A3 8V viat/murheet

Aloittaja Nilkki, 09.08.13 - klo:11:57

« edellinen - seuraava »

mattinen

Lainaus käyttäjältä: tet - 17.08.17 - klo:15:08
Ikävää vain, että jotkut jaksavat niitä lainata ja näistä lainauksista ne sitten hyppivät minunkin silmilleni.

Siun täytyy laittaa nämä lainaajatkin estoon  ;)

Lainaus käyttäjältä: tet - 17.08.17 - klo:15:08Jos joku kuvittelee asia-argumenteilla hiljentävänsä ramin, tai kenties jopa muuttavansa hänen tyylinsä enemmän asialinjalle, niin metsään menee. Luonnevikaista ihmistä ei pysty "parantamaan" nettikeskustelujen avulla.

Tämä on tietysti aivan totta. Otan opikseni.

vasara

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 13.07.17 - klo:11:24
... En ole laittanut mitään aineita / pinnoitteita tuulilasiin.. tosin vahausten, detailer kuivausten yms. yhteydessä on saattanut tuulilasikin saada huomaamattaan jotain pintaansa.. se on jopa todennäköistä, kun olen sonaxin detaileria suihkinut aika huolettomasti kuivauksen yhteydessä & tuulilasia pyyhkinyt mikrokuidulla, jossa on voinut olla aineen jäämiä :)
Puhdistettuani tuulilasin ja sulat ikkunanpesu sprayllä ei sulat ole enää hyppineet. Helppo ja halpa 'korjaus'.

rami

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 18.08.17 - klo:22:20
Siun täytyy laittaa nämä lainaajatkin estoon  ;)

Tämä on tietysti aivan totta. Otan opikseni

Ã,,lä Maattinen ota miksikään nuita plörinöitä joita autoonsa rakastuneet "jullit" tuossa kirjoittelee. Ne vaan ovat jossain Audikiimassa niin etteivät todellakaan kestä kuulla mitään kritiikkiä siitä omasta autostaan. Varmaankin monella on "velkakoppero" kynsissä nii ei sitä kannata liikaa arvostella. Kaikki mitä minä kirjoitan on ehdottomasti faktatietoa. Minulla ei ole mitään tarvetta haukkua autoani jos siinä ei ole mitään ongelmia. Onhan nyt selvää jos kumminkin auto maksaa reilusti yli 40 donaa niin pitäisi sen toimia iman "uikutuksia" js suurempia natinoita. Viat on todettu, mutta korjaaminen on hidasta.
Kuminkin tuskinpa sinä pystyt minun mielialaani arvostelemaan nuilla kriteereillä joita pidät taustatietoina nuin voimakkaalle arvostelulle. Kyllä minäkin voisin sinusta sanoa omat mielipiteeni, mutta ihminen voi joutua vastuukysymyksiin mennessä liian henkilökotaiselle tasolle.
Aika jännää sinänsä miltei kaikki asiat mitä olen kirjoittanut tälle "julliporukalle" aikoinaan ovatkin myöhemmin osottautuneet täysin faktatiedoksi. Ihmisen pitää olla rehellinen ja ilmaista itsensä. Ohjausongelmat A3 8V, tuulilasiongelmat...
Suurin osa teistä on kuseskellut vaippoihin jo silloin kun minä olen ajanut ensimmäiset 100 000 km autolla. :)

hph

Lainaus käyttäjältä: rami - 19.08.17 - klo:12:09
Ã,,

Suurin osa teistä on kuseskellut vaippoihin jo silloin kun minä olen ajanut ensimmäiset 100 000 km autolla. :)


Sulla se on edessäpäin ;)

Vice

Lainaus käyttäjältä: Vice - 16.08.17 - klo:20:43
Tänään jäi sitten vaimon Audin matka kesken...  :'(

Olin aamulla ajanut Lahdesta Helsinkiin, kaikki autossa normaalia. Iltapäivällä ajoin kaverille päin nurmijärvelle ja poikkesin matkalla kaupassa. Kaupan parkkipaikalta peruuttamaan lähdettäessä moottori kävi lievästi epätasaisesti, vaihdoin R -> D lähteäkseni liikkeelle ja painoin kaasua. Pakoputkesta pölähti sankka musta savu pilvi ja auto sammui (moottorin vika valo paloi). Oli sen verran kuitenkin liikkeessä, että sain puoliksi sen parkkiruutuun vielä käännettyä. Virrat pois (moottorin vika valo sammui) ja koitin uudelleen startata. Ei käynnisty enää, mutta startti vielä pyörittää. Avattu konepelti, katsoin öljyt, jne kaikki näyttää normaalilta. Kaveri tuli paikalle, jota olin menossa tapaamaan. Koitettu vielä kerran startata (samalla tavalla startti pyörittää, mutta ei käynnisty) ja tällä kertaa kuului *naps/poks* ja pölläytti savua konehuoneesta. Sekä ajotietokoneen näytöllä kävi kasa varoituksia/hälytyksiä, tekstejä ja kuvakkeita, en kerennyt lukea mitä luki, koska konehuoneesta tullut savu vei huomion. Jonka jälkeen kitkerä haju ilmassa (jotain elektroniikka paloi?). Soitto ajoturvaan, auto lavetilla huoltoon ja nyt odotellaan mitä tulevan pitää  :o

Tällainen keskiviikko iltapäivä  >:(

EDIT: Auto on just reilu 4v ja reilu 40tkm mittarissa.

Suutin ja startti rikki.

wmpt


Vice

Lainaus käyttäjältä: wmpt - 21.08.17 - klo:21:48
Menikö omaan piikkiin?

Hyvin pieni osa kuluista tuli itse maksettavaksi, joka koski vian etsintää. Kaikki osat ja korjaustyö kokonaan liikkeen/Audin maksamaa.

lassix

Lainaus käyttäjältä: Runqee - 11.01.17 - klo:17:04
Noniin, eli autosta lakkasi toimimasta start/stop, auto hold, parkkitutka ja neliveto samassa yhteydessä. Tänään oli huollossa ja viaksi selvisi vanha/hajonnut haldexin pumppu. Tämän lystin korjaus maksoi onneksi 0â,¬

Samanlaiset viat iski päälle toissapäivänä. Vm -13 ja 65k mittarissa ja auto on ollut vain siistissä arkikäytössä, tietenkin. 2.0 TDIq. Jännä nähdä mikä Audin kanta on.

Enskatus

Omassa 1.8 TFSI:ssä haldex sanoi itsensä irti ja siihen suoritettiin sitten (takuuvaihtoautona) peräremppa Audin piikkiin. Yrittivät ensin härskisti kieltäytyä korjaamisesta sillä verukkeella, että mitään vikaa ei autosta löydy. No, piti vaan olla sinnikäs, ja löytyihän se vika sitten lopulta ;D Mittarilukema oli noin 58 tkm.

lassix

Lainaus käyttäjältä: lassix - 06.02.18 - klo:08:08
Samanlaiset viat iski päälle toissapäivänä. Vm -13 ja 65k mittarissa ja auto on ollut vain siistissä arkikäytössä, tietenkin. 2.0 TDIq. Jännä nähdä mikä Audin kanta on.

Haldex-pumppuhan se. Käsittämätöntä sontaa tämä laatu nykyään. Parisataa jää maksettavaksi.

sami_sam88

Oma 4v vanha ja 40k ajettu 1.4tfsi hyyty nyt pahimmilla pakkasilla. Tyhjäkäynti heikkoa ainakin kylmänä ja liikkeelle lähdettäessä sammuu samantien. Akkua ladattu mutta ei auttanut. Kenelläkään valistuneita arvauksia mikä vikana?

Martin

Tervehdys,

Onko näissä 8V:ssa ollut laakereiden kanssa ongelmia? Tuntuu etupäässä jotenkin kovalta huminalta/jurnutukselta 30km/h ylöspäin. Rengasmelua ekana mietin, mutta jotenkin se ei aivan siltä tunnu, ääni tuntuu yhtä voimakkaalta karheella kuin lähes uudelle asfaltilla. Vai onko näissä jotain muuta outoa ollut? Etupäästä minusta tulee kyllä selvästi. Kiitos avusta.
Auto tosiaan A3 Sedan 1.8tfsi quattro MY15

JKK

#792
Lainaus käyttäjältä: Martin - 20.03.18 - klo:19:00
Tervehdys,

Onko näissä 8V:ssa ollut laakereiden kanssa ongelmia? Tuntuu etupäässä jotenkin kovalta huminalta/jurnutukselta 30km/h ylöspäin. Rengasmelua ekana mietin, mutta jotenkin se ei aivan siltä tunnu, ääni tuntuu yhtä voimakkaalta karheella kuin lähes uudelle asfaltilla. Vai onko näissä jotain muuta outoa ollut? Etupäästä minusta tulee kyllä selvästi. Kiitos avusta.
Auto tosiaan A3 Sedan 1.8tfsi quattro MY15

Mulla on täsmälleen samanlainen A3-sedan, samanlaisella tekniikalla. En ole huomannut mitään tuollaista tässä meidän ajopelissä. Mielestäni menee uusilla kitkoilla melko äänettömästi. Jos asustelet etelä-suomessa Järvenpään lähistöllä niin toki saat käydä ajamassa tuolla meidän autolla lenkin vertaillaksesi äänimaailmaa.

Samaan hengenvetoon voisin kysyä sinulta, että toimiiko autosi DSG täysin eleettömästi alaspäin vaihdoissa? Itseäni pikkaisen häiritsee vaihteistossa 3>2 ja 2>1 vaihdot, jotka toisinaan tuntuu aavistuksen nykäiseviltä kun hiljentää liikennevaloihin. Meillä on toinen auto 2016-vuotinen Golf Alltrack, jossa on sama DSG-nelivetopaketti, mutta 184hp 2,0TDI:n koneen jatkona. Tässä Golfissa DSG toimii täydellisen eleettömästi kaikissa tilanteissa. Tuon Audin kanssa nuo DSG:n alaspäin vaihdot on sellaisia, että on siinä ja tässä että häiritseekö ne vai ei...   
*** RossTech USB-HEX V2 Unlimited & VCDS löytyy. Piuhan/läppärin vuokraus onnistuu PK-seudulla jopa kotiintoimituksella ***

- BMW 520d G31 SportLine
- Triumph Street Scrambler 900

JKK

Tämän voi poistaa, tuli vahingossa tuplana...
*** RossTech USB-HEX V2 Unlimited & VCDS löytyy. Piuhan/läppärin vuokraus onnistuu PK-seudulla jopa kotiintoimituksella ***

- BMW 520d G31 SportLine
- Triumph Street Scrambler 900

Martin

Lainaus käyttäjältä: JKK - 20.03.18 - klo:21:16
Mulla on täsmälleen samanlainen A3-sedan, samanlaisella tekniikalla. En ole huomannut mitään tuollaista tässä meidän ajopelissä. Mielestäni menee uusilla kitkoilla melko äänettömästi. Jos asustelet etelä-suomessa Järvenpään lähistöllä niin toki saat käydä ajamassa tuolla meidän autolla lenkin vertaillaksesi äänimaailmaa.

Samaan hengenvetoon voisin kysyä sinulta, että toimiiko autosi DSG täysin eleettömästi alaspäin vaihdoissa? Itseäni pikkaisen häiritsee vaihteistossa 3>2 ja 2>1 vaihdot, jotka toisinaan tuntuu aavistuksen nykäiseviltä kun hiljentää liikennevaloihin. Meillä on toinen auto 2016-vuotinen Golf Alltrack, jossa on sama DSG-nelivetopaketti, mutta 184hp 2,0TDI:n koneen jatkona. Tässä Golfissa DSG toimii täydellisen eleettömästi kaikissa tilanteissa. Tuon Audin kanssa nuo DSG:n alaspäin vaihdot on sellaisia, että on siinä ja tässä että häiritseekö ne vai ei...

No sepäs sattui.. Asustelen meinaan itsekin Järvenpäässä. Ehkä pientä nykäsyä ilmenee välillä juurikin noilla pienemmillä vaihteilla alaspäin mentäessä, hiukan vielä vaikea sen enempää sanoa kun auto ollut vasta muutaman päivän. Olisi kyllä mahtavaa jos käytäisiin vaikka joku päivä hieman vertailemassa menopelejä?

M_M

Lainaus käyttäjältä: Martin - 20.03.18 - klo:19:00
Onko näissä 8V:ssa ollut laakereiden kanssa ongelmia?

Ei ole mistään ainakaan sattunut silmään, että mitään suurempia epidemioita olisi ollut. Myöskään oma autoni ei ainakaan vielä ~120tkm ajettuna ole oireillut. Ei toki tarkoita sitä, etteikö sinun autossasi jotain ongelmaa voisi olla.

Vertailu toiseen samanlaiseen varmaan hyvä konsti aloittaa tutkimukset.  :)
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: Martin - 20.03.18 - klo:19:00
Tervehdys,

Onko näissä 8V:ssa ollut laakereiden kanssa ongelmia? Tuntuu etupäässä jotenkin kovalta huminalta/jurnutukselta 30km/h ylöspäin. Rengasmelua ekana mietin, mutta jotenkin se ei aivan siltä tunnu, ääni tuntuu yhtä voimakkaalta karheella kuin lähes uudelle asfaltilla. Vai onko näissä jotain muuta outoa ollut? Etupäästä minusta tulee kyllä selvästi. Kiitos avusta.
Auto tosiaan A3 Sedan 1.8tfsi quattro MY15
Itsekin olen ihmetellyt varmaan samantapaista "uutta" ääntä joka tuntuu vasemmalta edestä kuuluvan. Ei ihan jatkuvaa, vaan tyyliin "vuuu, vuuu, vuuu" tasaiseen tahtiin ja ainoastaan maantievauhdissa eli noin 90 km/h mittarissa huomattuna. Auto itselläni täysin vastaava, ajettu 62 tkm.

vag4life

Onko muilla ilmennyt välillä, kun auton laittaa kylmänä käyntiin erikoinen ääni liikkeelle lähtiessä ikäänkuin pieni ujellus kierrosten mukana, epäilen että on ominaisuus olen vaan miettinyt mistä se johtuu, että tämä ääni ilmenee aina välillä ja loppuu tosiaan ensimmäisen kiihdytyksen jälkeen. Ei häiritsevä ääni, mutta itse kun kiinnittää kaikkiin ääniin huomiota niin on pistänyt korvaan.
A4 B9 TFSI Q s-line

Fatalchili

#798
1.4 90kw dsg7 business sport coupe.
45tkm takana joista vajaa vuosi omassa käytössä ja n 6tkm. Ostin siis 39tkm ajettuna.
Esiintyneitä vikoja(mun aikana);
Mmi joskus jäänyt sisään, toimii taas kun starttaa uudelleen auton
Mmi alkanut rutisemaan auetessaan, huomautan ennen kuin takuu loppuu
Dsg7 kytkinpakka vaihdettu 2 kertaa. Ensin n 39tkm kohdalla juuri ennen mun ostoa ja mun omistuksessa uudelleen n 40tkm kohdalla. On toiminut viimeiset 5tkm ok. Tosin en pidä dsg7 kovin mukavana taajamakäytössä koska vaihdot 1-2 ja 2-3 hieman nykiviä. Auto pitää aika iisisti lähettää seisonnasta ettei nyi tuntuvasti. Tämä on toki ominaisuus. Dsg7 ei myöskään tykkää ryömityksestä eli vaatii orientoitumista. Tämä ei ajosssa tunnu mutta kuivakytkin ylikuumenee ja kytkimen elinikä laskee.
Pyyhkimet ovat hyppineet välillä mutta enimmäkseen eivät.
Hukkaportin löysyys korjattu takuuna.
Auto kerran pesun jälkeen kävi vajailla pytyillä(?). Kesti n 10 sek ja ok. On nyt seurannassa josko esiintyy uudelleen.
Kuskin vyön kumiosa ajossa narisi penkkiä vasten. Korjattu itse huopatarralla.

Fatalchili

MMI rutina aiheutti sen että meni mekanismi takuuvaihtoon. Mutta saivat naarmutettua näyttöä samalla joten reklamaatio lähti siitäkin. Auto käynyt nyt vuoden sisällä 6 kertaa huollossa, joista 4 takuuhuoltoja. Laadun suhteen luotto Audiin on laskenut aika alas, seuraava auto ei ole A3, ja tuskin edes Audi.

herttakurko

Nuo kytkin- ja laatikko-ongelmat olivat ikävän tuttuja -14 mallin 1.4 Stronicissa. Omassani tein päätöksen laittaa kiertoon 60 tkm kohdalla. Vaihto samanlaiseen A3 184 hv dieseliin kannatti. Moottorissa tai 6-pykäläisessä laatikossa ei ainuttakaan vikaa kahteen vuoteen ja 110 tkm. Kohta löydettävissä hyvä yksilö vaihtoautohallista ;)

vag4life

Lainaus käyttäjältä: herttakurko - 07.07.18 - klo:13:01
Nuo kytkin- ja laatikko-ongelmat olivat ikävän tuttuja -14 mallin 1.4 Stronicissa. Omassani tein päätöksen laittaa kiertoon 60 tkm kohdalla. Vaihto samanlaiseen A3 184 hv dieseliin kannatti. Moottorissa tai 6-pykäläisessä laatikossa ei ainuttakaan vikaa kahteen vuoteen ja 110 tkm. Kohta löydettävissä hyvä yksilö vaihtoautohallista ;)

Vikoja saattaa olla missä tahansa uudessa autossa, se on vaan maahantuojan vastuu laittaa nämä viat kuntoon, ei siinä sen kummenpaa.
Itselläni kyseinen auto ja kytkimen/ vaihteiston kanssa ei ole mitään vikaa ollut.
A4 B9 TFSI Q s-line

M_M

Takajarrujen kanssa oli pientä painia. Toiselle puolelle oli jarrumännän ja kumisuojan väliin kiilautunut kivi, jonka välistä tietysti suolapaska päässyt tekemään tuhojaan. Huomasin nyt kun jarru vihdoin hirtti oikein kunnolla kiinni, kävi tulikuumana ja haisi tietysti. Eipä tuonnekaan kiveä saisi menemään jos sitä yrittäisi, mutta niin vain oli jäänyt väliin.

Molemmissa takajarruissa on nyt uudet levyt ja palat, sen lisäksi tuon kiven tuhojen takia (mäntä ja sylinteri ruosteessa) toisella puolella uusi satulakin.

Mutta nyt kun asia kiinnosti, niin ajelin motarilla levähdysalueelle moottorijarrulla auton seis ja kokeilin, niin molemmat takajarrulevyt ovat lämpöiset. Eivät varsinaisesti kuumat, mutta lämpimät kuitenkin. Molemmat etulevyt ovat aivan viileät. Eipä noita ole koskaan aikaisemmin tullut tutkittua, joten viitsiikö joku vastaavalla autolla ajava tehdä jollain reissullaan saman testin ja kertoa onko tämä normaalia vai vieläkö joku kiusaa jarruissa? En kyllä keksi mikä, kun toisessa kulmassa on kaikki osat uusia.  ???
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Joppeti

Onkos muilla ollut vielä ongelmia sisävalopaketin kanssa? Tänään huomasin että apukuskin puoleinen kahvavalo ei toimi, mahtaako olla minkälainen vaihto operaatio?

M_M

Lainaus käyttäjältä: Joppeti - 11.12.18 - klo:19:23
Onkos muilla ollut vielä ongelmia sisävalopaketin kanssa? Tänään huomasin että apukuskin puoleinen kahvavalo ei toimi, mahtaako olla minkälainen vaihto operaatio?

Oviverhoilun se irrotuttaa, jos valon joutuu vaihtamaan. Alla ohjeet verhoilun irrotukseen ja valon irrotukseen.










VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

vag4life

Onko muut huomannut, että jos ilmastoinnin laittaa autom. ei kylmää ilmaa tule tuulilasilta vaikka laittaisi kaikki räppänät kiinni.
A4 B9 TFSI Q s-line

b1mpo

Ei pidäkään tulla. Mitä sitä tuulilasia jäähdyttämään normaalikäytöllä? Laita huurteenpoisto päälle, niin eikö sitten tule?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

vag4life

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 31.07.19 - klo:23:24
Ei pidäkään tulla. Mitä sitä tuulilasia jäähdyttämään normaalikäytöllä? Laita huurteenpoisto päälle, niin eikö sitten tule?

Huudatatko itse ilmastointia suoraan naamalle? ainakin omasta mielestä mukavampi kierrättää se kylmäilma tuulilasin kautta.
A4 B9 TFSI Q s-line

b1mpo

#808
Pitää opetella käyttämään niitä suulakkeita, eikös ne audissakin käänny?. ;D Kohti puhallus vain hyvin harvoissa tilanteissa on suotavaa ja vain hetkellisesti. Tuulilasin kautta jäähdytys ei ole järkevää millään tavalla.

Ps. Sille on siis monta syytä, miksi tuulilasia ei jäähdytetä tarkoituksella. Ainut tilanne on mahdollinen huurteen poisto.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

M_M

Keskisuulakkeet suoraan ylöspäin ja oven puoleinen niin pitkälle vasemmalle yläviistoon kuin se menee, niin ei puhallus sitten suoraan naamalle tule. Niin ja se keskinupikka kaikista suuttimista siihen asentoon ettei ilmavirtaa levitetä...

Noin se mulla on ja nippanappa menee puhuri ohitse niin ettei ala ärsyttää.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy