Kaksoismassapyörän oireet?

Aloittaja Skudaa, 27.03.10 - klo:07:49

« edellinen - seuraava »

anzie

Lainaus käyttäjältä: tet - 22.10.14 - klo:15:42
Ei niitä öljyjä vauhtipyörän vaihdossa tarvitse vaihtaa. Jos kyseessä on kuivakytkiminen DSG7, niin sille on kampanja päällä jossa öljy vaihdetaan toisen tyyppiseen. Märkäkytkimisissä lootissa öljyt taas vaihdetaan 60 tkm välein.
En siis pyytänyt niitä vaihtamaan mutta näin olivat tehneet kuitenkin. Hyvä näin, ei tarvitse siitäkään erikseen huolehtia.
Ja kyseessä märkä DSG6.
Audi A6 C6 3.0tdiq

Suzooka

Ihan vain huomiona aiheeseen liittyen, olen ajanut 2011 DSG Suberbilla kolisevalla kaksoismassalla nyt 70 000 km.
Onko jollain kokemuksia siitä, että jotain olisi täysin pettänyt tämän vian takia? Matka katkennut?
FOR SALE: Skoda 440 2D sedan -57
TULOSSA: Combi valoshöy

Jatra

Kyselin aiheesta jo tuolla Seat osiolla, mutta täällähän tää keskustelu oli. Perheeseen siis tuli Altea XL 1.9TDi + manuaali vm.2008 tuossa pari viikkoa sitten ja asialliselta kulkupeliltä vaikuttaa kaikin puolin, paitsi tuon kytkin+vauhtipyörä-paketin osalta, joka ei ihan parhaassa iskussaan ole. Remppa ei vielä ole välttämätön, mutta tulevan vuoden aikana todennäköisesti ajankohtainen. Tuota nyt olen pohtinut, josko sitten vaihdattaisi kerralla perinteiseen yksiosaiseen limppuun vai ei...

Eli mahtaako olla minkä verran kilometrejä tällähetkellä autoissa, joihin tuo konversaatio tehty? Onko ilmennyt voimansiirrossa tai koneessa yllättäviä vikoja, jotka tuosta johtuisivat, vai onko tuollaisella uhkailu vaan myyntipuhetta? Mukava olisi saada kerralla tuo osasto sellaseen kuntoon, ettei tarvii uudestaan ihmetellä, vaikka autoa tulisi pidettyä vaikka pitempäänkin.

seataltea1.9tdi

Omasta seat alteasta kytkin parhaillaan rikki 1.9tdi ajettu 262000,kaverilla samanlainen auto ja hajosi maanantaina mittarissa 260000. Tilasin alvadilta valeon kytkimen kiinteällä vauhtipyörällä hintaan 375 euroa posteineen sisältää vauhtipyörän,kytkinlevyn,asetelma,painelaakeri tuli noin viikossa.

Telehell

Tässä nyt muutaman päivän arvuutellut, että onko tuosta omasta Passatista tuo kaksoismassa mennyt vai ei. Korjaamolta kysyin diagnoosia, niin vastauksena oli tyyliin että ihan yhtä hyvän diagnoosin osaat itsekkin tehdä eikä kolinaa voi varmuudella sanoa mistä kuuluu. Noh, kirjottelempa omat havainnot tähän. Autona siis VW Passat 2,0TDI DSG mallia 2007 (tehty 2006 vuoden loppupuolella), ajettu 206tkm.


1. Liikkeelle lähdöt ryntäyttäviä, todella varovasti painettava kaasua jos meinaa nätisti lähteä.
2. Kylmällä koneella kuuluu kolinaa jostain päin konetta, rautatangolla kuuntelin suoraan vauhtipyörän kohdalta jolloin en kyllä lämpimällä koneella ainakaan kolinaa havainnut. Tänään oli kuin kolina olisi kuulunut jakopään puolelta (hihnat ja hilut vaihdettu 50tkm sitten). Täytyy yrittää vielä kuunnella tapilla kylmää konetta.
3. Moottori täristää ryömittäessä jarrua vasten ykkösvaihteella.
4. Ajossa ei täristä muuten, ei moottorijarrutuksissa.
5. Vaihteet vaihtuu nätisti
6. Isolla vaihteella vedättäessä kone ei ravista.
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

hatasa

Ostin eilen 2.0 TDi octavian, -06 ja metrejä 182tkm mittarissa, BKD koneella. Ajollaan hyvä, ei mitään tärinää, mutta tyhjäkäynnillä paikallaan täryyttää epäsäännöllisesti siten että jaloissa ja takapuolen alla tuntee kun auto hetkittäin värähtelee. Voiko johtua vauhtipyörästä vai onko tosiaan "ominaisuus", niinkuin olen kuullut?

KEG

Lainaus käyttäjältä: hatasa - 09.01.15 - klo:16:41
Ostin eilen 2.0 TDi octavian, -06 ja metrejä 182tkm mittarissa, BKD koneella. Ajollaan hyvä, ei mitään tärinää, mutta tyhjäkäynnillä paikallaan täryyttää epäsäännöllisesti siten että jaloissa ja takapuolen alla tuntee kun auto hetkittäin värähtelee. Voiko johtua vauhtipyörästä vai onko tosiaan "ominaisuus", niinkuin olen kuullut?
Itselläkin oli tuollaisia oireita BKP Passatissa ja sain ne pois kun säädin hiukan tyhjäkäytikierroksia VCDS:llä.
Jossain tilanteessa lämpimänä ja tyhjäkäynnillä moottori alkoi resonoimaan (heilumaan) ja kytkimen painallus lopetti sen, joten kyllä se taitaa viitata tuohon kaksoismassaan. Nyt mittarissa vajaat 250tkm ja säädöt tein noin 80tkm sitten. Hiukan ääntelee silloin tällöin kylmänä (kolina), mutta heilunnat on ohi.
VCDS:llä kannattaa kokeilla kasvattaa/laskea tyhjäkäyntisäätöä pykälä kerrallaan ja etsi millä kierroksilla kone ei mene enää resonansiin. Muistaakseni ei kovin montaa pykälää ylös tai alas tarvinnut vaihtaa, kun tilanne muuttui. Etsi tasaisin käynti ja sen jälkeen vaan asetus talteen.

hatasa

juu kun omassa tapauksessa kytkimen painaminen ei vaikuta mitään tärinöihin. Itsellä ei ole noiden tietokonetouhujen suhteen osaamista juurikaan, täytynee viedä kiesi tutulle korjaajalle diagnostiikka varten

Wili68

Nyt ilmoitti oma Passat kaipaavansa uutta vauhtipyörää. Kestihän tuo entinen kuusi vuotta & 259tkm. eBay oli taas ystävällinen ja toi tarjolle tällaisen jonka tilasin: http://www.ebay.co.uk/itm/SOLID-FLYWHEEL-CLUTCH-KIT-VW-PASSAT-1-9-TDI-105-/261560373292?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3ce636902c ei ole hinnan kiroissa, ensi viikonloppuna laatikko irti ja uutta palikkaa tilalle. Vaihtuu siis kiinteä vauhtipyörä ja perinteinen kytkinlevy.

On tuo varaosahinnoittelu kyllä mielenkiintoista. Laakkosen hintaa en edes kysynyt, Sachs kaksoismassavauhtipyörä + kytkinpaketti Motonetissä 749,. Saksasta olisi saanut saman 360,...

tärpätti

Lainaus käyttäjältä: hatasa - 09.01.15 - klo:17:44
juu kun omassa tapauksessa kytkimen painaminen ei vaikuta mitään tärinöihin. Itsellä ei ole noiden tietokonetouhujen suhteen osaamista juurikaan, täytynee viedä kiesi tutulle korjaajalle diagnostiikka varten


Nämä on ominaisuuksia, ei kannata murehtia. Ajoituksesta nämä aika tarkkoja. Säätää toiseen laitaan ajoituksen, käy kylmänä hyvin, värähtelee kuumana. Sama toisinpäin.
Octavia BKD

Tomppaa_

Lainaus käyttäjältä: Wili68 - 01.02.15 - klo:20:59
Nyt ilmoitti oma Passat kaipaavansa uutta vauhtipyörää. Kestihän tuo entinen kuusi vuotta & 259tkm. eBay oli taas ystävällinen ja toi tarjolle tällaisen jonka tilasin: http://www.ebay.co.uk/itm/SOLID-FLYWHEEL-CLUTCH-KIT-VW-PASSAT-1-9-TDI-105-/261560373292?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3ce636902c ei ole hinnan kiroissa, ensi viikonloppuna laatikko irti ja uutta palikkaa tilalle. Vaihtuu siis kiinteä vauhtipyörä ja perinteinen kytkinlevy.

On tuo varaosahinnoittelu kyllä mielenkiintoista. Laakkosen hintaa en edes kysynyt, Sachs kaksoismassavauhtipyörä + kytkinpaketti Motonetissä 749,. Saksasta olisi saanut saman 360,...

Värinöitä tuo jonkunverran alakierroksille ja liikkeellelähdön yhteyteen mitä noita ainakin itse laitellut. Jos itselle pitäisi vaihtaa niin maksaisin sen parisataa lisää kaksoismassasta. Ja Ebay on pop noita istellessa ;)

Telehell

Itsellä ei hävinnyt minnekkään kaksoismassan vaihdolla ainakaan ryömitysnopeuden tärinä. ON/OFF tyylinen liikkeellelähtö vähän helpottui, mutta ilmeisesti se on jollain tavalla DSG;n ominaisuus ettei sitä täysin saakkaan pois.
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

IFM

Terve!

Viittisikö joku jeesata hieman? Mulla on kolissut Octaviassa (Skoda 4D OCTAVIA COMBI 2.0TDI DPF-103- AUTOMATIC-E-1Z/258) kaksoismassa jo jonkin aikaa ja meinasin tilata uuden varaosan netistä ja vaihdattaa sen autoon pajalla.

Osaisiko joku varmistaa onko alla oleva vehje oikea  autooni ja sisältääkö paketti kaikki tarvittavat kilkkeet korjaamoa varten (korjaamon setä puhui tässä yhteydessä vauhtipyörän, kampiakselin tiivisteen ja anturin vaihdosta. ”Tarjoushinta” 1600, sis. työn) ?

http://www.ebay.co.uk/itm/VAG-2-0-TDi-Solid-Mass-Flywheel-Clutch-Kit-138-140-170-BKD-CBAB-CFFB-BMN-CBBB-/131367269806?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item1e961975ae#shpCntId

Myös asiansa osaavista autokorjaamoista pk-seudulla otan mielelläni vinkkejä vastaan.

Kiitoksia jo etukäteen!
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG -07

vwp

Lainaus käyttäjältä: IFM - 25.02.15 - klo:10:54
Terve!

Viittisikö joku jeesata hieman? Mulla on kolissut Octaviassa (Skoda 4D OCTAVIA COMBI 2.0TDI DPF-103- AUTOMATIC-E-1Z/258) kaksoismassa jo jonkin aikaa ja meinasin tilata uuden varaosan netistä ja vaihdattaa sen autoon pajalla.

Osaisiko joku varmistaa onko alla oleva vehje oikea  autooni ja sisältääkö paketti kaikki tarvittavat kilkkeet korjaamoa varten (korjaamon setä puhui tässä yhteydessä vauhtipyörän, kampiakselin tiivisteen ja anturin vaihdosta. ”Tarjoushinta” 1600, sis. työn) ?

http://www.ebay.co.uk/itm/VAG-2-0-TDi-Solid-Mass-Flywheel-Clutch-Kit-138-140-170-BKD-CBAB-CFFB-BMN-CBBB-/131367269806?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item1e961975ae#shpCntId

Myös asiansa osaavista autokorjaamoista pk-seudulla otan mielelläni vinkkejä vastaan.

Kiitoksia jo etukäteen!

Varmistan nyt heti, että haluat nimenomaan kiinteän vauhtipyörän etkä kaksoismassaa?
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

IFM

Lainaus käyttäjältä: vwp - 25.02.15 - klo:10:57
Varmistan nyt heti, että haluat nimenomaan kiinteän vauhtipyörän etkä kaksoismassaa?

Kiitos tarkkuudesta! Yllä oleva linkki oli tosiaan kiinteään, vaikka kaksoismassahan minulla on hakusessa.

Alla oikea linkki, johon kysymykseni viittasi:

http://www.ebay.co.uk/itm/SKODA-OCTAVIA-1Z-SUPERB-2-0-TDi-DUAL-MASS-FLYWHEEL-CLUTCH-KIT-CSC-BEARING-SACHS-/151016861700?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item23294e7004

Skoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG -07

Tomppaa_

Lainaus käyttäjältä: IFM - 25.02.15 - klo:11:48
Kiitos tarkkuudesta! Yllä oleva linkki oli tosiaan kiinteään, vaikka kaksoismassahan minulla on hakusessa.

Alla oikea linkki, johon kysymykseni viittasi:

http://www.ebay.co.uk/itm/SKODA-OCTAVIA-1Z-SUPERB-2-0-TDi-DUAL-MASS-FLYWHEEL-CLUTCH-KIT-CSC-BEARING-SACHS-/151016861700?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item23294e7004

Olikos se autosi automaatti? Jos oli niin tuo ei ole oikea.

vwp

Ainakin allekirjoitus kertoo olevan DSG
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

Telehell

Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

IFM

Skoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG -07

duke7

Lainaus käyttäjältä: IFM - 27.02.15 - klo:15:53
Kiitti. Dsg ja Bkp.
Onko oikeasti BKP? Käsittääkseni sitä on ollut vain Passatissa ja ei sen kanssa ainakaan DPF:ää ole.

IFM

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 27.02.15 - klo:16:09
Onko oikeasti BKP? Käsittääkseni sitä on ollut vain Passatissa ja ei sen kanssa ainakaan DPF:ää ole.

Kyseessä on BPK. Piti käydä tarkistamassa kahteen kertaan.
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG -07

Wili68

Lainaus käyttäjältä: Tomppaa_ - 05.02.15 - klo:19:44
Värinöitä tuo jonkunverran alakierroksille ja liikkeellelähdön yhteyteen mitä noita ainakin itse laitellut. Jos itselle pitäisi vaihtaa niin maksaisin sen parisataa lisää kaksoismassasta. Ja Ebay on pop noita istellessa ;)

Vajaan parin viikon kokemuksen perusteella olen tyytyväinen. Tyhjäkäynnillä esiintynyt tärinä katosi kokonaan. Liikkeellelähdössä en huomaa mitään eroa eikä tuo ravista. Kokeilin lähteä vedättämään nelosella 1200rpm ylöspäin vetää ihan puhtaasti.

IFM

Lainaus käyttäjältä: IFM - 28.02.15 - klo:10:39
Kyseessä on BPK. Piti käydä tarkistamassa kahteen kertaan.

Ei helv... Moottorilasta löytynyt BKP viittaa johonkin ihan muuhun. Parkkipolttimoita vaihtaessa huomasin että moottorin kyljestä löytyy merkintä BMM. Sama myös huoltokirjassa  :o
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG -07

Telehell

Lainaus käyttäjältä: IFM - 01.03.15 - klo:18:00
Ei helv... Moottorilasta löytynyt BKP viittaa johonkin ihan muuhun. Parkkipolttimoita vaihtaessa huomasin että moottorin kyljestä löytyy merkintä BMM. Sama myös huoltokirjassa  :o


Moottorikoodi löytyy myös yllättävän helposti kuskin oven pilarista  ;D
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

vwp

Tuolla rekkarihaullakin on kätevä tarkistaa tiedot :P
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

Nakunaakka

Ocu II 2.0tdi 4x4 BMM, manuanaali,2007 aj. 223tkm
Aika tilattu kytkimen ja massan vaihtoon.

Merkki sach ja pakettiin kuuluvat palikat kaksoismassavauhtipyörä+pultit, kytkin, asetelma, painelaakeri, kytkinsylinteri/kytkinirrotin rvs voiteluaineet, redlinen öljyt.
811e + 290e työt/ad varaosa.

Toivottavasti oireilut loppuu. Liikkeelle lähtiessä kylmänä esmes valoista, auto lähtee liikkeelle ihankuin luistattas kytkintä, muutamametri näin ja sit nykäsee kunnolla liikkeelle, myös alavääntö on kadoksissa, joutuu käyttään enemmän kaasua paikaltaanlähdöissä. Matkanopeudessa rattiin tuntuu värinää 5 ja 6 vaihteella kierrokset 1500-1700rpm, neloselle vaihettaessa loppuu. Ajaessa kaupunkinopeuksissa välillä kuuluu vaimeaa klonkssahtelua vaihdelootan suunnasta.
Umpisessa ajaessa ja paikoiltaan lähdettäessä pyörien sutiessa kuskinpuolen etukulmasta kuuluu terävää riksahtelua, tosin en tiedä mistä ääni on peräisin, luistonesto pois kytkettynä.. Vetari menossa.. ?

IFM

Lainaus käyttäjältä: Nakunaakka - 02.03.15 - klo:10:19
Ocu II 2.0tdi 4x4 BMM, manuanaali,2007 aj. 223tkm
Aika tilattu kytkimen ja massan vaihtoon.


Missäs Nakunaakka vaihdatit tuon massan ja tilasitko varaosat jostain?
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG -07

prkl

Löytyykö antautuneita kaksoismassavauhtipyöriä Stronicilla varustetuista A4:sta?

vwp

#328
Lainaus käyttäjältä: prkl - 05.03.15 - klo:12:42
Löytyykö antautuneita kaksoismassavauhtipyöriä Stronicilla varustetuista A4:sta?

Löytyy se vauhtipyörä manuaaliaskistakin, eli veikkaisin että juu :p

Edit: Tai siis autosta jossa on manuaaliaski ;)
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: Telehell - 02.03.15 - klo:06:08

Moottorikoodi löytyy myös yllättävän helposti kuskin oven pilarista  ;D
Entä jos on koko motti vaihdettu jakoketjun takia?  :-[

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy