kädessä este. Hawk on puhtaana makuuni todella hieno Ocuun, etenkin valkoiseen autoon passaa kuin nenä naamaan. Vanne on maahantuojan mukaan talvikelpoinen, maalaus ja lakkaus korkeatasoinen ja Helkaman pihassa olevissa Ocuissa noita näki viime talvena. Mutta: vanne on muotoiltu siten, että puolien kapeat välit jne ovat hitaammat pestä. Toisaalta vanteen "loistokkuus eli kiillotettu reuna + tumma maalaus) eivät pääse oikeuksiinsa kuin vain puhtaana, ja ainakaan viime talvena pks:lla ei juuri vanteet puhdasta keliä nähneet vaan aina tumman kuran peitossa.

Kolmantena sitten Dorado...hinnaltaan kallein, vähäsen vielä Hawkia kalliimpi. Ulkonäkö talvivanteeksi aivan ok joskin omaan silmääni Denom on nätimpi. Helppo tuokin on pitää puhtaana, selkeä 5-puolarakenne. Vanne olisi näistä ainoa joka on 7,5 tuumaa leveä eli tehty enemmän 225-leveälle renkaalle. Doradot olisivat eniten vaihtoehto, jos joku räsäkuski haluaa niistä luopua ja laittaa myyntiin -voisin tuolloin ne ostaakin pois kuleksimasta kunhan hinnasta sovitaan.

Eli luultavimmin se valinta menee akselilla Denom vs. Hawk...

Millaisia kokemuksia III-Octavisteilla on ollut näistä vannemalleista talviajan raskaassa käytössä?

HaBatus

Kokemuksia en toki voi itse kirjoitella, mutta juurikin samaa asiaa, kuin peeveli, pähkäilleenä olen päätymässä hankkimaan talvigummit + vanteet rengasliikkeestä marmoritiskin sijaan. Silmää skodan vaihtoehdoista eniten miellyttäneet Hawk vanteet olivat peräti 1800â,¬ arvoltaan, kun ne oli päällystetty nokian piikkikumilla.

Tykästyin AEZ Genua Dark -vanteisiin ja ne ovatkin vahvassa harkinnassa. Hinnallisesti puhutaan n. 700 â,¬ vannesarjasta (17"). Ns. perustason vanteet riittävät omaan käyttöön ihan hyvin, enkä varsinaisesti tavoittele äärimmäistä keveyttä tms. talvivannesarjan hankinnassa. Kun (samanmerkkinen) rengassarjakin on edukkaampi rengasliikkeissä, saa tuossa n. 300 euron säästön aikaiseksi tyylistä tai laadustakaan? tinkimättä.

Käsitykseni mukaan nuo AEZit istuvat suoraan skodaan, kun mainostavat VW  / AUDI -mainoslausein niitä.. (keskireikä lienee 57,1 ja ET -vaihtoehtoja on useampia.. ottanen varmaan mahd. lähelle alkuperäistä olevan..)

Octavia RS TDI (MY2015)
ex VAG: Audi A3 1,6 (2002-2011)

Atro

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 20.08.14 - klo:07:33
Vaikka talvi ei -onneksi- vielä ole ovella, niin alkanut jo miettimään RS:ään talvivanteita. Koska pysyn ehdottomasti oem-aluissa, koossa 17" niin kolme vaihtoehtoa on ollut mielessä: Denom, Hawk ja RS:n orkkis Dorado.

Mites olis 17" OEM Flashit 399 eur sarja superskodasta? 6,5 tuumaa leveä vanne on kepeä ja 205/50/17 rengasprofiili vois olla talven liukkailla ja polanteissa hyvän kokonen rengas.

Ahdin

Superskodalle oli nyt tullut myös 18" Golus 679.99 â,¬.
Hinta on sen verran houkutteleva, että taidan laittaa tilaukseen ja talveksi tuollaiset alle.

http://www.superskoda.com/Skoda/Wheels/18-/
VW Passat Variant Highline 1,6Tdi DSG, 2013
Hyundai Genesis Coupe 3,8. 2011

lumberg

Onko kellään kokemuksia 18 tuumasista (225/40 tai 225/45) talvivanteista?
Skoda Octavia RS 2.0tsi DSG

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 20.08.14 - klo:07:33
Vaikka talvi ei -onneksi- vielä ole ovella, niin alkanut jo miettimään RS:ään talvivanteita. Koska pysyn ehdottomasti oem-aluissa, koossa 17" niin kolme vaihtoehtoa on ollut mielessä: Denom, Hawk ja RS:n orkkis Dorado.

Denom on edullisin, lähtisi marmorilta noin 650 eur/sarja. Muotokieli on pelkistetyn selkeää, rauhallista mutta jopa pientä sporttista otetta (muistuttaa ainakin edelliskopan 5-sarjan bemarin vannetta). Denon vaikuttaisi todella helpolta pestävältä talvisuolakurasta eikä siinä ole ahtaita rakoja sohjo-lumimössölle. Hopea väri tietysti jolllain tavalla "pliisuntaa" valkoisessa autossa jossa mustia osia, mutta varmaan olisi aivan ok.


Denom 17" tuli sitten tilattua talveksi marmorilta. Sain satsin neuvoteltua 570 eurolla, samaa luokkaa kuin rengasliikkeiden tarvikevalssit joten ei tarvinnut kauaa miettiä. Otan vielä talvirenkaat samasta paikasta, saa samalla hintatasolla kuin rengasliikkeistä...

KaiVee

Lainaus käyttäjältä: lumberg - 04.09.14 - klo:03:13
Onko kellään kokemuksia 18 tuumasista (225/40 tai 225/45) talvivanteista?

Kokemusta on sen verran, että ollut kahdessa edellisessä autoissa, nykyiseen Rs:sään tulossa 225/40/18

Jyri

Lainaus käyttäjältä: lumberg - 04.09.14 - klo:03:13
Onko kellään kokemuksia 18 tuumasista (225/40 tai 225/45) talvivanteista?
225/45 kitkat nykyisessä, tiedot allekirjoituksen linkissä.

Commander

Ensimmäinen postaukseni tällä foorumilla ja suoraan asiaan: autoni on Candy White Octavia Combi RS -14, johon olen etsimässä sopivia talvinakkeja vanteineen. Mietin Eta Beta Tettsut -vanteiden sopivuutta kyseiseen malliin kokoluokassa 17 tuumaa (seiska- tai kasituumaisena). Onko kenelläkään käytännön kokemuksia sopivatko pyörimään etujarrujen koon puolesta?

Härkönen

Lainaus käyttäjältä: Commander - 07.09.14 - klo:12:53
Ensimmäinen postaukseni tällä foorumilla ja suoraan asiaan: autoni on Candy White Octavia Combi RS -14, johon olen etsimässä sopivia talvinakkeja vanteineen. Mietin Eta Beta Tettsut -vanteiden sopivuutta kyseiseen malliin kokoluokassa 17 tuumaa (seiska- tai kasituumaisena). Onko kenelläkään käytännön kokemuksia sopivatko pyörimään etujarrujen koon puolesta?

Mahtuu. Kaikki 17 tuumaiset ja yli mahtuvat pyörimään, kunhan ET luku on oikea.
Tarvikevanteissa suosisin itse ET lukua 45-35 niin ei tarvitse spacereita väliin.
Vakiovanteissa ET luku on 51.

Pumpeli

Sopiskohan noi pyörimään ocussa ongelmitta 225/35 renkailla!?
http://www.slamit.net/product/14155/3sdm-001-85x19-et42--95x19-et40-5x112

Härkönen

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 10.09.14 - klo:13:53
Sopiskohan noi pyörimään ocussa ongelmitta 225/35 renkailla!?
http://www.slamit.net/product/14155/3sdm-001-85x19-et42--95x19-et40-5x112

www.willtheyfit.com

Vertasin speksejä omiin vanteisiini ja sen perusteella pitäisi mahtua.
Jos raapii kiinni, niin camberin säädöllä saa passattua vielä silleen että mahtuu.

Kyseiset vanteet on JH-soundilla huomattavasti halvemmat.  ;)
Ja sieltä saat vaikka kaikki vanteet 9,5" leveinä.

HaBatus

Talvivanneasiassa käännyin kuitenkin noihin superskodan goluksiin. 740â,¬ taisi jäädä maksamaan paypal + postit tuohon lisättynä.  Suomesta hawkit n. 800â,¬ tai tarvikevanteet (AEZ n. 700â,¬)

Ny tarvis vielä päättää laittaako alle 40 vai 45 profiilin gummit. Kertokaa, jos tiedätte etuja / haittoja. Enempi gummia / ilmatilaa kuulostaisi hyvältä omaan korvaan, mutta onko tällä oikeasti merkitystä?
Octavia RS TDI (MY2015)
ex VAG: Audi A3 1,6 (2002-2011)

KaiVee

Lainaus käyttäjältä: HaBatus - 15.09.14 - klo:10:30
Talvivanneasiassa käännyin kuitenkin noihin superskodan goluksiin. 740â,¬ taisi jäädä maksamaan paypal + postit tuohon lisättynä.  Suomesta hawkit n. 800â,¬ tai tarvikevanteet (AEZ n. 700â,¬)

Ny tarvis vielä päättää laittaako alle 40 vai 45 profiilin gummit. Kertokaa, jos tiedätte etuja / haittoja. Enempi gummia / ilmatilaa kuulostaisi hyvältä omaan korvaan, mutta onko tällä oikeasti merkitystä?

40 sarjalainen alle vaan, jos haluat että on jotain hyötyä ajomukavuuden kannalta ota 50 sarjalainen, siihen en ota kantaa, että mahtuuko pyörimään ja miltä auto sitten näyttää, jos korkeaan profiiliin päädyt.

arniem01

Pystyykö joku kertomaan millaiset pultit on Octavian alkuperäisissä vanteissa?

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: arniem01 - 19.09.14 - klo:12:01
Pystyykö joku kertomaan millaiset pultit on Octavian alkuperäisissä vanteissa?


pallokanta,kierreosan pituus 27mm

arniem01

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 19.09.14 - klo:12:20

pallokanta,kierreosan pituus 27mm

Onko tuo pallokanta 60 asteinen kuten yleensä?

arniem01

Lainaus käyttäjältä: arniem01 - 19.09.14 - klo:12:22
Onko tuo pallokanta 60 asteinen kuten yleensä?

Itseasiassa 60 asteinen kulma taitaa olla vain kaartiossa, ei pallokannassa. 

larsson80

#419
http://www.mansenauto.fi/tuote/18-tomason-tn10

Tuollasia olin ajatellu ensi keväänä laittaa alle 225/40 kiekoilla 3räsään. Et45. Kiirehän ei siis ole ja mieli voipi muuttua vielä monta kertaa

Mahtuuko pyörimään täysin normaalisti? Ja normaalilla :o meinaan kuten orkkis 18" rengastus. Auto täysin orkkis.
Skoda Octavia Combi rs III TSI man 2014 Candy white
Opel Astra vagon 1.6 -09
Opel Vectra vagon 2.2 -01
Opel Calibra 2.0i 16v dtm edition -95
Opel Kadett 1.8i -90

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy