A3 8V viat/murheet

Aloittaja Nilkki, 09.08.13 - klo:11:57

« edellinen - seuraava »

arska

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 24.02.16 - klo:16:53
Tänään ilmaantui näyttöön keltainen pakokaasujen valvontajärjestelmän varoitusvalo eikä se sammunut vaikka virrat olivat poissa useampaan otteeseen. Jatkoin ajelua, kun muita herjauksia ei ilmaantunut. Manuaali kehottaa ajelemaan rauhassa huoltoon, ettei katalysaattori vaurioidu. En nyt kyllä ole ensimmäiseksi huoltoon ajamassa, vaan katselen poistuisiko varoitus itsestään. Onko muilla havaintoja samasta?

Sama vika täällä. Sain huoltoajan viikon päähän ja valo syttyi uskollisesti joka käynnistyksellä. Viaksi kerrottiin viallinen lambda-anturi. Korjaus meni takuuseen ja sijaisautoa tarjottiin pyytämättä. Anturia ei ollut hyllyssä, joten jouduin pitämään sijaisautoa yön yli. Ei harmittanut, koska kyseessä oli lähes uusi A3 e-tron. Täydet pisteet huollon toiminnasta.

rami

Lainaus käyttäjältä: exlex - 20.05.16 - klo:10:22
Ramina olisin ihan vaan hiljaa, kun lukee noita uuden A4:sen vikatilastoja. ;D ;D ;D

Itse olen ruvennut miettimään, että saatan hypätä BMW:hen tai Mazdaan A4:sen sijaan tai sitten jään odottamaan, että maanantaikappaleet saadaan pois markkinoilta.

Ps. Itselläni ei ole ollut enää mitään vikoja autossa ensimmäisen vuoden jälkeen. Julkaistiin juuri tilasto auton pitkäaikaiskestävyyksistä, niin uusi A3:nen loisti siellä TOP 3:ssa kestävyydessä.  8) Ei nitinöitä, natinoita ja kaikki toimii aivan idioottivarmasti. Nyt kun sain vielä noi Googyearin uudet 18-tuumaiset kesärenkaat, niin autosta tuli todella hiljainen, niin ei voi muuta kuin olla tyytyväinen.
Exelessi!!!
Eikö oo aika jännää kun A3 koppurassa saa olla mitä vikaa vaan ja on myöskin ollut.
Todelaa harmittavia vikoja.
Odottele vaan kyllä sieltäkin alkaa ne umpiot rutiseen. Ei ne viat vaan yhdessä autossa yleensä ole "sudenkuraa" tulee paljon kuten olen aina sanonut.
Olisipa jännä tietää montako kuorma-autonlastia on " vaiihdettu A3 autoihin"ohjaustankoja"/vaihteita.
3200 km on tuossa uudessa nelkussa mittarissa eikä vielä ole ollut mitään vikaa. Ilmoitan kyllä jos vikoja alkaa esiintymään. En kumminkaan rakasta sitä niin,että vaikenen ja pistän pään pensaaseen.
Nuo A4 viat ja lätinät näyttää kohdidtuvan nuihin erilaisiin kilkkeisiin puhelimiin jne.. ja sen kaltaisiin hörötyksiin. Minua ne ei vaivaa koska en tarvitse tuollaisia systeemejä.
Jotku puhuu "sähkövioista" mutta kyllä nuissakin oletan ongelmien syyksi keskenään sopimattomat laitteet tai sitten käyttäjävirhe.
Mitä enemmän tuontyylistä kilkettä auto sisältää sen enemmän räpelöintiä ja vitutusta. ;D ;D ;D

Vice

Lainaus käyttäjältä: Vice - 15.06.16 - klo:21:48
Huomasin auton pestessä ja vahatessa, että takavalon umpioissa on pieniä halkeemia molemmilla puolilla.

Auton huollossa käyttäessäni mainitsin huollonkaverille samalla umpioiden halkeamista. Talvella havaitsin useamman kerran kosteutta umpioissa, tosin myös etuvaloissa, mutta ne ovat kunnossa. Katsoivat nyt takavalojen umpioita ja totesivat halkeamat, mutta lopputulema on, että itse saa kustantaa. Hinta vaihdettuna 1100 euroa!!  :o Ei siis mitään "goodwill" tarjolla alle 3v ja alle 30tkm ajettuun autoon...  >:( Oli vähän yllätys, toki hinta myös on mielestäni suhteellisen kova.

Jää vaihtamatta toistaiseksi... Jos todella alkavat vaivata (nyt siis vain kosmeettinenhaitta läheltä katsottaessa) tai eivät toimi enää ollenkaan niin sitten harkitsen uudelleen. Sekä kysyn tarjouksen muualta myös...

Lopulta tämäkin takavaloumpio asia sai päätöksensä. Tänään soi puhelin ja tuli ilmoitus, että voin viedä auton umpioiden vaihtoon ja se tapahtuu veloituksetta. Tätä edelsi eilen illalla laittamani sähköposti maahantuojalle, jossa asiallisesti tiedustelin aiemman päätöksen perusteita.

Edelleen pelkästään hyvää sanottavaa Audin maahantuonnista, AC airportista ja Audista tuotteena yleensä. Arvostan sitä, että asiakkaasta pidetään huolta eritoten "vaikeina aikoina". Case closed.

rattimies123

#723
Lainaus käyttäjältä: rami - 16.06.16 - klo:12:11
Exelessi!!!
Eikö oo aika jännää kun A3 koppurassa saa olla mitä vikaa vaan ja on myöskin ollut.
Todelaa harmittavia vikoja.
Odottele vaan kyllä sieltäkin alkaa ne umpiot rutiseen. Ei ne viat vaan yhdessä autossa yleensä ole "sudenkuraa" tulee paljon kuten olen aina sanonut.
Olisipa jännä tietää montako kuorma-autonlastia on " vaiihdettu A3 autoihin"ohjaustankoja"/vaihteita.
3200 km on tuossa uudessa nelkussa mittarissa eikä vielä ole ollut mitään vikaa. Ilmoitan kyllä jos vikoja alkaa esiintymään. En kumminkaan rakasta sitä niin,että vaikenen ja pistän pään pensaaseen.
Nuo A4 viat ja lätinät näyttää kohdidtuvan nuihin erilaisiin kilkkeisiin puhelimiin jne.. ja sen kaltaisiin hörötyksiin. Minua ne ei vaivaa koska en tarvitse tuollaisia systeemejä.
Jotku puhuu "sähkövioista" mutta kyllä nuissakin oletan ongelmien syyksi keskenään sopimattomat laitteet tai sitten käyttäjävirhe.
Mitä enemmän tuontyylistä kilkettä auto sisältää sen enemmän räpelöintiä ja vitutusta. ;D ;D ;D

Meidän perheessä ollut vaimolla A3  vm 08 ja nyt vm 15  1.4 bensa molemmat, eikä vikoja ole ollut,  ei moitteen sanaa kuin ehkä rengasmelusta. Minulla on ollut  A4  vm 04, vm 08 ja nyt vm 12 dieseleitä kaikki,  vikoja ei ole ollut Audeissa ainoa oli  A4vm08 meni mittaristo vaihtoon. Mutta noin yleensä ollaan perheessä luotettu Audiin ja on perhanan hyvä ajaa. Vaikea on tästä merkistä muuhun vaihtaa kaiken kokemusten perusteella. :)
Audi Q3 1.4 TSFI -17 // Fiat Bürstner NEXXO T 569 -14
ex.Volvo XC60 AWD D3 Polestar -11// ex. Audi A3  1.4 TSFI SB s-tronic -15
ex.Audi A4 2.0 TDI avant multitronic -12 //  ex. Audi A3 1.4 TSFI CC -08

exlex

Lainaus käyttäjältä: rami - 16.06.16 - klo:12:11
Exelessi!!!
Eikö oo aika jännää kun A3 koppurassa saa olla mitä vikaa vaan ja on myöskin ollut.
Todelaa harmittavia vikoja.
Odottele vaan kyllä sieltäkin alkaa ne umpiot rutiseen. Ei ne viat vaan yhdessä autossa yleensä ole "sudenkuraa" tulee paljon kuten olen aina sanonut.
Olisipa jännä tietää montako kuorma-autonlastia on " vaiihdettu A3 autoihin"ohjaustankoja"/vaihteita.
3200 km on tuossa uudessa nelkussa mittarissa eikä vielä ole ollut mitään vikaa. Ilmoitan kyllä jos vikoja alkaa esiintymään. En kumminkaan rakasta sitä niin,että vaikenen ja pistän pään pensaaseen.
Nuo A4 viat ja lätinät näyttää kohdidtuvan nuihin erilaisiin kilkkeisiin puhelimiin jne.. ja sen kaltaisiin hörötyksiin. Minua ne ei vaivaa koska en tarvitse tuollaisia systeemejä.
Jotku puhuu "sähkövioista" mutta kyllä nuissakin oletan ongelmien syyksi keskenään sopimattomat laitteet tai sitten käyttäjävirhe.
Mitä enemmän tuontyylistä kilkettä auto sisältää sen enemmän räpelöintiä ja vitutusta. ;D ;D ;D

Ramiiii!!!  ;D

Eiköhän Rami siinä A4:sessa ole vähintään saman verran noita vikoja, kuin A3:sessa on ollut. Onnittelut että olet saanut vihdoinkin yksilön joka toimiin, niin kuin auto on suunniteltu (kuten A3). Maanantaikappale on aina maanantaikappale.  :D :D :D

On totta, että jos on joku karvalakkimalli, jossa on minimaalinen määrä uutta tekniikkaa on yleensä vähemmän vikoja kuin sellaisessa mallissa jossa on kaikki herkut. Mielestäni voisi sanoa kautta linjan VW konsernin autoissa on nykyään enemmän häikkää, kuin vaikka 90-luvulla.

Aika hiljaista on ollut täällä A3:sen viat / murheet alueella viimeisen vuoden aikana. Taisi olla viat pitkälti niissä ensimmäisen tuotantoerän autoissa, kuten tällä hetkellä tuntuu olevan A4:sessa. A4:sen alue rahoittuu varmasti myös samalla tavalla reilun vuoden päästä. Sanon tämän jälleen. Jos haluaa auton jota ei tarvitse huoltaa, niin ei kannattaa odottaa pari vuotta siitä, kun uusi malli on tullut markkinoille, niin lapsukaiset on korjattu mallista. Jos taas haluaa uusimman mallin, niin sitten pitää kestää pienet viat.  8)

j4neski

25 tkm eikä niin yhden yhtäkään vikaa ole 8V A3:ssa ollut  :D

Mitä tulee tuohon uuden A4:n keskelle kojalutaa iskettyyn tablettiin, se on kyllä jotain jota en omaan autooni halua. A-sarjan (voi olla muissakin) näyttö vie tosin voiton rumuudessaan, se on juuri sen näköinen, että se on "unohtunut" ja sitten se on laitettu hirveällä kiinnitysjalalla kojelautaan kiinni. Ei hyvä.
2002 A6 C5 1.8T
2002 A6 C5 2.7BiT
2015 A3 8V 1.4 TFSI
EX 2011 A18X 1.4 TFSI

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: arska - 16.06.16 - klo:10:50
Sama vika täällä. Sain huoltoajan viikon päähän ja valo syttyi uskollisesti joka käynnistyksellä. Viaksi kerrottiin viallinen lambda-anturi. Korjaus meni takuuseen ja sijaisautoa tarjottiin pyytämättä. Anturia ei ollut hyllyssä, joten jouduin pitämään sijaisautoa yön yli. Ei harmittanut, koska kyseessä oli lähes uusi A3 e-tron. Täydet pisteet huollon toiminnasta.

Erikoista, koska mulla vaihtoivat termostaatin. Hieman epäselväksi jäi, että oliko siinä varsinaista vikaa vai ei, koska kehotus vaihtoon oli tullut tehtaalta. Siis alkupään ainakin 1.8 tfsi quattrojen termarissa todettu jotain hämminkiä. Ei kuluja vaihdosta. Tuota lukuun ottamatta autossa ei ole ollut mitään vikoja, nitinöitä tms. Kerrassaan mainio auto.

Lainaus käyttäjältä: exlex - 21.06.16 - klo:23:47
Eiköhän Rami siinä A4:sessa ole vähintään saman verran noita vikoja, kuin A3:sessa on ollut. Onnittelut että olet saanut vihdoinkin yksilön joka toimiin, niin kuin auto on suunniteltu (kuten A3). Maanantaikappale on aina maanantaikappale.  :D :D :D

Muistaakseni Ramilainen lauloi ylistyslaulua alkuun myös A3:sta, mutta sitten alkoinvalitus,mkun hän huomasi, ettei autossa ollut lainkaan tavaratilaa hänen erikoiskasseilleen... ;D ;) ;D
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

rami

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 04.07.16 - klo:08:11
Erikoista, koska mulla vaihtoivat termostaatin. Hieman epäselväksi jäi, että oliko siinä varsinaista vikaa vai ei, koska kehotus vaihtoon oli tullut tehtaalta. Siis alkupään ainakin 1.8 tfsi quattrojen termarissa todettu jotain hämminkiä. Ei kuluja vaihdosta. Tuota lukuun ottamatta autossa ei ole ollut mitään vikoja, nitinöitä tms. Kerrassaan mainio auto.

Muistaakseni Ramilainen lauloi ylistyslaulua alkuun myös A3:sta, mutta sitten alkoinvalitus,mkun hän huomasi, ettei autossa ollut lainkaan tavaratilaa hänen erikoiskasseilleen... ;D ;) ;D

Eihän siinä A3 SB:juurukaan ole sitä tavaratilaa marketin muovikassi sinne nyt mahtuu.  Monesti kävi niin kun avasi jonkun kaverin kanssa takaluukun niin kaveri rupesi nauramaan tätä takaboksia "heh tälläinen tavaratila".  No onhan se näin,totta.
Uudessa A4:ssa on niin paljon tavaratilaa ja syvä ruuma jonne voi vaikka työntää mummon sukset jalassa. ;D ;D ;D
A4:ssa on nyt mittarissa 4000km eikä ole ollut vielä mitään vikaa. A3:ssa meni ohjaus sököksi 6000km kohdalla. Piti käydä pajalla monesti kyseisen asian kanssa. Noissa kilsoissa alkoi suunilleen myös tuulilasi menemään sököksi pyyhkimien takertelujen vuoksi. Lasi vaihdettiin takuuseen armottoman väännön jälkeen. Takajarrujen sietämätön melu peruuttaessa ja jarruttaessa. Vika korjattiin jollain sarjalla mutta toistui.

Kulutus on erittäin maltillinen tuossa 150hv  bensakoneessa 4,5 ltr/100km on pienin kulutus mihin olen mökkireissulla päässyt.  Taajamapyöritys 7-7.5 ltr/100 km.
Itse asiassa tuo 150 hv kone yllätti pirteydellään. Koeajoin molemmat 2.0 moottori sekä 1.4 moottorin eikä nuissa normiajoissa tuntunut niin kauhean suurta eroa olevan. Päätinkin sijoittaa järkevämpiin varusteisiin lisää liksaa ja ottamalla Comfort paketin pirssiin.
Alle 5 litran mennään maantieajossa ihan helpolla kun ajelee muun liikenteen joukossa.
Öljyä ei ole tarvinnyt lisätä lainkaan. Näytössä oleva palkki jöröttää uskollisesti paikallaan.
Ohjaus kyllä tuntuu ihan OK.  AUTO ja COMFORT asennoilla mennään joskus kartsalla TYNÃ,,MIITILLÃ,,.
Katsotaan kuinka kauan tätä riemua kestää. Kyllä kuuluu jos ei kestä. Autoonsa ei kannata rakastua. ;)

mattinen

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 04.07.16 - klo:08:11
Muistaakseni Ramilainen lauloi ylistyslaulua alkuun myös A3:sta, mutta sitten alkoi valitus, kun hän huomasi, ettei autossa ollut lainkaan tavaratilaa hänen erikoiskasseilleen... ;D ;) ;D

Ramin henkinen ainutlaatuisuus on ollut selvä juttu jo pidemmän aikaa. Jonkinmoinen yllätys on kuitenkin se, että hän on omassa luokassaan myös fyysisesti. Ehkä Ramin olisi aikoinaan pitänyt olla hieman aktiivisempi makuukammarin (tai WC:n) puolella. Silloin olisivat erikoiskassitkin mahtuneet mukaan A3:een. No, nyt autonvaihdon myötä (A3 =>A4) kasseillekin on tullut 30 L lisää tilaa. Toivotaan, että mahtuvat mukaan, sillä ovathan kassit toki ramille rakkaat.  ;D ;D ;D ;D

rami

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 04.07.16 - klo:09:47
Ramin henkinen ainutlaatuisuus on ollut selvä juttu jo pidemmän aikaa. Jonkinmoinen yllätys on kuitenkin se, että hän on omassa luokassaan myös fyysisesti. Ehkä Ramin olisi aikoinaan pitänyt olla hieman aktiivisempi makuukammarin (tai WC:n) puolella. Silloin olisivat erikoiskassitkin mahtuneet mukaan A3:een. No, nyt autonvaihdon myötä (A3 =>A4) kasseillekin on tullut 30 L lisää tilaa. Toivotaan, että mahtuvat mukaan, sillä ovathan kassit toki ramille rakkaat.  ;D ;D ;D ;D
Jaa Mattinenkin "rengaspesialisti" tuli kehiin. Oleppa nyt kerrankin Mattinen rehellinen ja kokeile siihen A3 koppuraan laittaa esimerkiksi tuollaiset lasten työntörattaat.
Ã,,ngettiin yksiä lasten työntörattaita kun oikein tarkalle meni ne mahtui A3 SB takaboksiin ja silloinkin piti kaksi rengasta rattaista irroittaa. Eipä sinne muuta sitten mahtunutkaan.   Takapenkin selkänojalukitus piti löysätä,että sai selkänojaa otettua 5cm eteenpäin jotta kärryt mahtui.
Kyllä minä Mattinen ymmärrän,että olet pettynyt siihen koppuraan. Koita vaan kehua ja psyykata itsees.
Kuinka kapeilla renkailla nyt mennään?
Sinuna en puhuisi makuukammarista mitään olen saanut sen käsityksen,että miehet vaan puhuu makuukammariasioista hjymörmielellä. ;D ;D ;D

mattinen

Lainaus käyttäjältä: rami - 04.07.16 - klo:10:37
Kuinka kapeilla renkailla nyt mennään?

Millainen rengastus sinulla on uudessa A4:ssi?

Lainaus käyttäjältä: rami - 04.07.16 - klo:10:37
Olen saanut sen käsityksen,että miehet vaan puhuu makuukammariasioista hjymörmielellä. ;D ;D ;D

Kannattaa ottaa huomioon sekin mahdollisuus, että olet saanut väärän käsityksen, niin älykäs ihminen kuin oletkin. Mutta ei, tämän asian suhteen olet kyllä aivan oikeassa. Sinun kanssasi keskusteltaessa humööri on ollut ainut vaihtoehto jo pitkään. Niin kammari- kuin autoasiaoissakin.   ;D ;D ;D ;D

j4neski

No ei kai nyt kukaan perheellinen, jolla on rattaisssa työnnettävä lapsi, osta A3:sta koko perheen autoksi. Näkeehän tuon jo sonni ottallaankin, ettei A3:n peräkontiin mitään lastenrattaita työnnetä. Kannattaako tuosta nyt niin kovin pettynyt olla jos ei ne rattaat suosiolla sinne menneetkään, tai jos on, niin sitten on kyllä autonvalinta mennyt ihan päin persettä.
2002 A6 C5 1.8T
2002 A6 C5 2.7BiT
2015 A3 8V 1.4 TFSI
EX 2011 A18X 1.4 TFSI

rami

Lainaus käyttäjältä: j4neski - 01.11.16 - klo:08:56
No ei kai nyt kukaan perheellinen, jolla on rattaisssa työnnettävä lapsi, osta A3:sta koko perheen autoksi. Näkeehän tuon jo sonni ottallaankin, ettei A3:n peräkontiin mitään lastenrattaita työnnetä. Kannattaako tuosta nyt niin kovin pettynyt olla jos ei ne rattaat suosiolla sinne menneetkään, tai jos on, niin sitten on kyllä autonvalinta mennyt ihan päin persettä.
No ei todellakaan A3 koppuran tavaratilaan mahdu edes lasten työntörattaita. Ei sovellu edes äipän kauppa-autoksi jos pitää lasta kuljettaa rattaissa. Todellakin työntörattaiden pyörät pitää irroittaa. Muutama julli siellä väittää A3:sen tavaratilaa tilavaksi. Naurettava se lähinnä on.  Kahden ihmisen tavarat menee siihen koppuraan kun lähtee pitemmälle matkalle ja silloinkin pitää olla takanoja laskettu alas. Periaatteessa tyhjänpäiväinen vehje koko auto jos autoa tarvitsee niin ei sillä mitään tekoa ole. Helvetin iso moottori vaan alle ja neliveto niin leikkikaluksi se kyllä käy. Sopiva lelu sille joka sitä kaipaa. ;D ;D ;D  Kannattaa samalla rahalla ostaa Golf niin saa taatusti paremman auton ja roiman kasan leluja.
Pitänee kai sanoa jotain plussaa A3:sta.  1.6 TDI moottori ja Stronic vaihteisto toimi todella hienosti. Olen edelleen sitä mieltä, että diesel on paras moottori noihin automaatteihin. Nyt on kokemusta molemmista moottoreista.

Seke

Ilmastoinnin nestekidenäyttö alkoi temppuilemaan. Näyttöä painamalla sai sen taas joksikin aikaa toimimaan. Purkasin näytön ja putsasin seeprakumit, jotka sähkön näytölle johtaa, jonka jälkeen alkoi toimimaan. Ainakin toistaiseksi.  Tiedoksi vain jos jollakin samaa ongelmaa on.

j4neski

Ei pieni tavaratila ole auton vika, eikä kyllä murhekaan, vaan se on auton ominaisuus. Yleensä autoa hankittaessa tämäkin aspekti katsotaan ja harkitaan omiin tarpeisiin sopivaksi ja jos on sillä hetkellä tullut tehtyä virhearvio, niin ei se auton vika ole. Peiliin saa silloin katsoa, olisi pitänyt silloin älytä hankkia auto, jonka peräkontille ei puoli kylää vedet silmissä naura. A3:n peräkontti on mitä on, meille se riittää varsin hyvin kun auto on enimmäkseen rouvan käytössä. Jos kuljetuskapaisiteettia tarvitaan, niin sitä varten löytyy pihasta A6 avant.
2002 A6 C5 1.8T
2002 A6 C5 2.7BiT
2015 A3 8V 1.4 TFSI
EX 2011 A18X 1.4 TFSI

hta

Tänä aamuna ei meinannut auto lähteä 10 min webastokäytön jälkeen käyntiin. En tiedä alkaako akku olla ehtoo puolella vai onko automaatti ryypyssä ehkä vikaa.

Painoin start nappia ja kuului aika "erikoista" starttiääntä. Vähän niinkuin startti pyörittäisi mutta ei saa kipinää ja sitten se starttikin lopetti pyörimisen ja päälle jäi vähän niinkuin sellainen ääni mikä tulee kun ottaa vääntimestä vastaan ja vääntö loppuu.

Kolmannella kerralla lähti käyntiin ja sammui heti. Neljännellä kerralla painoin itse kaasupolkimella hiukan vauhtia käynnistysvaiheessa ja auto lähti käyntiin (tätä ei ole koskaan aikaisemmin tarvinnut tehdä).

No, onneksi tuosta pääsee 3 viikon päästä eroon :)
Ex:
Skoda Superb Combi 1.4 DSG
Audi A3 Sedan 1.4 S tronic
Skoda Superb Combi 1.4 manual

Runqee

Eilen iski ensimmäistä kertaa seuraavanlainen vika. Salilta lähtiessä autoa käynnistäessä mittaristoon tuli seuraavanlaiset kuvat ja .

Ajoin auton lämpöiseen talliin (pakkasta -18) ja kävin illalla kokeilemassa uudelleen, mutta vika pysyi. Lähdin myös pidemmälle ajelulle tämän jälkeen jos akkussa virrat vähissä, mutta ajelukaan ei auttanut. Onko kellekkään tullut vastaavaa?

Auto siis -14 1.8tfsi q ja mittarissa 33tkm.

M_M

Ei ole vastaavaa näkynyt. VCDS-tutkiskelu kertoo tarkemmin mikä siellä autoa kiusaa, mahdollisuuksiahan on paljon.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Daatta

Juu, kyllä tuossa on ihan vika päällä, selviää koodit lukemalla. Akun voisi laittaa lataukseen, tekee muutenkin hyvää näillä asteilla.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Runqee

Lainaus käyttäjältä: Runqee - 05.01.17 - klo:10:12
Eilen iski ensimmäistä kertaa seuraavanlainen vika. Salilta lähtiessä autoa käynnistäessä mittaristoon tuli seuraavanlaiset kuvat ja .

Ajoin auton lämpöiseen talliin (pakkasta -18) ja kävin illalla kokeilemassa uudelleen, mutta vika pysyi. Lähdin myös pidemmälle ajelulle tämän jälkeen jos akkussa virrat vähissä, mutta ajelukaan ei auttanut. Onko kellekkään tullut vastaavaa?

Auto siis -14 1.8tfsi q ja mittarissa 33tkm.


Noniin, eli autosta lakkasi toimimasta start/stop, auto hold, parkkitutka ja neliveto samassa yhteydessä. Tänään oli huollossa ja viaksi selvisi vanha/hajonnut haldexin pumppu. Tämän lystin korjaus maksoi onneksi 0â,¬

Hawtin

Pieni loppukatsaus A3:n vikoihin nyt, kun kärry vaihtui Superbiin. Malli siis SB 1.8 tfsi quattro ja ensimmäisiä Suomessa, rekisteröinti 6/2013. Luovutettaessa mittarissa karvan päälle 50 tkm.

Kyseessä oli vähävikaisin auto, mitä minulla on ikinä ollut ja lisäksi oikein mainio ajaa. Kaksi kertaa piti liimata hattuhyllyn toinen kiinnike, liekö ollut liimauksessa alkujaan jotain vikaa tai sitten joku oli sitä liian kovaa repäissyt. Nouseva näyttö jäi kerran alas, mutta korjautui uudelleenkäynnistyksellä eikä ikinä uusinut (tapahtui ensimmäisen käyttövuoden aikana). Termostaatti uusittiin tehtaan pyynnöstä, kun auto oli hieman yli kolme vuotta vanha (muistaakseni) - ei kustannuksia mulle.

Napakka ja miellyttävä auto ajaa, lisäksi ohjaamo pienillä lisävarusteilla ja nahka/alcantaroilla jaksoi miellyttää loppuun saakka. Tilathan eivät olleet huikean suuret, mutta sehän ei tullut yllätyksenä (toisin kuin eräälle toiselle ;D). Pitkätkin matkat taittuivat miellyttävästi. Näin pari pvää Superbilla (myös sporttialusta) ajaneena voisi todeta, että ehkä Audin alusta oli hieman turhankin napakka omaan makuun. Mitään kolahteluja ei kuulunut, mutta melko rapsakoita tärskähtelyjä terävämmissä epätasaisuuksissa. Toisaalta korin liikkeet olivat Superbia paremmin hallussa ja makuasioitahan nämä ovat. Kaikenkaikkiaan todella hyvä auto ja voin suositella kaikille, joille rajalliset tilat riittävät!
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

rami

Hawtin ;D ;D ;D
Toisin kuin eräälle toiselle....
Miksi luovuit siita A3 kopperosta ja hankit suuremman auton?
Minun uudessa A3 8V Audissa oli niin paljon vikoja,että ei yhdessäkään uudessa autossa ollut ikinä.
Kumminkin olen ostanut reilusti yli 20 uutta autoa.
6000 km auto toimi OK mutta sen jälkeen alkoi mutapaini kyseisen kopperon kanssa.
Jos olit tyytyväinen miksi pistit kiertoon? ;)

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: rami - 13.02.17 - klo:20:10
Hawtin ;D ;D ;D
Toisin kuin eräälle toiselle....
Miksi luovuit siita A3 kopperosta ja hankit suuremman auton?
Minun uudessa A3 8V Audissa oli niin paljon vikoja,että ei yhdessäkään uudessa autossa ollut ikinä.
Kumminkin olen ostanut reilusti yli 20 uutta autoa.
6000 km auto toimi OK mutta sen jälkeen alkoi mutapaini kyseisen kopperon kanssa.
Jos olit tyytyväinen miksi pistit kiertoon? ;)

Siksi että koirattomaan talouteemme ilmaantui hovawart-urospentu ja jos guuglaat rodun, niin ymmärrät tilatarpeiden muuttuneen melko oleellisesti. Kyllä Rami, kaikille on tullut hyvin selväksi, että sinun A3-koppura oli maailman vikaisin auto ;D.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

junu

Enpä malta olla kirjoittamatta omia kokemuksia, kun olen seurannut Ramin kirjoittelua. Vaimolla kolmas uutena ostettu A3, viimeisin nyt 1,5 vuotta vanha ja 30 tkm takana. Ei ainuttakaan vikaa ja kaikki toimii. Vaimon edellinen 8P jäi pojalle, nyt kilometrejä 180 tkm. Ei vikoja, ainoastaan määräaikaishuollot tehty.
Itselläni oli A4 B8 2,0 tfsi Q. Ensin pimeni peilien vilkut, sitten öljyä kului enemmän kuin pojan silloisessa 2-tahti mopossa, etupyörän laakerit tulivat tiensä päähän n. 70 tkm:n kohdalla, lokasuojista rapisi maalit vähän myöhemmin, jonka jälkeen myin auton. Pitää kylläkin antaa pisteet Tampereen AC:lle, kaikki korjattiin takuuseen ja aina vara-auto käytössä.
Nyt katselen itselleni vähillä kilsoilla olevaa A3 8V 1,8 Q:ta. Omat (ja Hawtin) kokemukset A3:sta vakuuttavat. Kokoluokka riittää hyvin nykyisiin tarpeisiin.  (Kolmesta pojasta 2 jo maailmalla ja viimeinenkin kohta lähdössä).  Autojeni koko on kasvanut ja nyt pienenee käyttötarpeen mukaan.  Lastenrattaiden ja Stiga-kelkkojen kuskaamiseen V70 oli erinomainen joukkojenkuljetusvaunu.

mattinen

Tässä A3:n viat -keskustelussa on ollut eräs kummallinen piirre. Eräs keskustelijoista on kertonut kertomasta päästyään, kuinka hänen autossaan on ollut niin ja niin paljon erilaisia vikoja. Näiden vikojen olemassaoloa ei kukaan ole koskaan kiistänyt. Tästä huolimatta ko. henkilö on useaan otteeseen todennut, kuinka eräät eivät haluaisi uskoa sitä "faktatietoa", mitä hän jakaa. Kun tähän sitten on huomautettu, ettei tätä "faktatietoa", sikäli kun se koskee hänen omaa autoaan, ole koskaan kukaan kiistänytkään, ei tällä ole ollut mitään merkitystä. Tältä osin keskustelussa on ollut suorastaan absurdeja piirteitä. Välillä on käynyt mielessä, ettei ko. henkilö kykene täysin ymmärtämään lukemaansa tekstiä.

Mitä tulee A3:n vikoihin, niin Tekniikan Maailman numerossa 23/2016 ollut Autonostajien tyytyväisyystutkimus tuo asiaan hieman lisäselvitystä. Tutkimus toteutettiin kyselytutkimuksena ja sen suoritti Suomen Gallup. Kysely kohdistettiin satunnaisotannalla auton käyttäjiin, jotka olivat ostaneet uuden auton 1.7.2013 â€" 31.3.2016. Vastauksia saatiin yhteensä 16 055. Vastausaineistossa on 75 sellaista automallia, joista saatiin vähintään 100 vastausta. Tällaista vastausmäärää voidaan lehden mukaan pitää luotettavuuden suhteen hyvänä.

Useimpia varmasti kiinnostaa eniten eri automallien viat ja puutteet. Ne on tutkimuksessa esitelty erikseen seuraavissa luokissa: ylempi pikkuluokka, alempi keskiluokka, ylempi keskiluokka ja isot autot. Vikojen lisäksi tutkimuksessa on selvitetty myös se, miten viat ja puutteet on saatu korjattua uuden auton luovutuksen jälkeen. Myös tyytyväisyyttä myyntiin ja huoltoon selvitettiin.

Audi A3 kuuluu ryhmään alempi keskiluokka, jossa on yhteensä 39 autoa. TM:n mukaan "alemmassa keskiluokassa vähävikaisten joukkoon kuuluvat Audi A3, Ford Focus, Hyundai i30, Kia Sportage, MB A-sarja, Toyota Verso ja VW Golf Sportsvan/Plus." Vähävikaisuuden kriteeriksi on asetettu vikoja ja puutteita raportoineiden osuuden jääminen alle 15 prosenttiin.

Audi A4 kuuluu ylempään keskiluokkaan. Sen osalta TM toteaa, että "on yllättävää, että monessa premium-autossa (kuten Audi A4/A5, BMW 3/4-sarja ja Volvo S60/V70) on keskimääräistä enemmän harmillisia vikoja tai puutteita. Suurin osa tämän luokan autojen ongelmista on saatu korjaamokäyntien myötä hoidettu."

Tilastografiikan alemman ja ylemmän keskiluokan osalta voi ladata täältä.

Tuolla alussa mainitusta syytä on vielä lopuksi syytä todeta seuraavaa. Se, että A3 tässä tutkimuksessa on todettu vähävikaiseksi autoksi, ei tarkoita sitä, etteikö N.N:n vastaavassa autossa olisi voinut olla 1 000 000 vikaa. TM:n tutkimus ei siis kerro yhtään mitään henkilö N.N:n aikaisemmin omistamasta A3:sta. Sen sijaan se kertoo, kuinka paljon vikoja ko. automerkissä tyypillisesti on. Niin mielenkiintoista kuin onkin lukea yksittäisen henkilön autosta ja sen vioista, niin oma arvonsa on myös sillä, millainen ko. automallin laatu on yleisesti. Tässä suhteessa TM:n tutkimus ja muut vastaavat selvitykset ovat hyödyllisempiä kuin yksittäisten autonomistajien sinänsä värikkäät ja jopa tragikoomiset kasvutarinat. Mitenkään jälkimmäisten fakta-arvoa kiistämättä.

rami

Jeps... Kyllä minäkin sen uskon, että A3 kuuluu samaan kastiin kun Kia ja Hyundai sepäs onkin saavutus.
Ei todellakaan A3 koppurusta ole autoksi joka autoa tarvitsee.  Autollahan pitää pystyä ajamaan ilman "mutterointia".
Täällä on yksi rengastutkija joka suunnittelee energiansäästöpuuhissa mahdollisimman kapeita renkaita hallitsemaansa A3 koppuraan. En oikein ymmärrä miksi se rengaskoko ei kelpaa mikä auton papereissa on ilmoitettu. Siis KAPEAT renkaat kerrassaan naurettavaa ajatusta. Toiset suunnittelee äly suuria vanteita ja leveitä renkaita. Onkohan ajatusmailmassa jotain pahasti vialla jos mopoauton rengastusta haluaa autoonsa. Määränsä nyt kaikella pitää olla.
Kyllä varmaan jostakin voi tuntua, että keskustelussa on kummallisia piirteitä. Varmaan johtuu sokeudesta ja kuolaamisesta siihen koppuraan jolloin todellakaan ei näe mitään vikoja siinä olevan.
Faktat on faktoja eikä siinä sen kummempaa ole A3 oli minulla ainakin kaikkien aikojen huonoin ja vikaisin auto mitä minulla on ollut. Mutteria ohjauksessa, takerteleva tuulilasi, rämisevä MMI näyttö, (pellevehje kaikkiaan,onneksi A4: järki voitti ja on kiinteä)  hävettävästi huutavat takajarrut,kovaa meteliä pitävä taka-akseli, vakio radio surkea esitys jne..... ;)

mattinen


yaska

Laitetaan tähän omakin kokemus sportpack A3 TFSI 1.8 DSG quattrosta. Auto on ollut meillä uudesta saakka, rekisteröity 7/2013. Kilometrejä takana nyt n. 55 000. Autoon tehty perushuollon lisäksi vain termostaatin vaihto (joka oli ns. uuden mallin lastentautiosastovikaa -> kuluton vaihto) Autossa on ollut uudesta saakka huolenpitosopimus ja siitä ei ole ollut nyt mitään apuja, mutta se onkin otettu mielenrauhan "vakuutukseksi" jos jotain sattuisi. Siitä tosin nyt palautuu rahaa takaisin autoa myytäessä, jos uusi omistaja ei halua jatkaa sopimusta.

Mikä Junu on sulle vähän ajettu? Pitäisikö meidän alkaa hieromaan kauppoja?

Hawtin

Rami on kyllä kirjoittelussaan ja argumentoinnissaan aivan omassa luokassaan - onneksi ;D ;D ;D!
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

rami

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 16.02.17 - klo:09:12
Rami on kyllä kirjoittelussaan ja argumentoinnissaan aivan omassa luokassaan - onneksi ;D ;D ;D!
Hawtin kuten honasit niin A3 ei riitä edes koirankopiksi. Etkö perustellut suuremman auton hankintaa sillä koska perheesesi tuli hieman pystykorvaa suurempi "sessuli".
Niinhän se A3:sen takakoppi  on pieni, että kookkaampi "sessuli" alkaa panikoimaan siellä kun häntä jää aina luukunrakoon.
Perheettömän poikamiehen lelu se A3 todellisuudessa on. ;)
Näin se vaan pojjaat on. Sorry vaan....

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy