Jyrin Octavia III Combi 2.0 TSI RS DSG Candy White

Aloittaja Jyri, 06.08.13 - klo:20:26

« edellinen - seuraava »

Montako tähteä annat (1 surkea - 5 loistava)

*
28 (13.3%)
**
8 (3.8%)
23 (11%)
66 (31.4%)
85 (40.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 210

Jyri

^ Kiitos. En tiedä mikä oikein on noiden penkkivipujen koristeiden kanssa. Ensiksi ilmoittivat että tulevat kaasujousien kanssa samassa lähetyksessä, mutta paketissa olikin tieto että me toimitetaan erikseen. Ja hetki sitten tuli emaili jossa kerrottiin niiden nyt postitetun, jotain outoja ongelmia niillä tuntuu olevan niiden kanssa. Toivottavasti ei tuon hunajakennomaskin kanssa käy mitään erikoista, sitä odotan ehkä eniten noista kaikista muutoksista, ihmettelen suorastaan miksei jo tehtaalta ole sellaista.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 02.01.14 - klo:17:04
Totta, heidän mielestään ei haittaa, kuin visuaalisesti vaikka vanteella olisi kuinka paljon painoja, mukisesematta (lähes), kierrättivät renkaita vanteilla ja päästiin seuraaviin lukuihin per vanne 45, 50, 55 ja 60 g aikalailla siedettävän rajoissa, kelpaa itselle.

Kiva kuulla että asiaan tuli korjaus, olisi hieman kornia samalla kun maksat itsesi heille 'kipeäksi' kalleista vanteista niin sitten he alkavat 'kusettamaan' koko rojektia ylettömällä painojenviljennällä (mitä alk.p. toiminta tuntui olevan).
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 02.01.14 - klo:23:48
Kiva kuulla että asiaan tuli korjaus, olisi hieman kornia samalla kun maksat itsesi heille 'kipeäksi' kalleista vanteista niin sitten he alkavat 'kusettamaan' koko rojektia ylettömällä painojenviljennällä (mitä alk.p. toiminta tuntui olevan).
Pakko myöntää että hieman jäi harmittamaan tuo episodi, vaikka ymmärrän että kyseessä on liiketoiminta jossa jokainen ylimääräinen minuutti haaskaa katetta, niin silti, ei tuo niin iso vaiva ole ennen painojen kiinnitystä kokeilla rengasta muutamissa erikohdissa vanteella ja katsoa missä pääsee vähimmillä painoilla, varsinkin kalliimpien vannesettien kohdalla tuo olisi vähintään kohtuullista.

traphill

Jyri, miksi et mene tuonne autoliikkeeseen jo etukäteen, ennen luovutusta tekemään tuota pinnankäsittelyä. Ainakin minulla auto pinnoitettiin sitä tekevän firman toimesta ihan tuola oman myyntiliikkeeni esittelytiloissa, sen jälkeen kun se oli pesty. Kunhan tuli mieleen että eikö tuo olisi kätevä paikka tehdä  :)

Jyri

Lainaus käyttäjältä: traphill - 03.01.14 - klo:08:33
Jyri, miksi et mene tuonne autoliikkeeseen jo etukäteen, ennen luovutusta tekemään tuota pinnankäsittelyä. Ainakin minulla auto pinnoitettiin sitä tekevän firman toimesta ihan tuola oman myyntiliikkeeni esittelytiloissa, sen jälkeen kun se oli pesty. Kunhan tuli mieleen että eikö tuo olisi kätevä paikka tehdä  :)
Kiitos, ei lainkaan huonompi idea, tosin matka on hieman pitkä (2h), mutta ratkaisisi monta ongelmaa, en kyllä ole varma onko siellä millainen pesupaikka ja mahdollisuus käyttää omia aineita?

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 03.01.14 - klo:08:10
ei tuo niin iso vaiva ole ennen painojen kiinnitystä kokeilla rengasta muutamissa erikohdissa vanteella ja katsoa missä pääsee vähimmillä painoilla, varsinkin kalliimpien vannesettien kohdalla tuo olisi vähintään kohtuullista.

Niin kyllä sekokonaistoiminnan 'laatu' on aika outoa kun rengastyöläinen voi laittaa 16 kpl 5 g:n painoa jonoon vanteeseen, ihan sama minkähintainen se itse vanne on, nyt tuo uusi painojen taso kuulostaa hyvältä kun tod.näk. ne painot ovat 2-3-4 eri kohdassa.

Pumpeli

Mites noissa taakse tulevissa kynnyslistoissa tapahtuu kiinnitys? Onko niissä valmiina joku 2-puoleinen teippi,joilla kiinnitys tapahtuu! Vai?

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 03.01.14 - klo:11:55
Mites noissa taakse tulevissa kynnyslistoissa tapahtuu kiinnitys? Onko niissä valmiina joku 2-puoleinen teippi,joilla kiinnitys tapahtuu! Vai?
En ole vielä edes avannut pakettia niin en osaa varmuudella sanoa, mutta muistelen joidenkin jo asentaneen ja puhuneen siitä ettei mukana tullut ainakaan mitään sapluunaa millä mallata niitä kohdilleen, vaan silmämääräisesti piti laittaa -> oletan olevan vain kaksipuoleisella teipillä.

Jyri

Operaatio musiikkia autoon, osa yksi; Muistikortti hankittu

iPodin sisältö kopioitu koneen kovalevylle ja seuraavaksi kansikuvien tarkistus ja muutenkin tiedostojen läpikäynti.

Jyri

Viikonloppuna tuli sitten käsiteltyä vanteet seuraavalla kaavalla:
1. Bilt Hamber Auto-foam
2. Bilt Hamber Cleanser-fluid
3. Nanolex Matte Surface Cleaner
4. Nanolex Matte Professional Paint Sealant

Postikin kiikutti puuttuvat vRS koristelätkät etupenkkien kahvoihin.

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 04.01.14 - klo:15:21
Operaatio musiikkia autoon, osa yksi; Muistikortti hankittu

iPodin sisältö kopioitu koneen kovalevylle ja seuraavaksi kansikuvien tarkistus ja muutenkin tiedostojen läpikäynti.
Tuon kokoiselle kortille jo musiikkia mahtuukin...

batman14

En oikein ymmärrä miksi pitää olla noin paljon musiikkia autossa? Eihän sitä millään ehdi kuunnella ja sitten sinne jää kaikki vanhat mitä ei enää jaksaisi kuunnella yms. Mielestäni fiksumpaa pitää pienempää korttia ja sitten päivitellä sitä sen mukaan mitä haluaa kuunneella tai lisätä uusia kappaleita yms. Itse ainakin pidän aina vain shufflen päällä ja eikö tuollaisen 64gb määrän keskeltä löydä sitä omaa yhtä biisiä kauhean jouhevasti vaikka kuinka ovat järjestyksessä.

Tietenkin jokainen tekee tavallaan, eikä mikään tapa ole oikein tai väärin, mutta omasta mielestäni turhaan noin paljon musiikkia.

Jyri

Itse olen tottunut siihen että kun kuuntelen musiikkia, niin haluan että minulla on mukana kaikki musiikki mitä minulla ylipäätänsä on. Auto on lähestulkoon ainut paikka missä kuuntelen musiikkia ja yleensä aina kuuntelen artistia kerrallaan, tuohon tuo systeemi sopii hyvin. Ei ole aikaa eikä motivaatiota rakennella soittolistoja tai valita mitä musiikkia milloinkin mukaan otan, vaan koko kirjasto aina mukana. Totta toki että 99% ajasta tulee kuunneltua 1 % tuosta musiikista  ::)

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 07.01.14 - klo:11:17
Itse olen tottunut siihen että kun kuuntelen musiikkia, niin haluan että minulla on mukana kaikki musiikki mitä minulla ylipäätänsä on. Auto on lähestulkoon ainut paikka missä kuuntelen musiikkia ja yleensä aina kuuntelen artistia kerrallaan, tuohon tuo systeemi sopii hyvin. Ei ole aikaa eikä motivaatiota rakennella soittolistoja tai valita mitä musiikkia milloinkin mukaan otan, vaan koko kirjasto aina mukana. Totta toki että 99% ajasta tulee kuunneltua 1 % tuosta musiikista  ::)
Itselläni on autossa kolme SD-korttia: "kotimaiset", "ulkomaiset" ja "parhaat". Noita tulee vaihdettua fiiliksen mukaan. Totta kyllä, että korttien kanssa pulaaminen on hiukan ärsyttävää.

Isoa tiedostomäärää käsitellessä olisi tärkeää, että soittimessa olisi hyvä hakutoiminto. Ajaessa ei ole mukavaa rullailla eestaas pitkää listaa.

Ohikulkija

LainaaOperaatio musiikkia autoon, osa yksi; Muistikortti hankittu
A3 puolella kyselin tuosta muistikortin sopivuudesta. Huollon mukaan SD 64GB on tuettu. Ilmeisesti se on tuo SD XC joka käy. A4 (b8):ssa on tiedostojen maksimimääräksi mainittu 2048 koko kortille. Minulla tuo raja tulisi vastaan. Ilmeisesti laitteet on kehittynyt.

Jyri

Kolme yötä auton luovutukseen, niin kiirettä pitänyt ettei ole ehtinyt edes "aamukampaa" tekemään.

Pitäisi ainakin nuo MP3set kahlata jollakin ohjelmalla läpi ja katsoa missä muodossa mahtavat album artit tällä hetkellä olla...

Mika

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 13.01.14 - klo:23:11
Kolme yötä auton luovutukseen, niin kiirettä pitänyt ettei ole ehtinyt edes "aamukampaa" tekemään.

Pitäisi ainakin nuo MP3set kahlata jollakin ohjelmalla läpi ja katsoa missä muodossa mahtavat album artit tällä hetkellä olla...
Jipiiiiiii... Kyllä sitä ollaan odotettukkin.  :D
Nyt Skoda Octavia Scout 2015 184hp diesel DSG
(ex Octavia III Combi Elegance 1.6 TDI DSG -14)

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Mika - 14.01.14 - klo:11:15
Jipiiiiiii... Kyllä sitä ollaan odotettukkin.  :D
Hieman  ::) Toki jännitystä piisaa että onko kaikki niin kuin on tilattu, meikäläisen tilauksessa noita virhemahdollisuuksia on aika paljon.

Peeveli

Ei taida foorumilla olla toista autoa, josta on skriivattu jo 12 sivua juttua vaikka auto ei ole edes vielä saatu ajoon. ;D

sjobbe

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 14.01.14 - klo:12:05
Ei taida foorumilla olla toista autoa, josta on skriivattu jo 12 sivua juttua vaikka auto ei ole edes vielä saatu ajoon. ;D

Sit ku vielä lipsahtaa ojaan kotimatkalla luovutuksesta :D Toivottavasti ei nyt kuitenkaan.

WainaJarvela

RäSä hyväksyy myös WMA-tiedostot btw, tiedä sitten mitä muita..
Itse siirrän muutamat suosikkilevyni parhaalla näytetaajuudella, jotta kuulostaa paremmalta.

Oletko Jyri varma, että juuri H16 polttimot käy sumareihin/kääntymisvaloihin? Orkkikset on todella keltaiset ja vaihdan ensitilassa ledit sinne.

Olen tilaamassa huomenna piuhan VCDSsää varten ja päivittelen autotallin topickiini muutokset, joita teemme asiaan valmentautuneen kaverini kanssa. Olisit varmaan huomannut ilman vinkkiäkin.
Octavia III Combi 2.0 TSI RS DSG Candy White,
  7X2,PFD,PLG red,PLH,RA3,PHC,PJ7,9Z3 (alkaen 02.01.2014)

ex-Opel Astra H Caravan 2.0T OPC -07
ex-Opel Astra H Caravan 1.6 -07 (hehe, vaihtui heti)
ex-Opel Astra G HB 1.6 -99
ex-Nissan Sunny GL 1.6 -85

Jyri

Lainaus käyttäjältä: WainaJarvela - 15.01.14 - klo:00:03
RäSä hyväksyy myös WMA-tiedostot btw, tiedä sitten mitä muita..
Itse siirrän muutamat suosikkilevyni parhaalla näytetaajuudella, jotta kuulostaa paremmalta.
Mulla on kaikki musiikki MP3 320 kbit/s, eikä enää edes orkkis CDeitä tallessa, riittää itselle.

Lainaa
Oletko Jyri varma, että juuri H16 polttimot käy sumareihin/kääntymisvaloihin? Orkkikset on todella keltaiset ja vaihdan ensitilassa ledit sinne.
En, luin vain polttimolistauksesta että tuo olisi oikea polttimo ja muistelisin että oli myynnissä A3sen polttimona, joten kuulostaisi siltä että voisi olla oikea, pianhan se selviää, toivottavasti  ???

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 14.01.14 - klo:12:05

Puhumatta noista melkein 50 000 klikkauksesta  :P  .

Jyri

Kohta pitäisi saada ajoon, juuri lähdössä ajelemaan kohti Loimaata noutamaan RäSää.
Raporttia seuraa myöhemmin...

focceristi

Huhuu!!! Missäs Jyri viipyy?? Kuinkas kauan uudeltamaalta ajelee Loimaalle? Ja takas? Ei kai se oo jääny fiilistelemään moista kiesiä? 8) Mitäs seuraavaksi ootellaan?? Niin niiden parin osan kiinnittelyä mitä tallin nurkasta tilattuja löytyy ;) ;D Kuvagalleria lienee ennätyksellinen sekin ::) Venaillaan...
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

livejungle

Odotukset liian kovat ja pettymys aivan valtava, Jyriltä ei löydy sanoja  ;D

Ps. Mitkään perusräpsyt ei sitten riitä, pitää olla ammattitaitoista kuvamateriaalia..  ;) :P

kaide

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 16.01.14 - klo:19:45
Odotukset liian kovat ja pettymys aivan valtava, Jyriltä ei löydy sanoja  ;D

Ps. Mitkään perusräpsyt ei sitten riitä, pitää olla ammattitaitoista kuvamateriaalia..  ;) :P

Missäs sen  kuuluisan Hitler videon voi tekstittää ?  " Jyri pettyy Räsäseen" HAHAHA !
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Peeveli

Luulen että Jyri kiinnittää kaikki tuning-osansa ensin, pesee auton täydellisesti ja ottaa valokuvaajan ammattiotteella räsäkuvat hienoja maisemia vasten. ;)

Jyri

Pakko tuottaa pettymys...vielä ei ole viimeisteltyjen hifistelykuvien aika, vaikka sää olisi tänään ollut niille kovin hieno. Eiköhän niitä kuvia kuitenkin tule jossakin välissä ;)

Asiaan...

Olin noutamassa auton Loimaalta klo 15 ja paikalla oli kaikki niin kuin sovittu, tai lähes, lisää siitä myöhemmin. Vaihtoauto pihalle ja avainten luovutus ja sisälle katsomaan autoa joka oli nosturilla ilman pyöriä odottamassa Nurburgringejä alle. Tällä välin mentiin hoitamaan paperiasiat kuntoon, samalla kävivät leimaamassa paperit katsastuskonttorilla, eli jousien muutoskatsastukseen leima, piti tuoda Tüv -todistus mukana, kun jousien mukana ei ollut tullut. Hetken ehdin tuossa välissä autoa tarkistamaan ja muutaman kuvan ottamaan ja toteamaan että kaikki varusteet olivat mitä piti tehtaalta olla autossa, jopa ne footwellit ja Kessy, huh helpotus. Remucin antennikin oli takakontissa, eli kaikki kunnossa, paitsi konehuoneen puolella, äänieristys oli jäänyt jälkitoimitukseen josta ei mainittu ennen kuin kysyin missä se on, siitä miinusta, muuten kaikki meni oikein mallikaasti tai no nelipyöräsuuntauksesta ei ollut lappua, kun se oli jätetty katsastuskonttorille.

Ei muuta kuin puikkoihin ilman perehdytystä (näin olin toivonut) ja konttorille ottamaan kopio suuntauslapusta, jossa kyllä mielestäni lukee ettei ACC / LDW ei suunnattu/säädetty !? Pitää tarkistaa huomenna.

Tankkaamaan ja 64GB muistikortti Columbukseen, kansikuvat toimii, iPhonen paristus ja navigaattoriin kotisosoitteen ohjelmointi ja ajamaan kohti kotia, päivän jo pimetessä.

Pääsikin sitten kokemaan miten valoautomatiikka toimii, ihan kiitettävästi omaan tarpeeseen. ACC toimi myös loistavasti. Vakkarin tasakympin nosto ja laskuominaisuus on loistava, varsinkin kun GPSän mukaan mittari näyttää noilla ylikoon renkailla kilometrilleen oikein, mahtavaa. Lane assistant toimi kivasti, hieman toki aiheutti aluksi outoa tunnetta ratissa ennen kuin tajusi miten se autoa ohjaa  ::)

Canton säädöt kohdilleen ja musiikkia pauhamaan tai no pauhamaan ja pauhamaan, selkeästi parempi soinniltaan kuin Superbissa oli, mutta ne bassot - annetaan niille aikaa sisäänajon muodossa, eli pitänee "luukuttaa" alkuun että vetreytyisi tuo elementti.

Moottorin äänet, ihan hauskat sportilla, aavistuksen resonoi, en ole ihan varma oliko keskikaiutin vai pöristinpurkki vai jotain muuta.

Navigaattori toimii kivasti ja Columbuksen ohjaus on ihan toiselta planeetalta kuin edellisen sukupolven Columbuksessa. Sisävalaistus pimeässä aika näyttävä, poislukien ne kusenkeltaiset footwelvalot, no LEDejä kehiin kun ehtii.

Harmi ettei nyt kerkeä enempää turinoimaan, pitää valmistella huomista työpäivää joka kestää n. 08-24 ja ennen sitä tunti salilla, viikonloppuna toivottavasti tai ihan varmasti tulee asenneltua erilaisia hilavitkuttimia autoon ja tarinaa niistä sitten lisää.

Jyri

PS. meinasi unohtua, mittariston hauska parkkivalaistus ja nelipyöräsuuntaus lappu.
PPS. Aloitus viestissä jokunen kuva kärrystä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy