Kirjoittaja Aihe: Taivalkosken MK:n kiihdytyspäivät  (Luettu 10750 kertaa)

Poissa VAG!

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 7.295
    • Profiili
Vs: Taivalkosken MK:n kiihdytyspäivät
« Vastaus #30 : 15.09.13 - klo:22:07 »
Tuolla kentällä kaasu pohjassa huomasi hyvin sen, miten tuo perinteinen vanhemman sukupolven mehumaija hukkaa tehoja autosta.


Nykyversiot ovatkin jo erittäin lähellä kaksoiskytkimiä:

BMW 530d 2014 - acceleration 0-245 km/h using Launch Control

Poissa Docw

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.480
  • Q5 2.0TFSI -11
    • Profiili
Vs: Taivalkosken MK:n kiihdytyspäivät
« Vastaus #31 : 16.09.13 - klo:16:17 »
Tässäpä vielä tähänkin topiciin CC video.

CC standing mile

ExVag:Passat CC 2.0t, A4 B8 3.2qA & 2.0tq, A3 8P 2.0tdiA & 1.9tdi, Golf IV GTI

Poissa Docw

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.480
  • Q5 2.0TFSI -11
    • Profiili

ExVag:Passat CC 2.0t, A4 B8 3.2qA & 2.0tq, A3 8P 2.0tdiA & 1.9tdi, Golf IV GTI

Poissa MikHei

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 140
  • Seat Leon FR, 1.4 TSI 140hv, -13, Pirineos grey.
    • Profiili
Vs: Taivalkosken MK:n kiihdytyspäivät
« Vastaus #33 : 30.05.16 - klo:19:09 »
Herätelläänpä tätäkin ketjua oman innostuksen vuoksi.  ;D

Vuosia vuosia sitten kävin katsomassa Pudasjärvellä ekan kerran kiihdyttelyjä ja nyt 28.5.-16 toisella kerralla uskaltauduin sitten itse rattiin. Alla 1.4TSI 140hv manuaali Leon, joten nöyränä lähdin kokeilemaan, että millaisiin vauhteihin sitä 1609m matka riittää. Äärimmäisen lainkuuliaisena kansalaisena tykkään ajella monen muun mielestä jopa pappamaisesti, eli rajoitusten mukaan yleisillä teillä(toki ohitustilanteet erikseen). Mutta nyt kun oli mahdollisuus laillisesti kaahata, niin tottakai sitä piti ottaa ilo irti ja testata että miten se Leon liikkuu.

Oulusta lähdin yksin liikenteeseen kun kavereilla oli muita menoja, mutta eipä se minua hidastanut. Varsinkin kun Taivalkosken Moottorikerhon puheenjohtaja oli puhelimessa edellisenä iltana pitänyt semmoisen palopuheen, että tuli sellainen olo että pakkohan sitä on lähtä testaamaan. Auto kevyenä tankki tyhjänä ja ylimääräiset romut autosta poistettuna kävin sitten vielä Pudasjärvellä huoltsikalla lisäämässä renkaisiin hitusen enemmän painetta paremman rullauksen toivossa ja kurvailin siittä lentokentälle. Aurinko paistoi ja keli suosi, joten alussa seurailin muiden suorituksia ja otin oppia miten homma etenee. Sitten ei muuta kuin jonon jatkoksi ja neuvojen mukaan eka veto tunnustellen ja testaillen. Siltikin siinä ennen suoritusta kivasti vatsanpohjassa kutitteli.  :D Ja kun alkuun päästiin, niin pari täys kiihdytystä perään, jolloin paras ja viimeinen mailin kiihdytyksen loppunopeus oli tutkaan 191,1km/h. Tämä oli minun mielestä yllättävänkin tyydyttävä tulos, kun ottaa huomioon että kyseessä kuitenkin pienellä koneella varustettu vakio peli. Säälin autoa, joten 3 vetoa riitti minulle ja tyytyväisenä kruisailin takaisin Ouluun.

Kaikenkaikkiaan mukava päivä ja melkein koko päivän sain tuhlattua tähän reissuun. Suosittelen kyllä kaikille ja kaiken tasoisille kuskeille, jos vaan uskallus riittä kaluston kestävyyden kokeiluun. Myös tämä moottorikerhon puheenjohtaja sanoi, että kuka vaan saa kokeilla kaikenlaisilla härveleillä ja rohkeasti vain oman uskalluksen mukaan vaikka luu ulkona kruisaillen.  :) Ja jos ei halua itse ajaa, niin oli se muidenkin kaahaamisen katselu kivaa puuhaa. Kyllä se vaan hymyn nostaa huulille, kun esim. moottoripyörä vinkasee yli 300km/h ohi. Ne äänet on kyllä makiat.   8)

http://www.taivalkoskenmoot-kerho.fi/index.php

 









Autodoc.FI