Kaksoismassapyörän oireet?

Aloittaja Skudaa, 27.03.10 - klo:07:49

« edellinen - seuraava »

ConD

Aika vauhtipyöräremonttiin on varattu kuun vaihteeseen.

Auto rupesi lämpimänä ajon päätteeksi pitämään napsutusta, mikä onkin tässä viime päivinä ehkä hieman voimistunut ja alkanut kuulumaan käynnistyksen jälkeenkin. Startit on myös olleet välillä "kuin palmun alta" ja välillä "mikä hitto siellä kanittaa". Välistä tyhjäkäyntikin on ollut hieman epätasaista. Autolla on ajettu 220tkm ja tietääkseni ensimmäinen tällainen remontti, ainakaan huoltokirja ei mainitse mitään aikaisemmasta.

Alustava hinta-arvio kytkimen releiden kanssa paikallisessa merkkihuollossa teetätettynä 1500e, Sachsin osilla. En tiedä mitä "vikaa" LUK:n osissa olisi mutta netistä monesti saa lukea kuinka Sachs olisi parempi ja sitä huoltoneuvojakin suositteli.

Pyysin huoltoneuvojaa selvittelemään myös josko tuohon olisi kiinteää pyörää saanut jousitetun levyn ohella, mutta suoraan ei tuohon Touranini erikoisempaan laatikko+VP yhdistelmään löytynyt osia. Olisi pitänyt haalia useammista muista VAG:sta osia ja vertailla sitten kun osat on levällään. Nyt kuitenkin tulee koko paketti kaksoismassaa vanhan tilalle.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

MjK

Vois varmaan sanoa ettei monessakaan vag:ssa ole mennyt kaksoismassapyörä aikaisemmin kuin mun Ocussa. 24000 oli mittarissa kun vaihdettiin. Vai onko tiedossa?

MjK

Päivän homma, paitsi kun hajoittivat Veholla lisää osia asennuksen yhteydessä niin meni vähän lisää niiden odotteluun. Ja sijaisauto alle, no ei todellakaan!!!!

ConD

Auto kävi vauhtiksen vaihdossa. Kävin aamulla katsomassa uutta kaksoismassaa ja rempan jälkeen vanhaa kolisevaa. Uusi liikkui käsivoimin sentin suuntaansa ja palautui takaisin. Vanha liikkui useita senttejä eikä jouset enää palauttaneet sitä takaisin. Lie kytkinpölyt jumittaneet sen verran että lämpimänä sitten aloittaa/jatkaa kolinaansa.

Auto kuitenkin nyt on ollut toistaiseksi hiljaa (kop kop) laatikon päästä ja uusi kytkinkin toimii huomattavasti jouhevammin kuin vanha jo lähes sileäksi kulunut levy. Oikea-aikainen vaihto lie ollut molemmilla.

Sachsin romut tuli paikalleen, en tullut kysyneeksi kummat oli paikallaan olleet.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

M0gstis

Oma auto on pitänyt pariin otteeseen omituista rohinaa, epäilen sitä kaksoismassaksi. Molemmilla kerroilla ääni kuului kylmänä, lämpimänä mitään kummallisia ääniä ei kuulu. Pitää odottaa että alkaa oirehtimaan lämpöisenäkin, ennenkuin alkaa tekemään mitään radikaaleja toimenpiteitä. tai toivoa että ääntä ei enää kuuluisi...

Myyjän takuukin meni juuri umpeen  >:(

Marko

Mielestäni omassa autossani ääntelehtii myös tuo vauhtipyörä.Oireina jyristys alakierroksilla,heikko käynnistyvyys kun kone on kuuma,sammutusvaiheessa myös jonkunlaista kolinaa.Tyhjäkäynnillä aina silloin tällöin kuultavissa jonkunlaista klotinaa.
Tänään kävin myyjäliikkeessä autoa näyttämässä,mutta eivät ainaskaan suoralta kädeltä voineet sanoa sen tulevan vauhtiksesta.
Varasin nyt kuitenkin ajan,koska itse olen aika varma,mistä oireet johtuu.
Liike maksaa,jos pyörä on rikki ,muuten maksan itse.

Autona Golf 2.0 TDI DSG kilometrejä 72 tkm.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

duke7

Voikohan hajoava kaksoismassapyörä aiheuttaa ulinaa kun veto päällä? Ilmaantunut tuollainenkin oire, helinä/rahina kylmästä koneesta on kuulunut jo jonkun aikaa. Ulina kuuluu selkeimmin jossain 90 km/h tienoilla kiihdytettäessä.
Haulla löytyi yksi DSG7 jossa ollut samanlaisia oireita kun joku tasauspyörästön laakeri mennyt.

Marko

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 16.08.11 - klo:18:49
Voikohan hajoava kaksoismassapyörä aiheuttaa ulinaa kun veto päällä? Ilmaantunut tuollainenkin oire, helinä/rahina kylmästä koneesta on kuulunut jo jonkun aikaa. Ulina kuuluu selkeimmin jossain 90 km/h tienoilla kiihdytettäessä.
Haulla löytyi yksi DSG7 jossa ollut samanlaisia oireita kun joku tasauspyörästön laakeri mennyt.
En oikein usko,että tuo vauhtipyörä pitäisi ulinaa,kaikkihan tietysti näissä on mahdollista :(
Vaihdelaatikosta epäilisin tuon ulinan tulevan.
Saattaa tuo viallinen kaksoismassa hajottaa vaihdelaatikon laakerointeja,jotenka sen puoleen en itse ainakaan viitsisi rikkinäisellä vauhtipyörällä ajella.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

duke7

Olen autoa jo kerran käyttänyt merkkihuollossa tämän takia mutta eivät havainneet mitään vikaa. Huomaa kuulemma selkeästi kun menee jne. selitykset. Rahina tosiaan kuuluu vain kylmällä koneella heti käynnistyksen jälkeen. Pitää viedä taas pajalle..

Marko

Jos se ääni tulee sieltä kytkinkopasta,niin eikö se ole ihan selvä homma sitten?
Kyllähän sen juu kuulee ihan selvästi sitten kun se todella on rikki,mutta kannattaako sitä odottaa sinne saakka?
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

duke7

No, ammattilaisilta ei tullut diagnoosia ja itseeni en tässä asiassa ihan tarpeeksi luota. Tehdas kun ei tule kuluissa vastaan jos ehjä osa vaihdetaan turhaan. Tulee turhan kalliiksi maksaa kaikki itse jos se ei olekaan vielä rikki.

Marko

Vauhtipyörä tuli Lakkosella tänään vaihdettua ja rikkihän se oli :D
Hintaa kertyi DSG öljynvaihdon kanssa 1620 euroa.
Itsehän en tarvi tuota maksaa,koska vika oli jo kun auton ostin :o
Tosin Lakkosen mielestähän siinä ei vikaa ollut,mutta minulla oli parempi kuulo 8)
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

VW Fahrer

Audi A4 2.0 TDI vm 05 120 tkm manual oirehtii. Moottoria kuormitettaessa, esim. 6-vaihteella kaasu pohjaan 70 km/h vauhdissa alkaa paha nykiminen. Samoin tapahtuu jyrkässä ylämäessä 6-vaihteella. Tuntuu vähä siltä että kytkin luistais, kuuluuko tämäkin kaksoismassavauhtipyörän ongelmiin? 
Ex: VW Golf 2.0 TDI Comfortline 2004

Argento

Lainaus käyttäjältä: VW Fahrer - 19.01.12 - klo:18:35
Audi A4 2.0 TDI vm 05 120 tkm manual oirehtii. Moottoria kuormitettaessa, esim. 6-vaihteella kaasu pohjaan 70 km/h vauhdissa alkaa paha nykiminen. Samoin tapahtuu jyrkässä ylämäessä 6-vaihteella. Tuntuu vähä siltä että kytkin luistais, kuuluuko tämäkin kaksoismassavauhtipyörän ongelmiin? 

Edellisellä Touran 2.0 TDI:lla nykiminen suurilla vaihteilla johtui pumppusuutinten johdinsarjasta. Kannattaa varmaan tarkistaa se ensin.

MiracleTeam

Onko tuo sitten epänormaalia jos auto nikottelee kun yrittää kutvosella täyskaasulla kiihdyttää tuosta nopeudesta.
Harrasteautolla tuli vitosella kokeiltua joskus viidenkympin nopeudesta kiihdyttelyä, mutta houkuttelemalla eikä kaasupohjaan meininkiltä. Ja rajoilla silloinkin et nykiikö/ravisteleeko. Ja tällöinkin kokeiltiin vaan koneen vääntöominaisuuksia. Ei kyllä kovin kivaa tekniikalle.

VW Fahrer

Lainaus käyttäjältä: MiracleTeam - 28.01.12 - klo:10:02
Onko tuo sitten epänormaalia jos auto nikottelee kun yrittää kutvosella täyskaasulla kiihdyttää tuosta nopeudesta.
Harrasteautolla tuli vitosella kokeiltua joskus viidenkympin nopeudesta kiihdyttelyä, mutta houkuttelemalla eikä kaasupohjaan meininkiltä. Ja rajoilla silloinkin et nykiikö/ravisteleeko. Ja tällöinkin kokeiltiin vaan koneen vääntöominaisuuksia. Ei kyllä kovin kivaa tekniikalle.

On se täysin epänormaalia. Vielä pahempaa on se, että 90 km/h vauhdissakin alkaa nykimään kun ajaa rautatiesillasta yli. 2.0 TDI on sellainen kone, että se vie A4:sta kutosvaihteella nurisematta 70 km/h vauhdista ylöspäin. Ei tarvi vaihtaa pienemmälle. Kiitos Argentolle vihjeestä!
Ex: VW Golf 2.0 TDI Comfortline 2004

MiracleTeam

Tuli kokeiltua omalla golffilla tuota kutvosvaihteella kiihdyttelyä niin pakko myöntää että diisselissä vääntöä on sen verran että eipä tuo hirveästi nikottele. Pahoittelut edellisestä viestistäni. Järkevyydestä tiedä. ;)

VW Fahrer

Nyt on sitten mun 160 tkm ajetussa 2.0 TDI Golfissa jotain outoa kolinaa tyhjäkäynnillä. Semmoinen resonanssi, joka kuulostaa siltä kuin joku poraisi kiviseinää iskuporakoneella, mutta ei tietysti niin kova meteliltään. Ã,,äni katoaa kun kytkintä liiroittaa liikkeelle lähdettäessä.  Ã,,äntä ei kuule kunnolla muuta kuin sisällä. Autossa on toki tällä hetkellä moottoritilan alaosissa jäätä/lunta, mutta on sitä nyt varmaan ennenkin ollut... Perhana jos meni hajoamaan just kun panin kärryn nettiautoonkin  >:(
Ex: VW Golf 2.0 TDI Comfortline 2004

Pöljäke

Lainaus käyttäjältä: VW Fahrer - 19.01.12 - klo:18:35
Audi A4 2.0 TDI vm 05 120 tkm manual oirehtii. Moottoria kuormitettaessa, esim. 6-vaihteella kaasu pohjaan 70 km/h vauhdissa alkaa paha nykiminen. Samoin tapahtuu jyrkässä ylämäessä 6-vaihteella. Tuntuu vähä siltä että kytkin luistais, kuuluuko tämäkin kaksoismassavauhtipyörän ongelmiin? 

Ensinnäkin: 6-lovisella käsinhämmennettävällä askilla ei pitäisi ajella 70 km/h nopeuksia, vaikka siinä koneessa vääntö riittääkin. Tuo kaksoismassa ei tykkää siitä. Nämä hyvin vääntävät nyky-dieselit houkuttelevat ajamaan järjettömän pienillä kierroksilla, mutta itse en sitä suosittele. Itse olen ajellut kutosella vasta yli 80km/h vauhdissa.

Toiseksi: kahden kytkinrempan kokemuksella voin sanoa, että jos sen kaksoismassan vian ajon aikana tuntee, kannattanee pysähtyä, sillä kohta on isompi remontti luvassa. Se vauhtipyörähän voi pahimmassa tapauksessa mennä useampaan osaan ja osat voivat poistua paikoiltaan siten, että muutakin osaa menee vaihtoon...

Parhaiten tuon oireen kuuli kylmänä tyhjäkäynnillä. Ovi auki ja kuulostelemaan. Hitaasti kun polkee kytkintä, ääni muuttuu, mikäli vp on sökö. Tietty jos metakkaa kuuluu ilman kytkimen painamistakin niin huoltoajan varausta suosittelen.

Audissa toi meni alle 40tkm (2.0TDI 6-lovinen) ja Vw:ssä kesti 140tkm (1,9TDI 5-lovinen).

jarsiv

Missä tilanteessa tuo kaksoismassan ravistelu ilmenee? Liikkeellelähtö, tyhjäkäynti vai vakionopeus?

Oma ravistaa/hytkyy alla olevan mukaisesti, eikä tyhjäkäynnillä kuulu ihmeellisempiä ääniä, joten DMF voinee poissulkea?

Lainaus käyttäjältä: jarsiv - 16.02.12 - klo:16:58
Voisiko renkaiden rakenteet olla entiset, kun matka-ajossa erityisesti huomaa, että auto hytkyy/värisee ainakin nopeusalueella 60-105 km/h. Välillä tämä hytkyminen on voimakkaampaa ja toisinaan sitä ei tunnu olevan ollenkaan. Testasin muutaman kerran, niin hytkynnän aikana kytkimen pohjaan painaminen (rullaus) ei vaikuta tuntuvasti tärinään. Moottorijarrutus ei vaikutu myöskään, eikä kiihdytyskään. Tätä hytkyntää ei voi kuvailla aivan tasaiseksi, vaan enemmän tuntuu, että tie on täynnä nimismiehen kiharoita tai pikemminkin, että ajaa nappularenkailla, joissa on paljon erikokoisia nappuloita pohjassa :) EDIT: Rattiin ei tärinä ota niinkään vaan enemmänkin koko auto on hytkynnän alaisena.

Renkaat ovat Hakkapeliitta 4 215/55/16 ja valmistus 3506, joten ovatkohan finito? Kävin tasapainoittamassa eturenkaat, noin +10g lisättiin molempiin, mutta ei korjannut asiaa. Tänään ainakin tuntui vibat kovemmalta.

Muut tuollaista epätasaisuutta aiheuttavat osat aiheuttaisivat ilmeisesti jatkuvaa ja tasaista hytkyntää?
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

duke7

Lainaus käyttäjältä: jarsiv - 16.02.12 - klo:18:26
Missä tilanteessa tuo kaksoismassan ravistelu ilmenee? Liikkeellelähtö, tyhjäkäynti vai vakionopeus?

Oma ravistaa/hytkyy alla olevan mukaisesti, eikä tyhjäkäynnillä kuulu ihmeellisempiä ääniä, joten DMF voinee poissulkea?
Mulla teki Passat syksyllä välillä samantyyppistä hytkyntää kuin kuvailit. Kaksoismassa vaihdettiin ja ne marakassit kyllä kuuli jo tyhjäkäynnillä. Melkein samaan aikaan vaihdoin etutukivarsien puslat kun kaksi neljästä oli rikki. Hytkyminen loppui mutta en osaa sanoa kumpiko siihen auttoi, jotenkin kaksoismassa tuntuisi todennäköisemmältä ja sanoivat huollossakin että voi aiheuttaa kaikenlaisia ravistuksia.
Paljonko autosi kaksoismassalla on nyt ajettu? Tuntuvat hajoavan noin 100 tkm välein..

jarsiv

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 16.02.12 - klo:18:53
Mulla teki Passat syksyllä välillä samantyyppistä hytkyntää kuin kuvailit. Kaksoismassa vaihdettiin ja ne marakassit kyllä kuuli jo tyhjäkäynnillä. Melkein samaan aikaan vaihdoin etutukivarsien puslat kun kaksi neljästä oli rikki. Hytkyminen loppui mutta en osaa sanoa kumpiko siihen auttoi, jotenkin kaksoismassa tuntuisi todennäköisemmältä ja sanoivat huollossakin että voi aiheuttaa kaikenlaisia ravistuksia.
Paljonko autosi kaksoismassalla on nyt ajettu? Tuntuvat hajoavan noin 100 tkm välein..

Jos alkuperäinen vauhtipyörä on vielä sisällä, niin 120tkm on rullattu. Pitänee kuunnella soiko marakassit, en ole kyllä kuullut mitään. Ja ihmetyttää kun vakkarillakin ajaessa välillä hytkyy ja välillä ei.

Kuluneet puslat ilmeisesti pitävät ääntä korokkeissa ja montuissa? Mitään ei kuulu, vaikka työmatkalla on pari hyppyriä.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 16.02.12 - klo:18:53
Mulla teki Passat syksyllä välillä samantyyppistä hytkyntää kuin kuvailit.
Mulla Passatti vatkasi uudesta asti, mutta kyllä se sen 130tkm kesti, kunnes vaihdoin auton uuteen. Eivät ne Laakkosella oikein reagoineet, vaikka asiasta ilmoittelin. Ominaisuus esiintyi tosin vain tyhjäkäynnillä.

duke7

Lainaus käyttäjältä: jarsiv - 16.02.12 - klo:19:05
Jos alkuperäinen vauhtipyörä on vielä sisällä, niin 120tkm on rullattu. Pitänee kuunnella soiko marakassit, en ole kyllä kuullut mitään. Ja ihmetyttää kun vakkarillakin ajaessa välillä hytkyy ja välillä ei.

Kuluneet puslat ilmeisesti pitävät ääntä korokkeissa ja montuissa? Mitään ei kuulu, vaikka työmatkalla on pari hyppyriä.
Juu kyllä ne hajonneet puslat piti kolinaa montuissa ja nitinää hidastetöyssyissä. Tosin kai ehjätkin voivat nitistä vanhuuttaan.
DMF:n helinä kuuluu parhaiten tyhjäkäynnillä hetki auton käynnistämisestä ennen kuin autolla on ajettu yhtään. Manuaaleissa pitäisi huollon mielestä tuntea jotain tärinää kytkinpolkimessakin.

jarsiv

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 16.02.12 - klo:19:17
Juu kyllä ne hajonneet puslat piti kolinaa montuissa ja nitinää hidastetöyssyissä. Tosin kai ehjätkin voivat nitistä vanhuuttaan.
DMF:n helinä kuuluu parhaiten tyhjäkäynnillä hetki auton käynnistämisestä ennen kuin autolla on ajettu yhtään. Manuaaleissa pitäisi huollon mielestä tuntea jotain tärinää kytkinpolkimessakin.
Kytkinpolkimesta ja tärinästä puheenollen, kun moottorijarrutan, niin viimeiset liikkeet kytkinpolkimessa tärisevät jalalle. Moottorijarrutan usein ja maltillisesti, mutta esim. rullatessa 100 km/h alaspäin ja noin 50km/h vauhdissa 5-->3 vaihtaessa poljin tärisee aivan yläasennossa (viimeisen neljännesosan nostosta). Onko selvä kaksoismassa oire vai? Olen kahdella vastaavalla Passatilla ajanut ja kaikissa olen huomannut saman asian.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

VW Fahrer

Lainaus käyttäjältä: Pöljäke - 16.02.12 - klo:18:09
Ensinnäkin: 6-lovisella käsinhämmennettävällä askilla ei pitäisi ajella 70 km/h nopeuksia, vaikka siinä koneessa vääntö riittääkin. Tuo kaksoismassa ei tykkää siitä. Nämä hyvin vääntävät nyky-dieselit houkuttelevat ajamaan järjettömän pienillä kierroksilla, mutta itse en sitä suosittele. Itse olen ajellut kutosella vasta yli 80km/h vauhdissa.

Toiseksi: kahden kytkinrempan kokemuksella voin sanoa, että jos sen kaksoismassan vian ajon aikana tuntee, kannattanee pysähtyä, sillä kohta on isompi remontti luvassa. Se vauhtipyörähän voi pahimmassa tapauksessa mennä useampaan osaan ja osat voivat poistua paikoiltaan siten, että muutakin osaa menee vaihtoon...

Parhaiten tuon oireen kuuli kylmänä tyhjäkäynnillä. Ovi auki ja kuulostelemaan. Hitaasti kun polkee kytkintä, ääni muuttuu, mikäli vp on sökö. Tietty jos metakkaa kuuluu ilman kytkimen painamistakin niin huoltoajan varausta suosittelen.

Audissa toi meni alle 40tkm (2.0TDI 6-lovinen) ja Vw:ssä kesti 140tkm (1,9TDI 5-lovinen).

Olet oikeassa tuon kutosen käytön suhteen. En vedätäkään 60 km/h vauhdista kutosella, vaan just 80 km/h alkaen. Nämä pikkuautot ei oo varustettu kuorma-autojen voimansiirrolla eikä siinä säästä edes kulutuksessa mitään jos yrittää liian isolla vaihteella ajaa.

Toinen juttu on sitte tää oma Golf, jonka pohjapanssarin päältä löytyi niin paljon jäätä ja lunta ettei olis uskonu. Siihen loppui oudot äänet, onneksi! Oon kyllä ymmärtäny että näillä kilometreillä vauhtipyörä viimeistään hajoaa, mutta voi olla niinkin että se on jo kerran vaihdettukin ekan omistajan aikana. Kyllähän tuo 2-litrainen TDI välillä hieman tärisee tyhjäkäynnillä sekä Golfissa että Audi A4:ssä  muttei mitenkään pahasti. Mitään outoa ääntäkään ei oo kuulunu kummastakaan. No, kohta se sitte posahtaa molemmista tietysti...
Ex: VW Golf 2.0 TDI Comfortline 2004

axe

Luulenpa että tuon hajoamiseen vaikuttaa myös paljon ajoprofiili eli onko paljon kaupunkiajoa suhteessa pitkään matka-ajoon. Mulla on n155tkm mittarissa 1,9tdi:ssä ja kone kyllä hytkyy mutta mitään massapyörään viittaavaa vikaa en ole havainnut.Omassa ajossa joku 20% kaupunkiajoa.

BlackGhost

#87
Mulla on 2005 Touran 2.0TDI AZV-koneella, jolla on ajettu melkein 220 000km.
Pari viikkoa sitten alkoi tyhjäkäynnillä kaamea rallatus.
kun kierroksia nosti yli tonnin, niin rallatus vaimeni.
Myös kytkimen painaminen vaimensi meteliä.
Kaverini joka työkseen korjailee VAG:eja kertoi että kyseessä on kaksoismassa vauhtipyörä, joka on rikki.
Ja mainitsi ettei sillä kannattaisi kovin paljon ajella, koska vauhtipyörä voi olla epätasapainossa kun se menee rikki.
Mutta päätin tyhmänä odottaa vielä viikon kunnes talvilomani alkaisi, jolloin vein sen kaverin pajalle. Laatikon irrotettua totuus paljastui vauhtipyöra rikki ja kytkinakseli laatikossa on väljän tuntuinen.
Laatikon (GNE) avaamisen jälkeen väljyyden syyksi paljastui päätylaakerin pesä(laatikon rungossa) oli muotoutunut uuteen uskoon.
Ja kun kytkin akseli ei ollut omalla paikallaan, niin rattaita oli kulunut väärän muotoiseksi, väärän keskityksen takia.
Joten vaihtoon menee vauhtipyörä(n.500â,¬), kytkin(n.300â,¬) ja laatikko(n.1250â,¬ romikselta) +työt.
Nyt on osien tilaamisen aika, mutta pitää varmaan hankkia päivätyön lisäksi vielä ilta- ja yötöitä että pystyy maksamaan moisen korjauksen. :'(

anttito

Lainaus käyttäjältä: BlackGhost - 10.03.12 - klo:21:50
Mulla on 2005 Touran 2.0TDI AZV-koneella, jolla on ajettu melkein 220 000km.
Pari viikkoa sitten alkoi tyhjäkäynnillä kaamea rallatus.
kun kierroksia nosti yli tonnin, niin rallatus vaimeni.
Myös kytkimen painaminen vaimensi meteliä.
Kaverini joka työkseen korjailee VAG:eja kertoi että kyseessä on kaksoismassa vauhtipyörä, joka on rikki.
Ja mainitsi ettei sillä kannattaisi kovin paljon ajella, koska vauhtipyörä voi olla epätasapainossa kun se menee rikki.
Mutta päätin tyhmänä odottaa vielä viikon kunnes talvilomani alkaisi, jolloin vein sen kaverin pajalle. Laatikon irrotettua totuus paljastui vauhtipyöra rikki ja kytkinakseli laatikossa on väljän tuntuinen.
Laatikon (GNE) avaamisen jälkeen väljyyden syyksi paljastui päätylaakerin pesä(laatikon rungossa) oli muotoutunut uuteen uskoon.
Ja kun kytkin akseli ei ollut omalla paikallaan, niin rattaita oli kulunut väärän muotoiseksi, väärän keskityksen takia.
Joten vaihtoon menee vauhtipyörä(n.500â,¬), kytkin(n.300â,¬) ja laatikko(n.1250â,¬ romikselta) +työt.
Nyt on osien tilaamisen aika, mutta pitää varmaan hankkia päivätyön lisäksi vielä ilta- ja yötöitä että pystyy maksamaan moisen korjauksen. :'(

2000â,¬ + työt :o

Mietityttää, että tulikohan nuo vauriot siinä viikossa, minkä ajoit ennen pajalle viemistä. Vai onko vauhtipyörä ollut jo kauemman aikaa väljä, ja tehnyt pikkuhiljaa tuhojaan, kunnes nyt hajosi ja muuttui äänekkääksi.


Marko

Lainaus käyttäjältä: anttito - 11.03.12 - klo:19:56
2000â,¬ + työt :o

Mietityttää, että tulikohan nuo vauriot siinä viikossa, minkä ajoit ennen pajalle viemistä. Vai onko vauhtipyörä ollut jo kauemman aikaa väljä, ja tehnyt pikkuhiljaa tuhojaan, kunnes nyt hajosi ja muuttui äänekkääksi.


Niinpä.Vaggineitten kanssa naimisissa olevien kannattaa kyllä pitää kuuloaistinsa myös kunnossa ;D
Itse ainakin kuulostelen,millaisia ääniä milloin mistäkin päästä lähtee.
Tuon oman vauhtipyöräviankin diagnosoin ennen VW:n huoltoneuvojaa,joka ei kuullut mitään poikkeavaa ???
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy