Miten sivusto on täyttänyt odotukset?

Aloittaja Quality, 28.03.10 - klo:11:25

« edellinen - seuraava »

VAGarena on onnistunut tehtävässään

****** erinomaisesti
11 (16.9%)
***** erittäin hyvin
24 (36.9%)
**** hyvin
22 (33.8%)
*** kohtalaisesti
5 (7.7%)
** ei kovin hyvin
3 (4.6%)
* heikosti
0 (0%)
- ei lainkaan
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 59

Quality

VAGarena perustettiin neljä kuukautta sitten. Tänä aikana sivusto on kehittynyt nykymuotoonsa, aluksi melko vilkkaan ajatustenvaihdon kautta. Viime viikkoina rakenne ja ehkä myös sisältö on vakiintunut, kävijä- ja viestimäärä noussut, uusien jäsenten määrän kasvu tasaantunut, mutta vakiintunut.

Nyt on aika tehdä väliarviointi sivuston onnistumisesta. Mitä mieltä arvon foorumilaiset ovat, onko sivusto täyttänyt tehtävänsä erinomaisesti vai olisiko edelleen jotain, missä erityisesti pitäisi petrata? Millä keinoin sivustoa olisi mahdollista kehittää edelleen, jotta se vastaisi nykyistä paremmin käyttäjien odotuksia ja houkuttelisi myös uusia käyttäjiä? Löytyykö ryhmiä, joille sivustoa kannattaisi kohdennetusti markkinoida?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Simola

Hyvä sivusto tämä on. Toimii nopeasti ja ilahduttavaa on että UVW porukka on löytänyt tänne.
Suuri syy tällaisen sivuston käyttöön on "nettitutut". Ei pelkästään autoteknisten asioiden selvittäminen.
Keskustelu täällä on fiksua, ja näin ollen sivusto pysyy tasokkaana.

Minua ehkä vähän häiritsee se, että kohta joka merkille on tällainen uusi sivusto, ja autohulluna minun pitää kohta seurata niitä kaikkia... =)

Olisin kovasti onnellinen jos tämä sama sivusto voisi käsitellä useampaa merkkiä kerrallaan. Merkkejä voisivat olla VAG tuotteet, BMW ja MB. Nämä olisivat ainakin minulle kovasti mielenkiintoisia keskustelun aiheita.
"German, Premium, Quality"

Joka tapauksessa, tämä VAGarena on tasokas saitti!
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

Reneto

Selkeästi tälle oli tilausta, kun ultimaten tilanne on mikä on..

Tämähän on lähtenyt käsittämättömän hyvin käyntiin. Jos vertaa joihinkin muihin merkkifoorumeihin, jotka ovat olleet pystyssä jo useita vuosia, ei siellä käyttäjämäärät ole suurempia. UVW.n selkänahasta revittyä, mutta kuitenkin..

Tasokin on pysynyt oikein hyvänä. Pientä kitinää siitä, että vaikka rajua moderointia vastustankin näin siistinä pysyvällä saitilla, aiheiden siirtämistä oikeille paikoilleen voisi tehdä enemmän. Varsinkin nuo liikenteeseen liittyvät aiheet ovat hiukan hajallaan.

Uudistukset joita alussa tehtiin, eli tiettyjen alakategorioiden karsiminen, oli hyvä asia. Nykymuoto on aika passeli.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

savolaiskollega

Tietysti täytyy antaa aika iso kiitos sille ultimatelle, koska siellä on tavallaan jo käyttäjäryhmä valmiina joista varmaan suuri osa on tänne siirtynyt. Eli valmis asiakasryhmä tuli kuin manulle se kuuluisa illallinen....

Mutta onhan tämä kuitenkin toimivuudeltaan ja muutenkin fiilikseltään niin eri luokkaa kuin em. saitti, että täällä vierailee ihan mielikseen. Liiankin usein... :D

Sande

Tuntuu että keskustelujen taso ei ole saavuttanut sitä henkevää tasoa mikä UVW:llä parhaimmillaan on/oli ja on jääty "teinipoikamaiselle" tasolle ja uhotaan Audin ja Premiumin nimissä. Tästä yhtenä esim. Kia:n mollaaminen ym, ym.

Mutta foorumihan on käyttäjiensä näköinen.
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: Simola - 28.03.10 - klo:11:37
Minua ehkä vähän häiritsee se, että kohta joka merkille on tällainen uusi sivusto, ja autohulluna minun pitää kohta seurata niitä kaikkia... =)

Olen vähän samoilla linjoilla. Tietysti, tämä on selkeästi VAG-sivusto, mutta ei kait se ketään (tai ainakaan suurinta osaa) ole häirinnyt, että täällä myös varsin vilkkasti esim. BMW:stä keskustellaan.

BMWforum on jälleen rohkea peliliike, mutta hieman harmittaa, jos tämän palstan BMW:n omistajat siirtyvät pelkästään tuonne.

Ehkäpä joku kaunis päivä tapahtuu migraatio, jonka tuloksena saadaan yksi toimiva monen merkin sivusto, jolla taso on näiltä VAG-palstoilta tuttua asiallista tasoa. ::)

Simola

LainaaBMWforum on jälleen rohkea peliliike, mutta hieman harmittaa, jos tämän palstan BMW:n omistajat siirtyvät pelkästään tuonne.

Näin juuri ajattelen.
Paljon mielenkiintoisempaa kun jutellaan kaikki samalla palstalla. Saadaan varmaan parempaa merkkien vertailuakin aikaan.
Toki tulen tuonne Bemari foorumillekin nyt tunnukset hankkimaan, mutta en vaan jaksa (ehdi) jokaista palstaa samalla mielenkiinnolla seurata, joten olen keskittämisen kannalla (ihan jo sen takia että tutaa ja logistiikkaa on tullut luettua...=)).

Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

tsiih

Juuri kun kirjoitin vastausta niin foorumi tilttasi. Noh, uudestaan.
Itseäni kiinnostava tekninen keskustelu on täällä heikkoa. Jossain Audi-osiossa voi tietysti olla mutten niitä jaksa lukea, en myöskään foorumin melkein pisintä Bemmi-topiccia. Kaikenlainen liipalaapa sen sijaan kukoistaa. Keskusteluhan on aina tietysti keskustelijoiden näköistä ei siinä mitään, autot on uusia ym. Vähän tietysti pistää ravistelemaan päätä kun kokonainen sivullinen keskustelua on tyyliin : Onneksi olkoon uudesta Rutinoffista, on se sit hieno ja värikin on juuri sopiva , onneksi et perunut tilausta vaikka siitäkin sivullinen tekstiä tuli. !!!
Harmi kun UWV:n puolella on suunta samaan, joko pohditaan reemium-kojelautamuovia tai tehdään puristuspaine-kristallipallodiagnoooseja.
Hauskaa porukkaa täällä kuitenkin on, ja mukavaa ajankulua. Toivoisin että vag-foorumi on vag-foorumi. Itse en täällä roikkuisi jos en sellaista omistaisi.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

JRR

Minä olen tottunut hakemaan keskustelupalstoilta apua ja neuvoja (vähän iäkkäämpienkin) kulkupelien ylläpitoon. Täällä tuntuu olevan enemmän porukkaa joka on uudehkon auton upouuteen vaihtaessaan hakemassa tukea valinnoilleen. Mutta hyvä että pidetään talouden rattaat pyörimässä ja hankitaan tuoretta kalustoa liikenteeseen.

Quality

Olen vähän pidätellyt omia kommenttejani, mutta tsiih puki sanoiksi asioita, joita on pakko kommentoida.

Ensinnäkin, ruksasin kohdan "kohtalaisesti" eli ei aivan täydellisesti.

Hyvää on sivustolla

- tekniikka (nopeus, haettavuus, alustan monipuolisuus)
- mukavat nettikaverit
- keskustelun vapaamielinen yleinen henki

Kriittisesti suhtaudun seuraaviin:

- pinnallinen lörpöttely
- eräissä ketjuissa valtavat kuvamassat, jotka sitovat kapasiteettia
- jonkinlainen linjattomuus / päämäärättömyys / tavoitteettomuus (on aika luonnollista uudelle sivustolle)
- paikoin asiantuntemuksen puute.

Itse syyllistyn aika moneen noista kriittisesti tarkastelemistani asioista. Esim. lukuisat äänestykset edustavat enimmäkseen pinnallista tarkastelutapaa vailla pohdintaa, analyysiä ja perusteluita. Niissä harvoin on myöskään erityistä teknistä osaamista edellyttäviä kysymyksiä.

Vaikka saattaakin kuulostaa yllättävältä, noita teknisiä ongelmanratkaisujuttuja voisi olla enemmänkin. Mutta niiden vähäisyydelle löytyy selitys: tämän foorumin jäsenkunta ajaa keskimäärin sen verran uudella kalustolla, että toimintahäiriöitä on vähän  ;).

En osaa suoralta kädeltä kertoa ratkaisua sivuston profiilin nostamiselle, eikä se olekaan mikään yksinkertainen temppu. Jokainen sivusto peilaa käyttäjiään, ja tänne tulevat ne, joita sivuston sisältö kiinnostaa. Näen vaan pienenä vaarana, että foorumi kerää yhä vaan enemmän niitä, joilla on tarvetta pinnalliselle lörpöttelylle.

Kuten jo totesin, itse syyllistyn siihen, mistä foorumia arvostelen. Toivon kuitenkin, että voisimme yhdessä paneutua tämän perustaltaan erittäin laadukkaan sivuston parantamiseen entisestään.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

tsiih

Kyllähän niitä ongelmia autoissa ja jopa audeissakin varmasti on, omassanikin monta mutta joku estää kirjoittamasta ja kyselemästä niistä täällä. Onhan niitä "vanhan foorumin" puolella ihan kuutoskopan golfista alaspäin mutta en tiedä miksei kyselijät löydä tietään tänne, pelottaako ryhdikäs aihejako vai pleikkariketju vai mikä :) Se on harmi koska aihejako nimenomaan tekisi vanhatkin vastaukset helpoksi löytää!
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

ma1ja

Kun täällä nyt tällaista analyyttistä itsetutkiskelua harrastetaan...
Minulla ei ole sivustolle mitään vaatimuksia, niin kuin ei muillekaan palstoille, joilla surffaan. Omaa rooliani täällä voi tietenkin ihmetellä, kun omasta autostani en ole läheskään niin kiinnostunut, kuin erinäisistä muista kulkineista, enkä omastani siten ole juurikaan puhunut.

Qualityn erittely iski pieniä voodoo-tikareita nahkaani, sillä taidan juurikin olla malliesimerkki tyhjänpuhujasta, resurssien sitojasta, päämäärättömästä asiantuntemattomasta lörpöttelijästä. Ainoaksi puolustuksekseni voin vain sanoa, että olen pyrkinyt rajoittamaan liipalaapan muutenkin kevyisiin topicceihin ja asiantuntevampaa keskustelua sisältäviä aiheita olen tyytynyt vain lukemaan.

Ei käy kieltäminen, että ei tänne tulisi kirjoitettua juurikaan mitään ellei täällä olisi tullut jo solmittua jonkinlaisia tuttavuussuhteita, joita on hauska ylläpitää kevyellä chattailulla. Jos keveydestä halutaan eroon, pitäisi tänne hommata oma chat-foorumi!
Niin se vaan menee.

Ironic32

Onhan noitakin tekniikkapuolen keskustelunavauksia ollut, mutta aika heikonlaisesti niihin tuntuu vastauksia löytyvän.

Kyllähän tämä saitti on VAG-aiheinen ja sehän sopii. Itse olen sellaisen havainnon tehnyt, että kohtapa täältä helpommalla saa BMW:hen liittyvää tietoa, kuin esim. Audiin. Ja se on tietysti aika mielenkiintoinen tilanne sivuston aiheryhmää ajatellen.

Audeistakin kun olisi pitänyt lähteä kyselemään audi-forumille, niin jotenkin tuntuu, että mitä muuta jää, kuin se pinnallinen lörpöttely muiden "VAG-henkisten" ihmisten kanssa?

Ja sitten vielä, kun ei enää sitä VAGiakaan ole, niin on vielä vähemmän jutun juurta, jos pinnallista lörpöttelyä ei katsota suopeasti...

Saattaa olla, että tulkitsen tuon lörpöttelyn hieman kärjistäen, mutta jos tekniikkapuolelle VW:llä on UVW (silloin kun sitä jaksaa selata) ja audille audifinns, niin tämä taitaa sittenkin oikeammin olla Skoda-palsta?

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 28.03.10 - klo:15:09

Saattaa olla, että tulkitsen tuon lörpöttelyn hieman kärjistäen, mutta jos tekniikkapuolelle VW:llä on UVW (silloin kun sitä jaksaa selata) ja audille audifinns, niin tämä taitaa sittenkin oikeammin olla Skoda-palsta?

Toivottavasti ei näin.
Ainakin itse kaipaan tänne enemmän tekniikka-aiheisia kysymyksiä ja vastauksia (edit.siis myös VW kohtaisia). Se ei oikeastaan yllätä, että vastauksia ei suorastaan tulvi, koska palstalaisten autot ovat uudehkoja ja vaativat asiantuntemusta jota on vain VAG konserniin kytköksiä omaavilla ja high end friikeillä. Joillain on onneksi sentään omia kokemuksia ja ratkaisuja samoista vioista. Niitä vain sitten peliin.
Mutta se yllättää jos jotkut panttaavat kysymyksiään jostain syystä!?! Ei niin, rohkeasti vain kysymään, siinä voi vain voittaa.

Mitä tulee lörpöttelyyn niin minusta se on ihan OK täällä, koska palstalta löytyy off-topic osionsa jolloin lörpöttely ei häiritse asia-topikkeja. Suoli24 linjalle täällä tuskin mennään kun on rekisteröitymispakko. Jos halutaan nostaa kommenttien tasoa, niin eräs itseäni miellyttävä ohjenuora on se, että kannattaa miettiä ennen postausta tuoko viesti jotain lisäarvoa keskusteluun.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

ma1ja

Joskus aikojen alussa yritin kaikenlaista tyhmää kysellä, mutta harvoinpa kukaan mitään vastasi. Sitten kun vaihdoin taktiikkaa ja aloin vain suoltaa kaikenlaista päätöntä niin heti ilmaantui monenlaisia tietäjiä minun harhaluuloja korjaamaan. Siten neuvon kaikkia jotka kaipaavat ohjeita toimimaan toisin.
Ei näin: Miten saan tarkastettua kampiakselin hihnapyörän pultin varsiosan paksuuden?

Vaan näin: Ajattelin tuossa nokka-akselin hammaspyörän ajoitustapilla kokeilla saada anturin keskinastan kanssa ajoitustapin kohdakkain.

Eli turhat pätijät kyllä saavat hyviä neuvoja.
Niin se vaan menee.

Ironic32

ma1jan vinkki kyllä varmasti toimii. Noin se menee työelämässäkin. Laita jokin monimutkainen kysymys / vastaus vähän isommalla sähköpostijakelulla, niin kukaan ei siihen vastaa mitään. Mutta jos laitat siihen selkeästi jotakin disinformaatiota, niin varmasti joku vastaa alta aikayksikön ja korjaa virheelliset lausuntosi ;D

Oletteko muuten huomanneet, että tämäkin keskustelu tuo lisää sisältöä forumille ja eihän tämäkään liity passatin jakopääremonttiin mitenkään, joten lienee sitä "turhaa lörpöttelyä" -kategoriaa sitten ;) (ei herneitä)

Quality

Lainaajoten lienee sitä "turhaa lörpöttelyä" -kategoriaa sitten

Mitäs mä sanoin siitä omasta panoksesta?
Ã,,lkää tehkö niinkuin teen, vaan niinkuin sanon ;D

Leben und leben lassen.

skula

Sivusto on enemmän kuin täyttänyt odotukset.

OT jota tykkään suoltaa menee sinne minne sen pitääkin, eikä sitä ole pakko kenenkään seurata..

Kuvia ei ole koskaan liikaa asiatopikeissakaan. Luovat tunnelmaa ja havainnollistavat paremmin kuin pelkkä linkki.

Ongelmia näissä VAGineissa piisaa uudesta asti joten kyllä niistäkin juttua on ja tulee lisää alati.. Ollaanhan me paljon viisaampia kuin merkkihuollot..  ;D

Joistain merkeistä olis kiva jos niille vois vähän syventää aiheita, edes jotenkin.. Suurin osa uusereista on kuitenkin myös kiinnostuneita ja avomielisiä kilpailijoille..

Painotan siis keskusteluihin syvyyttä, monipuolisuutta sekä avointa mieltä..

Tämä on hjuva foorumi.. ;D

edit:LiveChat olis aika magee lisä foorumin antiin..

Ironic32

Tuksuu

Lainaus käyttäjältä: Skula - 28.03.10 - klo:16:55
Ollaanhan me paljon viisaampia kuin merkkihuollot..  ;D

Ja täältä saa tietoja mahdollisista tyyppivioista. Mitkä merkkihuollot tai ainakin laakkonen kieltää jyrkästi.
Niin sitten voi ja uskaltaa vinkua kauemmin niistä..

Lainaus käyttäjältä: Skula - 28.03.10 - klo:16:55
Tämä on hjuva foorumi.. ;D

Samaa mieltä!

Erzi

Omat tarpeeni tämä sivusto on täyttänyt enemmän kuin hyvin. Autosivustoista tämä on ehdottomasti tämän hetkinen suosikkini. UWV:llä tuli pyörittyä ennen enemmän, nykyäänkin päivittäin, mutta sivuston kankeus syö kyllä aika tehokkaasti suuremmat seuraamishalut.
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

JeanC

Hyvinhän tämä sivusto toimii ja jos vertaa RTF sivustoon.... Ei ei kyllä se on VAG -arena  ;)

MacVolsu

Jos sitä parjattua liipalaapaa ei olisi ollenkaan niin hiljaiselta foorumi näyttäisi ja uusien jäsenien mukaantulo saattaisi olla melko pientä. Kaikenlaisten aiheiden, myös täysin höpönpöpön, käsittely ja keskustelu pitää sallia, lisäähän se foorumin liikennettä ja jäsenmäärää. Aina mukaan mahtuu kuitenkin oikeita kysymyksiä ajoneuvon ongelmista tms.
Alkutaivalta tämä on silti ja foorumi hakee vielä muotoaan.

Quality

Varmaankin on hyvä, että löytyy noita purkupaikkoja myös kevyemmälle jutustelulle. Oma kommentti liittyi lähinnä siihen, että keskustelun painopiste tuntuu ajoittain olevan tuolla puolella.

Leben und leben lassen.

skula

Lainaus käyttäjältä: Quality - 29.03.10 - klo:06:45
Varmaankin on hyvä, että löytyy noita purkupaikkoja myös kevyemmälle jutustelulle. Oma kommentti liittyi lähinnä siihen, että keskustelun painopiste tuntuu ajoittain olevan tuolla puolella.

Mutta mikä hienointa, täällä tuota ei tarvi seurata ollenkaan.. ! Sen ignooraminen on jopa naurettavan helppoa, jos vaan vähän viitsii..

Ilman kaikenlaisia käyttäjiä, (oli ne sitten turhia liibalaaban syytäjiä tai pelkkää faktaa suoltavia vatipäitä,) tämä foorumi ei olisi näin hienosti kerännyt juttua ja käyttäjiä.

Ironic32

Ja sitten kun vielä tehdään sellainen liibalaaba-filtteri, jolla saa suodatettua myös tuon etusivun viimeiset viestit osiosta pois, niin johan tulee hyvä ;D

Tuollainen olisi itse asiassa vallankin tehtävissä. Käyttäjä voisi sitten valita, mitkä topicit suodatetaan pois tuosta etusivulta...

Flat

Puutaheinää syntyy paljon enemmän kuin asiaa, joten jokin filtteri olisi paikallaan. Tai sitten olisi viimeisimmät autoaiheiset viestit ja viimeiset off-topic viestit näkymä. Jokin ratkaisu olisi tuohon hyvä, joskus tosiaan hieman häiritsee kun nämä autoaiheiset viestit katoavat nopeasti etusivun näkymästä.

Tyhjänpäiväinen jauhanta on kuitenkin ihan yhtä tärkeätä kuin asiakin, mutta joskus käytettävyys hieman kärsii tämän takia.
Jokin nerokas ratkaisu tähän olisi oltava.

Nyt on myös vaaramna että jokin uusi tulokas vetää etusivun listauksesta sellaisen johtopäätelmän , että täällä ei puhuta autoista vaan pääasiassa kaikesta muusta. Joitakin se karkoittaa, jotain vetää puoleensa.

Ironic32

Itse asiassa, tuo filtterihän on jo olemassa, eli profiilista saa ruksittua pois haluamansa kategoriat, jolloin viimeisissä viesteissä näkyy vain ja ainoastaa ne keskustelut, joista on kiinnostunut.

Tämä ei tietystikään toimi vierailijoille... Toisaalta, parempihan se on niin, että vierailijatkin näkevät rehellisen tilanteen keskusteluista.

Zoob

Kyllähän tekninen tietämys näillä sivuilla loistaa poissaolollaan. Se on ihan ymmärrettävää kun suurin osa on uusien autojen omistajia jotka osaa lähinnä täyttää pissapojan (itse kuulun tähän samaan porukkaan) Mutta autoista kiinnostuneena ihan hauskaa ajanvietettä jos parempaakaan tekemistä ei keksi. Mielenkiintoista luettavaa ovat olleet myös joidenkin kirjoittajien "kamppailut" autokuumeen kourissa. Auton merkitys suomalaiselle (miehelle) on suuri ja paljon voi lukea myös kirjoitusten "rivien välistä". Itse tulee kirjoiteltua säästeliäästi mutta toisinaan tulee kommentoitua näitä rivien välisiä merkityksiä. Eli ei kannata liikaa yrittää ohjailla keskusteluja vaan antaa niiden edetä omalla painollaan. Jos täällä kirjoitettaisiin vain "kovaa asiaa" niin vähissä olisi jutut, ja kuka päättää mikä on asiaa ja mikä kevyempää jutustelua...p.s. yksi parannusehdotus: musasivulta ne juutube linkitykset esim taiskan videoon vuodelta -78 pois, ei ne ketään kiinnosta ja latautuvat hitaasti  ;D
VW Golf 1,8TSI Highline -09
Audi A6 Avant 2,0TDI Multitronic business-12

skula

OT.. Olen sitä mieltä että tuo YouoTube videon linkitys on ihan ok, mutta se että siitä näkyy suuri kuvake on turha. Se täyttää sivua liikaa. Eikä ne tosiaan kaikkia kiinnosta..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy