Kaksoismassapyörän oireet?

Aloittaja Skudaa, 27.03.10 - klo:07:49

« edellinen - seuraava »

BlackGhost


Siinä viikon mittaan tuli ajettua max 500km.
Joten aika helpostihan se laatikko rikki meni jos se vauhtipyörä vasta silloin hajosi.
Mutta mikään ei muuta todellisuutta: vauhtipyörä, kytkin ja laatikko vaihtoon.

ConD

Meinasitko laittaa uuden kaksoismassan vai kovan VP:n sinne tilalle? Kaksilitraiseen löytyy esim Sachsilta valmista pakettia tuolla kovalla VP:llä, mutta hinta ei ehkä ole tuo mitä mainitsit.

Muistaakseni omaan maksoi kesällä Sachsin valmis paketti n. 900e sisältäen kytkimen, painelaakerin, asetelman ja vauhtiksen. Asetelmasta en ole ihan 100% varma, mutta ns. korvauskitti tuo oli millä tarvittaessa LUK:n osat vaihtuu pois.

Hieman tuntuisi hassulta että tuo laatikko olisi 500km matkalla itseensä nuin kovasti ottanut. Eihän ole jyristelty alle 1500rpm kierroksilla ennen tuhoa? Itsellä kevyt ajoittainen napsunta alkoi hyvän aikaa ennen kun sitten VP alkoi "kälättämään" kunnolla tyhjäkäynnillä.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

makitean

Mulla Touran 2.0tdi + dsg vm 2005. Ilmeisesti kaksoismassavauhtipyörä on alkanut pitää ääntä (pientä kilkatusta satunnaisesti) tyhjäkäynnillä kun vaihde on N tai P asennossa. Ã,,äni lakkaa heti, kun kytkee vaihteen päälle. Laatikko toimii hienosti, samoin mielestäni DSG:n kytkin. Vaihteet kytkeytyvät moitteettomasti.

Mitä mieltä arvon foorumin väki on, riittääkö pelkän kaksoismassavauhtipyörän vaihto, vai pitääkö kytkin uusia samalla. Työ ei tässä tapauksessa maksa mitään, koska itse meinasin vauhtipyörän vaihtaa...

Mistä saa edullisimmin kaksoismassavauhtipyörän kyseisen moottorin (taisi olla bkd) ja Dsg-laatikon yhteyteen...

ConD

Lainaus käyttäjältä: makitean - 14.03.12 - klo:11:02
Mitä mieltä arvon foorumin väki on, riittääkö pelkän kaksoismassavauhtipyörän vaihto, vai pitääkö kytkin uusia samalla. Työ ei tässä tapauksessa maksa mitään, koska itse meinasin vauhtipyörän vaihtaa...

Mistä saa edullisimmin kaksoismassavauhtipyörän kyseisen moottorin (taisi olla bkd) ja Dsg-laatikon yhteyteen...
Siis DSG:ssä on kaksi kytkintä laatikossa sisäänrakennettuna. Parillisille ja parittomilla vaihteille omansa joskin samassa paketissa käsittääkseni.  Laatikon ja moottorin välissä on sitten tuo vauhtipyörä. Kytkimen vaihto ei DSG:ssä ole yleensä tarpeellista VP:n vaihdon yhteydessä, mutta manuaaleissa homma kannattaa tehdä samalla ettei vaihteistoa jatkuvasti tarvi repiä auki vähänkään enemmän ajetuissa. Omassa manuaali-2004:ssa kytkinlevy oli melko loppu kun VP vaihdettiin viime kesänä.

Vauhtipyöriä kannattanee metsästää eBaysta, jos ei ole kiire. Aparaatti on joko Sachs tai LUK, joista "internetkokemusten" mukaan kannattaisi valita Sachs tilalle mikäli mahdollista. Toinen vaihtoehto on sitten tilata se alkuperäisosana joko netistä Speed-autoteilen tai Slamitin tai vast. kautta tai ihan merkkiliikkeestä. Kaksi ensinmainittua myy yleensä merkkiliikettä halvemmalla osia...
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Vankka

Noita vauhtipyöriä ja kytkin paketteja löytyy aika hyvin brittien ebaystä. kaksoismassa 400£ ->  ja kiinteitä 250£ -> .
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

jarsiv

Vedättäminen on ilmeisesti kaksoismassalle myrkkyä, mutta välitykset ei 5-pykäläisessä oikein mun mielestä natsaa kohdalleen, ainakaan 1,9TDI ja 5-v.

Millä vaihteella te ajatte vauhdikkaat liittymät, esim. rampille/-lta kääntymiset? Meneekö kolmosella ~1200rpm ja hitaasti kiihdyttäen, vai laitatteko kakkosen +2000rpm? Kakkoselle laittaessa turbo tulee mukaan ja moottorijarruttaa voimakkaasti vaihdetta laittaessa, onko tuo kolmonen sitten myrkkyä kaksoismassavauhtipyörälle vai ei noissa kääntymisissä?
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: jarsiv - 29.03.12 - klo:21:25
Vedättäminen on ilmeisesti kaksoismassalle myrkkyä, mutta välitykset ei 5-pykäläisessä oikein mun mielestä natsaa kohdalleen, ainakaan 1,9TDI ja 5-v.

Mitenköhän painavan kärryn vetäminen tuohon vaikuttaa? DSG on kärryn kanssakin käyttänyt maantiellä kuutosta ja varsin alhaisia kierroksia. Toisinaan olen käsivalintapuolella ajellut 1 - 2 vaihdetta pienemmällä, etenkin reiteillä, joissa ylä- ja alamäkiä.

iivee

Omalle 2litraiselle passatilleni pitää tehdä massapyörä-remppa. Ajattelin vaihtaa motonetin "vag korvauskytkin kiinteällä vauhtipyörällä" paikalleen.

Tässäkin keskustelussa on puhuttu molempien vaihtoehtojen (kiinteä/kaksoismassa) puolesta, ja molempia vastaan.

Nyt kun on kulunut vuosia tämän keskustelun avauksesta haluaisin tietää onko kiinteän vauhtipyörän vaihtaneilla ollut ongelmia jälkeenpäin?

-Onko huomattu heti vaihdon jälkeen jotain muutosta esimerkiksi moottorin värinässä jne?
-Onko vaihteistoja rikkoutunut? (sellaistakin on ennustettu tapahtuvaksi)
-Onko muita vikoja tai ongelmia ilmennyt joiden syy saattaa olla kaksoismassapyörän vaihtaminen kiinteään malliin?

t.Mikko

PuunHalaaja

Diesel Octavia Scout (BMM) pitää vähän hassuja ääniä ja ajattelin kysäistä, et onko kukaan kuullut rikkinäisen vauhtipyörän kanssa samanlaisia?
- Vedättäessä esim. viitosella 2300-2500 rpm kohdilla resonannssimaista jurinaa, joka loppuun kun kierroksia tulee lisää. Jurinaa ei ole matalemmilla kierroksilla, vaikka en juuri alle 2000 käytännössä ikinä kaasua pohjaan sotke :)
- Tyhäkäynnillä kun painelee kytkintä vapaalla, kuuluu mielestäni poikkeava kihnutus juuri kytkimen irrottaessa, joka loppuu kytkin pohjassa ja kytkin ylhäällä. Muuten tyhjäkäynnillä ei oireilua. 
- Autolla ajeltu 78tkm

dosetti

Lainaus käyttäjältä: jarsiv - 29.03.12 - klo:21:25
Vedättäminen on ilmeisesti kaksoismassalle myrkkyä, mutta välitykset ei 5-pykäläisessä oikein mun mielestä natsaa kohdalleen, ainakaan 1,9TDI ja 5-v.

Millä vaihteella te ajatte vauhdikkaat liittymät, esim. rampille/-lta kääntymiset? Meneekö kolmosella ~1200rpm ja hitaasti kiihdyttäen, vai laitatteko kakkosen +2000rpm? Kakkoselle laittaessa turbo tulee mukaan ja moottorijarruttaa voimakkaasti vaihdetta laittaessa, onko tuo kolmonen sitten myrkkyä kaksoismassavauhtipyörälle vai ei noissa kääntymisissä?
pyrin siihen, että en aja alle 1500kierroksilla ollenkaan. Vedätys on se paha ja kuluttava juttu käsittääkseni vauhtipyörän vaimentimille, jotka sitten alkaa pitämään ääntä. Käytän aika reilusti kierroksia, koska tykkään ajella käyttäen täyskaasukiihdytyksiä eli matalilla kierroksilla 1500-2000 sitten sitä tasaista ajoa. Kaasu pohjaan vasta noin >2000kierroksesta eteenpäin.

hepevapa

Tämä seuraava tarina ei varmaankaan liity tuohon kaksoismassapyörän oireistoon, mutta kirjoitan tähän silti.

Osaako kukaan viisas vag-konsernin auton omistaja kertoa tästä enemmän:

Auto: Audi A6 avant 120kw 2,5TDi suorasuihku 2003 vuosimalli
Oireet: Kytkimen täristäminen, joka ilmenee paikaltaan lähtien (pakki tai 1-vaihde sisässä). Muutenkin kytkin on jotenkin erillainen kuin ennen ja moottorijarrutuksessa myös hieman täristää.

Kysymys: liittyykö tämä tuohon vauhtipyörään vai onko kytkin tullut tiensä päähän. Kytkin ei luista tai pidä mitään kovempaa ääntä, kuin normaalisti. Kestääkö tuo paketti vielä vai onko vaihtovalmista kauraa?  >:(

anttiko80

No nii, taitaa kaksoismassa mennä vaihtoon. Merkkiliikkeestä kyselin niin hintaa tulee noin 1400â,¬, mutta en hoksannut kysyä kuuluuko tuohon myös kytkin vai pelkästään kaksoismassa.

Muualta netistä katselin vauhtipyöriä niin 1.9 tdi bxe koneelle näyttää LUKin halk. 230mm ja SACHSIN halk. 228mm. Mistä tietää kumpi on oikea vai tietääkö vasta purkaessa?

Mistä muualta olette noita tilailleet, ebaystä näyttäis lähtevän noin +400eurosta ja esim Motonet 749euroa Sachs vermeillä?

Pitää kysyä paljonko hintaa tulee jollain muulla pajalla?

makelja


Nipademu

www.mister-auto.fi myös katselun arvoinen paikka. Tilasin tuolta kesällä hehkut, pyyhkimensulat ja huoltoa varten suodattimia. Toimitus ja tiedottaminen pelasi kuin ajatus. Hehkut tosin oli väärät, mutta niidenkin palautus ja hyvitys hoitui paremmin kuin mallikkaasti. Saisi ottaa suomalaiset merkkiliikkeet oppia.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

-ode

Lainaus käyttäjältä: PuunHalaaja - 13.08.12 - klo:15:44
Diesel Octavia Scout (BMM) pitää vähän hassuja ääniä ja ajattelin kysäistä, et onko kukaan kuullut rikkinäisen vauhtipyörän kanssa samanlaisia?
- Vedättäessä esim. viitosella 2300-2500 rpm kohdilla resonannssimaista jurinaa, joka loppuun kun kierroksia tulee lisää. Jurinaa ei ole matalemmilla kierroksilla, vaikka en juuri alle 2000 käytännössä ikinä kaasua pohjaan sotke :)
- Tyhäkäynnillä kun painelee kytkintä vapaalla, kuuluu mielestäni poikkeava kihnutus juuri kytkimen irrottaessa, joka loppuu kytkin pohjassa ja kytkin ylhäällä. Muuten tyhjäkäynnillä ei oireilua. 
- Autolla ajeltu 78tkm

Täysin samanlaisia oireita ollut itsellä A3 quattro (BMM). Ã,,äni kuulunut nyt 165-200tkm välin. Pikkasen on voimistunut tuona aikana. Ã,,äni kuuluu mainitsemallasi alueella ja lisäksi jurina kuuluu kutosella 115-135kmh ikäänkuin tasaisena huminana. En tiedä onko nämä kaksi eri vikaa vai liittyvätkö toisiinsa. Ensi viikolla olisi huollossa aika, jolloin tarkastelevat josko vika löytyisi "helposti"   ::)

JMP

Saisko täältä ammattiapua, epäilen että Golffista (TFSI + DSG) on kaksoismassa menossa.. Oireet ei vielä isommin ajossa tunnu, ensimmäisenä huomasin kiihdyttäessä rallatusta. Sen jälkeen pikku kolahtelua alkoi kuulua pienissä nopeuksissa vedon loputtua kun nosti jalan kaasulta ja taitaa se sammuttaessakin vähä kolahtaa. Kuulostaako yhtään samalta ku kohtalotovereilla?

http://www.youtube.com/watch?v=zwUB30P3Oaw&feature=youtu.be

http://www.youtube.com/watch?v=wkyPswOt4cY&list=UL

Andyks

Laitetaan omastakin kulkineesta video jakoon... Eli miltä kuulostaa, onko kaksoismassavauhtipyörä entinen? Vai tuleeko tuo säksätys kenties jostain muualta?

http://www.youtube.com/watch?v=ceLIjhyIlhY&feature=youtu.be

Tuosta äänestä kuvittelin että kaksoismassassa olisi vikaa, joten purin startin irti, ja yritin startin reiästä kääntää vauhtipyörää (DSG N-asennossa), ja vauhtipyörän hampaaton osa kääntyy n. 10-13mm  suht kevyesti, lisäksi ko. osassa on koneen pituussuuntaan nähden klappia sen verran että sormin pystyy heiluttamaan ja heilutuksesta kuuluu kolahdus. Tuota väljää pyörimissuunnassa kuitenkin tuntuu olevan paljon vähemmän mitä monissa videoissa nähdyt 3-5cm, josta jäi hieman hölmistynyt olo kun en startin irroituksella saanutkaan ko. asiaa täysin varmistettua. Ã,,äni myös hiljenee koneen lämmettyä, mutta ei häviä kokonaan.
Koneen käynti on mielestäni suht vakaata, ja ajossakaan en ole muuta huomannut kuin kerran risteyksessä paikaltaan lähtiessä suht kevyellä kaasulla auto lähti liikkeelle parilla potkaisulla, ikäänkuin kytkin olisi ensin napannut kiinni liikaa -> hellittänyt -> napannut uudestaan kiinni kerralla. Välillä olen myös huomannut että 2-vaihteelle vaihtaminen kestää poikkeuksellisen kauan, mutta koska kyseessä on ensimmäinen ja ainoa DSG-auto jota olen ajanut, en osaa oikein sanoa onko tuo ominaisuus vai vika... Ilmeisesti kuitenkin nuo epämääräiset vaihdotkin voisivat johtua viallisesta vauhtipyörästä?
Kyseessä Octavia -07 BMM-koneella.

PuunHalaaja

Lainaus käyttäjältä: -ode - 03.12.12 - klo:19:49
Täysin samanlaisia oireita ollut itsellä A3 quattro (BMM). Ã,,äni kuulunut nyt 165-200tkm välin. Pikkasen on voimistunut tuona aikana. Ã,,äni kuuluu mainitsemallasi alueella ja lisäksi jurina kuuluu kutosella 115-135kmh ikäänkuin tasaisena huminana. En tiedä onko nämä kaksi eri vikaa vai liittyvätkö toisiinsa. Ensi viikolla olisi huollossa aika, jolloin tarkastelevat josko vika löytyisi "helposti"   ::)
Löytyikö Audista mitään vikaa? Mulla on menossa Skoda 90tkm huoltoon, niin osaisin vinkata mistä kannattaisi etsiä :)

Marko

Lainaus käyttäjältä: Andyks - 02.01.13 - klo:19:24
Laitetaan omastakin kulkineesta video jakoon... Eli miltä kuulostaa, onko kaksoismassavauhtipyörä entinen? Vai tuleeko tuo säksätys kenties jostain muualta?

Tuosta äänestä kuvittelin että kaksoismassassa olisi vikaa, joten purin startin irti, ja yritin startin reiästä kääntää vauhtipyörää (DSG N-asennossa), ja vauhtipyörän hampaaton osa kääntyy n. 10-13mm  suht kevyesti, lisäksi ko. osassa on koneen pituussuuntaan nähden klappia sen verran että sormin pystyy heiluttamaan ja heilutuksesta kuuluu kolahdus. Tuota väljää pyörimissuunnassa kuitenkin tuntuu olevan paljon vähemmän mitä monissa videoissa nähdyt 3-5cm, josta jäi hieman hölmistynyt olo kun en startin irroituksella saanutkaan ko. asiaa täysin varmistettua. Ã,,äni myös hiljenee koneen lämmettyä, mutta ei häviä kokonaan.
Koneen käynti on mielestäni suht vakaata, ja ajossakaan en ole muuta huomannut kuin kerran risteyksessä paikaltaan lähtiessä suht kevyellä kaasulla auto lähti liikkeelle parilla potkaisulla, ikäänkuin kytkin olisi ensin napannut kiinni liikaa -> hellittänyt -> napannut uudestaan kiinni kerralla. Välillä olen myös huomannut että 2-vaihteelle vaihtaminen kestää poikkeuksellisen kauan, mutta koska kyseessä on ensimmäinen ja ainoa DSG-auto jota olen ajanut, en osaa oikein sanoa onko tuo ominaisuus vai vika... Ilmeisesti kuitenkin nuo epämääräiset vaihdotkin voisivat johtua viallisesta vauhtipyörästä?
Kyseessä Octavia -07 BMM-koneella.
Ainakin minun mielestä ääni tulee vauhtipyörästä.Millanen sammutusääni?
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

Andyks

Lainaus käyttäjältä: Marko - 02.01.13 - klo:20:32
Ainakin minun mielestä ääni tulee vauhtipyörästä.Millanen sammutusääni?
Tässä vielä toinen pätkä missä muutama sammutus. Lisäksi kohdissa 0:45-0:49 ja 1:25-:1:30 laitoin vaihteen D-asentoon ja kyllähän tuo kalkatus selvästi vaimenee kun tulee veto päälle ja vauhtipyörä "kiristyy". Onko tuo sammumisen yhteydessä kuuluva kalkatus vauhtipyörästä tulevaa?
Pitäisi saada nyt ensin ainakin itselle varmuus siitä että vauhtipyörässä on vika ennenkuin alkaa asiasta vääntämään myyjäliikkeen kanssa...

http://www.youtube.com/watch?v=rDXcPMR5-ls

Vagaaja

Melko tutulta kuulostaa, niin käynti- kuin sammutusääni. Eli täältä myös ääni vauhtipyörälle.

JMP

Lainaus käyttäjältä: Andyks - 02.01.13 - klo:19:24
Tuosta äänestä kuvittelin että kaksoismassassa olisi vikaa, joten purin startin irti, ja yritin startin reiästä kääntää vauhtipyörää (DSG N-asennossa), ja vauhtipyörän hampaaton osa kääntyy n. 10-13mm  suht kevyesti, lisäksi ko. osassa on koneen pituussuuntaan nähden klappia sen verran että sormin pystyy heiluttamaan ja heilutuksesta kuuluu kolahdus. Tuota väljää pyörimissuunnassa kuitenkin tuntuu olevan paljon vähemmän mitä monissa videoissa nähdyt 3-5cm, josta jäi hieman hölmistynyt olo kun en startin irroituksella saanutkaan ko. asiaa täysin varmistettua. Ã,,äni myös hiljenee koneen lämmettyä, mutta ei häviä kokonaan.
Koneen käynti on mielestäni suht vakaata, ja ajossakaan en ole muuta huomannut kuin kerran risteyksessä paikaltaan lähtiessä suht kevyellä kaasulla auto lähti liikkeelle parilla potkaisulla, ikäänkuin kytkin olisi ensin napannut kiinni liikaa -> hellittänyt -> napannut uudestaan kiinni kerralla. Välillä olen myös huomannut että 2-vaihteelle vaihtaminen kestää poikkeuksellisen kauan, mutta koska kyseessä on ensimmäinen ja ainoa DSG-auto jota olen ajanut, en osaa oikein sanoa onko tuo ominaisuus vai vika... Ilmeisesti kuitenkin nuo epämääräiset vaihdotkin voisivat johtua viallisesta vauhtipyörästä?
Kyseessä Octavia -07 BMM-koneella.

Toi sun selostus sopii mun 06-07(mv) GTIhin ihan täydellisesti. Lämpimänä vaimenee rallattelut ja varsinkin nyt talvella tekee liikkeelle lähtiessä aika usein tuota nappaus - hellitys - nappausta. Mutta tyhjäkäynnillä en oikeastaan ongelmaa kuule. Pidähän meitä ajantasalla miten tän kanssa käy..

Marko

Kyllähän tuo Andyksin tapaus on ihan selvä,eli rikki se on.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

RSOCUstin

Aamulla käynnistelin Seattia ja aattelin kuvata hetken ääni. Jotain tuttua tuolta kyllä kuuluu.
Auto oli ollut johdon nokassa 2h.


VW Fahrer

Noniin nyt tais mennä kans se surullisenkuuluisa kaksoismassapyörä rikki. Toissapäivänä huomasin ettei auto käy tyhjäkäyntiä kunnolla vaan välillä tulee pientä käyntihäiriötä, kerran tuli pahempikin "katkos". Konepelli auki sitten kattelin ja kuuntelin niin kyllähän sieltä vauhtipyörän päästä kuuluu säksätystä aina välillä ja samaan aikaan kone hytkyy oudosti. Huomenna vien kuunneltavaksi mutta kyllä jo kahteen mieheen tultiin siihen tulokseen että ei oo kunnossa. Oli helppo verrata kun vieressä oli Samalla koneella oleva A4 jonka kone kyllä tärisi tietty muttei hytkynyt missään vaihees.

Lievästi kyrsii kun on meininki ajaa 200 tkm täyteen ja ny loppuvaiheessa tulee tällainen ties kuinka helvetin kallis remppa. Ihan naurettavaa ettei nämä kestä. Pitää seuraavaa autoa hommatessa selvittääkin, missä on semmoiset moottorit joita ei tarvi ruveta aukomaan alle 200 tkm ajettuna! Onko muuten nämä Common rail 2.0 TDI:t tehty yhtä kelvottomista osista?
Ex: VW Golf 2.0 TDI Comfortline 2004

VW Fahrer

Tänään kävin näyttämäs Golfia pajalla ja diagnoosiksi varmistui vauhtipyörän vika. Samalla uusitaan kytkin. Hintaa projektille tulee 1500 â,¬ arviolta. Pajan johtaja sanoi, että näitä on mennyt alle satasen ajetuistakin joten ei tämä oma nyt ihan pahimmasta päästä ole tapauksena. Nyt kun sen laitattaa kuntoon niin onkin pyöränlaakerit ja vauhtipyörä+kytkin eli kaikki yleisimmät viat korjattu ja voi KAI ajaa huoletta pari vuotta ja ylikin. Ei viitti vaihtaa autoa kun kerran tulee laitettua kuntoon sen verran kalliilla  ::)
Ex: VW Golf 2.0 TDI Comfortline 2004

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: VW Fahrer - 10.02.13 - klo:16:27
Noniin nyt tais mennä kans se surullisenkuuluisa kaksoismassapyörä rikki. Toissapäivänä huomasin ettei auto käy tyhjäkäyntiä kunnolla vaan välillä tulee pientä käyntihäiriötä, kerran tuli pahempikin "katkos". Konepelli auki sitten kattelin ja kuuntelin niin kyllähän sieltä vauhtipyörän päästä kuuluu säksätystä aina välillä ja samaan aikaan kone hytkyy oudosti. Huomenna vien kuunneltavaksi mutta kyllä jo kahteen mieheen tultiin siihen tulokseen että ei oo kunnossa. Oli helppo verrata kun vieressä oli Samalla koneella oleva A4 jonka kone kyllä tärisi tietty muttei hytkynyt missään vaihees.

Lievästi kyrsii kun on meininki ajaa 200 tkm täyteen ja ny loppuvaiheessa tulee tällainen ties kuinka helvetin kallis remppa. Ihan naurettavaa ettei nämä kestä. Pitää seuraavaa autoa hommatessa selvittääkin, missä on semmoiset moottorit joita ei tarvi ruveta aukomaan alle 200 tkm ajettuna! Onko muuten nämä Common rail 2.0 TDI:t tehty yhtä kelvottomista osista?
Mielestäni (jos tuo on manuaali) on ihan omaa tyhmyyttä jos on mennyt rikkomaan tuon vauhtipyörän. Ei sitä paljoa kannata itkeä. Ei se kone loputtomiin kestä tyhjäkäynnillä vedättämistä vaihteella kuin vaihteella. Nuo ovat jopa melko hulppeat kilometrit yhdelle limpulle, vaikka olisi oikein käytettykkin. Joskin edellisessä golffissani mentiin samalla vauhtipyörällä 250tkm ja ehjänä sen annoin eteenpäin..

pomo

Jännä,että vag ei ole laittanut tuota kaksoismassavauhtipyörää huolto-osaksi,joka pitää vaihtaa tietyn km lukeman (vaikka 180 tkm) jälkeen. Eikö se esim tojotalla ole tarkastuksen kohteena huololossa ja sille tais olla määritettynä joku vaihtovälikin?

Surkean kalliita vaan ovat...

dosetti

Lainaus käyttäjältä: VW Fahrer - 11.02.13 - klo:12:37
pyöränlaakerit ja vauhtipyörä+kytkin eli kaikki yleisimmät viat korjattu

Puuttuu turbo tuosta listasta.. Valitettavasti.

VW Fahrer

Lainaus käyttäjältä: PenaPuistoK - 11.02.13 - klo:23:55
Mielestäni (jos tuo on manuaali) on ihan omaa tyhmyyttä jos on mennyt rikkomaan tuon vauhtipyörän. Ei sitä paljoa kannata itkeä. Ei se kone loputtomiin kestä tyhjäkäynnillä vedättämistä vaihteella kuin vaihteella. Nuo ovat jopa melko hulppeat kilometrit yhdelle limpulle, vaikka olisi oikein käytettykkin. Joskin edellisessä golffissani mentiin samalla vauhtipyörällä 250tkm ja ehjänä sen annoin eteenpäin..

Siitähän ei tiedä, onko se hajonnut heti kohta kun olet auton vaihtanut vai hetken päästä. Tiedän että se voi kestää 270tkm mutta joo, säkääkin tarvitaan.
Tyhmyys tuntuu vaivaavaan nimenomaan 2.0 TDI:llä ajavia ja esim. Mersukuskit ovat fiksuja ja kovia automiehiä. Mäkin olin fiksu kun ajelin 1.9 TDI ALH -koneella ja 203-mallin C-Mersun 200 CDI:llä. Mersun automaatti muuten vedätti sen verran matalilla kierroksilla ettei tuolla nykyisellä autolla uskaltanu moista. Siltikään ei oo google täynnä juttua vauhtipyörävioista  ;)
Ex: VW Golf 2.0 TDI Comfortline 2004

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy