Octavia Combi Elegance 2010 1.6TDI CR DSG

Aloittaja RSOCUstin, 15.07.13 - klo:16:25

« edellinen - seuraava »

RSOCUstin

#60
Autossa 184tkm mittarissa ja huoltoon meno tiedossa. Hintakin tippu 400e siitä mitä marmori ja muut tarjosivat ;)

30tkm LL-huolto, vänkärin etu laakeri ja hihnaa laturi/moniura kun hinkuttaa kylmänä. Oisko kiristin vaikka. Ei ole laturin vapaakytkin kun se kuullostaa eriltä. Niitäkin on joskus vaihettu.
Sitten ois pyörinen suuntaus vielä toisalla. Ja jos huollon jälkeen veis, vielä siihen DSG kampanjaan niin ois kaikki huollettu.

Autoilijan arkea siis...

RSOCUstin

Auto ei ole vielä käynnyt huollossa kun kaikenlaista muuta rahan menoa ollut. Eikä kyl kilsojakaan oo tullut paljoa kun tullu oltua vika kuukausi kesälomalla :) Huoltoon jos törsäis osan lomarahoista.

Tänään hommasin peltivanteet talvirenkaisiin, poliisi look alkaa lähestyä. Kohta on myynniissä 7Jx15" Etabeta Tetsuitit kun saan vaihdatettua renkaat pois päältä. Kesärenkailla ajelee vielä tän kesän, tsekkauksessa on kyllä Zenith, Pegsasus tai peltivanteet. En ole vielä päättänyt mitkä ois hyvät. Tummennuksetkin pitäisi saada ja parempi mankka. No katotaan ajan kanssa.

Muuten lepposia kilsoja ollut kyllä.

RSOCUstin

#62
Ocu sai tänään uuden laakerin/napa paketin apukuskin puolelle eteen. Sekä uudet öljyt ja suodattimet.
Ensi viikolla laatikkokampanja niin eiköhän taas pärjätä.

ot: Pieni mainos, kannattaa käyttää Karisteella siellä homma toimii :)

RSOCUstin

Eilen tuli poikettua töitten jälkeen Lohjalla hakemassa uus digiboksi kun edellinen antautui. No kotiin tullessa räppäs hehkuvalot vilkkuun ja service now ilmotusta ruutuun. Tehot pysy tallella ja auto toimi ok. Ajoin kotiin 5km ja sammutin ja käynnistin koneen. Hehku ei enään vilkkunut. Koodit lukuun ja jotain sieltä löytyi. Nollasin koodit ja vielä ei ainaskaan oo tullut takaisin. Päässä vilisi jo ECU/DPF/EGR/vesipumppu tjms. halpa osa :)

Seurataan tilannetta.

Address 01: Engine (J623-CAYC)       Labels: 03L-906-023-CAY.clb
   Part No SW: 03L 906 023 DD    HW: 03L 906 023 AG
   Component: 1,6l R4 CR td H23 6929 
   Revision: --------    Serial number:               
   Coding: 00254016032400080000
   Shop #: WSC 73430 031 00999
   ASAM Dataset: EV_ECM16TDI02103L 003003
   ROD: N/A
   VCID: 6BD1C39F829EEF6

No ASAM data for: "EV_ECM16TDI02103L" (SK35)
1 Fault Found
7335 - ROD - Unknown Error Code
          - A7 [100]
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 192721 km
                    Date: 2050.14.31
                    Time: 18:05:03

Readiness: 0000 0000

RSOCUstin

Ocusta tyhjeni rengas ke aamuna ja siitä suivaantuneena veivasin aluvanteet pois ja tallista peltivanteet nastattomilla talvirenkailla alle. Ocun Deimokset meni myyntiin ja renkaatkin sakkorajoilla joten elämä on.

Torista löyty ajamattomat Hankook K715 5X120 bemarin vanteilla 195/65/15 halvalla 75e. Nuo 5X120 vanteet on nyt kans myynnissä, käyhän ne vageihinkin.

Siitä sitten rengasliikkeeseen kautta uusille urille. Nyt alla siis mustat pellit ja Hankookin. Poliisi-look siis hakusessa, kyllä tuo kombinaatio vähän herätti huomiota motarilla :)  Mitä tänään kävin Hämeenlinnassa niin oli hyvät ajella niin satella kuin kuivalla.

RSOCUstin

Pari palanutta poltinta tuli tuossa mennä viikolla maihdettua.
DPF ilmoittelee myös säännöllisesti että on poltto päällä. Näkyy poikkeuksellisesta samassa ajossa nousevasta kulutuksesta. Normisti jos kulutus pv aikana 5,2L/100km niin lukema onkin 6,2L/100km. S-moodia pesään ja motarille hetkeksi, tai sitten manuaalipuolella pienempää silmään. Seuraavana pvnä taas kunnossa.

Tarjous pyydetty Hirvipuro Oy:ltä economy softasta 124hp/287 Nm + dpf off ja egr off. Tricore ohjelmointi paketti hintaan:   570â,¬

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 01.08.14 - klo:07:10
Eilen tuli poikettua töitten jälkeen Lohjalla hakemassa uus digiboksi kun edellinen antautui. No kotiin tullessa räppäs hehkuvalot vilkkuun ja service now ilmotusta ruutuun. Tehot pysy tallella ja auto toimi ok. Ajoin kotiin 5km ja sammutin ja käynnistin koneen. Hehku ei enään vilkkunut. Koodit lukuun ja jotain sieltä löytyi. Nollasin koodit ja vielä ei ainaskaan oo tullut takaisin. Päässä vilisi jo ECU/DPF/EGR/vesipumppu tjms. halpa osa :)

Seurataan tilannetta.



Address 01: Engine (J623-CAYC)       Labels: 03L-906-023-CAY.clb
   Part No SW: 03L 906 023 DD    HW: 03L 906 023 AG
   Component: 1,6l R4 CR td H23 6929 
   Revision: --------    Serial number:               
   Coding: 00254016032400080000
   Shop #: WSC 73430 031 00999
   ASAM Dataset: EV_ECM16TDI02103L 003003
   ROD: N/A
   VCID: 6BD1C39F829EEF6

No ASAM data for: "EV_ECM16TDI02103L" (SK35)
1 Fault Found
7335 - ROD - Unknown Error Code
          - A7 [100]
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 192721 km
                    Date: 2050.14.31
                    Time: 18:05:03

Readiness: 0000 0000


Eilen alkoi taas hehkut vilkuun ja tehot kyllä säilyi. Voi voi...

purtsi83

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 11.09.14 - klo:10:49
Pari palanutta poltinta tuli tuossa mennä viikolla maihdettua.
DPF ilmoittelee myös säännöllisesti että on poltto päällä. Näkyy poikkeuksellisesta samassa ajossa nousevasta kulutuksesta. Normisti jos kulutus pv aikana 5,2L/100km niin lukema onkin 6,2L/100km. S-moodia pesään ja motarille hetkeksi, tai sitten manuaalipuolella pienempää silmään. Seuraavana pvnä taas kunnossa.

Tarjous pyydetty Hirvipuro Oy:ltä economy softasta 124hp/287 Nm + dpf off ja egr off. Tricore ohjelmointi paketti hintaan:   570â,¬

Onko kyllä melkoisen edullinen pakettihinta, jos kaikki saa hoidettua kerralla. Näin ECU-herkkänä ihmisenä kyselen, että kyselitkö miten softaus tehdään? Avataanko ECU?

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: purtsi83 - 16.09.14 - klo:10:51
Onko kyllä melkoisen edullinen pakettihinta, jos kaikki saa hoidettua kerralla. Näin ECU-herkkänä ihmisenä kyselen, että kyselitkö miten softaus tehdään? Avataanko ECU?

Mitä tota Hirvipuroa olen seurannut FB:ssä niin aika paljo siellä avataan ecuja. Mitä muut tekee ainakin tohon ocuun ohjelmia niin on kyllä menty aina portin kautta.
Jäi tuo kysymättä. Ja kyllä tuo on alkanut kiinnostaan kun 1kk sisällä on tuota mahdollista EGR vikaa ollut havaittavissa. Lueskelin eilen Briskodaa ja sielä oli havainnot että hehku vilkuu, tehot häviää ja kulutus nousee. Mulla ollut vielä vaan hehkun vilkuntaa ja ehkä himpun verran kulutuksen nousua. Ei puhuta ku desistä mut kuitenkin.

purtsi83


Omassa CAYC:ssä EGR:n vaihtotarve ilmeni pelkkänä moottorin vikavalon vilkkumisena, satunnaisena nykimisenä sekä lievänä kulutuksen kasvuna.

En saanut merkkihuollosa tietoa, että oliko venttiili tukossa vai mistä tuo vika johtui.

RSOCUstin

Mulla ei ole vielä moottorivalo onneksi vilkkunu.

RSOCUstin

Eilen tuli rempattua jarrut kun kulumisenvarotin ilmoitteli olemassa olostaan. Eli auto tunkeilla ylös etupää kerralla ja takapää sitten. Välissä testiajoa.

Kahteen mieheen tehtiin ja 2,5h saatiin tuhraantuun aikaa. Uusiks laitetiin palat vaan kun kiekot oli hyvät.
Kaikki ruuvit aukesi jokaisessa kulmassa hyvin ei onglemaa siis vaikka 201tkm mittarissa. Ilmauskin suoritetiin.
Nyt pysähtyy tuli testit heitettyä.

Tuli tuokin nyt opittua. Uskaltaa alkaa Golf:n jarruja teken ite :)

RSOCUstin

Illalla tuli vielä vaihdettua talvirenkaat alle. Ny voi ajaa turvallisesti. Ja onneksi vaihdoin sillä oli tuolla Nummela Veikkola suunnalla liukasta vanhallatiellä.
Viimasuoja ei löytänyt vielä paikkaansa nokalle.

RSOCUstin

Perjantaina tuli laitettua viimesuoja paikalleen vaikka taas tuntuu olevan enemmän plussalla.

Uudet Xenonit on vielä tilaamatta, katotaan tässä jossain vaiheessa. Nastat meni tosiaan alle viime vuotisilla aluvanteilla. Taidan kuitenkin käydä vaihdattaan peltivanteille nastat kun sellaset löytyy tallista. Eli alumiinia kohta myynnissä. Samalla vois kulmat säädättää. Ei syö kumia, mutta ratti sen pari astetta vinossa edelleen :(

Kilsoja tulee tasasesti ja kun on ajotietokonen 15tkm asetuksilla niin 2tkm ois huoltoon. No sisällää on LL-kamat joten nollataan huoltomittari 2tkm päästä.

b1mpo

Jokos vikinään löytyi syy? Ite kattelin jakopäätä taskulampulla ja ilmeisesti kampiakselin stefa huokailee ölppää. Veikkaan siitä johtuvan kitinän kylmällä moottorilla. Puhalsin jakopään ruskean pölyn pois ja kitinä lakkasi(n. 140tkm mittarissa). Nyt taas alkanut uudestaan muutaman ajetun tonnin jälkeen.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 17.11.14 - klo:12:42
Jokos vikinään löytyi syy? Ite kattelin jakopäätä taskulampulla ja ilmeisesti kampiakselin stefa huokailee ölppää. Veikkaan siitä johtuvan kitinän kylmällä moottorilla. Puhalsin jakopään ruskean pölyn pois ja kitinä lakkasi(n. 140tkm mittarissa). Nyt taas alkanut uudestaan muutaman ajetun tonnin jälkeen.

Ei ole kitinän syy selvinnyt. Enkä ole sitä sen enempää etsinyt. Huoltoon ois vielä 15tkm. Silloin olisi vesipumppu vaihtokunnossa. Nyt mittarissa 205tkm. Tossahan on nokanostat ja kiristimet vaihdettu 128tkm. Joten niillä osilla vielä ajaa.

RSOCUstin

Tommoset lähti tilaukseen :)
Eli Osramia ja NB+ keulalle. Kommetteja tulee tänne.
H1 ja W5W parkkipolttimot on 2kpl laatikot eli ei ole hinnalla pilattu.

Toimitettuna 169,77 EUR. Motonetistä ois saanur perus Xenarkit 150e pari + muut.

2 x OSRAM D1S 66140XNB NIGHT BREAKER UNLIMITED Xenarc
ID: 661405
EUR 67,49     
-------------------------------------------------------------
1 x H1 OSRAM Night Breaker UNLIMITED - Power
ID: 641505
EUR 13,30     
-------------------------------------------------------------
1 x W5W OSRAM Cool Blue Intense - Stylischer Look
ID: 282502
EUR 7,99     
-------------------------------------------------------------

Motonetistä tarttu matkaan takaluukun matto 50e, joten nyt pysyy kurat poissa kankailta.

Pikku asentelua siis tiedossa tulevaisuudessa.

RSOCUstin

Viesti kotoa :) Polttimot odottaa asentajaa... illaksi siis hommia tiedossa :)

RSOCUstin

#78
Illalla asenneltiin poltimot ja hyvä tuli. Ajaessa ei oikeen huomaa sitä muutosta, voi olla että 40v ikänäkö jo vaikutta. Kuvat kertoo enemmän.
Lumi ois maassa niin varmasti ois parempi.

Tunnin verran sain tuusattua mutta kyllä siinä tuntipalkoille pääsi. Työkaveri just sano että 2010 Golfiin ois maksanut vaihto valoineen 550e marmorilla. Sanoin että voin mä tehä sen :)

Tässä kuvia ennen ja jälkeen tilanteesta. Puhelin kuvia LUMIA620 joten ei noi oikeen mairittele. Ja pakattuna Onedrivesta otettu jakoon.
LUMIA920 ois ollut parempi mut se huollossa.

Siinä ne ois.


Lyhyet lähtötilanne orginal Xenon 206tkm ajettu. Oletan että alkuperäiset, kun huoltovihossa ei merkintää vaihdosta.


Pitkät lähtötilanne, H1 näytti olevan vinoon asennettu 42tkm sitten.


Lyhyet NB+ Xenon paikallaan.


Pitkät NB+ Unlimited.


Tuossa tein tollasen verrokin.


Tässä tutulta tien pätkältä suurin piirtein samalta kohtaa kuvat.
Onhan noissa eroa.



RSOCUstin

Pientä päivitystä sitten viime kerran. Talvirenkaat sai peltivanteet sisäänsä. EtaBetat on myynnissä.
Viime viikolla autokävi sisäputsissa AutoDent Kivenlahdessa, oli niin törkynen. Joulun kunniaksi sisä ja ulkopinnat puhtaaksi.





Tänä ammuna Vianor Olari suuntasi kulmat, oli siellä pikkusen feelua. Jospa se tuuliherkkyys ois poissa ja rattikin on nyt suorassa.
Mukavampi oli kyl ajella mitä tossa lenkin heitin työajoja.


RSOCUstin

#80
Kyllä tuo koodattu XDS on vaan kiva talvella tälläsessä pikku tehosessa laitoksessa :)
Kunnon lumikelillä sen huomaa. Ja vakauttaa se kyllä kesälläkin. Varsinkin kun nyt on alustakin suorassa säädöistä.
Suoraan lähtee valoista kuin hauki siitä kuuluisasta rannasta.
Voi kun olisi vielä ne työntävät takapyörät :)

Kilsojakin näyttää tuleen vuoden aikana 19.12.2013 - 23.12.2014 36tkm, jakauma on 16tkm työmatkaa, 14tkm työajoja ja 6tkm hurua :)

Hyvää Joulua kaikille Areenalaisille.

heifetz

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 23.12.14 - klo:11:32
Kyllä tuo koodattu XDS on vaan kiva talvella tälläsessä pikku tehosessa laitoksessa :)
Kunnon lumikelillä sen huomaa. Ja vakauttaa se kyllä kesälläkin. Varsinkin kun nyt on alustakin suorassa säädöistä.
Suoraan lähtee valoista kuin hauki siitä kuuluisasta rannasta.


Ihan mielenkiinnosta, miten XDS käytännössä parentaa menoa liukkailla? Eikös XDS:stä pitänyt olla enemmän hyötyä kaarre-ajossa?
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

RSOCUstin

Lähdössä sutiin molemmat pyörät jos sutii. Ei vain toinen. Olen ymmärtänyt että se vetää tasasesti suoralla kummallakin. Voi olla väärässä mutta hyvin se lähtee :)

Tuolla oli volkkarin teksti asiasta. Kaarteesta tuolla puhutaan kans kyllä.
http://en.volkswagen.com/en/innovation-and-technology/technical-glossary/elektronische_differenzialsperrexds.html

heifetz

Tattis, aina sitä oppii jotain uutta!
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Seba

Isän Passat B7:aan koodasin myös XDS:n päälle ja ero talviajossa on huomattava. Aiemmin auto jäi risteyksiin avuttomasti sutimaan yhdellä etupyörällä, mutta nyt toi jeesaa sen verran että liikkeellelähdöt sujuvat helpommin vaikkei toi mikään aito lukko olekaan. Kaarreajossa myös huomaa eron niin talvella kuin kesälläkin.

RSOCUstin

#85
Tuli heitettyä Naantalissa keikka eilen mentiin ja tänään takaisin. Perinteinen kylpylä reissu.
Täys poka päällä eli 2 aikuista + 2 lasta ja combi osa täynnä rattaita ja vaatetta. Mennessä kulutus 5,5 ja tullessa 6,0. Tais kylmäkäynnistys puun alta vaikuttaa asiaan tänään ja pakkaset. Aika rouheesti kone käy -16 pakkasessa kun lyö tulille. Seissyt 20h.

Motaria oli mukava päästellä ja hakeminen oli poissa kun kulmat säädetty. Siinä ajaessa totesin että on tää hyvä ajettava. Samalla kuitenkin hajuton ja mauton myös. Ei paljon yllätä kyllä.

Ajotietokone kyllä pitää käydä kalibroimassa ja xenonit säätää ne näyttää mun mielestä vähä turhan lähelle. Voisi olla hieman korkeemmalla se eturaja. Jää hämärä alue just pahasti lyhkäsillä liian lähelle.

Nokka uuteen vuoteen ja kilsoja keräämään.

RSOCUstin

20tkm ajettu huollosta, taitaa 8-9tkm olla huoltoon. Tarkista öljynpinta ilmoitus ruutuun. Heitin vajaa litran 5w-30 koneeseen ja jatkoin matkaa. Normi settiä.

RSOCUstin

#87
Hovi korjaajalla kävin säätämässä lyhkäsiä ja pitkiä valoja vähän ylöspäin.
Samalla laitetiin +5% lisää kulutusmittariin, kun hieman on epätarkka.
Samalla vaihdettiin yks takapoltin.
Öljytkin katsottiin lisäyksen jälkeen ja oli hieman yli puolenvälin.
Vikakoodeja ei laitteessa ollut.

Aamulla kuului karmea korina kapiinista. Defan 1200S laakeri oli sanonut sopparinsa irti. Kärysi jo, onnex ei syttynyt sentään. Vai syttyiskö tollanen haju ainakin oli paha ja ääni. Kuitenkin vaan vuoden vanha laite.
Motonettia kohden ja katteleen jos löytyis ostohistoriasta kuitti. No jäänyt jäsenkortti näyttämättä ja eihän kukaan paperikuitteja säästä. Joten 24e joutui kärsimään uudesta 1400S Defasta. Löyty sieltä kuitenkin 2012 ostettu laitteen kuitti, se onki Golffissa tällä hetkellä.

Ajellaan taas.

RSOCUstin

Eka tankkaus kulutskalibroinnin jälkeen ja tankki mentiin spritmonitorin mukaan 5,53L/100km / tankkaus.com 5,46L/100km. Ajotietokone näyttää 5,5L/100km, joten eiköhän tuo ole riittävän tarkka.


Muuten ei mitään ihmeellistä. Aamulla kuului kyllä ihmeellinen rahina ja napsahdus etuoikelta. Säikähin et nyt joku hihna poikki. Mut kaikki osat tallessa ja mikään häiriö valo ei palanut. Eikä konepellin allakaan ollut mitään irtonaista. Joten jatkettiin matkaa.

RSOCUstin

Viime viikolla alkoi taas hehkuvalo vilkkua. Edellisenä pvnä kävin Trellä ja motarilla tuli hilattua karsoja putkesta joten kai sielä EGR vittuilee paskasta. Koodeja en oo kerennyt lukea mut ei sinne viimeksikään mitään koodia näkynyt. Mittarissa nyt 213650km. Huoltoon ois 7000km ja samalla pitäis vesipumppu vaihtaa. Muut hilut on vaihdettu jo 90tkm sitten.


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy